مظلومیت علی زمان ما
تبهای اولیه
سوالی که است این است که چه کسانی طرف دستورات و فرامین و لی فقیه هستند؟ آیا فقط مسوولین طرف حسابند؟ اگر انها منحرف شدند یا تنبل شدند وظیفه اجرا از بقیه ساقط است ؟
واقعا علی ما مظلوم و تنهاست محب زیاد دارد ولی شیعه و دنباله رو و فرمانبر واقعی خیلی کم.
اگر داشت که این عمار نمی گفت!
در حالیکه نایب امام زمان ع تنهاست و دستوراتش را بی خیال گشته ایم ما چگونه به خود اجازه می دهیم که دم از امام زمان بزنیم اگر امام زمان هم بیاید وضع او بهتر از علی زمان نیست:cry:
این همه ما را به جهاد فرهنگی و جهاد اقتصادی و کسب علم برای خدا و اسلام دعوت می کند ولی همه فکر می کنیم منظورش که من نیست بقیه را می گوید!
ایا راهپیمایی 22 بهمن و نماز جمعه رفتن بس است؟
مگر زندگی مبارزه و استقامت برای خدا و ولی خدا نیست؟
مومنان در عرصه های زیادی غیب هستند و خون شهدا را هدر می دهند در عرصه فیلم و سینما و کارتون و انیمیشن کجاییم ؟ در فرهنگ کجاییم؟ در عرصه اقتصاد کجاییم؟ چرا اکثر شرکت های بزرگ ایران توسط مومنین بوجود نمی اید؟ و در دست غرب زده ها و ... است؟
ایا ما واقعا تابع ولی فقیه و فرمانبریم؟؟
واقعا علی ما مظلوم و تنهاست محب زیاد دارد ولی شیعه و دنباله رو و فرمانبر واقعی خیلی کم
بنده قصد ندارم بر نیت پاک شما که همانا حمایت از کشور و دین است متعرض شوم
اما گاهی کلمات بار دینی دارند که احتیاط دارد
جمله بالای شما در مقابل حدیث معروف امیر المومنین است که فرموده بودند
(لا یقاس بنا احد
مارا با احدی مقایسه نکنید)
بنده قصد ندارم بر نیت پاک شما که همانا حمایت از کشور و دین است متعرض شوم
اما گاهی کلمات بار دینی دارند که احتیاط دارد
جمله بالای شما در مقابل حدیث معروف امیر المومنین است که فرموده بودند
(لا یقاس بنا احد
مارا با احدی مقایسه نکنید)
با سلام و احترام به دوست عزیز
چون تاریخ دائما در حال تکرار است و زمان ها دوباره تکرار میشود میتواند تشبیه درستی باشد و مطمئناً محبین حضرت آقا بر این امر واقف هستند که آقا معصوم نیستند ... و حالا هم علی زمانه ی ما که از ذریه خانم فاطمه زهرا(س) هستند مانند جدشان مولا علی (ع) تنها هستند و مظلوم ولی بنده حقیر هیچ وقت نمی گویم که حضرت آقا عین مولا هستند...
حضرت علی علیه السلام وقتی رهبر نبود وکسی دیگری بر مسند رهبری قرار گرفته بود .............اری تنها بود
ولی وقتی مردم با معظم له بیعت کردند وزمام امور را به دست گرفت .........
؛ با مردم بی وفا وبا مسئولین خطا کار وارد کارزار ومبارزه شد وتنها به نصیحت وتذکر وهشدار اکتفا نکرد .........دلیلش
مولا علی درسه جنگ داخلی (صفین ....جمل ........نهروان )علیه کارگزاران منحرف ومردم دنیا پرست داخل کشورش.........شخصاً وارد شدند وجنگیدند وهزاران نفر از این دنیا داران وفاسد به جهنم ودرک واصل کرد .......
حضرت علی تا زنده بود وتا حکومت دست او بود ؛ شمشیرش درنیام نبود وتا روز
آخرعمرش درصدد حرکت و جنگیدن با معاویه بود ..........لشکرش در حال اماده وحرکت بود ..........که شهیدش کردند ....
او با کارگزارن منحرف جنگید
او بابدعتها وشبهات دینی مقابله کرد
او با دزدان بیت المال کارزار و مبارزه کرد
خوب این مولا علی علیه السلام
شما ..............بسم الله
امام خمینی در کتاب ولایت فقیه خود در جایی می فرمایند که هنوز برخی در مراکز دینی مساله اصلی شان نحوه تلفظ ضالین است در حالیکه اصل اسلام در خطر است!
اصل را فراموش و به فرع چسپیده اند.
شیعه د رمعنی کلی به معنای پیرو و دنباله رو و فرمانبر است
احساس می کنم برخی می خواهند زیرکانه موضوع اصلی بحث را منحرف کنند پس برای رفع شبهه ابتدا بگویم امام خامنه ای یکی از شیعیان و رهروان امام علی علیه السلام است و پا جای پا ی او می گذارد.(و امام معصوم نیست.) اما تقوی و علم و مقام معنوی او به اندازه ای است که برای رهبری مسلمین فعلی در ایران و جهان کاملا کفایت میکند و طبق فقه اسلام دستور صادر می کند.
و موضوع حول مظلومیت امام خامنه ای است که مظلومیت او در این بحث هم واضح است .
ایشان با دو گروه دنیا پرست و مذهبی خارج از ولایت الهی مواجهند (در داخل کشور)
شعری از مرحوم آقاسی در موضوع ولایت و امام علی ع :
چرا حضرت علي(ع) درزمان حكومت 4 ساله اش باا ينكه عملا تنها بود ولي با كارگزاران منحرف نظام برخورد كرد وآنها را كنار زد كه نتيجه اين كار شهادت وي وسقوط نظام اسلامي وا فتادن آن به دست معاويه بود ؟
چرا حضرت علي مصلحت نظام را در نظر نگرفت ؟
چرا با اين قاطعيت رفتار ميكرد كه نتيجه چنين رفتاراين بود:
هم خودش از دست رفت وهم نظام اسلامي سرنگون گشت وهم مردم را از اطرافش پراكنده ساخت .
آيا اين معناي مردم داري ؟
مگر حفظ نظام از اهم واجبات نيست ؟ پس چه شد؟
حضرت علي ازميان اين سه أمركداميك را انتخاب كرد؟
1 – خواسته مردم
2 – حفظ نظام
3 – أجراي حكم خدا
اگر خواسته مردم براي حضرت علي مطرح بود پس چرا اكثريت مردم بسوي معاويه گرايش داشتند وعلي تنها ، در شبها، در نخلستانها، سردرچاه نجوا ميكرد چرا؟
اگر حفظ نظام براي وي مطرح بود پس چرا با ا كثريت كارگزاران نظام درگير شد واز خود ناراضي ساخت؟ وسرانجام نظام سقوط كرد
حضرت علي ، أجراي حكم خدا، برايش مطرح بود، نه خواسته مردم ونه حفظ نظام وبالاخره0000
چرا مردم كوفه حضرت علي را تنها گذاشتند؟
1 - مهم حفظ نظام وشاکله آن .............مهم نیست محتوای آن چه باشد
2 - مهم رضایت مردم وجلب پشتیانی آنان بویژه وقت انتخابات وبالاخص کسب رای زنان است .............
تا حد اکثری مشارکت آنها تحصیل گردد..........
وبعد مسئولین حکومتی این مشارکت را نمادی از اقتدار نظام بدانند وسپس به رخ جهانیان بکشند
3 - نباید جلوی خواسته قشر جوان گرفته شوند چون ممکن است باعث اعتراض آنان شود وسرانجام منجر به کشیده شدن آنها به خیابانها وتظاهرات واعتراضات و.و. وایجاد فنته ها همچون فتنه سال 88 وارکان نظام متزلزل شود
4 - سکوت خواص وتوجیه کردن وضع موجود وتایید دولت اقتصاد گرا (قاشق وکلنگ مهم تر از قلم وتسبیح است
آنچه در اسلام دولتی مقدمتر است اقتصاد وثروت ورفاه ولذت وراحتی وآسایش و.و.
باید نظام اینها را برای مردم تامین کند والا مشارکت مردم در انتخابات به حد اقلی خواهد رسید وما میدانیم حفظ نظام مهمتر از حفظ واجرای حدود اللهی است
5 - باید کاری کرد که در جهان وروابط بین المللی ودر یک جمله در پی رضایت غرب وسازمان ملل باشیم ............
نکند سازمان ملل وحقوق بشر به خاطر اجرای حدود واحکام اللهی ؛.....
نظام را؛مورد خشم ونارضایتی وناقض حقوق بشر معرفی کنند
6 - از همه بدتر ..........
در مقابل اندلس شدن ایران یا سکوت میکنند یا با تغافل ........................
شروع به تمجید وتعریف وبزرگ نمودن یکطرفه ومبالغه وار ؛ جنبه های مثبت نظام واز تبین ونقد صریح کجروی های نظام ومردم ومسئولین ..........طفره می روند
واز همه تاسف بارتر در دقیقه 90 ............یک چیزی های می گویند ........که بله ما هم به وظیفه وتکلیف خود عمل کردیم در صورتیکه (نوش دارو پس از مرگ سهراب) است
کجا رفت قاطعیت , صلابت ؛ شهامت ؛ جسارت ؛شجاعت , درایت
7 - معلومست تا املاء ننویسیم ؛ اشتباه وغلط کمتر خواهیم داشت .........
8 - خداوند متعال در گذشته امت های فراوان به خاطر گناه نابود وهلاک ساخت :
قوم لوط .........عاد .........ثمود .......صالح .........نوح .........فرعون ......
9 - تهران پایتخت وام القرای کشورهای اسلامی است .............ببخشید هرکس چنین گوید جاهل ومغرض وبیمار است والسلام
خلاصه ای از بند م وصیتنامه امام خمینی (س)
تبلیغات و مقالات و سخنرانیها و کتب و مجلات بر خلاف اسلام وعفت عمومی و مصالح کشور حرام است.
و بر همه ما و همه مسلمانان جلوگیری از آنها واجب است.
و از آزادیهای مخرب... باید جلوگیری شود.
و از آنچه در نظر شرع حرام و آنچه برخلاف مسیر ملت و کشور اسلامی و مخالف با حیثیت جمهوری اسلامی است به طور قاطع اگرجلوگیری نشود٬ همه مسئول می باشند.
و مردم و جوانان حزب اللهی اگر برخورد به یکی ازامور مذکور نمودند٬ به دستگاههای مربوطه رجوع کنند.
و اگر آنان کوتاهی نمودند٬خودشان مکلف به جلوگیری هستند. خداوند تعالی مددکار همه باشد.
والسلام علیکم و علی عبادالله الصالحین و رحمت الله و برکاته
۲۶بهمن ۱۳۶۱ / ۱ جمادی الاول۱۴۰۳
روح الله الموسویالخمینی
شما امروز مسئولید و قدرت دردستان شماست!
شما امروز شاهد له شدن ارزش های اخلاقی جامعه در زیر سم ستوران شهوتران هستید.!
شما به تماشای دریده شدن آخرینحصار های اخلاقی جامعه عادت کرده اید!
شما نسبت به رونق (شتاب گیرندهو لحظه ای) برهنگی در کشور بی خیال گشته اید!
خانم یاس بحث در مورد امام علی ع نیست بلکه در مورد تنهایی و مظلومیت علی زمان ما است.
قرار هم نیست که در مدت کمی همه چیز یک تنه بدست امام خامنه ای حل و اسلامی شود من و شما که خود را مسلمان می دانیم برای تحقق اسلا م چقدر کار کرده ایم به اندازه یک به هزار امام خامنه ای هم کار نکرده ایم فقط قر می زنیم. باید همه فرامین او را اجرا کنیم تا اسلام در دنیا ظهور عملی پیدا کند و از انزوا در اید.
ما صبح تا شب مشغول امور شخصی خود هستیم و شب می اییم در اینترنت و فقط میگیم چرا اینطوریه چرا اونطوریه! ما ها چی کار کرد ه ایم برای اجرای دستورات ولی فقیه ؟ فرق ما با اون یاران نافرمان و پر حرف حضرت علی ع چیست؟
در دوره خود حضرت علی ع هم شبیه مسایل امروزی بود .
در مورد جنگ امام علی ع در جمل و صفین و نهروان مگر علی زمان ما تا کنون دو فتنه داخلی سال 78 و 88 را نداشت؟ فکر می کنید دوباره فتنه ای به وجود نمی اید؟ ایا نهروانی هست؟ نهروانی ها چه کسانی بودند ؟ ایا مذهبی بودند؟ ایا مسلمان بودند؟
در حالیکه نایب امام زمان ع تنهاست و دستوراتش را بی خیال گشته ایم ما چگونه به خود اجازه می دهیم که دم از امام زمان بزنیم اگر امام زمان هم بیاید وضع او بهتر از علی زمان نیست
مگر زندگی مبارزه و استقامت برای خدا و ولی خدا نیست؟
ایا ما واقعا تابع ولی فقیه و فرمانبریم؟؟
نهج البلاغة (للصبحي صالح)، ص: 48
قال الإمام عليّ (عليه السلام): «لا يقاس بآل محمّد (صلّى اللّه عليه و آله و سلّم) من هذه الأمّة أحد
دلائل الإمامة (ط - الحديثة)، ص: 21
بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج23، ص: 117
.
پس چرا قیاس می کنیم؟
هر کسی که راه انبیا و امامان را ادامه دهد و دستورات الهی و فرامین الهی را پیاده سازی و اجرا کند و در این راه در حد توان فعال باشد و خالصانه برای خدا کار کند در حقیقت وارث انان است شخص مهم نیست هر کسی این راه را ادامه دهد راه خدا را رفته و نایب انان است و به نیابت از انها فعال است هر کس در هر سطحی.
من تعجب می کنم که افرادی مثل شما به راحتی فرامین افراد فاسدی مثل شاه سابق و جرج بوش و اباما وسارکوزی ... را راحت می پذیرید و اعتراضی ندارید (که در جهت منافع گروهی مستکبر و محدوداست ) ولی با امام خامنه ای که روشش همان روش اهل بیت ع و انبیا است مشکل دارید و در برابر فرمان خدا که از دهان او یا افرادی مشابه او صادر می شود مشکل دارید بروید خودتان را اصلاح کنید و مفهوم ولی و سرپرست الهی را بفهمید .
فردی که امروز احکام الهی در سطحی اسان و راحت از امام خامنه ای نمی پذیرد قطعا اگر خود امام زمان ع هم بیاید احکام الهی از او را نمی پذیرد چه فرقی می کند احکام الهی از چه طریقی به ما برسد؟ روزی از دهان نوح ع و ابراهیم ع می رسید روزی از دهان محمد ص و روزی امام علی ع و روزی امام خمینی ع و امروز امام خامنه ای و اینده هم امام زمان ع.
به محتوا نگاه کنید شخص انتقال دهنده است ولی باید با تقوا باشد. مثل سیم برق که برق را عبور میدهد ولی باید جنس ان هادی باشد ولی هر سیم هادی برق یا از جنس مس یا طلا اینکار را میکند.
منتها امام معصوم طلا 24 است و لی ولی فقیه مس است . برق را دریاب ای لامپ تا روشن شوی وگرنه در ظلمت خواهی ماند
با سلام
هر کسی که راه انبیا و امامان را ادامه دهد و دستورات الهی و فرامین الهی را پیاده سازی و اجرا کند و در این راه در حد توان فعال باشد و خالصانه برای خدا کار کند در حقیقت وارث انان است شخص مهم نیست هر کسی این راه را ادامه دهد راه خدا را رفته و نایب انان است و به نیابت از انها فعال است هر کس در هر سطحی.
فکر کنم تعریف شما از نایب با من تفاوت دارد.
با این تعریف شما هم نایب امام زمانی
من تعجب می کنم که افرادی مثل شما به راحتی فرامین افراد فاسدی مثل شاه سابق و جرج بوش و اباما وسارکوزی ... را راحت می پذیرید و اعتراضی ندارید (که در جهت منافع گروهی مستکبر و محدوداست ) ولی با امام خامنه ای که روشش همان روش اهل بیت ع و انبیا است مشکل دارید و در برابر فرمان خدا که از دهان او یا افرادی مشابه او صادر می شود مشکل دارید بروید خودتان را اصلاح کنید و مفهوم ولی و سرپرست الهی را بفهمید .
بنده تا به حال از ایم افراد دستوری نپذیرفته ام پیشنهاد می کنم در مورد تهمت کمی مطالعه کنید
مگر نه این است که خداوند در آیه 55 سوره 5 فرموده چه کسانی ولی مایند؟
فردی که امروز احکام الهی در سطحی اسان و راحت از امام خامنه ای نمی پذیرد قطعا اگر خود امام زمان ع هم بیاید احکام الهی از او را نمی پذیرد چه فرقی می کند احکام الهی از چه طریقی به ما برسد؟ روزی از دهان نوح ع و ابراهیم ع می رسید روزی از دهان محمد ص و روزی امام علی ع و روزی امام خمینی ع و امروز امام خامنه ای و اینده هم امام زمان ع.
به محتوا نگاه کنید شخص انتقال دهنده است ولی باید با تقوا باشد. مثل سیم برق که برق را عبور میدهد ولی باید جنس ان هادی باشد ولی هر سیم هادی برق یا از جنس مس یا طلا اینکار را میکند.منتها امام معصوم طلا 24 است و لی ولی فقیه مس است . برق را دریاب ای لامپ تا روشن شوی وگرنه در ظلمت خواهی ماند
بنده مقلد جناب خامنه ای نیستم که دستور دینم را از او بگیرم موضوع چیز دیگری بود برادرم انحراف در امام شناسی ...
آیا درست است که بر خلاف روایات فردی را علی زمانه و نایب امام زمان بخوانید(نعوذ بالله من هذا)؟
بنده مقلد جناب خامنه ای نیستم
ولی در احکام فردی میتوان از هر مجتهدی که دوست دارید تبعیت کنید.
فکر کنم تعریف شما از نایب با من تفاوت دارد.
بنده تا به حال از ایم افراد دستوری نپذیرفته ام
انحراف در امام شناسی
من نگفتم ولی فقیه امام معصوم است .
ولی فقیه در حقیقت یکی از شیعیان خالص امام معصوم است!
تنها حکومتی در غیاب امام زمان الهی است که تحت نظر یک و فقط یک فقیه با تقوی و عادل و شجاع اداره شود( نه شورای فقها - شورا غلط است) سایر حکومتها شیطانیست و طاغوت است.
در ضمن بحث را منحرف کردید
حرف من این است که ولی فقیه مظلوم است تنها است و مردم و مسوولین خیلی دنبال اجرای همه دستورات او خصوصا دستورات فرهنگی او نیستند!
بنده مقلد جناب خامنه ای نیستم که دستور دینم را از او بگیرم موضوع چیز دیگری بود برادرم انحراف در امام شناسی ...
آیا درست است که بر خلاف روایات فردی را علی زمانه و نایب امام زمان بخوانید(نعوذ بالله من هذا)؟
با سلام و عرض ادب
مختصرا عرض می شود که: نیابت از جانب امام عصر علیه السلام بر دو گونه بوده: نیابت خاصه و نیابت عامه.
نيابت خاصه، آن است كه امام اشخاص معين و مشخصى را نايب خود قرار دهد و به اسم و رسم او رامعرفى كند، همان طورى كه امام حسن عسكرى عليه السلام اين كار را انجام داد و فرمود:«العمرى وابنه ثقتان ، فمااديااليك عنى فعنى يؤديان و ما قالا لك فعنى يقولان»؛[1] عمرى (عثمان بن سعيد) و پسرش(محمدبن عثمان) مورد اعتماد هستند، هرچه آنها به تو برسانند از من مى رسانند وآنچه به تو بگويند از جانب من مى گويند.
و در جاى ديگر فرمود : «و اشهدوا على ان عثمان بن سعيدالعمرى وكيلى و ان ابنه محمدا وكيل ابنى مهديكم »؛[2] گواه و شاهد باشيد كه عثمان بن سعيد عمرى (نايب اول) وكيل من است وفرزندش محمد بن عثمان (نايب دوم) وكيل فرزند من، مهدى شمااست.حضرت حجة بن الحسن المهدى عليه السلام نايبان بعد از عثمان بن سعيد (نايب اول) رابه وسيله نايب قبلش معين مى فرمودند.
نيابت عامه، آن است كه امام عليه السلام ضابطه اى كلى و صفات ومشخصاتى را معرفى و بيان مى نمایند،در هر عصرى آن صفات وويژگيهاى معين در هر فردى از افرادوجود داشته باشد ، نايب عام امام عليه السلام شناخته مى شود. همان طورى كه در احاديث اين ضابطه كلى بيان شده است. امام زمان عليه السلام در توقيع اسحاق بن يعقوب كه به دست محمدبن عثمان (نايب دوم) صادرگشت، فرمود: «و اما الحوادث الواقعة فارجعوافيها الى رواة حديثنا فانهم حجتى عليكم و انا حجة الله »؛[3] و اما رويدادها و پيشامدهايى كه درآينده روى خواهد داد، درباره آنها به راويان حديث ما رجوع كنيد; زيراكه آنهاحجت من برشمايند ومن حجت خدامى باشم.
امام صادق عليه السلام فرمود: «و اما من كان من الفقهاء صائنالنفسه حافظا لدينه مخالفا لهواه مطيعا لامر مولاه فللعوام ان يقلدوه »؛ [4]هر كس از فقها نفس خود را از معاصى و محرمات نگهدارى كند و دين خود را حفظنمايد و مخالف هواى خود و مطيع مولاى خود باشد، پس عوام (كسى كه فقيه نيست و قدرت استنباط ندارد) بايد از آن تقليد بكنند.
با این توضیحات عرض می شود فقهایی که دارای شرایط مذکور در روایات اهل بیت علیهم السلام هستند نائب عام حضرت حجت علیه السلام می باشند و مقام معظم رهبری دام ظله العالی نیز از این امر مستثنا نیستند، بلکه به طریق اولی این امر در مورد ایشان صادق است.
برای اطلاع بیشتر مراجعه فرمائید به این لینکها:
http://salehat.ir/index.php?option=com_content&view=article&id=108:-1368&catid=45:nazar-bozorgan
http://salehat.ir/index.php?option=com_content&view=article&id=157:1390-03-07-18-41-26&catid=45:nazar-bozorgan
http://siasi.porsemani.ir/node/1857
http://www.parsine.com/fa/pages/?cid=21652
http://www.jahannews.com/vdcjhhev8uqetoz.fsfu.html
[=Calibri][1]. وسائل الشيعة: ح 4، الباب 11، من أبواب صفات القاضي.
[2].الغیبة، شیخ طوسی، ص:356.
[3]. وسائل الشيعة، ج 18، الباب 11 من أبواب صفات القاضي، ح 9.
[4]. وسائل الشيعة: الباب 10، من أبواب صفات القاضي، ح 20.
امام صادق عليه السلام فرمود: «و اما من كان من الفقهاء صائنالنفسه حافظا لدينه مخالفا لهواه مطيعا لامر مولاه فللعوام ان يقلدوه »؛ [4]هر كس از فقها نفس خود را از معاصى و محرمات نگهدارى كند و دين خود را حفظنمايد و مخالف هواى خود و مطيع مولاى خود باشد، پس عوام (كسى كه فقيه نيست و قدرت استنباط ندارد) بايد از آن تقليد بكنند.با این توضیحات عرض می شود فقهایی که دارای شرایط مذکور در روایات اهل بیت علیهم السلام هستند نائب عام حضرت حجت علیه السلام می باشند و مقام معظم رهبری دام ظله العالی نیز از این امر مستثنا نیستند، بلکه به طریق اولی این امر در مورد ایشان صادق است.
برای اطلاع بیشتر مراجعه فرمائید به این لینکها:
امام معصوم ع دقیقا مشخصات فقیه شیعه که باید از او تبعیت کرد را فرموده است و در ضمن این را باید گفت که همه فقها شیعه شرایط ذکر شده توسط امام صادق ع را ندارند و از انهائی که شرایط را ندارند نباید تبعیت کرد.
فقهایی که دنبال دنیا پرستی و هوی و هوس و سوء استفاده از اسلام برای اهداف دنیوی هستند و خانواده و فرزندان خود و باند خود را بر اسلام و حق ترجیح می دهند را نباید تقلید کرد و نباید فرمانبری کرد خطر انها برای اسلام از یزید زیادتر است.
با سلام خدمت دوستان عزیز و کارشناسان محترم
در مورد اختلافی نظری که دو نفر از دوستان با هم داشتند باید عرض کنم، از نظر شرعی یا عقلی مشکلی ندارد که یک نفر را به امام علی یا امام حسین تشبیه کنیم. یا مثلا یک نفر را به طلحه و زبیر تشبیه کنیم.
اما این مسئله یک مشکل جانبی دارد.
و آن این است که اگر ما کسی را که دوست داریم بگوییم شبیه پیامبر است و شخصی را که با ما مخالف است مثلا بگوییم شبیه ابو جهل است، در این صورت شخصی که با ما دشمنی دارد میتواند دقیقا با توجه به قراین دیگری همین حرف را به خود ما برگرداند.
بگذارید یه مثال خنده دار بزنم: موقعی که سریال مختار در تلویزیون پخش می شد، من از برخی شنیدم که می گفتند این سریال دقیقا مطابق زمان ماست و تاریخ تکرار شده است. و مثلا می گفتند کسانی که فتنه 88 رو راه انداختند، مثل ابن حر و دار و دسته اون هستند.
اما برخی دیگر می گفتند، بله تاریخ تکرار شده است اما مختار مثل حزب مخالف است که میخواهد با ظلم مبارزه کند اما او را زندانی کردند.
من به این نتیجه رسیدم که ما باید ببینیم چه کسی مطابق حق حرکت می کند و از او پیروی کنیم. و استفاده از شخصیت های تاریخی شاید به نفع هیچ یک از طرفین نیست.