هر پستی زده میشه یه علامت سوال به سوال های من هم اضافه میشه!!!:soal:
قَالُوا یا ذَا الْقَرْنَینِ إِنَّ یأْجُوجَ وَمَأْجُوجَ مُفْسِدُونَ فِی الْأَرْضِ فَهَلْ نَجْعَلُ لَكَ خَرْجًا عَلَى أَنْ تَجْعَلَ بَینَنَا وَبَینَهُمْ سَدًّا (آن گروه به او) گفتند: «ای ذو القرنین یأجوج و مأجوج در این سرزمین فساد میکنند؛ آیا ممکن است ما هزینهای برای تو قرار دهیم، که میان ما و آنها سدی ایجاد کنی؟!»
ولی دلیل فساد انها چیست؟ نفس و شیطان و اغوای انها
مگه اون سد را نزدن برای این که جلو گیری از فساد بشه؟؟؟
اگر سدی باشه که نمیتونن به دنیای انسانها بیان و وسوسه کنند:Gig:
قَالُوا یا ذَا الْقَرْنَینِ إِنَّ یأْجُوجَ وَمَأْجُوجَ مُفْسِدُونَ فِی الْأَرْضِ فَهَلْ نَجْعَلُ لَكَ خَرْجًا عَلَى أَنْ تَجْعَلَ بَینَنَا وَبَینَهُمْ سَدًّا
(آن گروه به او) گفتند: «ای ذو القرنین یأجوج و مأجوج در این سرزمین فساد میکنند؛ آیا ممکن است ما هزینهای برای تو قرار دهیم، که میان ما و آنها سدی ایجاد کنی؟!»
«الکهف/94»
سلام
مگر در روی زمین فساد کننده دیگری هم به غیر انسان وجود دارد ممکن است یک ایه شاهد بیاورید ؟[/size]
بسم الله الرحمن الرحیم
برادر گرامی جناب بهلول
ما پیشتر هم بحثی پیرامون حدیث داشتیم که شما پاسخی ندادید
گمان میبرم برای اینکه همچون آیه ای را بیابید میتوانید به سوره ناس رجوع بفرمایید
تا متوجه شوید شر ناس و جن در کنار هم امده است
مع السلام علی من التبع الهدی
سلام
در انجا هم عرض کردم شما حدیث را مقدم بر قران میدانید و لذا بنده با شما بحث نمیکنم
َفَلَا یتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ وَلَوْ كَانَ مِنْ عِنْدِ غَیرِ اللَّهِ لَوَجَدُوا فِیهِ اخْتِلَافًا كَثِیرًا
آیا درباره قرآن نمیاندیشند؟! اگر از سوی غیر خدا بود، اختلاف فراوانی در آن مییافتند.
«النساء/82»
میتوانید یک کتاب حدیث معرفی نمایید که در ان تناقض وجود نداشته باشد ؟
هیچ ایه ای که اعلام کند که جن فساد میکند که نیاوردید حال بفرمایید جن چگونه میتواند
خونریزی کند ؟
در انجا هم عرض کردم شما حدیث را مقدم بر قران میدانید و لذا بنده با شما بحث نمیکنم
َفَلَا یتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ وَلَوْ كَانَ مِنْ عِنْدِ غَیرِ اللَّهِ لَوَجَدُوا فِیهِ اخْتِلَافًا كَثِیرًا
آیا درباره قرآن نمیاندیشند؟! اگر از سوی غیر خدا بود، اختلاف فراوانی در آن مییافتند.
«النساء/82»
میتوانید یک کتاب حدیث معرفی نمایید که در ان تناقض وجود نداشته باشد ؟
هیچ ایه ای که اعلام کند که جن فساد میکند که نیاوردید حال بفرمایید جن چگونه میتواند
خونریزی کند ؟
بسم الله الرحمن الرحیم
دوست گرامی جناب بهلول
شما پیشتر گفتید و بنده پاسخ دادم
مکرر خواهم گفت
شما با قرآن اثبات بفرمایید :
1.کیفیت و تعداد رکعات نمازهای یومیه
2.احکام روزه،مبطلات روزه و شروط صحت آن
3.آداب وضو گرفتن را به زبانی ساده برای بنده بفرمایید
آنگاه که شما این را پاسخ دادید بنده نیز از قرآن برای شما خونریزی را اعلام میدارم
3.آداب وضو گرفتن را به زبانی ساده برای بنده بفرمایید
آنگاه که شما این را پاسخ دادید بنده نیز از قرآن برای شما خونریزی را اعلام میدارم
مع السلام و رحمة الله و برکاته
سلام
قبلاً هم گفتم بازهم میگویم اینها احکام است و ربطی به بحثهای استدلالی ندارد حال اگر خوشحال میشوید یک کپی پست برایتان بگذارم اینگونه مطالب گریز از پاسخ است چون توان پاسخ ندارید مطلب را به حاشیه میکشید
اینجا بحث اینست که شیطان یا جن میتواند فساد کند یا خیر 50 ایه از قران میگوید که فقط انسان است که قادر به خون ریزی است انوقت شما قران را کنار گذاشته و بحث را به وضو نماز و روزه میکشید .
اگر آیت الله مکارم چنین کلامی را خارج از دایره تقیه یا دفع ضرر بیان نموده باشد از درجه علم خارج میشود
بنده هرگز چیزی را خارج از دایره احادیث و روایات نقل ننمودم و خواهم کرد.
جقیر از اوراد گفتم و همینجا عرض مینمایم که بنده 68 جلد کتب خطی پیرامون تمام ادعیه و اوراد و طلسمات دارم
و بیقین عرض مینمایم همگی واقعیت دارد و تنها راه در امان بودن از آن تمسک به قرآن،روایات و اهل بیت سلام الله علیهم است
شما هر چه میخواهید میتوانید بگویید و عیب بجویید
لیکن بنده بصراحت 3 چیز را عرض مینمایم
در آخرالزمان به فاصله 1 سال تا ظهور امام عصر ارواحنا لتراب مقدمه الفداه چند اتفاق روی میدهد
بازگشت قوم خودنخوار یاجوج و ماجوج به دنیا
و خراب شدن دیوار مانع
ورود اجنه بصورت کاملا مشهود و مادی به دنیا و ایجاد فتنه
از بیان ما بقی معذورم زیرا اسناد آنها را بیقین بدست نیاورده ام
و در پایان
خداوند هر چه در قرآن گفته است مصداق روشنی دارد
اگر از سلیمان نبی گفت یقین کنید برای ما بود که بدانیم چنین چیزی ممکن است
سلام
بزرگوار لطف میکنید سند این حدیث را بفرمایید
(حداقل اگر شرایط سال آخر ظهور به بدیه فیلم سلیمان نبی (س) باشه که چندان هم خوب ساخته نشده بود واقعا تکان دهنده است)
اما اگر دوستان لطف کنند وارد جزئیات نشن و پیرامون اوراد و اذکار و دعا نویسی و روشهای دفع این مشکلات آگاهین به واقعیت بیشتر توضیحاتی را بفرمایند،بسته به موضوع اولیه مفید فایده تر میشود.
ما اگر دوستان لطف کنند وارد جزئیات نشن و پیرامون اوراد و اذکار و دعا نویسی و روشهای دفع این مشکلات آگاهین به واقعیت بیشتر توضیحاتی را بفرمایند،
عزیز جان اول باید بیماری پذیرفته بشه تا بعد دارو صادر بشه؟
دوستان با اصل مسئله مشکل دارن بعد چطور میشه به جواب پرداخت؟
دعا نویسی هزار و یک شرط داره و اول اون کتوم بودن دعا نویسه نه اینکه همه جا جار بزنه که دعا می نویسم و.... این قبیل افراد همه عمال شیطان هستن با قدرتهای شیطانی
قبلاً هم گفتم بازهم میگویم اینها احکام است و ربطی به بحثهای استدلالی ندارد حال اگر خوشحال میشوید یک کپی پست برایتان بگذارم اینگونه مطالب گریز از پاسخ است چون توان پاسخ ندارید مطلب را به حاشیه میکشید
اینجا بحث اینست که شیطان یا جن میتواند فساد کند یا خیر 50 ایه از قران میگوید که فقط انسان است که قادر به خون ریزی است انوقت شما قران را کنار گذاشته و بحث را به وضو نماز و روزه میکشید .
بسم الله الرحمن الرحیم
بهلول گرامی
از تکرار این نوشتار هدف این بود که این را به شما یادآوری کنم که :
شمایی که در احکام خودت مانده ای و نمیتوانی ان را اثبات کنی و در طهارت و نجاست اثبات نشده مانده
اید آخر ابلیس و جن و شیطان و خون و خونریزی به چه کارت میاد؟!!!
اما بعد
اگر 50 آیه از قرآن میگوید فقط انسان میتواند فساد کند یک سوره در حق اجنه نازل شده و بنام سوره جن
که خواندنش بد نیست.یک سوره الرحمن اشتراکات جن و انس رو بیان میکنه و سوره ناس هم بصراحت
بیان میکنه هر دو شر دارند
اما ان شاء الله این تحقیقات رو بگذارید برای بعد از بر طرف شدن مشکل طهارت
فعلا سعی کنید نجاست و طهارت رو از قرآن کشف کنید
بعد هم تلاش کنید نماز خواندن را از قرآن در بیاورید
بعد ان شاء الله تا ان زمان خود حضرت حجت ظهور کردند و حکم مشخص شده است.
سلام
بزرگوار لطف میکنید سند این حدیث را بفرمایید
(حداقل اگر شرایط سال آخر ظهور به بدیه فیلم سلیمان نبی (س) باشه که چندان هم خوب ساخته نشده بود واقعا تکان دهنده است)
اما اگر دوستان لطف کنند وارد جزئیات نشن و پیرامون اوراد و اذکار و دعا نویسی و روشهای دفع این مشکلات آگاهین به واقعیت بیشتر توضیحاتی را بفرمایند،بسته به موضوع اولیه مفید فایده تر میشود.
ممنون
بسم الله الرحمن الرحیم
مسیحای گرامی
بنده فیلم ملک سلیمان را کامل ندیده ام بنا برین نمیتوانم اظهار نظی داشته باشم
اما با توجه به روایات میگویم انچه در زمان سلیمان نبی علیه السلام روی داد
نیمی از روی داد آخر الزمان نیز نمیشود
چرا که در زمان سلیمان نبی اجنه با تسخیر انسانها شر براه انداختند
اما در اخر الزمان بصورت کاملا مادی وارد دنیا میشوند برای این امر میتوانم به گردن زدن ابلیس توسط
حضرت حجت علیه السلام در مسجد کوفه اشاره نمایم
اما برای انکه بتوانید بهتر با این مقوله آشنا شوید فعلا جلد 13 بحارالانوار رو مطالعه کنید
بعد فرمود، قيامت نيايد تا اينكه دانش مردم زياد شود، زلزله فراوان گردد: فتنه و آشوب و خونريزى بسيار گردد، هرج و مرج آشكار شود، و هواپرستى در ميان شما فراوان گردد، آباديها ويران، ويرانهها آباد، و در آن وقت در مشرق و مغرب و جزيرة العرب زمين فرو رود، آفتاب از مغرب بتابد، جنبندگان بيرون آيند، دجال آشكار شود، يأجوج و مأجوج پراكندهى در زمين شوند، عيسى بن مريم از آسمان فرود آيد.
الارشاد القلوب الی الصواب.ج1.ص 66
(جابرسا) با همين وصف، منم امام آنها. 20- در كافى (روضه 220) بسندش از ابن عباس، گفت: پرسش شد امير المؤمنين عليه السّلام از خلق، فرمود: خدا 1200 در خشكى آفريده و 1200 در دريا و 70 جنس از آدميزاده، و همه مردم فرزند آدمند جز يأجوج و مأجوج.
سماء العالم.ج 1. ص 208
ابن عباس گفته: خدا تعالى از بهشت پنج نهر فرو آورد: سيحون، جيحون دجله، فرات و نيل مصر و چون يأجوج و مأجوج آيند آنها را برگيرد و قرآن را هم بالا برد «و ما بر بردن آن توانائيم» چنانچه بر فرو آوردنش توانا بوديم.
از تکرار این نوشتار هدف این بود که این را به شما یادآوری کنم که :
شمایی که در احکام خودت مانده ای و نمیتوانی ان را اثبات کنی و در طهارت و نجاست اثبات نشده مانده
اید آخر ابلیس و جن و شیطان و خون و خونریزی به چه کارت میاد؟!!!
اما بعد
اگر 50 آیه از قرآن میگوید فقط انسان میتواند فساد کند یک سوره در حق اجنه نازل شده و بنام سوره جن
که خواندنش بد نیست.یک سوره الرحمن اشتراکات جن و انس رو بیان میکنه و سوره ناس هم بصراحت
بیان میکنه هر دو شر دارند
اما ان شاء الله این تحقیقات رو بگذارید برای بعد از بر طرف شدن مشکل طهارت
فعلا سعی کنید نجاست و طهارت رو از قرآن کشف کنید
بعد هم تلاش کنید نماز خواندن را از قرآن در بیاورید
بعد ان شاء الله تا ان زمان خود حضرت حجت ظهور کردند و حکم مشخص شده است.
مع السلام علی من التبع الهدی
سلام
شما بهتر است بجای بحث بروی کمی منطق بخوانی برادر احکام اثبات کردنی نیست بلکه تقلیدی است و اگر در این تقلید اختلافی باشد چیزی را عوض نمیکند یعنی شما به هیچ وجه به یک اهل تسنن نمیتوانی بگوئی تو نجسی با وجود اینکه وضو ، نماز و روزه اش با شما تفاوت میکند
خوب یک سوره در باره اجنه داریم این چه چیزی را ثابت میکند باید دلیل بیاوری که جن میتواند فساد کند انهم با ایات قران که نمیتوانی چون نداریم
در سوره ناس صحبت از وسوسه جن و انس است چه ربطی دارد به فساد فساد برمبنای تاپیک خودتان یعنی خونریزی و این با شر و وسوسه بسیار تفاوت میکند بنده هم عرضم اینست که شیطان چه از جنس جن باشد چه از جنس انس فقط وسوسه میکند نه فساد که فساد بر مبنای ایات صریح قران فقط مخصوص انسان است و لا غیر اگر میتوانی یک آیه بیاور ادعا که نیست باید ثابت کنی
حضرت هم که انشااله بیاید اول تکلیف کسانی را معلوم میکند که دین را کج فهمیده اند و دیگران را به ندانستن احکام دین و بی دینی متهم مینمایند چرا که تهمت گناهی است بزرگ .
شما بهتر است بجای بحث بروی کمی منطق بخوانی برادر احکام اثبات کردنی نیست بلکه تقلیدی است و اگر در این تقلید اختلافی باشد چیزی را عوض نمیکند یعنی شما به هیچ وجه به یک اهل تسنن نمیتوانی بگوئی تو نجسی با وجود اینکه وضو ، نماز و روزه اش با شما تفاوت میکند
خوب یک سوره در باره اجنه داریم این چه چیزی را ثابت میکند باید دلیل بیاوری که جن میتواند فساد کند انهم با ایات قران که نمیتوانی چون نداریم
در سوره ناس صحبت از وسوسه جن و انس است چه ربطی دارد به فساد فساد برمبنای تاپیک خودتان یعنی خونریزی و این با شر و وسوسه بسیار تفاوت میکند بنده هم عرضم اینست که شیطان چه از جنس جن باشد چه از جنس انس فقط وسوسه میکند نه فساد که فساد بر مبنای ایات صریح قران فقط مخصوص انسان است و لا غیر اگر میتوانی یک آیه بیاور ادعا که نیست باید ثابت کنی
حضرت هم که انشااله بیاید اول تکلیف کسانی را معلوم میکند که دین را کج فهمیده اند و دیگران را به ندانستن احکام دین و بی دینی متهم مینمایند چرا که تهمت گناهی است بزرگ .
بسم الله الرحمن الرحیم
بهلول گرامی
میشود بگویید شما از که تقلید میکنید؟!
و او از کجا آموخته که چه کند؟ و ....
شما اول تکلیف ما را روشن کنید که از چه راهی و چه مسیری میروید بعد اگر هم مسیر بودیم بحث مینماییم.
بنده اول بدانم شما به چه معتقدید
کسی که حدیث را وا نهاده و تنها قرآن را گرفته نه شیعه هست نه سنی.
کدام سنی حدیث را وا نهاده
عزیزان اهل سنت همگی به حدیث پایبند هستند.
حتی وهابیت که گمراهترین فرقه ست و بویی از شیعه و سنی نبرده نیز بر حدیث استناد میکند
شما اول تکلیف ما را روشن کنید که بر چه سبیلی گام میزنید
بنده انگاه در پاسخ به شما حاضرم
شما اول تکلیف ما را روشن کنید که از چه راهی و چه مسیری میروید بعد اگر هم مسیر بودیم بحث مینماییم.
بنده اول بدانم شما به چه معتقدید
کسی که حدیث را وا نهاده و تنها قرآن را گرفته نه شیعه هست نه سنی.
کدام سنی حدیث را وا نهاده
عزیزان اهل سنت همگی به حدیث پایبند هستند.
حتی وهابیت که گمراهترین فرقه ست و بویی از شیعه و سنی نبرده نیز بر حدیث استناد میکند
شما اول تکلیف ما را روشن کنید که بر چه سبیلی گام میزنید
بنده انگاه در پاسخ به شما حاضرم
مع السلام علی من التبع الهدی
وَقَالَ الرَّسُولُ یا رَبِّ إِنَّ قَوْمِی اتَّخَذُوا هَذَا الْقُرْآنَ مَهْجُورًا
و پیامبر عرضه داشت: «پروردگارا! قوم من قرآن را رها کردند».
«الفرقان/30»
سلام
چه کسی حدیث را رد کرده مشکل شما اینست که نمیدانید تمام احادیث وقتی معتبر میشوند که با قران کریم مطابقت داشته و یا لااقل با ان اختلاف نداشته باشند شما بجای پاسخ گوئی مرتباً بحث را به حاشیه میکشید وقتی قران کریم حتی در همین سوره ناس مورد استناد خودتان به صراحت میگوید شیطان فقط وسوسه میکند هزار حدیث مخالف هم که بیاوری رد است .
من یک لینک دادم به شما نه تنها نخواندی بلکه حتی باز هم نکردی ظاهرا والا جواب تمام سئوالات شما انجاست
دوستان 6 صفحه راجع به تاثیر و حوزه عمل شیطان مباحثه کرده اند
شما اشکارا دنبال جواب نیستی ظاهرا و الا لینک پاسخ داده شد تا کمی درک کنید که فراتر از فهم شما مسائل بسیار است
سلام
مثل اینکه در این سایت بازار تهمت پر رونق است شما به کسانی که از ان تایپیک بازدید کرده اند مراجعه کردی که چنین تهمتی میزنی پاسخ شما همان بود که عرضه شد نیازی هم به ان تاپیک نبود .
دعانویسی راسته؟ اگه نه پس چرا... سلام. بعد چند وقت اومدم اونم با یه سوال حل نشدنی تو مغزم!! دعا نویسی راسته یا نه؟ من خودم 2 مورد از همین قضیه دعا نویسی رو دیدم و نتیجش هم که یکیش سروسامون گرفتن یه بنده خدا و اون یکی هم مریضی اعصاب بنده خدا بود رو دیدم . حالا سوالم اینه پس چرا مراجع ما دعانویسی رو جزو تخیل میدوننو میگن دروغه . یعنی خودشون میدونن دعانویسی راسته و از ترس اینکه دشمنی بین مردم زیاد بشه میگن دروغه و نمیخوان مردمو به جون هم بندازن؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!
[FONT="]اصل سئوال درمورد یکی از حواشی مقوله ی معنوی دعا به نام دعانویسی بود که متأسفانه سر از سحر و جادو و جن و شیاطین و قوم یأجوج و مأجوج در آورد تا جایی که برخی از دوستان هم تواضع به خرج داده و از موقعیت س و ء استفاده نکرده و و هرچه در مورد جن و شیطان بود رو نکردند به قول خودشان و اسرار هویدا نکردند !!!!:khandeh!: : [FONT="]
[FONT="]اما به یمن این سئوال خوب کمی بحث دعا شناسی داشته باشیم به جا خواهد بود : [FONT=Microsoft Sans Serif]در فرهنگ دعایی قرآن و اهل بیت سلام الله علیهم دعاها از حیث محتوا و نتیجه بر دو قسم تقسیم می گردند : [FONT="][FONT=Microsoft Sans Serif]دعاهای معارفی و تربیتیکه بیشتر ادعیه ی اسلامی این چنین هستند . کاربرد این قبیل دعاها در تهذیب نفوس و تزکیه ی روح و غایت آن اتصال به حضرت معبود است . عالی ترین معارف توحیدی و خداشناسی نیز در درون این دعاها قرار دارد . [FONT="]
[FONT="][FONT=Microsoft Sans Serif]دعاهای تعویذی و علاجی و عزائمی که کمترین بخش دعاهای اسلامی را تشکیل می دهد . در عین این که متن و محتوای این دعاها نیز خالی از معارف ناب توحیدی و عقاید حقّه نیست .
[FONT="]1 - دعاهای که صرفا باید خوانده شود و بر زبان جاری شود که بیشتر ادعیه از این قسمند . (همانطور که از معنای دعا بر می آید دعا خواستن به زبان است و از آداب دعا نیز این است که بندگان هر چه بدان نیاز دارند را از خدای متعال بخواهند و خواسته خود را بر زبان جاری سازند) .
2 - دعاهایی که نوشته می شوند و حین نوشتن خوانده می شوند ومؤمنین برای بهره مندی از برکات آن طبق دستور معصوم آن را در نزد خود نگهداری می کنند . که این قسم از دعاها که غالباَ جنبه ی تعویذی و علاجی دارند نسبت به دعاهایی که خوانده می شوند بسیار کمتر هستند . مانند ادعیه ی احراز .
نجات با حرز : برای مثال یکی از اساتید می فرمودند که هر دوستی که به ملاقات بنده می آمد یک حرز آقا امام جواد سلام الله علیه را به او هدیه می کردم . روزی یکی از دوستان به اتفاق پسر نوجوانش به دیدار ما آمد بنده دو حرز به آن ها هدیه دادم . بعدها این دوستمان تعریف می کردند که به اتفاق پسرشان از میدان جهاد تهران که هنوز گذر عابر پیاده نداشت از اتوبان آنجا در حال عبور بودیم که یک تریلی با سرعت زیاد ما را زیر گرفت بنده پریدم به کناری اما تریلی پسرم را با خود برد و بعد از طی مسیری متوقف شد .
[FONT="]من به گمان این که فرزندم کشته شده به سر زنان به طرف تریلی می دوم و رانندگان عبوری نیز ماشین های خود را به کناری زده ، پیاده شده و برای نجات فرزندم به طرف تریلی می دوند وقتی به تریلی رسیدیم دیدیم که پسرم بدون هیچ آسیبی در زیر تریلی سالم ایستاده است . مردم فکر کردند پسرم صاحب کرامت است تا خواستند لباس او را به عنوان تبرک از تنش تکه پاره کنند مانع شدم و حرز حضرت جواد سلام الله علیه را که علت نجات و گردن آویز پسرم بود نشان دادم .:Hedye:
نکته :همه ی دعاها اعم از مکتوب و غیر مکتوب می بایست با اعتقاد قلبی و رعایت ادب دعا انجام شود و الا همانگونه که در روایات آمده است اگر دعا بدون اعتقاد و با قلبی مملو از غفلت و بی خبری از حقیقت دعا و متعلّق دعا که خدای متعال است خوانده شود هیچ تأثیری نخواهد داشت . دعا خوانی و راهنمایی به دعا آری اما دعا نویسی نه : پس با این مقدمه موضوع نوشتن دعا ( دعای مکتوب ) دستوری اسلامی هست . که مؤمنین خود بدان اقدام می کنند یا از اهل علم و حدیث و تقوا می خواهند که به نیت آن ها چنین دعای مکتوب یا عریضه ای را بنویسند و آنان نیز از باب کارگشایی از مؤمن و احسان از دعاهای مأثور حضرات معصومین سلام علیهم اجمعین استفاده می کنند ، اما شغلی به این عنوان ( دعا نویسی ) رسمیت و اعتباری ندارد . اگر کسانی به این اسم مشغول سر کیسه کردن جهال از اهل اسلام هستند صرفا به خاطر غفلت و دوری آنان از قرآن و اهل بیت و علمای عامل و ربّانی است و نتیجه ای هم عایدشان نمی شود خسر الدنیا و الآخرة هستند . ادامه دارد ....
(جابرسا) با همين وصف، منم امام آنها. 20- در كافى (روضه 220) بسندش از ابن عباس، گفت: پرسش شد امير المؤمنين عليه السّلام از خلق، فرمود: خدا 1200 در خشكى آفريده و 1200 در دريا و 70 جنس از آدميزاده، و همه مردم فرزند آدمند جز يأجوج و مأجوج.
يُخَرَّبَ الْعَامِرُ وَ يُعْمَرَ الْخَرَابُ وَ يَكُونَ خَسْفٌ بِالْمَشْرِقِ وَ خَسْفٌ بِالْمَغْرِبِ وَ خَسْفٌ بِجَزِيرَةِ الْعَرَبِ وَ تَطْلُعَ الشَّمْسُ مِنْ مَغْرِبِهَا وَ تَخْرُجَ الدَّابَّةُ وَ يَظْهَرَ الدَّجَّالُ وَ يَنْتَشِرَ يَأْجُوجُ وَ مَأْجُوجُ وَ يَنْزِلَ عِيسَى ابْنُ مَرْيَمَ فَهُنَاكَ تَأْتِي رِيحٌ مِنَ جِهَةِ الْيَمَنِ أَلْيَنُ مِنَ الْحَرِيرِ فَلَا تَدَعُ أَحَداً بعد فرمود، قيامت نيايد تا اينكه دانش مردم زياد شود، زلزله فراوان گردد: فتنه و آشوب و خونريزى بسيار گردد، هرج و مرج آشكار شود، و هواپرستى در ميان شما فراوان گردد، آباديها ويران، ويرانهها آباد، و در آن وقت در مشرق و مغرب و جزيرة العرب زمين فرو رود، آفتاب از مغرب بتابد، جنبندگان بيرون آيند، دجال آشكار شود، يأجوج و مأجوج پراكندهى در زمين شوند، عيسى بن مريم از آسمان فرود آيد. الارشاد القلوب الی الصواب.ج1.ص 66
کسی اینجا دعا نویسی ترویج نکرد استاد سلیم
هرچه بود بر ضد ان بود
ضمنا کسی از خودش حرفی نزد هرچه بود احادیث بحارالانوار بود و منبع هم قید شد مگر اینکه شما بخواهید جور دیگر برداشت کنید
ضمنا سخریه صادر شده از شما با توجه به شخصیت متعالی که دارید کمی عجیب به نظر می رسد
اصل سئوال درمورد یکی از حواشی مقوله ی معنوی دعا به نام دعانویسی بود که متأسفانه سر از سحر و جادو و جن و شیاطین و قوم یأجوج و مأجوج در آورد تا جایی که برخی از دوستان هم تواضع به خرج داده و از موقعیت س و ء استفاده نکرده و و هرچه در مورد جن و شیطان بود رو نکردند به قول خودشان و اسرار هویدا نکردند !!!!
بسم الله الرحمن الرحیم
کارشناس محترم اخلاق
و اما بعد
گو اینکه شما بر آنید که سوال مطرح شود و پاسخی نباشد
اگر در پاسخ حقیر ایرادی بود بفرمایید تا سند ارائه دهم.
در شگفتم از انچه بر ما میگذرد
گاهی از گفتن مینالیم و گاه از نگفتن
آیا در اخلاق و عرفان و حکمت نگفته اند که هر سایه شبهه سایه بر قلب است هر سوال بی پاسخ سبب تزلزل و پراکندی ذهن
است؟
و اما بعد
اگر علمای این جامعه سکوت نمیکردند و میگفتند امروز نبود اینهمه فریب خورده دام دروغ و نیرنگ و ریا
میخواهید بنده هم نمیگویم ببینم خیر بر که جاری میشود؟
بنده خدا اینقدر پاسخ به پرسش خلق سنگین است؟
ائمه ما هرگز دست رد به سینه هیچ سائلی نمیزدند و بهرکس به اندازه ظرف عنایت میکردند
اینقدر پاسخ ائمه سنگین است که نباید آن را گفت؟!!!
از آن گذشته
این بنده خدا 3 روز پیش پرسید و امروز پاسخ میگویید؟
اینهمه شاخه های متفاوت بحث پدید آمد و عیب میجویید؟
آنچه بنده گفتم و زین پس خواهم گفت همه از قرآن است و احادیثی که در صحت آنها هیچکس قدرت تشکیک ندارد
آنچنان بر رجال احاطه دارم که هر روای را مانند عضوی از خاندان خود بشناسم
مع هذا
اگر مخالف چنین مطالبی هستید بفرمایید تا بنده و امثال بنده زبان به کام بگیرند و دیگر پاسخی ندهند بلکه دیگر فعالیتی نیز
نداشته باشند
آنچه بنده انجام دادم عمل به سیره مادرم فاطمه زهرا ،پدرم علی بن ابی طالب و ائمه اطهار سلام الله علیهم اجمعین بود
کسی اینجا دعا نویسی ترویج نکرد استاد سلیم هرچه بود بر ضد ان بود ضمنا کسی از خودش حرفی نزد هرچه بود احادیث بحارالانوار بود و منبع هم قید شد مگر اینکه شما بخواهید جور دیگر برداشت کنید ضمنا سخریه صادر شده از شما با توجه به شخصیت متعالی که دارید کمی عجیب به نظر می رسد
دوست عزیز و گران مایه سلام علیکم
بنده ادعایی نکردم که کسی مروج دعانویسی هست یا نیست و نظر منفی به دوستان نداشتم فقط خواستم بگویم که دعا نویسی از حواشی مقوله ی معنوی دعا هست که نیازمند بررسی و کنکاش بیشتر هست لذا مطالب دوستان در خصوص جن و شیطان و یأجوج و مأجوج موضوعی خارج از سئوال دوستمان بود . و می بایست در تاپیک مربوط به خود بحث شود . نیت سخریه هم در کار نبوده اگر دوستی چنین برداشتی داشته است حتماَ مرا عفو خواهد فرمود .
نکته دیگر این که الدنیا دار البلیة – دنیا دار گرفتاری و امتحان است لذا بشر برای نجات از این گرفتاری ها به دنبال حلّالی می گردد که مشکلاتش را بر طرف نماید و این حساس نیاز او را به سوی کسانی می کشاند که مدعی هستند می توانند به این نیاز طبیعی آنان پاسخ دهند . اگر فرد مبتلا اهل ایمان و فهم صحیح باشد برای نجات خود به سوی خالق بی همتا و واسطه های فیض او می روند و استمداد می طلبند . اینان در مسیر مشخص شده ی الهی حرکت می کنند و از اسباب الهیه بهره مند می شوند و نتیجه هم می گیرند و اگر به ظاهر نتیجه دلخواه هم عایدشان نشود نتیجه بالاتر و برتر یعنی تقرب به حضرت حق و اجر و مزد آخرتی را نصیب خود می گردانند . اما گروهی دیگر بر اثر جهل خود یا متأثر شدن از اغوای شیاطین مسیری باطل و بی نتیجه و وهم آلود را طی می کنند . و به سراغ قدرت های ضعیف و طبیعی می روند که در لفافه های دروغین معنوی و عرفانی و دعایی ، سعی بر اغفال بندگان دارند . اینان نه تنها به نتیجه ی دلخواه خود نمی رسند که هیچ ، بلکه از هرگونه پاداش الهی در دنیا و آخرت نیز بی نصیب می مانند .
طرق استفاده از اسمای الهی در دعاهای غیر مأثور : طریقه ی حقه ی قرآنی : در این طریق علمای ربّانی و عرفای صمدانی بر اثر دریافت حقایق دین معتقد هستند که باید همه ی امور ، بر وفق دستور شارع مقدس و تعالیم عالیه ی اسلام صورت بپذیرد . لذا خود را مقید کردند اسمای مستخرجه باید از اسمای مأثوره بوده و در قلمروی نهی شارع مقدس و قرآن کریم نباشد . اسمای مقدسه ای مانند : ودود – حیّ – قیّوم – حق – ملک و ... در این طریقه ی حقه ی قرآنی انسان متوجه ذات حضرت باری تعالی شده و به عبادت و پرستش الهی پرداخنه و همه ی حوائجش را از غنی مطلق طلب می نماید . و از برکات این طریق این است که نفس انسان از خود بینی مصون می ماند و او را متوجه ذات لایزال الهی می کند و می داند که لاحول و لاقوّة الا بالله العلی العظیم ..
طریقه ی باطله ی بشری : در این طریق اسمایی مانند لوخائیل – لومائیل – حولائیل و ... استخراج می شود در این طریقه آدمی از توجه به خدای متعال باز می ماند و دل در گرو مخلوق می گذارد و هیچگاه از خودبینی و خودخواهی مصون نیست . به عبارتی دیگر در این طریق استمداد از قدرت ها و فرمول های صرفاَ طبیعی خواهد بود مبدأ و منشأ همه ی قدرت ها که خدای متعال باشد دچار فراموشی شده و شخص که به این قدرت های نهفته در طبیعت دست پیدا می کند آن قدرت را از خود می پندارد و احساس خود بینی در او تقویت می شود . مدعیان دروغین عرفان و دعانویسان کلّاش از این طریق جهت امیال شیطانی خود بهره می برند و جهال نیز تحت تأثیر این قدرت های ضعیف طبیعی و شیطانی به جای رجوع به قدرت برتر عالم به این ضعیفان بیچاره و درمانده رجوع می کنند .
سلام
جواب کی را دادید ؟:Gig:
فساد همه از انسانها است
ولی دلیل فساد انها چیست؟
نفس و شیطان و اغوای انها
والا انسان به خودی خود بر فطرت پاک است
ضمنا بنده یک سری سئوالات پرسیدم درباره یاجوج و ماجوج لطفا کسانی که قائل به انسان بودن یاجوج و ماجوج هستند اول ان سئوالها را پاسخ دهند
سلام مجدد:Gol:
هر پستی زده میشه یه علامت سوال به سوال های من هم اضافه میشه!!!:soal:
مگه اون سد را نزدن برای این که جلو گیری از فساد بشه؟؟؟
اگر سدی باشه که نمیتونن به دنیای انسانها بیان و وسوسه کنند:Gig:
سلام
پس تا حالا یک همچو سدی زده نشده !!!!!!!
بسم الله الرحمن الرحیم
برادر گرامی جناب بهلول
ما پیشتر هم بحثی پیرامون حدیث داشتیم که شما پاسخی ندادید
http://www.askdin.com/showthread.php?t=12567&p=121785
گمان میبرم برای اینکه همچون آیه ای را بیابید میتوانید به سوره ناس رجوع بفرمایید
تا متوجه شوید شر ناس و جن در کنار هم امده است
مع السلام علی من التبع الهدی
بسم الله الرحمن الرحیم
پونه گرامی
گمان بر آن دارم که شما به آیه دقت نکردید
این سد از فساد(خونریزی)جلوگیری کرد نه از فتنه بشری
البته در زمان ظهور تمام شیاطین یا در غل و زنجیر می روند یا کشته میشوند
اما باز امام عصر علیه السلام شهید میشوند
دلیل بر این است که نفس اماره همیشه وجود دارد
نعوذ بالله
مع السلام و رحمة الله و برکاته
سلام
در انجا هم عرض کردم شما حدیث را مقدم بر قران میدانید و لذا بنده با شما بحث نمیکنم
َفَلَا یتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ وَلَوْ كَانَ مِنْ عِنْدِ غَیرِ اللَّهِ لَوَجَدُوا فِیهِ اخْتِلَافًا كَثِیرًا
آیا درباره قرآن نمیاندیشند؟! اگر از سوی غیر خدا بود، اختلاف فراوانی در آن مییافتند.
«النساء/82»
میتوانید یک کتاب حدیث معرفی نمایید که در ان تناقض وجود نداشته باشد ؟
هیچ ایه ای که اعلام کند که جن فساد میکند که نیاوردید حال بفرمایید جن چگونه میتواند
خونریزی کند ؟
آزار شیاطین بر دو نوع است
یا وسواس یا تصرف مستقیم
به نظر می رسد این سد امکان ایجاد ازار مستقیم را از انها گرفته است
ببنیند با توجه به سئوالاتی که بنده پرسیدم انسان بود یاجوج و ماجوج با هیچ عقلی جور در نمی اید
اگر پرسیده شود مگر شیاطین قدرت خونریزی را دارند باید گفت بله اگر حفظ الهی نباشد قادر به هر کاری هستند
وَمَا كَانَ لَنَا عَلَیكُمْ مِنْ سُلْطَانٍ بَلْ كُنْتُمْ قَوْمًا طَاغِینَ
ما هیچ گونه سلطهای بر شما نداشتیم، بلکه شما خود قومی طغیانگر بودید!
«الصافات/30»
شیطان و جن هیچ سلطه ای بر انسان ندارند تا بتوانند خونریزی نمایند و این انسانهای شیطان صفت هستند که باعث فساد میشوند .
شیطان صفت ؟صفت شیطانی را از کجا اورده اند؟
مگر نه اینکه انسان بر فطرت پاک افریده شده؟
چطور گمراه می شود؟
بگذریم
جناب بهلول اینجا جای این بحث نیست می تونید از لینک زیر پیگیری کنید
http://www.askdin.com/showthread.php?t=11346
درود مجدد:Gol:
چرا کره ی زمین؟
شاید یه سیاره ی دیگست
میتونه موجودات فضایی باشند
سد هم یه چیزی مثل لایه ی اوزون!!!:Gig:
جلوگیری از خونریزی در صورتی هست که بین انسانها اصلا اتفاق نیافته
در صورتی که در طول تاریخ جنگ های زیادی اتفاق افتاده
سلام
جمله را اصلاح نمایید شیطان دعوت میکند و انسان میپذیرد نه اینکه شیطان راساً فساد میکند .
بسم الله الرحمن الرحیم
دوست گرامی جناب بهلول
شما پیشتر گفتید و بنده پاسخ دادم
مکرر خواهم گفت
شما با قرآن اثبات بفرمایید :
1.کیفیت و تعداد رکعات نمازهای یومیه
2.احکام روزه،مبطلات روزه و شروط صحت آن
3.آداب وضو گرفتن را به زبانی ساده برای بنده بفرمایید
آنگاه که شما این را پاسخ دادید بنده نیز از قرآن برای شما خونریزی را اعلام میدارم
مع السلام و رحمة الله و برکاته
بسم الله الرحمن الرحیم
دوست گرامی
متاسفانه شما تنها بر پوسته قرآن چنگ میزنید و دستی در انوار حقه حدیث ندارید
بنابرین شما پیشتر پاسخ 3 سوال بالا را بدهید بعد میتوان با شما در مسائل دیگر بحث نمود
مع السلام و رحمة الله و برکاته
بسم الله الرحمن الرحیم
پونه گرامی
و اما بعد
آنکه کره زمین را مبنا قرار داد در گزینش نام کمی اشتباه نمود دنیا منظور است
و اما سیاره دیگه و موجودات فضایی
بنده به شما پیشنهاد میدهم کتاب ارابه خدایان را بخوانید
بنده به جد و با تکیه بر علوم حدیث اعلام میکنم هیچ موجود فضایی وجود ندارد
و تمام آنچه به موجودات فضایی نسبت میدهند یا مربوط به مصنوعات بشر است یا اجنه و لاغیر
و اینکه متاسفانه میبینم حق با برادرم عبدالله بود
ظاهرا این مسائل را بنده در جایی خطا طرح نمودم
بنده بصراحت از بکار رفتن آهن در دیوار نام میبرم و آن کلام خداست اشاره به لایه اوزون صحیح نیست
بنده میگویم در سیبری یا ترکیه هستند و اشاره به سیاره ای دیگر اشتباست...
مع السلام و رحمة الله و برکاته
سلام
قبلاً هم گفتم بازهم میگویم اینها احکام است و ربطی به بحثهای استدلالی ندارد حال اگر خوشحال میشوید یک کپی پست برایتان بگذارم اینگونه مطالب گریز از پاسخ است چون توان پاسخ ندارید مطلب را به حاشیه میکشید
اینجا بحث اینست که شیطان یا جن میتواند فساد کند یا خیر 50 ایه از قران میگوید که فقط انسان است که قادر به خون ریزی است انوقت شما قران را کنار گذاشته و بحث را به وضو نماز و روزه میکشید .
بزرگوار لطف میکنید سند این حدیث را بفرمایید
(حداقل اگر شرایط سال آخر ظهور به بدیه فیلم سلیمان نبی (س) باشه که چندان هم خوب ساخته نشده بود واقعا تکان دهنده است)
اما اگر دوستان لطف کنند وارد جزئیات نشن و پیرامون اوراد و اذکار و دعا نویسی و روشهای دفع این مشکلات آگاهین به واقعیت بیشتر توضیحاتی را بفرمایند،بسته به موضوع اولیه مفید فایده تر میشود.
ممنون
عزیز جان اول باید بیماری پذیرفته بشه تا بعد دارو صادر بشه؟
دوستان با اصل مسئله مشکل دارن بعد چطور میشه به جواب پرداخت؟
دعا نویسی هزار و یک شرط داره و اول اون کتوم بودن دعا نویسه نه اینکه همه جا جار بزنه که دعا می نویسم و.... این قبیل افراد همه عمال شیطان هستن با قدرتهای شیطانی
برادر عزیز
لایف 313
می شود اسنادی که می گویید یاجوج و ماجوج آنجا هستند را بگذارید؟
بسم الله الرحمن الرحیم
بهلول گرامی
از تکرار این نوشتار هدف این بود که این را به شما یادآوری کنم که :
شمایی که در احکام خودت مانده ای و نمیتوانی ان را اثبات کنی و در طهارت و نجاست اثبات نشده مانده
اید آخر ابلیس و جن و شیطان و خون و خونریزی به چه کارت میاد؟!!!
اما بعد
اگر 50 آیه از قرآن میگوید فقط انسان میتواند فساد کند یک سوره در حق اجنه نازل شده و بنام سوره جن
که خواندنش بد نیست.یک سوره الرحمن اشتراکات جن و انس رو بیان میکنه و سوره ناس هم بصراحت
بیان میکنه هر دو شر دارند
اما ان شاء الله این تحقیقات رو بگذارید برای بعد از بر طرف شدن مشکل طهارت
فعلا سعی کنید نجاست و طهارت رو از قرآن کشف کنید
بعد هم تلاش کنید نماز خواندن را از قرآن در بیاورید
بعد ان شاء الله تا ان زمان خود حضرت حجت ظهور کردند و حکم مشخص شده است.
مع السلام علی من التبع الهدی
بسم الله الرحمن الرحیم
مسیحای گرامی
بنده فیلم ملک سلیمان را کامل ندیده ام بنا برین نمیتوانم اظهار نظی داشته باشم
اما با توجه به روایات میگویم انچه در زمان سلیمان نبی علیه السلام روی داد
نیمی از روی داد آخر الزمان نیز نمیشود
چرا که در زمان سلیمان نبی اجنه با تسخیر انسانها شر براه انداختند
اما در اخر الزمان بصورت کاملا مادی وارد دنیا میشوند برای این امر میتوانم به گردن زدن ابلیس توسط
حضرت حجت علیه السلام در مسجد کوفه اشاره نمایم
اما برای انکه بتوانید بهتر با این مقوله آشنا شوید فعلا جلد 13 بحارالانوار رو مطالعه کنید
یا فصل آخر کتاب الارشاد شیخ مفید
مع السلام و رحمة الله و برکات
بسم الله الرحمن الرحیم
دوست عزیزم
منابع خیلی خیلی خیلی زیاد است.حقیقتش مرتب کردنش در اینجا سخت است.
اگر نرم افزار حدیثی دارید کافیست لغت یاجوج و ماجوج را جستجو کنید.
اگر هم نه برادرم همینجا بگو بالاخره هرچقدر که وقت اجازه دهد قرار میدهم
ان شاالله
پیروز باشید
مع السلام و رحمة الله
برادر ندارم
اما اگر لطف کنید
آن احادیثی که می گویید مکان زندگی آنها ترکیه است بگویید ممنون می شوم
بسم الله الرحمن الرحیم
برادر عزیزم محمد جان
در هر موضوع چند حدیث صحیح میگذارم ان شاالله که پاسخ خود را بگیری
و اما بعد
زمان خروج یاجوج و ماجوج چنین است:
يُخَرَّبَ الْعَامِرُ وَ يُعْمَرَ الْخَرَابُ وَ يَكُونَ خَسْفٌ بِالْمَشْرِقِ وَ خَسْفٌ بِالْمَغْرِبِ وَ خَسْفٌ بِجَزِيرَةِ الْعَرَبِ وَ تَطْلُعَ الشَّمْسُ مِنْ مَغْرِبِهَا وَ تَخْرُجَ الدَّابَّةُ وَ يَظْهَرَ الدَّجَّالُ وَ يَنْتَشِرَ يَأْجُوجُ وَ مَأْجُوجُ وَ يَنْزِلَ عِيسَى ابْنُ مَرْيَمَ فَهُنَاكَ تَأْتِي رِيحٌ مِنَ جِهَةِ الْيَمَنِ أَلْيَنُ مِنَ الْحَرِيرِ فَلَا تَدَعُ أَحَداً
بعد فرمود، قيامت نيايد تا اينكه دانش مردم زياد شود، زلزله فراوان گردد: فتنه و آشوب و خونريزى بسيار گردد، هرج و مرج آشكار شود، و هواپرستى در ميان شما فراوان گردد، آباديها ويران، ويرانهها آباد، و در آن وقت در مشرق و مغرب و جزيرة العرب زمين فرو رود، آفتاب از مغرب بتابد، جنبندگان بيرون آيند، دجال آشكار شود، يأجوج و مأجوج پراكندهى در زمين شوند، عيسى بن مريم از آسمان فرود آيد.
الارشاد القلوب الی الصواب.ج1.ص 66
و اما در حدیثی چنین امده است
سَلْمَانُ فَتَعَجَّبْنَا مِنْ ذَلِكَ فَقَالَ مِنْ أَيِّ شَيْءٍ تَعْجَبُونَ وَ مَا الْعَجَبُ مِنْ مِثْلِي أَنَا أُرِيكُمُ الْيَوْمَ مَا لَمْ تَرَوْهُ أَبَداً فَقَالَ الْحَسَنُ أُرِيدُ تُرِينِي يَأْجُوجَ وَ مَأْجُوجَ وَ السَّدَّ الَّذِي بَيْنَنَا وَ بَيْنَهُمْ فَسَارَتِ الرِّيحُ تَحْتَ السَّحَابَةِ فَسَمِعْنَا لَهَا دَوِيّاً كَدَوِيِّ الرَّعْدِ وَ عَلَتْ فِي الْهَوَاءِ وَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ ع يَقْدُمُنَا حَتَّى انْتَهَيْنَا إِلَى جَبَلٍ شَامِخٍ فِي الْعُلُوِّ وَ إِذَا شَجَرَةٌ جَافَّةٌ قَدْ تَسَاقَطَتْ أَوْرَاقُهَا وَ جَفَّتْ أَغْصَانُهَا فَقَالَ الْحَسَنُ مَا بَالُ هَذِهِ الشَّجَرَةِ قَدْ يَبِسَتْ فَقَالَ ع سَلْهَا فَإِنَّهَا تُجِيبُكَ فَقَالَ الْحَسَنُ أَيَّتُهَا الشَّجَرَةُ مَا بَالُكِ قَدْ حَدَثَ بِكِ مَا نَرَاهُ مِنَ الْجَفَافِ فَلَمْ تُجِبْهُ فَقَال...
بحار.ج 27 ص 34
ادامه دارد...
اما اینکه انسان هستند یا خیر
(جابرسا) با همين وصف، منم امام آنها. 20- در كافى (روضه 220) بسندش از ابن عباس، گفت: پرسش شد امير المؤمنين عليه السّلام از خلق، فرمود: خدا 1200 در خشكى آفريده و 1200 در دريا و 70 جنس از آدميزاده، و همه مردم فرزند آدمند جز يأجوج و مأجوج.
سماء العالم.ج 1. ص 208
ابن عباس گفته: خدا تعالى از بهشت پنج نهر فرو آورد: سيحون، جيحون دجله، فرات و نيل مصر و چون يأجوج و مأجوج آيند آنها را برگيرد و قرآن را هم بالا برد «و ما بر بردن آن توانائيم» چنانچه بر فرو آوردنش توانا بوديم.
همان .ج 3 .ص 312
ادامه دارد...
اما سرزمینشان
چون ذو القرنين از كار امم اطراف زمين پرداخت و بشرق و غرب چرخيد بسوى امم ميانه زمين رو آورد از پرى و آدمى و يأجوج و
مأجوج و در ميان راه در پايان شرقى سرزمين ترك امتي خوب از آدميان باو گفتند: اى ذى القرنين ميان اين دو كوه آفريدههائى از
خدا باشند كه بآدمى نمانند و بجانوران مانند، گياه بيابان خورند و جانداران و وحوش را شكار كنند و همه حشرات زمين را از مار و
عقرب و هر جانورى را ميخورند كه خدا آفريده، و خدا خلقى ندارد بمانند آنها فزون شوند، و اگر مدتى بگذرد آنقدر فزون شوند كه
بىترديد روى زمين را پر كنند و مردم آن را بيرون كنند و بر آنها غلبه كنند و تباهى ببار آورند، و سالى نگذرد كه ما نگرانيم سر آنها
از ميان اين دو كوه بر ما بتازد.
همان ج 4 ص 407
و اما برای یقین بیشتر
مردى گفت: يا نبى اللَّه سد يأجوج و مأجوج را ديدى؟ براى من وصف كن فرمود: چون برد يمنى است يك رده سياه و يكى سرخ
فرمود: من آن را ديدم، و گفتهاند: جاى سد پشت «ملاذجرد» نزديك مشرق تابستان و فاصلهاش تا خزره 72 روز راه است. و از
على بن ابى طالب عليه السّلام روايت شده كه فرمود: ذو القرنين از مشرق تا مغرب را مالك شد، دوستى از فرشتهها داشت
بنام «رفائيل» بديدن او مىآمد، يك روز
طبرسى- ره- در (ج 6 ص 494) مجمع گفته: در شرح قول خدا «راستى يأجوج و مأجوج مفسدند در زمين» كه: بمردم خروج
ميكردند و آنها را ميكشتند و گوشت آنها و گوشت حيواناتشان را ميخوردند، گفتهاند: در بهار خروج ميكردند و همه سبزهها را
ميخوردند و هر چه خشك بود ميبردند، از كلبى گفتهاند مقصود اينست كه در آينده فساد خواهند كرد، و در خبر است از حذيفه كه
پرسيدم از رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله از يأجوج و مأجوج فرمود: يأجوج يك امتند و مأجوج امت ديگر هر كدام 400 امتند كه
نميرد از آنها تنى تا هزار مرد از نژاد خود را بيند كه اسلحه بر دوش است.
را بنوشند و آب درياى خزر را. وهب و مقاتل گفتهاند: از فرزندان يافث بن نوح پدر تركهايند، سدى گفته تركها دستهاى غارتگر بودند
از يأجوج و مأجوج و چون سد را ذو القرنين بست بيرون آن ماندند قتاده گفته: ذو القرنين سد را بروى 21 عشيره بست و يكى
بيرون سد ماند و آنان تركند، كعب گفته: نژادى شاذّند از آدميزادهها چون آدم روز محتلم شد و نطفهاش با خاك آميخت و خدا از آن
آب و خاك يأجوج و مأجوج را آفريد از پدر بما پيوستهاند نه از مادر، اين دور از باور است.
همان .ج 4 ص 100
و همین قدر کفایت ست برای اهل خرد
و اینگونه عرض نمایم در احادیث بیش از 3200 حدیث مستقیما به خروج یاجوج و ماجوج اشاره داره
پناه بر خدا از این فتنه خانمان سوز
مع السلام و رحمة الله و برکاته
سلام
شما بهتر است بجای بحث بروی کمی منطق بخوانی برادر احکام اثبات کردنی نیست بلکه تقلیدی است و اگر در این تقلید اختلافی باشد چیزی را عوض نمیکند یعنی شما به هیچ وجه به یک اهل تسنن نمیتوانی بگوئی تو نجسی با وجود اینکه وضو ، نماز و روزه اش با شما تفاوت میکند
خوب یک سوره در باره اجنه داریم این چه چیزی را ثابت میکند باید دلیل بیاوری که جن میتواند فساد کند انهم با ایات قران که نمیتوانی چون نداریم
در سوره ناس صحبت از وسوسه جن و انس است چه ربطی دارد به فساد فساد برمبنای تاپیک خودتان یعنی خونریزی و این با شر و وسوسه بسیار تفاوت میکند بنده هم عرضم اینست که شیطان چه از جنس جن باشد چه از جنس انس فقط وسوسه میکند نه فساد که فساد بر مبنای ایات صریح قران فقط مخصوص انسان است و لا غیر اگر میتوانی یک آیه بیاور ادعا که نیست باید ثابت کنی
حضرت هم که انشااله بیاید اول تکلیف کسانی را معلوم میکند که دین را کج فهمیده اند و دیگران را به ندانستن احکام دین و بی دینی متهم مینمایند چرا که تهمت گناهی است بزرگ .
بسم الله الرحمن الرحیم
بهلول گرامی
میشود بگویید شما از که تقلید میکنید؟!
و او از کجا آموخته که چه کند؟ و ....
شما اول تکلیف ما را روشن کنید که از چه راهی و چه مسیری میروید بعد اگر هم مسیر بودیم بحث مینماییم.
بنده اول بدانم شما به چه معتقدید
کسی که حدیث را وا نهاده و تنها قرآن را گرفته نه شیعه هست نه سنی.
کدام سنی حدیث را وا نهاده
عزیزان اهل سنت همگی به حدیث پایبند هستند.
حتی وهابیت که گمراهترین فرقه ست و بویی از شیعه و سنی نبرده نیز بر حدیث استناد میکند
شما اول تکلیف ما را روشن کنید که بر چه سبیلی گام میزنید
بنده انگاه در پاسخ به شما حاضرم
مع السلام علی من التبع الهدی
وَقَالَ الرَّسُولُ یا رَبِّ إِنَّ قَوْمِی اتَّخَذُوا هَذَا الْقُرْآنَ مَهْجُورًا
و پیامبر عرضه داشت: «پروردگارا! قوم من قرآن را رها کردند».
«الفرقان/30»
سلام
چه کسی حدیث را رد کرده مشکل شما اینست که نمیدانید تمام احادیث وقتی معتبر میشوند که با قران کریم مطابقت داشته و یا لااقل با ان اختلاف نداشته باشند شما بجای پاسخ گوئی مرتباً بحث را به حاشیه میکشید وقتی قران کریم حتی در همین سوره ناس مورد استناد خودتان به صراحت میگوید شیطان فقط وسوسه میکند هزار حدیث مخالف هم که بیاوری رد است .
من یک لینک دادم به شما نه تنها نخواندی بلکه حتی باز هم نکردی ظاهرا والا جواب تمام سئوالات شما انجاست
دوستان 6 صفحه راجع به تاثیر و حوزه عمل شیطان مباحثه کرده اند
شما اشکارا دنبال جواب نیستی ظاهرا و الا لینک پاسخ داده شد تا کمی درک کنید که فراتر از فهم شما مسائل بسیار است
سلام
مثل اینکه در این سایت بازار تهمت پر رونق است شما به کسانی که از ان تایپیک بازدید کرده اند مراجعه کردی که چنین تهمتی میزنی پاسخ شما همان بود که عرضه شد نیازی هم به ان تاپیک نبود .
[FONT="]اصل سئوال درمورد یکی از حواشی مقوله ی معنوی دعا به نام دعانویسی بود که متأسفانه سر از سحر و جادو و جن و شیاطین و قوم یأجوج و مأجوج در آورد تا جایی که برخی از دوستان هم تواضع به خرج داده و از موقعیت س و ء استفاده نکرده و و هرچه در مورد جن و شیطان بود رو نکردند به قول خودشان و اسرار هویدا نکردند !!!!:khandeh!: :
[FONT="]
[FONT="]اما به یمن این سئوال خوب کمی بحث دعا شناسی داشته باشیم به جا خواهد بود :
[FONT=Microsoft Sans Serif]در فرهنگ دعایی قرآن و اهل بیت سلام الله علیهم دعاها از حیث محتوا و نتیجه بر دو قسم تقسیم می گردند :
[FONT="][FONT=Microsoft Sans Serif]دعاهای معارفی و تربیتیکه بیشتر ادعیه ی اسلامی این چنین هستند . کاربرد این قبیل دعاها در تهذیب نفوس و تزکیه ی روح و غایت آن اتصال به حضرت معبود است . عالی ترین معارف توحیدی و خداشناسی نیز در درون این دعاها قرار دارد .
[FONT="]
[FONT="][FONT=Microsoft Sans Serif]دعاهای تعویذی و علاجی و عزائمی که کمترین بخش دعاهای اسلامی را تشکیل می دهد . در عین این که متن و محتوای این دعاها نیز خالی از معارف ناب توحیدی و عقاید حقّه نیست .
[FONT="]ادامه دارد ....
اگه راس بود خیلی دعا نویس داریم تو زندانن پس چرا دعا نمی نویسن خودشون رو از زندان نجات بدن؟؟؟؟؟
[FONT="]اما تقسیم بندی دیگری از دعا :
[FONT="]1 - دعاهای که صرفا باید خوانده شود و بر زبان جاری شود که بیشتر ادعیه از این قسمند . (همانطور که از معنای دعا بر می آید دعا خواستن به زبان است و از آداب دعا نیز این است که بندگان هر چه بدان نیاز دارند را از خدای متعال بخواهند و خواسته خود را بر زبان جاری سازند) .
2 - دعاهایی که نوشته می شوند و حین نوشتن خوانده می شوند ومؤمنین برای بهره مندی از برکات آن طبق دستور معصوم آن را در نزد خود نگهداری می کنند . که این قسم از دعاها که غالباَ جنبه ی تعویذی و علاجی دارند نسبت به دعاهایی که خوانده می شوند بسیار کمتر هستند . مانند ادعیه ی احراز .
نجات با حرز :
برای مثال یکی از اساتید می فرمودند که هر دوستی که به ملاقات بنده می آمد یک حرز آقا امام جواد سلام الله علیه را به او هدیه می کردم . روزی یکی از دوستان به اتفاق پسر نوجوانش به دیدار ما آمد بنده دو حرز به آن ها هدیه دادم . بعدها این دوستمان تعریف می کردند که به اتفاق پسرشان از میدان جهاد تهران که هنوز گذر عابر پیاده نداشت از اتوبان آنجا در حال عبور بودیم که یک تریلی با سرعت زیاد ما را زیر گرفت بنده پریدم به کناری اما تریلی پسرم را با خود برد و بعد از طی مسیری متوقف شد .
[FONT="]من به گمان این که فرزندم کشته شده به سر زنان به طرف تریلی می دوم و رانندگان عبوری نیز ماشین های خود را به کناری زده ، پیاده شده و برای نجات فرزندم به طرف تریلی می دوند وقتی به تریلی رسیدیم دیدیم که پسرم بدون هیچ آسیبی در زیر تریلی سالم ایستاده است . مردم فکر کردند پسرم صاحب کرامت است تا خواستند لباس او را به عنوان تبرک از تنش تکه پاره کنند مانع شدم و حرز حضرت جواد سلام الله علیه را که علت نجات و گردن آویز پسرم بود نشان دادم .:Hedye:
ادامه دارد ....
نکته : همه ی دعاها اعم از مکتوب و غیر مکتوب می بایست با اعتقاد قلبی و رعایت ادب دعا انجام شود و الا همانگونه که در روایات آمده است اگر دعا بدون اعتقاد و با قلبی مملو از غفلت و بی خبری از حقیقت دعا و متعلّق دعا که خدای متعال است خوانده شود هیچ تأثیری نخواهد داشت .
دعا خوانی و راهنمایی به دعا آری اما دعا نویسی نه :
پس با این مقدمه موضوع نوشتن دعا ( دعای مکتوب ) دستوری اسلامی هست . که مؤمنین خود بدان اقدام می کنند یا از اهل علم و حدیث و تقوا می خواهند که به نیت آن ها چنین دعای مکتوب یا عریضه ای را بنویسند و آنان نیز از باب کارگشایی از مؤمن و احسان از دعاهای مأثور حضرات معصومین سلام علیهم اجمعین استفاده می کنند ، اما شغلی به این عنوان ( دعا نویسی ) رسمیت و اعتباری ندارد . اگر کسانی به این اسم مشغول سر کیسه کردن جهال از اهل اسلام هستند صرفا به خاطر غفلت و دوری آنان از قرآن و اهل بیت و علمای عامل و ربّانی است و نتیجه ای هم عایدشان نمی شود خسر الدنیا و الآخرة هستند .
ادامه دارد ....
کسی اینجا دعا نویسی ترویج نکرد استاد سلیم
هرچه بود بر ضد ان بود
ضمنا کسی از خودش حرفی نزد هرچه بود احادیث بحارالانوار بود و منبع هم قید شد مگر اینکه شما بخواهید جور دیگر برداشت کنید
ضمنا سخریه صادر شده از شما با توجه به شخصیت متعالی که دارید کمی عجیب به نظر می رسد
بسم الله الرحمن الرحیم
کارشناس محترم اخلاق
و اما بعد
گو اینکه شما بر آنید که سوال مطرح شود و پاسخی نباشد
اگر در پاسخ حقیر ایرادی بود بفرمایید تا سند ارائه دهم.
در شگفتم از انچه بر ما میگذرد
گاهی از گفتن مینالیم و گاه از نگفتن
آیا در اخلاق و عرفان و حکمت نگفته اند که هر سایه شبهه سایه بر قلب است هر سوال بی پاسخ سبب تزلزل و پراکندی ذهن
است؟
و اما بعد
اگر علمای این جامعه سکوت نمیکردند و میگفتند امروز نبود اینهمه فریب خورده دام دروغ و نیرنگ و ریا
میخواهید بنده هم نمیگویم ببینم خیر بر که جاری میشود؟
بنده خدا اینقدر پاسخ به پرسش خلق سنگین است؟
ائمه ما هرگز دست رد به سینه هیچ سائلی نمیزدند و بهرکس به اندازه ظرف عنایت میکردند
اینقدر پاسخ ائمه سنگین است که نباید آن را گفت؟!!!
از آن گذشته
این بنده خدا 3 روز پیش پرسید و امروز پاسخ میگویید؟
اینهمه شاخه های متفاوت بحث پدید آمد و عیب میجویید؟
آنچه بنده گفتم و زین پس خواهم گفت همه از قرآن است و احادیثی که در صحت آنها هیچکس قدرت تشکیک ندارد
آنچنان بر رجال احاطه دارم که هر روای را مانند عضوی از خاندان خود بشناسم
مع هذا
اگر مخالف چنین مطالبی هستید بفرمایید تا بنده و امثال بنده زبان به کام بگیرند و دیگر پاسخی ندهند بلکه دیگر فعالیتی نیز
نداشته باشند
آنچه بنده انجام دادم عمل به سیره مادرم فاطمه زهرا ،پدرم علی بن ابی طالب و ائمه اطهار سلام الله علیهم اجمعین بود
خوش نیامد زین پس در جایی طرح مینمایم که خوش آید
ان شاء الله منتظر پاسخ هستم
مع السلام علی من التبع الهدی
دوست عزیز و گران مایه سلام علیکم
بنده ادعایی نکردم که کسی مروج دعانویسی هست یا نیست و نظر منفی به دوستان نداشتم فقط خواستم بگویم که دعا نویسی از حواشی مقوله ی معنوی دعا هست که نیازمند بررسی و کنکاش بیشتر هست لذا مطالب دوستان در خصوص جن و شیطان و یأجوج و مأجوج موضوعی خارج از سئوال دوستمان بود . و می بایست در تاپیک مربوط به خود بحث شود . نیت سخریه هم در کار نبوده اگر دوستی چنین برداشتی داشته است حتماَ مرا عفو خواهد فرمود .
یا علی مدد
سلام
خوب می شود اسم موضوع عوض شود
و موضوعات مرتبط نیز اضافه شود
چون بحث بیات می شه!!:Gol:
نکته دیگر این که الدنیا دار البلیة – دنیا دار گرفتاری و امتحان است لذا بشر برای نجات از این گرفتاری ها به دنبال حلّالی می گردد که مشکلاتش را بر طرف نماید و این حساس نیاز او را به سوی کسانی می کشاند که مدعی هستند می توانند به این نیاز طبیعی آنان پاسخ دهند . اگر فرد مبتلا اهل ایمان و فهم صحیح باشد برای نجات خود به سوی خالق بی همتا و واسطه های فیض او می روند و استمداد می طلبند . اینان در مسیر مشخص شده ی الهی حرکت می کنند و از اسباب الهیه بهره مند می شوند و نتیجه هم می گیرند و اگر به ظاهر نتیجه دلخواه هم عایدشان نشود نتیجه بالاتر و برتر یعنی تقرب به حضرت حق و اجر و مزد آخرتی را نصیب خود می گردانند .
اما گروهی دیگر بر اثر جهل خود یا متأثر شدن از اغوای شیاطین مسیری باطل و بی نتیجه و وهم آلود را طی می کنند . و به سراغ قدرت های ضعیف و طبیعی می روند که در لفافه های دروغین معنوی و عرفانی و دعایی ، سعی بر اغفال بندگان دارند . اینان نه تنها به نتیجه ی دلخواه خود نمی رسند که هیچ ، بلکه از هرگونه پاداش الهی در دنیا و آخرت نیز بی نصیب می مانند .
ادامه دارد ....
طرق استفاده از اسمای الهی در دعاهای غیر مأثور :
طریقه ی حقه ی قرآنی :
در این طریق علمای ربّانی و عرفای صمدانی بر اثر دریافت حقایق دین معتقد هستند که باید همه ی امور ، بر وفق دستور شارع مقدس و تعالیم عالیه ی اسلام صورت بپذیرد . لذا خود را مقید کردند اسمای مستخرجه باید از اسمای مأثوره بوده و در قلمروی نهی شارع مقدس و قرآن کریم نباشد . اسمای مقدسه ای مانند : ودود – حیّ – قیّوم – حق – ملک و ...
در این طریقه ی حقه ی قرآنی انسان متوجه ذات حضرت باری تعالی شده و به عبادت و پرستش الهی پرداخنه و همه ی حوائجش را از غنی مطلق طلب می نماید . و از برکات این طریق این است که نفس انسان از خود بینی مصون می ماند و او را متوجه ذات لایزال الهی می کند و می داند که لاحول و لاقوّة الا بالله العلی العظیم ..
طریقه ی باطله ی بشری :
در این طریق اسمایی مانند لوخائیل – لومائیل – حولائیل و ... استخراج می شود در این طریقه آدمی از توجه به خدای متعال باز می ماند و دل در گرو مخلوق می گذارد و هیچگاه از خودبینی و خودخواهی مصون نیست . به عبارتی دیگر در این طریق استمداد از قدرت ها و فرمول های صرفاَ طبیعی خواهد بود مبدأ و منشأ همه ی قدرت ها که خدای متعال باشد دچار فراموشی شده و شخص که به این قدرت های نهفته در طبیعت دست پیدا می کند آن قدرت را از خود می پندارد و احساس خود بینی در او تقویت می شود . مدعیان دروغین عرفان و دعانویسان کلّاش از این طریق جهت امیال شیطانی خود بهره می برند و جهال نیز تحت تأثیر این قدرت های ضعیف طبیعی و شیطانی به جای رجوع به قدرت برتر عالم به این ضعیفان بیچاره و درمانده رجوع می کنند .
ادامه دارد ...