•ɛ❀ɜ دست اقتدار خدا ɛ❀ɜ• ویژه نامه عید سعید غدیر خم
تبهای اولیه
ای غــدیــر تــو دیــگــر یــک بــرکــه ی خــامــوش نـیــسـتی.تــو مــادر اقــیــانــوس هــای جـهــانــی. . .
عید بزرگ غدیر, عیدالله الاکبر
مبارک...
بهترین رهبر ابناء بشر کیست علیست
به یتیمان ستم دیده پدر کیست علیست
داشت ایزدبه صدف یک دُر ، یک گوهر ناب
دُر یکدانه نبی هست و گهر کیست علیست
عید بر شیعیان مبارک
:Mohabbat:
عید بر عاشقان مبارک
اگر تمام مردم دوستدار على بن ابى طالب مى شدند، خداوند جهنم را خلق نمى فرمود.
روزى آن جناب با عده اى از مسلمانان بیرون مسجد نشسته بودند.
در این هنگام چهار نفر زنگى (سیاهپوست ) تابوتى را به سمت گورستان مى بردند،
پیامبر به آنها فرمود:
که جنازه را بیاورند، چون جنازه را آوردند، حضرت روى او را گشود و فرمود:
اى على ، این شخص رباح غلام سیاهپوست بنى نجار است .
على (ع ) با دیدن او فرمود:
هر وقت این غلام مرا مى دید، شاد مى شد و مى گفت : من تو را دوست دارم .
وقتى رسول خدا این سخن را شنید، برخاست و دستور داد که جنازه را غسل دهند، سپس لباس خود را به عنوان کفن بر تن مرده نمود و براى تشییع جنازه وى به راه افتاد.
در بین راه صداى عجیبى از آسمانها بلند شد، پیامبر فرمود: این صداى نزول هفتاد هزار فرشته است که براى تشییع جنازه این غلام سیاه آمدند.
سپس خود حضرت در قبر فرو رفت و صورت غلام را بر خاک نهاد و سنگ لحد را چید و در پایان فرمود:
یا على ! نعمتهاى بهشتى که بر این غلام مى رسد، همه به خاطر محبت و دوست داشتن تو است .
______________________
قیامت و قرآن ، ص ۲۰۶، شهید دستغیب .
رسول خدا:doa(1): فرمود : اين علي بن ابيطالب:doa(6): است ؛ گوشتش از گوشت من و خونش از خون من است. [منزلت] او به من همانند منزلت هارون به موسي است، جز آن كه پس از من پيامبري نيست. و فرمود: اي ام سلمه، گواه باش و گوش فرادار! اين علي است ، اين اميرالمؤمنين و سرور مسلمانان است ، او جايگاه دانش من و در [علم] من است كه از آن بر من وارد ميشوند . او برادرم در دنيا و صاحب سرّ من در آخرت است كه در درجات والاي بهشت با من خواهد بود.
كشف اليقين في فضائل اميرالمؤمنين:doa(6): صفحه 280
:Gol::Gol::Gol::Gol::Gol::Gol::Gol::Gol::Gol::Gol::Gol::Gol::Gol::Gol:
عید غدیر ، عید اکمال دین و اتمام نعمت ، بر عموم شیعیان مولانا امیرالمومنین حضرت علی:doa(6): مبارک باد.
:Gol::Gol::Gol::Gol::Gol::Gol::Gol::Gol::Gol::Gol::Gol::Gol::Gol::Gol:
عیدی بزرگتر و شریف تر از عید فطر و قربان!
حسن بن راشد از امام صادق عليه السلام روايت مىكند كه:
به آن حضرت عرض كردم: جانم فدايت! آيا مسلمانان را جز عيد فطر و قربان، عيدى است؟
فرمود: آرى اى حسن! بزرگتر و شريفتر از آن دو.
پرسيدم: چه روزى است؟
فرمود: روزى كه اميرالمومنين عليه السلام به عنوان نشانه راهنما براى مردم منصوب شد.
گفتم: فداى شما! در آن روز چه كارى سزاوار است كه انجام دهيم؟
فرمود: روزه مىگيرى و برپيامبر ودودمانش درود مى فرستى
و از آنان كه در حقشان ستم كردند، به درگاه خدا تبرى مى جويى
سایت تبیان
غدیر یعنی کسانی که عقب مانده اند برسندو کسانی که جلو رفته اند برگردند ،
غدیر یعنی با ولایت حرکت کردن
عید بزرگ ولایت گرامی باد
یازهرا(س)
میرسیدعلی فقیه شافعی همدانی در مودت هشتم از موده القربی نقل می نماید که رسول اکرم صل الله علیه و آله و سلم به علی علیه السلام فرمود:
در چهار محل اسم تو را با اسم خودم توام دیدم:
1. در شب معراج وقتی به بیت المقدس رسیدم، بر صخره آن یافتم " لا اله الا الله محمد رسول الله ایدته به علی وزیره "
2. به سدره المنتهی که رسیدم، دیدم ثبت شده: " انی انا الله لا اله الا الله انا وحدی و محمد صفوتی من خلقی ایدته به علی وزیره و نصرته به "
3. وقتی به عرش رب العالمین رسیدم، دیدم بر قوائم آن نوشته شده است " انی انا الله لا اله الا انا محمد حبیبی من خلقی ایدته به علی وزیره و نصرته به "
4. وقتی به بهشت رسیدم، دیدم بر در بهشت نوشته شده " لا اله الا انا محمد حبیبی من خلقی ایدته بعلی وزیره و نصرته به "
امام ثعلبی در تفسیر کشف البیان و شیخ سلیمان بلخی حنفی در باب 23 ینابیع الموده از حافظ ابونعیم اصفهانی و محمد بن جریر در تفسیر خود و ابن عساکر در تاریخ خود از ابن عباس و ابوهریره آورده اند که آیه 62 سوره انفال " هو الذی ایدک بنصره " درباره علی(ع) آمده. آنگاه گویند:
رسول اکرم فرمود:" رایت مکتوبا علی العرش لا اله الا الله وحده لا شریک له محمد عبدی و رسولی و ایدته و نصرته بعلی بن ابیطالب " ( دیدم بر عرش نوشته شده است نیست خدایی مگر خدای یگانه ای که شریک ندارد و محمد بنده و رسول من است. تایید و یاری نمودم او را به علی بن ابیطالب)
و نیز امام ثعلبی در تفسیر کشف کشف البیان و شیخ سلمان بلخی حنفی در باب 24 ینابیع از فقیه واسطی این مغازلی شافعی ذیل آیه شریفه 37 سوره بقره " فتلقی ءادم من ربه کلمات فتاب علیه انه هو التواب الرحیم " از سعید بن جبیر از ابنعباس آورده اند که گفت:
سوال کردند از پیامبر از آن کلماتی که آدم به آن تلقی نموده و سبب قبولی توبه اش گردید.
فرمود:" سئله بحق محمد و علی و فاطمه و الحسن و الحسین فتاب علیه و غفرله "
و اینگونه است که رسول گرامی اسلام میفرماید:
" ذکر نام علی(ع)، عبادت است. "
شب های پیشاور - سلطان الواعظین شیرازی
برگرفته از fanous313.blog.ir
[="Arial"][="Green"]عید ولایت بر ارادتمندان مولا، مبارک
در حديثى است كه، حضرت صادق عليه السلام در حضور جمعى از هواداران و شيعيانش فرمود:
آيا روزى را كه خداوند، با آن روز، اسلام رااستوار ساخت و فروغ دين را آشكار كرد و آن را براى ما و دوستان و شيعيانمان عيد قرار داد، مىشناسيد؟
گفتند: خدا و رسول وفرزند پيامبر داناتر است، آيا روز فطر است؟
فرمود: نه. گفتند: روز قربان است؟ فرمود: نه، هرچند اين دو روز، بسيار مهم وبزرگند،
اما روز «فروغ دين» از اينها برتر است،
يعنى روزهيجدهم ذى حجه!
[/]
[=arial black]
یارب به حق غدیر و مولای غدیر / با دست علی ومرتضی دستم گیر
[=arial black]تا همره قدسیان فرستم صلوات / فریاد زنم ز فرط شادی تکبیر
[=arial black]خدايا به حق شاه مردان / مرا محتاج نامردان مگردان
[=arial black]فرا رسيدن عيد غديرخم بر عاشقان آن حضرت مبارک
[=arial black]دلا امشب به مي بايد وضو کرد / و هر ناممکني را آرزو کرد
[=arial black]عيد بر شما مبارک
[=arial black]
زنگ زد به دوست اهل سنتش و گفت هرجور که هست باید سفرت را رها کنی و بازگردی!
دوست سنی اش میگفت نمیتوانم، مسیر دور است و هوا گرم…!
ولی جوان شیعه اصرار میکرد که کار بسیار واجبی دارد!
جوان سنی پذیرفت؛وقتی بازگشت گفت: خب چکار داشتی؟!
جوان شیعه گفت: خواستم بگویم که «دوستت دارم و تو دوست من هستی! همین!»
جوان سنی عصبانی شد و بافریاد گفت: مرا این همه در گرما و سختی برگرداندی که این را بگویی؟!
جوان شیعه گفت: این همان حرفی است که شما درباره پیامبر میگویید
که ایشان حدود ۱۲۰هزار نفر را در آن گرمای شدید بیابانهای حجاز در غدیر خم معطل کرد که فقط بگوید
«مردم! من علی(ع) را دوست دارم و او دوست من است!همین!»
منبع:جوان انقلابی
تا نقش زمین بود و زمان بود علی بود
شاهی که ولی بود ووصی بودعلی بود
سلطان سخا و کرم و جود علی بود
هم آدم و هم شیث هم ایوب و هم ادریس
هم یوسف و هم یونس وهم هود علی بود
هم موسی و هم عیسی و هم خضر و هم الیاس
هم صالح پیغمبر و داوود علی بود
در ظلمت ظلمات به سرچشمه حیوان
هم مرشد و هم راهبر خضر علی بود
داود که میساخت زره با سر انگشت
استاد زره ساز به داود علی بود
مسجود ملایک که شد آدم ز علی شد
در قبله محمد بد و مقصود علی بود
آن عارف سجاد که خاک درش از قدر
بر کنگره عرش بیفزود علی بود
هم اول هم آخر وهم ظاهر هم باطن
هم عابد و هم معبد و معبود علی بود
وجهی که بیان کرد خداوند
در الحمد آن وجه بیان کرد و بفرمود علی بود
عیسی به وجود آمد و فی الحال سخن گفت
آن نطق و فصاحت که دراوبودعلی بود
آن لحمک لحمی بشنو تا که بدانی
آن یار که او نفس نبی بود علی بود
موسی و عصا و ید بیضا و نبوت
در مصر به فرعون که بنمود علی بود
چندانکه درآفاق نظرکردم و دیدم
از روی یقین در همه موجود علی بود
خاتم که در انگشت سلیمان نبی بود
آن نور خدایی که بر اوبود علی بود
آن شاه سرافراز که اندر شب معراج
با احمد مختار یکی بود علی بود
سر ّ دو جهان پرتوی انوار الهی
از عرش به فرش آمدو بنمود علی بود
آنجا که جوی شرک نماید به حقیقت
آن عارف و آن عابد و معبود علی بود
جبریل که آمد زبر خالق بی چون
در پیش محمد شد و مقصود علی بود
آنجا که دویی شرک بود در ره توحید
میدان که یکی بود که مسجود علی بود
محمود نبودند مر آنها که ندیند
کاندر ره دین احمد و محمود علی بود
آن معنی قرآن که خدا در همه قرآن
کردش صفت عصمت و بستود علی بود
این کفر نباشد سخن کفر نه اینست
تا هست علی باشد و تا بود علی بود
آن قلعه گشایی که در قلعهء خیبر
برکند به یک حمله و بگشود علی بود
آن شاه سرافراز که اندر ره اسلام
تا کار نشد راست نیاسود علی بود
آن شیر دلاور که برای طمع نفس
بر خوان جهان پنجه نیالود علی بود
هارون ولایت ز پس موسی عمران
بالله که علی بود علی بود علی بود
این یک دو سه بیتی که بگفتم به معما
حقا که مراد من و مقصود علی بود
سرو دو جهان جمله ز پیدا و ز پنهان
شمس الحق تبریر که بنمود علی بود
[="Arial"][="Green"]امام خامنه ای:
واقعه غدیرخم
منطق مستحکم اسلام در نفی نگاه سکولار
آن کسانى که سعى کردند اسلام را از مسائل اجتماعى و از مسائل سیاسى برکنار بدارند و آن را منحصر کنند به مسائل شخصى و مسائل خصوصى زندگى افراد - و در واقع نگاه سکولار به اسلام داشته باشند که تبلیغات دشمنان و دستهاى دشمنان هم این بینش را در بین مسلمانان در طول سالیان دراز ترویج کرده است - جوابشان مسئلهى غدیر است.
پیغمبر اکرم (صلّىالله علیه و آله و سلّم) در آن موقعیت حساس، در آخرین ماههاى زندگى، به دستور خداى متعال، یک مسئلهى اساسى و مهم را بیان میکنند و آن عبارت است از پرداختن به مسئلهى حکومت براى بعد از زمان پیغمبر.
اینجا نصب امیرالمؤمنین، فقط بهمعناى نصب جنبههاى معنوى نبود، بلکه میشود گفت که مسئلهى جنبههاى معنوى قابل نصب نیست؛ آنچه قابل نصب است عبارت است از:
حکومت، کشوردارى، سیاست، مدیریت جامعهى اسلامى.
بیانات | farsi.khamenei.ir/speech-content?id=27896
[/]