«««««« عاشقانه ترین آیه »»»»» از نظر شما؟
تبهای اولیه
عاشقانه ترين آيه قرآن از نگاه مرادي
حجت الاسلام مرادي اضافه كرد:
معصوم عليه السلام فرمود: وقتي كسي ما اهل بيت را دوست دارد خدا را به اولين نعمت شكر كند. راوي پرسيد اولين نعمت چيست؟ فرمودند: حلال زادگي، آدم حلال زاده مي تواند اهل بيت را دوست داشته باشد.
حجت الاسلام شهاب مرادي در آغاز سخنان خود در مسجد امام حسين (ع) جواديه، مجلس ختم و ترحيم را يك كارتل اصلي واساسي براي زنده ها دانست و گفت: حضور در مجلس ختم برای حاضران مفید است نه برای مرده ؛ چرا كه كار ويژه اين جلسات زنده ها هستند، كساني كه از دنيا مي روند ميهمان مغفرت الهي هستند و اين جلسات بيشتر براي امثال من و شماست كه به ما تذكر مي دهد مراقب رفتار خودمان باشيم و
"من طلبنی وجدنی ،و من وجدنی عرفنی، و من عرفنی احبنی، و من احبنی عشقنی ، و من عشقنی قتلته ، و من قتلته فعلی دیته ، انا دیته"
آن کس که مرا بخواهد مرا پیدا می کند، وآن کس که مرا پیدا کند می شناسد، وآن که مرا شناخت مرا دوست می دارد، وآن کس که مرادوست بدارد به من عشق می ورزد، وآن کس که به من عشق ورزید او را می کشم ، ووقتی او را کشتم برمن است که دیه او را بدهم ، خودم دیه او هستم ، (خودم را به او میدهم و من می شوم سرمایه قلب وجان او ، ودیگر او مرا دارد!)
بسم الله الرحمن الرحیم.
سلام.
أَلَيْسَ اللَّهُ بِكَافٍ عَبْدَهُ ۖ وَيُخَوِّفُونَكَ بِالَّذِينَ مِنْ دُونِهِ ۚ وَمَنْ يُضْلِلِ اللَّهُ فَمَا لَهُ مِنْ هَادٍ (39 | الزمر - 36)
آیا خداوند برای بندهاش کافی نیست؟! امّا آنها تو را از غیر او میترسانند. و هر کس را خداوند گمراه کند، هیچ هدایتکنندهای ندارد!
ادامه داد: بايد توجه داشته باشيم كه مرگ نابود شدن و تلف شدن نيست بلكه يك تولد است چرا كه اگر شما بخواهيد نقشه زندگي انسان را بكشيد كارمان از مرگ شروع مي شود ما از يك زندگي مي ميريم و در يك زندگي ديگر متولد مي شويم ، حيات و مرگ دو روي زندگي ماست چنانچه جنين از زندگي جنيني خود مي ميرد و در زندگي دنيا متولد مي شود، اموات هم در زندگي دنيا مي ميرند و در زندگي برزخ متولد مي شوند.
سلام
نَبِّیء عِبادِی انّی أنا الغفور الرحیمُ
سوره حجر آیه 49
تعبیر به عبادی (بندگان من) تعبیری است لطیف که هر انسانی را بر سر شوق می آورد و دنبال آن توصیف خدا به آمرزنده ی مهربان این اشتیاق را به اوج می رساند.
انسان براي رسيدن به هر حياتي به يك مرگ نياز دارد
انسان براي رسيدن به هر حياتي به يك مرگ نياز دارد
انسان براي رسيدن به هر حياتي به يك مرگ نياز دارد
انسان براي رسيدن به هر حياتي به يك مرگ نياز دارد
انسان براي رسيدن به هر حياتي به يك مرگ نياز دارد
انسان براي رسيدن به هر حياتي به يك مرگ نياز دارد
انسان براي رسيدن به هر حياتي به يك مرگ نياز دارد
انسان براي رسيدن به هر حياتي به يك مرگ نياز دارد
انسان براي رسيدن به هر حياتي به يك مرگ نياز دارد
انسان براي رسيدن به هر حياتي به يك مرگ نياز دارد
انسان براي رسيدن به هر حياتي به يك مرگ نياز دارد
انسان براي رسيدن به هر حياتي به يك مرگ نياز دارد
با سلام بنده یک سوال داشتم خب اینکه میفرماید کسی که حلال زاده است حب اهلبیت دارد ینی انسان حرام زاده حب نداره؟؟؟؟ ای جبر نمیشه اخه طفلی که به اختیار خودش حرامزاده نشده
التماس دعا
یا زهرا سلام الله علیها
انسان براي رسيدن به هر حياتي به يك مرگ نياز دارد،خود همين نگاه وفهم همين موضوع مي تواند نگاه ما را به جهان عوض كند ؛ براي مثال در بحث قاعده شهود خيلي از چيزها ديگر شرط حساب نمي شود. مثلا خيلي ازاين زلزله ها و سيل هايي كه حادث مي شود بلا و شر نيست ، وقتي كسي خانه اش را در رودخانه مي سازد يا نكات علمي را در ساخت منزلش براي مقاومت بيشتر به كار نمي برد طبيعي است كه زلزله يا يك باران فصلي موجب ويراني خانه اش مي شود چنانچه شما مشاهده مي كنيد در كشوري مانند ژاپن كه اين مسائل را جدي مي گيرد قوي ترين زلزله ها كمترين خسارت مالي و جاني را به همراه دارد اين مسئله به ما نشان مي دهد كه همه چيز را بايد سفت ومحكم بگيريم هم دنيا را و هم آخرت را.
سلام
آیه 7 غافر تا 9 غافر
این آیه فضیلت عزاداری برای اهل بیت علیهم السلام،خصوصا حضرت سیدالشهداء علیه السلام رو میگه .
البته این ادعا نیاز به اثبات داره لیکن چون سرعت اینترنتم پایینه مجالش نیست .به محض خرید adsl اگه طالب باشید براتون اثبات میکنم .
در ادامه سخنان خود اضافه كرد: كساني كه مرگ را نابودي مي دانند خدا را دشمن خود تلقي مي كنند ، در تمام گورستان هاي كشور شما مي بينيد وقتي دارند عزيزي را دفن مي كنند شايد شنيده باشيد خانم هايي كه دارند گريه مي كنند گاها مي گويند: "چرا اين اتفاق افتاد؟ چرا اين اتفاق براي ما افتاد؟ "اين چرا گفتن يعني بي صبري؛ بايد توجه كنيم كه گريه كردن بي صبري نيست اين چرا گفتن ها بي صبري است وگرنه مرگ حق است و انتقال از اين عالم به عالم ديگر است. با نگاه صحيح به مرگ همه چيز تنظيم مي شود. اين مجالس براي من وشماست كه بفهميم ما همه مسافريم و همه به سمت خدا باز مي گرديم. توصيه من به همه افراد حاضر در اين مراسم اين است كه بياييد يك حسن معاشرتي با يكديگر داشته باشيم به هم بدبين نباشيم و با محبت با يكديگر رفتار كنيم.
وی تصریح کرد:چند روز پيش با يكي از دوستانمان بوديم، ايشان به يك ماشيني مشكوك شده بود به ما گفت اين خودرو يك موردي دارد، من بالافاصله گفتم چراغ ماشين را خاموش كن بگذار بروند چرا كه هيچ معصيتي بالاتر از ترساندن مردم نيست، تو كه نه پليس هستي ونه كاره اي و هم اينكه از وقوع جرم وخلاف مطمئن نيستي . شما فكر نكنيد اسلام يعني كلاس فلسفه، اين اشتباه است. رسول خدا پايشان را گذاشتند در مدينه، همه مردم جمع شدند كه اين دين جديد چيست؟ پيامبر فرمودند: اول انشاي سلام ، دوم اطعام طعام يعني يكديگر را غذا دادن ، سفره دار بودن كه الحمدالله همه شما عزيزان اينگونه هستيد، سوم صله رحم و در آخر، زماني كه مردم خواب هستند و جامعه نيازي به كمك شما ندارد عبادت كردن و شب زنده داري. اينكه بياييم بحث كنيم كه كانت چه مي گويد و نظر دكارت چيست و....مسئله دين نيست.
مهم اين است كه خدا را قبول داريد و به ولايت اهل بيت اعتقاد داريد، با مردم خوش رفتار باشيم و انسانيت داشته باشيم اگر اينطور باشد همه كارها حل مي شود. همين كه شما ذهنتان به يك مفهوم منعطف شود تمام عملكرد شما را اصلاح مي كند. شما مطمئن باشيد كسي كه با خدا لجبازي كند به بهشت نمي رود، كساني كه از روي لجبازي شرب خمر مي كنند، غيبت مردم را مي كنند، ناموس مردم را محترم نمي شمرند. از طرفي كساني هم كه خيلي در زهد افتاده اندو در عبادتشان مغرور شدند هم كارشان لنگ است. كساني كارشان درست است كه نه امر به منكر مي كنند نه به عبادت هايشان مغرور مي شوند و نه بي خيال گناهانشان مي شوند و تا آنجا كه مي توانند گناه نمي كنند و اگر هم گناهي مي كنند استغفار مي كنند و تمام توجهشان اين است كه خدا بايد من را ببخشد اين ها در واقع جزء هدايت شدگان هستند.
در ادامه سخنان خود افزود: امام حسين (ع) در روز تاسوعا پشت همه خيمه ها را باز كردند وكنار هم بستند به طوري كه طناب خيمه به خيمه كناري گير كند و بين خيمه ها راه نباشد كه اسب ها نتوانند رد شوند پشت خيمه هاي اصحاب خندقي كنده شد و هيزم هاي فراواني توسط لشگر امام در آن ريخته شد تا بدين وسيله اسب هاي دشمن از آتش بترسند و نزديك نشوند. اين نگاه كه ما فكر كنيم سپاه امام حسين يك طرف است و سپاه يزيد يك طرف، يك برداشت ناصحيح از كربلاست، سپاه امام حسين يك سپاه كوچك و صدنفره است در كنار حدود 80 زن و بچه، كلا 200 نفرهستند كه 30 هزار نفر آنها را محاصره كرده اند.
وي افزود: امام تلاش كردند حالا كه در محاصره هستند با بستن خيمه ها فضايي ايجاد كنند كه از يك طرف با دشمن بجنگد و دشمن نتواند به خيمه ها نزديك شود گرچه دشمن آنقدر زبون بود كه موقع غارت خيمه ها از هر طرف حمله كرد. وقتي حضرت آتش روشن كردندمالك بن حوزه كه يكي از افراد لشگر عمربن سعد بود و در بي حيايي شهره بود كه ان شاء الله تا ابد دهانش در آتش باشد با بي شرمي رو به امام كرد وگفت: قبل از اينكه ما تو را به جهنم بفرستيم خودت براي خودت جهنم درست كرده اي. آقا امام حسين (ع) در پاسخ دو چيز را به اين ملعون گفتند: اول اينكه تو چگونه به من طعنه جهنم و آتش را مي زني در حال كه پدر من تقسيم كننده بهشت و جهنم است و جمله دوم اينكه" ربي غفور رحيم" امام معصوم نمي دگويد من معصوم هستم ، نمي گويد من گناهي نكرده ام و به بهشت مي روم در حالي كه در حالت جنگ و رجز هم مي توان به دشمن دروغ گفت و هم فحش داد. حسين بن علي عليه السلام نمي گويد كه من حتما به بهشت ميروم بلكه مي گويد من به شفاعت علي و پيامبرخدا اميد دارم و ربي غفور رحيم و خداي من بسيار آمرزنده و مهربان است.
وي تصريح كرد: شما اگر نگاهتان را به اين مفهوم تنظيم كنيد تمام امور زندگي تان درست مي شود كسي كه بداند خدا غفور و رحيم است ديگر گناه نمي كند، به عبادت هايش مغرور نمي شود و اگر گناهي بكند از مغفرت الهي نا اميد نمي شود. بعضي وقت ها پيامك هايي در برنامه هاي تلويزيوني به ما مي رسد كه مردم مي گويند من فلان گناه را كرده ام و....يكبار از دانشجويانم كمك گرفتم كه بياييم اين گناهان را دسته بندي كنيم مثلا نوشته بودند من از 2 سال پيش كه فلان گناه را كرده ام ديگر نماز نمي خوانم . اين اشتباه است بلكه انسان همان موقع بايد استغفار كند چرا كه ممكن است بميرد و نتواند توبه كند و به ربي غفور رحيم هم اعتقاد داشته باشد و هم التزام.
حجت الاسلام مرادي اضافه كرد:بدانيد كه دوست داشتن امام حسين يك نعمت است اين حب را خدا در دلهاي شما قرار داده است. معصوم عليه السلام فرمود: وقتي كسي ما اهل بيت را دوست دارد خدا را به اولين نعمت شكر كند. راوي پرسيد اولين نعمت چيست؟ فرمودند: حلال زادگي، آدم حلال زاده مي تواند اهل بيت را دوست داشته باشد در كنز العمال ، اهل تسنن اين روايت را نقل كرده اند كه نشانه حلال زادگي حب علي ابن ابيطالب است كه الحمدلله اين مرحوم هم داراي اين ويژگي بوده اند. شهاب مرادي در انتها براي مرحوم مهرپور، شهداي ابربكوه و محله جواديه از خداوند متعال طلب مغفرت و آمرزش كردند.
فردا
الا بذکر الله تطمئن القلوب....اگاه باشید که دلها بایاد خدا ارام میگیرد...:hamdel::hamdel::hamdel:
إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ يِهْدِي لِلَّتِي هِيَ أَقْوَمُ وَيُبَشِّرُ الْمُؤْمِنِينَ الَّذِينَ يَعْمَلُونَ الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ أَجْرًا كَبِيرًا
قطعا اين قرآن به [آيينى] كه خود پايدارتر است راه مىنمايد و به آن مؤمنانى كه كارهاى شايسته مىكنند مژده مىدهد كه پاداشى بزرگ برايشان خواهد بود (۹)
آیه 9 سوره مبارکه اسراء
اعوذ بالله من الشیطان الرجیم
و اذا سالک عبادی عنی فانی قریب اجیب دعوه الداعی اذا دعان
برای من این عاشقانه ترینه:hamdel:
سلام.
« قُلْ يَا عِبَادِيَ الَّذِينَ أَسْرَفُوا عَلَى أَنفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِن رَّحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِيعًا إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ »
بگو اى بندگان من كه بر خويشتن زيادهروى روا داشتهايد از رحمتخدا نوميد مشويد در حقيقتخدا همه گناهان را مىآمرزد كه او خود آمرزنده مهربان است(سوره زمرآيه 53)
بسم الله رحمان الرحیم:
الَذی یَرئک حینَ تَقوُمُ
آن خدایی که چون از شوقش به نماز برخیزی تو را مینگرد.
شعرا آیه 218
این عاشقانه ترین آیه از نظر منه
فَبِأَيِّ آلاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ
و کدامیک از نعمتهای پروردگارتان را کفران میکنید؟
و
21 - وَ لَنُذِیقَنَّهُمْ مِنَ الْعَذابِ الأَدْنى دُونَ الْعَذابِ الأَکْبَرِ لَعَلَّهُمْ یَرْجِعُونَ
21 ـ به آنان از عذاب نزدیک (عذاب این دنیا) پیش از عذاب بزرگ (آخرت) مى چشانیم، شاید باز گردند!
نمی دونم کدوم آیه است ... کاش شما بدونید
ولی یه جا خوندم که نوشته بود : کیست که با خدا معامله کند؟
(خدا تاجر باانصافیه... هر کی باهاش معامله کنه... دو سر سوده!) :ok:
الا بذکر الله تطمئن القلوب....اگاه باشید که دلها بایاد خدا ارام میگیرد...:hamdel::hamdel::hamdel::Gol::Gol:
من هم آيه انا لله وانا اليه راجعون رو خيلي دوست دارم و به نظرم عاشقانه ترين آيه مي تونه باشه:Gol:
در قرآن از این آیه بیشتر خوشم میاد و به نظرم خیلی به درد من و شما میخوره:
آیه ی بالا که آیه ی 16 سوره ی مبارکه ی لقمان است بخشی از نصایح لقمان حکیم به فرزندش است. به همه ی کسانی که این مطلب رو می خونن پیشنهاد می کنم حداقل یک بار سوره ی مبارکه ی لقمان رو همراه با معنیش بخونن.
و اما در ادعیه هم از فراز زیر خوشم میاد و به نظرم دعای والاییه:
مضمون عبارت بالا رو هم میتونید از امضام بخونید
اللهم عجل لولیک الفرج
سلام
عاشقانه ترین آیه از نظر من
«...انا لله و انا الیه راجعون»:Gol:
156-بقره
سلام
برای من زیباترین آیه قرآن این آیه ست آیه 72 سوره توبه
وَعَدَ اللَّهُ الْمُؤْمِنينَ وَ الْمُؤْمِناتِ جَنَّاتٍ تَجْري مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهارُ خالِدينَ فيها وَ مَساکِنَ طَيِّبَةً في جَنَّاتِ عَدْنٍ وَ رِضْوانٌ مِنَ اللَّهِ أَکْبَرُ ذلِکَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظيمُ (72)
(خداوند به مردان و زنان مؤمن وعده بهشتهایی را می دهد که نهرها در زیر آن جاریست و در آن جاودانه خواهند بود و همچنین قصرهای پاکیزه در بهشتهای جاوید و از همه بالاتر خشنودی خداست ، این همان رستگاری عظیم است )
این هم تفسیر کوتاهی از این آیه:
خداوند در مقابل ایمان و نیکوئی عملشان به مؤمنان وعده های نیکویی داده است که شامل بهشتها با جویهای روان و قصرهای مطهر ودر باغهای مستقر وجاوید و رضوان خدا می باشد، ولی خشنودی خدا از همه اینها بالاتر است ، چون رضوان خدا محدود و مقدور بشر نیست تا وهم او بدان دست یابد و رضوان خدا در واقع و حقیقت ، همه رستگاری و فوز است ، چون حقیقت بندگی آنست که بنده از جهت حب به خدا او را بپرستد نه به طمع بهشت و نه از خوف دوزخ وسعادت حقیقی در آنست که دوستدار و محب ، رضایت محبوب خود را بدست آورد.
انسان را آفريديم و از مكئونات و وسوسه هاي نفس او آگاه هستيم و از رگ گردنش به او نزديك تريم.
تفسیر کوتاه
وقتي خداوند از خطورات قلبي و وسوسه های زودگذری كه از فكر انسانها ميگذرد آگاه است مسلماً از تمام عقايد و اعمال و گفتار آنان با خبر ميباشد - براي اين كه خداوند خالق انسان است، بديهی است كه خالق و آفريننده به تمام خصوصيات و ويژگيها و زواياي مخلوق خويش علم و آگاهي دارد - ، از اين رو در دنباله آيه فرموده ما از رگ گردن به شما نزديكتريم.
الميزان، ج 18، ص 547 و تفسير نمونه، ج 22، ص 244
بسم الله الرحمان الرحیم
ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیائوهم عند ربهم یرزقون
و
ختم الله علی قلوبهم و علی سمهم و علی ابصارهم غشوه و لهم عذاب عظیم
سلام
آیه 53 سوره زمر
قُلْ يَا عِبَادِيَ الَّذِينَ أَسْرَفُوا عَلَى أَنفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِن رَّحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِيعًا إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ
بگو: اى بندگان من كه بر خويشتن زياده روى روا داشته ايد! از رحمت خدا مأيوس نشويد. همانا خداوند، همه گناهان را [با شرايطش] مى آمرزد، كه او خود آمرزنده ى مهربان است.
آیا وقت آن نرسیده است که دلهای مؤمنان در برابر ذکر خدا و آنچه از حقّ نازل کرده است خاشع گردد؟! و مانند کسانی نباشند که در گذشته به آنها کتاب آسمانی داده شد، سپس زمانی طولانی بر آنها گذشت و قلبهایشان قساوت پیدا کرد؛ و بسیاری از آنها گنهکارند!
پيام:
مرد يا زن بودن، يا از فلان قبيله وقوم بودن، ملاك افتخار نيست كه اينها كار خداوند است. «جعلنا، خلقنا»
برداشت یاد شده، بر این اساس است که مراد از «لاتمش» احتمال دارد رفتار باشد که شامل همه حالتهای انسان می شود و نه راه رفتن
1- پرهیز از هرگونه تکبر و خوشی و سرمستی افراطی، امری لازم و واجب است.
2- انسانها، ناتوان تر از آنند که با غرور و گردن فرازی، بتوانند رخنه ای در زمین ایجاد کنند و یا قامت خود را به کوهها برسانند.
3- خصلتهای درونی آدمی، پایه رفتار و کردار اوست.
4- توجه انسان به ضعف و ناتوانی خویش در برابر مظاهر طبیعت، زداینده غرور و تکبّر وی است.
5- غفلت از ضعف و ناتوانی خویش، زمینه گرفتار آمدن به خصلتهای ناپسند است.
6- پایه های غرور، بنا شده بر سراب پندارهای بی اساس :ok:
ربنا اننا سمعنا مناديا ينادي للايمان ان ءامنوا بربكم فامنا ربنا فاغغفرنا ذنوبنا وكفر عنا سياتنا وتوفنا مع الابرار اي پروردگار ما بي ترديد ما صداي ندا دهنده اي را شنيديم كه مردم را به ايمان فرا ميخواند كه به پروردگارتان ايمان آوريد. پس ما ايمان آورديم .اي پروردگار ما!گناهان مارابيامرز وبديهايمان را از مامحو كن ومارادر زمره نيكوكاران بميران.