بطلان ادله عدم جواز توسل به قبور اولياء الهي از منظر احاديث عامه
ارسال شده توسط رحیق مختوم در یکشنبه, ۱۳۹۲/۰۲/۲۲ - ۰۰:۴۲با درود و سلام بر صحابي گرانقدر پيامبر عظيم الشأن اسلام و يار صدّيق امام علي بن ابيطالب روحي فداه حضرت حجر بن عدي عليه السلام مطالبي را در باب جواز توسل به قبور اولياء الهي از منظر علماي عامه در اين تايپيك نقل خواهم نمود تا وهابيون كور دل متعصب بدانند با تخريب قبور اولياي الهي نه تنها به جايي نخواهند رسيد بلكه حقانيت مذهب حقه شيعه بيش از پيش اثبات خواهد گرديد
مقدمتا از قرآن مطالبي در باب جواز توسل ذكر مي گردد
بدعت دانستن تبرّک و استشفاء به آثار اولياي خدا
از ديدگاههاي بيپايه وهابيون که مخالف با کتاب خدا، سنّت پيامبر ، روش سلف صالح و احاديث ائمّة اهل بيت: است، بدعت دانستن تبرّک و استشفاء به آثار اولياي خداست.
قرآن کريم در داستان زيبا و آموزنده حضرت يوسف ميفرمايد:
(اذْهَبُوا بِقَمِيصِي هذا فَأَلْقُوهُ عَلي وَجْهِ أَبِي يَأْتِ بَصِيراً يعني اين پيراهن من را ببريد و بر چهره پدرم بيافکنيد تا بينايي خويش را بازيابد و در ادامه ميفرمايد:
( فَلَمَّا أَنْ جاءَ الْبَشِيرُ أَلْقاهُ عَلي وَجْهِهِ فَارْتَدَّ بَصِيراً يعني: چون بشارتدهنده آمد آن پيراهن را بر چهرة يعقوب افکند و وي بينايي خويش را باز يافت .
در اين دو آيه تبرّک و استشفاء به پيراهن يوسف و تأثير مبارک و شفابخش آن مورد تأييد قرار گرفته است.
همچنين، قرآن کريم از متبرّک بودن برخي مکانها و مبارک بودن اولياي خدا خبر ميدهد. به عنوان نمونه، دربارة مکّه و مسجد الحرام ميفرمايد:
(إِنَّ أَوَّلَ بَيْتٍ وُضِعَ لِلنَّاسِ لَلَّذِي بِبَكَّةَ مُبارَكاً وَهُديً لِلْعالَمِينَ يعني: همانا نخستين خانهاي که براي مردم نهاده شد هماني است که در مکّه مبارک و هدايتي براي جهانيان است . و دربارة قدس شريف ميفرمايد:
(الْمَسْجِدِ الأَْقْصَي الَّذِي بارَكْنا حَوْلَهُ يعني: مسجد الأقصايي که پيرامون آن را برکت داديم . و دربارة سرزمين لوط و سرزمين سليمان نيز چنين تعبيري دارد. و درباره ابراهيم و فرزندش اسحاق عليهما السلام ميفرمايد:
(وَ بارَكْنا عَلَيْهِ وَعَلي إِسْحاقَ يعني: و برکت نهاديم بر او و بر اسحاق.
و از زبان حضرت عيسي ميفرمايد:
( وَجَعَلَنِي مُبارَكاً أَيْنَ ما كُنْتُ يعني: خداوند مرا هر جا که باشم مبارک قرار داده است .
روشن است که تبرّک به اين برکات آسماني و بهرهمندي از آثار معنوي اين اماکن متبرّک و اولياي خداوند کاري روا و بسيار شايسته است.
ادامه ...