جمع بندی علم پزشکی جدید ، متفاوت با علم اهل بیت علیهم السلام

تب‌های اولیه

6 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
علم پزشکی جدید ، متفاوت با علم اهل بیت علیهم السلام

بسم رب الحیدر

سلام و عرض ادب و احترام
میخواستم نظرتون رو در مورد این متن و همینطور تکلیف خودمون رو بدونم

معصوم می‌فرماید: اگر مردم می‌دانستند در نمک چه هست، به غیر نمک مداوا نمی‌کردند، اما پزشکی روز می‌گوید نمک نخورید!

معصومین می‌فرمایند گوشت ماهی کم بخورید. امیرالمؤمنین می‌فرماید مرغ، خوکِ پرندگان است.

آن‌وقت دکترها می‌گویند گوشت سفید مصرف کنید، ماهی زیاد بخورید، مرغ بخورید.

معصومین می‌فرمایند: گوشت گوسفند دواست، اما دکترها می‌گویند گوشت قرمز کم بخورید. روایت داریم که گوشت شتر را نمی‌خورد مگر مؤمن. روایت داریم آب کم بخورید،

ولی دکترها می‌گویند روزانه حداقل 6 تا 8 لیوان آب بخورید.
پس معلوم است که منبع اهل بیت نیستند. خب، حالا چرا این‌قدر اختلاف؟
فرض کنید اصلاً تحقیق کرده‌اند و به این‌جا رسیده‌اند، ولی آیا می‌شود این فرض را پذیرفت؟
چه‌طور تحقیقات‌شان خلاف فرمایش معصومین از آب در می‌آید؟ وقتی بررسی کنید می‌فهمید منبع جای دیگریست!

وقتی یک بررسی اجمالی می‌کنیم می‌بینیم علوم ما، یعنی همان مطالبی که دارد در دانشگاه‌های ما تدریس می‌شود، از همان جا می‌آید که قرآن می‌گوید «أَشَدَّ النَّاسِ عَداوَةً».
خداوند در قرآن می فرماید : «لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَداوَةً لِلَّذینَ آمَنُوا الْیَهُودَ وَ الَّذینَ أَشْرَکُوا»1؛ ای پیامبر! تحقیقاً، یقیناً، موکداً شدیدترین دشمنی را نسبت به مؤمنین در یهودیان و مشرکین پیدا می‌کنی.
قرآن وقتی چیزی را بزرگ حساب می‌کند واقعاً بزرگ است: «أَشَدَّ النَّاسِ عَداوَةً». اما مسلمانان دقیقاً برعکس این آیه رفتار کرده‌اند. آن افرادی را که قرآن می‌گوید دشمن سرسخت شما هستند و شدیدترین دشمنی را با شما دارند، مسلمان‌ها بیش‌ترین دوستی را با آن‌ها برقرار کرده‌اند! کجا؟ کی؟ در عمل!

من یک سوال از شما می‌پرسم. این مطالبی که الآن به عنوان علم در دانشگاه‌های ما تدریس می‌شود و به جوانان تعلیم داده می‌شود، از کجا می‌آید؟ تا حالا فکر کرده‌ایم یا نه؟ این مطالب از امام صادق و امام باقر است؟ این علم پزشکی که الآن در جامعه‌ی ما و در دانشگاه‌های ماست، منبعش فرمایشات معصومین است یا از جای دیگری می‌آید؟ اگر از امام صادق باشد که نباید این همه تعارض بین نظرات پزشکی روز و فرمایشات معصومین باشد؟
حالا به این روایات توجه کنید :
امیر المومنین (ع) در مورد ماهی می فرماید : أقلوا من أکل الحیتان فإنها تذیب البدن وتکثر البلغم، وتغلظ النفس.

کمتر ماهی بخورید - چون بدن را ذوب می کند و بلغم را زیاد می نماید و نفس را سنگین می کند .
بلغم ، خلط سرد و تری است که ریشه خیلی از بیماری ها ست از جمله تنگی نفس ، فشار خون ....

آن‌ها را دوست خالص و مخلص خودمان فرض کرده‌ایم. چه‌طور؟

مثلا توصیه می کنند به مصرف گوشت ماهی آنهم هفته ای دو تا سه بار . توصیه به مصرف شیر ماست لبنیات گوشت سفید ، آب و ... در صورتی که ریشه هر دردی در غلبه سردی است . گاهی بیمار مراجعه می کند ، بیست تا مریضی دارد و خودش هم فکر می کند که بیست تا مریضی دارد در حالی که وقتی که بررسی می کنیم می بینیم تمام این بیست مریضی در واقع یک مریضی بیشتر نیست و آن مریضی ، غلبه سردی است و اگر سردی را از وجود این بیمار بردارند در خیلی از موارد مشکل حل می شود
خلاصه حالا بی‌رویه توصیه به خوردن گوشت سفید می‌کنند! در مورد گوشت مرغ از

امیرالمومنین روایت داریم که «الدُّجاجُ خِنزیرُ الطَّیر»؛

مرغ، خوکِ پرندگان است. علتش هم گفته شده؛ مرغ مثل خوک نجاست‌خوار است، با این تفاوت که خوک نجاست خودش را می‌خورد، اما مرغ هر نجاستی را که بیابد می‌خورد و پشتک هم می‌زند و کیف هم می‌کند!

تازه مرغی که امیرالمومنین می‌فرمایند مرغ رسمی خانه‌گی است، نه این مرغ ماشینی با این فرمولی که الآن وجود دارد! مرغِ آن زمان، که نماز شب می‌خواند!!!!

بالا بردن آمار طلاق - عقیمی و ناباروری - تضعیف قوه جنسی - ضعف اعصاب - ضعف و بی حالی - افسردگی عمومی- مشکلات ذهنی و کند فهمی ها .... از جمله مشکلاتی هست که سردی خواری در سطح جامعه بر جای میگذارد.

یکی از سیاست های مهم دشمن که خیلی روی آن مانور می دهد و کار می کند سیاست شوم « سردی خواری » است که سعی کرده اند به عنوان علم پزشکی در مراحل مختلف سردی خواری را ترویج کنند، در صورتی که ریشه هر دردی در غلبه ی سردی بر جسم انسان است و اگر این یک کلمه از جامعه ما برداشته شود بسیاری از مشکلات جامعه ما حل خواهد شد .
پزشکان روز دائما می گویند که سردی بخورید و در تجویزهایشان سفارش به خوردن گرمی خیلی کم پیدا می شود .

دوستی می گفت : مادری آمد پیش من در دوران بارداری. وگفت من بهترین رژیم غذایی را داشتم.شیر، لبنیات و ماه
ی نیز زیاد مصرف می‌کردم. وقتی بچه به دنیا آمد رفتیم آزمایش. به ما گفتند بچه کمبود کلسیم دارد!» بنده عرض کردم؛ «خانم! شما که می‌فرمایید ماهی زیاد خوردید، لبنیات زیاد خوردید، پس چرا بچه‌تان مشکل کمبود کلسیم پیدا کرده؟ یک سرّی دارد؛ یک فن و فوتی دارد که آن را به شما نمی‌گویند
مثل کوزه‌گری که یک فن و فوتی دارد.»
بله، فوت کوزه‌گری را که نقطه‌ی اصلی است دست مردم نمی‌دهند!

بچه‌ای که مادرش در دوران بارداری لبنیات و سردی‌جات زیاد بخورد، انواع بیماری‌ها و گرفتاری‌ها را از روز تولدش خواهد داشت و این بچه سربار جامعه و خانواده می‌شود.

یا آشامیدن آب . حتما شنیدید که اطبا فرنگی می فرمایند روزی 7-8 لیوان خوردن آب بر همگان واجب است در حالی که :

امام صادق (ع) می فرمایند :
«أقلِل‏ مِن شُربِ الماءِ؛ فَإِنَّهُ يَمُدُّ كُلَّ داءٍ، وَاجتَنِبِ الدَّواءَ ما احتَمَلَ بَدَنُكَ الدّاء».
(الكافي، ج ۶، ص ۳۸۲، ح۲)
«آب بسيار مخور كه هر دردي را به سوي تو مي كشد و تا تاب داري دوا مخور».

« لا تُكثِر مِن شُربِ الماءِ؛ فَإِنَّهُ مادَّةٌ لِكُلِّ داءٍ».(الكافي، ج ۶، ص ۳۸۲، ح ۴)
«زياد آب ننوشيد كه ماده هر بيماري است».

یا در رابطه با نمک : لو یعلم الناس ما فی الملح ما تداووا الا به . اگر مردم از آنچه در نمک هست آگاهی داشتند به غیر نمک با چیزی دیگر مداوا نم کردند.
خداوند عز و جل به موسى بن عمران وحى كرد كه : «با نمك ، آغاز كن و با نمك ، پايان ده ؛ چرا كه درمان هفتاد درد ، در نمك است و كمترينِ اين دردها ديوانگى ، جذام ، پيسى ، گلودرد ، دندان‏درد و شكم‏درد است» .
هر كس پيش از هر چيز و پس از هر چيز ، نمك بخورد ، خداوندْ سيصد و سى نوع بلا را كه كمترينش جذام است ، از او برمى‏دارد .

بالاخره بسیاری از مطالبی که طب جدید اصرار بر آن دارد از دیدگاه طب اسلامی مردود است.

با نام و یاد دوست




کارشناس بحث: استاد اویس

[="Georgia"][="Blue"] [=&quot]با عرض سلام خدمت شما دوست گرامی
[=&quot]بنده نیز با برخی از فرمایشات شما موافقم. دانشمندان امروزی به دلیل عدم احاطه به اسرار و واقعیات نظام هستی در برخی مواضع ممکن است رای به اموری دهد که در واقع خلاف علم و واقعیت و تعالیم اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام باشد منتهی این مطلب در برخی از مثالهایی که عنوان نمودید صادق نیست .
[=&quot]مثلا وقتی امام محمد باقر علیه السلام می فرمایند: خداوند به موسی بن عمران وحی کرد که قوم خود را امرکن که با نمک غذای خودراآغاز کنند و با نمک آن را پایان دهند اگر چنین نکردند و به بیماری مبتلا شدند جزء خودشان کسی را سرزنش نکنند، مراد از این فرمایش اعتدال در مصرف نمک است نه افراط و زیاده روی در آن. همچنان که اگر پزشکان تاکید بر عدم مصرف نمک دارند منظورشان پرهیز از زیاده روی در خوردن نمک است نه به طور کلی مصرف نکردن آن زیرا همه پزشکان واقفند که بدن برای حفظ سلامتی خود به مقداری نمک نیازمند است.
[=&quot]و یا اگر امام علی علیه السلام می فرمایند: امام على عليه‏السلام :[=&quot] «كمتر ماهى بخوريد ؛ چرا كه بدن را ذوب مى‏كند ، بلغم را افزون مى‏سازد و نَفَس را سنگين مى‏نمايد»(1) مرادشان این نیست که به طور کلی ماهی مصرف نشود بلکه مراد اعتدال در مصرف ماهی است. همچنان که اگر پزشکان توصیه به مصرف ماهی دارند مرادشان مصرف به اندازه آن است.
[=&quot]خلاصه باید در آموزه های معصومین و نظرات پزشکی مساله اعتدال و پرهیز از افراط و تفریط را مورد توجه قرار داد ضمن اینکه برخی از غذاها علی رقم تمامی منفعتهایی که دارند برای برخی مزاجها و یا بیماران مضر هستند که در منقولات شرعی و پزشکی باید مورد توجه قرار گیرند.
[=&quot]
[=&quot]پی نوشت:
[=&quot]1-الخصال ، صفحه 636 ، حديث 10
[/]

جناب یاامیرالمومنین علی
علم جدید تغذیه و پزشکی در بسیاری موارد دروغ می گوید. هدف علم جدید این است که انسانها بیمار شوند و دارو بخورند یا تحت عمل جراحی قرار گیرند تا چرخ کمپانیهای دارو سازی بچرخد. برای کسب آگاهی در این خصوص شاید بهترین سایت ، سایت دکتر مرکولا است:

mercola.com

در این سایت مقاله ای است با عنوان افشای انجمن دارو و غذای آمریکا ( FDA Exposed ) که حتما آن را مطالعه فرمایید.

بسم الله ... الرحمن الرحیم
سلام علیکم و رحمة الله و برکاته،
حقیر هم با اصل حرفتان موافقم ولی درش بحث‌هایی هست،

۱. نمکی که الآن در باز هست حقیقتاً نخوردنش بهتر از خوردنش هست، آن نمکی که در زمان رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله استفاده می‌شد با این نمک‌های تصفیه‌شده با یدی که مصنوعاً به آن اضافه شده است فرق دارد، روی این زمینه تحقیق کنید می‌بینید که اینکه در علوم جدید به این نتیجه رسیده‌اند که نمک چقدر برای سلامت بدن مضر است یک دروغ نیست، بلکه اشکال از آنجاست که این نمک دیگر آن نمک واقعی نیست، به هر چیزی که دست زدند خرابش کردند ... نمکی که امروز در بازار معمولی فروخته می‌شود یک طعم‌دهنده است در حالیکه قدیم‌ها نان و نمک حتی گاهی می‌شد یک وعده‌ی غذایی باشد!

۲. گوشت گوسفند بهتر از گوشت گاو است و لبنیات گاو بهتر از لبنیات گوسفند، ولی در زمان حاضر که گاو اسیر در یک طویله است و در مراتع نمی‌چرد و یا گوسفند که در کوه‌ها گاهی آشغال می‌خورد معلوم نیست بازخورد محصولات گوشتی و لبنیاتی‌اشان مثل گذشته باشد ...

۳. معصومین علیهم‌السلام علم ظاهر و باطن را دارند و هر آنچه گفتند درست است، ولی اگر ایشان حاذق‌ترین دکتر هم باشند که البته در اصل شأنی بسیار بالاتر از این مدارک و مدارج دارند باز اگر نسخه‌ی ایشان ناقص به دست بنده و شما که بیمار می‌شویم برسد جا دارد که در استفاده‌ی از آن نسخه احتیاط کنیم ... نسخه‌ی ناقص می‌تواند بیماری‌زا شود به جای درمان‌گر! امام علیه‌السلام به آن مرد نحیف فرمودند گوشت بخور تا فربه و قوی شوی و به قول ما جان بگیری (البته این قول به زعم حقیر اگر شتباه نکنم یک قول دقیق است و جان گرفتن و خون‌گرم شدن ظاهراً در همان گرمی است،قوت روح هم ظاهراً در همان است) و او یک هفته فقط گوشت خورد و باز نحیف باقی ماند، امام علیه‌السلام فرمودند چرا به دستوری که دادم عمل نکردی؟ جواب داد که این یک هفته جز گوشت چیز دیگری نخوردم! امام علیه‌السلام فرمودند باید آن را کباب می‌کردی و می‌خوردی! خورد و درست شد! در زمان غیبت که دسترسی مستقیم به حجت خدا علیه‌السلام نداریم دستور‌العمل اگر ناقص به ما برسد باید احتیاط کنیم و البته باید روی به دست آوردن شرایط کارکرد نسخه‌های ایشان خودمان تحقیق کنیم (به جای آنکه دنباله‌روی صرف تحقیقات غربیها باشیم) و چه بهتر که قسمت‌های پاک شده از نسخه یا قسمت‌هایی که به هر طریق ناخوانا بودند را از روی تحقیقات تجربی خودمان به دست بیاوریم و این نسخه‌های آسمانی را به محتاجان آنها که بیمارها هستند بدهیم ...

۴. اینکه تحقیقات غربی از روی دشمنی با اهل بیت علیهم‌السلام باشد را به طور مطلق نمی‌توانم بپذیرم گرچه بخشی از این تحقیقات و نتایج آنها در خدمت صهیونیسم بین‌الملل هست و در راستای ایجاد نظم نوین جهانی است، مثل آن شرکت بزرگ یهودی که نهضت اصلاح ژنتیکی را به راه انداخت و آن همه منشأ فساد شد که در خود آمریکا این همه مردم بر ضدّ آن هستند و غیره و غیره ... اما در سایر موارد اشتباهات پزشکی نوین ناشی از جهالت مردمی است که بسیاری از ایشان شاید حتی در این جهالت خود قاصر باشند ... ایشان ممکن است حکم دهند که برای فلان بیماری در شراب درمان هست، کما اینکه زمان امام صادق علیه‌السلام هم چنین احکامی می‌دادند و برخی از مسلمین هم حتی با اجازه‌ی امام صادق علیه‌السلام (که اگر معالجه بر این استعمال متوقف است از نظر پزشک ایشان به همان اندازه که نیاز است می‌توانند مصرف نمایند)
از آن در جهت درمان استفاده می‌کردند، با اینکه شخصی هم از چنان درمانی سر باز زد و به معالجه‌ی طبیب خود تن نداد و امام علیه‌السلام هم تشویقش کردند و فرمودند که خداوند شفا را در حرام خود قرار نداده است، که یعنی امکان دارد به کمک یک درمان خاص یک درد خاص درمان شود ولی اگر خداوند آن درمان خاص را وضع نکرده باشد حتماً حکمتی داشته است، مثل اینکه این درد را درمان می‌کند و خودش منشأ درد دیگری می‌شود، در علوم جدید این مسأله تقریباً در تمام داروها و درمان‌ها هست و از آن به عنوان side effect یا عوارض جانبی یاد می‌شود ... عوارض جانبی نباشی از همان کنار گذاشتن یا دسترسی نداشتن به طب الهی و اسلامی است ... مگرنه خداوند بخیل نیست که برای درمان یک درد و سالم شدن یک عضو بخواهد عضو دیگری را بیمار نماید ... خداوند به آنچه که بهتر است امر می‌کند و کسانی که خود را از آن محروم کنند دچار تبعات انتخاب‌های خودشان خواهند شد ...

امروز پرداختن به علوم اهل بیت علیهم‌السلام در هر زمینه‌ای از واجبات به راه درست برگرداندن تمدن اسلامی است ... در پزشکی هم همینطور ... ولی باید از بالا تا پایین کار را مطابق آموزه‌های اسلام قرار داد ... در عسل شفا هست ولی شاید نه در این عسلی که در بازارهای ما هست ... کشاورزی و دام‌پروری ما هم باید مطابق علوم اسلامی باشد تا بعد بتوان روی آثار محصولات آنها هم در پزشکی و تغذیه و غیره کار حسابی کرد ... مگرنه چه بسا از قضا سرکنگبین صفرا هم بیفزاید ... نمکی که درمان است می‌شود منشأ هزار درد و بیماری ... پیامبر اصلاح‌گر که اصلاح هر غذایی در آن است می‌شود منافقی که به درد و بیماری دعوت می‌کند مانند ائمة یدعون الی النار ...

یا علی علیه‌السلام

سوال:
گاه در بین فرمایش امام معصوم و تحقیقات علمی تناقضاتی وجود دارد مثلا امام معصوم می‌فرماید: اگر مردم می‌دانستند در نمک چه هست، به غیر نمک مداوا نمی‌کردند، اما پزشکی امروز می‌گوید نمک نخورید!
و یا امام می فرماید: کمتر ماهی بخورید، چون بدن را ذوب می کند و بلغم را زیاد می نماید و نفس را سنگین می کند ولی در دانش پزشکی فوائد بسیاری برای ماهی ذکر می کنند. چگونه باید بین اینها جمع نمود؟

پاسخ:
در پاسخ به سوال شما باید به چند نکته اشاره نمود:
اول اینکه هرگز بین فرمایش امام معصوم با علم تناقضی وجود ندارد و فرمایش امام معصومه بر خواسته از علم و معرفت کامل است و آنچه ناپیداست اسراری است که امام بدانها واقف بوده و علم امروزی از نیل بدانها عاجز است.
به عبارت دیگر دانشمندان امروزی به دلیل عدم احاطه به اسرار و واقعیات نظام هستی در برخی مواضع ممکن است رای به اموری دهد که در واقع خلاف علم و واقعیت و تعالیم اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام باشد منتهی این مطلب در برخی از مثالهایی که عنوان نمودید صادق نیست .
مثلا وقتی امام محمد باقر علیه السلام می فرمایند: خداوند به موسی بن عمران وحی کرد که قوم خود را امرکن که با نمک غذای خودراآغاز کنند و با نمک آن را پایان دهند اگر چنین نکردند و به بیماری مبتلا شدند جزء خودشان کسی را سرزنش نکنند(1) مراد از این فرمایش اعتدال در مصرف نمک است نه افراط و زیاده روی در آن. همچنان که اگر پزشکان تاکید بر عدم مصرف نمک دارند منظورشان پرهیز از زیاده روی در خوردن نمک است نه به طور کلی مصرف نکردن آن زیرا همه پزشکان واقفند که بدن برای حفظ سلامتی خود به مقداری نمک نیازمند است.
و یا اگر امام علی علیه السلام می فرمایند: امام على عليه‏السلام : «
كمتر ماهى بخوريد ؛ چرا كه بدن را ذوب مى‏كند ، بلغم را افزون مى‏سازد و نَفَس را سنگين مى نمايد»(2) مرادشان این نیست که به طور کلی ماهی مصرف نشود بلکه مراد اعتدال در مصرف ماهی است. همچنان که اگر پزشکان توصیه به مصرف ماهی دارند مرادشان مصرف به اندازه آن است.
خلاصه باید در آموزه های معصومین و نظرات پزشکی مساله اعتدال و پرهیز از افراط و تفریط را مورد توجه قرار داد ضمن اینکه برخی از غذاها علی رقم تمامی منفعتهایی که دارند برای برخی مزاجها و یا بیماران مضر هستند که در منقولات شرعی و پزشکی باید مورد توجه قرار گیرند.

پی نوشت:
1.کلینی، محمد بن یعقوب (329ق)، الکافی، تحقیق علی‌اکبر غفاری، تهران، دارالکتب الاسلامیة، 1363ش، جلد 6، صفحه 326، حدیث 6.
1-صدوق، محمد بن علی (م. 381ق.)، الخصال، تحقیق علی‌اکبر غفاری، قم، نشر اسلامی، 1403ق، صفحه 636 ، حديث 10.

موضوع قفل شده است