جمع بندی لئوناردو داوینچی و اسلام
تبهای اولیه
سلام.
میخواستم در مورد لئوناردو داوینچی بدونم.
اینکه توی نقاشی هاش نماد های شیطان پرستی وجود داره اما اخیراً شنیدم که میگم در اواخر عمر مسلمون شده و کتابی به اسم مسواک من نوشته.
قضیه ی این کتاب چیه؟؟آیا اون واقعاً مسلمون شده؟؟؟
سلام.
میخواستم در مورد لئوناردو داوینچی بدونم.
اینکه توی نقاشی هاش نماد های شیطان پرستی وجود داره اما اخیراً شنیدم که میگم در اواخر عمر مسلمون شده و کتابی به اسم مسواک من نوشته.
قضیه ی این کتاب چیه؟؟آیا اون واقعاً مسلمون شده؟؟؟
علیکم السلام
در رابطه با مسلمان شدن داوینچی مطالبی نقل شده است.مرتضی خلج امیرحسینی نویسنده کتاب«طراحی های لئوناردو داوینچی» در این رابطه می گوید:
در این کتاب یک بیوگرافی جامع و کاملی از داوینچی آمده است و من در اینجا برای نخستین بار از روی منابع معتبر و همچنین تحلیل آثار ثابت کردهام که این هنرمند طراز اول رنسانس مسلمان شده بود. غرب در مقابل این مساله مدام سکوت کرده است.
امیرحسینی در پایان به منابع و مآخذ خود برای نگارش این کتاب اشاره کرد و گفت: در قرن 19 یک نویسنده فرانسوی طی یک رسالهای مساله مسلمان شدن داوینچی را به طور کامل بررسی کرد، اما غربیها مانع انتشار این رساله شدند و هماکنون نیز به سختی پیدا میشود. اما در این کتاب برای تکتک جملات و ادعاها یک منبع معتبر ذکر شده است که با مخاطبان با خوانش کتاب آنرا درخواهند یافت.
در تمامی زندگینامهها و شرح حالهایی که نویسندگان غربی از لئوناردو نوشتهاند به این مطالب نیز اشاره کوتاهی شده که داوینچی در دورهای از زندگی خود مسلمان شده بود. در سال 1881 میلادی «جی پی ریشتر» نخستین فردی بود که اثبات کرد که لئوناردو به سرزمینهای اسلامی سفر کرده و در آنجا به سال 1483 میلادی اسلام آورده است.
اما در رابطه با کتاب«مسواک من» باید گفت:
"مِسواک من!"آخرین نوشتۀ لئوناردو داوینچی، در آخرین سال زندگی او است.
وی این اثر را درحالی که در نزدیکی آمبوآز فرانسه در تبعید به سر می برده و در بستر بیماری نوشته و آنرا بسان مسواکی که دهانش را ازهرگونه خطا و لغزش گفتاری گذشته پاک میسازد،ارائه داده ، و با صراحت، دین اسلام و آیین شیعۀ 12 امامی را بـر تمامی ادیان و مذاهب جهان ترجیح می دهـد!
از مطالعۀ این رساله خواهیم فهمید که ترویج"انجیل بَـرنابا"- که بارها نام پیامبر اسلام (ص) درآن آمده- طرح لئوناردو داوینچی بوده و نسخۀ خطـّی ایتالیائی موجود در کتابخانۀ وین، بخطِّ فرانچسکو مِلزی (یا: مِلتسی) - آخرین پسرخواندۀ لئوناردو - از این انجیل است و هـمکار ناشناختۀ لئوناردو،" راهِــب مغـربی"، نیز در تمامی این فعّالیّت ها نقشی اساسی داشته و برای مطالعۀ هر متن عـربی یا عِـبـری و یا سُریانی، به هر دوی آنها کمکـ میکرده است.
"راهـب مغربی" سبب آشنایی لئوناردو بـا"مقدّس اردبـیـلی" - که در آن زمان نوجوانی تقریباً همسنّ فرانچسکومِلزی بوده- شده و از مـقدس اردبیلی میخواهد که کتابی کامل در مورد عقاید صحیحۀاسلام و تشیّع- به پارسی یا عربی - بنویسد، تا او آنرا برای لئوناردو برده و بـه ایتالیایی ترجمه کند.- هر چند خود لـئوناردو، تا حدی با عربی آشنایی داشته است- مقدس اردبیلی ترجیح داده که این کتاب را به پارسی، به زبان مادری هـموطنان خود بنویسد ؛و نام آن را نیز بوستان شیعیان (حَدیقة الشـّیعَة) مینهد.
جلد اول آن در روش زندگانی و نیز اثبات پیامبری و خاتـَمـیّـت پیامبر اسلام(ص) بوده – که امروز هیچ اثری از این مجلّد نیست! - و جلد دوم -که امروزه،به عنوان کلّ "حدیقة الشـّیعة" شناخته می شود - در اثـبات برحق بودن مذهب شیعه بوده است.
ولی داوینچی هر 2 جلد را بطور کامل و با کمک راهب مغربی و فِـرانچسکومِلزی،خوانده و به سختی تحت تأثیر قرار میگیرد و تمامی مُحتوَیات این کتاب را معـقول و تحقیقی می بیند.اوگمگشتۀ خود را در
همین اثرمقدّس اردبیلی یافته ،و رسالۀ " مسواک من "را در تأیـیـد ارجحیّت دین اسلام و آیین تشیع دوازده امامی ،می نویسد. او دراین رساله،مقدس اردبیلی را با عنوان " ای قِـدّیس! " مکرّر مورد خطاب خود قرار داده و بسیار از او قدردانی میکند.
اصل این رسالۀ خطّی در سـال 1992م توسط یکی از افراد خاندان " فِراری" - اتومبـیل ساز مشهور ایتالیایی - به بهای 1,400,000 دلار خریداری شده و این شخص خود را با نام "ایکس فِراری" در کارتی که - با آرم اتومبیل مذکور- معرّفی کرده، و به انگلیسی نوشته است:((ازطرف ایکس فِـراری ؛
به یادبود پدر دل آزرده و مادر دلشکستۀ خاندان فِراری، و جوان رنج دیدۀ درگذشتۀ (ناکام)ایشان ؛ یادِهمگی آنها بخیر!
1,400,000 دلار،بابت کتاب داوینچی بنام"ایل میوسپا تـزولینو"(مسواک من).
هم اکنون این کتاب ارزشمند - که چاپ آن در اروپا ممنوع است!- با شمارۀ رمز زیر در"صندوق امانات سرّی لندن" نگهداری میشود.
B-15-i.m.s
---------------
22-d.p.l.d
این آقای حسینی حداقل بای نام آن فرانسوی را بیاورد تا قابل پیگیری باشد.
ادعا در یک کتاب ایرانی کافی نیست.
در سایتهای خارجی هم چیزی در مورد این مسلمان شدن یافت نشد. البته بعضی سایتهای خارجی گفتن یک نویسنده ایرانی مدعی شد داوینچی مسلمان شده بوده.
دلایل محکم تری نیاز است.
ادعای یک نویسنده ایرانی دلیل نمی شود.
همچین ادعاهایی در مورد مسلمان شدن انشتین هم هست.
در هر صورت در این آدرس می توانید یک لیست از اشخاص مشهوری که به اسلام تغییر دین داده اند که مورد پذیرش مجامع خارجی هم هست ببینید:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_converts_to_Islam
لیست تشرف به اسلام از مسیحیت:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_converts_to_Islam_from_Christianity
لیست تشرف به اسلام از یهود:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_converts_to_Islam_from_Judaism
لیست تشرف به اسلام از بودائیت:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_converts_to_Islam_from_Buddhism
لیست تشرف به اسلام از هندوئسم:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_converts_to_Islam_from_Hinduism
لیست تشرف به اسلام از دین زرتشت:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_converts_to_Islam_from_Zoroastrianism
لیست تشرف به اسلام از بت پرستی:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_converts_to_Islam_from_Paganism
لیست تشرف به اسلام از بی دینی:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_converts_to_Islam_from_Atheism
سلام.
اسم فرانسوی کتاب این است: IL MIO SPAZZOLINO
اما کسی جواب منو درست نداد
اگر این کتاب در صندوق امانات سری است شما چطور شماره ی اون رو پیدا کردید وچطور بعضی ها اون رو ترجمه هم کرده اند؟؟؟
در مورد این کتاب من هیچ چیز معتبری ندیدم و فقط دو تا وبلاگ نا معتبر پیدا کردم که یکیشون بخش نظراتش هم غیر فعاله و ایمیل هر دو تا وبلاگ هم الکی است
این دو وبلاگ:
http://davinci-islam.persianblog.ir/
و
http://davinci2008.blogfa.com/
کسی یه جواب درست بگه.
در مورد نشانه های فراماسونری در آثار داوینچی هم چیزی بگید.
اینطور که می گویند داوینچی یهودی بوده و عضو شبکه های فراماسونری بود.
فکر میکنم در مستند اغوا در این مورد توضیح داده است
اینطور که می گویند داوینچی یهودی بوده و عضو شبکه های فراماسونری بود.
فکر میکنم در مستند اغوا در این مورد توضیح داده است
من هم این رو شنیدم و با توجه به نقاشی هایش می شود این را پذیرفت اما اگر به دو وبلاگی که معرفی کردم برید و مطالب رو بخونید به نظرم مطالب نوشته شده در این وبلاگ ها خیلی علمی و نزدیک به واقعیتند و به نظرم نمی توانند جعلی باشند.
یک سوال برای من پیش اومد اینکه اگر کسی شیطان پرست باشد آیا امکان برگشت دارد با توجه به اینکه:
ختم الله علی قلوبهم؟؟؟
از کجا معلوم میشه این کتاب il mio spazzolino اصلا وجود خارجی دارد؟
وبلاگها به نظر می رسد ادعا باشند یا اثبات
بله منم موافقم شاید این کتاب اصلاً وجود خارجی نداشته باشه اما مطالب این وبلاگها نمیتونه کار یه جائل باشه ،مطالبی که در نقد مسیحیت اند و در مورد تثلیث و وحدت وجود و... در این وبلاگها اومده واقعاً جالبه...اما به هر حال من اینجا اومدم تا بپرسم کسی اطلاعی در مورد این کتاب داره یا نه؟؟
چرا نمی تواند کار جائل باشد؟
با ظاهر قضاوت نکنید
شیطان همیشه ظاهر سازی می کنه ولی باطن چیز دیگریست
من هم این رو شنیدم و با توجه به نقاشی هایش می شود این را پذیرفت
با سلام
طبق گفته خودتان ، شنیده اید و برداشت خودتان از نقاشی ها هست ....
من هم در مورد خیلی چیزها شنیده ام که از نمادهای شیطان پرستی هستند که صحتش مشخص نیست و نمیتوان بر اساس حدس و گمان به یقین رسید.
چیزهایی که از نشانه های شیطان پرستی اند مشخص و واضح هستند و متاسفانه در نقاشی های ایشون هم هست،نمیدونم شاید مجبور به کشیدن این نقاشی ها بوده و شاید هم دلیلی داشته که ما نمیدانیم اما به هر حال نقاشی های او پر از آثار شیطان پرستانه است
جواب درست شما این است:
واقعی بودن ادعا در مورد این کتاب ثابت نشده است و بنابراین نمی توان بر اساس این ادعا هیچ گونه نتیجه گیری کرد.
در مورد مسلمان شدن او هیچ دلیلی در دست نیست و مشخص نیست که مسلمان شده باشد.
پرسش:
آیا درست است که می گویند لئوناردو داوینچی در اواخر عمر مسلمان شده و کتابی به اسم مسواک من نوشته است؟.
قضیه ی این کتاب چیست؟
پاسخ:
با عرض سلام و ادب
در رابطه با مسلمان شدن داوینچی مطالبی نقل شده است.آقای"مرتضی خلج امیرحسینی" نویسنده کتاب«طراحی های لئوناردو داوینچی» در این رابطه می گوید:
در این کتاب یک بیوگرافی جامع و کاملی از داوینچی آمده است و من در اینجا برای نخستین بار از روی منابع معتبر و همچنین تحلیل آثار ثابت کردهام که این هنرمند طراز اول رنسانس مسلمان شده بود. غرب در مقابل این مساله مدام سکوت کرده است.
امیرحسینی در پایان به منابع و مآخذ خود برای نگارش این کتاب اشاره کرد و گفت: در قرن 19 یک نویسنده فرانسوی طی یک رسالهای مساله مسلمان شدن داوینچی را به طور کامل بررسی کرد، اما غربیها مانع انتشار این رساله شدند و هماکنون نیز به سختی پیدا میشود. اما در این کتاب برای تکتک جملات و ادعاها یک منبع معتبر ذکر شده است که با مخاطبان با خوانش کتاب آنرا درخواهند یافت.
در تمامی زندگینامهها و شرح حالهایی که نویسندگان غربی از لئوناردو نوشتهاند به این مطالب نیز اشاره کوتاهی شده که داوینچی در دورهای از زندگی خود مسلمان شده بود. در سال 1881 میلادی «جی پی ریشتر» نخستین فردی بود که اثبات کرد که لئوناردو به سرزمینهای اسلامی سفر کرده و در آنجا به سال 1483 میلادی اسلام آورده است.
اما در رابطه با کتاب«مسواک من» باید گفت:
"مِسواک من!"آخرین نوشتۀ لئوناردو داوینچی، در آخرین سال زندگی او است.
وی این اثر را درحالی که در نزدیکی آمبوآز فرانسه در تبعید به سر می برده و در بستر بیماری نوشته و آنرا بسان مسواکی که دهانش را ازهرگونه خطا و لغزش گفتاری گذشته پاک میسازد،ارائه داده ، و با صراحت، دین اسلام و آیین شیعۀ 12 امامی را بـر تمامی ادیان و مذاهب جهان ترجیح می دهـد!
از مطالعۀ این رساله خواهیم فهمید که ترویج"انجیل بَـرنابا"- که بارها نام پیامبر اسلام (ص) درآن آمده- طرح لئوناردو داوینچی بوده و نسخۀ خطـّی ایتالیائی موجود در کتابخانۀ وین، بخطِّ فرانچسکو مِلزی (یا: مِلتسی) - آخرین پسرخواندۀ لئوناردو - از این انجیل است و هـمکار ناشناختۀ لئوناردو،" راهِــب مغـربی"، نیز در تمامی این فعّالیّت ها نقشی اساسی داشته و برای مطالعۀ هر متن عـربی یا عِـبـری و یا سُریانی، به هر دوی آنها کمکـ میکرده است.
"راهـب مغربی" سبب آشنایی لئوناردو بـا"مقدّس اردبـیـلی" - که در آن زمان نوجوانی تقریباً همسنّ فرانچسکومِلزی بوده- شده و از مـقدس اردبیلی میخواهد که کتابی کامل در مورد عقاید صحیحۀاسلام و تشیّع- به پارسی یا عربی - بنویسد، تا او آنرا برای لئوناردو برده و بـه ایتالیایی ترجمه کند.- هر چند خود لـئوناردو، تا حدی با عربی آشنایی داشته است- مقدس اردبیلی ترجیح داده که این کتاب را به پارسی، به زبان مادری هـموطنان خود بنویسد ؛و نام آن را نیز بوستان شیعیان (حَدیقة الشـّیعَة) مینهد.
جلد اول آن در روش زندگانی و نیز اثبات پیامبری و خاتـَمـیّـت پیامبر اسلام(ص) بوده – که امروز هیچ اثری از این مجلّد نیست! - و جلد دوم -که امروزه،به عنوان کلّ "حدیقة الشـّیعة" شناخته می شود - در اثـبات برحق بودن مذهب شیعه بوده است.
ولی داوینچی هر 2 جلد را بطور کامل و با کمک راهب مغربی و فِـرانچسکومِلزی،خوانده و به سختی تحت تأثیر قرار میگیرد و تمامی مُحتوَیات این کتاب را معـقول و تحقیقی می بیند.اوگمگشتۀ خود را در همین اثرمقدّس اردبیلی یافته ،و رسالۀ " مسواک من "را در تأیـیـد ارجحیّت دین اسلام و آیین تشیع دوازده امامی ،می نویسد. او دراین رساله،مقدس اردبیلی را با عنوان " ای قِـدّیس! " مکرّر مورد خطاب خود قرار داده و بسیار از او قدردانی میکند.
اصل این رسالۀ خطّی در سـال 1992م توسط یکی از افراد خاندان " فِراری" - اتومبـیل ساز مشهور ایتالیایی - به بهای 1,400,000 دلار خریداری شده و این شخص خود را با نام "ایکس فِراری" در کارتی که - با آرم اتومبیل مذکور- معرّفی کرده، و به انگلیسی نوشته است:((ازطرف ایکس فِـراری ؛
به یادبود پدر دل آزرده و مادر دلشکستۀ خاندان فِراری، و جوان رنج دیدۀ درگذشتۀ (ناکام)ایشان ؛ یادِهمگی آنها بخیر!
1,400,000 دلار،بابت کتاب داوینچی بنام"ایل میوسپا تـزولینو"(مسواک من).
هم اکنون این کتاب ارزشمند - که چاپ آن در اروپا ممنوع است!- با شمارۀ رمز زیر در"صندوق امانات سرّی لندن" نگهداری میشود.
B-15-i.m.s
---------------
22-d.p.l.d