جمع بندی خداوند بیشتر به چه کسانی کمک می کند؟
تبهای اولیه
سلام خدمت کارشناسان و کاربران گرامی
روایات زیادی شنیدیم از لطف خدا و ائمه نسبت به بعضی آدما ( مثل داستان قاسم جیگرکی و ... )
یکی که گناه کبیره انجام نداده باشه ، حق الناس گردنش نباشه
۱- شرك به خدا
۲- ناامیدى از رحمت خدا
۳- ایمنى از مكر (عذاب و مهلت ) خدا
۴- عقوق (و آزار) والدین
۵- كشتن انسانِ بى گناه
۷- خوردن مال یتیم
۹- ربا خواری
۱۰- سحر و جادو
۱۱- زنا:
۱۲- سوگند دروغ براى گناه
۱۳- خیانت در غنایم جنگى
۱۴- نپرداختن زكات واجب
۱۵- گواهى به دروغ ، کتمان .
۱۶- شراب خواری
۱۷- ترك نماز یا واجبات دیگر بطور عمد،
۱۸و۱۹- پیمان شکنی و قطع رحم ،
بزرگترین گناهش کاهلی کردن در خوندن نماز هست
که از همین هم ناراحته
اینجوری بگم آدمی که نه سفید سفیده نه سیاه سیاه
خاکستریه
حالا یه سوال واسم پیش اومده : حتما آدم باید اینجوری گناهکار باشه ( یعنی گناه کبیره انجام داده باشه ) که خداوند و ائمه بهش نظر کنند ؟
حتما آدم باید اینجوری گناهکار باشه ( یعنی گناه کبیره انجام داده باشه ) که خداوند و ائمه بهش نظر کنند ؟
مقتضاي آيات و روايات اين است كه محبوب ترين بندگان براي خدا و اهل بيت، مطيع ترين آنها نسبت به اوامر ايشان است.
قرآن مي فرمايد :
يا أَيُّهَا النّاسُ... إِنَّ أَكرَمَكُم عِندَ اللَّهِ أَتقاكُم إِنَّ اللَّهَ عَليمٌ خَبيرٌ (1) ای مردم! ... گرامیترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است!
يا در جاي ديگر مي فرمايد :
بر اين اساس:
نظر خداوندو اهل بيت در ابتدا و به طور ويژه به بندگاني است كه اصلا گرد گناه نرفته باشند و پاك باشند.
و در درجه دوم نگاهش به بندگاني است كه مورد عنايت ويژه قرار مي گيرند،آن هم به علت خاصي كه دارد مثل توبه و يا دعاي خير ديگران، و اعمال خير خودشان و ...
پي نوشت ها :
1. حجرات (49) آيه 13.
2. آل عمران(3) آيه 31 .
بر اين اساس:
نظر خداوندو اهل بيت در ابتدا و به طور ويژه به بندگاني است كه اصلا گرد گناه نرفته باشند و پاك باشند.
و در درجه دوم نگاهش به بندگاني است كه مورد عنايت ويژه قرار مي گيرند،آن هم به علت خاصي كه دارد مثل توبه و يا دعاي خير ديگران، و اعمال خير خودشان و ...[color=royalblue][b]
پس افراد عادیی که نه اونقدر پاک و خوبن که گناه نکرده باشن و نه در شرایطی هستن که مورد عنایت ویژه خدا باشن چی؟!!!
یعنی این آدما، آدمای معمولی توجه و کمک خدا را نمیتونن داشته باشن؟[/b][/color]
حالا یه سوال واسم پیش اومده : حتما آدم باید اینجوری گناهکار باشه ( یعنی گناه کبیره انجام داده باشه ) که خداوند و ائمه بهش نظر کنند ؟
در جستجوی بره گمشده عیسی در باب پانزدهم انجیل لوقا می خوانیم :
چون همه باجگیران و گناهکاران به نزدش می آمدند تا کلا م او را بشنوند، فریسیان و کاتبا ن همهمه کنان می گفتند این شخص، گناهکاران را می پذیرد و با ایشان می خورد. پس برای ایشان این مثل را زده ، گفت کیست از شما که صد گوسفند داشته باشد و یکی از آنها گم شود که آن نود و نه را در صحرا نگذارد و از عقب آن گمشده نرود تا آن را بیابد. پس چون آن را یافت، به شادی بردوش خود می گذارد. و به خانه آمده ، دوستان و همسایگان را می طلبد و بدیشان می گوید با من شادی کنید زیرا گوسفند گمشده خود را یافته ام .... یا کدام زن است که ده درهم داشته باشد هرگاه یک درهم گم شود، چراغی افروخته خانه را جاروب نکند و به دقت تفحص ننماید تا آن را بیابد. و چون یافت ، دوستان و همسایگان خود را جمع کرده ، می گوید با من شادی کنید زیرا درهم گمشده را پیدا کرده ام ". (آیات 1 تا 10).
پس افراد عادیی که نه اونقدر پاک و خوبن که گناه نکرده باشن و نه در شرایطی هستن که مورد عنایت ویژه خدا باشن چی؟!!!
یعنی این آدما، آدمای معمولی توجه و کمک خدا را نمیتونن داشته باشن؟[/b][/color]
نه ديگه. آدماي اينجوري رو ميگن بابا اين كه جايي نميره.... هر بلايي هم سرش بياد ما رو دوست داره.... پس گور پدرش!!!! (ببخشيد دلم خيلي پره)
خلاصه اگه ميخوايد خدا و ائمه(ع) خيلي هواتون رو داشته باشن بريد يه دو سه تا گناه درست و حسابي انجام بديد تا نگران بشن كه نكنه بري!!!!
اون وقت همه كار برات ميكنن تا دوباره برگردي!
(حالا من دلم پره يه چيزي ميگم ولي اين كار رو نكنيد يه وقت! خدايا غلط كردم نزني سنگم كني!)
سلام
میشه بیشتر توضیح بدین
چیزی دستگیرم نشد
سلام آقا مهدی ... چند تا نکته به نظرم رسیده :
1- همونطور که برات گفتم حضرت عیسی مسیح یه مثالی رو برای شاگردانش میزنه ... ایشون عنوان میکنه فرض کنین چوپانی 100 تا گوسفند داره و یکی از گوسفندانش رو گم میکنه ... در اینصورت 99 گوسفندش رو رها میکنه و به دنیال همون تک گوسفندش میگرده و زمانیکه همون تک گوسفندش پیدا میشه اون تک گوسفندش رو بر رویه دوشهای خودشو میگذاره وشادی کنان به جمع گله میارتش ... حضرت عیسی مسیح منظورش از بیان این مثال این بود که چگونه خداوند از پیدا شدن و برگشتن یک فرد گناهکار به گله خوشحال میشه ... و چگونه اون 99 انسان عادی رو رها میکنه و به دنبال همون تک گوسفند میره .
2- مسال دومی که به نظرم مهم هست ... این هستش که شما موقعیت خیلی از اون انسانهایی که گناههای کبیره انجام دادن رو درک نمیکنین ... ممکن هست شما در درون یک خانواده مذهبی دنیا اومده باشین ... به صورته تکرار و عادت هر روز نماز میخونین ... به صورت عادت عزا داری امام حسین شرکت میکنین ... ولی فرض کنیین شخصی مانند قاسم جیگرکی در درون یک خانواده غیر مذهبی دنیا اومده باشه ... و سختیهایی که در این مسیر طی کرده باشه خیلی خیلی بیشتر از شما باشه ... درست هست که گناهان بیشتری نسبت به شما انجام داده ... ولی عدالت خداوند شرایط اولیه افراد رو هم در نظر میگیره ... شاید اگر شمانوعی جایه ایشون بودین ... خیلی خیلی وضعتون از ایشون بدتر میشد .
3- مساله سومی که به نظرم مهم هست ... یکی از صحبتهای آیت الله قاضی هست ... آیت الله قاضی اگر بشناسیدشون به مقامات بسیار زیادی در درون عرفان رسیدند ... ایشون استاد آیت الله بهجت و آیت الله طباطبائی و ... بودند ; ذکر حال خیلی از این روحانیون رو که میخونین ... میگن آیت الله قاضی باعث تحول بسیار زیادی در درون زندگیشون شده ... آیت الله قاضی آنچنان که خودشون تعریف میکنند 40 سال عبادت کردند و هیچ چی ندیدند ... نه خوابی ... نه نشانه ای ... نه الهامی ... ولی بعد از 40 سال آنچنان برای ایشون پرده ها کنار میره که (... ) و ایشون خودشون عنوان میکنند این مقامات هر چقدر دیرتر عطا کنند بهتر و عمیقترش رو میدن ...
پس افراد عادیی که نه اونقدر پاک و خوبن که گناه نکرده باشن و نه در شرایطی هستن که مورد عنایت ویژه خدا باشن چی؟!!!
یعنی این آدما، آدمای معمولی توجه و کمک خدا را نمیتونن داشته باشن؟
انسان همیشه میتونه خودش رو در مسیر عنایت ویژه و نظر رحمت خدا قرار بده و مطمئنا هم این کار به دست خودمون انجام میشه مهم اینه که از راه درستش اقدام کنیم تصور کنید مثلا شما مادر پیری دارید که نیاز به رسیدگی داره و شما بین دو راهی ادامه تحصیل که مساله مهمی هم هست و رسیدگی به مادر قرار گرفتید که در صورت ادامه تحصیل نمیتونید به امور مادر برسید خوب در اینجا اگر شما برای مدتی قید تحصیل رو بزنید و به مادرتون رسیدگی کنید یقینا مورد نظر خاص و لطف و مرحمت خداوند قرار خواهید گرفت یا مثل اون شخصی که تمام هزینه های حج عمره اش رو به یه فردی که قصد ازدواج داره اما از پس مخارج بر نمیاد میبخشه.
حتما لازم نیست تا ما گناهی کنیم تا بعدش به واسطه توبه مورد لطف و رحمت خدا قرار بگیریم چه بسا کسی خدای نکرده با این توجیه مرتکب گناه بشه و نتونه از پس ترک لذت گناه بر بیاد و راه رو گم کنه یا اینکه مجال توبه کردن پیدا نکنه.
خلاصه این که راه برای مورد توجه خدا قرار گرفتن زیاده مهم اینه که ما وظیفه مون رو درست تشخیص بدیم و با توجیهات مختلف از زیر بار مسئولیتمون فرار نکنیم. پس همه چیز به نوع رفتار خودمون بستگی داره...
این رو هم بدونیم خیلی از مواقع دست حمایت خدا در زیر لفافه ای از حجاب های نورانی مستوره که ما قدرت دیدنش رو نداریم و همین باعث میشه فکر کنیم خدا به ما کمک نمیکنه.
خداوند بیشتر به چه کسانی کمک می کند؟
توی این دنیا
به آدمای بد
والا
ما که هر چی حرووم خور و دزد و بی دین و دشمن اهل بیت و منافق و نامرد دیدیم
دنیا به کامشون بوده و کلا همچی رله
اما آدمای خوب یا متوسط رو به خوب
از زمین و زمان براشون بدبختی میباره
یعنی خدا به خاطر بد بودنشون بهشون کمک میکنه؟
نمیدونم به خاطره چیه
فقط انقدری که از حرفاشون و رفتاراشون شناخت پیدا کردم ... میدونم که نه خدا میشناسن نه دین براشون مهمه نه هیچی ... کلا از هفت دولت آزاد
ولی خدا تا تونسته غرق در نعمت کرده اینا رو از همه نظر نه فقط مالی ها ... همچی
ولی خدا تا تونسته غرق در نعمت کرده اینا رو از همه نظر نه فقط مالی ها ... همچی
جواب این سخن شما تو قران کریم اومده:
و لایحسبن الذین کفروا انما نملی لهم خیر لانفسهم انما نملی لهم لیزدادوا اثما و لهم عذاب مبین
و البته نبايد كسانى كه كافر شده اند تصور كنند اينكه به ايشان مهلت میدهيم براى آنان نيكوست ما فقط به ايشان مهلت مىدهيم تا بر گناه خود بيفزايند و آنگاه عذابى خفت آور خواهند داشت
پس این نعمات و بهره مندی ها و فرصتی که به اینها داده شد فایده ای براشون نداره بلکه باعث عذاب بیشترشون میشه.
جواب این سخن شما تو قران کریم اومده:
و لایحسبن الذین کفروا انما نملی لهم خیر لانفسهم انما نملی لهم لیزدادوا اثما و لهم عذاب مبین
و البته نبايد كسانى كه كافر شده اند تصور كنند اينكه به ايشان مهلت میدهيم براى آنان نيكوست ما فقط به ايشان مهلت مىدهيم تا بر گناه خود بيفزايند و آنگاه عذابى خفت آور خواهند داشتپس این نعمات و بهره مندی ها و فرصتی که به اینها داده شد فایده ای براشون نداره بلکه باعث عذاب بیشترشون میشه.
عذاب بیشتر اون دنیا فقط
عوضش این دنیا حسابی حالشو میبرند و تا میتونن خوش میگذرونن
بعدشم به قول خودشون : از کجا معلوم اصلا آخرتی درکار باشه
.
دروغ چرا؟ من که حسودیم میشه به آدم هایی که توی دنیا کلا از همه نظر کیفشون کوکه
با آخرتشون کاری ندارم
ولی من به شخصه ... آخرت خوب برام کافی نیس
باید دنیامم خوب باشه ... حداقل متوسط باشه دیگه:geryeh:
من به شخصه ... آخرت خوب برام کافی نیس
باید دنیامم خوب باشه ... حداقل متوسط باشه دیگه
يه بار خيلي داشتم عذاب ميكشيدم. مشكلاتم واقعاً زياد شده بود. داغون و پريشون بودم
يه بالش كنارم بود (بيچاره اونم شانس نداشت كه افتاد دست من)
بلندش كردم هي ميكوبيدم به كلهء خودم! گاهي هم ميكوبيدم به ديوار!
بعدش شروع كردم به گفتن:
خدايا ديگه كاري باهات ندارم....
تو خيلي ظالمي....
هيچ وقت منو نديدي....
اصن ديگه نه با خودت كار دارم نه با پيامبرات و امامات.... هي الكي از بهشت حرف ميزنن!!!
اصن ميدوني چيه؟! ميخوام از فردا برم عشق و حال! برم دنبال كار خلاف و حرام!
بهشتت رو نميخوام ، برا خودت!
ديگه دوستيِ ما تموم شد!
ولم كن! دست از سرم بردار.......!!!!
بعد زدم زير گريه ، خيلي گريه كردم ، خيلي. ميون گريه هام رو به آسمون كردم و گفتم:
خدايا من كه بجز تو كسي رو ندارم. فكر كن باهات دردودل كردم
انگار يه صدايي تو دلم گفت:
ميبيني كه دارم گوش ميكنم
دوباره گفتم:
خدايا يه چيز ديگه ، اون حرفهايي كه گفتم رو نشنيده بگير
باز انگار صدا گفت:
كدوم حرفا رو؟!
جواب این سخن شما تو قران کریم اومده:
و لایحسبن الذین کفروا انما نملی لهم خیر لانفسهم انما نملی لهم لیزدادوا اثما و لهم عذاب مبین
و البته نبايد كسانى كه كافر شده اند تصور كنند اينكه به ايشان مهلت میدهيم براى آنان نيكوست ما فقط به ايشان مهلت مىدهيم تا بر گناه خود بيفزايند و آنگاه عذابى خفت آور خواهند داشتپس این نعمات و بهره مندی ها و فرصتی که به اینها داده شد فایده ای براشون نداره بلکه باعث عذاب بیشترشون میشه.
یه جورایی با حرف های خانم Miss Chadori موافقم !
حداقل یه ذره هم به ما کمک کنه !!
قرار نیست این دنیا عذاب بکشیم !!
جرم نکردیم خواستیم حداقل واجبات رو انجام بدیم !!
نمیخوام مثل نزول خورا تا خرخره تو نعمت غرق بشم
ولی حداقل یه ذره مایه بده خوش بگذرونیم !! :khandeh!:
طرف از 7 صبح تا 12 شب گناه میکنه بعدش غرق در نعمت
منه بدبخت اینقدر فکر و خیال دارم نمیتونم یه جزوه 20 صفحه ای رو بخونم که شنبه امتحانش رو دارم !! :khandeh!:
يه بار خيلي داشتم عذاب ميكشيدم. مشكلاتم واقعاً زياد شده بود. داغون و پريشون بودم
يه بالش كنارم بود (بيچاره اونم شانس نداشت كه افتاد دست من)
بلندش كردم هي ميكوبيدم به كلهء خودم! گاهي هم ميكوبيدم به ديوار!بعدش شروع كردم به گفتن:
خدايا ديگه كاري باهات ندارم....
تو خيلي ظالمي....
هيچ وقت منو نديدي....
اصن ديگه نه با خودت كار دارم نه با پيامبرات و امامات.... هي الكي از بهشت حرف ميزنن!!!
اصن ميدوني چيه؟! ميخوام از فردا برم عشق و حال! برم دنبال كار خلاف و حرام!
بهشتت رو نميخوام ، برا خودت!
ديگه دوستيِ ما تموم شد!
ولم كن! دست از سرم بردار.......!!!! بعد زدم زير گريه ، خيلي گريه كردم ، خيلي. ميون گريه هام رو به آسمون كردم و گفتم:
خدايا من كه بجز تو كسي رو ندارم. فكر كن باهات دردودل كردم انگار يه صدايي تو دلم گفت:
ميبيني كه دارم گوش ميكنمدوباره گفتم:
باز انگار صدا گفت:
خدايا يه چيز ديگه ، اون حرفهايي كه گفتم رو نشنيده بگير
كدوم حرفا رو؟!
عاقا قبول نیس
چرا خدای شما با خدای من مدلش فرق داره ؟؟
من از این شاخ و شونه ها زیاد کشیدم واسه خدا
نتیجه اش فقط درد و بلای بیشتر بوده
مثلا یه روز شاکی با توپ پر با خدا حرف زدم
فرداش یه آشی واسم پخته یه وجب روغن روش
یهویی دو برابر کرده همه درد و عذابا رو .... که من به فضاحتی که قبل از غر غر و شاخ و شونه کشیدن توش بودم غبطه میخوردم
الان دیگه رسما میترسم اصلا دهنمو باز کنم حرف بزنم دو کلام شکایت محبت آمیز کنم
از ترس اینکه کلا بزنه پودرم کنه
عاقا قبول نیسچرا خدای شما با خدای من مدلش فرق داره ؟؟
من از این شاخ و شونه ها زیاد کشیدم واسه خدا
نتیجه اش فقط درد و بلای بیشتر بوده
مثلا یه روز شاکی با توپ پر با خدا حرف زدم
فرداش یه آشی واسم پخته یه وجب روغن روش
یهویی دو برابر کرده همه درد و عذابا رو .... که من به فضاحتی که قبل از غر غر و شاخ و شونه کشیدن توش بودم غبطه میخوردم
الان دیگه رسما میترسم اصلا دهنمو باز کنم حرف بزنم دو کلام شکایت محبت آمیز کنم
از ترس اینکه کلا بزنه پودرم کنه
دیگه دیگه :Nishkhand:
اگه دقت کرده باشی مادراهم بعضی وقتا با هر کدوم از بچه هاشون یه مدل برخورد میکنن
یه جورایی با حرف های خانم Miss Chadori موافقم !
حداقل یه ذره هم به ما کمک کنه !!قرار نیست این دنیا عذاب بکشیم !!
جرم نکردیم خواستیم حداقل واجبات رو انجام بدیم !!نمیخوام مثل نزول خورا تا خرخره تو نعمت غرق بشم
ولی حداقل یه ذره مایه بده خوش بگذرونیم !! :khandeh!:طرف از 7 صبح تا 12 شب گناه میکنه بعدش غرق در نعمت
منه بدبخت اینقدر فکر و خیال دارم نمیتونم یه جزوه 20 صفحه ای رو بخونم که شنبه امتحانش رو دارم !! :khandeh!:
چقد خوبه آدم چهار نفر مثه خودشو میبینه
این یه تیکه رو باید با آب طلا نوشت:khandeh!: :
جرم نکردیم خواستیم حداقل واجبات رو انجام بدیم !!
من همش میگم خدا جان
یه دو سه بار روی خوش نشون بده ... یه دستی به سر و گوش زندگی جنجالی من بکش
شاید جنبشو داشتم بابا خب
والا :|:khandeh!:
يه بار خيلي داشتم عذاب ميكشيدم. مشكلاتم واقعاً زياد شده بود. داغون و پريشون بودم
يه بالش كنارم بود (بيچاره اونم شانس نداشت كه افتاد دست من)
بلندش كردم هي ميكوبيدم به كلهء خودم! گاهي هم ميكوبيدم به ديوار!
بعدش شروع كردم به گفتن:
خدايا ديگه كاري باهات ندارم....
تو خيلي ظالمي....
هيچ وقت منو نديدي....
اصن ديگه نه با خودت كار دارم نه با پيامبرات و امامات.... هي الكي از بهشت حرف ميزنن!!!
اصن ميدوني چيه؟! ميخوام از فردا برم عشق و حال! برم دنبال كار خلاف و حرام!
بهشتت رو نميخوام ، برا خودت!
ديگه دوستيِ ما تموم شد!
ولم كن! دست از سرم بردار.......!!!!
بعد زدم زير گريه ، خيلي گريه كردم ، خيلي. ميون گريه هام رو به آسمون كردم و گفتم:
خدايا من كه بجز تو كسي رو ندارم. فكر كن باهات دردودل كردم
انگار يه صدايي تو دلم گفت:
ميبيني كه دارم گوش ميكنم
دوباره گفتم:
خدايا يه چيز ديگه ، اون حرفهايي كه گفتم رو نشنيده بگير
باز انگار صدا گفت:
كدوم حرفا رو؟!
من از اینکارا زیاد کردم..
.
تازه گفتم اگه فکر کردی از حرفهام پشیمون میشم سخت در اشتباهی و این دفعه دیگه بر نمی گردم و حالا ببین اگر برگشتم اسممو عوض میکنم..
.
بعد از چند روز بدون اینکه چیزی به روی خودم بیارم گفتم خوب دیگه چه خبر.. :Nishkhand:
.
جمله خیلی سنگین بود کمرم شکست..:Nishkhand:
سلام دوستان
قابل توجه میس چادری گل و اقای علی 23 گرامی!
من هم با این جمله دوستمان اگر موافقت کردم اصلا و اصلا بخاطر مسائل مالی نبود. در مورد مادیات این قضیه برایم کاملا جا افتاده؛ که از خدا خیلی نخوام! چرا؟ چون خدا خودش توی قرآن گفته که این دنیا دنیا رنجه، دنیای سختیه!
قرار نیست توی این دنیا آسایش داشته باشیم.
اصلا خود خدا گفته اگر این طور نبود که همه مردم کافر می شدند؛ من کسانی را که کافر هستند را آن چنان غرق در خوشی و لذات دنیا می کردم که خانه هایشان قصرهایی از طلا باشد. و بقدری بزرگ (به نظر من منظور خدا برج بوده!) که با پله ها فقط بتوانند بالا روند! (حالا این معنی دقیق آیه نیستا! مفهوم آیه است)
من اصلا از خدا مادیات نمیخوام چون فهمیدم اگر قناعت داشته باشی و تلاش بکنی خدا چنان برکتی در مالت میده که حتی با کمترین مقدار درآمد طوری زندگی می کنی که دیگران بهت غبطه بخورن! (قناعت و مدیریت صحیح مالی و البته حلال بودن مال از شرایط لازم این موضوع هست!)
شما هم اگر نوع نگاهت را به قسمت مالی زندگیتون عوض کنید خیلی شرایط متفاوت میشه!
مشکل من توی قسمت معنوی مسأله است.
این مدت برای خود من بقدری مسأله پیش امده و خدا برام (به قول معروف گذاشته تو کاسه ام) که واقعا از خودم و خدا نا امید شدم!
از خودم نا امید شدم که خدا بهم توجه و کمک کنه! از خدا نا امید شدم که منو ببخشه و بهم کمک کنه!!!!
در حالی که بعضیا را نگاه می کنم می بینم فقط کافیه بگن خدا!!! نمیخواد اصلا دنبالش دعا کنن! بلافاصله خدا براشون می سازه!
اصلا میدونید چیه؟
با این که برام سخته ولی راضی هستم خدا هم توی زمینه مالی و هم حتی سلامتی را ازم بگیره اما کمکم کنه بتونم توی مسائل معنوی یه ذره فقط یه ذره برم جلو!
نمیخوام و نمیتونم عارف و فاضل و ... بشم ولی اقلا ایمان سابقم را به دست بیارم!
این همه بدبینی به خدا که برام بوجود آمده از بین بره! این قضیه که دوستمون مطرح کردن برای منم سؤاله! خیلی هم سؤاله!
پس ماها چی؟ ما که حد وسطیم! نه اینقدر خوب که جزء اولیاء الله باشیم نه اینقدر بد که تا یه خدا گفتیم خدا هم بهمون نگاه کنه تا مبادا از دست بریم!!!
پرسش :
روایات زیادی از لطف خدا و ائمه نسبت به بعضی انسان های آلوده شنیده ایم که به یک یاره متحول شده اند و عاقبت به خیر شده اند. سوالم این است که آیا حتما آدم باید این جوری گناهکار باشد یعنی کناهان بسیار یا گناه کبیره انجام داده باشد که خداوند و ائمه به او نظر کنند ؟
مقتضاي آيات و روايات اين است كه محبوب ترين بندگان براي خدا و اهل بيت، مطيع ترين آنها نسبت به اوامر ايشان است.
قرآن مي فرمايد :
يا أَيُّهَا النّاسُ... إِنَّ أَكرَمَكُم عِندَ اللَّهِ أَتقاكُم إِنَّ اللَّهَ عَليمٌ خَبيرٌ (1) ای مردم! ... گرامیترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است!
يا در جاي ديگر مي فرمايد :
بر اين اساس:
نظر خداوند و اهل بيت در ابتدا و به طور ويژه به بندگاني است كه اصلا گرد گناه نرفته باشند و پاك باشند.
و در درجه دوم نگاهش به بندگاني است كه مورد عنايت ويژه قرار مي گيرند،آن هم به علت خاصي كه دارد مثل توبه و يا دعاي خير ديگران، و اعمال خير خودشان و ...
پي نوشت ها :
1. حجرات (49) آيه 13.
2. آل عمران(3) آيه 31 .