دانشگاه امام صادق

انتخاب رشته‌ی فلسفه؛ آری یا نه!

سلام من همواره به فیلسوف و عالم گرامی، شهید مرتضی مطهری، غبطه خورده‌ام؛ زیرا جویبار علم ایشان، با گذشت سالها همچنان جریان دارد و حیات می‌بخشد. هربار که کسی کتاب‌های استاد را میخواند و ذهن و دلش را جلا میدهد، فقط خدا میداند که چه ثوابی به پای ایشان نوشته می‌شود! امسال کنکور تجربی داده‌ام که نتایج آن هنوز اعلام نشده. قبلاً به طور اتّفاقی با دانشگاه امام صادق (ع) آشنا شدم که ظاهراً رشته‌ی فلسفه و کلامِ آن (زیرمجموعه‌ی الهیات و معارف اسلامی) با سلایقِ من همخوانی دارد. بعضی از دوستان نیز از استعداد فلسفی‌ام تعریف می‌کنند و مرا به رشته‌ی فلسفه راهنمایی می‌کنند. با این حال وقتی خواسته‌ام را با پدرجان مطرح کردم، گفتند: «این افکار پلید (!!) رو بریز دور. تو که پزشکی دوست نداری، حدّاقل یه رشته‌ی معلّمی قبول شو تا دستت توی جیب خودت باشه.» البته پدرم فردی مذهبی است امّا من و ایشان، از دوران راهنمایی که مایل بودم رشته‌ی ریاضی را انتخاب کنم تا اکنون که دریک قدمیِ دانشگاه ایستاده‌ام، هنوز به توافق نرسیده‌ایم. بنظر ایشان من زیادی آرمان‌گرا و رؤیایی هستم! (گرچه به دلایل دیگری هم - از جمله اینکه من تک‌پسر هستم - بهتر است که قید دانشگاه‌های خارج از استانم را بزنم.) شاید ممکن باشد که در یک رشته‌ی دانشگاهی غیر مرتبط تحصیل کرد و با مطالعه‌ی آزاد به موضوع مورد علاقه پرداخت؛ امّا دل‌کندن از محیط تخصصی دانشگاه هم کار راحتی نیست. بنظر شما، من چگونه می‌توانم راه بزرگانی چون شهید مطهری را ادامه بدهم؟

حوزه علمیه یا دانشگاه امام صادق(ع) ؟

سلام .
بنده مقطع دبیرستان رو به تازگی پشت سر گذاشتم و الان سال کنکورمه .
علی رغم همه مشکلات تحصیلی که داشتم (دو بار تغیر رشته دادم و الان هم ریاضی بلدم هم تجربی هم انسانی !) میخوام کنکور انسانی بدم . استعدادم در همه رشته ها فوق العاده ست و ضریب هوشی من سطح نابغه در اومده (ریا نشه !) ...
اما مشکلی پیدا کردم .
اول بهتره همه (هم مشاوران هم دیگر کاربران ) اینو بخونید :
http://gzn.isu.ac.ir/details.aspx?p=news&id=148

میبینید ، دانشگاه اما صادق (ع) هم حوزه علمیه دانشجویی داره . اینو هم ببینید :
http://jamnews.ir/detail/Video/129919
طلاب دانشگاه امام صادق (ع) دارن معمم میشن .

...
خب حالا یه سوال . من با توجه به این استعدادم ، و با علاقه شدیدی که به دانشگاه امام صادق دارم و از طرف دیگه علاقه شدیدی که به حوزه دارم ، چه کار کنم ؟ برم امام صادق ، یا برم حوزه علمیه ؟ ضمن ااینکه دوستانی که از دانشگاه امام صادق تصور دانشگاه های عادی رو دارن اینو بخونند :
http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87_%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85_%D8%B5%D8%A7%D8%AF%D9%82

دانشگاه اما صادق کلا با دانشگاه های عادی از نظر جو دینی و ... زمین تا آسمون فرق داره و اصلا هدف تربیت مدیران دینی و دانشجویان دینی هستش . دیگه آقای میثم مطیعی و سعید جلیلی از دانش آموختگان سرشناسش هستن .

الان برنم حوزه علمیه یا این داشنگاه . این سوال من است ... نظر کارشناسان و دوستان رو میخواستم بدونم .
یا علی .