آیا یک زن متاهل می تواند ازدواج موقت تلفنی بکند ؟!

تب‌های اولیه

59 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
آیا یک زن متاهل می تواند ازدواج موقت تلفنی بکند ؟!

سلام

تا پیکی بود برای ازدواج موقت تلفنی
که کارشناس گرامی فرمودند
طبق نظر رهبری این نوع ازدواج مجاز می باشد
بنده این سوال برایم ایجاد شد
که در ازدواج موقت تلفنی که رابطه جنسی صورت نمی گیرد
تا اگر فرزندی ایجاد شد پدر ان مشخص نباشد

طبق این مساله ایا یک خانم متاهل مجاز است ازدواج موقت تلفنی بکند ؟

با تشکر

با نام و یاد دوست


کارشناس بحث: استاد سجاد

بی نظیر;458686 نوشت:
سلام
تا پیکی بود برای ازدواج موقت تلفنی
که کارشناس گرامی فرمودند
طبق نظر رهبری این نوع ازدواج مجاز می باشد
بنده این سوال برایم ایجاد شد
که در ازدواج موقت تلفنی که رابطه جنسی صورت نمی گیرد
تا اگر فرزندی ایجاد شد پدر ان مشخص نباشد
طبق این مساله ایا یک خانم متاهل مجاز است ازدواج موقت تلفنی بکند ؟
با تشکر

با عرض سلام و احترام خدمت حضرت عالی و تشکر از سؤال شما

صیغه عقد خواندن و ازدواج یک زن متأهل با مرد دیگر حتی در شرایط یاد شده ، جایز نبوده و باطل است .

همیشه سلامت و موفق باشید

سجاد;459372 نوشت:
با عرض سلام و احترام خدمت حضرت عالی و تشکر از سؤال شما

صیغه عقد خواندن و ازدواج یک زن متأهل با مرد دیگر حتی در شرایط یاد شده ، جایز نبوده و باطل است .

همیشه سلامت و موفق باشید

ضمن تشکر از جواب شما

لطفا دلایل قرانی یا روایی معتبر این حکم را نیز ذکر بفرمایید ؟

با تشکر

سلام
وقتی یه خانم خانم در عقد کس دیگه ای هست، چطور میتونه همزمان به عقد یکی دیگه در بیاد؟ حرفها میزنیدها! مگه تنها دلیل مجاز نبودن چند شوهری خانم ها مشخص نبودن پدره؟

علی ;459512 نوشت:
سلام
وقتی یه خانم خانم در عقد کس دیگه ای هست، چطور میتونه همزمان به عقد یکی دیگه در بیاد؟ حرفها میزنیدها! مگه تنها دلیل مجاز نبودن چند شوهری خانم ها مشخص نبودن پدره؟

دلیل ان را همین عنوان می کنند

شما دلیل دیگه ای دارید بفرمایید بیان کنید

بی نظیر;459510 نوشت:
لطفا دلایل قرانی یا روایی معتبر این حکم را نیز ذکر بفرمایید?
سلام به همه دوستان، و با کسب اجازه از پاسخگوی محترم احکام

عقد بستن یک زن شوهر دار، با مرد اجنبی (حالا عقد حضوری یا تلفنی) اصلا معنا و مفهومی داره؟! عقد می بندند که چی بشه؟! واقعا اصل فرضش هم تنفر آوره! چه برسه به اینکه بخواهیم درباره ادله حرمتش بحث کنیم!

ساده ترین و محکم ترین دلیل ِ «حرمت ازدواج یک زن شوهر دار با مرد اجنبی»، آیه 23 و 24 سوره نساء است:

حُرِّمَتْ عَلَيْكُمْ أُمَّهاتُكُمْ وَ بَناتُكُمْ وَ أَخَواتُكُمْ وَ... وَ الْمُحْصَناتُ مِنَ النِّساءِ ... (نساء/23 و 24)
حرام شده است بر شما، مادرانتان، و دخترانتان، و خواهرانتان و... و زنان شوهردار ...

این آیه به روشنی هر چه تمام تر، ازدواج با این افراد را حرام اعلام کرده که از جمله آنها، زن شوهر دار است. زن شوهردار، یعنی زنی که در صیغه عقد (دائم یا موقت) مرد دیگر است.

آیات و روایت در این باب، فراوان است، اما همین یک آیه برای پاسخ کفایت می کند.

صدیقین;459528 نوشت:
حُرِّمَتْ عَلَيْكُمْ أُمَّهاتُكُمْ وَ بَناتُكُمْ وَ أَخَواتُكُمْ وَ عَمَّاتُكُمْ وَ خالاتُكُمْ وَ ... وَ الْمُحْصَناتُ مِنَ النِّساءِ ... (نساء/23 و 24)
حرام شده است بر شما، مادرانتان، و دختران، و خواهران، و عمه‏ ها، و خاله‏ ها... و زنان شوهردار (بر شما حرام است)...

سلام و تشکر از جناب عالی

بزرگوار ایا همچنان که این ایه در مورد کنیزان رعایت نمیشه
یعنی یک زن شوهر دار اسیر بر مردان مجاز میشه و مرد می تواند با او ازدواج کند و چندش اور هم نیست

چگونه می تواند دلیلی بر بطلان ازدواج موقت تلفنی زن متاهل باشد ؟

در ضمن سوال من فقط درمورد ازدواج موقت تلفنی می باشد نه انواع دیگر ازدواج

بی نظیر;459518 نوشت:

دلیل ان را همین عنوان می کنند

شما دلیل دیگه ای دارید بفرمایید بیان کنید

زنان به دلايل مختلفي نمي توانند بطور همزمان چند شوهر داشته باشند. كه اينجا به طور مختصر به چند دليل اشاره مي كنيم:
1. چند شوهري خلاف طبيعت و روحيات زن مي باشد.
2. بدينوسيله بهداشت نسل به خطر مي افتد
3. شناخت انساب و تميز آنها از بين خواهد رفت.
4. چند شوهري نه تنها با طبيعت انحصار طلبي و فرزند دوستي مرد ناموافق است، با طبيعت زن نيز مخالفت دارد. تحقيقات روان شناسي ثابت كرده است كه زن بيش از مرد خواهان تك همسري است . (1)
ممكن است گفته شود كه امروز پيشرفت علم، مشكل تشخيص فرزند را حل كرده است. بنابراين زنان مي توانند به صورت همزمان چند شوهر داشته باشند. در پاسخ بايد گفت: اولاً يكي از حكمتهاي تحريم چند شوهري، مشكل شدن شناخت انساب است، ثانياً هنوز پيشرفت هاي علم پزشكي در تشخيص نسب فرزند به حد كمال نرسيده و اگر هم برسد راه يافتن احتمال خطا در آن امكان خواهد داشت، ثالثاً غيرت امري ذاتي و طبيعي است و پيشرفتهاي علم نمي تواند با آن مبارزه كند. رابعاً چند شوهري بطور طبيعي و فطري مردود است، لذا نه تنها اسلام و ديگر اديان توحيدي، بلكه بطور گسترده اي در طول تاريخ و در ميان جوامع بشري گريز جدي از آن وجود داشته است. خامساً بر اساس روايات زنان حتي در بهشت هم تك شوهرگرا هستند. كه اين بيانگر همان طبيعت و فطرت زنان است براي نمونه ام سلمه از رسول خدا ـ صلي الله عليه و آله ـ سؤال كرد: «پدر و مادرم فداي تو باد! زني دو شوهر داشته و هر دو مرده و وارد بهشت شده اند. اين زن به كداميك از اين دو تعلق دارد؟ پيامبر ـ صلي الله عليه و آله ـ فرمود: اي ام سلمه! هر كدام كه بهتر است و حسن خلقش بيشتر است او را انتخاب مي كند ...». (2)
از اين حديث هم فهميده مي شود كه زنان در بهشت نيز بيش از يك شوهر ندارند. بنابراين در اسلام «تك همسري» طبيعي ترين شكل زناشويي است و در موارد خاص مرد مي تواند با رعايت شرايطي ويژه تعدد همسر اتخاذ كند، اما زن به دلايلي كه گفته شد نمي تواند تعدد شوهر اتخاذ نمايد.

پي نوشت
(1).نظام حقوق زن در اسلام نوشته شهيد مطهري ص368.
(2).محمد باقر مجلسي ، بحار الانوار، ج8، ص119، حديث 7.

بی نظیر;459537 نوشت:
بزرگوار ایا همچنان که این ایه در مورد کنیزان رعایت نمیشه
یعنی یک زن شوهر دار اسیر بر مردان مجاز میشه و مرد می تواند با او ازدواج کند و چندش اور هم نیست

حلال شدن زنان اسیر به راحتی که شما می فرمایید نیست. شرایط خاصی داره که اگر مطالعه بفرمایید چندش آور نخواهد بود.

بی نظیر;459537 نوشت:
سلام و تشکر از جناب عالی
بزرگوار ایا همچنان که این ایه در مورد کنیزان رعایت نمیشه
یعنی یک زن شوهر دار اسیر بر مردان مجاز میشه و مرد می تواند با او ازدواج کند و چندش اور هم نیست
سلام

اول اینکه: در زمان حاضر، به خاطر معاهدات بین المللی _و تاکید اسلام بر وفاداری به معاهدات و قراردادها حتی با مشرکین_ چنین مطلبی از سوی مسلمانان انجام نمی شود.
دوم اینکه: مساله مذکور محدود به زنان کافری است که در جنگ شرکت کرده اند (پس زنان خارج از جنگ، از بحث خارج اند)
سوم اینکه: اگر شوهر آن زن هم در جنگ اسیر شده باشد، ازدواج با آن زن ممنوع است و تنها بر شوهر خود حلال است.
چهارم آنکه: اسلام اسارت آن ها را به منزله «طلاق» از شوهران سابق تلقى كرده، و اجازه مى‏ دهد بعد از تمام شدن عده آن ها، با آنان ازدواج و يا همچون يک كنيز با آنان رفتار شود؛ به این معنا که چنين زنان شوهردارى كه در اسارت مسلمانان قرار مى‏ گيرند، رابطه آن ها به مجرد اسارت با شوهران شان قطع شده، در رديف زنان بدون شوهر قرار خواهند گرفت تا بتوانند در محیط جدید شوهر داشته باشند. یک فلسفه اين حكم هم این بوده که: اين گونه زنان،
1- يا بايد به محيط كفر بازگردانده شوند،
2- يا بدون شوهر در ميان مسلمانان بمانند،
3- و يا رابطه آنان با شوهران سابق قطع شود و از نو ازدواج کنند.

صورت اول بر خلاف اصول تربيتى اسلام است، صورت دوم هم ظالمانه است، بنا بر اين تنها راه‏ صحیح و معقول همان راه سوم است که اسلام تجویز فرموده است.

پاسخ تفصیلی این مطلب را از هر یک از لینک های زیر که تمایل داشتید، مطالعه بفرمایید:

بی نظیر;459537 نوشت:
چگونه می تواند دلیلی بر بطلان ازدواج موقت تلفنی زن متاهل باشد ؟
در ضمن سوال من فقط درمورد ازدواج موقت تلفنی می باشد نه انواع دیگر ازدواج
به آیه ای که عرض کردم دقت نفرمودید!

آیه کریمه می فرماید: ازدواج مرد با مادر و دختر و خواهر خود و ... و زنان شوهر دار حرام است:


حُرِّمَتْ عَلَيْكُمْ أُمَّهاتُكُمْ وَ بَناتُكُمْ وَ أَخَواتُكُمْ وَ... وَ الْمُحْصَناتُ مِنَ النِّساءِ ... (نساء/23 و 24)
حرام شده است بر شما، مادرانتان، و دخترانتان، و خواهرانتان و... و زنان شوهردار ...

ازدواج دو گونه است: دائم، موقت. مدل سوم نداریم! (مثلا نیمه موقت، موقت تلفنی، موقت حضوری، موقت کلامی، موقت پیامکی، موقت نامه ای، و... !!!)

همین که بین یک مرد و یک زن مجرد، صیغه عقد خوانده می شود _حالا صیغه دائم یا صیغه موقت_، آن دو زن و شوهر حساب می شوند و آن زن جزو زنان شوهردار و مُحصَن (که در آیه نام برده شد) محسوب می گردد.

آیه کریمه تصریح می کند که ازدواج با زن مُحصَن (یعنی شوهردار، یعنی زنی که در عقد مرد دیگر است) حرام است! زن مُحصَن زنی است که در صیغه عقد مرد دیگر باشد (حالا چه دائم و چه موقت)

صدیقین;459597 نوشت:
صورت اول بر خلاف اصول تربيتى اسلام است، صورت دوم هم ظالمانه است، بنا بر اين تنها راه‏ صحیح و معقول همان راه سوم است که اسلام تجویز فرموده است.


سلام
یه سوال ؟
اومدیم اون خانم تمایلی به جدایی از همسرش ( ولو همسرش کافر هم باشد ) و ازدواج با یک فرد مسلمان نداشته ؟
آیا در این صورت این عمل منصفانه است زنی را از شوهرش جدا کنند و به ازدواج دیگری در بیارن ؟
:Moteajeb!:

شبـنم;459613 نوشت:

سلام
یه سوال ؟
اومدیم اون خانم تمایلی به جدایی از همسرش ( ولو همسرش کافر هم باشد ) و ازدواج با یک فرد مسلمان نداشته ؟
آیا در این صورت این عمل منصفانه است زنی را از شوهرش جدا کنند و به ازدواج دیگری در بیارن ؟
به شرایط مساله که عرض کردم توجه بفرمایید! صحبت درباره زنی کافر بود که این قدر جُربزه و شجاعت داشته که وارد میدان نبرد شده و کمر به کشتن زنان و مردان مسلمان نموده! به این طور کسی که نمی گویند: خانم! شما چی میل دارید؟! می خواهید تشریف ببرید مملکتتان یا همین جا می مانید؟! پیکنیک که نیامده! به قصد خونریزی و آدم کشی آمده! مساله درباره زنانی است که با مسلمین وارد جنگ شده اند. اگر او را برگردانید که ناخواسته جبهه کفر را تقویت کرده اید و دوباره شوهر و همکیشانش را به جنگ با مسلمانان ترغیب می کند و می شوراند! سه راه برای اینها بیشتر باقی نمی ماند که توضیحش در پست قبلی عرض شد.

صدیقین;459628 نوشت:
به شرایط مساله که عرض کردم توجه بفرمایید! صحبت درباره زنی کافر بود که این قدر جُربزه و شجاعت داشته که وارد میدان نبرد شده و کمر به کشتن زنان و مردان مسلمان نموده! به این طور کسی که نمی گویند: خانم! شما چی میل دارید؟! می خواهید تشریف ببرید مملکتتان یا همین جا می مانید؟! پیکنیک که نیامده! به قصد خونریزی و آدم کشی آمده! مساله درباره زنانی است که با مسلمین وارد جنگ شده اند. اگر او را برگردانید که ناخواسته جبهه کفر را تقویت کرده اید و دوباره شوهر و همکیشانش را به جنگ با مسلمانان ترغیب می کند و می شوراند! سه راه برای اینها بیشتر باقی نمی ماند که توضیحش در پست قبلی عرض شد.

به نظر من نباید حق انتخاب از انسانها سلب بشه همین :Gol:

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت رفقا
آقا خیلی جواب زیبایی دادید واقعا مکفی بود ممنون از زحماتتون جناب صدیقین.
:Hedye::Gol::ok:

صدیقین;459597 نوشت:
یک فلسفه اين حكم هم این بوده که: اين گونه زنان،
1- يا بايد به محيط كفر بازگردانده شوند،
2- يا بدون شوهر در ميان مسلمانان بمانند،
3- و يا رابطه آنان با شوهران سابق قطع شود و از نو ازدواج کنند.

سلام

راه چهارمی هم من پیشنهاد می کنم
قضاوت کنید کدام بهتر است

4) با حفظ رابطه ازدواج قبلی بعنوان اسیر و کنیز در میان مسلمانان باقی بماند
و حق طلاق گرفتن و ازدواج دوباره یا ماندن بر سر ازدواج قبلی به خودش واگذار شود

موفق باشید

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام

شبـنم;459635 نوشت:
به نظر من نباید حق انتخاب از انسانها سلب بشه همین

حق انتخاب با آزادی بی قید و شرط فعل فرق می کند.حالت هایی که کارشناس عزیز فرمودند عبارتند از:

صدیقین;459597 نوشت:
1- يا بايد به محيط كفر بازگردانده شوند،
2- يا بدون شوهر در ميان مسلمانان بمانند،
3- و يا رابطه آنان با شوهران سابق قطع شود و از نو ازدواج کنند.

حال اصل را این حرف شما قرار می دهیم که حق انتخاب این ها نباید از او گرفته شود.پس سه حالت داریم:
1-به او حق انتخاب اولی را بدهیم،یعنی به او اجازه بدهیم بازگردد به محیط کفر و دوباره علیه اسلام فعالیت کند.این کار همانند آن است که یک قاتل یا یک زندانی را از زندان و اسارت آزاد کنیم تا دوباره مردم را بکشد یا به سرقت اموال آن ها و تهدید جامعه اسلامی بپردازد.آیا این حق انتخاب است؟! آزادی فعل و انتخاب به اینصورت که شما مطرح می کنید یعنی هرج و مرج در جامعه.پس به او نمی توانیم حق انتخاب این مورد را بدهیم.
2-به او حق انتخاب دومی را بدهیم،در اینصورت یک زن کافر بدون شوهر داریم که در صورت آزادی باز توانایی فعالیت علیه اسلام در خود جامعه را دارد.لذا دادن این حق به زن می تواند به ضرر جامعه تمام شود.
3-به او حق انتخاب سومی را بدهیم،در اینصورت با ازدواج با یک مسلمان ممکن است به طور واقعی حتی تاثیر اسلام قرار گرفته و جبهه خودش را عوض کند.

لذا انتخاب اول که بدترین انتخاب است،چون ضررش به مراتب سایر از دو انتخاب دیگر است.انتخاب دوم هم معایب خودش را دارد.پس انتخاب سوم بهترین انتخاب است و حافظ منافع جامعه است.لذا اسلام ما را به انتخابی دعوت کرده که کمترین ضرر ممکن را برای جامعه داشته باشد.
ممکن است در مقایسه بین انتخاب دوم و سوم گفته شود که چه بسا وقتی این زن با یک مسلمان ازدواج کرد،سعی کند او را به کفر جذب کند.یعنی باز امکان ترویج کفر و فعالیت های ضداسلامی باقی می ماند.در پاسخ می توانیم بگوییم که در مقایسه این دو انتخاب داریم:
انتخاب دوم:امکان دعوت به کفر
انتخاب سوم:امکان دعوت به کفر یا امکان مسلمان واقعی شدن.
یعنی انتخاب دوم یک ضرر دارد و هیچ سودی نسبت به انتخاب سوم (ولی قطعاً نسبت به انتخاب اول و آزاد شدنش سود دارد) ندارد.اما انتخاب سوم همان ضرر را به میزان کمتر دارد بعلاوه یک سود.پس انتخاب سوم است که عقلانی است و حافظ مصالح جامعه است.
حتی اگر برای انتخاب دوم هم این احتمال را قائل شویم که زن با وجود ازدواج نکردن و بودن در بین مسلمین،از کفر به سمت اسلام برود و در نتیجه انتخاب دوم هم به اینصورت باشد:امکان دعوت به کفر + امکان مسلمان واقعی شدن،در اینصورت هم اگر با انتخاب سوم مقایسه کنیم،به علت زندگی با یک مسلمان امکان دعوت به کفر به مراتب پایین تر آمده و امکان مسلمان واقعی شدن هم بالاتر می رود.

پس عقلاً انتخاب سوم کم ضررترین انتخاب ممکن و بهترین است.

لبیک یا مهدی
و من الله توفیق

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام

بی نظیر;459700 نوشت:
راه چهارمی هم من پیشنهاد می کنم
قضاوت کنید کدام بهتر است

4) با حفظ رابطه ازدواج قبلی بعنوان اسیر و کنیز در میان مسلمانان باقی بماند
و حق طلاق گرفتن و ازدواج دوباره یا ماندن بر سر ازدواج قبلی به خودش واگذار شود


این انتخاب را می توانیم جزئی از حالت دومی که کارشناس عزیز فرمودند بدانیم.حقیر در پست بالا توضیح دادم که ما در مقابل این دو حالت هستیم:
حالت مد نظر شما:امکان این را دارد که زن به کفر دعوت کند.
حالت مد نظر اسلام:امکان این را دارد که زن توسط شوهر مسلمانش،مسلمان واقعی بشود.
حال فرض کنیم حالتی که شما گفتید فوایدی هم داشته باشد و حالتی که اسلام گفته هم معایبی داشته باشد:
حالت مد نظر شما:امکان این را دارد که زن به کفر دعوت کند مردم جامعه را به طور ضمنی یا تهدیدی باشد برای جامعه + امکان این را دارد که واقعاً جذب اسلام شود.
حالت مد نظر اسلام:امکان این را دارد که زن توسط شوهر مسلمانش واقعاً جذب اسلام شود + امکان این را دارد که زن تهدیدی برای جامعه شود و مردم را به کفر دعوت کند.

حال اگر دو حالت بالا را در نظر بگیریم،تهدید زن برای جامعه در حالت مد نظر شما به وضوح از تهدید حالت دوم بیشتر است و شکی در آن نیست.پس عیب حالت اول نسبت به دوم:ضرر و تهدید بیشتر.
از طرفی سود حالت اول به علت نزد مسلمان بودن و حتی کنترل شدن توسط شوهر جدیدش،به مراتب از سود حالت اول بیشتر است.پس فایده حالت اول نسبت به دوم:سود بیشتر،کنترل شدن زن،احتمال بیشتری برای جذب حقیقی به سمت اسلام.
پس نتیجه می گیریم که حالت مد نظر اسلام،سودش از حالت مدنظر شما بیشتر و عیبش هم از حالت مد نظر شما کمتر است و ما دنبال راهی هستیم که ضرر را تا جایی که ممکن است کاهش دهد.پس حالت مدنظر اسلام عقلانی تر و بهتر است از هر نظر.هم برای فرد،هم برای جامعه.
اگر هم به او این حق انتخاب را بدهیم که آزادانه بدون شوهر در جامعه باشد،در واقع امکان تهدید جامعه را بیشتر به او داده ایم که این امکان باید تا جایی که ممکن است پایین بیاید و حالت مد نظر اسلام،این امکان را به کمترین میزان می رساند.

پس اگر این انتخاب را به او بدهیم،ضررش بیشتر و سودش کمتر است.علاوه بر این امکان تهدید بیشتر امنیت را به او داده ایم و ما می خواهیم این امکان به پایین ترین مقدار خود برسد،پس این حالتی که شما می گویید از هر نظر ضعیف تر و پر ضرر تر از دستور اسلام است.

لبیک یا مهدی
و من الله توفیق

نه...بین ما داریم واسه خودمون تبصره و ماده ایجاد میکنیم...نمیشه..تو قانون خدا اومده خانوم ها فقط میتونن محرم یک نفر باشند...چه تلفنی...چه حضوری..یا به هر شکل دیگه ای...آقا خانوم فقط باید دلش یه جا باشه...باید مصیع یک نفر باشه...باید مال یک نفر باشه...باباااااااااااا....ازدواج که فقط مسائل جنسی نیست...وقتی ازدواج موقت میکنی یعنی همسر اون فرد محسوب میشید...پس اگر اون طرف بگه مثلا نباید آرایش کنی...شماهم نباید آرایش کنی...و این نقیض بوجود میاره...اگر گفتن فقط باید بایک نفر محرم باشی واسه اینه که عزت و جایگاه زن حفظ بشه...خانوم ها فقط میتونن مال یک نفر باشن ولاغیر...ابعد اصلا فرض کنیم این کارو بکنید...میدونید اگر شوهر طرف بفهمه چه ضربه ای به خودش و طرفش زده؟؟؟دیگه اون زندگی پاچیده میشه...آیا ارزش داره؟؟؟اینکه یه خانوم صیغه تلفنی بشه یعنی نیاز خودش و طرفش رو برآورده میکنه...بعد میشه بگید چرا اینکار رو میکنه؟؟؟اگر نیاز داره بره سراغ همسرش...وگرنه این هوس بازی و تنوع طلبی محسوب میشه...پس...اینکار قابل قبول نیست...شرعا و عرفا...در ضمن شما میتونید با دفتر مرجع تقلیدتون تماس بگیرید تا بتونن کامل شما رو مجاب کنن...!

سلام

شما حالتها را به دلخواه خود در نظر گرفتید
در زیر نوشته شما را با جملات ابی رنگ تصحیح می کنم

بن موسی;459710 نوشت:
حالت مد نظر شما:امکان این را دارد که زن به کفر دعوت کندیا به اسلام دعوت شود

احتمال اینکه یک زن در محاصره گروهی مسلمان و تعالیم ان جذب اسلام شود به مراتب بیشتر از حالتی است که یک زن تنها و منفور مسلمانان را به کفر دعوت کند

حالت مد نظر اسلام:امکان این را دارد که زن توسط شوهر مسلمانش،مسلمان واقعی بشود. و احتمال این هست بخاطر جدایی ناجوانمردانه از شوهر قبلیش و بچه هایش و ازدواج اجباری کلا عقیده بدی راجع به اسلام پیدا کرده و به ظاهر فقط مسلمان شود و مبلغی برای کفر شود


حال فرض کنیم حالتی که شما گفتید فوایدی هم داشته باشد و حالتی که اسلام گفته هم معایبی داشته باشد:
حالت مد نظر شما:امکان این را دارد که زن به کفر دعوت کند مردم جامعه را به طور ضمنی یا تهدیدی باشد برای جامعه + امکان این را دارد که واقعاً جذب اسلام شود. در بالا نشان دادم امکان اینکه جذب اسلام شود بسیار بیشتر از حالت دیگر است


حالت مد نظر اسلام:امکان این را دارد که زن توسط شوهر مسلمانش واقعاً جذب اسلام شود + امکان این را دارد که زن تهدیدی برای جامعه شود و مردم را به کفر دعوت کند.

به نظر من بخاطر ظلمی که به او شده جدایی اجباری از شوهر و فرزندانش امکان حالت دوم بیشتر است

فکر می کنم همین مقدار جواب برای اینکه نشان دهم احتمالات در نظر گرفته شده شما ناقص است کافیست

موفق باشید

[="Black"]

بی نظیر;459853 نوشت:
سلام

سلام.

بنده نمیدانم شما چه علاقه ی وافری به تغییر آیات قرآن و تغییر احکام اسلامی دارید.

آیه ای که شما از آن به عنوان جواز عقد زن شوهر دار بیان نموده اید از پایه و اساس رد است.

1 - اولا امام معصوم(ع) و پیغمبر اسلام (ص) میتوانند جکم طلاق دو نفر را صادر کند. (( سخن امام معصوم(ع) و پیغمبر(ص) سخن خداست ))

2 - طبق احکام زنی که در جنگ اسیر شود در 2 صورت به منزله طلاق او از همسرش است.
یک : همسر در جنگ کشته شده باشد.
دو: همسر در جنگ شرکت نداشته بود و در شهری دیگر بود.
باید تفاسیر ازدواج با زن مطلقه هیچ اشکالی ندارد.[/]

با سلام . در توضیح المسائل در باب متعه به این موضوع برخورد کردم : اگر پدر یا جدّ پدرى براى محرم شدن زنى را براى مدت كمى مثلا یك ساعت براى پسرى كه قابلیت استمتاع داشته باشد عقد نماید،عقد صحیح است، و پدر یا جدّ پدرى مى تواند مدّت را با مراعات مصلحت و نفع آن پسر به زن ببخشد، و نیز مى تواند دختر نا بالغى را كه قابل تمتّع باشد براى محرم شدن در مدّت مذكوره به عقد كسى در آورد، و در هر دو صورت معتبر است كه در عقد مفسده اى براى صغیر نباشد.

اگر پدر یا جدّ پدرى طفل خودرا كه در محلّ دیگرى است و نمى داند زنده است یا مرده براى محرم شدن به عقد كسى در آورد، در صورتى كه آن طفل در مدّت زوجیت قابل استمتاع باشد، بر حسب ظاهر محرم بودن حاصل مى شود، و چنانچه بعد معلوم شود كه در موقع عقد آن دختر زنده نبوده، عقد باطل است و كسانى كه ظاهراً محرم شده بودند نامحرمند.

این دو مورد را اگر توضیح کامل بدهید ممنون خواهم شد که هدف از این کار چیست و معنای این دو جمله چیست؟ چه چیزی گیر آن پدر می آید که این کار را میکند ؟ و چه چیزی به بچه میرسد ؟ و چرا باید شخصی را که معلوم نیست مرده است یا زنده به عقد کسی در آوردند ؟ در اینجا به آن پدر یا جد پدری چه میرسد ؟


امام عشق;459855 نوشت:
بنده نمیدانم شما چه علاقه ی وافری به تغییر آیات قرآن و تغییر احکام اسلامی دارید.

سلام خطاب به شما و همه خوانندگان محترم

هرگز چنین فکری حتی در مخیله ام هم نکرده ام
نمی دونم چرا چنین برداشتی کردید واقعا متاسفم
:Ghamgin:

امام عشق;459855 نوشت:
آیه ای که شما از آن به عنوان جواز عقد زن شوهر دار بیان نموده اید از پایه و اساس رد است.

هرگز چنین قصدی ندارم که مجوزی برای عقد زن شوهر دار بدست بیارم

انچه بیان کردم در مقام سوال بود نه حکم و نظر

موفق باشید

بن موسی;459707 نوشت:
به او حق انتخاب اولی را بدهیم،یعنی به او اجازه بدهیم بازگردد به محیط کفر و دوباره علیه اسلام فعالیت کند.این کار همانند آن است که یک قاتل یا یک زندانی را از زندان و اسارت آزاد کنیم تا دوباره مردم را بکشد یا به سرقت اموال آن ها و تهدید جامعه اسلامی بپردازد.آیا این حق انتخاب است؟! آزادی فعل و انتخاب به اینصورت که شما مطرح می کنید یعنی هرج و مرج در جامعه.پس به او نمی توانیم حق انتخاب این مورد را بدهیم.

جناب بن موسی یه سوال از شما داشتم؟
مردان کافری که در این نبردها اسیر می شدند چه سرنوشتی پیدا می کردند؟
یعنی برای اینکه مبادا به دامن کفر برگردند آنها را نیز به اجبار نگه می داشتند ؟ یا فقط این اجبار نگه داشتن مختص زنان کافر بوده ؟
:Gol:

[="Black"]

شبـنم;459866 نوشت:
یعنی برای اینکه مبادا به دامن کفر برگردند آنها را نیز به اجبار نگه می داشتند ؟ یا فقط این اجبار نگه داشتن مختص زنان کافر بوده ؟

بله مردان کافر هم نگه داشته میشدند.
و برای اینکه نمیرند و حکم اسلام جاری نشود میبایست به بی سوادان مسلمان علم بیاموزند.یا هر حرفه ای دیگر که بلد بودند.
اگر این کار را میکردند آزاد میشدند.[/]

بی نظیر;459700 نوشت:
راه چهارمی هم من پیشنهاد می کنم
قضاوت کنید کدام بهتر است

4) با حفظ رابطه ازدواج قبلی بعنوان اسیر و کنیز در میان مسلمانان باقی بماند
و حق طلاق گرفتن و ازدواج دوباره یا ماندن بر سر ازدواج قبلی به خودش واگذار شود


سلام
مگر الآن غیر از این است؟
مگر برای ازدواج (چه دائم و چه موقت) با اسیر نباید صیغه ازدواج خواند؟
و مگر در صیغه رضایت (عروس خانم) شرط نیست؟
و مگر تا خانم نگوید "قبلتُ " صیغه جاری می شود؟

[="Black"]

بی نظیر;459861 نوشت:
انچه بیان کردم در مقام سوال بود نه حکم و نظر

اما شما تعصبی از سوالتان دفاع میکنید. بگونه ای که مخاطب احساس میکند عقیده شما همانند سوالتان است.[/]

[="Tahoma"][="Navy"]

صدیقین;459597 نوشت:
سلام

اول اینکه: در زمان حاضر، به خاطر معاهدات بین المللی _و تاکید اسلام بر وفاداری به معاهدات و قراردادها حتی با مشرکین_ چنین مطلبی از سوی مسلمانان انجام نمی شود.
دوم اینکه: مساله مذکور محدود به زنان کافری است که در جنگ شرکت کرده اند (پس زنان خارج از جنگ، از بحث خارج اند)
سوم اینکه: اگر شوهر آن زن هم در جنگ اسیر شده باشد، ازدواج با آن زن ممنوع است و تنها بر شوهر خود حلال است.
چهارم آنکه: اسلام اسارت آن ها را به منزله «طلاق» از شوهران سابق تلقى كرده، و اجازه مى‏ دهد بعد از تمام شدن عده آن ها، با آنان ازدواج و يا همچون يک كنيز با آنان رفتار شود؛ به این معنا که چنين زنان شوهردارى كه در اسارت مسلمانان قرار مى‏ گيرند، رابطه آن ها به مجرد اسارت با شوهران شان قطع شده، در رديف زنان بدون شوهر قرار خواهند گرفت تا بتوانند در محیط جدید شوهر داشته باشند. یک فلسفه اين حكم هم این بوده که: اين گونه زنان،
1- يا بايد به محيط كفر بازگردانده شوند،
2- يا بدون شوهر در ميان مسلمانان بمانند،
3- و يا رابطه آنان با شوهران سابق قطع شود و از نو ازدواج کنند.

صورت اول بر خلاف اصول تربيتى اسلام است، صورت دوم هم ظالمانه است، بنا بر اين تنها راه‏ صحیح و معقول همان راه سوم است که اسلام تجویز فرموده است.

پاسخ تفصیلی این مطلب را از هر یک از لینک های زیر که تمایل داشتید، مطالعه بفرمایید:



سلام
پاسخ جامعی است
به این نکات هم بنده توجه میدهم
1- کافر جنگنده با مسلمانان چه بسا مستحق مرگ باشند اما زنده نگه داشته شده اند
2- زن جنگجو هم دارای غریزه است و چه بسا نداشتن شوهر در میان مسلمانان باعث فساد شود بخصوص که اغلب آنها تعهدی به امور اخلاقی هم ندارند
3- ازدواج با یک مرد مسلمان زمینه گرایش زن به اسلام را فراهم می کند
یا علیم[/]

امام عشق;459874 نوشت:
بله مردان کافر هم نگه داشته میشدند.
و برای اینکه نمیرند و حکم اسلام جاری نشود میبایست به بی سوادان مسلمان علم بیاموزند.یا هر حرفه ای دیگر که بلد بودند.
اگر این کار را میکردند آزاد میشدند.

پس در آخر آزاد می شدند ولی زنان چی ؟ همچون برده و شاید به اجبار باید تن به ازدواج می دادند
به نظر من باید حق انتخاب به اونها داده می شد اگر می پذیرفتند اسلام می آوردند نبایددیگه مثل یک کنیز با اونها رفتار می شد باید یک زن آزاده به حساب می آمدند
و اگر هم میخواستند برگردند باید به آغوش خونواده شون بازگردانده می شدند مثل یه اسیر جنگی باهاشون باید رفتار میشد نه یه غنیمت جنگی که مابین مسلمین تقسیم بشن

شهید علی اصغر پازوکی;459883 نوشت:
با سلام
از نجا که خطاب به همه خوانندگان است
در همان نوشتار اولیه تان در بدو ورودم عرض کردم که شما یا یک بیسواد دینی هستید و یا یک کارگزار دشمن

قطعا شما را نمی توان در راستای مبلغان رشد بشریت و اعتلای انسانی نامید
زیرا یک مبلغ معمولا در جند گزینه میت واند قدم بزند از جمله:
1) تحقیر نا اهلانی مثل صدام، شارون، منافقین خلق ( که ما چیزی از شما ندیده ایم)
2)تاسف از انحراف دیگران برای رسید به وحدت انسانی( که این را هم از شما ندید ه ایم)
3) امید دادن به اهل ایمان در برابر مشکلات ( دشمن مشکلاتی مثل تحریم و... اینجا مومن نقشی پیدا می نماید از شما چیزی ندیده ایم)
4)مقایسه مسلمانان و ستمگران(....................)
5)دعوت با اتحاد و وحدت داخلی و ایستادن در برابر دشمنان(..............)
6)حمایت از مقاومت و کوبیدن استکبار(........................)
7) بیان اعجاز دین در برابر مادیگری (................)
.
.
.
این نقد حقیر شامل غالب تایید کنندگان شما هم می باشد
والسلام علی من التبع الهدی


سلام :Gol:
اولاً سئوالاتی که خانم بی نظیر و ماها پرسیدم سوالات شخصی خودمون بوده نمی دونم کدوم طاغوت را تائید کردیم که همگی جبهه گرفتید
کسی منکر عزت بخشی اسلام به زنان دوران جاهلیت نبوده و نیست ولی در زمان کنونی شرایط و اوضاع اقتضا میکنه خیلی از قوانین بازنگری بشه
سواد و علم آموزی حق طبیعی هر انسانیه و از انجا که زن هم مثل شما آقایون انسان هست باید این اجازه تحصیلش بعد از ازدواجش هم تحت اختیار خودش باشه نه جزء حقوق شوهر تلقی شه

ما گفتیم و میگیم نباید به اسم دین حقوق زنان پایمال بشه
ما میگیم نباید به اسم دین زن جنس درجه دوم جامعه به حساب بیاد
باید در همه عرصه ها مقدمات پیشرفت و حضور زنان در جامعه فراهم بشه

[="Black"]

شبـنم;459884 نوشت:
پس در آخر آزاد می شدند ولی زنان چی ؟ همچون برده و شاید به اجبار باید تن به ازدواج می دادند
به نظر من باید حق انتخاب به اونها داده می شد اگر می پذیرفتند اسلام می آوردند نبایددیگه مثل یک کنیز با اونها رفتار می شد باید یک زن آزاده به حساب می آمدند
و اگر هم میخواستند برگردند باید به آغوش خونواده شون بازگردانده می شدند مثل یه اسیر جنگی باهاشون باید رفتار میشد نه یه غنیمت جنگی که مابین مسلمین تقسیم بشن

نخیر.
حکم تمام منافقین اعدام بود.
چون در آن زمان زنان تماما بی سواد بودند.و حرفه ای بلد نبودند.
باید شرط را قبول میکردند.همانگونه که برای مردان شرطی بود.
مردان شرط آموزش دادن را قبول میکردند تا نمیرند.
زنان چون حرفه ای بلد نبودند اسلام و ازدواج را قبول میکردند.
مردان می توانستند آموزش ندهند و بمیرند.
زنان می توانستند ازدواج نکنند و بمیرند.

درضمن سرکار خانم شما عادت دارید همیشه مسیر تمام تاپیک ها را منحرف کنید.و بین مرد و زن اختلاف بیاندازید.
این تاپیک صرفا موضوعش ازدواج زن شوهردار است.

هدف شما از این انحرافات در تاپیک ها چیست!؟[/]

شهید علی اصغر پازوکی;459883 نوشت:
از نجا که خطاب به همه خوانندگان است
در همان نوشتار اولیه تان در بدو ورودم عرض کردم که شما یا یک بیسواد دینی هستید و یا یک کارگزار دشمن

شهید علی اصغر پازوکی;459883 نوشت:
این نقد حقیر شامل غالب تایید کنندگان شما هم می باشد

سلام منم مخاطبم همه کسانی هست که در این انجمن کلی تهمت به ما زدنند از طاغوتی گرفته تا ....

اولاً اینجا فضای مجازیه شما اصلا نمیدونی طرفت واقعا چه اعتقاداتی داره ضد اسلامه یا طرفدار همینطور که ما هم طرفداران اسلام در این انجمن رو واقعا نمیشناسیم

ثانیا برای هر سوالی که پرسیده میشود باید جوابی وجود داشته باشد حالا نیت شخص هر چی که میخواد باشه

ثالثا وقتی کسی بیاد مطالب رو بخونه اخلاق براش مهمه حتی اگه طرف حق بگه ولی اخلاق نداشته باشد حرفش ارزش پیدا نخواهد کرد

امام عشق;459889 نوشت:
نخیر.
حکم تمام منافقین اعدام بود.
چون در آن زمان زنان تماما بی سواد بودند.و حرفه ای بلد نبودند.
باید شرط را قبول میکردند.همانگونه که برای مردان شرطی بود.
مردان شرط آموزش دادن را قبول میکردند تا نمیرند.
زنان چون حرفه ای بلد نبودند اسلام و ازدواج را قبول میکردند.
مردان می توانستند آموزش ندهند و بمیرند.
زنان می توانستند ازدواج نکنند و بمیرند.

درضمن سرکار خانم شما عادت دارید همیشه مسیر تمام تاپیک ها را منحرف کنید.و بین مرد و زن اختلاف بیاندازید.
این تاپیک صرفا موضوعش ازدواج زن شوهردار است.

هدف شما از این انحرافات در تاپیک ها چیست!؟


من مسیر تایپیک رو منحرف میکنم خوب والا :Moteajeb!:
باشه من دیگه حرف نمیزنم که مسیر تایپک منحرف نشه
فقط اینم بگم جوابتون قانع کننده نبود

[="Black"]

شبـنم;459887 نوشت:
سلام
اولاً سئوالاتی که خانم بی نظیر و ماها پرسیدم سوالات شخصی خودمون بوده نمی دونم کدوم طاغوت را تائید کردیم که همگی جبهه گرفتید
کسی منکر عزت بخشی اسلام به زنان دوران جاهلیت نبوده و نیست ولی در زمان کنونی شرایط و اوضاع اقتضا میکنه خیلی از قوانین بازنگری بشه
سواد و علم آموزی حق طبیعی هر انسانیه و از انجا که زن هم مثل شما آقایون انسان هست باید این اجازه تحصیلش بعد از ازدواجش هم تحت اختیار خودش باشه نه جزء حقوق شوهر تلقی شه

ما گفتیم و میگیم نباید به اسم دین حقوق زنان پایمال بشه
ما میگیم نباید به اسم دین زن جنس درجه دوم جامعه به حساب بیاد
باید در همه عرصه ها مقدمات پیشرفت و حضور زنان در جامعه فراهم بشه

صرف سوال. با تعصبی بودن در سوال بسیار تفاوت دارد.
ازدواج زن شوهر دار یعنی حق پایمال شده که باید زنده شود؟

درضمن لطفا در مسیر تاپیک قدم بردارید.و بحث را منحرف نکنید.[/]

[="Black"]

شبـنم;459892 نوشت:
فقط اینم بگم جوابتون قانع کننده نبود

خودم میدونم.
کسانی که به دنبال اسلام آمریکایی هستند و تمدن را در غرب گرایی میدانند احکام اسلام برایشان قانع کننده نیست.[/]

[="Black"]

(نگین);459890 نوشت:
ثانیا برای هر سوالی که پرسیده میشود باید جوابی وجود داشته باشد حالا نیت شخص هر چی که میخواد باشه

اما شماها که هر دلیلی از روایات و آیات برایتان بیان میشود را قبول ندارید.
و فقط از کشورهای غربی مثال میزنید.[/]


سوال تاپیک این است:

آیا یک زن متاهل می تواند ازدواج موقت تلفنی بکند ؟!

با آیات و روایات ثابت شده است که زن شوهر دار نمیتواند با کسی دیگر ازدواج کند.

کسی که همچنان متعصبانه با ارسال پستهایی و با ظرافت خواص میخواهند بفهمانند که زنان شوهر دار میتوانند دوباره ازدواج کنند.
یعنی اسلام را قبول ندارد.

کسی که ازدواج زن شوهر دار را حق از دست رفته میداند اسلام را قبول ندارد.

زن شوهر دار نمیتواند ازدواج کند.و در این تاپیک اثبات شده است.و فکر نکنم جای شبهه ای باقی مانده باشد.

البته کسانی که اسلام آمریکایی را قبول دارند میتوانند به دنبال حق از دست رفته شان بروند.


بی نظیر;458686 نوشت:
آیا یک زن متاهل می تواند ازدواج موقت تلفنی بکند ؟!

سوال تو خودش سه تا غلط داره! بحث تا این سطح به نظرم نیاز نبوده !به حکم عقل و فطرت حتی نه شرع!!

اولا زن متاهله!!!!!!هیچ ادله عقلی و شرعی و عرفی ازدواج (همزمان)زن متاهل رو نمی پذیره(دقت بفرمایید نمی گم مصداق نداره! عرض میکنم دلیل عقلی و فطری ...) که مفصل در بحث به این قضیه پرداخته شده ...

ثانیا مگه ازدواج موقت با ازدواج دائم چه فرقی میکنه که زن متاهل ممکن باشه مستثنا بشه؟!(شرایط زن بیوه یا مطلقه و دختر باکره رشیده متفاوته ...)

ثالثا این نوع سوم ازدواج(تلفنی!!) از کجا اومده ؟!؟! به نظر میرسه سوال با موضوع خواندن خطبه عقد از طریق تلفن خلط شده ...

یاعلی

[="Tahoma"][="Black"]عرض سلام و احترام خدمت همه بزرگواران

ما در این انجمن با نیت پرسشگر کاری نداریم !

تا زمانی که سؤال باشد نه اتهام و توهین ، ما موظف به پاسخگویی هستیم و معتقدیم اسلام برای هر سؤالی پاسخی دارد نه اینکه هر سؤالی را ما می توانیم پاسخ دهیم !

لطفا در مطالبی که ارسال می فرمایید مراقبت لازم را داشته باشید تا نسبت به کسی اسائه ادب و توهین تلقی نشود و تنها و تنها در زمینه موضوع تاپیک بحث و اظهار نظر صورت گیرد.

همیشه سلامت و موفق باشید[/]

ᕘᕚRaiNᕘᕚ;459857 نوشت:
با سلام . در توضیح المسائل در باب متعه به این موضوع برخورد کردم : اگر پدر یا جدّ پدرى براى محرم شدن زنى را براى مدت كمى مثلا یك ساعت براى پسرى كه قابلیت استمتاع داشته باشد عقد نماید،عقد صحیح است، و پدر یا جدّ پدرى مى تواند مدّت را با مراعات مصلحت و نفع آن پسر به زن ببخشد، و نیز مى تواند دختر نا بالغى را كه قابل تمتّع باشد براى محرم شدن در مدّت مذكوره به عقد كسى در آورد، و در هر دو صورت معتبر است كه در عقد مفسده اى براى صغیر نباشد.

اگر پدر یا جدّ پدرى طفل خودرا كه در محلّ دیگرى است و نمى داند زنده است یا مرده براى محرم شدن به عقد كسى در آورد، در صورتى كه آن طفل در مدّت زوجیت قابل استمتاع باشد، بر حسب ظاهر محرم بودن حاصل مى شود، و چنانچه بعد معلوم شود كه در موقع عقد آن دختر زنده نبوده، عقد باطل است و كسانى كه ظاهراً محرم شده بودند نامحرمند.

این دو مورد را اگر توضیح کامل بدهید ممنون خواهم شد که هدف از این کار چیست و معنای این دو جمله چیست؟ چه چیزی گیر آن پدر می آید که این کار را میکند ؟ و چه چیزی به بچه میرسد ؟ و چرا باید شخصی را که معلوم نیست مرده است یا زنده به عقد کسی در آوردند ؟ در اینجا به آن پدر یا جد پدری چه میرسد ؟

سوال من مابین حرف ها گم شد. لطفا جوابگویی فراموش نشود . با تشکر :Gol:

چرا یک مرد بخواهد با یک زن محرم شود و برای این کار از بچه اش سوء استفاده بکند برای محرم شدن با آن زن ؟ محرم شدند ، چه میکنند ؟ یعنی میخواهد با هدف دست زدن به زن این کار را بکند ؟

بی نظیر;459518 نوشت:
نوشته اصلی توسط علی نمایش پست ها
سلام
وقتی یه خانم خانم در عقد کس دیگه ای هست، چطور میتونه همزمان به عقد یکی دیگه در بیاد؟ حرفها میزنیدها! مگه تنها دلیل مجاز نبودن چند شوهری خانم ها مشخص نبودن پدره؟
دلیل ان را همین عنوان می کنند

شما دلیل دیگه ای دارید بفرمایید بیان کنید

دلیلش را مشخص نبودن پدر بچه عنوان کردند ، و حدیثی که چندین زن نزد امام علی ع رفتند برای همین مظنور و امام ع فرمودند علتش مشخص نبودن پدر بچه است را برای جواب ، همیشه به ما میدهند ولیکن الان خیلی راحت مشخص میشود ، و خیلی چیزهای دیگر که در تاپیک های قبلی عنوان کردم که این احکامی که میبینیم ، گویا به زمان قدیم تعلق دارند و خداوند به آینده نگاه نکرده ؟ و برای آن همین مثال تعیین هویت جنین و قوام شدن زنان در تعداد بسیار به علت های گوناگون که از استثنا خارج شده را زده ام و چندین مورد دیگر . سپس در ادامه میگویند ، علم امروز میگوید مردان تنوع طلب هستند و این قانون برای همین است ، اما از طرف دیگر ما میگوییم علم میگوید مثلا ضریب هوشی زن بهتر است یا فرزند از بیضه چپ مرد تولید نمیشود ، آن وقت میگویند ما را با علم چکار. این جواب ها و منطق هایی بود که من در جواب این موضوع تا به حال گرفتم و به جای جواب ، شبهه را بیشتر کرده. به قول بانو بینظیر ، دلیل دیگری اگر دارد ، عنوان کنید و لطفا اگر میخواهید تهمت بزنید و یاوه گویی کنید ، و جواب درست و حسابی ندارید ، حداقل اذیت نکنید و ساکت بمانید. پاسخم را از کارشناسان محترم سایت میخواهم نه دیگران . تشکر از همگی

شهید علی اصغر پازوکی;459883 نوشت:
در همان نوشتار اولیه تان در بدو ورودم عرض کردم که شما یا یک بیسواد دینی هستید و یا یک کارگزار دشمن

در موردکلمات ابی رنگ
شاید بیسواد دینی باشم ادعای عالم بودن ندارم
ولی از شما که باسواد دینی هستید در هیچ تاپیکی حتی یک بار نطری و عقیده ای درباره ایات قران ندیدم

چیزی که از شما دیدم کپی کتابهای دیگران بدون اجازه انها در تاپیکها می باشد که خودش سرقت ادبی محسوب می شود
نظیر تاپیک چی بگیم چی نگیم
حداقل ما اینقدر تعهد داریم که بدون اجازه نویسنده مطالبش را نشر ندهیم

در ضمن شما اینقدر شعور و عقل و فهمتان بالاست
که یک سایت پرسش و پاسخ مذهبی را تبدیل به یک سایت سیاسی کرده اید

هرگاه خواستیم از سیاست و دشمن و این چیزها صحبت کنیم به سایت مربوطه اش می رویم

فعلا اینجا بحث مذهبی می کنیم و این شمایید که یک سایت مذهبی را مورد هجوم تاپیکهای سیاسی خود قرار داده اید

ما در این سایت به سیاست کاری نداریم و اهل سیاست هم نیستیم

فعلا مشکلات مذهبیمون رو حل کنیم بعدا می ریم سراغ صدام و شارون و لعن و نفرین انها

شهید علی اصغر پازوکی;459883 نوشت:
قطعا شما را نمی توان در راستای مبلغان رشد بشریت و اعتلای انسانی نامید
زیرا یک مبلغ معمولا در جند گزینه میت واند قدم بزند از جمله:
1) تحقیر نا اهلانی مثل صدام، شارون، منافقین خلق ( که ما چیزی از شما ندیده ایم)
2)تاسف از انحراف دیگران برای رسید به وحدت انسانی( که این را هم از شما ندید ه ایم)
3) امید دادن به اهل ایمان در برابر مشکلات ( دشمن مشکلاتی مثل تحریم و... اینجا مومن نقشی پیدا می نماید از شما چیزی ندیده ایم)
4)مقایسه مسلمانان و ستمگران(....................)
5)دعوت با اتحاد و وحدت داخلی و ایستادن در برابر دشمنان(..............)
6)حمایت از مقاومت و کوبیدن استکبار(........................)
7) بیان اعجاز دین در برابر مادیگری (................)
.
.
.
این نقد حقیر شامل غالب تایید کنندگان شما هم می باشد
والسلام علی من التبع الهدی

اینجا یک سایت پرسش و پاسخ دینی است نه پرسش و پاسخ سیاسی

و ما هم در راستای سایت تاپیک زده ایم هرگاه خواستیم بحث ساسی کنیم
به سایتهای مربوطه می رویم
نظر من در باره شما
یا دوست نادان هستید یا دشمن دانا چون

قطعا شما هم بدترین مبلغ هستین که نااگانه دارین به دشمن خدمت می کنین

من شما رو دقیقا در راستای اهداف دشمن می بینم

مثل معروف دوستی خاله خرسه

ضربه دوست نادان از دشمن دانا بسیار بیشتر است

[="Black"]

طبق آیه روشن و واضح قران ازدواج زن شوهر دارحرام است.
اکیدا حرام است.

کسانی که میخواهند احکام اسلام را وارونه جلوه دهند.
آیه و حدیثی که امام معصوم(ع) بگوید تنها دلیلش مشخص نبودن پدر کودک است را بیان کنند.

در بحث آوردن ظرف آب حضرت علی(ع) نگفتد که دلیلش صرفا مشخص نبودن پدر است.

طبق عقل و فهم آن زمان حضرت پاسخ داد.

[/]

اینجانب بدلیل تهمتهایی که از طرف کاربران زده شد دیگر در این تاپیک پست نخواهم زد و از همه کاربران دیگر تقاضا دارم
از فرستادن هر پستی خود داری کنند

من برای ایجاد یک سوال در ذهنم و رسیدن به جواب متهم به همکاری با دشمن شدم
من جوابم رو گرفتم دیگر نیازی به ادامه این تاپیک نیست

[="Black"]

بی نظیر;459939 نوشت:
در ضمن شما اینقدر شعور و عقل و فهمتان بالاست
که یک سایت پرسش و پاسخ مذهبی را تبدیل به یک سایت سیاسی کرده اید

هرگاه خواستیم از سیاست و دشمن و این چیزها صحبت کنیم به سایت مربوطه اش می رویم

فعلا اینجا بحث مذهبی می کنیم و این شمایید که یک سایت مذهبی را مورد هجوم تاپیکهای سیاسی خود قرار داده اید

ما در این سایت به سیاست کاری نداریم و اهل سیاست هم نیستیم

دین از سیاست جدا نیست.[/]

امام عشق;459955 نوشت:
دین از سیاست جدا نیست.

لطفا دقت کن

بی نظیر;459954 نوشت:
اینجانب بدلیل تهمتهایی که از طرف کاربران زده شد دیگر در این تاپیک پست نخواهم زد و از همه کاربران دیگر تقاضا دارم
از فرستادن هر پستی خود داری کنند

من برای ایجاد یک سوال در ذهنم و رسیدن به جواب متهم به همکاری با دشمن شدم
من جوابم رو گرفتم دیگر نیازی به ادامه این تاپیک نیست

اینجانب بدلیل تهمتهایی که از طرف کاربران زده شد دیگر در این تاپیک پست نخواهم زد و از همه کاربران دیگر تقاضا دارم
از فرستادن هر پستی خود داری کنند

من برای ایجاد یک سوال در ذهنم و رسیدن به جواب متهم به همکاری با دشمن شدم
من جوابم رو گرفتم دیگر نیازی به ادامه این تاپیک نیست

[="Black"]

بی نظیر;459958 نوشت:
اینجانب بدلیل تهمتهایی که از طرف کاربران زده شد دیگر در این تاپیک پست نخواهم زد و از همه کاربران دیگر تقاضا دارم
از فرستادن هر پستی خود داری کنند

من برای ایجاد یک سوال در ذهنم و رسیدن به جواب متهم به همکاری با دشمن شدم
من جوابم رو گرفتم دیگر نیازی به ادامه این تاپیک نیست

اما شما در هیچکدام از تاپیکهای که شرکت کرده اید به دنبال جواب نبودید.

شما در تمام تاپیکها کشورهای غربی را علیه اسلام مثال میزنید.

در تاپیک ثابت شده است که زن شوهردار نمیتواند ازدواج کند.اما شما با استدلالهای بی منطق سعی دارید جوری پیش بروید که همه متقاعد شوند زن شوهردار میتواند ازدواج کند.

آیه قران گفته است ازدواج با زن شوهردار حرام است.
شما بدون منطق میگویی اسلام بخاطر اینکه پدر بچه مشخص نیست چنین گفته است.
شما مفسر آیات قرآن هستید که چنین برداشتی از آیه قرآن دارید.

و بحث آوردن کاسه های آب به دستور حضرت علی(ع) منظورش این نیست که صرفا بخاطر مشخص نبودن پدر کودک است.

یک روایت یا یک آیه قرآن بیاورید که بگوید دلیل اینکه زنان شوهردار نمی توانند ازدواج کنند فقط مشخص نبودن پدر کودک باشد!

شما و دوستانتان عادت دارید وقتی در پاسخ عاجز میشوید بگویید دیگر با من سخن نگو و یا دیگر بنده با کسی سخن نمیگویم.[/]

[="Black"]



دوستان دیگر هم سوالاتی پرسیدند که به این تاپیک ربطی ندارد.

[/]

ᕘᕚRaiNᕘᕚ;459936 نوشت:
چرا یک مرد بخواهد با یک زن محرم شود و برای این کار از بچه اش سوء استفاده بکند برای محرم شدن با آن زن ؟ محرم شدند ، چه میکنند ؟ یعنی میخواهد با هدف دست زدن به زن این کار را بکند ؟

منظور از دست زدن چیست سرکار باران ؟ بنظر شما با محرم شدن نسبی یا سببی چه کاری مرد و زن میتوانند مجازند با هم بکنند ؟

با این کارهائی که میتوانند بکنند چه نوع سوء استفاده ای از فرد با قابلیت استمتاع ( و نه بچه ) صورت گرفته ؟

این بحث چه ارتباطی با این تاپیک دارد ؟

موضوع قفل شده است