آیا ظهور نزدیک است؟
تبهای اولیه
سلام
مَنْ یضْمَنْ لِی مَوْتَ عَبْدِ اللَّهِ أَضْمَنْ لَهُ الْقَائِمَ ثُمَّ قَالَ إِذَا مَاتَ عَبْدُ اللَّهِ لَمْ یجْتَمِعِ النَّاسُ بَعْدَهُ عَلَى أَحَدٍ وَ لَمْ یتَنَاهَ هَذَا الْأَمْرُ دُونَ صَاحِبِكُمْ إِنْ شَاءَ اللَّهُ وَ یذْهَبُ مُلْكُ سِنِینَ وَ یصِیرُ مُلْكَ الشُّهُورِ وَ الْأَیامِ فَقُلْتُ یطُولُ ذَلِكَ قَالَ كَلا. هر كس مرگ عبد اللَّه را براى من ضمانت كند من هم آمدن قائم را براى او ضمانت میکنم. بعد از آنكه عبد اللَّه مرد دیگر مردم بر سر كسى اجتماع نمیكنند و این امر (ظهور دولت حق) بخواست خدا به صاحب شما (حضرت قائم مهدی موعود علیه السلام) منتهى میگردد و بعد از آن (مرگ عبد الله) سلطنت سالها ("سنین" یعنی کمتر از 3 سال) از بین میرود و به سلطنت ماهها و روزها تبدیل مىشود عرض كردم: آیا این دوران طول میكشد؟ فرمود: نه.
(حکومت ملک سلمان پادشاه فعلی عربستان به 3 سال طول نخواهد کشید و با توجه به اینکه در 23 ژانویه 2015 به پادشاهی رسید (به نقل از ویکیپدیا) یعنی 23 رو بعد از آغاز سال 2015 یعنی هنوز 2 سال وقت برای حکومت دارد.)
فتنه تير و تاري پديد آيد و آنگاه فتنه به دنبال فتنه برپا شود تا مردي از اهل بيت من به نام مهدي خارج شود ، اگر او را درك كردي با او باش تا از هدايت يافتگان باشي.
الحاوي للفتاوي ج 2 ص 138
مردم شرق و غرب به اختلاف مي گرايند ، اهل قبله(مسلمانان) نيز دچار اختلاف مي شوند ، مردم از ناامني به شدت رنج مي برند و اين چنين روزگار سپري مي شود تا منادي آسماني ندا دهد ....
غيبت نعماني ص 132 – ملاحم و الفتن ص 114
...و آن سالي است که در تمام سرزمين عرب اختلافات روي ميدهد
بحار الانوار ج52 ص 222
آنگاه كه در عراق اضطرابهاي شديد سلب آرامش نمود و اختلافات شام را فراگرفت و اهل يمن بر سر حكومت درگير شدند...
الزام الناصب ص 204
(مطابقت کامل)
شما را به مهدي(عج) بشارت مي دهم ، هنگامي كه اختلاف شديد در ميان مردم پديد آيد و زلزله هاي سختي واقع شود ، او قيام مي كند.
غيبت شيخ طوسي ص 111 ، ملاحم و الفتن ص 134
قائم قيام نمي كند مگر پس از وحشت شديد ، زلزله ها و فتنه هاي فراگيري كه بر مردم چيره شود و طاعوني پيش از آن شايع شود و شمشير برنده اي در ميان عرب پديد آيد و اختلاف در ميان مردم افتد....
غيبت نعماني ص 123 ، بشارت الاسلام ص 92
اي جابر قائم ظهور نميکند مگر هنگاميکه شهرها را فتنه و آشوب فرا گرفته باشد، و مردم راه فرار بجويند ولي راهي پيدا نکنند
مهدي موعود(ترجمه بحارالانوار) ص 1055
ابو سعید خدری از رسول معظم روایت کرده که فرمود: شما را بشارت میدهم که مهدی علیه السلام در موقع اختلاف و انقلاب امت من ظهور خواهد کرد.
فتنه ها و آشوبهاي آخرالزمان (ملاحم و الفتن) - باب 18 – ص 155
آن (ظهور) هنگاميست كه زمامامداران ستمگر شما كه سياست مسلمانان را بلد نبودند ، از بين بروند.
الزام الناصب ص 213
مژده پيروزي را از سمت دمشق مي شنويد... و شورشيان روم پيش مي آيند و در رمله مستقر مي شوند، پس اولين جايي که از غرب (غرب بلاد اسلامي) خراب مي شود، سرزمين شام است.
غيبت شيخ طوسي 269، غيبت نعماني 279/67
وقتي که از کشمکش و اختلافات داخلي شام اطلاع يافتيد بايد از شام گريخت، زيرا آشوب و جنگ در آنجاست.
مهدي موعود(ترجمه بحارالانوار ) ص 1055
در آن سال اختلاقات بسياري در هر زمين از ناحيه غرب روي ميدهد نخستين جائي که خراب ميشود شام است...
مهدي موعود(ترجمه بحارالانوار) ص 987
با ديدن سه علامت منتظر آمدن مهدي باشيد. را وي عرضکرد: يا اميرالمومنين آنها چيستند؟ فرمود: اول اختلافي که در بين اهل شام پديد مي آيد، و آمدن پرچمهاي سياه از خراسان و وحشتي در ماه رمضان
غیبه نعمانی، ص 133؛ بحارالانوار، ج 52، ص 229؛ منتخب الاثر، ص 220
سعید بن مسیب میگوید: در شام فتنه ای خواهد بود که از هر ناحیه ای آنرا برطرف میکنند از ناحیه دیگری سربلند میکند و آن فتنه انتها ندارد تا اینکه منادی از آسمان ندا میکند که امیر شما فلان خواهد بود.
فتنه ها و آشوبهاي آخرالزمان (ملاحم و الفتن)باب 76 - ص 29
وقتي که در سرزمين شام بلوايي را مشاهده نمودي، پس مرگ است و مردن، تا آنکه غربيان به تحرک آمده و روانه سرزمينهاي عربي گردند. که حوادثي بين آنان رخ خواهد داد.
الملاحم و الفتن ص 107
(!!!)
از امیرمومنان علیه السلام نیز نقل شده که فرمودند:
"حکومت اهل بیت پیامبرشما درآخرالزمان است برپایی آن نشانه هایی دارد,ازجمله آنکه رومیان وترک ها برشما بی دلیل بشورند ونیروها علیه شما بسیج گردانندآنگاه رومیان با ترک ها به اختلاف برسند وجنگ ها در زمین گسترش یابند ..
بحار:52/208
(کودتای ترکیه!!! سفر اردوغان به مسکو!!!)
وقتي دو نيزه دو سر کرده لشکر با هم کشمکش نمودند، علامتي از علامات الهي ظاهر ميگردد عرض شد يا اميرالمومنين آنعلامت چيست؟ فرمود: زلزله اي است که در شام پديد ميايد و بيش از صد هزار نفر در آن سانحه جان ميدهند....
غیبت نعمانی صفحه 163، غیبت شیخ طوسی صفحه 277
هنگاميکه دو نفر مدعي حکومت در شام بجان هم افتادند علامتي از علائم الهي است. سپس مردم را امر بسکوت و آرامش ميکنند. آنگاه شام چنان دچار اضطراب و ناامني ميگردد...
مهدي موعود (ترجمه بحارالانوار) ص 989
(در گیری بشار با تروریست های متحد مدعی حکومت (به غیر از داعش))
زلزله اي است که در شام پديد ميايد و بيش از صد هزار نفر در آن سانحه جان ميدهند. خداوند آن زلزله را براي مومنين رحمت و براي کفار عذابي قرار مي دهد، هنگامي که اين زلزله واقع شد... در آنموقع يکي از دهات دمشق بنام حرشا را بنگريد که چگونه در زمين فرو ميبرد .
غيبت شيخ طوسي ص 277 ، ملاحم و الفتن ص 53
و قريه اي از شام بنام جابيه بزمين فرو ميرود
مهدي موعود(ترجمه بحارالانوار) ص 987 و 1018
...، دهکده ای از دهکده های شام به نام «جابیه» خسف می شود، قسمتی از دیوار دست راست مسجد جامع دمشق فرو می ریزد، آشوبگری از میان رومیان خروج می کند که کشتار فراوانی را به دنبال دارد
غیبت شیخ طوسی صفحه 269، ارشاد مفید صفحه 338
...و سمت غربي مسجد دمشق بزمين فرو ميرود. حتي ديوارش نيز در هم فرو ميريزد....
مهدي موعود(ترجمه بحارالانوار) ص 983
در اين موقع منتظر باشيد که در يکي از دهات شام بنام خرسنا زمين فرو رود، و چون اين نيز عملي شد منتظر آمدن فرزند هند جگر خوار سفياني باشيد که از يابس بيرون ميايد.
مهدي موعود (ترجمه بحارالانوار) ص 989
نشانه خروج سفياني اين است كه خسفي در سمت غربي مسجد دمشق به وجود مي آيد و ديوار مسجد فرو مي ريزد و زلزله اي مي شود و قريه اي بنام جابيه در جنوب دمشق خسف مي شود و اين پس از خارج شدن مغربي و سپاهيانش از شام اتفاق مي افتد
غيبت نعماني ص 149 ، غيبت شيخ طوسي ص 278 و ...
«يخرج الناس من المشرق فيوطئون للمهدي سلطانه»
مردمي از مشرق خروج مي كنند و براي حضرت مهدي عج زمينه سازي مي كنند.(كشف الغمه ج ۳ ص ۲۷۳ ، الزام الناصب ص ۲۵۳)
(انقلاب اسلامی ایران)
در آن هنگام سه پرچم در شام به اهتزار در می آیند که پرچم های سفیانی ، اصهب و ابقع است و مردم شام در زیر این سه پرچم نبرد می کنند.
ارشاد مفید ص 338 ، المهدی ص 196
(داعش، ائتلاف جیش الفتح، ائتلاف
)
از نشانه های ظهور آن حضرت ویرانی شام به هنگام برخورد سه لشگر در زیر پرچم های سفیانی و اصهب و ابقع است
غیبت نعمانی ص 133 ، الزام الناصب ص 184
(همان طور که اطلاع دارید کلا داعش با بقیه ی گروه ها مشکل داره و بقیه ی گروه ها هم با داعش دشمن هستند، درگیری های زیادی و البته شدیدی بین این گروه ها هم رخ داده)
آیا نمیتوان امیدوار بود انقلاب اسلامی زمینه ساز خروج خراسانی باشد؟
آیا نمیتوان امیدوار بود داعش زمینه ساز خروج سفیانی باشد؟
آیا نمیتوان امیدوار بود تحولات یمن زمینه ساز خروج یمانی باشد؟
آیا نمیتوان همانند علمای بزرگ گفت "ظهور نزدیک است"؟
حوادث به طرز عجیبی با احادیث مطابقت دارند!
امیدوارم ملک سلمان 2 سال آینده رو نبینه و این زلزله پیش بینی شده هم اتفاق بیفته...
پ.ن. منابع احادیث بررسی نشده، مطالب داخل پارانتز از بنده هستند.
اللهم عجل لوليك الفرج
آیا نمیتوان امیدوار بود انقلاب اسلامی زمینه ساز خروج خراسانی باشد؟
آیا نمیتوان امیدوار بود داعش زمینه ساز خروج سفیانی باشد؟
آیا نمیتوان امیدوار بود تحولات یمن زمینه ساز خروج یمانی باشد؟
آیا نمیتوان همانند علمای بزرگ گفت "ظهور نزدیک است"؟
سلام وعرض ادب
در مورد نشانه های ظهور ما پنج علامت حتمی داریم. واکثر احادیثی که در مورد نشانه های ظهور گفته شده است. طبق گفته علماء برزگ وبررسی سند این احادیث قابل اعتماد نیستند.
علائم حتمی ظهور عبارتند از:
[="] مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنْ عَلِيِّ بْنِ الْحَكَمِ عَنْ أَبِي أَيُّوبَ الْخَزَّازِ عَنْ عُمَرَ بْنِ حَنْظَلَةَ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع يَقُولُ[="] خَمْسُ [="]عَلَامَاتٍ[="] قَبْلَ قِيَامِ الْقَائِمِ- الصَّيْحَةُ[="] [="] وَ السُّفْيَانِيُّ وَ الْخَسْفُ وَ قَتْلُ النَّفْسِ الزَّكِيَّةِ وَ [="]الْيَمَانِيُ[="] فَقُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ إِنْ خَرَجَ أَحَدٌ مِنْ أَهْلِ بَيْتِكَ قَبْلَ هَذِهِ الْعَلَامَاتِ أَ نَخْرُجُ مَعَهُ قَالَ لَا فَلَمَّا كَانَ مِنَ الْغَدِ تَلَوْتُ هَذِهِ الْآيَةَ-[="] إِنْ نَشَأْ نُنَزِّلْ عَلَيْهِمْ مِنَ السَّماءِ آيَةً فَظَلَّتْ أَعْناقُهُمْ لَها خاضِعِينَ[="] [="]فَقُلْتُ لَهُ أَ هِيَ الصَّيْحَةُ فَقَالَ أَمَا لَوْ كَانَتْ خَضَعَتْ أَعْنَاقُ أَعْدَاءِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَل([="][="]الكافي (ط - الإسلامية) ؛ ج8 ؛ ص310 )
صیحه، خروج سفیانی، قتل نفس زکیه، قیام یمانی، خسف بیداء(فرو رفتن در زمین لشگر سفیانی)
وحضرت در جواب این سول صحابی خود که اگر یکی از اهل بیت قبل از این ظهور این نشانه ها قیام کردند. با آنها همراه شویم یا نه می فرمایند: نه.
سه مورد از این نشانه ها هم در یک زمان خواهد بود.
[="]سَيْفُ بْنُ عَمِيرَةَ عَنْ بَكْرِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ[="] خُرُوجُ الثَّلَاثَةِ السُّفْيَانِيِّ وَ الْخُرَاسَانِيِّ وَ [="]الْيَمَانِيِ[="] فِي سَنَةٍ وَاحِدَةٍ فِي شَهْرٍ وَاحِدٍ فِي يَوْمٍ وَاحِدٍ وَ لَيْسَ فِيهَا [="]رَايَةٌ[="] أَهْدَى مِنْ [="]رَايَةِ[="] [="]الْيَمَانِيِ[="] لِأَنَّهُ يَدْعُو إِلَى الْحَق(ارشاد شیخ مفید، ج2، ص375)
امام صادق علیه السلام می فرماید: خروج سفیانی، سید خراسانی ویمانی در یک سال ودر یم ماه ودر یک روز خواهد بود. وقیامی درست تر وصحیح تر از قیام یمانی نیست. چون دعوت به حق می کند.
ودر روایت دیگر می فرماید: دعوت به صاحب شما، یعنی حضرت ولی عصر می کند.
واین نشان می دهد. خیلی ها دعوت به خود می کنند. وبالطبع این اشخاص برای اغفال مردم ودرست جلوه دادن خود از این حادیث هم استفاده خواهند کرد.
با وجه به این روایات هر موقع این علایم حتمی محقق شدند. وعلماء ربانی وفقیه که ائمه در دوران غیبت ما را به آنها حواله داده اند. تایید کردند. می توانیم بگوییم ظهور نزدیک شده است. وباید چکار کرد.
تطبیق روایات بر اشخاص هم درست به نظر نمی رسد. مگر نشانه هایی که د راین روایات صحیح گفته شده است قابل تطبیق باشد.
با سلام
دوست عزیز ظهور خود حضرت نزدیک نیست بلکه ظهور ... نزدیک است! که انشاءالله در آینده دلیل تشابه این علائم فعلی با علائم قبل ظهور را می یابید!
در مورد شباهت علائم ظهور، مثلا رهبر انقلاب، سید خراسانی آخر الزمان نیستند بلکه سید خراسانی زمان ما هستند! البته مقام سید خراسانی آخر الزمان، از رهبرانقلاب بالاتر است!
ظاهر علائم فعلی با علائم ظهور شباهت دارد اما فرقهایی هم دارد!
سلام و عرض ادب
با توجه به این روایات هر موقع این علایم حتمی محقق شدند.
وعلماء ربانی وفقیه که ائمه در دوران غیبت ما را به آنها حواله داده اند. تایید کردند. می توانیم بگوییم ظهور نزدیک شده است. وباید چکار کرد.
تطبیق روایات بر اشخاص هم درست به نظر نمی رسد. مگر نشانه هایی که د راین روایات صحیح گفته شده است قابل تطبیق باشد.
چطور ممکنه ما متوجه بشیم این علائم محقق شده در حالی که بزرگان و فقها با تطبیق مخالف هستند ؟
این روز هیچ وقت نخواهد آمد.
ما در روایات چندین سُفیانی و زمینه ساز سفیانی داریم , و با اینکه امروز اینهمه گروه های وحشی دقیقا در شام و عراق عیناً و دقیقا مثل روایات پیش میرند و آدم میکشند, اما هیچ فقیهی به صورت قطعی نگفته اینها مرتبط با امر ظهور هستند.
با اینکه از نظر خیلی ها آقای خامنه ای میتونه سید خراسانی باشه , اما هیچ فقیهی هیچ نظر قطعی در این باره نمیده.
در مورد سید یمانی هم به همین شکل.
در مورد صیحه و کیفیت صیحه هم همینطور.یعنی در حقیقت نشانه های ظهور قراره به ما بگند در عصر ظهور هستیم اما نشانه های ظهور خودشون مبهم هستند و خود نشانه ها رمز هستند و واضح نیستند.
سفیانی و یمانی و خراسانی بله در یک سال و یک ماه و یک روز خروج می کنند طبق حدیث اما , با خودمون منصف باشیم, ما این سه رو نمیتونیم به واسطه ی خروج همزمانشون تشخیص بدیم.مخصوصا زمانی که در روایات هر کدوم از این شخصیت ها بیشتر از یک نفر هستند. هم سفیانی چند نفر و جریان هست و هم یمانی بیشتر از یک نفر و خراسانی هم شاید به همین شکل بشه فهمید که یک نفر نیست , مثل دجال که یک جریان نیست و و و.
سوال ؟
از کجا بفهمیم سُفیانی اول با خراسانی و یمانی خروج میکنه یا سفیانی دوم ؟
از کجا بفهمیم یمانی اول با خراسانی و سفیانی خروج میکنه یا یمانی دوم ؟
اصلا آیا این لشکر ها تلوزیونی هستند یا نیستند ؟ یعنی مثلا ما از طریق تلوزیون و اخبار شبکه 1 ساعت 2 میفهمیم سه تا لشکر خروج کردند و تصاویرشون رو میبینیم و میگیم یمانی و خراسانی و سفیانی خروج کردند ؟
خب ما چرا نفهمیدیم و الان فهمیدیم که خروج کردند ؟ آیا اینها قبلش دعوت کردند ؟ لشکر جمع کردند ؟ چرا چیزی نگفتند و خودشون رو معرفی نکردند و ما برای شناختشون منتظر خروج همزمانشون بودیم ؟؟
ممکنه اصلا این ها گروهک های کوچک تری باشند که رسانه ای لزوما نباشند ؟
ممکنه بعضی از لشکر های اینها خروج کنند و باشند و نه همه لشکر هاشون ؟
آیا ممکنه بداء و تغییر در نشانه ها بشه و در دعوت و خروجشون ؟ چون حتی در سُفیانی هم طبق روایات امکان تغییر وجود داره. پس زمانی که سفیانی مسیرش تغییر کنه , ممکنه یمانی هم مسیرش تغییر کنه و خراسانی هم به همین شکل.واقعا و حقیقتاً این اصلا درست نیست که ما منتظر خروج همزمان اینها باشیم و یا بذاریم سفیانی 9 ماه مستقر بشه و بعد بگیم این سفیانی هست پس یمانی و خراسانی 9 ماه پیش خروج کردند و ما نفهمیدیم.
سوال بعد در مورد صیحه و نفس زکیه و خراسانی و یمانی و خسف اینکه ,
اینها ترتیبشون به چه شکل هست ؟
کی منتظر صیحه باشیم و کی یمانی و کی خسف بیدا و قتل نفس زکیه ؟خبر نفس زکیه رو دوربین های عربستان وهابی برای رسانه ها ارسال میکنند ؟ و ما در اخبار پخش میکنیم و میگیم این نفس زکیه است و 15 شب دیگه امام زمان ع ظهور میکنه ؟
-------------واقعاً خیلی سوال های لاینحلی وجود داره و بهتره ما اعتراف کنیم که علوم پاسخ به این سوالات رو ما نداریم و نمیدونیم.
اما واقعاً راه بهتر و درست تری هست که میشه از شَرّ این سوالات خلاص بشیم و اون شناخت پرچم حق و یمانی هست و نه شناختِ هیچ کس دیگه.
از ابی بصیر، از ابی جعفر محمد باقر(ع) فرمود:
در میان پرچم ها، هدایت گرتر از پرچم یمانى نیست، چرا که پرچمش, پرچم هدایت است و شما را بسویصاحبتان دعوت کند. پس وقتى یمانى خروج کند، فروش اسلحه به مردم حرام می شود.
پس بسوى او بشتابید که پرچم او پرچم هدایت است، و بر هیچ مسلمانى، جایز نیست از او سرپیچى کند و اگر کسى چنین کند از اهل آتش است، زیرا او مردم را به حق و به راه مستقیم دعوت کند.>>
بشارة الاسلام ص 93 به نقل از غیبت نعمانى).لذا شخصیت یمانی طبق حدیث, شخصیت بسیار مهمی هست در عصر ظهور و البته از اونجایی که دعوت میکنه و خودش رو معرفی میکنه, ما میتونیم فقط ایشون رو بشناسیم:
1-مدعیِ اینکه پرچمی هدایت گر تر از پرچم من وجود نداره.
2-مدعی دعوت به امام زمان ع.
3-مدعیِ اینکه من مردم رو به حق و راه راست دعوت و هدایت می کنم.
4-مدعی اینکه هیچ مسلمانی حق سرپیچی از من را ندارد و هرکس از من سرپیچی کند از اهل جهنم است.لذا روشنه که شخصیت یمانی به غایت مهمه. و ایشون دعوت میکنه و خودش رو معرفی میکنه. و ما ایشون رو میتونیم بشناسیم و یا تکذیب کنیم و آماده خروج همزمان او با سفیانی و خراسانی باشیم.
آیا این جواب معقول تر نیست ؟
تا اینکه ما منتظر باشیم 3 تا لشکر خروج کنند که هیچی به هیچی اون موقع معلوم نیست کی به کی هست عقاید چیه تفکراتشون چیه رهبرانشون کی هستند آیا مراجع حالا که خروج کردند نظرشون چیه تحقیق و و و.
پس ابدا منتظر بودن تا خروجشون صحیح نخواهد بود.
ممنون از توجهتون
سلام وعرض ادب
در مورد نشانه های ظهور ما پنج علامت حتمی داریم. واکثر احادیثی که در مورد نشانه های ظهور گفته شده است. طبق گفته علماء برزگ وبررسی سند این احادیث قابل اعتماد نیستند.
علائم حتمی ظهور عبارتند از:
مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنْ عَلِيِّ بْنِ الْحَكَمِ عَنْ أَبِي أَيُّوبَ الْخَزَّازِ عَنْ عُمَرَ بْنِ حَنْظَلَةَ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع يَقُولُ خَمْسُ عَلَامَاتٍ قَبْلَ قِيَامِ الْقَائِمِ- الصَّيْحَةُ وَ السُّفْيَانِيُّ وَ الْخَسْفُ وَ قَتْلُ النَّفْسِ الزَّكِيَّةِ وَ الْيَمَانِيُ فَقُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ إِنْ خَرَجَ أَحَدٌ مِنْ أَهْلِ بَيْتِكَ قَبْلَ هَذِهِ الْعَلَامَاتِ أَ نَخْرُجُ مَعَهُ قَالَ لَا فَلَمَّا كَانَ مِنَ الْغَدِ تَلَوْتُ هَذِهِ الْآيَةَ- إِنْ نَشَأْ نُنَزِّلْ عَلَيْهِمْ مِنَ السَّماءِ آيَةً فَظَلَّتْ أَعْناقُهُمْ لَها خاضِعِينَفَقُلْتُ لَهُ أَ هِيَ الصَّيْحَةُ فَقَالَ أَمَا لَوْ كَانَتْ خَضَعَتْ أَعْنَاقُ أَعْدَاءِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَل(الكافي (ط - الإسلامية) ؛ ج8 ؛ ص310 )
صیحه، خروج سفیانی، قتل نفس زکیه، قیام یمانی، خسف بیداء(فرو رفتن در زمین لشگر سفیانی)
وحضرت در جواب این سول صحابی خود که اگر یکی از اهل بیت قبل از این ظهور این نشانه ها قیام کردند. با آنها همراه شویم یا نه می فرمایند: نه.
سه مورد از این نشانه ها هم در یک زمان خواهد بود.
سَيْفُ بْنُ عَمِيرَةَ عَنْ بَكْرِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ خُرُوجُ الثَّلَاثَةِ السُّفْيَانِيِّ وَ الْخُرَاسَانِيِّ وَ الْيَمَانِيِ فِي سَنَةٍ وَاحِدَةٍ فِي شَهْرٍ وَاحِدٍ فِي يَوْمٍ وَاحِدٍ وَ لَيْسَ فِيهَا رَايَةٌ أَهْدَى مِنْ رَايَةِالْيَمَانِيِ لِأَنَّهُ يَدْعُو إِلَى الْحَق(ارشاد شیخ مفید، ج2، ص375)
امام صادق علیه السلام می فرماید: خروج سفیانی، سید خراسانی ویمانی در یک سال ودر یم ماه ودر یک روز خواهد بود. وقیامی درست تر وصحیح تر از قیام یمانی نیست. چون دعوت به حق می کند.
ودر روایت دیگر می فرماید: دعوت به صاحب شما، یعنی حضرت ولی عصر می کند.
واین نشان می دهد. خیلی ها دعوت به خود می کنند. وبالطبع این اشخاص برای اغفال مردم ودرست جلوه دادن خود از این حادیث هم استفاده خواهند کرد.
با وجه به این روایات هر موقع این علایم حتمی محقق شدند. وعلماء ربانی وفقیه که ائمه در دوران غیبت ما را به آنها حواله داده اند. تایید کردند. می توانیم بگوییم ظهور نزدیک شده است. وباید چکار کرد.
تطبیق روایات بر اشخاص هم درست به نظر نمی رسد. مگر نشانه هایی که د راین روایات صحیح گفته شده است قابل تطبیق باشد.
آیااحادیث مربوط به مرگ ملک عبدالله هم ضعیف هستند؟ خب اگر پادشاه فعلی عربستان تا ۲ سال دیگ بمیرد یکی از نشانه های ظهور هم محقق خواهد شد. و طبق احادیث ما باید سایر وقایع رو بشماریم.
با سلامدوست عزیز ظهور خود حضرت نزدیک نیست بلکه ظهور ... نزدیک است! که انشاءالله در آینده دلیل تشابه این علائم فعلی با علائم قبل ظهور را می یابید!
در مورد شباهت علائم ظهور، مثلا رهبر انقلاب، سید خراسانی آخر الزمان نیستند بلکه سید خراسانی زمان ما هستند! البته مقام سید خراسانی آخر الزمان، از رهبرانقلاب بالاتر است!
ظاهر علائم فعلی با علائم ظهور شباهت دارد اما فرقهایی هم دارد!
سلام
من به هیچ وجه حرفی از اشخاص نزدم؛ کاملا واضح است که اول باید تا ۲ سال دیگر پادشاه فعلی عربستان بمیرد بعد منتظر سایر وقایع و خروج سفیانی، خراسانی و غیره باشیم؛ پس رهبر فعلی انقلاب خراسانی نیستند.
سلاممن به هیچ وجه حرفی از اشخاص نزدم؛ کاملا واضح است که اول باید تا ۲ سال دیگر پادشاه فعلی عربستان بمیرد بعد منتظر سایر وقایع و خروج سفیانی، خراسانی و غیره باشیم؛ پس رهبر فعلی انقلاب خراسانی نیستند.
با سلام
این ملک عبدالله که مُرد شباهت اسمی با عبدالله ای که در روایات آمده داره!
شهادت شیخ نمر و برادر زاده اش(نفس زکیه)، رهبر انقلاب(سید خراسانی)،داعش(سفیانی) و خیلی علائم دیگر با علائم آخرالزمان وقبل ظهور آقا، شباهت دارند و این موجب حیرانی و سردرگمی خیلیها شده!
خود فقها حتی مراجع علت این شباهت علائم را نمیدانند بعد شما سریع حرف از ظهور میزنید بدون دلایل معتبر؟!
سلمان هم گور بگور خواهد شد و خود حضرت ظهور نخواهند کرد اما به اذن الهی اتفاق دیگری خواهد افتاد!
علائم ظهور دو نوع است:
معجزه وار وغیر معجره وار، ودر بین علائم معجزه وار، ندای آسمانی معیار تطبیق سایر علائم است. وقتی ندای آسمانی شنیده شد. باید منتظر سایر علائم بود. لذا تا وقتی ندای آسمانی شنیده نشده است. نباید به تطبیق سایر علائم اقدام کرد.
دوست عزیز ظهور خود حضرت نزدیک نیست بلکه ظهور ... نزدیک است! که انشاءالله در آینده دلیل تشابه این علائم فعلی با علائم قبل ظهور را می یابید!
سلام وعرض ادب
بنده از این مطلب شما چیزی متوجه نشدم، لطف می کنید توضیح دهید؟
در مورد شباهت علائم ظهور، مثلا رهبر انقلاب، سید خراسانی آخر الزمان نیستند بلکه سید خراسانی زمان ما هستند! البته مقام سید خراسانی آخر الزمان، از رهبرانقلاب بالاتر است!
ما مگر چند دسته ویا چند لایه علائم ظهور داریم؟ خود احادیث علائم ظهور ابهام دارد. واگر قرار باشد. ما هم ابهامش را با این نوع سخنان بیشتر کنیم. فکر می کنم، فهم مساله خیلی سخت می شود.
چطور ممکنه ما متوجه بشیم این علائم محقق شده در حالی که بزرگان و فقها با تطبیق مخالف هستند ؟
این روز هیچ وقت نخواهد آمد.
عرض کردم، مهم علائم حتمی ظهور است. ودر میان آنها هم نداء آسمانی که وقتی شنیده شد. می توان منتظر سایر علایم بود.
ما در روایات چندین سُفیانی و زمینه ساز سفیانی داریم , و با اینکه امروز اینهمه گروه های وحشی دقیقا در شام و عراق عیناً و دقیقا مثل روایات پیش میرند و آدم میکشند, اما هیچ فقیهی به صورت قطعی نگفته اینها مرتبط با امر ظهور هستند.
با اینکه از نظر خیلی ها آقای خامنه ای میتونه سید خراسانی باشه , اما هیچ فقیهی هیچ نظر قطعی در این باره نمیده.
در مورد سید یمانی هم به همین شکل.
ما در روایات چندین سفیانی نداریم. روایات هم نقل شد. سفیانی یک نفر است. ودر این روایات هم بحث چندانی از زمینه سازی برای سفیانی نیست. اگر قرار باشه، هریک از این نشانه ها خود پروژه عظیمی باشه، مردم کی می خواهند خود امام را ببینند؟!
در مورد جنایات هم همیشه در تاریخ بوده، جنگ جهانی اول ودوم کم جنایت نشد. در حمله آمریکا وعراق بی سابقه ترین جنایت ها اتفاق افتاد، با این تفاوت که در آن زمان چون رسانه ها دست آمریکا است. اینها را نمی گفتند. الان مال داعش برای مشوش کردن چهره اسلام در بوق وکرنا کرده اند. والا در جنگ عراق وافغانستان هر یک از این دو کشور اسلامی یک میلیون کشته دادند
فکر می کنم. پیچیده کردن مساله علایم ظهور به این شکل ولایه بندی آن چندان درست به نظر می رسد. وبنوعی نقض غرض است.
عنی در حقیقت نشانه های ظهور قراره به ما بگند در عصر ظهور هستیم اما نشانه های ظهور خودشون مبهم هستند و خود نشانه ها رمز هستند و واضح نیستند.
آنچه برای ما مهم است. نشانه های حتمی است. که مبهم نیستند. بعد از صیحه آسمانی وقتی لشگر سفیانی در بیداء توی زمین فرو می روند. ابهانی وجود ندارد.
در مورد صحیح چنین آمده است:
در حدیث دیگر که نعمانی در الغیبه باب 14خود نقل کرده است. می فرماید: منادی جبرئیل است. که اسم امام زمان وپدرش ایشان را می فرد.
وقبل از نداء هم باز علامتی است:
از این حدیث هم بگذریم. مساله نداء واضح است. ومعجزه ای است که از آسمان بوده وهمه اهل زمین آنرا خواهند شنید.
خلاصه کلام اینکه تا زمانی که این علایم حتمی محقق نشده است. پرداختن به غیر حتمی ها درست به نظر نمی رسد. وموجب دلسردی مومنان می شود.
آیااحادیث مربوط به مرگ ملک عبدالله هم ضعیف هستند؟ خب اگر پادشاه فعلی عربستان تا ۲ سال دیگ بمیرد یکی از نشانه های ظهور هم محقق خواهد شد. و طبق احادیث ما باید سایر وقایع رو بشماریم.
این مساله بر فرض اتفاق هم رخ دهد. جزء علایم حتمی نیست. معقول نیست ما مساله یقینی را که حتما رخ خواهد داد رها کنیم وبچسبیم به محتملات، شاید اینطور شود، آنطور خواهد شد وغیره.
ابتدا باید منتظر علایم حتمی بود.
من به هیچ وجه حرفی از اشخاص نزدم؛ کاملا واضح است که اول باید تا ۲ سال دیگر پادشاه فعلی عربستان بمیرد بعد منتظر سایر وقایع و خروج سفیانی، خراسانی و غیره باشیم؛ پس رهبر فعلی انقلاب خراسانی نیستند.
فکر می کنم. رهبر خودش هم راضی نباشد که بهش سید خراسانی بگویند. ضرورتی هم ندارد. بهتر است ما بجای اینکه دنبال این باشیم که رهبر سید خراسانی هست یانه، وبی خودی انرژی خودمان را مصرف کنیم. دنبال پیاده کردن منویات ایشان باشیم.
این ملک عبدالله که مُرد شباهت اسمی با عبدالله ای که در روایات آمده داره!شهادت شیخ نمر و برادر زاده اش(نفس زکیه)، رهبر انقلاب(سید خراسانی)،داعش(سفیانی) و خیلی علائم دیگر با علائم آخرالزمان وقبل ظهور آقا، شباهت دارند و این موجب حیرانی و سردرگمی خیلیها شده!
در مورد برخی علایم ظهور احتمالاتی داده اند. که مثلا سفیانی یا دجال یک جریان است. چرا باید چیزی روشن وواضح را رها کرد، وبی خودی فلسفه بافی وجریان بافی کرد.
برای کسی که کمی معارف دین خود را خوب یاد گرفته باشد، اصلا جای سردگمی نیست. شما اگر به حدیث امام سجاد علیه السلام به ابوخالد کابلی در احتجاج طبرسی رجوع کنید. حضرت بخوبی بیان داشته اند که شیعه واقعی اصلا غیبت برایش مفهومی ندارد. چون آنقدر رشد عقلی داشته وفهمش بالاست که غیبت مثل مشاهده است برای او. ودنبال انجام وظیفه خود است.
در زمانی که استکبار به انحاء مختلف مسلمانان را به جان هم انداخته ما هم بجای نشر وتبلیغ اسلام ناب وقرآن واهل بیت(ع) با قول وعمل خود، وقتمان را صرف این کنیم که فلانی سفیانی است یا دجال، بهمان کس شعیب بن صالح است. واز این حرفها.
شیعه حقیقی بن بستی ندارد، بلکه راه خود را می شناسد ومی رود ودر زمان ظهور هم همان طریق را ادامه خواهد داد. پس چه بهتر که تلاش خود را بیشتر کنیم.
ما مگر چند دسته ویا چند لایه علائم ظهور داریم؟ خود احادیث علائم ظهور ابهام دارد. واگر قرار باشد. ما هم ابهامش را با این نوع سخنان بیشتر کنیم. فکر می کنم، فهم مساله خیلی سخت می شود.
بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم عجل لولیک الفرج
سلام علیکم و رحمه الله وبرکاته
استاد گرامی آیا دلیل ابهام و سردرگمی عدم ورود صاحب نظران برای بررسی سندی و محتوایی احادیث و یک گزارش محکم نیست؟(اگر بهاداده شده است لطفا یک منبع محکم معرفی کنید ممنون.)
معجزه وار وغیر معجره وار، ودر بین علائم معجزه وار، ندای آسمانی معیار تطبیق سایر علائم است. وقتی ندای آسمانی شنیده شد. باید منتظر سایر علائم بود. لذا تا وقتی ندای آسمانی شنیده نشده است. نباید به تطبیق سایر علائم اقدام کرد.
همین ندای آسمانی رو هم آیا عده ایی شک نمی اندازند؟ و با علم روز مثلا بلندگو ورسانه ها و... مقایسه کنند/(آیا شما دیدید این نظریه ها را و بررسی کردید؟)
کدام درست است چه زمانی و به چه کیفیتی؟
آیااحادیث مربوط به مرگ ملک عبدالله هم ضعیف هستند؟ خب اگر پادشاه فعلی عربستان تا ۲ سال دیگ بمیرد یکی از نشانه های ظهور هم محقق خواهد شد. و طبق احادیث ما باید سایر وقایع رو بشماریم.
استاد می شود حدیث مربوطه را بررسی کنید و تعبییری که شروع کننده موضوع داشتند رو بگویید صحیح است یا خیر؟
و سوال دیگر آیا ترتیب ذکر شده به معنای پشت سر هم بودن است یا خیر؟(سالها به ماهها وروزها)
در آخر یک نکته رو خدمت دوستان عرض کنم
درسته که علائم ظهور و قیام وخروج امام(عج) آدمی رو به شوق میاورد و نشاط مضاعف به آدمی خصوصا منتظران می دهد ان شاء الله
اما اصل موضوع اینه که بیاد امام (عج) باشیم و زمینه های فردی و اجتماعی ظهور را فراهم کنیم تا ان شاء الله در این عصر بیعت با ایشان نشکنیم و در ظهورشان نقش موثری داشته باشیم
و این طبق احادیثی که نقل می شود و با مسئله بنی اسرائیل قیاس می کند موضوع را هماهنگ است
پس برای بصیرت بخشی جامعه تلاش کنیم و کمک کنیم تا همگی ظهور آقا(عج) رو بخواهیم. ان شاء الله@};-
یا علی(ع)
[="Tahoma"][="Navy"]آیا ظهور نزدیک است؟
سلام
مقام معظم رهبری در بیانی می فرمایند:
ما به ظهور امام زمان عج این محبوب حقیقی انسانها نزدیک شده ایم.
مطمئنا این کلام از بررسی روایات ظهور بالاتر است چون از عالم پرهیزکار دانایی صادر شده است
یا علیم[/]
ما به ظهور امام زمان عج این محبوب حقیقی انسانها نزدیک شده ایم.
مطمئنا این کلام از بررسی روایات ظهور بالاتر است چون از عالم پرهیزکار دانایی صادر شده است
سلام دقیقا همینطور هست آفرین
سلام وعرض ادب
بنده از این مطلب شما چیزی متوجه نشدم، لطف می کنید توضیح دهید؟ما مگر چند دسته ویا چند لایه علائم ظهور داریم؟ خود احادیث علائم ظهور ابهام دارد. واگر قرار باشد. ما هم ابهامش را با این نوع سخنان بیشتر کنیم. فکر می کنم، فهم مساله خیلی سخت می شود.
با سلام
در مورد اینکه گفتم "ظهور ... نزدیک است!" بنده چیزی نمیگویم چون:
اولا بنده دنبال جریان سازی و ... نیستم و حتی اسم کسی رو هم نبردم!
ثانیا در روایات ندیدم به آن اشاره ای شده باشد تا سندی معتبر ارائه کنم فقط در پیشگویی یکی از عرفا به آن اشاره ای شده بود!
ثالثا بنده نمیتونم بگم از کجا به این موضوع پی بردم! حتما حکمتی داشته که ائمه نازنین به آن اشاره ای نکرده اند! البته رهبرانقلاب و اهل سلوک از این موضوع باخبرند! خود همین شباهت حوادث فعلی با حوادث قبل ظهور، صحتی بر این موضوع هست!
در مورد علائم ظهور، بنده قصد ابهام ندارم بلکه فقهاء علائم قبل ظهور را فقط میدانند و نمیدانند برخی از این علائم در دوره های خاصی رخ میدهد اما با ظاهری متفاوت مثل کشتار و غارت حاجیان قبل ظهور و فاجعه منا در زمان ما!
ببخشید بنده نمیتونم بیشتر توضیح دهم چون حرفهایی که میزنم در کتب نیست و باید در پرده باشد! وقتی خود ائمه نازنین اشاره ای به قضیه نکردند بنده هم خاموشی گزینم بهتر است!
رهبر انقلاب: بعد از مذاکرات هستهای به رژیم صهیونیستی گفتند تا 25 سال از دغدغه ایران آسودهایم، به شما میگویم اولاً شما 25 سال آینده را نخواهید دید و انشاءالله تا 25 سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت.
به فضل الهی جوانان کشور، روزی را خواهند دید که امریکا و حتی بزرگتر از امریکا نیز توانایی انجام هیچ غلطی را در مقابل ملت ایران نخواهند داشت.
من نسبت به آینده هیچ نگرانی ندارم و معتقدم به توفیق الهی، فردای کشور از امروز آن، بسیار بهتر خواهد بود.
این مساله بر فرض اتفاق هم رخ دهد. جزء علایم حتمی نیست. معقول نیست ما مساله یقینی را که حتما رخ خواهد داد رها کنیم وبچسبیم به محتملات، شاید اینطور شود، آنطور خواهد شد وغیره. ابتدا باید منتظر علایم حتمی بود.
فکر می کنم. رهبر خودش هم راضی نباشد که بهش سید خراسانی بگویند. ضرورتی هم ندارد.
در مورد برخی علایم ظهور احتمالاتی داده اند. که مثلا سفیانی یا دجال یک جریان است. چرا باید چیزی روشن وواضح را رها کرد، وبی خودی فلسفه بافی وجریان بافی کرد.
برای کسی که کمی معارف دین خود را خوب یاد گرفته باشد، اصلا جای سردگمی نیست. شما اگر به حدیث امام سجاد علیه السلام به ابوخالد کابلی در احتجاج طبرسی رجوع کنید. حضرت بخوبی بیان داشته اند که شیعه واقعی اصلا غیبت برایش مفهومی ندارد. چون آنقدر رشد عقلی داشته وفهمش بالاست که غیبت مثل مشاهده است برای او. ودنبال انجام وظیفه خود است.
در زمانی که استکبار به انحاء مختلف مسلمانان را به جان هم انداخته ما هم بجای نشر وتبلیغ اسلام ناب وقرآن واهل بیت(ع) با قول وعمل خود، وقتمان را صرف این کنیم که فلانی سفیانی است یا دجال، بهمان کس شعیب بن صالح است. واز این حرفها.
شیعه حقیقی بن بستی ندارد، بلکه راه خود را می شناسد ومی رود ودر زمان ظهور هم همان طریق را ادامه خواهد داد. پس چه بهتر که تلاش خود را بیشتر کنیم.
سفیانی نه دجال است نه جریان خاص! سفیانی از نوادگان همین تکفیری هاست!
بنده همین طوری روی هوا یا مثل مشایی نژادیها از روی توهم نگفتم سید خراسانی زمان ما رهبری و یا اینکه مقام سید خراسانی معروف از ایشان بالاتر است! بنده دلیلش رو نمیگم. در آینده همه چیز روشن میشه انشاءاالله!
در مورد سردرگمی منظورم این بود که مردم و فقهاء نمیدانند چرا حوادثی شبیه حوادث قبل ظهور در زمان حال اتفاق می افتد؟
رسول اکرم صلی الله علیه فرمودند: ...خداوند از فرزندان حسین امامانی قرار داده است که راه و روش و آیین مرا بر پا می دارند. نهمین آنان قائم خاندان من «مهدی» امتم می باشد. او شبیه ترین مردمان به من است در سیما و گفتار و کردار. پس از غیبتی طولانی و سرگردانی و سردرگمی مردم، ظاهر می شود، آنگاه آیین خدا را آشکار می سازد... پس زمین را از عدل و داد پر می کند پس از آن که از ستم و بیداد لبریز شده باشد.
سلام
مقام معظم رهبری در بیانی می فرمایند:
ما به ظهور امام زمان عج این محبوب حقیقی انسانهانزدیک شده ایم.
مطمئنا این کلام از بررسی روایات ظهور بالاتر است چون از عالم پرهیزکار دانایی صادر شده است
یا علیم
با سلام
سخن ایشان صحیح است و از یک نظر نزدیک شده ایم ولی بهتر است بگوییم تا حدودی نزدیک شده ایم!
یعنی مثلا اگر در سال 1357، صد سال با ظهور فاصله داشتیم الان شصت سال با آن فاصله داریم و این شصت سال فاصله از نظر رهبری یعنی نزدیک شدیم ولی از نظر بنده نزدیک نزدیک نشدیم!
البته بنظر بنده منظور رهبری این بوده که شیعیان به ظهور غیر مستقیم نزدیک شده اند که صحیح است و بقیه مردم جهان باید منتظر ظهور خود حضرت باشند!
آنچه برای ما مهم است. نشانه های حتمی است. که مبهم نیستند. بعد از صیحه آسمانی وقتی لشگر سفیانی در بیداء توی زمین فرو می روند. ابهانی وجود ندارد.
در مورد صحیح چنین آمده است:
عَنْ شُرَحْبِيلَ قَالَ: قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ ع وَ قَدْ سَأَلْتُهُ عَنِ الْقَائِمِ ع فَقَالَ إِنَّهُ لَا يَكُونُ حَتَّى يُنَادِيَ مُنَادٍ مِنَ السَّمَاءِ يَسْمَعُ أَهْلُ الْمَشْرِقِ وَ الْمَغْرِبِ حَتَّى تَسْمَعَهُ الْفَتَاةُ فِي خِدْرِهَا.(الغیبة نعمانی، ص257)
امام باقر علیه السلام می فرماید: قیام قائم بعد از نداء آسمانی خواهد بود. که منادی از آسمان که همه آنرا می شنوند، حتی دختران در خانه.
در حدیث دیگر که نعمانی در الغیبه باب 14خود نقل کرده است. می فرماید: منادی جبرئیل است. که اسم امام زمان وپدرش ایشان را می فرد.
وقبل از نداء هم باز علامتی است:
عَنْ دَاوُدَ بْنِ سِرْحَانَ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع أَنَّهُ قَالَ: الْعَامُ الَّذِي فِيهِ الصَّيْحَةُ قَبْلَهُ الْآيَةُ فِي رَجَبٍ قُلْتُ وَ مَا هِيَ قَالَ وَجْهٌ يَطْلُعُ فِي الْقَمَرِ وَ يَدٌ بَارِزَة(الغیبیة نعمانی، ص252)
سالی که در آن صیحه آسمانی خواهد بود، که این صیحه در ماه رمضان است. وقبل از آن علامتی در ماه رجب است. وآن صورتی است که در ماه ظاهر خواهد شد. وودستی که در ماه ظاهر خواهد شد.
از این حدیث هم بگذریم. مساله نداء واضح است. ومعجزه ای است که از آسمان بوده وهمه اهل زمین آنرا خواهند شنید.
خلاصه کلام اینکه تا زمانی که این علایم حتمی محقق نشده است. پرداختن به غیر حتمی ها درست به نظر نمی رسد. وموجب دلسردی مومنان می شود.
ممنون.
شما فرمودید نشانه های حتمی مبهم نیستند :
یعنی , یمانی , سفیانی , صیحه , قتل نفس زکیه و خسف بیدا , اینها مبهم نیستند ؟
بنده با شما مخالف هستم.
همشون مبهم هستند. مگر اینکه رازگشایی بشند.
در رابطه با اینکه چندین سفیانی داریم و شبیه های سفیانی داریم با اسامی مختلف, در روایات معصومین ع کاملا و به طور واضح اومده.
حتی بزرگان مهدویت هم قائل به این مسئله هستند و عجیب شما انکار میکنید.
در باره وجود چندین یمانی هم باز در کتاب " عصر ظهور " شیخ کورانی بهش اشاره شده , که یمانی بیشتر دو نفره. در سایت آقای قزوینی به وجود سفیانی اول و دوم اشاره شده که دیگه از ذکر احادیثش چشم پوشی میکنم.
کیفیت صیحه اصلا مشخص نیست, اصلا چی هست. ضمن اینکه " ندایی از آسمان " لزوما میتونه با صیحه آسمانی در روایات یک سان نباشه و اینها با هم تفاوت داشته باشند.
کما اینکه صیحه در قران و اون الیس صبح بقریب , که برای عصر ظهور هم داریم, دقیقا صیحه دم صبح عذاب هست.
و و و... .
-------------------------
در رابطه با خسف سفیانی هم, اول اینکه هر لشکری در اون زمین فرو بره نمیگه که من سفیانی بودم فرو رفتن و همین ها ممکنه باز با اگر و اماهایی همراه باشه, صرف نظر از بَدا. همین که احتمال بدا در سفیانی وجود داره, معنیش اینه که زیاد دنبال خسف بیدا و سفیانی نباشید, ممکن در مسیر و در خودش بَدا شد. اینو بزرگای مهدویت هم بهش قائلند مثل جناب طبسی, که ایشون صراحتا میگند ما منتظر علائم نیستیم چون معلوم نیست محقق بشه یا نشه تازه سفیانی هم ممکنه بدا بشه فلذا ما منتظر فقط مهدی ع هستیم. این عین کلیپ ضبط شده از جمله ی ایشون هست.
پس بین علما هم حتی اختلاف نظره و این یعنی همین نشانه ها هم مشکل زا هستند و قابل اعتماد نیستند.
-----------------------
نکته بعد, چون خراسانی از نظر شما مبهم هست و جز علائم حتمی نیست, باز به مشکل بر میخوریم, هم در خروج همزمان سفیانی و خراسانی و یمانی. تازه صرف نظر از بدا شدن در اینها, چون ممکنه اصلا خراسانی جز حتمیات نیست و نباشه. شاید سفیانی هم نباشه و شاید سفیانی اول یا دوم باشه.
لذا حقیقتا یک فضای کاملا غبار آلود و بد هست.
صیحه آسمانی :
لذا شما سعی دارید به صیحه آسمانیِ واضح و روشن ظاهره پناه ببرید. و این درست نیست.
ایراد :
ما در روایات راجعبه دجال هم داریم که دجال فریاد میزنه و صداش رو همه جهان میشنوند و دست در اعماق اقیانوس میکنه و آسمان و الاغی داره به بزرگیِ فلان و بیسار.
چرا راجعبه دجال, امروزه ما و بسیاری در این عرصه مهدویت حتی جناب مکارم شیرازی, قائل بر این هستند که دجال همین فتنه ها و سیستم صوتی تصویری و رسانه ها و شاید فراماسون ها و امریکا و. غیره هستند, با اینکه دجال فریاد میزنه و صداش رو همه جهان میشنوند و دعوت میکنه به خودش.
چرا انتظارمون رو راجعبه این صدای دجال پایین آوردیم و منطقی حساب کردیم که این موجود در روایات کنایه هست و با زبان رمز بیان شده و این صدا همین رسانه ها و غیره و ذلکش هست,
اما راجعبه صیحه آسمانی و ندایی که از آسمان میاد و همه با زبان خودشون اون پیام رو میشنوند رو نباید تعبیر و تاویل ببریم و بگیم شاید منظور معصوم ع یک صدای واضح و آسمانی لایه ی اوزون نباشه و کنایه باشه؟؟
چرا باید مثل وهابی ها که میگن خدا در قران گفته دست دارم , پس دست داره واقعا و حقیقی و اصلا قائل به این نیستند که برخی از این موارد کنایه هست و رمز هست و استعاره هست.
----------------------
لذا بنده اصلا موافق نیستم که منتظر صیحه بشینیم تا صدا بیاد. نمیاد چنین صدایی. اگر هم بیاد, مطمئنن از نوع مقهور کننده است و همون صیحه عذاب هست و ایمان آوردن بی فایده است.
«هَلْ یَنْظُرُونَ إِلاَّ أَنْ تَأْتِیَهُمُ الْمَلائِکَةُ أَوْ یَأْتِیَ رَبُّکَ أَوْ یَأْتِیَ بَعْضُ آیاتِ رَبِّکَ یَوْمَ یَأْتی بَعْضُ آیاتِ رَبِّکَ لا یَنْفَعُ نَفْساً إیمانُها لَمْ تَکُنْ آمَنَتْ مِنْ قَبْلُ أَوْ کَسَبَتْ فی إیمانِها خَیْراً قُلِ انْتَظِرُوا إِنَّا مُنْتَظِرُونَ»؛
آیا جز این انتظار دارند که فرشتگان به سراغشان آیند،
یا خداوند (خودش) به سوى آنها بیاید،
یا بعضى از نشانه ها پروردگارت ؟!
اما آن روز که بعضى از نشانه های پروردگارت تحقّق پذیرد، ایمان آوردن افرادى که قبلاً ایمان نیاوردهاند، یا در ایمانشان عمل نیکى انجام ندادهاند، سودى به حالشان نخواهد داشت!
بگو: «(اکنون که شما چنین انتظارات نادرستى دارید،) انتظار بکشید ما هم انتظار (کیفر شما را) میکشیم!». سوره انعام 158
--------------------------------------------------------
بنده با نظر استاد طبسی خیلی موافق تر هستم.
که بهتره ما اصلا منتظر نشانه ها نباشیم بلکه منتظر "مهدی علیه السلام" باشیم.
و البته بنده در پست اول هم گام به گام و منطقی و طبق حدیثی که راجعبه خروج هم زمان سفیانی و خراسانی و یمانی بود , موافقِ شناخت " یمانی " هم بودم,
چون هم با امام زمان ع در ارتباط هست و هم از سوی معصوم تایید شده و هم پرچمش حقه. (ارتباط امام زمان ع با یمانی هم باز در کتاب عصر ظهور شیخ کورانی ذکر شده و البته حدیث هم واضح هست که یمانی چنین ادعایی داره که با حضرت در ارتباطه)
این نظر بنده بود.ممنون و تشکر
[="Tahoma"][="DarkGreen"]بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم عجل لولیک الفرج
سلام علیکم ورحمه الله وبرکاته
استاد چند سوال داشتم
یک اینکه ظهور صغری و ظهور کبری را معتبر می دانید؟
شیوه رهبری امام زمان(عج) ماند پیامبر اکرم(ص) است یعنی ابتدا مخفیانه ظاهر می شوند برای خواص و بعد عمومی یا خیر؟
حال اگر ظهور صغری درست باشد و شیوه هو مثل رسول الله(ص) باشد آیا به معنای این است که امام یاورانش را مدتی قبل از ظهور اصلی خبر دار می کند و آنها مطلع می شوند یا خیر؟
بر فرض اگر درست باشد و یاران امام مطلع شوند(چه یاران زمان غیبت چه زمان ظهور) آنان درین برهه چکار می کنند؟
ببخشید اگر سوال پرسیدم امیدوارم بی جا نباشد.
یا علی[/]
سلام
امروز تو یکی از برنامه های تلویزیون صحبت امام زمان عج الله فرجه شد.
کارشناس میگفت خیلی از ماها داریم کوتاهی میکنیم برای مساعد کردن زمینه ظهور.
میگفت هر کسی از خودش سوال کنه چی کار کرده برا خوشنودی خدا و حضرت مهدی ، خیلی از ماها فقط دوست داریم حضرت ظهور کنه و فقط به زبون میاریم. در عمل هیچ کار نمیکنیم.
مثال زد : گفت ما میدونیم تو دنیا کلی فقیر و گرسنه است ، حد اقل ما بیاییم یک نفر رو دستش رو بگیریم .... نه اینکه بگیم خدایا ، حضرت مهدی دنیا رو مشکلات فراوان پر کرده ، خودتون به داد ما برسید... ما هم باید یه قدم در حد توانمون بر داریم. خدا و امام زمان که خودشون بهتر میدونن داره چه اتفاقاتی تو دنیا میفته ، میخوان ببینن بنده ای که ادعای مسلمونیش میشه چی کار میکنه...
واقعا راست میگفت . من که به شخصه شرمنده شدم
حقیقت امر اینه که تا ما به خود نیاییم ، ظهور حضرت ولی عصر اتفاق نمیفته
بنده با نظر استاد طبسی خیلی موافق تر هستم.
که بهتره ما اصلا منتظر نشانه ها نباشیم بلکه منتظر "مهدی علیه السلام" باشیم.
توضیح تکمیلی :
در واقع در اینجا نظر استاد طبسی این هست که , نشانه ها مبهم هستند, و شاید اتفاق بی افتند و شاید نیافتند, لذا اگر بی افتند هم تشخیصشون سخته.
پس لذا به طور کلی نظر استاد طبسی این بود که "" ما منتظر حضرت مهدی ع هستیم و ما منتظر علائم نیستیم.""
اما این جمله فقط یک معنی میده و اون اینه که :
معصوم ع فعلی بیهوده انجام داده و این همه نشانه به ما داده تا راه پیدا کنیم اما بر عکس چیزی از اونها متوجه نمیشیم و ای بسا باعث گمراهی هم میشوند که در نهایت یک کارشناس مثل جناب طبسی به نظرشان این میشود که بهتره نشانه ها رو کناری بگذاریم چون همش "" اگر, اما , شاید , احتمالا, نمیدونیم " هست.
لذا حقیقتا تنها پاسخی که باقی میمونه اینه که , ما قبل از مهدی ع , نیازمند معصومی جهت رازگشایی این احادیث و نشانه های مبهم و متشابه هستیم , و اگر معصومی نباشه, بهترین کار اینه که نشانه ها رو بیخیال بشیم و همون که استاد طبسی گفتن, که البته این یعنی معصوم فعل بیهوده انجام داده.
ممنون و تشکر
لذا حقیقتا تنها پاسخی که باقی میمونه اینه که , ما قبل از مهدی ع , نیازمند معصومی جهت رازگشایی این احادیث و نشانه های مبهم و متشابه هستیم , و اگر معصومی نباشه, بهترین کار اینه که نشانه ها رو بیخیال بشیم و همون که استاد طبسی گفتن, که البته این یعنی معصوم فعل بیهوده انجام داده.
بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم عجل لولیک الفرج
سلام علیکم ورحمه الله وبرکاته
معصوم (ع) فعل بیهوده انجام نمی دهد
اما ما در عصر کنونی از طریق روایات و نوشته ها، نشانه ها را می یابیم که یا سندشون مشکل داره یا نحوه آن ابهام دارد(نیاز به بحث تخصصی در این زمینه هست)
اینکه نشانه ها کنار روند بنظرم صحیح نیست(چه نظر این کار شناسی که می گویید و نقل می کنید درست باشد یا خیر.)
چون اینگونه راه برای مدعیان دروغین باز می شود
اما اصل نشانه ها شناخت خود امام (ع) است ما باید امام(عج) را بشناسیم این مهم ترین نشانه و مسئله است
چرا که حتی صیحه هم زده شود یک صیحه دومی هم گفته شده که زده می شود از ناحیه شیطان
اینجاست که کسی که امام(عج) را نشناسد گمراه می شود و راه را پیدا نمی کند.
ان شاء الله با بررسی نشانه ها و احادیث توسط صاحب نظران و پیدا کردن محکمات آن متشابهات نیز حل شود و راه مشخص و هموار شود.
و با شناخت امام(عج) ایشان را یاری کنیم ان شاء الله
والا اگر امام(ع) روبروی ما هم باشد ممکن است ما در صف یزیدیان باشیم هرچند نشانه ها را هم بدانیم.
یاعلی
[="Tahoma"][="Navy"] سخن ایشان صحیح است و از یک نظر نزدیک شده ایم ولی بهتر است بگوییم تا حدودی نزدیک شده ایم! یعنی مثلا اگر در سال 1357، صد سال با ظهور فاصله داشتیم الان شصت سال با آن فاصله داریم و این شصت سال فاصله از نظر رهبری یعنی نزدیک شدیم ولی از نظر بنده نزدیک نزدیک نشدیم! البته بنظر بنده منظور رهبری این بوده که شیعیان به ظهور غیر مستقیم نزدیک شده اند که صحیح است و بقیه مردم جهان باید منتظر ظهور خود حضرت باشند!با سلام
سلام
این معنایی که شما می فرمایید هر کسی می تواند ادعا کند . بنده هم می توانم بگویم از دیروز تا امروز ما یک روز به ظهور نزدیک شده ایم
اما منظور مقام معظم رهبری این نیست بلکه منظور نزدیک بودن ظهور است به همان معنای متداول نزدیک بودن
یا علیم[/]
سلام
این معنایی که شما می فرمایید هر کسی می تواند ادعا کند . بنده هم می توانم بگویم از دیروز تا امروز ما یک روز به ظهور نزدیک شده ایم
اما منظور مقام معظم رهبری این نیست بلکه منظور نزدیک بودن ظهور است به همان معنای متداول نزدیک بودن
یا علیم
باسلام
بنده ادعا نکردم حقیقت را گفتم. انشاءالله در آینده نزدیک خودتان منظور اصلی رهبری را خواهید فهمید!
بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم عجل لولیک الفرج
سلام علیکم و رحمه الله وبرکاته
استاد گرامی آیا دلیل ابهام و سردرگمی عدم ورود صاحب نظران برای بررسی سندی و محتوایی احادیث و یک گزارش محکم نیست؟(اگر بهاداده شده است لطفا یک منبع محکم معرفی کنید ممنون.)
سلام وعرض ادب
البته اگر دقت کرده باشید. روایاتی که نقل شد. صراحتا می فرماید: علایم حتمی این پنج تا است. واگر باقی علایم از نظر روایی هم مشکل نداشته باشند که برخی چنین هستند. تحقق آنها طبق نص خود روایات حتمی نیست. لذا برای چیزی که خود روایات وقوع آن را حتمی نمی دانند نمی توان طبق آن تحلیل وبررسی کرد.
همین ندای آسمانی رو هم آیا عده ایی شک نمی اندازند؟ و با علم روز مثلا بلندگو ورسانه ها و... مقایسه کنند/(آیا شما دیدید این نظریه ها را و بررسی کردید؟)
کدام درست است چه زمانی و به چه کیفیتی؟
روایت به صراحت می گوید این ندای آسمانی از جانب جبرئیل است. که امام زمان علیه السلام را به اسم ونام پدر می خواند. حل برخی در عصر امروز همه چیز را با تحلیلهای جدید وقرائت جدید معنی می کنند. نمی تواند در همه موارد قابل توجه باشد.
استاد می شود حدیث مربوطه را بررسی کنید و تعبییری که شروع کننده موضوع داشتند رو بگویید صحیح است یا خیر؟
و سوال دیگر آیا ترتیب ذکر شده به معنای پشت سر هم بودن است یا خیر؟(سالها به ماهها وروزها)
این حدیث را اولین بار علی الظاهر طبق بررسی که من کردم شیخ طوسی در الغیبه خود نقل کرده اند. سایر منابع مثل بحار، اثباة الهداة هم از آنجا نقل کرده اند. ونکته جالب این است که مرحوم علامه حلی که بعد از فروپاشی حکومت بنی العباس بوده اند. این عبدالله را به آخرین پادشاه عباسی به اسم عبدالله تطبیق داده اند ودر آنجا اشاره دارند که خیلی از علایم مثل خرابی دیوار کوفه، نابودی بنی العباس، مرگ آخرین شاه عباسی به اسم عبدالله و... محقق شده است.(العدد القویة لدفع المخاوف الیومیة، ص77)
البته بنده سند ورجال حدیث را بررسی نکرده ام. ولی در صورت صحت سند هم تطبیق دادن به صورت قطعی درست نیست. چون علامه حلی قریب به 800 پیش از این بوده اند ودر سال 726 قمری از دنیا رفته اند. ولی مشخص شد که عبدالله عباسی عبدالله مد نظر حدیث نیست. این مساله نسبت به عبدالله سعودی هم قابل بیان است.
بنده با نظر استاد طبسی خیلی موافق تر هستم.
که بهتره ما اصلا منتظر نشانه ها نباشیم بلکه منتظر "مهدی علیه السلام" باشیم.
و البته بنده در پست اول هم گام به گام و منطقی و طبق حدیثی که راجعبه خروج هم زمان سفیانی و خراسانی و یمانی بود , موافقِ شناخت " یمانی " هم بودم,
البته بنده با نظر شما هم مخالف نیستم. چون همانطور که فرمودید ممکن است. در علایم حتمی هم بدا حاصل شود. لذا امر حتمی وغیر قابل انکار از باب ضرورت دین. واخبار رسیده متواتره ظهور حضرت صاحب است.
علایم دیگر هم محقق شد. ومشکل وابهانی نداشت. که چه بهتر، آمادگی وزمینه را بهتر می کند. واگر نشد. باز مساله ظهور وقیام حضرت حتمی می باشد. وباید منتظرش بود. وبا اصلاح نفس زمینه ظهور را محقق کرد.
بنده با نظر استاد طبسی خیلی موافق تر هستم.
که بهتره ما اصلا منتظر نشانه ها نباشیم بلکه منتظر "مهدی علیه السلام" باشیم.
توضیح تکمیلی :در واقع در اینجا نظر استاد طبسی این هست که , نشانه ها مبهم هستند, و شاید اتفاق بی افتند و شاید نیافتند, لذا اگر بی افتند هم تشخیصشون سخته.
پس لذا به طور کلی نظر استاد طبسی این بود که "" ما منتظر حضرت مهدی ع هستیم و ما منتظر علائم نیستیم.""اما این جمله فقط یک معنی میده و اون اینه که :
معصوم ع فعلی بیهوده انجام داده و این همه نشانه به ما داده تا راه پیدا کنیم اما بر عکس چیزی از اونها متوجه نمیشیم و ای بسا باعث گمراهی هم میشوند که در نهایت یک کارشناس مثل جناب طبسی به نظرشان این میشود که بهتره نشانه ها رو کناری بگذاریم چون همش "" اگر, اما , شاید , احتمالا, نمیدونیم " هست.لذا حقیقتا تنها پاسخی که باقی میمونه اینه که , ما قبل از مهدی ع , نیازمند معصومی جهت رازگشایی این احادیث و نشانه های مبهم و متشابه هستیم , و اگر معصومی نباشه, بهترین کار اینه که نشانه ها رو بیخیال بشیم و همون که استاد طبسی گفتن, که البته این یعنی معصوم فعل بیهوده انجام داده.
ممنون اما اگر با گفته ایشان موافقید چرا در توضیح تکمیلی دوباره ان را به نوعی انکار کردید؟
ه بهتره ما اصلا منتظر نشانه ها نباشیم بلکه منتظر "مهدی علیه السلام" باشیم.
استنباط من از این گفته حذف نشانه ها نیست بلکه درک اولویتهاست . ظهور قطع به یقین و طبق قول الهی اتفاق خواهد افتاد و این اولویت اول است .ایشان نفی نشانه نکردند .
لذا بنده اصلا موافق نیستم که منتظر صیحه بشینیم تا صدا بیاد. نمیاد چنین صدایی. اگر هم بیاد, مطمئنن از نوع مقهور کننده است و همون صیحه عذاب هست و ایمان آوردن بی فایده است.
کیفیت مطلب صیحه اسمانی همان است که در روایت امده بنابر این حتی اگر بدا صورت بگیرد قسمت دوم جمله شما تناقض و یک مطلب جدید است
وقتی تاکید است بر اینکه همه چیزخواست ومشیت الهی است و امکان تغییر در همه چیز جز انچه وعده الهی است ( موضوع قطعی ظهور ) وجود دارد و تاکید علما بر اولویتهاست
دلیلی نداره بچسبیم به فرعیات و پیشگویی کنیم و وقتی پیشگویی ما غلط از اب درامد اصل موضوع را نفی کنیم