بیشتر فضای جهنّم رو خانم ها اشغال کردن
تبهای اولیه
عرض سلام و خسته نباشید بر اساتید بزرگوار:Gol:
وفي صحيح مسلم عن ابن عباس قال: قال رسول الله أطلعت في الجنة فرأيت أكثر أهلها الفقراء واطلعت في النار فرأيت أكثر أهلها النساء
پیامبر اسلام فرمود:
((بر جهنم گذر کردم واکثر اهل آن را زنان دیدم))
اساتید بزرگواردر مورد این حدیث شفاف سازی بفرمایند.
یا حق:Gol:
البته بنده استاد نیستم ولی نظر شخصی ام را می گویم. فکر میکنم یک دلیلش به خاطر حس حسادت زن است. که ام الامراض است.
البته بنده استاد نیستم ولی نظر شخصی ام را می گویم. فکر میکنم یک دلیلش به خاطر حس حسادت زن است. که ام الامراض است.
با سلام و تشكر از شما.
ولي دوست عزيز فكر نمي كنم اين دليل قانع كنندهاي باشه يا لااقل به تنهايي كافي نيست.
حسادت زن و مرد نمي شناسد و در مردان نيز وجود دارد.
پیامبر اسلام فرمود: اساتید بزرگواردر مورد این حدیث شفاف سازی بفرمایند. یا حق:Gol:عرض سلام و خسته نباشید بر اساتید بزرگوار:Gol:
وفي صحيح مسلم عن ابن عباس قال: قال رسول الله أطلعت في الجنة فرأيت أكثر أهلها الفقراء واطلعت في النار فرأيت أكثر أهلها النساء
((بر جهنم گذر کردم واکثر اهل آن را زنان دیدم))
با سلام:Gol:
بزرگوار، این حدیث در کتاب نثر الدور، ج 1، ص 205 آمده است، اما از آنجا که طبق نظر اهل فن، ثقه و مورد اطمینان بودن راویان این حدیث مورد تردید است; لذا بر فرض صحت این حدیث باید بگوییم که در واقع این حدیث هشداری است برای زنان زیرا که:
اولاً: زنان به دلیل جمال، زیبایی و عواطف بیشتر، در معرض وسوسه و زیاده سخن گفتن هستند. پس باید مراقبت بیشتری از خود به عمل آورند.
ثانیاً: خداوند حکیم، جمال و عاطفه را، که نقش بسیار مثبتی در آرامش و آراستگی محیط خانواده دارد، در وجود زن قرار داد ولی اگر این سرمایه در مسیر صحیح خود مراقبت نشود، میتواند مورد سوء استفاده قرار گرفته و منجر به گناه و فساد فرد و جامعه و بالاخره جهنمی شدن ایشان شود.
ثالثاً: بدلیل نقشی است که زنان در تربیت جامعه دارند، چنانکه در بارۀ ایشان گفته شده: "مرد از دامن زن به معراج می رود" بدیهی است اگر زنان از تربیت صحیح و الهی برخوردار نباشند، می توانند عامل مهمی در ترویج فساد و گمراهی فرد فرد جامعه باشند و این امر، موجب آن می شود که زمینۀ هلاکت بسیاری را فراهم ساخته و به همین دلیل، راه سعادت و نجات ابدی، را بر خویش بسته و خود را جهنمی سازند.
موفق باشید ... :Gol:
عرض سلام و ادب بر جناب مستطاب استاد صدیق:Gol:
استاد با توجه به فرمایشات جنابعالی در مورد این حدیث :
1-آیا زمینه و بستر فساد در زن بیشتر از مرد است.
2-زن در به فساد کشیدن مرد تواناتر است یا مرد در به فساد کشیدن زن ؟لطفاً مصادیق تاریخی در این موارد ذکر بفرمایید .
((الهم عجل لولیک الفرج))
بحث تنها این نیست که جنس مونث چطور هست و چطور نیست، از دید وسیعتر که نگاه کنیم فساد زن میتواند جامعه را از اساس ویران کند ولی مرد این طور نیست. یعنی باید نسبت به اعمال جنس مونث بیشتر حساس بود. با این دید، میتوان علت گفته پیامبر را یافت.
باسلام وتشکر
اگر واقعیات را ببینید فارغ از آیات واخبار ، مخصوصا حوادث منجر به قتل و خیانت و.....درک خواهید کرد که زن در پیدایش فتنه نقش اول را دارد ومسبوق به سابقه تاریخی و جنسیتی است همین روزنامه های دیروز و قبل را ببینید که چگونه بعضی از زنان با اغفال وتحریک مردان و جوانان منجر به نزاع و قتل بین مردان میشوند وجالبتر اینکه بعدا هم همین زنان که نقش اول در وقوع این فجایع را داشته محکوم به حبس ، اما مردان بیچاره محکوم به اعدام میشوند !!!!!
موضوع دیگر احساسات غالب در زنان است که فرصت تعقل را میگیرد و منجر به اقدامات خطرناکی در زنان میشود که البته بخشی از آن هم مربوط به خصایص طبیعی وزنانه ایشان است .
در خاتمه هم بگویم که با این اوصاف ، نمیتوان گفت که زنان در رسیدن به کمال از مردان کمتر دارند بلکه خدای سبحان با همین استعدادی که زنان داده بیشتر از این از ایشان توقع ندارد و اگر زنان همین مراتب اولیه تقوا را رعایت کنند احتیاجی به انجام مستحبات آنچنانی ندارند و زودتر از مردان به کمال میرسند چون مجهز به موتور قویتر احساس و عشق هستند.
اللهم اجعل عاقبة امرنا خیرا
باسلام وتشکراگر واقعیات را ببینید فارغ از آیات واخبار ، مخصوصا حوادث منجر به قتل و خیانت و.....درک خواهید کرد که زن در پیدایش فتنه نقش اول را دارد ومسبوق به سابقه تاریخی و جنسیتی است همین روزنامه های دیروز و قبل را ببینید که چگونه بعضی از زنان با اغفال وتحریک مردان و جوانان منجر به نزاع و قتل بین مردان میشوند وجالبتر اینکه بعدا هم همین زنان که نقش اول در وقوع این فجایع را داشته محکوم به حبس ، اما مردان بیچاره محکوم به اعدام میشوند !!!!!
موضوع دیگر احساسات غالب در زنان است که فرصت تعقل را میگیرد و منجر به اقدامات خطرناکی در زنان میشود که البته بخشی از آن هم مربوط به خصایص طبیعی وزنانه ایشان است .
در خاتمه هم بگویم که با این اوصاف ، نمیتوان گفت که زنان در رسیدن به کمال از مردان کمتر دارند بلکه خدای سبحان با همین استعدادی که زنان داده بیشتر از این از ایشان توقع ندارد و اگر زنان همین مراتب اولیه تقوا را رعایت کنند احتیاجی به انجام مستحبات آنچنانی ندارند و زودتر از مردان به کمال میرسند چون مجهز به موتور قویتر احساس و عشق هستند.
اللهم اجعل عاقبة امرنا خیرا
سلام دوست عزیز ، باید خدمتون عرض کنم که افکار شما شدیداً نیاز به تخریب و بازسازی مجدد دارد......
باسلام وتشکراگر واقعیات را ببینید فارغ از آیات واخبار ، مخصوصا حوادث منجر به قتل و خیانت و.....درک خواهید کرد که زن در پیدایش فتنه نقش اول را دارد ومسبوق به سابقه تاریخی و جنسیتی است همین روزنامه های دیروز و قبل را ببینید که چگونه بعضی از زنان با اغفال وتحریک مردان و جوانان منجر به نزاع و قتل بین مردان میشوند وجالبتر اینکه بعدا هم همین زنان که نقش اول در وقوع این فجایع را داشته محکوم به حبس ، اما مردان بیچاره محکوم به اعدام میشوند !!!!!
موضوع دیگر احساسات غالب در زنان است که فرصت تعقل را میگیرد و منجر به اقدامات خطرناکی در زنان میشود که البته بخشی از آن هم مربوط به خصایص طبیعی وزنانه ایشان است .
در خاتمه هم بگویم که با این اوصاف ، نمیتوان گفت که زنان در رسیدن به کمال از مردان کمتر دارند بلکه خدای سبحان با همین استعدادی که زنان داده بیشتر از این از ایشان توقع ندارد و اگر زنان همین مراتب اولیه تقوا را رعایت کنند احتیاجی به انجام مستحبات آنچنانی ندارند و زودتر از مردان به کمال میرسند چون مجهز به موتور قویتر احساس و عشق هستند.
اللهم اجعل عاقبة امرنا خیرا
با سلام
بگذارید از این بعد نگاهی به نقش زن بیاندازیم!!!
همه انسانها در برابر امام عصرِ خود مسئول هستند چه مرد و چه زن !! و برای زمینهسازی ظهور آن حضرت وظایفی را بر عهده دارند.
زنان علاوه بر نقش عمومی که همة انسانها عهدهدار هستند، میتوانند در مواردی به طور خاص ایفای نقش نموده و زمینههای ظهور را فراهم نمایند و این مسئله، اهمیت نقش زنان را در زمینهسازی ظهور روشن مینماید.
برای دستیابی به این مهم، شناخت جایگاه زن در ابعاد مختلف لازم است تا بتوان در پرتو آن به چگونگی تأثیرگذاری زن در ابعاد گوناگون پرداخت
شناخت و معرفت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف به منزلة مهمترین وظیفة هر مسلمان مطرح است؛ چرا که دنیا و آخرت او را تحتالشعاع قرار میدهد.
عدم شناخت صحیح امام در دنیا باعث گمراهی و مردن به مرگ جاهلیت میشود.اما در دوران حاضر و علم به غیبت ایشان، وظیفه پیروان را باید در آشنایی با وظایف و احکام خود جستوجو نمود؛ چرا که با عدم حضور امام، دستیابی به بسیاری از حقایق، دشوار خواهد بود.
یکی از وظایف مهم افراد در این دوران، علم به وجود امام و وظیفة انتظار صحیح و راستین است؛ چرا که برداشت انحرافی از مقولة انتظار، خود موجب گمراهی میگردد و عوارض ناگواری در پی خواهد داشت. شناخت کیفیت انتظار راستین، شناخت و انجام تکالیف صحیح منتظرین واقعی را در پی دارد، که افراد با شناخت وظایف فردی و اجتماعی باید در صدد زمینهسازى برای ظهور حضرت برآیند.
نوید روایات، مبنی بر اینکه زمینهسازان ظهور، اهل شرق و ایران میباشند، وظیفة مردان و زنان ایرانی را دو چندان مینماید.
زمینهسازى ظهور و آمادگی برای همراهی آن حضرت، اختصاص به جنسیت ویژهای ندارد و هر مسلمانی به عنوان دوستدار خدا و اهلبیت علیهم السلام باید این آمادگی را داشته باشد؛
هر چند تفاوتهای زن و مرد، موجب اختصاص یکسری ویژگیها برای آنان میشود و فعالیت بیشتر هر کدام را در عرصة خاص سبب میشود.
یکی از مهمترین وظیفه رهایی زنان در جنبة فردی و بعد خانوادگی است؛ چرا که خودسازی و آمادگی فردی و انتقال آن به خانواده، زیربنای آمادهسازی سایرین میباشد.
زنان باید در زمینهسازى در ابعاد مختلف ایفای نقش نمایند و به عنوان مربیانی که تربیت نسل منتظر را به عهده دارند از انجام این مهم غفلت نورزند؛ چرا که عدم توجه به نسل منتظر، با در نظر گرفتن توطئههای استکبار برای انحراف کودکان و نوجوانان، خطر عظیمی است که نسل آینده را در معرض خطر قرار میدهد.
همکاری و همیاری همسران برای تربیت نسل آینده و آمادهسازی خود در ابعاد مختلف دینى، فرهنگی و ... برای حضور در رکاب امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف برای یاری آن حضرت، وظیفة هر مسلمانی است که خویشتن را مهیای ظهور میداند.
نقش زنان در ابعاد اجتماعى، از زمینههای فردی آنان نشأت میگیرد. زنان پس از انجام وظایف فردی میتوانند در حوزههای مختلف اجتماعی نیز ایفای نقش نمایند؛ همچنان که فعالیت زنان از صدر اسلام در حوزههای اجتماعی و حمایت آنان از امام خود مشهود بوده و یاری نمودن زنان و حمایت آنان از پیامبر و ائمه علیهم السلام در تمامی صحنهها قابل مشاهده است.
الگوسازی زنان صدر اسلام، نمونه بارزی برای زنان عصر غیبت است و هوشیاری و حضور در صحنة زنان را میطلبد.
حضور در صحنههای اجتماعی اعم از فرهنگى، سیاسى و اقتصادی از این جمله است که باید توأم با رعایت تقوا و عفاف باشد و زن را از حیطة انسانیت خارج نسازد.
حضور زنان در عرصة فرهنگی برای مبارزة آنان با تهاجم فرهنگى غرب، نیازمند گسترش علوم اسلامی در میان زنان است که از طریق وسایل ارتباط جمعی به راحتی امکانپذیر است.
در عرصة سیاسى، حضور زنان در مجامع سیاسى و حمایت از امام و رهبری از عمدهترین وظایف ایشان به شمار میرود و در زمینة اقتصادی، پیشگیری از اسراف و قناعت در زندگی با الگوی مصرف صحیح، موجب زمینهسازى عدالت اقتصادى میگردد که مطلوب جامعه مهدوی است.
چنآنچه زنان در تمامی صحنههای اجتماعى، نقش خود را به خوبی ایفا نمایند، بنیانهای اجتماعی تقویت میگردد و توطئههای استکبار برای سلطه بر جهان اسلام خنثی میشود و زمینههای ظهور فراهم میگردد.
سلام به همگي
اين مطلب در روايات شيعه نيست
ولي داريم:
در جامعه اي که زنان آن فاسد باشند مردان آن نميتوانند پاک بمانند...
در واقع زن با بد حجابي مرد منحرف نميشه یا با عشوه گری مرد تحریک نمیشه
برای همینه که بسیار به حجاب و رفتار زن تاکید شده...یه زن به راحتی میتونه یه مرد
رو منحرف کنه تا جایی که حضرت یوسف که توانست خودشو نگه داره داستانش در قران امد
و خود حضرت یوسف فرمود اگر خدا نبود....
بعید نیست اگر به شکل فعلی باشه که الان اکثرا هستن کاملا این حدیث درست میشه زن ها در
قبال زیباییشون مسولن و اگه رعایت نکن جهنم بهشون وعده داده شده...
البته این به این معنی نیست که مردها به جهنم نمیرن هرکی گناه کنه جاش جهنمه چه مرد چه زن...
از یه جنبه دیگه هم اگه بخوایم نگاه کنیم طبق امار تعداد زنان از مردان بیشتره و خب معلومه که سهمیه
جهنمشون هم بیشتره(مثل دانشگاه ها):khaneh:
سلام دوست عزیز ، باید خدمتون عرض کنم که افکار شما شدیداً نیاز به تخریب و بازسازی مجدد دارد......
با سلام وتشکر
خدمت دوست عزیز جناب توبه عرض کنم افکار من تعقل از تورات وانجیل وقرآن کریم و احادیث معصومین صلوات الله علیهم اجمعین است وحقیقت و واقعیت را نمیتوان تغییر داد و ثابت است
اما حقایق :
مگر عهد عتیق را نخواندید که چگونه سر مطهر یحیای پیامبر کابین یک فاحشه میشود !!!
مگر در همین زمان معاصر فتنه بهائیت توسط یک زن (قرة العین ) به انجام نرسید ؟
مگر در قرآن کریم نیامده که کید شما زنان عظیم است در حالیکه کید شیطان را ضعیف شمرد ؟
ومگر در اخبار متفق بین شیعه وسنی نیامده که زنان نواقص عقول وایمان و .....هستند ؟
نهج البلاغه: عن أمير المؤمنين عليه السلام أنه
قال: معاشر الناس ! إن النساء نواقص الايمان، نواقص العقول، نواقص الحظوظ، فأما
نقصان إيمانهن فقعودهن عن الصلاة والصيام في أيام حيضهن، وأما نقصان عقولهن فشهادة
الامرأتين كشهادة الرجل الواحد، وأما نقصان حظوظهن فمواريثهن على الانصاف من مواريث
الرجال
وعلامه مجلسی آورده :
ومنه الحديث فرأيت أكثر أهلها النساء لكفرهن
قيل: أيكفرن بالله قال: لا، ولكن يكفرن الاحسان، ويكفرن العشير أي يجحدن إحسان
أزواجهن .بحار 71/91
))))
وعن النبي صلى الله عليه وآله: اطلعت على الجنة فوجدت أكثر أهلها الفقراء والمساكين
وبرودته الرواح إلى مشارق الارض التي يكون شروق الارض عليها اكثر يعني البلاد
وإذا ليس فيها أحد أقل من الاغنياء والنساء (عدة الداعی )
ودر منابع اهل سنت :
(خ) أبو سعيد الخدري - رضي الله عنه - : قال : «خرج رسولُ الله -صلى الله عليه وسلم- في أضحى ، أو فِطْر ، إِلى المصلَّى ، ثم انصرف فَوَعَظَ النَّاسَ فأمرهم بالصدقة ، فقال : أيُّها الناس ، تصدَّقوا ، فمرَّ على النساءِ ، فقال : يا معشر النِّسَاءِ تَصدَّقْنَ ، فَإِني رأيتُكُنَّ أكْثَرَ أهلِ النار، فقُلْنَ : وبِمَ ذلك يا رسول الله ؟ قال: تُكْثِرْنَ اللَّعْنَ ، وتَكْفُرْنَ العَشِيرَ ، ما رأيتُ [من] ناقصاتِ عَقْل ودِيْن أذْهَبَ لِلُبِّ [الرجلِ] الحازِم من إِحداكنَّ يا معشر النساء، ثم انصرف ، فلما صار إِلى منزله جاءت زينبُ امرأةُ ابنِ مسعود تستأذن عليه ، فقيل : يا رسولَ الله ، هذه زينبُ ، فقال : أيُّ الزيانب ؟ فقيل: امْرأَةُ ابن مسعود، قال : نعم ، ائْذَنُوا لها ، فأُذِن لها ، قالت: يا نبيَّ الله إِنك أمرتَ اليوم بالصدقة ، وكان عندي حُليّ لي ، فأردتُ أن أتصدَّقَ به ، فزعم ابنُ مسعود : أنه وولده أحقُّ من تُصِدِّق به عليهم ، فقال النبيُّ -صلى الله عليه وسلم- : صَدَقَ ابنُ مسعود[ص:472] زَوْجُكِ وولَدُكِ أحقُّ من تَصَدَّقْتِ به عليهم». أخرجه البخاري.
وقد أخرج مسلم المعنى الأول، وهو مذكور في «باب صلاة العيدين». من «كتاب الصلاة».
أخرجه البخاري (1/83 ، 2/149 ، 3/45 ، 226). ومسلم (1/61) قال : حدثنا الحسن ابن علي الحلواني ، وأبو بكر بن رسحاق. وابن خزيمة (2045) (2462) قال : حدثنا محمد بن يحيى ، وزكريا بن يحيى بن أبان.
خمستهم - البخاري ، والحسين ، وأبو بكر ، ومحمد بن يحيى ، وزكريا - قالوا : حدثنا سعيد بن أبي مريم ، قال : حدثنا محمد بن جعفر ، قال : أخبرني زيد بن أسلم ، عن عياض بن عبد الله ، فذكره.
* رواية البخاري (3/45) مختصرة على أليس إذا حاضت لم تصل ولم تصم ؟ فذلك نفصان دينها.
* ورواية البخاري (3/226) مختصرة على «أليس شهادة المرأة مثل نصف شهادة الرجل ؟ قلنا : بلى. قال : فذلك من نقصان عقلها».
همچنین :
(خ م ط د ت س) عبد الله بن عباس - رضي الله عنهما - : قال : «انخسفت الشمس على عهد رسولِ الله -صلى الله عليه وسلم- ، فصلَّى رسولُ الله -صلى الله عليه وسلم- والناسُ معه ، فقام قياما طويلا نحوا من قراءةِ سورةِ البقرة ، ثم ركع ركوعا طويلا ، ثم رفع فقام قياما طويلا ، وهو دون القيام الأول، ثم ركع ركوعا طويلا ، وهو دون الركوع الأول، ثم سجد ، ثم قام قياما طويلا، وهو دون القيام الأول ، ثم ركع ركوعا طويلا ، وهو دون الركوع الأول ،[ص:174] ثم رفع ، فقام قياما طويلا ، وهو دون القيام الأول ، ثم ركع ركوعا طويلا ، وهو دون الركوع الأول ، ثم سجد ، ثم انصرف وقد تَجَلَّت الشمسُ ، فقال [ -صلى الله عليه وسلم-] : إِن الشمس والقمر آيتان من آيات الله لا يَخسِفان لموت أحد ، ولا لحياته، فإذا رأيتم ذلك فاذكروا الله ، قالوا : يا رسولَ الله ، رأيناك تناولت شيئا في مقامك ، ثم رأَيناكَ تَكَعْكَعْتَ ؟ قال : إِني رأيتُ الجنةَ ، فتناولتُ عُنْقُودا ، ولو أَصبتُه لأَكلتم منه ما بقيتِ الدنيا، وأُرِيتُ النارَ ، فلم أرَ مَنْظَرا كاليومِ قَطُّ أفْظَعَ، ورأيتُ أكثر أهلها النساء ، قالوا: بِمَ يا رسول الله ؟ قال: بكفرهن. قيل : أيكفُرْنَ بالله ؟ قال : يكفرن العشير ، ويكفرن الإحسان ، لو أحسنتَ إِلى إِحداهنَّ الدهرَ كلَّه ، ثم رأت منك شيئا ، قالت: ما رأيتُ منكَ خيرا قَطُّ». أخرجه البخاري ، ومسلم.
وقد أخرجه مسلم مختصرا ، قال : «إن رسولَ الله -صلى الله عليه وسلم- صلَّى أربع ركعات في ركعتين، وأربع سجدات - يعني في كسوف الشمس».
وله في أخرى قال : «صلَّى رسولُ الله -صلى الله عليه وسلم- حين كَسَفتِ الشمسُ ثمانيَ ركعات في أربع سجدات». [وقال] : عن عليّ مثل ذلك.[ص:175]
وفي أُخرى : «أن النبيَّ -صلى الله عليه وسلم- صلَّى في كسوف، قرأَ ثم ركع ، ثم قرأ ثم ركع، ثم قرأ، ثم ركع ، ثم قرأ ثم ركع ، ثم سجد». والأخرى مثلها.
وأخرج الموطأ الرواية الأولى.
وأخرج أبو داود الرواية الآخرة التي لمسلم.
وأخرج النسائي الأولى من المتفق ، والأولى من أفراد مسلم ، والثانية.
وله وللترمذي : «أن النبيَّ -صلى الله عليه وسلم- صلَّى في كسوف ، فقرأ ثم ركع ، ثم قرأ ثم ركع ، ثم قرأ ثم ركع ، ثم قرأ ، ثم ركع ، ثم سجد سجدتين». والأخرى مثلها.
وفي رواية لأبي داود قال : «خَسَفت الشمسُ ، فصلَّى رسولُ الله -صلى الله عليه وسلم- والناسُ معه، فقام قياما طويلا بنحو من سورة البقرة ، ثم ركع... وساق الحديث» ، ولم يذكر أبو داود لفظه.
وله في أخرى : «أَنَّ رسولَ الله -صلى الله عليه وسلم- صلَّى في كسوف الشمس». قال أبو داود : مثل حديث عروة عن عائشة عن النبي -صلى الله عليه وسلم- : «أَنَّه صلَّى ركعتين ، في كلِّ ركعة ركعتين».
لن يفلح قوم أسدوا أمرهم إلى امرأة
وفي رواية الترمذي قال : «عَصَمَني الله - عز وجل - بشيء سمعتُه من رسولِ الله -صلى الله عليه وسلم-: لمَّا هَلَكَ كِسْرى قال : «مَنِ استَخْلَفُوا ؟» قالوا : ابنَتهُ ، فقال النبيُّ -صلى الله عليه وسلم- : «لَنْ يُفْلِحَ قَومٌ وَلَّوْا أَمْرَهُمْ امْرأة» فَلَمَّا قَدِمَتْ عَائِشَةُ - يعني البصرة - ذكرتُ قَولَ رسولِ الله -صلى الله عليه وسلم- ، فَعَصَمني اللهُ بِهِ».[ص:50]
وفي رواية النسائي مثل الترمذي إلى قوله : «وَلَّوا أمْرَهُم امرأة».
با سلام وتشکر خدمت دوست عزیز جناب توبه عرض کنم افکار من تعقل از تورات وانجیل وقرآن کریم و احادیث معصومین صلوات الله علیهم اجمعین است وحقیقت و واقعیت را نمیتوان تغییر داد و ثابت است اما حقایق : مگر عهد عتیق را نخواندید که چگونه سر مطهر یحیای پیامبر کابین یک فاحشه میشود !!! مگر در همین زمان معاصر فتنه بهائیت توسط یک زن (قرة العین ) به انجام نرسید ؟ مگر در قرآن کریم نیامده که کید شما زنان عظیم است در حالیکه کید شیطان را ضعیف شمرد ؟ ومگر در اخبار متفق بین شیعه وسنی نیامده که زنان نواقص عقول وایمان و .....هستند ؟
سلام به همه دوستان
مطلبی که شما فرمودید صحیح اما دلیلی بر این مدعا نیست
قضیه ناقص العقل بودن و....منظور چیز دیگری بوده است اما حتی اگر شما بخواهید به آن استناد بکنید
زن ها نباید به جهنم بروند چرا که ناقص العقل هستن(که منظور این نیست)و کسی که ناقص العقله رو
که جهنم نمیبرن بالاخره خلقتش اینگونه بوده و از عدل خدا به دوره به این دلیل زن رو به جهنم ببره...
راجب پیدایش بهایی فرمودید یک زن بود و چندین مرد یعنی مقصر فقط زن بوده؟صدها فرقه انحرافی توسط
مردان به وجود امده ایا فقط این باید دیده بشه؟ندیدید مردانی رو که جنایاتشون دنیا را تکان داد؟
تازه مگر ما نداریم بهشت زیر پای مادران است؟؟؟؟
به طور کلی هر کسی گناه کند باید به جهنم چه مرد و چه زن.....
با سلام وتشکر
حقیقت و واقعیت را نمیتوان تغییر داد و ثابت است
اما حقایق :
ممنون، یک سری از جنایات فراگیر مردان رو در طول تاریخ که یک ملت یا حتی دنیا رو در بر می گرفت رو خدمتون ارسال می دارم تا آنروی سکه نیز آشکار گردد :
جرج بوش از بیگناهی 742 زندانی گوانتانامو مطلع بوده است
مانع تراشي مقامات دولت بوش دربرابر تحقيق كامل درباره حملات ۱۱ سپتامبر
جنگ عراق؟ بزرگترين اشتباه دولت بوش
بوش و بلر مسئول کشته شدن میلیونها عراقي بی گناه هستند
"باراك اوباما" مسئول جنايات غزه
عبدالمالک ريگي، سردسته گروه جنايتکار ريگي در کارنامه سياه خود جنايات متعددي را عليه مردم بي گناه کشورمان، نيروهاي نظامي سپاه و نيروي انتظامي و هم چنين مردم ...
اما جنایات هیتلر و خساراتی که نازیسم بر ملل اروپا وارد آورد بی سابقه است.
يك افسر ارشد گارد رياستجمهوري عراق در بازجويي اخير خود با اعتراف به شكنجه با سوزاندن، قطع اعضاي بدن و كشتار هزار اسير ايراني گوشهاي ديگر از جنايات صدام ...
آدمکشیها درست از زمان لنین آغاز گشت و در دوره استالین به اوج خود رسید.
چنگيز پس از فتح شهر اُترار بيشتر ساكنان آنرا قتل عام و حاكم آن "غايرخان" را، با ريختن نقره مذاب داخل چشمها و گوشهايش مي كشد
تنها در ایران نبوده که اسکندر به چنین خودکامگی و افسار گسیختگی و جنایات هولناک دست زده است ، او در طول زندگی خبیث و ماجراجویانه و آلوده خود به هر کشوری که ...
بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی دو عملیات اتمی بودند که در زمان جنگ جهانی دوم به دستور هری ترومن، رئیس جمهور وقت آمریکا، علیه امپراتوری ژاپن انجام گرفتند.
مسأله زنده به گور کردن دختران توسط مردان
این آیات که از سلطه گری و تجاوز و جنایات فرعون برای تقویت پایه های حکومت خود, سخن می گوید خداوند پس از شمارش بخشی از جنایات فرعون , نسبت به بنی اسرائیل به
با سلام اینجانب این حدیث را از نظر متن و سند و منبع مخدوش میدانم و نیازی به اثبات مدلول باطل ان نمی بینم
سلام به همه دوستان
مطلبی که شما فرمودید صحیح اما دلیلی بر این مدعا نیست
قضیه ناقص العقل بودن و....منظور چیز دیگری بوده است اما حتی اگر شما بخواهید به آن استناد بکنید
زن ها نباید به جهنم بروند چرا که ناقص العقل هستن(که منظور این نیست)و کسی که ناقص العقله رو
که جهنم نمیبرن بالاخره خلقتش اینگونه بوده و از عدل خدا به دوره به این دلیل زن رو به جهنم ببره...
راجب پیدایش بهایی فرمودید یک زن بود و چندین مرد یعنی مقصر فقط زن بوده؟صدها فرقه انحرافی توسط
مردان به وجود امده ایا فقط این باید دیده بشه؟ندیدید مردانی رو که جنایاتشون دنیا را تکان داد؟
تازه مگر ما نداریم بهشت زیر پای مادران است؟؟؟؟
به طور کلی هر کسی گناه کند باید به جهنم چه مرد و چه زن.....
با سلام وتشکر
در جواب شما وسایر دوستان گرامی بگویم :
ظاهرا به مطلب دقت نکردید
من نوشتم که بعضی زنان .... اینطورند واین یعنی این امر مطلق نیست و منظور جامعه آماری نرمال است.اگر با علم ریاضی وآمار سروکار داشته باشید وخودتان نمونه بگیرید به نتیجه من خواهید رسید که اغلب اینگونه بوده وهست.
اما در مورد جهنم نرفتن ؛ خدای سبحان فرمود : لا یکف الله نفسا الا وسعها ؛ و لا يُكَلِّفُ اللَّهُ نَفْسًا إِلاَّ مَا آَتَاهَا ؛ بنابراین هر کس به نسبت همان عقلش مواخذه میشود. همچنین اکثر اهل الجنة الضعفاء من النساء ، امام صادق(ع) فرمود: بیشتر بهشتیان از مستضعفان زناناند.پس با این آیه وحدیث ، حدیث نواقص العقول تحکیم وتقویت میشود .
بهن في الفعال فإنهن لا عهد لهن عند عاهدهن، ولا ورع لهن عند حاجتهن، ولا دين لهن
عند شهوتهن، يحفظن الشر وينسين الخير، فالطفوا لهن على حال، لعلهن يحسن الفعال (
كنز الفوائد للكراجكى ص 63 ضمن حديث
).
و علم هم ثابت کرده که زنان در منطقیات توان همسری با مردان را ندارند هر چند که در احساسات قویترند .
البته بهمین دلایل است که اغلب دختران بدون اذن ولی نمیتوانند ازدواج کنند و نمیتوانند قاضی شوند و.....
با سلام اینجانب این حدیث را از نظر متن و سند و منبع مخدوش میدانم و نیازی به اثبات مدلول باطل ان نمی بینم
سلام ممنون که وقت گذاشتید و مخدوش بودن منبع و متن و سند حدیث زیر رو اعلام کردید:Gol: ....
پیامبر اسلام فرمود:
((بر جهنم گذر کردم واکثر اهل آن را زنان دیدم))
با سلام
برای تتمیم بحث ابتدا احادیثی را در این باب میبینیم :
[4370] رُوِيَ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ سِنَانٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ أَغْلَبُ الْأَعْدَاءِ لِلْمُؤْمِنِ زَوْجَةُ السَّوْءِ .صحيح
[4371] وَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص مَا رَأَيْتُ ضَعِيفَاتِ الدِّينِ نَاقِصَاتِ الْعُقُولِ أَسْلَبَ لِذِي لُبٍّ مِنْكُنَّ
[4372] وَ قَالَ ع إِنَّمَا النِّسَاءُ عِيٌّ وَ عَوْرَةٌ فَاسْتُرُوا الْعَوْرَةَ بِالْبُيُوتِ وَ اسْتُرُوا الْعِيَّ بِالسُّكُوتِ
[4373] وَ قَالَ ع لَوْ لَا النِّسَاءُ لَعُبِدَ اللَّهُ حَقّاً حَقّاً
[4374] وَ رَوَى الْأَصْبَغُ بْنُ نُبَاتَةَ عَنْ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ ع قَالَ سَمِعْتُهُ يَقُولُ يَظْهَرُ فِي آخِرِ الزَّمَانِ وَ اقْتِرَابِ السَّاعَةِ وَ هُوَ شَرُّ الْأَزْمِنَةِ نِسْوَةٌ كَاشِفَاتٌ عَارِيَاتٌ مُتَبَرِّجَاتٌ مِنَ الدِّينِ دَاخِلَاتٌ فِي الْفِتَنِ مَائِلَاتٌ إِلَى الشَّهَوَاتِ مُسْرِعَاتٌ إِلَى اللَّذَّاتِ مُسْتَحِلَّاتٌ لِلْمُحَرَّمَاتِ فِي جَهَنَّمَ خَالِدَاتٌ .صحيح
در آخرالزمان و نزديك شدن زمان موعود (قيامت يا حضرت مهدى عليه السّلام ) و بدترين زمانهاست زنانى ظاهر مى شوند بى حجاب و برهنه بيرون آمده خودنمائى مى كنند، از دين خارج مى شوند در فتنه ها داخل مى شوند و به شهوترانى روى مى آورند و به لذات جوئيها شتابانند، حرامهاى الهى را حلال مى كنند و در جهنم جاودانند.
[4375] وَ مَرَّ رَسُولُ اللَّهِ ص عَلَى نِسْوَةٍ فَوَقَفَ عَلَيْهِنَّ ثُمَّ قَالَ يَا مَعَاشِرَ النِّسَاءِ مَا رَأَيْتُ نَوَاقِصَ عُقُولٍ وَ دِينٍ أَذْهَبَ بِعُقُولِ ذَوِي الْأَلْبَابِ مِنْكُنَّ إِنِّي قَدْ رَأَيْتُ أَنَّكُنَّ أَكْثَرُ أَهْلِ النَّارِ يَوْمَ الْقِيَامَةِ فَتَقَرَّبْنَ إِلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ مَا اسْتَطَعْتُنَّ فَقَالَتِ امْرَأَةٌ مِنْهُنَّ يَا رَسُولَ اللَّهِ مَا نُقْصَانُ دِينِنَا وَ عُقُولِنَا فَقَالَ أَمَّا نُقْصَانُ دِينِكُنَّ فَالْحَيْضُ الَّذِي يُصِيبُكُنَّ فَتَمْكُثُ إِحْدَاكُنَّ مَا شَاءَ اللَّهُ لَا تُصَلِّي وَ لَا تَصُومُ وَ أَمَّا نُقْصَانُ عُقُولِكُنَّ فَشَهَادَتُكُنَّ إِنَّمَا شَهَادَةُ الْمَرْأَةِ نِصْفُ شَهَادَةِ الرَّجُلِ
[4376] وَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص أَ لَا أُخْبِرُكُمْ بِشَرِّ نِسَائِكُمْ قَالُوا بَلَى يَا رَسُولَ اللَّهِ فَأَخْبِرْنَا قَالَ مِنْ شَرِّ نِسَائِكُمُ الذَّلِيلَةُ فِي أَهْلِهَا الْعَزِيزَةُ مَعَ بَعْلِهَا الْعَقِيمُ الْحَقُودُ الَّتِي لَا تَتَوَرَّعُ عَنْ قَبِيحٍ الْمُتَبَرِّجَةُ إِذَا غَابَ عَنْهَا زَوْجُهَا الْحَصَانُ مَعَهُ إِذَا حَضَرَ الَّتِي لَا تَسْمَعُ قَوْلَهُ وَ لَا تُطِيعُ أَمْرَهُ فَإِذَا خَلَا بِهَا تَمَنَّعَتْ تَمَنُّعَ الصَّعْبَةِ عِنْدَ رُكُوبِهَا وَ لَا تَقْبَلُ لَهُ عُذْراً وَ لَا تَغْفِرُ لَهُ ذَنْباً
[4377] وَ قَامَ النَّبِيُّ ص خَطِيباً فَقَالَ أَيُّهَا النَّاسُ إِيَّاكُمْ وَ خَضْرَاءَ الدِّمَنِ قِيلَ يَا رَسُولَ اللَّهِ وَ مَا خَضْرَاءُ الدِّمَنِ قَالَ الْمَرْأَةُ الْحَسْنَاءُ فِي مَنْبِتِ السَّوْءِ منلايحضرهالفقيه ج : 3 ص : 391
[4627] وَ رَوَى الْفُضَيْلُ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ قَالَ قُلْتُ لَهُ شَيْءٌ يَقُولُهُ النَّاسُ إِنَّ أَكْثَرَ أَهْلِ النَّارِ يَوْمَ الْقِيَامَةِ النِّسَاءُ قَالَ وَ أَنَّى ذَلِكَ وَ قَدْ يَتَزَوَّجُ الرَّجُلُ فِي الْآخِرَةِ أَلْفاً مِنْ نِسَاءِ الدُّنْيَا فِي قَصْرٍ مِنْ دُرَّةٍ وَاحِدَةٍ .صحيح
[4628] وَ رَوَى عَمَّارٌ السَّابَاطِيُّ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ أَكْثَرُ أَهْلِ الْجَنَّةِ مِنَ الْمُسْتَضْعَفِينَ النِّسَاءُ عَلِمَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ ضَعْفَهُنَّ فَرَحِمَهُنَّ .موثق
[4629] وَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص مَحَاشُّ نِسَاءِ أُمَّتِي عَلَى رِجَالِ أُمَّتِي حَرَامٌ
[4630] وَ قَالَ الصَّادِقُ ع الْحَيَاءُ عَشَرَةُ أَجْزَاءٍ تِسْعَةٌ فِي النِّسَاءِ وَ وَاحِدَةٌ فِي الرِّجَالِ فَإِذَا خُفِضَتْ ذَهَبَ جُزْءٌ مِنْ حَيَائِهَا وَ إِذَا تَزَوَّجَتْ ذَهَبَ جُزْءٌ فَإِذَا افْتُرِعَتْ ذَهَبَ جُزْءٌ وَ إِذَا وَلَدَتْ ذَهَبَ جُزْءٌ وَ بَقِيَ لَهَا خَمْسَةُ أَجْزَاءٍ فَإِذَا فَجَرَتْ ذَهَبَ حَيَاؤُهَا كُلُّهُ وَ إِنْ عَفَّتْ بَقِيَ لَهَا خَمْسَةُ أَجْزَاءٍ
[4631] وَ قَالَ الصَّادِقُ ع الْخَيْرَاتُ الْحِسَانُ مِنْ نِسَاءِ أَهْلِ الدُّنْيَا وَ هُنَّ أَجْمَلُ مِنَ الْحُورِ الْعِينِ وَ لَا بَأْسَ أَنْ يَنْظُرَ الرَّجُلُ إِلَى امْرَأَتِهِ وَ هِيَ عُرْيَانَةٌ .منلايحضرهالفقيه ج : 3 ص : 469
[13759] عَبْدُ اللَّهِ بْنُ جَعْفَرٍ فِي قُرْبِ الْإِسْنَادِ عَنْ هَارُونَ بْنِ مُسْلِمٍ عَنْ مَسْعَدَةَ بْنِ صَدَقَةَ عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ آبَائِهِ ع أَنَّ النَّبِيَّ ص قَالَ دَخَلْتُ الْجَنَّةَ فَوَجَدْتُ أَكْثَرَ أَهْلِهَا الْبُلْهَ يَعْنِي بِالْبُلْهِ الْمُتَغَافِلَ عَنِ الشَّرِّ الْعَاقِلَ فِي الْخَيْرِ وَ الَّذِينَ يَصُومُونَ ثَلَاثَةَ أَيَّامٍ مِنْ كُلِّ شَهْرٍ .موثق
[13760] وَ رَوَاهُ الصَّدُوقُ فِي مَعَانِي الْأَخْبَارِ عَنْ أَبِيهِ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ جَعْفَرٍ الْحِمْيَرِيِّ بِالْإِسْنَادِ مِثْلَهُ إِلَّا أَنَّهُ قَالَ قُلْتُ مَا الْبُلْهُ قَالَ الْعَاقِلُ فِي الْخَيْرِ وَ الْغَافِلُ عَنِ الشَّرِّ الَّذِي يَصُومُ فِي كُلِّ شَهْرٍ ثَلَاثَةَ أَيَّامٍ .موثق
[13761] مُحَمَّدُ بْنُ مُحَمَّدٍ الْمُفِيدُ فِي الْمُقْنِعَةِ عَنِ النَّبِيِّ ص أَنَّهُ قَالَ عُرِضَتْ عَلَيَّ أَعْمَالُ أُمَّتِي فَوَجَدْتُ فِي أَكْثَرِهَا خَلَلًا وَ نُقْصَاناً فَجَعَلْتُ مَعَ كُلِّ فَرِيضَةٍ مِثْلَيْهَا نَافِلَةً لِيَكُونَ مَنْ أَتَى بِذَلِكَ قَدْ حَصَلَتْ لَهُ الْفَرِيضَةُ لِأَنَّ اللَّهَ تَعَالَى يَسْتَحْيِي أَنْ يَعْمَلَ لَهُ الْعَبْدُ عَمَلًا فَلَا يَقْبَلُ مِنْهُ الثُّلُثَ فَفَرَضَ اللَّهُ الصَّلَاةَ فِي كُلِّ يَوْمٍ وَ لَيْلَةٍ سَبْعَ عَشَرَ رَكْعَةً وَ سَنَّ رَسُولُ اللَّهِ ص أَرْبَعاً وَ ثَلَاثِينَ رَكْعَةً وَ فَرَضَ اللَّهُ صِيَامَ شَهْرِ رَمَضَانَ فِي كُلِّ سَنَةٍ وَ سَنَّ رَسُولُ اللَّهِ ص صِيَامَ سِتِّينَ يَوْماً فِي السَّنَةِ لِيَكْمُلَ فَرْضُ الصَّوْمِ فَجَعَلَ فِي كُلِّ شَهْرٍ ثَلَاثَةَ أَيَّامٍ خَمِيساً فِي الْعَشْرِ الْأَوَّلِ مِنْهُ وَ هُوَ أَوَّلُ خَمِيسٍ فِي الْعَشْرِ وَ أَرْبِعَاءَ فِي الْعَشْرِ الْأَوْسَطِ مِنْهُ وَ هُوَ أَقْرَبُ إِلَى النِّصْفِ مِنَ الشَّهْرِ وَ رُبَّمَا كَانَ النِّصْفُ بِعَيْنِهِ وَ آخِرَ خَمِيسٍ فِي الشَّهْرِ
[13762] وَ عَنِ النَّبِيِّ ص قَالَ دَخَلْتُ الْجَنَّةَ فَرَأَيْتُ أَكْثَرَ أَهْلِهَا الَّذِينَ يَصُومُونَ ثَلَاثَةَ أَيَّامٍ مِنْ كُلِّ شَهْرٍ فَقُلْتُ كَيْفَ خُصَّ بِهِ الْأَرْبِعَاءُ وَ الْخَمِيسَانِ فَقَالَ إِنَّ مَنْ قَبْلَنَا مِنَ الْأُمَمِ كَانَ إِذَا نَزَلَ بِهِمُ الْعَذَابُ نَزَلَ فِي هَذِهِ الْأَيَّامِ فَصَامَ رَسُولُ اللَّهِ ص الْأَيَّامَ الْمَخُوفَةَ
وسائلالشيعة ج : 10 ص : 427
ضمنا احادیثی که حکمی بر صحت وضعف آن نشد در حکم ضعیف هستند هرچند که بعضی از طرق اهل سنت نیز روایت شده اند اما جای بحث باقیست .
اما در خصوص اینکه اکثریت اهل جهنم زنان هستند اینجانب پس از بررسی ذکر دو نکته را لازم میدانم :
1- احتمال وقوع تصحیف وتحریف در متن خبر چون در بعضی اخبار بعد از اکثر اهل النار کلمه عذابا آمده که معنی میشود که زنان از نظر عذاب بیشترین هستند نه تعداد بعبارت دیگر شدید ترین عذابها ازآن زنان است .
ـ محمد بن علي بن الحسين قال: مر رسول الله (صلى الله عليه وآله) على نسوة فوقف عليهن ثم قال: يا معشر النساء، ما رأيت نواقص عقول ودين أذهب بعقول ذوي الألباب منكنّ، إنّي قد رأيت انكن أكثر أهل النارعذابا فتقربن إلى الله ما استطعتن، فقالت امرأة منهن: يا رسول الله، ما نقصان ديننا وعقولنا؟ فقال أما نقصان دينكن فالحيض الذى يصيبكنّ، فتمكث إحداكن ما شاء الله لا تصلي ولا تصوم، وأما نقصان عقولكن فشهادتكنّ، إنّما شهادة المرأة نصف شهادة الرجل.
2- نکته دیگر در مورد همان تعداد زنان بیشتر در جهنم است که احتمال آن است که بعلت کشته شدن مردان در جنگها و..... تعداد زنان بیشتر از مردان شود مثل حدیث :
( خ م ) , عَنْ أَبِي مُوسَى الْأَشْعَرِيِّ - رضي الله عنه - قَالَ : قَالَ رَسُولُ اللَّهِ - صلى الله عليه و{آله} وسلم - :
" لَيَأْتِيَنَّ عَلَى النَّاسِ زَمَانٌ يُرَى الرَّجُلُ الْوَاحِدُ يَتْبَعُهُ أَرْبَعُونَ امْرَأَةً يَلُذْنَ بِهِ مِنْ قِلَّةِ الرِّجَالِ وَكَثْرَةِ النِّسَاءِ
( خ م حم ) , وَعَنْ أَنَسِ بْنِ مَالِكٍ - رضي الله عنه - قَالَ : قَالَ رَسُولُ اللَّهِ - صلى الله عليه و {آله} وسلم - :
" ( لَا تَقُومُ السَّاعَةُ حَتَّى تَكْثُرَ النِّسَاءُوَيَقِلَّ الرِّجَالُ , حَتَّى يَكُونَ لِخَمْسِينَ امْرَأَةً الْقَيِّمُ الْوَاحِدُ
وفي رواية : ( حَتَّى إِنَّ الْمَرْأَةَ لَتَمُرُّ بِالرَّجُلِ فَيَنْظُرُ إِلَيْهَا فَيَقُولُ : لَقَدْ كَانَ لِهَذِهِ مَرَّةً رَجُلٌ " )
عَلَامَاتُ السَّاعَةِ الْكُبْرَى
یعنی رسول خدا (ص) فرمودند : زمانی بیاید که هر مرد را 40 زن تعقیب کنند بجهت لذت یا به جهت پناه .
علاقه مندان به بحث زنان به لینک زیر مراجعه کنند :
http://sites.google.com/site/hojjah/zan.nags.doc?attredirects=0&d=1