یا ایهاالذین امنو اتق الله و بتقو الیه الوسیله

اثبات اینکه حب اهل بیت همان وسیله به سمت خداست (توسط قرآن)

انجمن: 

با سلام.قال الله فی کتابه الکریم:یا ایها الذین امنوا اتق الله وبتقو الیه الوسیله
ماجرا از انجا شروع شد که بنده طی سفر خود به مدینه منوره ومکه مکرمه با علما وهابی شروع به مناظره کردم)یخورده با زبان عربی اشنا هستم( ولی انها اعتقاد راسخ داشتن که منظور از وسیله نماز وروزه است.برای اینکه به تمام مسلمانان اثبات شود که منظور الله تبارک وتعالی ائمه معصومین اند از قران کمک گرفته و قضاوت را به مسلمین می سپارم:
قال الله :(سوره مبارکه شوری ـ۲۳)قل لا اسئلکم علیه اجر الا موده فی القربی.
(سوره مبارکه سبا ـ۴۶ )ما اسئلکم من اجر فهو لکم.
(سوره مبارکه فرقان ـ۵۷)ما اسئلکم علیه من اجر الا من شاء ان یتخذ الی ربه سبیلا.
با جمع ایات مبارک قران به این میرسیم که:یا کلام خدا پراکنده و بی معنی است ویا بعلت اینکه در ۴ ایات چون الا که از ادات استثنا امده منظور در همه ایات یکی است(مثلا وقتی در فارسی انسان صادق القولی میگوید من از تو چیزی الا این موجود را نمیخواهم وهمان انسان بار دیگر میگوید از تو الا حیوان حلال گوشتی نمیخوام وبار دیگر میگوید از تو چیزی الا این گوسفند نمیخواهم . میگوییم چون در هر سه جمله او الا =فقط . امده ان شخص یک چیز را اراده کرده وتمام جملات او به یک معنی است.
پس منظور در تمام این ایات میرساند که الله تعالی از ما میخواهد محبت ائمه که همان کسانی هستند که علماء جماعت میگویند ذالقربی نسبت به رسول(یعنی علی علیه السلام و فاطمه سلام الله علیها و حسن وحسین علیهما السلام) اند را به سمت او وسیله قرار دهیم.لازم به ذکر است که همان علما زنان رسول الله را جزء اهل بیت نمیدانند.(نویسنده صالح اسمعیلی) :Gol: