تغییر نام

تغییر نام کاربری برای کاربران

انجمن: 

​​

در اینجا دوستان می توانند جهت تغییر نام کاربری خود اقدام نمایند

:negah:

حتما باید جهت تغییر نام به این صورت ذکر شود
نام قبلي --- نام جديد

نحوه انتخاب نام هایی که در سیستم وجود ندارد :
1. به اینجا مراجعه کنید
http://www.askdin.com/memberlist.php
و از طریق جستجوی بالای صفحه نام مورد نظرتون رو جستجو کنید

یا

2. ابتدا خارج شوید
از طریق کادر نام کاربری در ثبت نام میتوانید بفهمید نام مدنظر شما در سیستم ما هست یا نه
http://www.askdin.com/register.php

تغییر نام تنها با این شرایط صورت می پذیرد

نکته : جهت نمایش نام قبلی هر کاربر کافی هست در بالای این موضوع کلیک کنید بر > جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید
سپس بر شماره روبروی نام فرد کلیک کنید > تمامی نام های انتخابی وی را د این موضوع خواهید دید
اگر نام کاربری در لیست نبود خصوصی درخواست تغیر نام داشته است




تغییر اسم برای حل مشکلات !

انجمن: 

تغيير اسم ؟!
سوال : اخيراً ديده مي شود که عده اي براي رفع مشکل افراد و يا جهت شفا از بيماري توصيه مي کنند آنها اسم خود را تغيير دهند تا آنجا که به افراد مي گويند اسمي مثل محمد و يا فاطمه را تغيير دهند و مثلاً پوريا يا صدف بگذارند . جالب است که بعضاً با تغيير اسم مشکل شان رفع شده و يا بيماري آنها بهبود يافته ، موضوع اين کار چيست ؟
جواب : به ما توصيه شده است که نام نيک بر فرزندانتان بگذاريد . رسول اکرم «صلي الله عليه و آله و سلم » مي فرمايند : « من حق الولد علي والده ثلاثه ، يحسن اسمه ، و سعلمه الکتابه ، و يزوجه اذا بلغ » (64) از حقوقي که فرزند بر پدر خود دارد سه چيز است : اسم نيکو براي او انتخاب کند ، نوشتن به وي بياموزد ، وقتي بالغ شد وسائل تزويجش را فراهم نمايد . حتي رسول خدا «صلي الله عليه و آله و سلم » مي فرمايند : « من ولد له اربعه اولاد و لم يسم احدهم باسمي فقد جفاني » (65) ؛ اگر کسي چهار فرزند دارد و نام يکي را محمد نگذاريد به من جفا کرده است . و نيز روايات از حضرت صادق « عليه السلام » خبر مي دهد : « استحسنوا اسماء کم فانکم تدعون بها يوم القيامه قم يا فلان بن فلان الي نورک قم يا فلان بن فلان لا نور لک » ؛ نام هاي نيکو بگذاريد زيرا روز قيامت به آن نامها صدايشان مي زنند و مي گويند : اي فلان پسر فلان ! به سوي نورت برخيز ! و اي فلان پسر فلان ! برخيز ! ولي نوري نداري . اگر پدر و مادري نام نيک بر فرزندشان نگذارند در قيامت فرزندشان از آنها شکايت مي کند .

از سليمان جعفري روايت شده که گفت از ابالحسن « عليه السلام » شنيدم مي فرمود : « لا يدخل الفقر بيتا فيه اسم محمد او احمد او علي او الحسن او الحين او طالب او عبدالله او فاطمه من النساء » (66) ؛ فقر داخل خانه اي که در آن نام محمد و يا احمد و يا علي و يا حسن و يا حسين و يا جعفر و يا طالب و يا عبدالله و يا فاطمه باشد نمي شود . « ان الشيطان اذا سمع مناديا ينادي يا محمد يا علي ذاب کما يذوب الرصاص » (67) ؛ از ابي جعفر « عليه السلام » نقل شده که فرمود : شيطان وقتي صداي کسي را که به اسم محمد و يا علي صدا مي زند بشنود مانند سرب ذوب مي شود .
اما اين که عده اي با محاسبه هاي غير قابل اعتماد مي آيند بر اساس حروف ابجد عدد مربوط به اسمي را تعيين مي کنند و سپس آن عدد را نسبت به امري ديگر مثل عدد مربوط به اسم همسر آن فرد ، مقايسه مي کنند و ادعا مي نمايند اين دو عدد همخواني ندارد ، پس بايد اسم هايشان را عوض کنند تا همخواني پيدا کنند ؛ نه تنها حرف بي پايه و اساسي است ، بلکه پشت کردن به عقل و دستور شريعت الهي است .
و اينکه چرا بعضاً با تغيير اسم ، مشکلات فرد يا خانواده مرتفع مي شود و يا بيماري طرف بهبود مي يابد ، پاي شيطان در ميان است . آري شيطان براي هلاکت انسان مشکلاتي را ايجاد مي کند تا او را از خدا باز دارد و به غير خدا متوسل شود و عملاً از دين الهي فاصله بگيرد و لذا در اين راستا راه هاي موفقيت هاي ظاهري را براي او مي گشايد ولي در زير اين موفقيت ها ايمان طرف را از او مي گيرد و سپس همان موفقيت هاي ظاهري را نيز از آن فرد دريغ مي کند .
براي شيطان کار دشواري نيست که حتي عامل بهبودي شخصي از بيماري شود تا از آن طريق او را به هلاکت برساند . در حالي که خداوند سلامتي و بيماري و توسعه ي رزق و محدود بودن رزق را بستر امتحان بندگانش قرار داد تا انسان ها در شرايط مختلف بتوانند بندگي خدا را در جان خود نهادينه کنند . حال انساني که از دين الهي فاصله گرفت به جاي آنکه سختي ها و بيماري ها را بستر امتحان الهي بداند و در عين برنامه ريزي طبيعي جهت رفع آنها ، بندگي خود را محفوظ دارد ، بي صبري از خود نشان مي دهد و به وسايل غير الهي متوسل مي شود و خود را در دنيا و آخرت روسياه مي نمايد . در حالي که قبلاً در حديث قدسي مطرح شد که خداوند مي فرمايد :
« به عزت و جلال و بزرگواري و رفعتم بر عرشم سوگند که آرزوي هر کس را که به غير من اميد بندد ، به نوميدي قطع مي کنم . و نزد مردم بر او جامه ي خواري مي پوشانم ، و او را از تقرب خود مي رانم و از فضلم دور مي کنم . آيا او در گرفتاري ها به غير من آرزو مي بندد ، در صورتي که گرفتاري ها به دست من است ؟ و به غير من اميدوار مي شود و در فکر خود در خانه ي جز مرا مي کوبد با آن که کليدهاي همه ي درهاي بسته نزد من است و در خانه ي من براي کسي که مرا بخواند باز است ؟ کيست که در گرفتاري هايش به من اميد بسته و من اميدش را قطع کرده باشم ؟ کيست که در کارهاي بزرگش به من اميدوار گشته و من اميدش را از خود بريده باشم ؟ ... » (68) که متن کامل حديث در قسمت های قبل مطرح شد .
اين روايت گرانقدر در عين اينکه در مسئله ي فوق ما را متذکر مي نمايد که در امورمان به غير از خدا متوسل نشويم ، به ما تذکر ميدهد چگونه اميد بستن به ساحر و امثال آنها ما را با ناکامي در امورمان رو به رو مي کند .
خداوند ان شاء الله به من و شما توفيق دهد تا در کسب معارف و اخلاق و رعايت آداب ديني موفق شويم و سعي کنيم آن عقايد را قلبي نماييم تا منور به نور عالم معنا گرديم و مورد نظر رضايتمندانه ي پرورگارمان قرار گيريم .
« و السلام عليکم و رحمه الله و برکاته »

پی نوشت‌ها:

64) مکارم الاخلاق ، شيخ حسن فرزند شيخ طبرسي ، ص 220
65) عده الداعي و نجاح الساعي ، ابن فهد حلي ، ص 87
66) همان
67) همان
68) الکافي ، ج 2 ، ص 67 ، باب التفويض الي الله و التوکيل عليه .
منبع: کتاب « جایگاه جن ، شیطان و جادوگر در عالم »


نويسنده : استاد اصغر طاهرزاده