جمع بندی آیا شیعیان قرآن را قبول ندارند؟
تبهای اولیه
باسلام
اولین بار به این موضوع در کنفرانس بیداری اسلامی جوانان برخورد کردم
یکی از روحانیون اهل سنت اهل استرالیا بود
که
امد پشت تریبون
قصد سخنرانی داشت
گفت مثل اینکه یک قران روی تریبون است
اری نوشته قران کریم
میگویند شیعیان قران را قبول ندارد
ببینم این قران چاپ کجاست؟
چاپ حمهوری اسلامی!!!!!!!!!!
حتما این قران داخلش فرق دارد
اِ ـــــــــــ این قران هم مثل قران ما با بسم الله الرحمن الرحیم شروع شده
دیدم جوانان مصری ، تونسی ، لیبیایی و..شروع کردند به کف زدن
بله قرانشون مثل قران ما با سوره فاتحه شروع شده
کف بلند تر
با سوره بقره کف مداومتـــــــــــــــــــــر
حتما وسطاش فرق دارد مثلا صفحه 100 اینم که مثل ماست شاید اخرش اخرش هم.............
مرتب بود که جوانان داشتند کف میزدند
بله تا ان موقع این جوانان فکر می کردن شیعه قران را قبول ندارد!!!!!!!!!!!!!!!!!!
شیعه قران ندارد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
براستی چه کسانی این مزخرفات را تو سر این خلق الله کرده اند؟
و چرا؟
و ما برای رفع این تهمت چه کرده ایم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سلام
بله ما مقصریم انقدر در احادیث فر رفته ایم که قران را فراموش کرده ایم مگر احادیث ما به غیر قران است هرگس بیاید از قران صحبت کند میگوئیم اهسته میخواهی تفسیر به رای کنی تفسیر به رای کیلوئی چند است تفسیر به رای قران را به نفع خود تفسیر کردن است دیگران را فریفتن است اینکه ایه ای را بیاوریم و مورد بحث و تحقیق قرار بدهیم تا حقیقتی روشن شود که تفسیر به رای نیست خط به خط قران هزاران معنی دارد که البته در احادیث بسیار به ان اشاره شده و قابل درک میباشد .البته وهابیون تفسیر به رای میکنند چرا که به سرچشمه احادیث ما دسترسی ندارند یا لجاجت میورزند اما ما چرا قران را رها کرده ایم و دست انها را باز گذاشته ایم .
انها اشاره میکنند که :
إِیاكَ نَعْبُدُ وَإِیاكَ نَسْتَعِینُ«5»
[بار الها] تنها تو را میپرستیم و تنها از تو یاری میجوییم
ما چرا ادامه نمیدهیم که :
اهْدِنَا الصِّرَاطَ الْمُسْتَقِیمَ«6»
ما را به راه راست هدایت فرما
صِرَاطَ الَّذِینَ أَنْعَمْتَ عَلَیهِمْ غَیرِ الْمَغْضُوبِ عَلَیهِمْ وَلَا الضَّالِّینَ«7»
راه آنان که گرامیشان داشتهای نه [راه] مغضوبان و نه [راه] گمراهان
تا لال شوند دیگر از این افضات نکنند .
مگر شیعه به غیر پیروی خوبان راه دیگری رفته یا میرود .
سلام
زمانی که امیرالمؤمنین (ع) به شهادت رسیدند، عده ای گفتند: مگر علی (ع) نماز هم میخواند؟
انان مظلومانه زیستن و مظلومانه به شهادت رسیدند
ظالمان با تبلیغات خود کار را بجایی رساندند که: هنوز هم ،هنوزه
ال کنی مثل من ، هر روز باید شهادت بدهم ، این امامان نماز می خواندند و امر بمعروف و....
اشهدانک قد اقمت الصلوه و .....
اری استکبار امروز هم، با تبلیغات فریبنده خود، دوباره دنبال احیای شمر و یزید است
و بدتر از اون اینکه
بعضی باصطلاح روشنفکر های ما هم ، این امر را از استکبار می پذیرند
و گاها صدایی می شنویم
چرا از امریکا و سوریه میگویی!!!!!!!!!!!
[="Blue"] إِیاكَ نَعْبُدُ وَإِیاكَ نَسْتَعِینُ«5» ما چرا ادامه نمیدهیم که : اهْدِنَا الصِّرَاطَ الْمُسْتَقِیمَ«6» صِرَاطَ الَّذِینَ أَنْعَمْتَ عَلَیهِمْ غَیرِ الْمَغْضُوبِ عَلَیهِمْ وَلَا الضَّالِّینَ«7» تا لال شوند دیگر از این افضات نکنند . مگر شیعه به غیر پیروی خوبان راه دیگری رفته یا میرود .انها اشاره میکنند که :
[بار الها] تنها تو را میپرستیم و تنها از تو یاری میجوییم
ما را به راه راست هدایت فرما
راه آنان که گرامیشان داشتهای نه [راه] مغضوبان و نه [راه] گمراهان
سلام برادر عزیز شاید بشه با برادرای اهل سنتمون به صورت عقلانی صحبت کرد اما با وهابی جماعت که کوچکترین بویی از عقلانیت نبرده چی؟؟؟
یه سر برو فتاوای این وهابی هارو بخون ببین با همچین اشخاصی اصلا میشه صحبت علمی کرد و دلیل قرانی اورد.
نقل شده حضرت عیسی (ع) داشتن از یک چیزی فرار می کردن حواریون ایشون رو دیدن و پرسیدند ای رسول خدا چه شده حضرت فرمود داشتم با یک ادم نفهم مباحثه میکردم پیامبر بزرگ خدا به فرار واداشته شده اونوقت شما توقع داری ما بتونیم یه همچین جونورایی رو با استدلال قانع کنیم.
فکر می کنم در جنگ خوارج بود ابن عباس از طرف حضرت برای مباحثه با خوارج داشتن میرفتن حضرت به ایشان فرمود ای ابن عباس با ایشان با سنت بحث کن و با قران مباحثه نکن ابن عباس فکر کرد حضرت به قدرت ایشان در مباحثه با قران شک داره که این حرفو زده و می خواست به حضرت نشون بده توانایی بالایی در این زمینه داره اما هر ایه قران که می اورد خوارج ایه ای در جواب می اوردند سرانجام مجبور به استفاده از روایات و سنت شد.بحث اینجاست که قران جایگاه خود رادارد اما به تنهایی نمی تونه راهگشا باشه.
اما این رو هم قبول دارم که در نشر افکار شیعه کمی کوتاهی شده
یا علی
[/]
اتفاقا این مخالفان شیعه هستند که قرآن را قبول ندارند بلکه اسلام حقیقی همان اسلامی است که امروز شیعیان دارند
کجای کاری برادر تازه بعضی از اهل سنت (براساس ذکرخاطره ای از استادقزوینی ویکی از اساتیددانشگاه در عریستان)حتی باسواداشون فکر میکنن شیعه ها بعد سلام نماز به جای الله اکبر سه بار میگن:خان الامین..........یعنی جبرئیل خیانتکاره چرا که رسالت رو به جای اینکه بده به علی(ع) داده به پسر عموش!!!!!!!!!!!
[="Tahoma"][="Blue"]کجای کاری برادر تازه بعضی از اهل سنت (براساس ذکرخاطره ای از استادقزوینی ویکی از اساتیددانشگاه در عریستان)حتی باسواداشون فکر میکنن شیعه ها بعد سلام نماز به جای الله اکبر سه بار میگن:خان الامین..........یعنی جبرئیل خیانتکاره چرا که رسالت رو به جای اینکه بده به علی(ع) داده به پسر عموش!!!!!!!!!!!
سلام برادر عزیز شاید بشه با برادرای اهل سنتمون به صورت عقلانی صحبت کرد اما با وهابی جماعت که کوچکترین بویی از عقلانیت نبرده چی؟؟؟
یه سر برو فتاوای این وهابی هارو بخون ببین با همچین اشخاصی اصلا میشه صحبت علمی کرد و دلیل قرانی اورد.
نقل شده حضرت عیسی (ع) داشتن از یک چیزی فرار می کردن حواریون ایشون رو دیدن و پرسیدند ای رسول خدا چه شده حضرت فرمود داشتم با یک ادم نفهم مباحثه میکردم پیامبر بزرگ خدا به فرار واداشته شده اونوقت شما توقع داری ما بتونیم یه همچین جونورایی رو با استدلال قانع کنیم.
فکر می کنم در جنگ خوارج بود ابن عباس از طرف حضرت برای مباحثه با خوارج داشتن میرفتن حضرت به ایشان فرمود ای ابن عباس با ایشان با سنت بحث کن و با قران مباحثه نکن ابن عباس فکر کرد حضرت به قدرت ایشان در مباحثه با قران شک داره که این حرفو زده و می خواست به حضرت نشون بده توانایی بالایی در این زمینه داره اما هر ایه قران که می اورد خوارج ایه ای در جواب می اوردند سرانجام مجبور به استفاده از روایات و سنت شد.بحث اینجاست که قران جایگاه خود رادارد اما به تنهایی نمی تونه راهگشا باشه.
اما این رو هم قبول دارم که در نشر افکار شیعه کمی کوتاهی شده
یا علی
سلام
اتفاقاً در مورد شناساندن شیعه کوتاهی شده بسیار هم کوتاهی شده اما این که براساس گفتار حضرت امیر در مباحثه با خوارج امر به بحث براساس حدیث شده که برخی بسیار هم بران تاکید میکنند برای همه زمانها نیست چرا که سیره امامان معصوم ما در همه زمانها یکسان نبوده امام علی به گونه ای بوده امام حسن به گونه دیگری امام حسین یگ گونه و امام سجاد به نوع دیگری لذا این گونه مسائل را نباید برای همیشه تامیم داد خصوص اینکه امروز اثبات احادیث بسیار مشکل شده وقتی کسانی واقعه غدیر را تحریف میکنند بقیه احادیث که جای خود دارد لذا به نظر اینجانب در این زمان باید بر اساس قران کریم که جای هیچگونه ایرادی ندارد با انان بحث نمود خواه بپذیرد خواه نپذیرند که اگر لجوجان انان نپذیرند جوانان طالب حقیقت مطمئناً در تفکر فرو میروند و چه بسا بسیاری به حقیقت تشیع پی خواهند برد .
قرآن را آن کسانی قبول ندارند که می گوید توسل کنید به پیامبر ولی می گویند بابا جان اومده تدعون من دون الله
علمای اهل سنت هم اعتقاد دارند که این قرآنی که در دست ماست همان قرآن خودشان است مثلا سجــــــــــــودی کارشناس شبکه کلمه وهابی !!!
[="Tahoma"][="Blue"][h=3]سال گذشته گفتیم کشور هایی عربی خیال می کنند ما شیعیان قرانی دیگر داریم
نمونه اش همین چند روز پیش این مصری امده بود ایران برای قران شیعی
ایا برادان مسئول چرا در معرفی شیعیان به دیگر مسلمانان کوتاهی میکنید
داعش از دل این جاهلان بوجود میاید
ماجرای جالب سفر یک روزنامهنگار مصری به ایران برای کشف قرآن شیعی!(کلیک کنید) [/h][/]
[h=1] پاسخ الازهر به ادعای تفاوت قرآن شیعه و سنی
[/h]
شیخ الازهر با انتقاد از ادعای برخی افراد مبنی بر تفاوت قرآن شیعیان و اهل تسنن، این ادعا را دروغی آشکار توصیف کرد.
به گزارش خبرگزاری اهل بیت (ع) ـ ابنا ـ"احمد الطیب" در افتتاحیه نوزدهمین مسابقات بین المللی قرآن کریم در قاهره، گفت: «در قرآن کریم اهل تسنن و شیعیان حتی یک حرف هم تفاوت وجود ندارد، و این ادعا که شیعیان قرآنی متفاوت با اهل تسنن دارند، دروغی آشکار و غیرقابل قبول است».
وی از علمای اهل تسنن و شیعیان خواست با توجه به اینگونه ادعاها، با این دروغ پردازیها مقابله کنند.
کجای کاری برادر تازه بعضی از اهل سنت (براساس ذکرخاطره ای از استادقزوینی ویکی از اساتیددانشگاه در عریستان)حتی باسواداشون فکر میکنن شیعه ها بعد سلام نماز به جای الله اکبر سه بار میگن:خان الامین..........یعنی جبرئیل خیانتکاره چرا که رسالت رو به جای اینکه بده به علی(ع) داده به پسر عموش!!!!!!!!!!!
سلام و عرض ادب
من چنین چیزی نشنیده ام! بلکه شنیده ام که اهل سنت میگویند در اذان زمان پیامبر (صدراسلام) جمله "اشهد ان علی ولی الله" وجود نداشته و شیعه آن را به اذان اضافه کرده است.
همچنین میگویند مهر در زمان پیامبر وجود نداشته و شیعه آورده است. کلا این دو مورد را (به اضافه خیلی چیزهای دیگر مثل عزاداری و توسل و ...) بدعت می دانند.
سلام علیکم
علمای شیعه که در طول تاریخ صدها تفسير بر قرآن نوشته اند، بر همين قرآنِ موجود تفسير نگاشته اند، فقهاى شيعه كه در ابواب گوناگون فقهى خود به قرآن استناد مى كنند و متكلمان شيعه كه در اثبات عقائد حقه شيعه همواره به آيات همين قرآن تمسك كرده اند، همگى قائل به عدم تحريف قرآن هستند.
اما گروهى از علماى وهابى كه بر نسبت دادن اعتقاد به تحريف قرآن به شيعه اصرار ورزيده و ديدگان خود را بر آن همه اقوال صريح در نفى تحريف قرآن فرومىبندند، از جادهى انصاف خارج شده و راه عناد و لجاج را مى پيمايند.
اين حقيقت را برخى از محققان اهل سنت نیز دريافته و دامن مذهب شيعه را از اتهام اعتقاد به تحريف منزه دانسته اند. چنانكه شيخ رحمت الله هندى مؤلف كتاب ارزشمند و معروف «اظهارالحق» گفته است: «قرآن كريم از نظر اكثر علماى شيعه اماميه از هرگونه تغيير و تبديل محفوظ مانده است و قول كسانى كه قايل به تحريفِ به كاهش در قرآن مى باشند، مردود است» (1)
- الفصول المهمه، ص. 175
سلام و عرض ادب
من چنین چیزی نشنیده ام! بلکه شنیده ام که اهل سنت میگویند در اذان زمان پیامبر (صدراسلام) جمله "اشهد ان علی ولی الله" وجود نداشته و شیعه آن را به اذان اضافه کرده است.
همچنین میگویند مهر در زمان پیامبر وجود نداشته و شیعه آورده است. کلا این دو مورد را (به اضافه خیلی چیزهای دیگر مثل عزاداری و توسل و ...) بدعت می دانند.
سلام
با عرض ادب و احترام
در این پست در مورد «اشهد ان علیا ولی ا...» در اذان و در پست بعدی درباره مُهر در سجده توضیحاتی عرض می کنم.
«اشهد ان علیا ولی ا...»:
- طبق نظر هیچ یک از علمای شیعه ، «اشهد ان علیا ولی ا...» در اذان و اقامه واجب نیست بلکه برخی مانند امام خمینی ره می فرمایند : خوب است و برخی مانند آیت ا... بهجت ره مستحب می دانند.(1) البته طبق نظر همه مراجع ، این شهادت نباید به قصد اذان یا اقامه گفته شود بلکه به قصد قربت گفته می شود.
به یکی از این روایات اشاره می شود ، روایت طولانی است و درباره توالی شهادت به خدا و شهات به رسالت حضرت محمد ص و شهادت به ولایت حضرت امیرالمومنین ع در جای جای خلقت توضیح می دهد و در نهایت این چنین نتیجه می گیرد که :... فَإِذَا قَالَ أَحَدُكُمْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ فَلْيَقُلْ عَلِيٌ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ ع.(2) ( وقتی یکی از شما لا اله الا الله و محمد رسول الله گفت پس علی امیرالمومنین هم بگوید)
خلاصه آن که شیعه به عنوان استحبابی این شهادت را می گوید و نگفتن آن را اشکال نمی داند ، البته به نظر برخی از علما مانند آیت ا... نوری همدانی چون در امثال زمان ما، شعار تشيع محسوب مىشود، در هر جا كه اظهار اين شعار، مستحسن و لازم باشد، گفتن آن هم مستحسن و لازم است.(3)
- رساله محشی امام خمینی ره ج 1 ص 519 مساله 919
- طبرسی ، احتجاج ، ج1 ص 158 و شبیه این روایت در مجلسی ، بحارالانوار ، ج 81 ص 112
- رساله محشی امام خمینی ره ج1 ، ص 519 مساله 919
سوال:
آیا شیعیان قرآن را قبول ندارند؟
پاسخ:
سلام وعرض ادب
از اینکه فرصتی است با شما عزیزان در مورد یکی از شبهات علیه شیعه هم بحث شوم خدا را شاکر هستم.
بله یکی از شبهاتی که بصورت ناجوانمردانه علیه شیعیان بالاخص از جانب وهابی ها و شبکه های آنها مطرح می شود تحریف قرآن در نزد شیعه است.
به همین خاطر خیلی از بزرگان معاصر ما کتابهای مختلفی در مورد عدم تحریف قرآن نوشته اند وبه ادله مختلف اثبات کرده اند که چنین چیزی صحت ندارد. از جمله آنها کتاب مصونیت قرآن از تحریف آیت الله جوادی آملی است. از جمله ادله ای هم که بر این مساله وجود دارد و در این کتابها اشاره شده است مساله دیدگاه علما است. همه علما شیعه از غیبت صغری تا بحال همچون شیخ مفید معتقد هستند که قرآن موجود در نزد ما همان قرآنی است که بر رسول خدا(صلی الله علیه وآله) نازل شده است.
مرحوم علامه طباطبایی در جلد12 تفسیر المیزان در سوره حجر بحثی در این رابطه دارند و بعد از اینکه اثبات می کنند قرآن موجود تحریف نشده است به این نکته هم اشاره دارند که اهل سنت معتقد هستند برخی آیات قرآن وجود دارند که نوشته نمی شود ولی خواند می شود، «آیات منسوخ التلاوة» مثل" الشیخ والشیخة الزانیة فاجلدوا کل واحد منهما مائة جلدة"، مرد و زن پیری که زنا کرده اند هرکدام را 100 تازیانه بزنید. این آیات خوانده نمی شوند ولی حکمش وجود دارد.(1)
پس از نظر شیعه قرآن تحریف نشده است. وگواهی وکلام خداوند بر اینکه خود حافظ قرآن از تحریف است بهترین دلیل بر این مساله می باشد." إنّا نحن نزّلنا الذکر وإنّا له لحافظون"،(2)
حضور قرّاء ایرانی در مسابقات بین المللی وکسب عناوین مختلف خود بهترین شاهد است بر اینکه قرآن ما تفاوتی با قرآن اهل سنت ندارد ولی کمی تامل وانصاف لازم دارد که برخی ندارند.
منابع:
1. المیزان، ج12، ص133، چاپ اعلمی بیروت.
2. سوره حجر، آیه 9