بازی جالب برای رشد خلاقیت: تدابير دختر تو خونه براي به حركت درآوردن زن داداش هاي محترم؟!!!
ارسال شده توسط حامی در چهارشنبه, ۱۳۸۸/۱۰/۱۶ - ۱۵:۵۸انجمن:
سلام
دوست داری تفکری خلاق داشته باشی
پس مقدمه ریر را بخوان و با من همراه شو
دوست داری تفکری خلاق داشته باشی
پس مقدمه ریر را بخوان و با من همراه شو
«تفكر خلّاق» را ميتوان با توجه به تعداد توانايي ذهني كه منجر به ارائة راهحلهاي جديد ميشوند، توصيف كرد. مهمترين اين ويژگيها داشتن تفكر واگرا است. روانشناسان به طور كلي شيوة تفكّر آدميان را به دو دستة «واگرا» و «همگرا» تقسيم كردهاند. در تفكر همگرا نتيجة تفكر از قبل معلوم است و پاسخها به طبقة واحدي از مفاهيم مربوط ميشود. مثلاً براي پيبردن به اينكه فردي داراي تفكر «واگرا» و «خلاق» هست يا خير، از طرف خواسته ميشود كه در ظرف چند دقيقه تمام موارد استفادة «آجر» را نام ببرد. اگر در پاسخ گفت: با «آجر» ميتوان خانه، مدرسه، مسجد و دانشگاه ساخت، چون پاسخهاي وي مربوط به طبقة واحدي از موارد كاربرد «آجر» يعني ساختمانسازي و بنّايي است، نشان دهندة اين است كه وي داراي تفكّر «همگرا» است نه «واگرا» و «خلاق»، امّا اگر در پاسخ چنين گفت كه آجر را ميتوان جلو در گذاشت، سگي را زد و يا ميخي را بر زمين كوبيدو.... اين پاسخها نشان دهندة واگرايي تفكر هستند و ميتوان كشف نمود كه اين فرد داراي «تفكر خلاق» ميباشد. معمولاً افراد داراي «تفكر خلاق» در پاسخها به موارد و راهحلهايي اشاره ميكنند كه از نظر ديگران عجيب و غريب و نامربوط جلوه مينمايد.
نكتهاي كه لازم است در مورد «تفكر خلاق» اشاره شود اينكه: برخلاف انتظار، رابطة بين «تفكر خلّاق» و «هوش و پيشرفت تحصيلي» بسيار پايين است. يعني از روي نمرات هوشي و پيشرفت تحصيلي افراد نميتوان ميزان «خلاقيت» آنها را پيشبيني كرد. بنابراين فردي كه در آزمونهاي هوش و پيشرفت تحصيلي نمرات بالايي كسب كرده است، لزوماً به معناي اين نيست كه در آزمون خلاقيت نيز نمرة بالايي بدست آورد.
این بازی ارتباط تنگاتنگی با مهارت حل مسأله دارد بنگرید:
http://www.askdin.com/showthread.php?p=49529#post49529
http://www.askdin.com/showthread.php?p=49529#post49529