جمع بندی مشکل من: بد اقبالی!
تبهای اولیه
گناهان نحوست زا و غم زا هستند پس باید از آنها پرهیز کرد!
استغفار هم ضد نحوست است!
برای خوش شانسی و دفع نحوست، دستور زیر را روزانه صبح و عصر انجام دهید!
سه صلوات و بعد بسم الله، این آیه رو اِنّهُ لَذُو حَظِّ عَظِیمٍ 12 بار خوانده و در آخر سه بار صلوات میفرستید
برای گشایش بخت و اقبال و دفع نحوست دستور زیر هم خوبه!
بمدت 14 روز باید انجامش بدید
بعد نماز صبح یا فتّاح یا کاشف 110 بار
بعد هر نماز آیت الکرسی و سوره قدر یکبار
هر روز صبح صلوات 110 بار
قبل خواب استغفر الله ربی و اتوب الیه 110 بار
در طول روز وقت کردید یا کاشف یا ودود رو ذکر میگید
گناهان نحوست زا و غم زا هستند پس باید از آنها پرهیز کرد!
استغفار هم ضد نحوست است!برای خوش شانسی و دفع نحوست، دستور زیر را روزانه صبح و عصر انجام دهید!
سه صلوات و بعد بسم الله، این آیه رو اِنّهُ لَذُو حَظِّ عَظِیمٍ 12 بار خوانده و در آخر سه بار صلوات میفرستید
برای گشایش بخت و اقبال و دفع نحوست دستور زیر هم خوبه!
بمدت 14 روز باید انجامش بدید
بعد نماز صبح یا فتّاح یا کاشف 110 بار
بعد هر نماز آیت الکرسی و سوره قدر یکبار
هر روز صبح صلوات 110 بار
قبل خواب استغفر الله ربی و اتوب الیه 110 بار
در طول روز وقت کردید یا کاشف یا ودود رو ذکر میگید
بابت جواب ممنون
این آیه ای که فرمودید را لطفا ادرس بدید تا از لحاظ اعراب مشکلی نداشته باشم
من هم این مشکل رو دارم.
با دعا حل نشده البته این دعا رو نخوندم ولی دعا های دیگه ای و خوندم و همون لحظه اثر داره...
به نظر من باید یه دلیلی داشته باشه که من هرچی که میخوام برعکسش میشه...و من خیلی بد شانسم ..
از خیلی ها هم دور اندیش تر هستم..
شاید نذرم ادا نکردم به خاطر اونه ...یا شاید نمیدونم!
سلام دوست من!
به نظرم شما باید به مواردی اشاره کنی! بدون بررسی موارد نمی شود درمانی کلی ارائه داد!
آنچه از دعاها و ذکرها هم که توصیه می شود در فرض درستی آن، غالبا برای موارد خاص ذکر شده است و شءت صدور دارد. متأسفاته بسیاری از آنها بدون توجه به شأن صدور آن، برای عموم افراد و عموم مشکلات توصیه می شود!
بابت جواب ممنون
این آیه ای که فرمودید را لطفا ادرس بدید تا از لحاظ اعراب مشکلی نداشته باشم
بجای اون دستور قبلی، این یکی رو انجام بدید
خوش شانسی:
بعد از هر نماز خوانده شود و بر این دستور مداومت داشته باشید تا نتیجه اش را ببینید
یکبار صلوات و بعد بسم الله، این تیکه از آیه زیر رو اِنّهُ لَذُو حَظِّ عَظِیمٍ 12 بار خوانده و در آخر هم یکبار صلوات
القصص آیه : 79
سلام دوست من!
به نظرم شما باید به مواردی اشاره کنی! بدون بررسی موارد نمی شود درمانی کلی ارائه داد!
باسلام
دستوراتی که بنده قرار دادم بعنوان کمک کننده بود نه درمان کلی مشکل!
در ضمن این موضوع فقط با روانشناسی و مشاوره و... هم برخی مواقع قابل حل نیست مثلا شخص در زمان نحس، نطفه اش توسط والدینش ایجاد شده و...... منظورم روزهای قمر در عقرب و نحس هست که نباید برای انعقاد نطفه در ان زمان نزدیکی کرد!
ولی همین مشکل رو هم با همین دستوراتی که گذاشتم میشه تا حدودی حل کرد!
باسلامدستوراتی که بنده قرار دادم بعنوان کمک کننده بود نه درمان کلی مشکل!
در ضمن این موضوع فقط با روانشناسی و مشاوره و... هم برخی مواقع قابل حل نیست مثلا شخص در زمان نحس، نطفه اش توسط والدینش ایجاد شده و...... منظورم روزهای قمر در عقرب و نحس هست که نباید برای انعقاد نطفه در ان زمان نزدیکی کرد!
ولی همین مشکل رو هم با همین دستوراتی که گذاشتم میشه تا حدودی حل کرد!
چه جالب من نمی دونستم این جور چیزا هم هست.
خیلی ممنون.
الان دیگه می پذیرمش و می دونم چطور باهاش کنار بیام..
پس مث یه شرایط طبیعی هست؟!
چه جالب من نمی دونستم این جور چیزا هم هست.
خیلی ممنون.
الان دیگه می پذیرمش و می دونم چطور باهاش کنار بیام..
پس مث یه شرایط طبیعی هست؟!
به لینک زیر مراجعه کنید
به لینک زیر مراجعه کنید
خیلی ازتون سپاسگزارم.
درسته کلی نیست 15 درصد میشه گفت من بد شانس هستم..
اما با صدقه و دعا رفع میشه انشا ال..
خدا خیرتون بده من تو پست های مختلف هی میگم بدشانسم اما اینجا جوابم و بعد مدتها پیدا کردم.
برای گشایش بخت و اقبال و دفع نحوست دستور زیر هم خوبه!برای خوش شانسی و دفع نحوست، دستور زیر را روزانه صبح و عصر انجام دهید!
سه صلوات و بعد بسم الله، این آیه رو اِنّهُ لَذُو حَظِّ عَظِیمٍ 12 بار خوانده و در آخر سه بار صلوات میفرستید
بمدت 14 روز باید انجامش بدید
بعد نماز صبح یا فتّاح یا کاشف 110 بار
بعد هر نماز آیت الکرسی و سوره قدر یکبار
هر روز صبح صلوات 110 بار
قبل خواب استغفر الله ربی و اتوب الیه 110 بار
در طول روز وقت کردید یا کاشف یا ودود رو ذکر میگید
دوستان وقتی کسی ذکری را توصیه می کند مدرک معتبر از او بخواهند! کاری که متأسفانه در این تاپیک انجام نشد! نه دوستی که توصیه کرد مدرکی ارائه داد و نه کسانی که از این توصیه استقبال نمودند.
دوستان وقتی کسی ذکری را توصیه می کند مدرک معتبر از او بخواهند! کاری که متأسفانه در این تاپیک انجام نشد! نه دوستی که توصیه کرد مدرکی ارائه داد و نه کسانی که از این توصیه استقبال نمودند.
دوست عزیز شما هم مثل اینکه طریق جناب مکارم شیرازی را پیش گرفته اید! حتما اگر بگویم از علامه ذوالفنون هست میگویید من در هیچ کتابی ندیدم و از ائمه نیست!
مگه فقط ائمه به مدینة العلم رسیده اند یا از خواص قرآن و اذکار آگاهی دارند؟!
مشکل اینجاست که روحانیون ما از علوم سرّی اسلام بی اطلاعند!
دوست عزیز شما هم مثل اینکه طریق جناب مکارم شیرازی را پیش گرفته اید! حتما اگر بگویم از علامه ذوالفنون هست میگویید من در هیچ کتابی ندیدم و از ائمه نیست!
مگه فقط ائمه به مدینة العلم رسیده اند یا از خواص قرآن و اذکار آگاهی دارند؟!مشکل اینجاست که روحانیون ما از علوم سرّی اسلام بی اطلاعند!
شما اذکاری را به علوم سری اسلام نسبت داده اید و مدرکی هم ارائه نمی دهید و ما هم که نسبت به شما شناختی نداریم که ببینیم اهل سر هستید یا نه خب به ما حق بدهید که از شما مدرک بخواهیم!
آیا خود شما درست می دانی که هر کس ذکری را توصیه کند و بعد که به او بگویی کو مدرکت بگوید این مال اهل سر است؟!
در ثانی مسلمین یا باید خود کارشناس اسلام باشند و یا اهل تقلید از اعلم. شما که ذکری را مستحب اعلام می کنید آیا کارشناس اسلام هستید؟ شاید باشید آیا کاربران این سایت مقلد شما هستند؟
تازه به مرجع تقلید جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی نیز توهین می کنید؟ آیا این که من را پرهیز می دهید که از راه این بزرگوار نروم توهین به ایشان نیست؟
آیا ایشان مفاتیح نوین را ننوشته اند؟! آیا در این کتاب انبوهی از دعاها و اذکار شیعه نیست؟! آیا قسمتی از این دعاها منسوب به سید بن طاووس آن مرد بزرگ نمی باشد؟! ما که نگفتیم همه دعاها و اذکار باید از ائمه بزرگوار شیعه لزوما رسیده باشد. بزرگان شیعه که دانش آموخته اهل البیت علیهم السلام هم هستند می توانند دعا انشاء نموده و اذکاری را توصیه کنند ولی آیا نباید ابتداء معلوم شود اینان چه کسانی هستند آیا شایستگی انشاء دعا و توصیه به اذکار را دارند یا نه؟
مدرک اذکاری را که توصیه نمودید را ذکر کنید! اگر خود اهل سر هستید از خودتان بیشتر اطلاعات بدهید تا کاربران از شما شناخت بیشتری پیدا کنند.
سلام:Gol:
دوست عزیز تاپیک های زیر میتونه براتون مفید باشه
http://www.askdin.com/thread19419.html
http://www.askdin.com/thread1481.html
http://www.askdin.com/thread17240.html
http://www.askdin.com/thread2273.html
علی یارتان:Gol:
این دعاهای اویس قرنی رو کارشناس تایید میفرمایند؟ نخونیم عوارض داشته باشه....حالا بیا درستش کن:khandeh!:
مگه فقط ائمه به مدینة العلم رسیده اند یا از خواص قرآن و اذکار آگاهی دارند؟!
هر علمی که از ائمه نرسیده یا بی ارتباط به ائمه است، علم نیست. وهم است.
عالم واقعی خداست. و خدا نیز باب الله دارد. مطمئن باشید هیچ علمی نیست که به دست بشر برسد مگر از باب الله.
حالا بنده خدایی که سری یا ذکری یا عملی در خواب یا مکاشفه یا هر چیز دیگر یاد بگیرد، مال خودش نیست. (اگر از شیطان نگرفته باشد) به عنایت امام زمان علیه السلام گرفته است.
فقط و فقط معصومین مدینه علم هستند.
این دعاهای اویس قرنی رو کارشناس تایید میفرمایند؟ نخونیم عوارض داشته باشه....حالا بیا درستش کن:khandeh!:
باسلام
خیر این دستورات قرآنی عوارض ندارد و مشکلی هم ایجاد نمیکند.
هر دعایی به شماره و اعداد اثراتی داره....خب من ک علم اعداد ندارم..ایشون رو هم که نمیشناسم...رو چ حسابی ازین ذکر استفاده کنم؟
هر دعایی به شماره و اعداد اثراتی داره....خب من ک علم اعداد ندارم..ایشون رو هم که نمیشناسم...رو چ حسابی ازین ذکر استفاده کنم؟
خب بنده که میدونم که میگم میتونید انجامش بدید! بنده همون کاربر اویس قرنی هستم
به نام علی اعلی
سلام علیکم
جناب اویس قرنی ظاهرا شما قصد ندارید از روشی که در پیش گرفته بودید دست بردارید
اینکه برخی ادعیه و مطالب و دستور تعداد خاصی ذکر را بیان کنید
بی آنکه سند و مدرکی برای آن بیان کنید
من از شما می خواهم که عادلانه و منصفانه به قضاوت بنشینید:
اگر کسی به شما بگوید فلان ذکر را در فلان ساعت و به تعداد فلان بگو تا مثلا به خواسته و حاجتت برسی
و بعد عنوان کند که دلیلی بر این مطلب ندارد و صرفا به خاطر اینکه ایشان به آن علوم آگاه هستند
شما این دستور را می پذیرید؟
به نظر شما کار عاقلانه کدام است؟ :Gig:
قابل توجه کاربران محترم:
[=b nazanin]دوستان وقتی کسی ذکری را توصیه می کند مدرک معتبر از او بخواهند! کاری که متأسفانه در این تاپیک انجام نشد! نه دوستی که توصیه کرد مدرکی ارائه داد و نه کسانی که از این توصیه استقبال نمودند.
:ok:
التماس دعا :Gol:
به نام علی اعلیسلام علیکم
جناب اویس قرنی ظاهرا شما قصد ندارید از روشی که در پیش گرفته بودید دست بردارید
التماس دعا :Gol:
اینکه برخی ادعیه و مطالب و دستور تعداد خاصی ذکر را بیان کنید
بی آنکه سند و مدرکی برای آن بیان کنید
من از شما می خواهم که عادلانه و منصفانه به قضاوت بنشینید:
اگر کسی به شما بگوید فلان ذکر را در فلان ساعت و به تعداد فلان بگو تا مثلا به خواسته و حاجتت برسی
و بعد عنوان کند که دلیلی بر این مطلب ندارد و صرفا به خاطر اینکه ایشان به آن علوم آگاه هستند
شما این دستور را می پذیرید؟
به نظر شما کار عاقلانه کدام است؟ :Gig:
قابل توجه کاربران محترم:
باسلام
بنده در سایت در مورد اذکاری که خواندنش به تعداد زیاد یا .... عوارض دارد مطلب نوشته ام.
اذکاری که بنده گفتم قرآنی و به عدد کم میباشد در نتیجه هیچ خطری ندارد!
کلام خدا که شیطان احضار نمیکند! قرآن ذکر است پس نیروهای الهی را جذب میکند!
ما با قرآن از خدا طلب مدد میکنیم و نیتمان مدد از خدا است پس خداوند مددمان میکند نه شیطان! پس ترس بی مورد است!
برای این قبیل دستورات ساده قرآنی نیازی به منبع و سند هم نیست!
کسانی که مخالف عرفان هستند اکثرا از علوم غریبه آگاهی ندارند چون آگاهی به این علوم را فقط مخصوص پیامبر و ائمه نازنین میدانند! در حالیکه اولیای الهی یا علمای صاحب اذن و شاگردانشان هم به این علوم آگاهی دارند!
علوم غریبه و علوم این چنینی برای پیامبر و ائمه و اولیای الهی علوم لدنی بحساب می آید اما برای علمای آگاه به این علوم و شاگردانشان، علوم اکتسابی شمرده میشود!
-----------------------
سؤال سیزدهم: کتاب مشارق انوار الیقین معتبر نیست
فاضل محترم نگاشته: «حضرتعالی درباره کتاب هایی مانند مشارق انوار الیقین حافظ رجب برسی و تفسیر فرات فرموده اید: «اگر به زبان حدیث آشنا باشیم، خواهیم دید بسیاری از کتب چون مشارق أنوار الیقین تألیف الحافظ رجب برسی و تفسیر فرات کوفی، صحیح است و غلوّی در کار نمی باشد.»
نویسنده مزبور سپس در ردّ آن بحثی مفصل در بی اعتبار بودن سند خطبه «البیان» نموده و ادعا کرده بزرگان شیعه آن را جعلی می دانند و اعتراضاتی نیز درباره کتاب مشارق الانوار نموده است.
پاسخ استاد حسن رمضانی شاگردِ شاگردِ حضرت علامه حسن زاده آملی:
اگر کسی تدبّری کوتاه در عبارت حضرت علامه نماید به روشنی می یابد که این عبارت در مقام آن نیست که ادعا کند هر چه در تفسیر فرات یا مشارق الانوار آورده از جهت سندی قابل اعتماد است، بلکه در مقام آن است که مفاد کلی این کتاب ها غلوّ نیست و این که عده ای فرات کوفی و حافظ رجب برسی را غالی شمرده اند باطل است.
این سخن در حقیقت در مقابل جریانی است که این نوع احادیث را در شأن اهل بیت (ع) نمی پذیرند و مقام امام را مادون این مسائل می دانند. [3] در حالی که آشنایان با معارف الهی تفسیر صحیح این گونه روایات را فهمیده و در آن غلوی نمی یابند. پس سخن این است که مضمون کلیّ کتابهایی چون تفسیر فرات و مشارق غلوّ نبوده و سخنانی است حق؛
و اهل دانش می دانند که صحّت مضمونی ربطی به صحت سندی ندارد تا فاضل محترم خود را به زحمت انداخته و اشکالات سندی خطبه بیان را طرح نماید. علاوه بر آنکه جمعی از بزرگان شیعه چون سید حیدر آملی، حافظ رجب برسی، ملا محمد تقی مجلسی، قاضی سعید قمی، فیض کاشانی، و ... آن را تلقی به قبول نموده اند تا جایی که مجلسی اول در شرح خطبه بیان آن را بدون شائبه اسناد به آن حضرت داده و قاضی سعید شهرت آن در میان عامه و خاصه را مغنی از بحث سندی می دانسته است.
منبع: پاسخ به برخی از شبهات پیرامون مطالب حضرت علامه حسن زاده آملی
کثرا از علوم غریبه آگاهی ندارند
سلام علیکم.
بنده هم به مقامات عرفانی تا حدودی معتقد و عرفان شیعی قبول دارم.
ولی مساله اینجاست که در دفع امراض و سیر سولوک اذکار و دستور العمل از استاد به شاگرد میرسه و این دستورالعمل بواسطه اشراف کامل استاد نسبت به ظاهر و باطن فرد صورت میگیره.حتی علامه قاضی رحمته الله نسبت به رساله سیر سلوک که البته منسوب به علامه بحرالعلوم هست به شدت ایراد وارد میکنند و ایشون که از سر آمدهای عرفان شیعی هستند از دستورالعمل کلی و بدون شناخت به شدت نهی میکنند و میفرمودند هر ذکر و دستورالعملی مختص یه فرد با حالات خاص و مختص به خودش هست.
در بعضی از کتب مثلا از علامه قاضی و آیت الله کشمیری یا علامه حسن زاده علیه رحمه اذکار مثل ذکر یونسیه و یا الله یا چیزهای دیگه نقل شده که خود این بزرگواران به احادیثی که توصیه به این اذکار شده هم اشاره داشتند حالا از اینها میشه استفاده کرد ولی اینطور که شما بیان میکنید راه و روش اشتباهی است.
سلام
من پسر 27 ساله ای هستم که با وجود اینکه نماز و روزه و سایر مسایل عبادی را را انجام میدم ولی خیلی بد شانس و بد اقبالم.به نظر تون مشکل کجاست؟ چه کار کنم تا از این مشکلات رهایی پیدا کنم
سلام علیکم
طاعات و عباداتتان قبول درگاه حق،اینطور که فرمودید الخمدلله فرد متدینی هستید ، اما می توانم بپرسم چرا فکر میکنید بد اقبالید؟اگر برایتان مقدور است یکی دو مورد را که قابل ذکر است را لطفا بفرمایید تاانشاالله در حل این مسئله کمکی بشود
با تشکر ، التماس دها ، یا زهرا(س)
دوست عزیز شما هم مثل اینکه طریق جناب مکارم شیرازی را پیش گرفته اید! حتما اگر بگویم از علامه ذوالفنون هست میگویید من در هیچ کتابی ندیدم و از ائمه نیست!
مگه فقط ائمه به مدینة العلم رسیده اند یا از خواص قرآن و اذکار آگاهی دارند؟!مشکل اینجاست که روحانیون ما از علوم سرّی اسلام بی اطلاعند!
سلام علیکم
کاربر محترم حضرت آیت الله مکارم (مدظله العالی ) از مراجع و علمای بزرگوار و ارزشمند کشور ماهستند ، مقام کمی نیستند که شما اینگونه در مورد ایشان صحبت میکنید از طرفی این نوع صحبت شما مخالف قوانین سایت است پس لطفا در بیان مطالبتان دقت بیشتری بفرمائید
و اما بنده تعجب میکنم چرا شما در مقابل سخنان استاد روح بخش موضع میگیرید؟ در در حالی که اگر شما به اسلام و علوم سری الهی معتقد باشید که از سخنانتان اینگونه بر می آید که معتقدید بیشتر از بقیه باید با این سخن استاد موافق باشید ! زیرا راه رسیدن به سعادت اخروی و دست یافتن به مقامات معنوی تنها با عمل به قرآن و احادیث ممکن است و راه دومی وجود ندارد! حالا تا شما مطمئن نباشید دستوارت داده شده از چه منبعی است چکونه میخواهید به آن عمل کرده و به دیگران هم توصیه نمائید؟! این باید برای دعاها و ذکرها و احادیثی که مطرح می کنیم سند بیاوریم یک مساله کاملا عقلانی است !اگر ینگونه بود که شما می فرمائید دیگر کسی نگران جعل حدیث و روایات نبود!این که باید مطالب مستند باشد یک مطلب کاملا بدیهی است، شما یک نفر بیاید در خانه اتان یک وسیله برقی بدهد و بگویدبه من گفته اتد این را بیاورم و شما ازمن بخرید ودویست هزار توان پول به من بدهید ،آیا اولین چیزی که می پرسید نمی گوییدچه کسی شمارا فرستاده ، مارک این وسیله چیه ؟ حالا طرف بگوید شما چکار دارید من از اسراری مطلعم که شما نیستید این وسیله هم هیچ مارکی ندارد؟ خودتان قضاوت کنیدآیا میگویید چشم و دویست هزار تومتن می آورید و آن وسیله را میخرید یا میگویید تا ندانم شما که هستید و چه کسی شما را فرستاده و مارک این وسیله چیست نمی خرم؟! یا یک مثال ساده تر ، ما دارو می خواهیم بخریم اگر یک نفر دست فروش به ما بدهد و دارویش هم مارک تولید کننده نداشته باشد یا معتبر نباشد حاضر نیستیم آن دراو را بخوریم که مبادا مریض شویم و بمیریم ! آنوقت چگونه انتظار دارید برای داروهایی که برای روح زندگی و سعادت انسانها تجویز شده اند سند و مدرک نخواهیم!!
موفق باشید ، التماس دعا ، یا زهرا(س)
ن من قبول دارم ولی باید از کسی که میگه مطمئن بشم....چون میترسم وارد این اذکار و...بشم
باسلام
اگر میترسید روزانه همان صدبار استغفر الله و صلوات را بخوانید که خیرات زیادی هم دارد!
خواندن آیات قرآن که کلام خداست هیچ مشکلی برای کسی ایجاد نمیکند مگر در بعضی موارد خاص که عدد ذکر هم زیاد است و چون شخص ظرفیت و شرایط لازم برای آن ذکر را ندارد دچار عوارض و مشکلاتی میشود مانند ذکر یونسیه. البته اذکاری که اسماء الله است نیز نباید سر خود خواند!
یکی از دلایل ترس و شک خیلی ها برای این قبیل دستورات قرآنی که خودشان هم نمیدانند اینست که چون خواندن آیات قرآن باعث میشود شیاطین از شما دور نگه داشته شوند آنها این ترس و وسواس در دل افراد میاندازند تا خود را از قرآن در امان نگه دارند!
در روايتى از اميرمؤمنان على(ع) آمده است: «خانهاى كه در آن قرآن خوانده مىشود و ياد خدا مىشود، بركتش زياد مىشود و ملائكه در آن خانه حاضر شده، شياطين از آن خانه دور مىشوند و براى اهل آسمان مىدرخشد; همانطور كه ستارگان براى اهل زمين مىدرخشند، امّا خانهاى كه قرآن در آن خوانده نمىشود [اهل خانه قرآن نمىخوانند] و ياد خدا نمىشود، بركتش كمشده و ملائكه از آن خانه مىروند و شياطين وارد آن خانه مىشوند.»
امام صادق (ع) : هجوم شياطین به مؤمنان بيشتر از هجوم زنبورها به گوشت است .
سلام علیکم.
بنده هم به مقامات عرفانی تا حدودی معتقد و عرفان شیعی قبول دارم.
ولی مساله اینجاست که در دفع امراض و سیر سولوک اذکار و دستور العمل از استاد به شاگرد میرسه و این دستورالعمل بواسطه اشراف کامل استاد نسبت به ظاهر و باطن فرد صورت میگیره.حتی علامه قاضی رحمته الله نسبت به رساله سیر سلوک که البته منسوب به علامه بحرالعلوم هست به شدت ایراد وارد میکنند و ایشون که از سر آمدهای عرفان شیعی هستند از دستورالعمل کلی و بدون شناخت به شدت نهی میکنند و میفرمودند هر ذکر و دستورالعملی مختص یه فرد با حالات خاص و مختص به خودش هست.
در بعضی از کتب مثلا از علامه قاضی و آیت الله کشمیری یا علامه حسن زاده علیه رحمه اذکار مثل ذکر یونسیه و یا الله یا چیزهای دیگه نقل شده که خود این بزرگواران به احادیثی که توصیه به این اذکار شده هم اشاره داشتند حالا از اینها میشه استفاده کرد ولی اینطور که شما بیان میکنید راه و روش اشتباهی است.
باسلام
اذکاری که ایشان فرمودند اذکار مربوط به سیر و سلوک است. آن اذکار خاص است اما اذکار و دستورات بنده عام است و همه میتوانند آنرا انجام دهند!
اگر میترسید روزانه همان صدبار استغفر الله و صلوات را بخوانید که خیرات زیادی هم دارد!
همین کار رو میکنم بعد هر نماز البته بدون صلوات
کمی توضیح میدید:Gol:
همین کار رو میکنم بعد هر نماز البته بدون صلوات
کمی توضیح میدید:Gol:
چی رو توضیح بدم؟
استغفار ضد نحوست و گشاینده امور و... هست.
میتوانید بعد هر نماز یا صبح و عصر بخوانید.
در همه نمازها در رکعت دوم بعد از حمد، سوره فلق را بخوانید.
سوال: چند سال است که در کارهایم دچار مشکل می شوم که راهها به رویم بسته می شود، از جمله در زمینه اشتغال و ازدواج، و هر چه از خدا طلب یاری می کنم، راه مساعدی گشوده نمیشود؟
پاسخ آیت الله بهجت: بسمه تعالی زیاد از روی اعتقاد کامل بگویید: «أستغفر الله»، هیچ چیز شما را منصرف نکند غیر از ضروریات و واجبات تا کلیه ابتلائات رفع شود، بلکه بعد از رفع آنها هم بگویید، برای اینکه امثال آنها پیش نیاید؛ و اگر دیدید رفع نشد، بدانید یا ادامه نداده اید، یا آنکه با اعتقاد کامل نگفته اید. والله العالم.
سلام
منم بداقبالی را کامل حس میکنم. همیشه ی چیزی واسه تهمت زدن بهم پیدا میشه اگر هم نشه پیدا میکنن. ذکری هست که این موارد کم کرد؟؟
[=arial]با عرض سلام خدمت شما پرسشگر گرامی و تمامی دوستان
اصل واژه «شانس» فرانسوى و به معناى فرصت است و در فارسى قديم اين واژه وجود نداشته است.
اما آيا شانس به معناى رايج آن حقيقت دارد يا نه؟ در توضيح آن بايد گفت: هيچ چيز در عالم از روى تصادف و اتفاق رخ نمىدهد. همه چيز در نظامى متقن، متكى بر سلسله علل خويش هستند. ولى ما از آن جايى كه علل را نمىشناسيم، نامش را تصادف و شانس مىگذاريم. اگر پرده از روى سلسله علل كنار رود، خواهيم ديد كه هيچ چيز اتفاقى وجود ندارد، گرچه برخى از اين علل از اختيار و علم ما خارج باشد. بنابراين بايد كوشيد تا با فراهم كردن اسباب و عوامل در هر زمينهاى، به ايجاد بخت و شانس پرداخت؟
خوش شانسى و بد شانسى، بيشتر از آن كه معلول علتهاى ناشناخته باشد، دستاورد تفكر و انديشه هر شخص درباره خويشتن است. كسى كه به هر دليلى، خود را همواره بدشانس مىداند، طبيعتا عملى متناسب با آن بروز مىدهد و زمينهساز بدشانسى خويش مىشود.
نكته ديگر آن كه ممكن است رفتارهايى از ما سر بزند- كه عواقب آن مدتها بعد ظاهر مىگردد- ولى آدمى نتواند ريشه آن را دريابد. و قرآن قاعدهاى كلى در اين گونه موارد به دست مىدهد و آن اين كه: «ما اصابك من سيئه فمن نفسك آنچه از بدىها به تو مىرسد، دستاورد عمل خودت مىباشد».
البته گاهى در ميان مردم، شانس به مقدرات الهى اطلاق مىگردد. مثلاً به شخصى كه روزيش زياد است و معمولاً در كارهاى اقتصادى سود مىكند مىگويند فلانى خوششانس است كه براى تحليل اين مطلب بايد با نگاهى گستردهتر به عوامل پديدهها نگريست و علاوه برفعاليتهاى ظاهرى شخص، به شرايط روحى و معنوى فرد و حتى تأثير نسلهاى گذشته و تأثير دعا يا نفرين ديگران در زندگى فرد و ديگر عوامل آشكار و پنهان در هموارى يا ناهموارى زندگى توجه نمود كه اگر منظور از شانس اين معنا باشد ريشه در روايات و آيات دارد. زيرا از نظردين نيز اين مسأله مورد قبول است. «والله فضّل بعضكم على بعض فى الرزق....».
امام على (ع) مىفرمايد: خداوند روزىها را مقدر فرمود و آن گاه آنها را زياد و كم و به تنگى و فراخى عادلانه تقسيم كرد تا هر كه را بخواهد به وسعت روزى و يا تنگى آن بيازمايد و از اين طريق سپاسگزارى و شكيبايى توانگر و تهيدست را به آزمايش گذارد،.
اما بايد ديدگاه ما نسبت به علتها گسترش يابد و علاوه بر علتهاى مادى و ظاهرى به علتهاى روحى و معنوى نيز توجه كنيم و حتى تأثير نسلهاى گذشته در نسل آينده را ناديده نگيريم،
پس با توجه به نکات فوق به موارد زیر توجه فرمایید :
1-اسباب و علل موفقیت و جلب روزی نظیر انجام واجبات وترک محرمات ودعای والدین و نماز شب و...و اسباب و علل سلب روزی و موفقیت را شناسایی و در مسیر آنها تلاش نمود
لذا استغفار را هرگز فراموش ننمایید
2 –با افزایش آگاهی و مهارتهای خود و دور اندیشی مناسب سعی نماییم موفقیت بیشتری را کسب نماییم چرا که برخی از علل عدم موفقیت عدم توجه به این موارد است
3 – علل برخی از ناکامی های انسان در برخی موارد مقدرات خداوند متعال می باشد به آنها تن دهیم و شاکر باشیم چراکه دادن و ندادن نعمتی هردو برای ما انسانها نعمت می باشند چون از حکمت الهی می باشند و مطابق مصلحت ما می باشند والبته نبود آنها تاثیری در شقاوت و جهنمی شدن ما ندارد
4 – دادن یا ندادن نعمت هردو آزمایش برای بندگان است لذا با تلاش بیشتر و صبر و شکر سعی نماییم از این امتحان سربلند خارج شویم
5 – یکی از اسباب عدم موفقیت می تواند تلقین منفی باشد پرا که تلقین سبب می شود که کارها به درستی صورت نگیرد و کارها در مسیر نادرست که موجب عدم موفقیت می شوند قرار گیرند
در نتیجه با نتیجه به نکات فوق و انجام تلاش بیشتر و دوراندیش مناسب و البته تلقین درست و مثبت سعی نمایید که موفقیت بیشتری را در زندگی بدست آورید
در پناه قران و عترت سربلند باشید
یا علی
اصل واژه «شانس» فرانسوى و به معناى فرصت است و در فارسى قديم اين واژه وجود نداشته است.
اما آيا شانس به معناى رايج آن حقيقت دارد يا نه؟ در توضيح آن بايد گفت: هيچ چيز در عالم از روى تصادف و اتفاق رخ نمىدهد. همه چيز در نظامى متقن، متكى بر سلسله علل خويش هستند. ولى ما از آن جايى كه علل را نمىشناسيم، نامش را تصادف و شانس مىگذاريم. اگر پرده از روى سلسله علل كنار رود، خواهيم ديد كه هيچ چيز اتفاقى وجود ندارد، گرچه برخى از اين علل از اختيار و علم ما خارج باشد. بنابراين بايد كوشيد تا با فراهم كردن اسباب و عوامل در هر زمينهاى، به ايجاد بخت و شانس پرداخت؟
خوش شانسى و بد شانسى، بيشتر از آن كه معلول علتهاى ناشناخته باشد، دستاورد تفكر و انديشه هر شخص درباره خويشتن است. كسى كه به هر دليلى، خود را همواره بدشانس مىداند، طبيعتا عملى متناسب با آن بروز مىدهد و زمينهساز بدشانسى خويش مىشود.
نكته ديگر آن كه ممكن است رفتارهايى از ما سر بزند- كه عواقب آن مدتها بعد ظاهر مىگردد- ولى آدمى نتواند ريشه آن را دريابد. و قرآن قاعدهاى كلى در اين گونه موارد به دست مىدهد و آن اين كه: «ما اصابك من سيئه فمن نفسك آنچه از بدىها به تو مىرسد، دستاورد عمل خودت مىباشد».
البته گاهى در ميان مردم، شانس به مقدرات الهى اطلاق مىگردد. مثلاً به شخصى كه روزيش زياد است و معمولاً در كارهاى اقتصادى سود مىكند مىگويند فلانى خوششانس است كه براى تحليل اين مطلب بايد با نگاهى گستردهتر به عوامل پديدهها نگريست و علاوه برفعاليتهاى ظاهرى شخص، به شرايط روحى و معنوى فرد و حتى تأثير نسلهاى گذشته و تأثير دعا يا نفرين ديگران در زندگى فرد و ديگر عوامل آشكار و پنهان در هموارى يا ناهموارى زندگى توجه نمود كه اگر منظور از شانس اين معنا باشد ريشه در روايات و آيات دارد. زيرا از نظردين نيز اين مسأله مورد قبول است. «والله فضّل بعضكم على بعض فى الرزق....».
امام على (ع) مىفرمايد: خداوند روزىها را مقدر فرمود و آن گاه آنها را زياد و كم و به تنگى و فراخى عادلانه تقسيم كرد تا هر كه را بخواهد به وسعت روزى و يا تنگى آن بيازمايد و از اين طريق سپاسگزارى و شكيبايى توانگر و تهيدست را به آزمايش گذارد،.
اما بايد ديدگاه ما نسبت به علتها گسترش يابد و علاوه بر علتهاى مادى و ظاهرى به علتهاى روحى و معنوى نيز توجه كنيم و حتى تأثير نسلهاى گذشته در نسل آينده را ناديده نگيريم،
پس با توجه به نکات فوق به موارد زیر توجه فرمایید :
1-اسباب و علل موفقیت و جلب روزی نظیر انجام واجبات وترک محرمات ودعای والدین و نماز شب و...و اسباب و علل سلب روزی و موفقیت را شناسایی و در مسیر آنها تلاش نمود
لذا استغفار را هرگز فراموش ننمایید
2 –با افزایش آگاهی و مهارتهای خود و دور اندیشی مناسب سعی نماییم موفقیت بیشتری را کسب نماییم چرا که برخی از علل عدم موفقیت عدم توجه به این موارد است
3 – علل برخی از ناکامی های انسان در برخی موارد مقدرات خداوند متعال می باشد به آنها تن دهیم و شاکر باشیم چراکه دادن و ندادن نعمتی هردو برای ما انسانها نعمت می باشند چون از حکمت الهی می باشند و مطابق مصلحت ما می باشند والبته نبود آنها تاثیری در شقاوت و جهنمی شدن ما ندارد
4 – دادن یا ندادن نعمت هردو آزمایش برای بندگان است لذا با تلاش بیشتر و صبر و شکر سعی نماییم از این امتحان سربلند خارج شویم
5 – یکی از اسباب عدم موفقیت می تواند تلقین منفی باشد پرا که تلقین سبب می شود که کارها به درستی صورت نگیرد و کارها در مسیر نادرست که موجب عدم موفقیت می شوند قرار گیرند
بسم الله الرحمن الرحیم
با عرض سلام و وقت بخیر و همچنین کسب اجازه از کارشناس محترم
حقیقتا آنچه استاد گفتند ، حق مطلب بود ؛ با توجه به تاپیک های گذشته و اطلاعات بنده و شما مطلبی به ذهنم رسید که در کنار مطالب کارشناس خدمتتون عرض کنم ،
غالب افرادی که فکر می کنن بد شانس هستن انسانهایی هستن که احساس استرس بالاتری از حد معمول دارن ؛ در کل افرادی که استرس شون
از حد معمول بالاتر هست حالا یا بخاطر مسائلی وراثتی و یا محیطی از یه مقطع زمانی نا مشخصی بعضی افکار کلیشه ای در ذهنشون ساختن و یواش یواش
نگرششون نسبت به قضایا و اتفاقات دور و برشون از حد متعادل خارج میشه مثلا از یه دعوای ساده بسیار غمگین میشن !و یا مدتها بهش فکر می کنن...!
و همین طرز نگاه کردن به اتفاقات دور و بر روی رفتارشون و همچنین حالت روانیشون اثر میذاره !
حالا جهت بهبود وضعیت کنونی و اینکه نگاه به اوضاع تغییر کنه راه های مختلفی هست و بنده اولین پیشنهادم به شما یک خود آگاهی دوباره هست
اینکه شرایط خودتون رو بسنجید و ببینید کجا قرار دارید ؟ اهدافتون چی بوده و میخاید بکجا برسید؟ و تا الان به کجا رسیده اید و نقاط قوت و ضعف رو تعیین کنید؟
میتونید از یه فرد قابل اعتماد هم برا تدوین خود آگاهی استفاده کنید ، مسلما خودآگاهی همه جانبه میتونه باری از استرس شما کم کنه و البته تغییر نگرش
همونطور که کارشناس فرمودند با توجه به احادیث نیاز هست مدتی رو خودتون کار کنید و همچنین عمل کنید ...بطور مثال دوستی داشتم مدام از رفتارهای بد
مادر شوهرش شکایت می کرد بعد از گذشت مدت زمانی گفت از اونموقعی از به سمت خدا رو نگاه می کنم و مطالب مذهبی برام مهم نیست، دلیلش رو که جویا
شدم گفت خوندم می گفت آدمی که منتظر احترام دیگران هست در باطنش مغروره و این ریشه در تکبر داره!
و یا اگه بدونه اون طرف مریضه یا بخاطر مشکلاتش اینطوره مسلما به من بهش نمیخوره!
اما در مجموع چون این طرز نگرش طی چندین سال احتمالا نهادینه شده مدت زمانی نیاز به تمرین و ورزش دادن افکار هست یعنی علاوه بر دقیق شدن به زوایای
مفید و مثبت زندگیتون و همچنین یافتن نکات منفی و مسبب و نحوه جبراشون و تمرین های مختلف استفاده کنید که اگر مایل بودید خدمتتون عرض می کنم:Gol:
سلام.آخه منم بعضی اوقات اون چیزی ک دلم میخواد نمیشه پس منم بد اقبالم !!! اینکه نشد حرف... ب نظر من دید انسان باید درست باشه. تویه این دنیا هرکسی با چیزی امتحان میشه ... توکل همه چی رو حل میکنه ... بهترین راه سپردن زندگی ب خود خداست بعدش دیگه هر اتفاقی ک بیفته مطمئنی خودش خواسته ... موفق باشین :Gol: