توصیه ای خواندنی وشنیدنی از آیت الله بهجت ره (عجله کن )
تبهای اولیه
چند شب قبل توفیق حضور در بارگاه ملکوتی حضرت معصومه –سلام الله علیها – پیدا کردم بعد اززیارت کریمه اهل بیت –علیهم السلام – برای ابراز ارادت و قرائت فاتحه سر قبرآیت الله بهجت – قدس الله نفسه الزکیه – رفتم دیدم که فرزند بزرگوار ایشان هم شیخ علی آقای بهجت سر قبر پدر نشسته و مشغول قرائت سوره مبارکه یاسین هستند بعد از درخواست اطرافیان جمله ای از پدربزرگوارشان آیت الله بهجت –ره – نقل کردند که پدرم فرمودند :
نگاه به آیات قرآن مانند نگاه به صورت مبارک امام زمان –عجل الله تعالی فرجه الشریف – است هر وقت دلتان برای امام زمان علیه السلام تنگ شد به قرآن کریم نگاه کنید
با سلام و تشکر
قال تعالی : وَلَوْ أَنَّ قُرآناً سُيِّرَتْ بِهِ الْجِبَالُ أَوْ قُطِّعَتْ بِهِ الْأَرْضُ أَوْكُلِّمَ بِهِ الْمَوْتَى بِل للَّهِِ الْأَمْرُ جَمِيعاً .
با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان ماه قرآن است ، مناسب است که موضوعات قرائت و تدبر و... در قرآن کریم بطرق مختلف در سایتهای شیعی آغاز شود .
اگر صلاح میدانید همین جا وگرنه در موضوعی مجزا پیرامون قرآن و خواص آیات وتاثیر بر زندگی و ....بپردازیم .
عالم بزرگ شیعه ابن فهد حلی رحمه الله در باره قرآن چنین گوید :
و اعلم أن في القرآن الترياق الأكبر و الكبريت الأحمر و الخواص الغريبة و المعجزات العجيبة و لا يمثل بالطود الأشم بل هو أفخم و لا بالبحر الخضم بل هو أعظم فهو إن نظرت إلى المواعظ و الزواجر فمنه يأخذ الخطيب المصقع و الواعظ المبلغ و إن نظرت إلى الأحكام و معالم الحلال و الحرام فمن بحره يغترف الفقيه الحاذق و المفتي الصادق و إن نظرت إلى البلاغة و الفصاحة فمنه يأخذ البلغاء و بتوجيه معانيه و معرفة أساليبه و مبانيه يفتخر الأديب الكاسر و الكيس الماهر و ما عسى أن يقول فيه المادحون و يثني عليه المثنون بعد قوله تعالى فَبِأَيِّ حَدِيثٍ بَعْدَهُ يُؤْمِنُونَ و قوله تعالى ما فَرَّطْنا فِي الْكِتابِ مِنْ شَيْ ءٍ و إن نظرت إلى الاستشفاء و الاسترقاء و فيه الشفاء و الدواء و هو سبيل إلى الكفاية و الغناء و وسيلة إلى الإجابة و الدعاء و سنبين ذلك و ينقسم إلى ثلاثة أقسام. القسم الأول الاستشفاء من العلل و لنورد منه شيئا يسيرا لأجل الاستشهاد على ما ادعيناه إذ كثيره كثير يعجز عنه غير النبي ص و أوصيائه ع الذين هم تراجمة وحي الله تعالى.عدةالداعي ص : 292
امام کاظم ( ع ) فرمودند : ( من استکفي بآيه من القرآن من المشرق الي المغرب کفي اذا کان بيقين ) يعني برای هرکس از مشرق تا مغرب، يک آيه از قرآن کافيست، بدان شرط که با يقين باشد.( اصول کافی)