این احادیث برا پایان نامه ام از کتاب هاش می خوام کمک بدید
تبهای اولیه
سلام
من برای پایان نامه ام این احادیث رو می خوام از کتابش برام پیدا کنید
متشکرم
نمونه کمک شما به من:
یک مثال هست
دشتی،محمد،ترجمه نهج البلاغه،موسسه فرهنگی تحقیقاتی امیرالمومنین،چاپ سوم،قم-1381
حکمت (کلمات قصار )ص 245
نمونه احادیث در پایین می آورم
عن علی (ع) قال: الفضائل اربعة اجناس : احدها:الحکمة و قوامها فی الفکر والثانی العفة و قوامها فی الشهوة
والثالث: القوة و قوامها فی الغضب والرابع:العدل....
2-العلم نور
3-عن علی (ع) قال :قرنت الحکمة یا العصمة
4-عن علی (ع) قال: العفة تضعف الشهوة و عنه علیه السلام:من الهم العصمه امن الزلل
5-عن النبی:غضوا ابصارکم ترون العجائب
احتمال تغییر بعضی لغات یا بد متوجه شدن من هست
احادیث ادامه دارد
6-عن امیرالمومنین ع:طهروا انفسکم عن دنس الشهوات تدرکوا رفیع الدرجات
7-عن علی ع:قال العفة تضعف الشهوة(تکرار حدیث 4)
8-عن علی ع:من الهم العصمة امن الذلل(تکرار حدیث 4 و 7)
9-عن امیرالمومنین ع:قال :ما المجاهد الشهید عندالله باعظم اجرا ممن قدر عفف لکاد العفیف ان یکون ملکا من الملائکة
10-عن علی ع:قال فعصم الشهداء بالایمان
ادامه دارد
11-روی: ایها الناس اتقوالله فان الصبر علی التقوی اهون من الصبر علی عذاب الله
12-عن علی ع: قال قرنت الحکمة وکلها قویت الحکمة ضعفت الشهوة
13-روی: تزوجوا الی آل فلان فانهم عفوا فعفت نسائهم ولاتزوجوا الی آل فلان فانهم بغوا فبغت نساوهم وقال مکتوب فی التوراة ان الله قاتل القاتلین...
14-عن الامام الصادق علیه السلام: قال:عفوا عن نساءالناس تعف نساءوکم
15-عن علیه السلام:قال:فعصم السعداءبالایمان
16-عن علی ع:قال:الاعتبار یفید العصمة
17-و عن الامام الصادق ع:قال :حصنوا اموالکم وفرجکم بتلاوة سورة النور وحصنوا بها نساوکم فان من اومن قرائتها من کل یوم او فی لیلة لم یزن احدا من اهل بیته ابدا حتی یموت
18-عن امیرالمومنین ع:قال:اذا کثرت المقدرة قلت الشهوة
19-و عن امیرالمومنین ع:قال واکفف علیهن من ابصارهن بحجابک ایاهن فان شدة الحجاب ابقی علیهن
20-و عن امیرالمومنین علی ع:قال:صیام القلب عن الفکر فی الاثام افضل من صیام المرء عن الطعام
21-امام علی ع:قدر الرجل علی قدر همته ... و عفته علی قدر غیرته
22-عن امیرالمومنین قال :من کرمت علیه نفسه هانت علیه شهواته
23-عن الصادق ع قال: الهموهن حب علی بن ابیطالب
24-عن امیرالمومنین ع قال لاصحابه: اذا رای احدکم امراته تعجبه فلیات اهله فان عند اهله مثل ما رای ولا یعجلن للشیطان علی قلبه سبیلا لیصرف بصره عنها فاذا لم یکن له زوجة فلیمل رکعتین ولحمدالله کثیرا و یصلی علی النبی واله ثم فیسئل الله من فضله فانه یبیح له برحمته مایغنیه
25-من ترک الشهوات کان حرا
26-قال علی ع:اعرف الناس بالزمان من لم یتعجب من احداثه
27-تفسیر المیزان ج 15 ص 116
28-تفسیر مجمع البیان ج 7
29-وسائل الشیعه ج 14 ص 139
شماره 27 و 28 و 29اگر در مورد مبحث عفت و پاکدامنی است بفرمایید
30-من کان عنده فلیتصاب له-هرکس کودکی دارد باید با او کودکانه رفتار کند -پیامبر اکرم ص
31-امام علی ع-شرح نهج البلاغه کلمه 102ص 267-آداب ورسوم زمان خودتان را با زور فشار به فرزندان خویش تحمیل نکنید زیرا آنان برای زمانی غیر از زمان شما آفریده اند
این هم ببینید سندش از سند آورده صحیح است
موفق باشید
عَن الامام علي - عليه السلام - قال: قُرِنَتِ الْعِصْمَةُ بِالْحِكْمَةِ وَ كُلَّما قَوِيَتِ الْحِكْمَةُ ضَعُفتِ الشَّهْوَةُ.
امام علي - عليه السلام - فرمودند: حكمت، با عصمت و پاكدامني همراه است و هرگاه كه حكمت در آدمي تقويت شود، شهوت او تضعيف مي گردد.
«غررالحكم، ح 634»
قَالَ النَّبِيُّ صلي الله عليه و آله: غُضُّوا أَبْصَارَكُمْ تَرَوْنَ الْعَجَائِب چشمان خود را فرونهيد تا «عجايب» را مشاهده نماييد. (
مستدركالوسائل ج : 14 ص : 270)
على(ع) فرمود: «فعصم السعداء بالايمان و خذل الاشقياء بالعصيان»
ميزان الحكمه، ج 6، ص 344.
امیرالمومنین علی(ع) می فرمایند: «ما المجاهد الشهید فی سبیل الله باعظم ممن قدر فعف لكاد العفیف ان یكون ملكا من الملائكه- پاداش مجاهد شهید در راه خدا، بزرگتر از پاداش عفیف پاكدامنی نیست، كه قدرت برگناه دارد و آلوده نمی گردد، همانا عفیف پاكدامن، فرشته ای از فرشته هاست.
نهج البلاغه، حكمت 474
عن امير المومنين ع : طَهّروا انفسکم مِنْ دَنَس الشَّهوات تدرِکوا رفیع الدَّرجات
غرر الحكم ، ج 2، ص 472
انشاالله ادامه اش را هم فردا در خدمتتان خواهم بود
برای این کار سی دی جامع احادیث نور خیلی به دردتون میخوره، اگه بخریدش ضرر نمیکنید!
ممنون از راهنمایی
ولی گفتند اینجا اساتید کمکم می کنند
به نظرم سایت کتابخانه نور لیب بتونه برای دسترسی به اطلاعاتی که میخواید کمکتون کنه!!!
ممنون
قبلا قسمت فرهنگی سایت آدرس داده بودن
ولی چه کنیم می خواستم هر چه زودتر اساتید سایت کمکم کنند
انشاالله ادامه اش را هم فردا در خدمتتان خواهم بود
ممنون از کمکتون
در پست اول عرض کردم
اطلاعاتی هم از کتاب های مذکور می خوام
نمونه هم قید کردم
دشتی،محمد،ترجمه نهج البلاغه،موسسه فرهنگی تحقیقاتی امیرالمومنین،چاپ سوم،قم-1381
حکمت (کلمات قصار )ص 245
باز هم منتظر کمک شما هستم
ممنونم:Gol:
قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص تَزَوَّجُوا إِلَى آلِ فُلَانٍ فَإِنَّهُمْ عَفُّوا فَعَفَّتْ نِسَاؤُهُمْ وَ لَا تَزَوَّجُوا إِلَى آلِ فُلَانٍ فَإِنَّهُمْ بَغَوْا فَبَغَتْ نِسَاؤُهُمْ وَ قَالَ مَكْتُوبٌ فِي التَّوْرَاةِ أَنَا اللَّهُ قَاتِلُ الْقَاتِلِينَ وَ مُفْقِرُ الزَّانِينَ أَيُّهَا النَّاسُ لَا تَزْنُوا فَتَزْنِيَ نِسَاؤُكُمْ كَمَا تَدِينُ تُدَانُ . الكافي ج 5 ص554
کتاب کافی
یکی از کتابهای چهارگانه شیعه است که بدست محمد بن یعقوب کلینی نوشته و جمع آوری شده است. در طول حیات شیعه، کتابهای متعددی نوشته شده که در آن روایات موثق را جمع آوری شده است، اما کتاب اصول کافی جایگاه دیگری دارد و می توان گفت معتبرترین کتاب در این زمینه است.
چناچه خود مرحوم کلینی در مقدمة این کتاب می نویسد، هدف از نگارش کافی جمع آوری جمیع علوم، احادیث و گفتارهای اهل بیت، مخصوصاً امام باقر و امام صادق علیهم السلام و سنتهایی که باید به آن عمل نمود، بوده است.
مرحوم کلینی به مدت بیست سال برای جمع آوری و تدوین موثق ترین احادیث ائمه اطهار تلاش کرد و حاصل تلاشش کتاب کافی است. این کتاب به مدت 11 قرن متوالی مورد مطالعه و تحقیق و بررسی دانشمندان نقاده نکته سنج و محدثین دقیق بود و هر یک از احادیثش بارها و بارها ا ز نظرگاههای مختلف و در بستر علوم مختلف حدیث مورد بررسی قرار گرفته است و با اینحال همگان به درستی و صحت آن اذعان داشته اند.
مرحوم کلینی در دوران غیبت صغری زندگی می کرد و لذا فاصله کمی با امامان شیعه داشت و هریک از احادیثی را که نقل می کند با سند موثق به یکی از امامان می رساند.
کلینی در زمان حیات و پس از آن مورد احترام همه دانشمندان بوده و کتابش نیز از این قاعده مستثنی نیست.
شیخ مفید می گوید: کافی در ردیف جلیل ترین کتب شیعه و سودمند ترین آنهاست.
فیض کاشانی گفته است: کافی شریفترین و کاملترین و جامعترین کتب است.
از شهید ثانی منقول است که: کتاب کافی آبشخور صافی است که هیچ نویسنده ای مانندش را به رشته تحریر در نیاورده است و قدر و منزلت کلینی از این کتاب هویداست.
مولی محمد امین استرآبادی نیز نوشته: ما از اساتید خود شنیده ایم که در اسلام کتابی تألیف نشده که برابر یا نزدیک کتاب کافی باشد.
احادیث کتاب کافی از لحاظ جامعیت بر تمام شش کتاب اهل صفت برتری دارد، چرا که شمار احادیث کافی 16199 حدیث می باشد، در حالی که تمام احادیث بخاری و مسلم حدود 7000 حدیث است.
بعضی علماء معتقدند که کتاب کافی بر امام عرضه شد و آن حضرت فرمود: الکافی کافٍ لشیعتنا: کتاب کافی برای شیعیان ما کافی است.
بر این کتاب بیش از پنجاه شرح نگاشته شده که بسیاری از آنها بدست دانشمندان بزرگ اسلامی نگاشته شده است.
منابع:
کتاب اصول کافی ( مقدمه ) / لغت نامه دهخدا
براي مطالعه بيشتر در اين زمينه به لينك زير مراجعه فرمائيد
http://oshagolhosein.parsiblog.com/Posts/47/
انشاالله از اين به بعد هر حديثي را با مختصري از بيوگرافي آن كتاب براي شما خواهم آورد
قال رسول الله (ص): عفوا عن نساء الناس تعف نساؤكم ، وبروا آباءكم تبركم أبناؤكم ، ومن أتاه اخوه متنصلا فليقبل ذلك منه محقا كان أو مبطلا ، فان لم يفعل لم يرد علي الحوض .
كنز العمال ، ج ۵ ، ص ۳۱۶ ، ح ۱۳۰۱۱
الإمامُ الصّادقُ عليه السلام : عِفّوا عَن نِساءِ النّاسِ تَعِفَّ نِساؤكُم .
امام صادق عليه السلام : نسبت به زنان مردم عفّت ورزيد، تا نسبت به زنان شما عفّت ورزند
(ميزان الحكمه ج6ص358)
ميزان الحكمه
نويسنده: حافظ فرزانه
مؤلّف:
محمد محمدي ري شهري (معاصر)
معرفي اجمالي كتاب:
اين كتاب در جمع آوري آيات و روايات با ترتيبي خاصّ و نظمي نوين به رشته تحرير درآمده است از يك سو آيات و روايات را در ابواب گوناگون در اختيار مشتاقان قرار داده و از سوي ديگر سفينه اي است براي گشت و گذار در درياي معارف قرآن و حديث و دائرة المعارفي گرانسنگ از معارف و علوم اسلامي مي باشد. اين اثر وزين با بهره گيري از نظم و ترتيب الفبايي و موضوعي محققان را به سوي آيات قرآن كريم و احاديث شريف پيامبر گرامي و امامان معصوم ـ عليهم السلام ـ در منابع شيعي و اهل سنت رهنمون مي سازد. و در واقع بر آن است تا با به كارگيري فن آوري ها و ابزارهاي نوين، دانشنامه حديثي و روايي بزرگي فراهم آورد كه پاسخگوي نيازها و مقتضيات عصر حاضر باشد.
در اين كتاب سعي شده است از منابع معتبر و مورد وثوق هر دو فرقه شيعه و سني، بهره گرفته شود و در كتاب هايي مثل بحارالانوار، علاوه بر مراجعه به بحار، به منابع و مصادر بحار هم مراجعه كرده است كه اين كار بر ارزش و اعتبار كتاب افزوده است.
مولّف براي هر موضوع يك باب اختصاص داده و به منابع و مآخذ احاديث در هر باب اشاره مي كند.
ترجمه روان و زيباي ميزان الحكمه به وسيله آقاي حميدرضا شيخي، صورت گرفته كه استفاده عموم را از اين گنجينه پربهاء ممكن ساخته است.
وضعيت نشر:
كتاب حاضر در پانزده جلد كه جلد پانزدهم آن به فهارس اختصاص دارد تنظيم شده است و با ترجمه فارسي به همت مؤسسه فرهنگي دارالحديث در سال 1379 به چاپ رسيده است.
منبع:مرکز مطالعات و پژوهش هاي فرهنگي حوزه علميه
همچنين براي مطالعه بيشتر ميتوانيد به اين لينك مراجعه فرمائيد
http://www.i-b-q.com/far/22-23/article%5C15.htm
سلام
من برای پایان نامه ام این احادیث رو می خوام از کتابش برام پیدا کنید
متشکرم
نمونه کمک شما به من:
یک مثال هست
دشتی،محمد،ترجمه نهج البلاغه،موسسه فرهنگی تحقیقاتی امیرالمومنین،چاپ سوم،قم-1381
حکمت (کلمات قصار )ص 245
نمونه احادیث در پایین می آورم
اميدوارم توانسته باشم تا اينجاي كار كمكي هر چند بسيار ناچيز كرده باشم
انشاالله كه مورد توجه قرار ميدهيد و به اطلاع بنده برسانيد كه آيا براي پايان نامه شما كمكي خواهد شد يا نه اگر هم كمي نمي شود باز هم حقير را در جريان قرار بدهيد تا از محضر انور كارشناسان مستفيض شويم
موفق باشيد
Heavenlyبی نهایت تشکر
در خصوصی مطالبی عرض کردم حتما ببینید
لطفا اطلاعات حدیث اینکه از کدام کتاب هست
واین که کتاب مذکور دارای چه مشخصاتی هست
یک مثال هم می زنم
:Gol:*****************:Gol:
دشتی،محمد،ترجمه نهج البلاغه،موسسه فرهنگی تحقیقاتی امیرالمومنین،چاپ سوم،قم-1381
حکمت (کلمات قصار )ص 245
:Sham:*************:Sham:
دشتی -محمد(نام مولف)
ترجمه نهج البلاغه(نام کتاب)
موسسه فرهنگی تحقیقاتی امیرالمومنین(نام ناشر)
چاپ سوم(نوبت چاپ)
قم (شهری که در آن چاپ شده)
1381(سال انتشار)
حکمت (کلمات قصار )ص 245(آدرس از کتاب مذکور)
منتظرم:Gol: