«زينت منزل يا رضايت خداوند»؛ آیا می توان باور کرد؟؟؟!!!
ارسال شده توسط kavoshgar02 در دوشنبه, ۱۳۹۴/۰۱/۰۳ - ۰۷:۰۴با سلام خدمت همه و همچین پاسخگویان محترم
به روایت عجیبی در تقویم شمیم یار برخورد کردم که قبول آن برای من بسیار سخت و غیر ممکن است. روایت به قرار زیر بود:
زينت منزل يا رضايت خداوند
در روايات بسيارى وارد شده است :هرگاه رسول خدا (ص) از مسافرت مراجعت مى نمود، ابتداء به حضور دخترش فاطمه زهرا (س) وارد مى شد و دقايقى را در كنار وى مى نشست، تا آن كه جريان غزوه تبوك پيش آمد و حضرت رسول به همراه امير المؤمنين علىّ صلوات اللّه عليهما به قصد جنگ تبوك حركت كردند و رفتند.
و حضرت زهرا (س) خود و فرزندانش را با گوشواره وگردنبند نقره زينت كرد، و پرده اى هم براى اتاق تهيّه و آويزان كرد.
و اين حركت بدان جهت بود كه وقتى پدرش رسول خدا و شوهرش اميرمؤ منان از مسافرت و ميدان نبرد جنگ بازگشتند خوشحال شوند.
و هنگامى كه حضرت رسول از مسافرت بازگشت طبق معمول به منزل حضرت زهرا وارد شد؛ و چون آن صحنه را مشاهده نمود، از منزل خارج گشت و به مسجد رفت .
حضرت فاطمه (س) متوجّه علّت ناراحتى پدرش شد، به همين جهت سريع تمام آنچه را كه براى زينت خود و بچّه ها و براى زينت اتاق تهيّه كرده بود، در آورد و همه آن ها را براى پدرش فرستاد و پيام داد تا آن ها را، به هر كارى كه صلاح مى داند در راه خداوند متعال مصرف نمايد.
موقعى كه آن اسباب و وسايل را خدمت رسول خدا (ص) آوردند، حضرت سه مرتبه فرمود: فداها ابوها، يعنى؛ پدرش فدايش گردد.
و سپس افزود: دنيا از براى محمّد و اهل بيتش (صلوات اللّه عليهم) و نيز براى شيعيانشان نخواهد بود. و چنانچه دنيا به اندازه بال پشه اى ارزش مى داشت ، ذرّه اى از آن را كافران بهره مند نمى شدند.
إحقاق الحقّ، ج 25، ص 279. بحارالانوار، ج43، ص20، ح7.
حالا چیزاهایی که از حضرت زهرا (س) فکر میکنم که خبر دارم این هست که ایشون از برترین خلایق عالم ، دارای عصمت کامل و صددرصد از تمام جمیع ممکن دقیقا در حد حضرت پیامبر (ص) هستند. ایشون به واسطه آیه تطهیر و جریانی که منجر به حدیث کسا شد دارای چنین مقام عجیبی هستند. شان و منزلت ایشان در نزد خدا بعد از حضرت پیامبر (ص) و دقیقا هم ردیف حضرت علی (ع) و برتر از سایر ائمه هستند و الگوی بقیه نیز هستند.
حال با چنین ویژگی هایی عجیبی و شان و منزلت عظیمی و پاکی از هرگونه گناه ، خطا و اصلا هر چیزی که ذره ای و کمتر از ذره ای منافات با خشوندی و رضایت کامل حضرت حق دارد چگونه بپذیرم که چنین خطایی (البته قبول دارم که گناه نبوده (حداقل در سطح ما)) که موجت ناراحتی پیامبر و از این جهت صددرصد موجب ناراحتی حضرت حق گردیده اند؟
لطفا بنده را روشن کنید.