حکم شرعی جدید بازاریابی شبکه ای
ارسال شده توسط darkalone در سهشنبه, ۱۳۹۵/۰۹/۲۳ - ۲۰:۰۳سلام لطفا با توجه به فایل های پیوست شده و نظر جدید ( آبان 95 ) شورای نگهبان حکم بازاریابی شبکه ای رو بگید. ممنون
سلام لطفا با توجه به فایل های پیوست شده و نظر جدید ( آبان 95 ) شورای نگهبان حکم بازاریابی شبکه ای رو بگید. ممنون
با عرض سلام و خدا قوت
بابت زحماتتون خیلی خیلی ممنونم
خواهشی دارم، لطفا این مورد رو واسم استفتائ بگیرید از آیت الله خامنه ای و مکارم شیرازی و اگر تونستید چند نفر دیگه از مراجع.
بسیار اصرار دارم که شما این مورد رو بپرسید واقعا ممنون میشم. و لطفا کد رهگیری استفتائ رو هم بذارید.:Gol:
شرکتهای بازاریابی شبکه ای زیر نظر وزارت صنعت معدن و تجارت و وزارت اطلاعات و پلیس فتا کار میکنند و تمام مالیات را به دولت میپردازند. این بازاریابی با شرکتهای هرمی تفاوتهای اساسی دارد. ویژگی شرکتهای هرمی:
1-محصولاتی که هیج بازار واقعی در جهان ندارند.
2-محصولاتی که با قیمت های گران فروخته می شوند.
3-خرید های اجباری محصولات شرکت
4-طرح هایی که نتیجه آن صرفاً گسترش شبکه توزیع کننده است.
5-الزام به سرمایه گذاری نقدی قابل توجه
6-خرید های اجباری محصولات یا خدمات فرعی یا جانبی
7-طرح هایی که در آن محصولات شرکت کلاً یا به نحو قابل توجهی تنها مورد مصرف توزیع کنندگان واقع می شود.
8-طرح هایی که در آن توزیع کنندگان در موقعی که ادامه فعالیت نمی نمایند با لیست قابل توجهی از کالاهای فروخته نشده مواجه می شوند.
9-طرح هایی که در آن توزیع کنندگان بیش از آن که کالایی را از روی نیاز واقعی بخرند، آن را برای پیشرفت در پلن خریداری می نمایند.
10-طرح هایی که اگر اعضای آن خرید ننمایند با شکست روبه رو می شوند.
11-طرح هایی که هیچ تاکیدی بر خرده فروشی به کسانی که مشتری نهایی هستند و در طرح عضو نمی شوند، ندارند.
12-طرح هایی که در آن توزیع کنندگان را به شرکت کردن معنادار پس از آن که توزیع کننده شوند، الزام نمی نماید.
13-طرح هایی که در آن دستمزدهای پرداختی به توزیع کنندگان بابت قرار گرفتن در سطوح بالا پرداخت می شود.
14-طرح هایی که در آنها پرداخت کمیسیون ها بر اساس خرده فروشی های واقعی نمی باشد.
15-طرح هایی که در آنها تاکید بیشتر بر عضوگیری است تا بر فروش محصول.
16-طرح هایی که شامل عناصر طرح های بخت آزمایی است که این طرح ها عمدتاً مبتنی بر شانس است تا مبتنی به تلاش هایی با حسن نیت برای فروش.
17-درآمدهای مبتنی بر تدلیس یا درآمدهای غیر منطقی مبتنی بر معرفی ها.
نحوه پرداخت سود در بازاریابی شبکه ای بدین صورت است:
شرکت برای اینکه بازاریابان بیشتری را برای خود جمع آوری کند این قرار را گذاشته که بازاریاب شماره 1 ، بازاریاب شماره 2 را به شرکت معرفی کند در صورتی که بازاریاب 2 محصولی را بفروشد به بازاریاب شماره 1 سودی حدود 4% می رسد .
البته نکته قابل تامل آنجاست که سودی که به من میرسد از بازاریاب شماره 2 نیست و اون سود از طرف شرکت به من تعلق میگیره در واقع سود فروش یک کالا بین نفرات مجموعه تقسیم میشود .
بعبارتی سود از ارزش تجاری اون کالا بین نفرات تقسیم میشه
که البته این سود ها به ترتیب هر سطح از زیر مجموعه به شرح زیر است :
خود شخص (پورسانت فروش) : 10%
سطح اول : 0.04
سطح دوم : 0.0455
سطح سوم: 0.0325
سطح چهارم : 0.039
سطح پنج : 0.019
سطح ششم : 0.012
البته باید عرض کنم که این سود دهی فقط و فقط تا 6 سطح انجام میپزید پس چیزی نیست که بگیم شرکت برشکست می شود. باز هم عرض میکنم که تمامی این سود ها که چیزی حدود
28.8% می شود از طرف خود شرکت به اشخاص داده می شود و باز هم قابل تاکید است که سود فروش 1 کالا فقط و فقط به شش نفر داده میشود.
در نهایت یک قانونی هم که دولت جمهوری اسلامی گذاشته اینه که اگر فرد در ماه هیچ فروشی نداشته باشد به او هیچ پورسانتی داده نمی شود.
سود دهی به زیرمجموعه های از طرف شرکت به شخص داده میشه و تمام محاسبات منطقی است.ثبت نام کاملا رایگان است و تمامی درصد هایی که از طرف شرکت به بازاریاب داده میشه از فروش هست نه از نفرات. مثلا ممکن است که 4 نفر را هم وارد کرده باشی ولی چون هیچ فروشی نداشته اند به بازاریاب اصلی هیچ سودی داده نمیشه. پس ملاک توی این کار شرکت در فروش هست نه عضوگیری.
در ضمن یک بیانیه از طرف وزیر صنعت و تجارت آقای رادمرد هست که عرض کردند پلیس و وزارت اطلاعات این شرکت ها را تخت بررسی قرار دادند تا کارشون به شرکت های هرمی کشیده نشه .
نقل قول را از جناب آقای رادمرد میگیرم و به شما میدم :
"وی با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات به طور جدی روی این شرکت ها نظارت دارند تا به شرکت های هرمی تبدیل نشوند گفت: هم اکنون مجوز دادن به سیستمهای بازاریابی شبکهای تحت کنترل چند دستگاه نظامی و امنیتی است و حتی صورت حسابهای مالی آنها نیز کنترل میشود."
با سلام و عرض ادب
یک دفتر بیمه ای برای بازاریابی مشتریان خود یک شیوه ای از پورسانت دهی(کمیسیون) را اتخاذ کرده است به این شرح که: اگر فرد بازاریاب(فرد اول) افرادی را بیمه کند، به او درصدی به ازای هر کدام به عنوان پورسانت(کمیسیون) داده خواهد شد. حال اگر یکی از این افراد(افراد دوم) شخص سومی را بیمه کنند علاوه بر درصدی که فرد دوم می گیرد فرد اول نیز درصدی خواهد گرفت.
1. حال اگر این درصدهای ثانوی از سهم شرکت کسر گردد حکم پول های دریافتی چیست؟
2. اگر این درصدهای ثانوی از سهم فرد زیر مجموعه کسر گردد حکمش چگونه است؟
3. اگر فردی در این شرکت به بازاریابی مشغول شود و از دریافت درصدهای اعضای زیرشاخه اش امتناع کند آیا اشتغال به این کار حلال است؟
مرجع تقلید: امام خامنه ای
از دوستان روحانی و از دفاتر مراجع تا میام بپرسم با ذهنیت بدی که از گدکوئیست دارند هنوز سوال تمام نشده میگن حرامه چون گلد کوئیست حرام بود.
اما اینطور که متوجه شدم بازاریابی شبکه ای با بازاریابی هرمی فرق داره. لطفا عاجلا راهنمایی کنید.
اگر توضیح بدین که ملاک حرام بودن چیست و به چه علت حرام تلقی می شه و اصلا چرا شرکت های هرمی حرام شدند در واقع ماهی گیری رو یاد دادین.
لطفا چون مراجعه چندانی به سایت ندارم به ایمیلم پاسخ رو ارسال بفرمایید.
از صمیم قلب تشکر ...