ஜ★معرفی کتابهاي مفيد برای دختران و بانوان ★ஜ
تبهای اولیه
(چاپ سی و دوم)
نوشته بودی:
من نمی خواهم ناآگاهانه مثل مادرانم حجاب داشته باشم
اصلا کجای قرآن نوشته زن باید حجاب داشته باشد؟
چرا نمی گذارید همه آراد باشند تا مسأله عادی و طبیعی شود و دیگر هیچ حساسیتی وجود نداشته باشد؟
چرا در نماز باید حجاب داشته باشیم، مگر خدا مرد است که باید از او هم رو گرفت؟!
اصلا میخواهم بدانم بی حجاب بودن من چه ضرری برای دیگران دارد؟
چرا حتی یک تار موی زن هم نباید بیرون باشد؟مگر یک تار مو چه ضررری دارد؟
...
...
کتاب سوم
محمد صادق قبادی
موسسه انتشارات حضور
قطع جیبی
تعداد صفحات : 96 ص
قیمت : 550 تومان (در سال 86)
ترجمه و شرح حدیث عجیب و تکان دهنده از شب معراج در رابطه با عاقبت عده ای از زنان آخرالزمان؛
… .. ای اشکها مجالم دهید تا با مولای خود سخنی بگویم، مولائی که تنها نامی از او شنیدهام،
ای دل نسوز و بگداز تا بسازم با نام یوسف گم گشتهام.
ای دستها نلرزید و اجازه نوشتن را از من نگیرید.
ای قلم! اگر تو نیز دوست مرا میشناختی و در این دوستی به دوری میرسیدی و در این دوری به عین حقیقت میسوختی، بجای نوشتن عود میشدی و آتش میگرفتی و ساحل غم را به عطر افسوس معطر میساختی …
(اخلاق اجتماعی دختران)
(چاپ بیست و دوم)
فهرست موضوعات کتاب:
مقدمه
نخستين گام
مهمترين دوران زندگى
پديده هاى جسمى بلوغ
پديده هاى روحى و روانى بلوغ
ارزش خود
رشد ذهنى و عقلى جوان
ظهور هويت من در جوان
ترس در جوان
خشم در جوان
محبت
احكام دوران بلوغ
اهميت دوران بلوغ از ديدگاه اسلام
كشمكشهاى درونى و عوامل مهيج بيرونى
اوقات فراغت
نظم در جوان
معاشرت با دوستان
روابط جوانان با والدين
دختر جوان و پوشش
خويشتن دارى جوان
انحرافات جنسى و راه درمان آن
عشق و جوانى
علل پيدايش انحراف جنسى
احكام انحراف جنسى از نظر اسلام
مراقبتهاى لازم دختران جوان
چند حكم فقهى
توبه جوان
زن و مرد مکمل وجود یکدیگرند
زوج آرامش بخش
آیا زن عنصر گناه و شیطان کوچک است؟!
حمایت قرآن از استقلال زن
استقلال اقتصادی زن در قوانین اسلامی و دیگر قوانین
قیم و سرپرست زن
پیوند مهر و داد
ارزشها و ضد ارزشهای زن
مریم سمبل زن در قرآن
زنان شایسته
….
اين اثر، كارنامه درخشان 190 زن راوي حديث است كه در سه بخش «زنان راوي حديث از رسول خدا(ص)»، «زنان راوي حديث از معصومان(ع) و زنان راوي حديث از ديگران» سامان يافته و خدمات و دلاوريهاي آنان را به تصوير كشيده است.
- زنان راوی حدیث از پیامبر صلی الله علیه و آله (شامل ۶۸ زن)
- زنان راوی حدیث از معصومین علیهم السلام (شامل: ۱۳ زن راویه از امیرالمؤمنین علیه السلام، ۵ راویه از حضرت زهرا سلام الله علیها، ۴ راویه از امام مجتبی و ۴ راویه از امام حسین علیهما السلام، ۳ راویه از امام سجاد علیه السلام، ۴ راویه از امام باقر علیه السلام، ۳۵ راویه از امام صادق علیه السلام، ۷ راویه از امام کاظم علیه السلام، ۴ راویه از امام رضا علیه السلام، ۵ راویه از امام جواد علیه السلام، ۱ راویه از امام هادی علیه السلام، ۱ راویه از امام عسکری علیه السلام)
- زنان دیگر راوی حدیث؛ شامل ۲۵ زن راویه که بصورت غیر مستقیم از امام علیه السلام، حدیث نقل میکنند.
یا الله
سلام
سرکار آذر بانوی گرامی، کتابهایی که دانلود آن را قرار داده اید مشکل دارد
رسیدگی کنید لطفا
سپاس:Gol:
نام نويسنده
محمود اکبری نام متــرجم
- ناشــر
گلستان ادب شـابـك
4-2-93049-964
قــطــع
رقعی
[=tahoma,arial,helvetica,sans-serif][SPOILER][=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]مباحث کلی
- ارزش دختر در اسلام
- ویژگیهای دختران شایسته
- ویژگیهای دختران ناشایسته
- روابط دختران با والدین
- وظایف والدین
هشدارها
- خودنمایی
- جلوههای خودنمایی
- انگیزههای خودنمایی
- پیآمدها و آثار خودنمایی
- الف) ذلت
- ب) فساد
- ج) سرد شدن کانون گرم خانواده
- مدگرایی
- عشقهای زودگذر
- پیامدهای عشقهای دروغین
- گریز از زمینههای تهمت
- پرخوابی
- معیار پرخوابی
- بیکاری
- چشم و هم چشمی
- اختلاط دختر و پسر
- اعتماد به دگیران
- ای دختر معصوم
- آیندهنگری
- ظاهربینی
- تقلید کورکورانه
- خودرایی
- خودستانی
- خلوت کردن با نامحرم
- چشم چرانی
- پنهان یا آشکار
- ارزش وقت
- شرم و حیا
- مراتب شرم
- زینب و زیبایی
- سخنچینی
- دوستی با افراد آلوده
- شعارهای فریبنده
- نامههای عاشقانه
- مزاحم تلفنی
- غفلت
- نوارهای مبتذل
- وعده و عیدها
- دقت در ارتباطها و آشناییها
- مطالعه کتابهای گمراهکننده
- ضرورت ازدواج
- موانع ازدواج
- دوری از گناه
- سبکگری
- زود باوری
- محرم راز
- هوسرانی
- آبرو
- سرانجام یک هوس
- محدودیت
- نقش لباس
- لباسهای حرام
۲+ لباس مختص
۳+ لباس مهیج
۴+ لباس غصبی
داستانها
- ۱- دختر فروعون
- ۲- امام حسین (ع) و دختر خدمتکار
- ۳- خواهر رضای پیامبر (ص)
- ۴- ترک ازدواج
- ۵- نگاه حرام
- ۵- دختر یزید انصاری
- ۷- زن و نمایندگی
- ۸- احترام به خاله
- ۹- شطیطه
- ۱۰- ازدواج تحمیلی
- ۱۱- بانوی بد اخلاق
- ۱۲- دختر نیکوکار
- ۱۳- نیکی به مادر
- ۱۴- شوخی با نامحرم
- ۱۵- نفیسه
- ۱۶- هفتاد پیامبر از نسل یک دختر
- ۱۷- غم دخترداری
- ۱۸- دختر کشی
- ۱۹- دختر شهید اول، نویسنده کتاب لمعه
- ۲۰- درخواست عروس
- ۲۱- دختر خردسال دلاور
- ۲۲- دختر، خیلی خوب است
- ۲۳- آتش فروزان
- ۲۴- زنان باتقوا
- ۲۵- پاک دامنی تا آخرین نفس
- دختران پوکهای
- زنان و دختران در دوره آخرالزمان
- چه کسی خوشبخت است؟
- خوش بختی از دیدگاه معصومین
- ارزشهای مشترک دختران و پسران در قرآن
- علمآموزش زنان و دختران در صدر اسلام
- چرا حجاب بر زنان واجب است؟
- مخالفان حجاب
- مرد و زن در قرآن
- نگاه زنان به بدن مردان
- خود را با جنس مخالف مقایسه نکنید!
- برنامهریزی
- نظم
- اجازه ورود
- قرآن و زنان
- محارم از نظر قرآن
- به نام او
- حجاب؛ عامل آسایش
- عطر حجاب
- چادر
- شلوار
- سوگند و قسم بیجا
- ترک نماز و گرفتاری در دوزخ
- الف) سفارشهای قرآن به زنان و دختران
- ۱- حجاب
- ۲- دوری از خودنمایی
- ۳- عفت کلام
- ۴- پاکدامنی
- ۵- دوری از نگاههای هوسآلود
- ب) سفارشهای معصومین
- سفارش حضرت علی (ع) به محمد بن حنفیه
- ۳۰ سفارش برگزیده از سفارشهای معصومین (ع)
- ۱- یاد خدا
- ۲- پرهیزگاری و دوری از گناه
- ۳- لباس انگشت نما
- ۴- آگاهی دینی
- ۵- زینت و زیبایی
- ۶- حفظ آبروی مردم
- ۷- زیادهگویی
- ۸- زیبایی ظاهر و باطن
- ۹- حیا
- ۱۰- شانه زدن
- ۱۱- آرایش برای مردم
- ۱۲- همنشینی صالحان
- ۱۳- بیهودهگرایی
- ۱۴-کمگویی
- ۱۵- عامل خوشبختی و بدبختی
- ۱۶- پوشش کامل
- ۱۷- بدترین زنان
- ۱۹- بدترین زنان
- ۲۰- بدترین زنان
- ۲۱- آرایش و زیبایی
- ۲۲- زیادهگویی
- ۲۳- پرهیز از پوشیدن لباس نازک
- ۲۴- خودنمایی
- ۲۵- تشبه به دیگران
- ۲۶- مقام زن صالح
- ۲۷- شرم و حیا
- ۲۸- علم خداوند
- ۲۹- زن و خطر شیطان
- ۳۰- آرایش مو
- ج) توصیههای علما و شخصیتهای سیاسی و اجتماعی
- حرفها
- کلمهها
- لحظهها
- چه کسی را باید خشنود کرد؟
- خوشحال کردن دختران
- پسر یا دختر؟!
- ادبیات عشق
- عشق و جنون
- محبت
- مزاحم تلفنی
- حجاب
- کدام بهتر است؟
- امتیازات زنان
- حیا
- صبر
- مقایسه دختران عهد جاهلیت و امروز
- الف) مظلومیت دختران
- ب) دخترکشی
- ج) فخر فروشی
- د) فساد و بی بند و باری
- هـ) ارتباط نامشروع
- ز) محرومیت از تحصیل
- مقایسه دلها و ظرفها
- مومن، آینه مومن است
- مقایسه زن در فرهنگ اسلامی و فرهنگ غرب
- زنان درنده
- دختر و گل
- دختران یا پسران؟
- قلعه یا زندان
- مثلها
- ستاره
- آب و آتش
- مثل زن بی حجاب
- ضربالمثلهای از دنیای دختران
- اسوهها
- حضرت فاطمه ۳؛ اسوه ارزشها
- آسیه، همسر فرعون، اسوه ایمان
- مریم، مظهر عفاف
- ساره، الگوی خانهداری
- خواهر حضرت موسی؛ اسوه درایت
- مادری موسی؛ الگوی تسلیم
- دختر شعیب؛ اسوه حیا
- همسر زکریا؛ اسوه صالحات
- حضرت زینب۳؛ اسوه صبر
- پندها
- دخترم
- ای که به جمالت مغروری!
- پیروی از غرب
- ادعای پوچ
- کوه یا کاه
- ادعای پوچ
- کوه یا کاه
- نشانه دوستی
- اگر مکتبی نباشی
- رنگ لباسهای مشکی
- حفظ ماشین لباسشویی
- برای پوشانیدن سوراخ میخ
- برای جلوگیری از سر رفتن شیر
- برای پاک کردن ظروف آلومینیوم
- رفع ترک در ظرف چینی
- برای دوری از پشه
- برای شفافیت ظروف استیل
- برای جداکردن دو استکان
- باز کردن گرفتکی لوله (سینک ظرفشویی)
- رفع بوی نامطبوع سینک ظرفشویی
- پاک کردن داخل ماشین رختشویی
- رفع بوی نامطبع داخل یخچال
- بر طرف کردن رسوب سماور و کتری
- لکه آب میوه
- لکه جوهر
- لکه زردی اتو
- لکه خون
- لکه شمع
- برای بر طرف کردن شوری غذا
- برای سفید شدن برنج
- زبری پوست دست
- عدسیهای عینک
- پاک کردن گلهای مصنوعی
- خودکار
- شمع
- دود و بوی سیگار
- جلوگیری از چسبیدن غذا به تابه
- جلوگیری از دود کردن غذا
- تازه نگهداشتن میوه پوست کنده
- روال کردن نمکدان
- پوست کندن و یا خرد کردن پیاز بدون اشک ریختن
- شیوه کندن پوست گوجه و میوههای پوست نازک
- صرفهجویی در روغن هنگام سرخ کردن
- غذای شور
- غذای شیرین
- جلوهگری
- بد حجابی
- آرایش معنوی
- سربلندی
- شماها
- دخترم! با تو سخن میگویم
- دختر
- میتوان
- نصیحت مادر به دختر
- بیایید هوشیار شویم
سلام سرکار آذر بانوی گرامی، کتابهایی که دانلود آن را قرار داده اید مشکل دارد
رسیدگی کنید لطفا سپاس:gol:
با سلام و احترام
احتمالا سایتی که لینکش رو برای دانلود گذاشته بودم موقتا خراب هست.
انشاءالله به زودی درست میشه.
با تشکر
[SPOILER]
NOKIA
2323 - 2330 - 2680 - 2690 - 2700 - 2710 - 2720 - 2730 - 3109 - 3110 - 3120classic - 3230 - 3250 - 3500 - 5130 - 5200 - 5220 - 5228 - 5230 - 5233 - 5235 - 5250 - 5310 - 5320 - 5330 - 5500 - 5530 - 5610 - 5630 - 5700 - 5730 - 5800 - 6085 - 6086 - 6110Navigator - 6111 - 6120 - 6125 - 6151 - 6210Navigator - 6220 - 6230 - 6233 - 6260 - 6300 - 6303iclassic - 6500 - 6555 - 6600 - 6600i - 6630 - 6670 - 6680 - 6681 - 6700 - 6710 - 6720 - 6730 - 6760 - 7020 - 7230 - 7610 - 7710 - C1 - C2 - C3 - C5 - C6 - C7 - E5 - E50 - E51 - E52 - E55 - E6 - E60 - E61i - E62 - E63 - E65 - E66 - E7 - E71 - E72 - E75 - E90 - F5 - F51 - F52 - F65 - F66 - F71 - F72 - F75 - F90 - N70 - N71 - N72 - N73 - N76 - N77 - N78 - N79 - N8 - N80 - N81 - N82 - N85 - N86 - N90 - N91 - N92 - N93 - N93i - N95 - N95_8GB - N96 - N97 - X2 - X3 - X5 - X6 - X7
Sony Ericson
C510 - C702 - C901 - C902 - C903 - C905 - E15i - F100i - F100i - F305 - G502 - G700 - G705 - G900 - J105i - J108i - J10i - J10i2 - J20i - K300i - K310i - K320i - K330 - K510i - K530i - K550i - K600i - K610i - K660i - K700 - K700i - K750i - K770i - K790i - K800i - K810i - K850i - LT15i - M1i - M600i - P1i - P990i - S312 - S500i - S700i - T280i - T303 - T650i - T700 - T707 - T707a - T715 - U100i - U10i - U1i1 - U20i - U5i1 - U8i3 - V630i - V640i - W100i - W150i - W20R - W200a - W200i - W205 - W20i - W300i - W350i - W380i - W395 - W508 - W508a - W550i - W580c - W580i - W595 - W595a - W595c - W600i - W610i - W660i - W700i - W705 - W705a - W705u - W710i - W715 - W760i - W800 - W800i - W810i - W830a - W830i - W850i - W880i - W890i - W900i - W902 - W910i - W950i - W960i - W980 - W995 - W995a - X10 - X10i - X2 - X8 - Z310i - Z520i - Z530i - Z550i - Z555i - Z610i - Z710i - Z750i - Z770i - Z780i
Samsung
510 - 910 - 3653 - B3210 - B3410W - B5310 - B6520 - B7300 - B7320 - B7330 - B7722 - B7722i - C3200 - C3530 - E2652W - F480I - G810 - i450 - I8000 - i900 - I9000 - I9003 - I9100 - M3710 - M8800 - M8910 - o4 - P1000 - P960 - S3353 - S3370E - S3550 - S3650 - S3653 - S3653W - S3850 - S5230 - S5230W - S5233A - S5233S - S5233W - S5253 - S5333 - S5350 - S5500 - S5510 - S5550 - S5560 - S5560i - S5570 - S5620 - S5660 - S5830 - S7070 - S7220 - S7230E - S7233E - S7350 - S7350i - S8000 - S8003 - S8300 - S8300T - S8500 - S8530 - U600 - U900
HTC
HD mini T5555 - HD2 T8585 - Touch 3G T3232 - Touch Diamond P3700 - Touch HD T8282 - Touch Pro T7272 - Touch Pro2 T7373 - Touch Viva T2223 - Touch2 T3320 - Touch2 T3333 - ace - buzz - marvel - pyramid - vision - vivo - libra_bravo
LG
(LG-A133)- (LG-C105)- (LG-GC900)- (LG-GD330)- (LG-GD350)- (LG-GD510)- (LG-GD880)- (LG-GD900)- (LG-GM360)- (LG-GS290)- (LG-GU230)- (LG-GW300)- (LG-GW305)-
(LG-GX200)- (LG-GX300)- (LG-GX500)- (LG-KC910)- (LG-KE990)- (LG-KF350)- (LG-KF750)- (LG-KF990)- (LG-KM555)- (LG-KM900)- (LG-KP500)- (LG-KS360)- (LG-KS660)-
(LG-KU990)- (LG-S310)- (LG-T300)- (LG-T310)- (LG/GC900)- (LG/KC910)- (LG/KF755)- (LG/KU950)- (LG/KU990)- (LG/KU990i)- (LG/U990)[/SPOILER]
[=Tahoma, serif] دانلود کتاب،ویژه ی موبایل
رمز عبور : www.rahebehesht.org
[=Tahoma, serif] [=Tahoma, serif] دانلود کتاب،ویژه ی موبایل
[=Tahoma, serif]
رمز عبور : www.rahebehesht.org
[=Tahoma, serif] [=Tahoma, serif][=Tahoma, serif]www.rahebehesht.org
[=Tahoma, serif] [=Tahoma, serif] [=Tahoma, serif][=Tahoma, serif]www.rahebehesht.org
[=Tahoma, serif]
[=Tahoma, serif]مقدمه [SPOILER]
[=Tahoma, serif]لزوم پوشيدگی زن در برابر مرد بيگانه يكی از مسائل مهم اسلامی است . در خود قرآن كريم درباره اين مطلب تصريح شده است . عليهذا در اصل مطلب از جنبه اسلامی نمیتوان ترديد كرد
پوشيدن زن خود را از مرد بيگانه يكی از مظاهر لزوم حريم ميان مردان و زنان اجنبی است ، همچنانكه عدم جواز خلوت ميان اجنبی و اجنبيه يكی ديگر از مظاهر آن است . اين بحث را در پنج بخش بايد رسيدگی كرد :
[=Tahoma, serif]1- آيا پوشش از مختصات اسلام است و پس از ظهور اسلام از مسلمين به غير مسلمين سرايت كرده است ؟ يا از مختصات اسلام و مسلمين نيست و در ميان ملل ديگر قبل از اسلام نيز وجود داشته است ؟
2- علت پوشش چيست ؟
چنانكه میدانيم در ميان حيوانات هيچگونه حريمی ميان جنس نر و جنس ماده وجود ندارد ، آنها آزادانه با يكديگر معاشرت میكنند . قاعده اولی طبيعی اين است كه افراد انسان نيز چنين باشند . چه موجبی سبب شده كه ميان جنس زن و مرد حريم و حائلی به صورت پوشيدگی زن يا به صورت ديگر به وجود آيد ؟
اختصاص به پوشش ندارد ، در مطلق اخلاق جنسی جای چنين سؤالی هست :
درباره حيا و عفاف نيز همين پرسش هست. حيوانات در مسائل جنسی احساس شرم نمیكنند ولی در انسان بالاخص در جنس ماده حيا و شرم وجود دارد:
[=Tahoma, serif]3- فلسفه پوشش از نظر اسلام
4- ايرادها و اشكالها
5- حدود پوشش اسلامی چيست ؟
آيا اسلام طرفدار پرده نشينی زن است همچنانكه لغت « حجاب » بر اين معنی دلالت میكند ، يا اسلام طرفدار اين است كه زن در حضور مرد بيگانه بدن خود را بپوشاند بدون آنكه مجبور باشد از اجتماع كنارهگيری كند ؟ و در صورت دوم حدود پوشش چقدر است ؟ آيا چهره و دو دست تا مچ نيز بايد پوشيده شود يا ماورای چهره و دو دست بايد پوشيده شود اما چهره و دو دست تا مچ پوشيدنش لازم نيست ؟ و در هر حال ، آيا در اسلام مسألهای به نام « حريم عفاف » وجود دارد يا نه ؟ يعنی آيا در اسلام مسأله سومی كه نه « پرده نشينی » و « محبوسيت » و نه « اختلاط » باشد وجود دارد يا خير ؟ و به عبارت ديگر آيا اسلام طرفدار جدا بودن مجامع زنان و مردان است يا نه ؟
اينها پرسشهائی است كه اين كتاب بدانها پاسخ میگويد
[/SPOILER][=Tahoma, serif].
[=Tahoma, serif] [=Tahoma, serif]اشاره
[SPOILER][=Arial Black]مسايل زنان را از چه زاويهاى مىنگريم؟ چارچوب ارزيابى و شناختما از مسايل زنان چيست؟ ديدگاه هاى موجود در باره زنان و مسايل آنان رابا كدامين ملاكها نقد و ارزيابى مىكنيم؟ ادبيات ما در فهم و شناخت مسايلزنان و نيز چهرهاى كه از جايگاه و نقش زن ارائه مىكنيم كدام است؟ دربازشناسى مسايل زنان، يعنى حقوق و احكام آنان و در مجموع در معرفىسيماى زن مسلمان، اصول و راهبردهايى كه ميزان شناخت صحيح و فهمدرست اين مسايل باشد چيست؟ اينها و پرسش هايى از اين دست، آگاهيهايىرا مىطلبد كه پيش از پرداختن به مسايل زنان، به عنوان ابزارى كارآمد ما رادر مسيرى روشن و مطمئن قرار مىدهد تا بتوانيم به اين مسايل و پاسخ بهپرسشهاى بسيارى كه در باره زنان و مناسبات اجتماعى، خانوادگى و نيزسلوك فردى آنان وجود دارد دستيابيم. به ارزيابى ديدگاه ها بپردازيم و«صراط مستقيم» را از ميان بيراهه هاى بسيارى كه وجود دارد بازشناسيم.اين است كه موضوع شناختشناسى مسايل زنان در صدر اولويتهاى ايندست مباحث قرار مىگيرد.
آنچه در اين پژوهش آمده استبه انگيزه پاسخ به بخشى از اصول ونكاتى است كه در شناخت مسايل زنان بايد مورد توجه قرار گيرد. اصولىراهبردى كه مىتواند به عنوان ملاك عمل در شناخت درست مسايل زنان ازيك سو، و ارزيابى و نقد ديگر ديدگاه هاى موجود، از سوى ديگر، به شمارآيد. اين نوشته هر چند به درازا كشيده است اما روشن است كه طبيعتموضوع آن و اصول دهگانهاى كه معرفى شده است، تفسير و تحليلى بسياربيش از اين مىطلبد؛ بويژه در تطبيق اصول ياد شده بر نمونه هاى مختلفمسايل زنان و تاثير بر آنها. اين نوشته در صدد است چهرهاى هر چنداجمالى را از اصول و محورهايى ارائه دهد كه در شناخت مسايل زنان بهعنوان ملاكهايى كلى، ولى اساسى، عمل مىكند. اين بحث نخستين بار درويژهنامه مجله پيام زن به ناسبتبزرگداشت ولادت حضرت فاطمه(سلام الله علیها) و روز زن، در آبان ماه سال 1376 منتشر شده است. اصول راهبردى و نكاتراهشگايى كه در اين طرح آمده است انتشار آن در قالب كتابى مستقل رابراى علاقهمندان به اين دست مباحث مناسب مىنمود. اميد مىرود اين تلاشناچيز در بازشناسى مسايل زنان مفيد افتد. ان شاءالله.
سيدضياء مرتضوى. قم - بهار 1377.[/SPOILER]
[=Tahoma, serif]
دانلود کتاب:
[= ]دانلود فايل : [= ] [=Calibri]Nokte haye Nab 5[= ]
[= ]رمز عبور : [= ]www.rahebehesht.org[= ]
[=tahoma][=tahoma, serif]اشاره
[/][/][spoiler]«شهوت» در لغت داراى مفهوم عامى است كه به هرگونه خواهش نفس و ميل و رغبت به لذات مادى اطلاق مىشود؛ گاهى علاقه شديد به يك امر مادى را نيز شهوت مىگويند.
مفهوم شهوت، علاوه بر مفهوم عام، در خصوص «شهوت جنسى» نيز به كار رفته است. واژه «شهوت» در قرآن كريم هم به معنى عام كلمه آمده است و هم به معنى خاص آن. در اين بحث، نظر ما بيشتر به معناى خاص آن است، زيرا آثار مخرب و زيانبار آن بيش از ساير كششهاى مادى است.
«شهوت» نقطه مقابل «عفت» است. «عفت» نيز داراى مفهوم عام و خاص است. مفهوم عام آن، خويشتن دارى در برابر هر گونه تمايل افراطى نفسانى است و مفهوم خاص آن، خويشتن دارى در برابر تمايلات بىبند و بار جنسى است.
«عفت» يكى از فضايل مهم اخلاقى در رشد و پيشرفت و تكامل جوامع انسانى است؛ اما شهوت كه مقابل عفت قرار دارد، موجب سقوط فرد و جامعه مىشود.
مطالعات تاريخى نشان مىدهد كه اشخاص يا جوامعى كه بهره كافى از عفت داشتهاند، از نيروهاى خداداد خود، بالاترين استفاده را در راه پيشرفت خود و جامعه خويش برده و در سطح بالايى از آرامش و امنيت زيستهاند، اما افراد يا جوامعى كه در «شهوتپرستى» غرق شدهاند، نيروهاى خود را از دست داده و در معرض سقوط قرار گرفتهاند.
طبق نظر كارشناسان حقوقى، «شهوت جنسى» در ايجاد جرم و جنايت نقش عمده را دارد تا جايى كه گفته شده است: «در هر جنايتى، شهوت جنسى نيز دخيل بوده است». شايد اين تعبير، مبالغهآميز باشد، ولى به يقين منشا بسيارى از جنايات و انحرافات، طغيان «غريزه جنسى» و شهوتپرستى است. خونهاى بسيارى در اين راه ريخته شده و اموال فراوانى برباد رفته، اسرار مهم كشورها به وسيله زنان جاسوسى كه سرمايه و ترفند كارشان استفاده از زيبايى و آلودگىيشان بوده، افشا شده و آبروى بسيارى از آبرومندان در اين راه ريخته شده است.
طبق بيان آيات و روايات در مىيابيم كه يكى از ابزارهاى مهم شيطان همين «شهوت جنسى» است. در قرآن كريم در موارد مختلف به «عفت» و «شهوتپرستى» اشاره شده است كه ما در ذيل به بررسى آنها مىپردازيم:
1- فخلف من بعدهم خلف اضاعوا الصلوه و اتبعوا الشهوت فسوف يلقون غيا * الا من تاب و آمن و عمل صالحا فاولئك يدخلون الجنه و لا يظلمون شيئا(سوره مريم، آيه 60 و 59)
2- والله يريد ان يتوب عليكم و يريد الذين يتبعون الشهوات ان تميلوا ميلا عظيما(سوره نساء، آيه 27)
3- و لوطا اذ قال لقومه انكم لتاتون الفاحشه ما سبقكم بها من احد من العالمين* ائنكم لتاتون الرجال و تقطعون السبيل و تاتون فى ناديكم المنكر فما كان جواب قومه الا ان قالوا ائتنا بعذاب الله ان كنت من الصادقين (سوره عنكبوت، آيه 29 و 28)
4- و لما جاءت رسلنا لوطا سىء بهم و ضاق بهم ذرعا و قال هذا يوم عصيب * و جاءه قومه يهرعون اليه و من قبل كانوا يعملون السيئات قال يا قوم هؤلاء بناتى هن اطهرلكم فاتقوا الله و لاتخزون فى ضيفى اليس منكم رجل رشيد * قالوا لقد علمت ما لنا فى بناتك من حق و انك لتعلم ما نريد * قال لو ان لى بكم قوه او ءاوى الى ركن شديد * قالوا يا لوط انا رسل ربك لن يصلوا اليك فاسر باهلك بقطع من اليل و لايلتفت منكم احد الا امراتك انه مصيبها مآ اصابهم ان موعدهم الصبح اليس الصبح بقريب * فلما جآء امرنا جعلنا عليها سافلها و امطرنا عليها حجاره من سجيل منضود * مسومه عند ربك و ما هى من الظالمين ببعيد (سوره هود، آيه 83 و 77)
5 ـ كذبت قوم لوط بالنذر * انا ارسلنا عليهم حاصبا الا ءال لوط نجينا هم بسحر (سوره قمر، آيه 34 و 33)
6- و لوطا اذقال لقومه اتاتون الفاحشه ما سبقكم بها من احد من العلمين * انكم لتاتون الرجال شهوه من دون النسآء بل انتم قوم مسرفون * و ما كان جواب قومه الا ان قالوا اخرجوهم من قريتكم انهم اناس يتطهرون * فانجيناه و اهله الا امراته كانت من الغابرين ـ و امطرنا عليهم مطرا فانظر كيف كان عاقبه المجرمين (سوره اعراف، آيه 84 و 80)
ترجمه:
1- اما پس از آنان، فرزندان ناشايستهاى روى كار آمدند كه نماز را تباه كردند و از شهوات پيروى نمودند و به زودى (مجازات) گمراهى خود را خواهند ديد!
مگر آنان كه توبه كنند و ايمان بياورند و كار شايسته انجام دهند؛ چنين كسانى داخل بهشت مىشوند و كمترين ستمى به آنان نخواهد شد.
2- خدا مىخواهد شما را ببخشد (و از آلودگى پاك نمايد)، اما آنها كه پيرو شهواتند، مىخواهند شما به كلى منحرف شويد.
3- و لوط را فرستاديم، هنگامى كه به قوم خود گفت: «شما عمل بسيار زشتى انجام مىدهيد كه هيچ يك از مردم جهان پيش از شما آن را انجام نداده است.
آيا شما به سراغ مردان مىرويد و راه (تداوم نسل انسان) را قطع مىكنيد و در مجلستان اعمال ناپسند انجام مىدهيد؟! » اما پاسخ قومش جز اين نبود كه گفتند: اگر راست مىگويى، عذاب الهى را براى ما بياور!»
4- و هنگامى كه رسولان ما (فرشتگان عذاب) به سراغ لوط آمدند، از آمدنشان ناراحت شد و قلبش پريشان گشت و گفت: «امروز روز سختى است!» (زيرا آنها را نشناخت و ترسيد، قوم تبهكار مزاحم آنها شوند).
قوم او (به قصد مزاحمت ميهمانان) به سرعت سراغ او آمدند ـ و قبلا كارهاى بد انجام مىدادند ـ گفت:«اى قوم من! اينها دختران من هستند، براى شما پاكيزهترند (با آنها ازدواج كنيد و از زشتكارى چشم بپوشيد!)، از خدا بترسيد و مرا در مورد ميهمانانم رسوا نسازيد. آيا در ميان شما يك مرد فهميده و آگاه وجود ندارد؟!»
گفتند: «تو مىدانى ما تمايلى به دختران تو نداريم و خوب مىدانى ما چه مىخواهيم!»
گفت: («افسوس!) اى كاش در برابر شما قدرتى داشتم، يا تكيه گاه و پشتيبان محكمى در اختيار من بود! (آن گاه مىدانستم با شما زشت سيرتان دمنش چه كنم!)»
(فرشتگان عذاب) گفتند:«اى لوط! ما فرستادگان پروردگار توييم ؛ آنها هرگز دسترسى به تو پيدا نخواهند كرد! در دل شب، خانوادهات را (از اين شهر) حركت ده! و هيچ يك از شما پشت سرش را نگاه نكند، مگر همسرت كه او هم به همان بلايى كه آنها گرفتار مىشوند، گرفتار خواهد شد! موعد آنها صبح است، آيا صبح نزديك نيست؟!
و هنگامى كه فرمان ما فرا رسيد، آن (شهر و ديار) را زير و رو كرديم و بارانى از سنگ (گلهاى متحجر) متراكم بر روى هم، بر آنها نازل نموديم.
(سنگ هايى كه) نزد پروردگارت نشاندار بود و آن از (ساير) ستمگران دور نيست!
5- قوم لوط انذارها (و هشدارهاى پى در پى پيامبرشان) را تكذيب كردند.ما بر آنها تند بادى كه ريگها را به حركت در مىآورد فرستاديم (و همه را هلاك كرديم)، جز خاندان لوط را كه سحرگاهان نجاتشان داديم!
6- (و به خاطر آوريد) لوط را، هنگامى كه به قوم خود گفت: «آيا عمل بسيار زشتى را انجام مىدهيد كه هيچ يك از جهانيان، پيش از شما انجام نداده است؟!
آيا شما از روى شهوت به سراغ مردان مىرويد، نه زنان؟! شما گروه اسراف كار (و منحرفى) هستيد»
ولى پاسخ قومش چيزى جز اين نبود كه گفتند: «اينها را از شهرتان بيرون كنيد كه اينها مردمى هستند كه پاكدامنى را مىطلبند (و با ما هم صدا نيستند!)
(چون كار به اينجا رسيد) ما او و خاندانش را رهايى بخشيديم، جز همسرش كه از بازماندگان (در شهر) بود.
و (سپس چنان) بارانى (از سنگ) بر آنها فرستاديم (كه آنها را در هم كوبيد و نابود ساخت.) پس بنگر كه سرانجام كار مجرمان چه شد! [/spoiler]
بسم الله الرحمن الرحیم
سرکار آذر بانوی گرامی، کتابهایی که دانلود آن را قرار داده اید مشکل دارد رسیدگی کنید لطفا
سلام
با تشکر از شما و سرکار آذربانو
لینک ها فعلا مشکل ندارند اما لطف کنید کتاب ها را در کتابخانه سایت آپلود کنید که اگر هم مشکلی برای لینک ها پیش اومد ما اینجا مشکلی نداشته باشیم
یاعلی:Gol:
نــام كـتــاب
فقه و پوشش بانوان
نام نويسنده
علی اکبر کلانتری ارسنجانی
نام متــرجم
-
ناشــر
بوستان کتاب
شـابـك
2-593-548-964
قــطــع
رقعی
نــام كـتــاب
بهشت جوانان (آنچه باید یک زن و مرد بدانند)
نام نويسنده
اسدالله محمدی نیا
نام متــرجم
-
ناشــر
سبط اکبر (علیه السلام)
شـابـك
4-2-92910-694-978
قــطــع
ورزیری
تصوير جلد كتاب
[/B]
مشخصات كتاب
نــام كـتــاب
نام نويسنده
نام متــرجم
ناشــر
شـابـك
قــطــع
تصوير جلد كتاب
[= ]
[/B][/CENTER]
مشخصات كتاب
نــام كـتــاب
روابط شیشه ای[= ]
[= ]نگاهی نوبرانه به رابطه های دلبرانه
نام نويسنده
[= ]محمد کلوشانی(عماد)
نام متــرجم
[= ] -
ناشــر
[= ]بیت الاحزان
شـابـك
3-28-2789-964[= ]-978
قــطــع
رقعی[= ]
تصویر جلد كتاب
[= ]
[/CENTER]
[= ]
نــام كـتــاب
کشف حجاب ، زمینه ها و پیامد ها و واکنش ها
نام نويسنده
مهدی صلاح
نام متــرجم
-
ناشــر
موسسه مطالعات سیاسی
شـابـك
3-60-5645-964
قــطــع
رقعی
[CENTER] http://www.rahebehesht.org
[/CENTER]
نــام كـتــاب
شکار جوانان (1) داستان های عبرت انگیز برای دختران و خانواده ها
نام نويسنده
اسدالله محمدی نیا
نام متــرجم
-
ناشــر
موسسه سبط اکبر
شـابـك
1-14-7936-964
قــطــع
رقعی
تصویر جلد کتاب
[=Tahoma, serif] دریافت فایل رمز عبور : rahebehesht.org
ویژه ی تلفن همراه
تصویر جلد کتاب
[=Tahoma, serif]دریافت فایل رمز عبور : www.rahebehesht.org
ویژه ی تلفن همراه
[=Tahoma, serif]
با موضوع حجاب ؛ دفتر اول و دوم
از ميان پنجاه و سه هزار وصيت نامه بررسي شده شهدا تعداد هشت هزار و 681 وصيت نامه به طور مشخص به موضوع حجاب پرداخته اند كه چنين استنباط مي شود مسئله حجاب براي رزمندگان اسلام به حدي مهم بوده كه حتي آن را سلاحي مهم تر از خون شهدا دانسته اند و بر اين اساس تاكيد بسياري بر آن داشته اند.
اين كتاب در پنج فصل با عناوين لزوم حفظ حجاب ، حجاب حركت فاطمه گونه و زينب وار، حجاب مهم تر از خون شهدا، حجاب و پرورش و تربيت فرزندان، حجاب و مبارزه با منافق، استكبار و شياطين پرداخته است.
در يكي از وصيت نامه هاي عنوان شده در اين كتاب آمده است :
«خواهرانم، زينب وار در مرگ برادر استوار باشيد و افتخار بكنيد و با رعايت مسائل اسلامي، مخصوصاً حجاب، مشت محكمي بر دهان آناني بزنيد كه مي خواهند انقلاب را از طريق فرهنگي شكست بدهند.»