آشنایی با ابزارها و امکانات متنوع نرم افزاری ...
تبهای اولیه
سلام دوستان ...
امیدوارم که حال همتون خوب باشه و در حال لذت بردن از زندگی باشین ... تصمیم گرفتم در این موضوع ابزار آلات متنوع برنامه نویسی ... نرم افزارهای گوناگون کاربردی ... رو به اختصار معرفی کنم ... و توضیحی کوتاه در مورد هر کدوم از اونها بدم .
در روند اجرای این هدف از تمامی دوستانی که با نرم افزار خاصی آشنا هستند که میتونه معرفی اون برای دوستان ارزشمند باشه استدعا دارم که در این موضوع شرکت کنند ...
تعریف ماشین : ماشین ابزاری است که به ما در اجرای هر چه سریعتر یک خواسته کمک میکند ... ماشین موجب میشود برای رسیدن به مطلوب کمترین زمان و انرژی رو خرج کنیم ... پس شناختن ماشین ها و ابزارهای متنوع برنامه نویسی میتونه
به ما در مدیریت زمان و انرژی کمک کنه ... و باعث میشه بدونیم برای رسیدن به یک مقصود از چه ابزاری استفاده کنیم .
هدف های رفتاری :
1- آموزش به صورت تفضیلی نباشه ... فقط معرفی اون ماشین ... یا ابزار برنامه نویسی باشه ...
2- کاربردها و فضاهای کاربری نرم افزار مشخص شده باشه ...
3- هدف هایی که نرم افزار یا ماشین مربوطه تامیین میکنه رو پوشش بده .
عناوینی هم که فعلا در نظر گرفتم اینا هستن :
2- آشنایی با لینوکس و قابلیت ها و امکانات .
3- آشنایی با C , C++ و بیان تفاوت ایندو بای یکدیگر .
4- آشنایی با دات نت .
5- آشنایی با PHP و ASP .NET و بیان تفاوت ها و مزیبت های هر یک .
6- آشنایی با Java و بررسی تفاوت های اون با C
8- آشنایی با C#
9- آشنایی با بانک های اطلاعاتی مانند SQL , ACCESS , ORACLE
10- UML
11- طریقه کنترل پروژه توسط نرم افزار MS Project
12- آشنایی با Autocad در نسخه های متفاوت Mechanical , Electrical
13- آشنایی با شبکه . قطعات . ابزارها . استانداردهای موجود .
14- آشنایی با Rout , Switch , Tshoot
15- ویروس نویسی و نوشتن یک ویروس کوچک به زبان C .
16 هک کردن ... هک کردن یه برنامه که تقاضای Username , Password میکنه ... و دارای پسوند Exe میباشد .
17- آشنایی با مهارت های تایپ 10 انگشتی ...
18 - آشنایی با EXCEL , VISIO
19- چگونگی طراحی یک وب سایت
20- آشنایی با زبان برنامه نویسی پایتون .
21- آشنایی با اندروید و برنامه نویسی تحت اون .
22- آشنایی با ساختار سیستم عامل ها و نوشتن یه سیستم عامل کوچک .
23- آشنایی با Perl
24- آشنایی با انواع نرم افزارهای گرافیکی مثله ... مایا ... Corel ... Photoshop ....
25- Open GL , DirectX Programming در درون C#
خوب !!!
اولیم نرم افزاری که میخوام معرفی کنم نرم افزار Everything هست ... ( اگر از غالب کلی خوشتون نیومد راهماییم کنین تا به مرور زمان عوضش کنم ) ...
معرفی نرم افزار
------------------------------
این نرم افزار در حقیقت یک Tools (ابزار . ماشین ) هست که به نظر من باید بر روی هر کامپیوتری نصب بشه ... این نرم افزار نوعی ابزار Search در درون کامپیوتر شخصیتون هست ... نمیدونم تا حالا شده دنباله یه عکس یه مقاله یا یه نرم افزار تو کامپیوتر خودتون باشین و به هر جا که سر میزنین نتونین پیداش کنین ... این نرم افزار در این زمان میتونه کمک بسیار زیادی بهتون بکنه ... میدونم الان دارین با خودتون میگین از ابزار Search ویندوز استفاده میکنم ... { هم در دسترس هست ... هم ماله خود ویندوز هست ...} نکته در این جاست که الگوریتمی که ُSearch ویندوز بر اساس اون ساخته شده بر اساس توابع سطح بالا نوشته شده ... به اینصورت که ابتدا ویندوز شاخه ای رو باز میکند ... بررسی میکند آیا در درون آن شاخه زیر شاخه ای هست یا خیر ... سپس توسط الگوریتم هایی مانند Back Tracking کل شاخه ها و زیر شاخه های مسیر موجود را چک میکند ... تا ردی از عنوان فایل درخواستی شما بگیرد ... اما الگوریتم این نرم افزار بر اساس FAT نوشته شده است ... و از روی آن فایل(ها) مورد نظر را پیدا میکند .... ( الگوریتمی پیچیده تر و به مراتب سریعت) .
مثال :
------------------------------
فرض کنید شما دارای یک Hard Disk یک ترابایتی هستید ... و فراموش کردین بازی StarCraft را کجا ذخیره کرده اید ... بنابراین نرم افزار Search ویندوز رو فراخوانی میکنید و بازی StarCraft رو Search میکنید ... اگر هارد دیسک شما تقریبا پر باشد ... این عمل تقریبا ( 6 دقیقه ای ) به طول میانجامد ... ( شاید هم ویندوز وسطش هنگ کنه ... برای من چندین بار پیش اومده ... ) اما با استفاده از این ابزار ... مدت زمان یافتن بازی Starcraft کمتر از 3 ثانیه هست ... همینه شما تقاضای فایل Starcraft را بکنید ... مسیر آن را خواهید یافت .
مسیر دانلود :
------------------------------
فایل مربوطه رو میتونید از مسیر مقابل دانلود کنید : http://www.voidtools.com/
نکات هنگام نصب :
------------------------------
هیچ نکته خاصی برای نصب این نرم افزار وجود ندارد ... نرم افزار را دانلود کنید و آنرا نصب کنید ... توضیحا : هرگز پارامترهایی که نرم افزار آن را به صورت پیش فرض در نظر گرفته را تغییر ندهید ( یه بار این کارو کردم نرم افزار درست کار نمیکرد)
طریقه استفاده :
------------------------------
محیط نرم افزار فوق العاده ساده و راحت هست ... محیطی برای تایپ فایل مورد نظرتان دارد که به محض اینکه شما فایلی رو تقاضا میکنید ... مسیر بر روی صفحه ظاهر میشود . در گوشه پایین سمت راست ( کنار ساعت) نیز آیکون کوچکی در اختیارتان قرار میدهد ... تا به راحتی بتوانید آن را فراخوانی کنید .
دومین امکانی که میخوام معرفی کنم SFX Archive یا ساخت فایل های فشرده که اجرایی هستند و پسوند EXE دارند ... ( اگر از غالب کلی خوشتون نیومد راهماییم کنین تا به مرور زمان عوضش کنم ) ...
معرفی امکان
----------------------------------
همانطور که میدونیم نرم افزارهای متفاوتی برای ساختن فایل های فشرده وجود دارد که winzip , winrar معروف ترین آنها هستند ... اما گاها شده که فایل ZIP شده یا Rar شده ای داریم و نمیتونیم از اون استفاده کنیم ... علتش هم این هست که فایل مورد نظر رو میخواهیم بر روی کامپیوتری Unzip کنیم که بر روی آن Winzip یا Winrar وجود ندارد ... در اینصورت این امکان نرم افزاری میتونه سودمند باشه . در حقیقت پسوند اینگونه فایل ها از نوع EXE میباشد و با اجرا کردن ایتگونه فایل ها خودشون ... خودشون رو Unzip میکنند و نیازی به برنامه هایی از قبیل Winrar یا Winzip نخواهد بود .
ساخت یک فایل فشرده اجرایی ...
-------------------------------------
برای ساخت یک فایل فشرده از نوع اجرایی ( با پسوند EXE ) باید برنامه WinRar بر روی کامپیوترتون نصب باشه ... و قدم های زیر را دنبال کنید ...
1- کلیک راست کردن بر روی فایل مورد نظر و انتخاب گزینه Add To Archive .
2- زدن تیک گزینه Create SFX Archive از قسمت Archiving Option .
3- فشردن دکمه OK .
اگر مراحل فوق را به درستی طی کرده باشین ... در مسیر فایل مذکور فایل EXE ای ساخته خواهد شد که محتویات آن فایل مورد نظر شما خواهد بود ...
سومین امکان و ابزاری که میخوام معرفی کنم کامپایلر LABVIEW هست ... این ابزار ... کامپایلر بسیار قدرتمندی هست که توانایی های یه برنامه نویس رو به شدت افزایش میده ... بنابراین تصمیم گرفتم یه معرفی خوب و جامعی در موردش داشته باشم ... اگر برنامه نویس هستید ... یا میخواهید برنامه نویس بشین ... بهتون پیشنهاد میکنم مطالب این پست رو دنبال کنید ... چون میتونه دید خوبی بهتون بده ... در شکل زیر نمونه ای از Interface طراحی شده با این کامپایلر رو میبینید ...
کاربردهاش :
-----------------------
اول بیایم در مورد فضای کاربری نرم افزار حرف بزنیم ... این کامپایلر کجاها کاربرد داره ...
1- جاهایی که بخوایم یه سیستم مکانیکی یا الکترونیکی رو کنترل کنیم .
2- زمانهایی که بخوایم یه برنامه پردازش صدا یا پردازش تصویر بنویسیم .
3- زمانهایی که تنبل شدیم و میخوایم یه برنامه رو تندی تموم کنیم .
خصوصیتش :
----------------------------
فکر میکنین این کامپایلر تو چند تا DVD ذخیره شده ... یه دونه ... دو تا ... سه تا ... نه اشتباه میکنید ... پک نرم افزاری این کامپایلر 10 تا DVD هستش ... البته خوده نرم افزارش یه DVD هست ... و 9 تا DVD دیگش ابزارهایی میشه که اگر دوست داشتین میتونین به کامپایلرتون اضافه کنین ... مثلا یه TOOLS داره که میتونین باهاش با درگاه های کامپیوتر مثله ارتباط سریال . LAN و ... ارتباط برقرار کنید ... یه پک داره میتونه براتون پردازش صدا و تصویر انجام بده ... یه پک داره میتونین باهاش با دستگاههایی مثله camera و ... ارتباط برقرار کنین ... یه پک داره میتونین باهاش درایور بنویسین و ...
حالا چرا Labview :
----------------------------
1- میدونم که برنامه نویس های LABVIEW در خارج از کشور حقوق های نجومی دارند ... چون این کامپایلر جزو گرئن ترین کامپایلرها هست ... مطمینا آموزشگاه های کمی در خارج از کشور از پس هزینه خریداری این نرم افزار برمیان ... و میتونن اون رو تهیه کنن ... و آموزش و یادگیری این نرم افزار در خارج از کشور کاره هر کسی نیست ...
2- سرعت کار در درون LABVIEW به شدت بالاتر از کامپایلر های دیگس ... مثلا کاری که با c# در مدت یک ماه انجام میشه ... یه برنامه نویس LABVIEW میتونه اون رو در مدت 2 روز انجام بده ... ( جلوتر علتش رو میگم !!! )
3- در LABVIEW همه چیز آماده هست ... فقط شما باید ازش استفاده کنید ... این کامپایلر طوزی نوشته شده که هر کسی ... تاکید میکنم هر کسی با هر دانشی میتونه ازش استفاده کنه ... چه یه دانش آموز که میخواد باهاش یه فرفره گرافیکی درست کنه ... چه یه phd الکترونیک که تسلط روی طراحی فیلتر های دیجیتال و انواع الگوریتم های پردازش صدا و تصویر داره ...
4- در این کامپایلر نیازی نیست ... برنامه نویس با مفاهیمی مانند class ها و مفاهیم شیگرایی آشنا باشه ... ولی با این حال میتونه چنین برنامه هایی رو بنویسه ...
کد نویسی :
--------------------
خوب ... در اینجا میخوام یه برنامه نوشته شده به زبان LABVIEW رو بهتون نشون بدم ... فقط شوکه نشین و نگین این چه جور کد نویسیه ...
این یک برنامه نوشته شده به زبان Labview هست ... همونجور که میبینین برنامه نویس یه خط برنامه هم ننوشته ( بس که تنبل بوده ) ... فقط ابزار ها رو گذاشته کنار همدیگه و کامپایل کرده ... حالا این یعنی چی !!! این کامپایلر اومده حدس زده شما ممکن هست بخواین چه کارهایی رو انجام بدین ... اومده اون ها رو تیکه تیکه کرده و هر کدوم از اون ها رو کد نویسی کرده و به صورت گرافیکی در اختیارتون قرار داده ... کافیه شما این یکون ها رو کنار هم بزارین تا برنامتون تموم بشه ...
مثلا فرض کنید ... میخواین یه برنامه بنویسین که قراره رو 100 تا کامپیوتر نصب بشه ... هر کامپیوتر یه webcam داره ... که پرسنل اون شرکت میتونن با هم ارتباط داشته باشند و خواسته هاشون رو توسط Interface به انبار اطلاع بدن ... و آخر ماه یه گزارشی از درخواست های انجام شده ... و ارتباطلات ایجاد شده به مدیر شرکت ارایه بشه ... نوشتن این برنامه در labview زیر یه 5 روز وقت میگیره ... چرا ؟؟؟
ابزار ارتباط با شبکه آماده هستش ... یه آیکون هستش ... که روش کلیک میکنین و پورت باز میکنین .
ابزار خواندن اطلاعات از روی webcam آماده هستش ... کافی هست اطلاعاتش رو بگیرین و با چند تا IF بزارین رو شبکه ...
ابزار ویرایشگر آماده هستش ... کافی هستش آیکونش رو بزارین رو صفحه ...
ابزار ذخیره و بازیابی اطلاعات آماده هستش ... کافیه با چند تا IF اطلاعاتتون رو بریزین تو بانک و ازش بخونین ...
برنامه آماده هستش Enjoy IT ...
یه چیزه دیگه هم بگم حسابی کیف کنین ... میتونین از طریق دات نت باهاش ارتباط برقرار کنین ... یه DLL رو میتونین به عنوان فضای حافظه مشترک میون Labview و C# تعریف کنین و از تمام قابلیت های Labview در درون C# استفاده کنین ... و بالعکس ... یه TOOLS جدید هم براش اومده که میتونین برنامه های خودتون رو تحت Linux و سیستم های مبتنی بر ARM اجرا کنین ...
راستی چند تا منبع هم براتون معرفی کنم تا اگر خواستین ادامه بدین بتونین ...
1- سایت www.maktabkhooneh.org هست که فیلم های آموزشیش رو گذاشته و میتونین راحت ببینیدش .
2- کتاب Labview مهندس محمد مهدی درویشی ماله انتشاراته مثلثه نارنجی هست ... خوب هم توضیح داده ... میتونین از روش یاد بگیرین ...
اگر براتون مفید بودش برام دعا کنین ... ممنون !!!
کاری که یه کامپایلر میکنه اینه که دستورات ما رو به زبونی ترجمه میکنه که کامپیوتر اون رو میفهمه ... زبان برنامه نویسی C خیلی به زبون ماشین نزدیک هست ... زبون برنامه نویسی C و ++C ته نداره ... استادمون میگفت 20 ساله دارم کد C مینویسم و C تدریس میکنم هنوز اندر خم یک گوچه ام ... ولی خوب دیگه ... باید سعیمون رو بکنیم و تا حدی که کارمون رو راه میندازه یاد بگیریمش ... در مورد یادگیری زبان C هم دوست خوبم
Rayhana آموزش مبسوط و بسیار خوبی رو در موردش شروع کرده که اون رو میتونین از لینک زیر دنبال کنین :حالا چرا C ... چرا من C و ++C رو از هر کامپایلر دیگه ای بیشتر دوسش دارم :
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
1- به خاطره اینکه مثله ریاضیات قرص و محکم هست .
2- به زبون ماشین خیلی خیلی نزدیک هست .
3- قدرت و توانایی هر کاری رو داره .
4- روی هر پروسسور و میکرو کنترلری میشه ریختش .
4- بزارین یه مقایسه ای میون این کامپایلر با جاوا بکنم : فرض میکنیم همچین کدی رو تو زبان C نوشتیم ....
این کد مشگل داره ... چون فضایی از حافظه رو مقدار دهی کردیم که مجاز نیستیم اون کار رو انجام بدیم ... اما اگر این برنامه رو توی C یا ++C اجرا کنید با هیچ RUN TIME ERROR یا خطای زمان اجرایی رو برو نمیشید ... چرا ؟؟؟ چون C هیچ نظارتی نداره رو این مساله ... میگه شما حتما حواستون هست دارین چی کار میکنین ... ولی java روی این مساله نظارت داره و اگه همچین کدی تو جاوا نوشته بشه ... ازتون خطا میگیره ... خوب همینکه C چنین نظارتی رو نمیکنه ... یعنی دستم بازه ... این قدرته کمی نیست ... میتونم تو هر فضای آدرسی Data بنویسم ... از هر فضای آدرسی Data بخونم ... میتونم مستقیم برم تو BIOS یا کارت گرافیک اطلاعات بنویسم و سیستم عامل هم نمیتونه جلوم رو بگیره .
تو مباحثی که مرتبط با هک کردن هست و میخوایم از روی User Name و Password یک Application عبور کنیم ... بهتون میگم این قابلیت به چه دردی میخوره .
تفاوت C و ++C تو چی هست :-------------------------------------------
متغیر ها تو زبون C موجودی ابتدایی هستند ... هیچ شخصیتی ندارند ... فقط یه فضایی رو از حافظه اشغال میکنن ... همین !!!
ولی متغیرها تو زبون ++C ... یه ماهیت هستند ... شخصیت دارن ... از یک یا چند تا متغیر دیگه زاده میشن ... رشد میکنن ... بچه دار میشن ... از هم ارث میبرن ... رو هم اثر میزارن ... میمیرن !!!
فرض کنین میخوایم بازی NEED FOR SPEED رو بنویسیم ... (بازی ماشین ها) دو تا راه حل داریم :
1- بیایم اونو با C بنویسیم ... تمامی حالات ممکن رو در بیاریم ... برای تک تک حالاتی که امکان داره اتفاق بیوفته شرط بزاریم ... شرایط رو در نظر بگیرین : یه ماشین میتونه ... در زمان تصادف هزاران زاویه داشته باشه ... میتونه با هزار جنس متفاوت برخورد کنه ... و میتونه این تاثیرات رو ماشین های دیگه هم تاثیر پروانه ای بزاره ... پس پیاده سازی و در آوردن تمامی این حالت ها غیر ممکن میشه و برنامه نویس نمیتونه از پسش بر بیاد .
2- بیایم و اون رو با ++C بنویسیم ... چی کار میکنیم ...
اول ماشین BMW رو تعریف میکنیم ... میگیم جنسش چی هست ... اگر از این زاویهباهاش برخوردی صورت گرفت چجوری خراب بشه ... اگر فلان سرعت رو گرفت چه اتفاقی براش بیوفته و .... ( بهش شخصیت میدیم )
دوم ماشین BENZ رو تعریف میکنیم .... میگیم جنسش چجوری باشه ....اگر از فلان زاویه باهاش برخوردی صورت گرفت چجوری خراب بشه ... فرمونش چقدر نرم باشه و ... ( بهش شخصیت میدیم )
بعدش ... کار تمومه ... یه فضای حافظه رو تعریف میکنیم و Object ها یا شی هایی که تعریف کردیم رو میندازیم جون هم ... اون ماشین گاز میده .... این ماشین گاز میده ... ماشین من تصادف میکنه دو تا غلط میخوره میوفته رو اون یکی ... ولی با این حال برنامه کاره خودش رو درست انجام میده ... چون هر متغیری که تعریف کردیم برای خودش شخصیت داره و اونجوری عمل میکنه که بهش گفتیم ... برنامه تموم شد ... حالش رو ببر ...
چجوری ++C اختراع شد !!! هیچی یه برنامه نویس C ... خوشی زده بود زیره دلش و اومد تو یه Structure یه تابع تعریف کرد ... بعدش با خودش گفت من چقدر باهوشم ... چه ابتکاری به خرج دادم ... این Structure برای خودش شخصیت پیدا کرد ... اومد و نظرش رو اعلام کرد و برنامه نویس ها رو بدبخت کرد ... از اون روز ... هر روز داره موجوداتی عجیب و غریب ... با شخصیت های ناشناخته تو برنامه نویسی خلق میشه ... که بعضی هاشون هم میتونن از این کامپایلر بپرن تو اون کامپایلر ...
چیجوری زبان برنامه نویسی C و ++C رو شروع کنم :--------------------------------------------------------------------------
ادامه دارد ... چه منابع خوبی برای یادگرفتن زبان برنامه نویسی C وجوذد دارند :
---------------------------------------------------------------------------------
ادامه دارد .... اگر من زبان برنامه نویسی C و ++C رو یاد گرفتم به چه دردیم میخوره :
----------------------------------------------------------------------------------------
ادامه دارد .... یک برنامه ساده نوشته شده به زبان C همراه با توضیحات :
---------------------------------------------------------------------------
ادامه دارد ... یک برنامه نوشته شده به زبان ++C همراه با توضیحات :
---------------------------------------------------------------------------
ادامه دارد ... اگر براتون مفید بودش برام دعا کنین ... ممنون !!!
پنجمین امکان و ابزاری که میخوام معرفی کنم چگونگی ویروس نویسی و نوشتن یک ویروس کوچک به زبان c .هست . سعی میکنم در این قسمت دید مناسبی از طریقه عملکرد ویروسها ارایه بدم و یه ویروس کامپیوتری که با زبان c نوشته شده رو با هم بررسی کنیم ... بنابراین اولین کاری که میکنیم یه تعریفی از ویروس کامپیوتری میکنیم تا بدونیم با چه جور موجودی طرف هستیم : تعریف : ویروس کامپیوتری برنامه ای است که میتواند نسخه های قابل اجرایی از خود را در برنامه های دیگر قرار دهد ... هر برنامه آلوده نیز میتواند به نوبه خود نسخه های دیگری از ویروس را در برنامه های دیگر قرار دهد ...
در نظر بگیرین یه برنامه داریم با عنوان GAME.EXE وضعیت این برنامه رو قبل و بعد از ویروسی شدن در شکل زیر میبینید ... عکس اول مربوط به زمانی هست که هنوز برنامه مذکور ویروسی نشده و عکس دوم زمانی هست که ویروس تونسته به برنامه ما رخنه کنه و اون رو ویرووسی کنه .
ادامه دارد ... اگر براتون مفید بودش برام دعا کنین ... ممنون !!!سلام .... Fishing میتونه پاسخگو باشه ... چون همه انسانها در تمامی لحظات انرژی کافی برای شناسایی Fishing رو ندارند ... چند تا مثال میزنم که با Fishing بیشتر آشنا بشین ... 1- فرض کنین یکی زنگه خونتون رو میزنه و میگه ... خاونم از طرف آژانس اومدم لطفا بیاین ... شما میگین ما که ماشین نخواسته بودیم ... راننده هم میگه ... خانم لطفا اذیت نکنین ... شما میگین چه اذیتی من ماشین نخواسته بودم ... بعد از کلی بگو و مگو راننده میگه: خانوم لطفا به مدیر آزانس زنگ بزنین و بگین ماشین نخواسته بودین و گرنه باید نصفه هزینه رفت و برگشت رو پرداخت کنین ... شما هم شماره رو میگیرین و زنگ میزنین و میگین ماشین نخواسته بودین ... اتفاقی که اینجا میوفته اینه که شماره تلفن منزل شما لو میره ... شاید شما تمرکز کافی برای روبرو شدن با این مساله رو داشته باشین ... ولی آیا برادر کوچکتر شما هم چنین تمرکز پاسخگویی رو خواهد داشت ... 2- فرض کنین که در یک سایت اینترنتی چنین میخوانید ... { کدهای شارژ رایگان ایرانسل : ایرانسل زمانیکه میخواست شبکه خود را پیکر بندی کند 3 کد 10 رقمی رو ساخت ... این 3 کد باعث میشوند که هر کس آنها را درون گوشی خود وارد کند مبلغ 10 هزار تومان شارژ رایگان دریافت کند ... یکی از سه کد مذکور بسته به محل سکونت شما پاسخگو خواهد بود ... اما چون ما نمیتوانیم این کد ها را به صورت مستقیم درج کنیم ... آنها را به صورت معکوس نوشته ایم ... با وارد کردنه یکی از این 3 کد مبلغ 10 هزار تومن به صورت رایگان به شماره کارت شما وارد میشود ... } و شما هم میگین سنگ مفت گنجشگ مفت ... امتحان میکنم ... تمام دقت و حواسه شما به این هست که اعداد را به درستی وارد کنید و در آن لحظه حواسه شما به این موضوع نیست که ممکن هست یکی از این کدها ... از شارژ شما مبلغ 2000 تومن کم کند و به شماره ایشون واریز کند ... البته این روش ها جرم محسوب میشن و اگه بگیرنتون پدرتون رو در میارن ... ولی این هم نوعی دیگر از Fishing بود . هر وقت خواستین پورتی رو باز کنین ... به کسی خواستین کمک کنین ... از چیزی ترسیدین ... تو تنگای تصمیم گیری بودین ... کسی شما رو هیجانی کرد ... مطمین بشین پشتش Fishing نباشه .در حقیقت این نوع Hack هیچ نوع مقابله کرنی نمیتونه داشته باشه ... در امور کامپیوتری نیر چنین سو استفاده کردن هایی وجود دارد ... مثلا کسی نرم افزاری درست میکنه که ظاهری شبیه سایت Yahoo داره و میگه من username ام کار نمیکنه شما با User خودت وارد شو و این فایل رو برای من دانلود کن ... یا Yahoo Messanger رو کامپیوترش نصب هست و شما رو وسوسه میکنه از اون استفاده کنین ... و اگر شما پسورد خودتون رو وارد کنین ... پسورد مذکور در رجیستری ذخیره میشه و میتونه با همون کد EMail شما رو هک کنه . ادامه دارد ... ساخت یک Trojan به زبان VB :
ششمین امکان و ابزاری که میخوام معرفی کنم چگونگی Trojan نویسی و نوشتن یک Trojan کوچک به زبان Viual Basic . هست . سعی میکنم در این قسمت دید مناسبی از طریقه عملکرد تروژان ها ارایه بدم و بگم راههای نفوذشون به کامپیوتر شما چجوری هست ... چند تا الگوریتم نفوذ رو در موردش صحبت میکنیم و در نهایت یک تروژان مینویسیم و اون رو تستش میکنیم ... پیش نیازهایی که لازم دارین آشنایی با زبون ویژوال بیسیک هست.
اولا تروژان چیجوری کار میکنه : احتمالا اون داستان تاریخی رو شنیدین که لشگری میخواسته قلعه ای رو فتح کنه ... هر کاری میکرده نمیتونسته این عمل رو انجام بده ... هیچ سوراخ سمبه ای رو نمیتونسته پیدا کنه ... در نهایت فرانروا دستور میده که اسب چوبی بزرگی بسازن و چند تا از سربازان فرز .قوی و تنومند . درون این اسب چوبی مخفی بشن ... فردا صبح که میشه ... افرادی که درون قلعه بودن میبینن که دشمنشون محل رو ترک کردن و یه اسب چوبی زیبا براشون به جا گذاشته ... خوشحال میشن و فکر میکنن براشون غنیمت به جا گذاشتن ... میرن و اون اسب چوبی رو بر میدارن و میارن درون قلعه ... و هنگامیکه شب فرا میرسه ... سربازان تنومند و قوی که در درون اون اسب چوبی مخفی شده بودند ... میان بیرون و .... دربهای قلعه رو باز میکنن و حالی به هولی ...
علت تروژان نویسی چی میتونه باشه :
--------------------------------------------------
فرض کنین شما صاحبه یه شرکت الکترونیکی هستین و پس از 3 سال کار مداوم تونستین یه دستگاه الکترونیکی قابل فروش بسازین ... کل اطلاعات مربوط به این دستگاه 3 تا فایل هست : الف ) شماتیک دستگاه . ب) فایل برد دستگاه ج) Firmware یا نرم افزاری که روی اون دستگاه ریخته شده ... اگر یک تروژان نویس بتنونه به سیستم مدیر شما نفوذ کنه ... تمامی اطلاعات 3 ساله شرکت که میتونه شامل میلیاردها تومن پول باشه به سرقت بره ... بنابراین آشنایی با روش های نفوذ به سیستم جزو مهمترین و اصولی ترین مسایلی هستند که باید در درون یک شرکت رعایت بشن ...
سطوح تروژان نویسی :
------------------------------
این تکنولوژی دارای سطوح بسیار بسیار متفاوت و متنوعی هست ....
الف) یک تروژان مثله تروژانی میشه که با هم در عرض 1 روز مینویسیم و تمومش میکنیم ...
ب) یک تروژان دیگه میشه در سطح Flame که Kaspersky عنوان میکنه این تروژان دارای چنان هسته تنومند و قوی هست که مطمینا مورد حمایت یک دولت هست . این تروژان میتونه رو گوشی ها نفوذ کنه ... میتونه رو کامپیوترهایی که بلوتوث دارن نفوذ کنه ... از طریق اینترنت میتونه نفوذ کنه .... از طریق USB میتونه نفوذ کنه و میتونه به 20 مدل مختلف مخفی بشه ... میتونه تا 6 مگابایت کتابخونه بسته به سطحی که میخواهد در آن جاسوسی کنه از اینترنت دانلود کند . این تروژان رو با زبان C نوشتن و میتونه رو بانک های اطلاعاتی Query بزنه ( ازشون درخواست اطلاعات بکنه ).
هدفهای رفتاری :
-----------------------------
این بحث رو در دو قسمت دنبال میکنیم :
1- تروژان هایی که علت نفوذشون به کامپیوتر ... خطای کاربر هست .
2- تروژان هایی که علت نفوذشون به کامپیوتر ... دانش بالای برنامه نویسی بوده که اون تروژان رو نوشته .
الف ) تروژان هایی که علت نفوذشون به کامپیوتر خطای کاربر بوده :
----------------------------------------------------------------------------------------
الف ) Fishing : یعنی قلاب درست کنی و یه طعمه سرش بزنی و وای سی تا یه ماهی بیاد و بهش تک بزنه ... بعدش شکارش کنی ... خوب حالا چجوری میشه قلاب درست کرد و چجوری میشه ماهیگیری کرد ... در اصل مفهوم Fishing برگرفته از یک قانون اجتماعی هست ... راهی برای گمراه کردنه کاربران اینترنتی تا بتونن اطلاعاتشون رو بدست بیارن ... در حقیقت مهمترین عاملی که باعث میشه روش Fishing جوابگو باشه ... اعتماد بی جای کاربر به مطالبی هست که ماهیگیر داره اون ها رو عنوان میکنه ... شاید دارین با خودتون میگین من تو دام چنین حقه هایی نمیافتم ... ولی اشتباه از همین جا شروع میشه ... در مسائل نظامی و روانشناسی فرم پاسخ دادن شما به همین سوال میتونه یک نوع Fishing خاص برای شما باشه ...
--------------------------------------
البته نرم افزارهای unti Fishing هم وجود دارد مانند NET Craft ... اما مهمترین و منطقی ترین راه برای مقابله با Fishing تمرکز فکری داشتن هست ...
الف ) تروژان هایی که علت نفوذشون به کامپیوتر قدرت بالای برنامه نویس بوده :
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
1- استفاده از درایو مجازی
2- استفاده از Sniffer ها
3- استفاده از نرم افزار Ethereal
4- استفاده از ناظرهای سخت افزاری
5-
--------------------------------------
این عملیات را در دو قسمت انجام میدهیم ... از کار انداختن Firewall ... دسترسی به فایل های موجود در سیستم قربانی ...
اگر براتون مفید بودش برام دعا کنین ... ممنون !!!
ادامه دارد ...
اگر براتون مفید بودش برام دعا کنین ... ممنون !!!
سلام ...
نهمین امکان و ابزاری که میخوام معرفی کنم آشنایی با تایپ 10 انگشتی هست ... حتما با خودتون دارین میگین ... خوب همینجوری دارم تایپ میکنم دیگه ... حالا بیام 10 انگشتی تایپ کنم که چی بشه ... تایپ 10 انگشتی مزایای خیلی خیلی زیادی داره ....
1- اولا کلاس داره .
2- نیازی نیست به کیبورد نگاه کنین .
3- سرعت تایپتون به شدت بالا میره .
4- خطای تایپتون به شدت پایین میاد .
5- وقتی دارین کاره برنامه نویسی میکنین ... تمرکزتون به پیاده سازی الگوریتم هست ... نه کیبورد ...
پیشنهاد میکنم هر چه سریعتر تایپ 10 انگشتی رو شروع کنین ... یاد گرفتنش خیلی خیلی آسون هست ... فقط باید دید درستی از طریقه تایپ 10 انگشتی داشته باشین و یه نرم افزار خوب که بتونه بهتون کمک کنه زودتر تایپ رو یاد بگیرین .باید به خودتون قول بدین که همیشه 10 انگشتی تایپ میکنم . حتی اگر اوایل کار سرعت تایپ کردنم پائین بود ...
ادامه دارد ....