سؤالاتی که باعث هدایت شیعیان شد (1)

تب‌های اولیه

8 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
سؤالاتی که باعث هدایت شیعیان شد (1)

علمای رافضی طبق روایات خود معتقدند که تمامی معصومین کشته شده اند نه اینکه به مرگی طبیعی مرده باشند و به این آیه اشاره دارند: (وَمَا مُحَمَّدٌ إِلَّا رَسُولٌ قَدْ خَلَتْ مِن قَبْلِهِ الرُّسُلُ أَفَإِن مَّاتَ أَوْ قُتِلَ انقَلَبْتُمْ عَلَى أَعْقَابِكُمْ وَمَن يَنقَلِبْ عَلَى عَقِبَيْهِ فَلَن يَضُرَّ اللَّـهَ شَيْئًا وَسَيَجْزِي اللَّـهُ الشَّاكِرِينَ) (آل عمران/144)

«و محمد جز فرستاده‏اى كه پيش از او (هم) پيامبرانى (آمده و) گذشتند نيست آيا اگر او بميرد يا كشته شود از عقيده خود برمى‏گرديد و هر كس از عقيده خود بازگردد هرگز هيچ زيانى به خدا نمى‏رساند و به زودى خداوند سپاسگزاران را پاداش ميدهد». در واقع به این آیه چنین استناد دارند که چون سخنان خداوند از روی حساب و منطق و دقیق است بنابراین می بینیم که در این آیه از قتل و کشته شدن سخن رفته و به همین دلیل پیامبر صلي الله عليه وسلم کشته شده نه اینکه رحلت کرده باشد. حال ما میگوئیم در سوره زمر آیه 30 آمده: (إِنَّكَ مَيِّتٌ وَإِنَّهُم مَّيِّتُونَ)، «یعنی قطعا تو خواهى مرد و آنان (نيز) خواهند مرد». در این آیه خداوند از مردن(میت) سخن گفته نه از قتل و یا کشته شدن، و حتی در ابتدای آیه (إِنَّكَ) آمده که دلیل بر قطعی بودن است در صورتیکه در آیه 144 سوره عمران می فرماید اگر کشته شود، پس روایات مربوط به کشته شدن همه معصومین صحیح نیستند.
-در سوره مائده آیه67 خطاب به پیامبر صلي الله عليه و سلم آمده که پیام نازل شده را ابلاغ کن و خداوند ترا از گزند مردم نگاه می دارد. روافض معتقدند که مطلب مورد نظر در واقع همان خلافت الهی حضرت علی بوده است، پس چرا در جریان حدیث قرطاس(قلم و دوات) که علمای رافضی شدیدا معتقدند پیامبر قصد داشته خلافت علی را کتابت کند و عمر مانع اینکار شده، پس در آنجا نیز پیامبر باید این مطلب را ابلاغ می کرده و از گزند اطرافیان نمی ترسیده چون خداوند، حفظش می کرده است، پس چرا دائم می گویید که عمر و صحابه کودتا کرده بودند و متوجه شده بودند که پیامبر قصد دارد خلافت علی را کتابت کند و به همین خاطر مانع او شدند!! پیامبر باید مطلب را در جلوی همه و براحتی و بی هیچ ترسی بیان می کرده، چون گزندی به او نمی رسیده است.
-آخوندهای مدعی تشیع بر بالای منبرها مرتب می گویند که حضرت علی 25 سال خانه نشین بوده و تحت خفقان و فشار خلفا به سر می برده است!! سوال اینجاست که با وجود این موارد چگونه خانه نشین بود؟!
1- دادن مشورتهای گوناگون در امور مختلف قضایی همچون قضاوت پیرامون رجم یک زن و غیره.... ، بطوریکه عمر بارها می گفت: چنانچه علی نبود عمر هلاک می شد
2- فرستادن حسن و حسین به جنگ(در جنگهای با ایران، مثلاً حضور امام حسن در فتح اصفهان)
3- نظارت بر جمع آوری قرآن
4- دادن مشورت به خلفا در زمینه های جنگی، اقتصادی، اجتماعی، قضایی و در یک کلام به عنوان وزیر و مشاور برای خلفا
5- در آوردن ام کلثوم به همسری عمر بن خطاب
6- تعیین مبدا تاریخ مسلمین، یعنی همان هجرت نبی اکرم صلي الله عليه و سلم
7- جانشینی حضرت عمر در مدینه(حداقل دو بار)
8- روش اتخاذی پیرامون زینتهای خانه کعبه و موارد دیگر....، پس این چگونه خانه نشینی است؟! ایکاش آقای منتظری که مشاور خمینی بود پس از عزل شدنش به همین طریق، خانه نشین شده بود!!
-مغز نخودی شما هر کجا در قرآن به کلمات اولی الامر، امام، ائمه و خلیفه برخورد می کند آنرا به 12 امام شیعه مربوط می نماید، می شود بفرمایید بطور نمونه در آیات زیر، امام و ائمه و خلیفه چه معنی می دهد:
1-(أَفَمَن كَانَ عَلَى بَيِّنَةٍ مِّن رَّبِّهِ وَيَتْلُوهُ شَاهِدٌ مِّنْهُ وَمِن قَبْلِهِ كِتَابُ مُوسَى إِمَامًا وَرَحْمَةً أُولَـئِكَ يُؤْمِنُونَ بِهِ وَمَن يَكْفُرْ بِهِ مِنَ الْأَحْزَابِ فَالنَّارُ مَوْعِدُهُ فَلَاتَكُ فِي مِرْيَةٍ مِّنْهُ إِنَّهُ الْحَقُّ مِن رَّبِّكَ وَلَـكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لَا يُؤْمِنُونَ) [هود/17] «آيا كسى كه از جانب پروردگارش بر حجتى روشن است و شاهدى از (خويشان) او پيرو آن است و پيش از وى (نيز) كتاب موسى راهبر و مايه رحمت بوده است (دروغ مى‏بافد) آنان (كه در جستجوى حقيقت‏اند) به آن مى‏گروند و هر كس از گروه‏هاى (مخالف) به آن كفر ورزد آتش وعده‏گاه اوست پس در آن ترديد مكن كه آن حق است (و) از جانب پروردگارت (آمده است) ولى بيشتر مردم باور نمى‏كنند».
2-(وَنُرِيدُ أَن نَّمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ) [قصص/5] «و خواستيم بر كسانى كه در آن سرزمين، فرو دست ‏شده بودند منت نهيم و آنان را پيشوايان (مردم) گردانيم و ايشان را وارث (زمين) كنيم».
3- (وَهُوَ الَّذِي جَعَلَكُمْ خَلَائِفَ الْأَرْضِ وَرَفَعَ بَعْضَكُمْ فَوْقَ بَعْضٍ دَرَجَاتٍ لِّيَبْلُوَكُمْ فِي مَا آتَاكُمْ إِنَّ رَبَّكَ سَرِيعُ الْعِقَابِ وَإِنَّهُ لَغَفُورٌ رَّحِيمٌ) [انعام/165] «و اوست كسى كه شما را در زمين جانشين (يكديگر) قرار داد و بعضى از شما را بر برخى ديگر به درجاتى برترى داد تا شما را در آنچه به شما داده است بيازمايد آرى پروردگار تو زودكيفر است و (هم) او بس آمرزنده مهربان است»
4-(ثُمَّ جَعَلْنَاكُمْ خَلَائِفَ فِي الْأَرْضِ مِن بَعْدِهِمْ لِنَنظُرَ كَيْفَ تَعْمَلُونَ) [یونس/14] «آنگاه شما را پس از آنان در زمين جانشين قرار داديم تا بنگريم چگونه رفتار مى‏كنيد»
5- (فَكَذَّبُوهُ فَنَجَّيْنَاهُ وَمَن مَّعَهُ فِي الْفُلْكِ وَجَعَلْنَاهُمْ خَلَائِفَ وَأَغْرَقْنَا الَّذِينَ كَذَّبُوا بِآيَاتِنَا فَانظُرْ كَيْفَ كَانَ عَاقِبَةُ الْمُنذَرِينَ) [یونس/72] «پس او را تكذيب كردند آنگاه وى را با كسانى كه در كشتى همراه او بودند نجات داديم و آنان را جانشين (تبهكاران) ساختيم و كسانى را كه آيات ما را تكذيب كردند غرق كرديم پس بنگر كه فرجام بيم‏داده‏شدگان چگونه بود».
6-(هُوَ الَّذِي جَعَلَكُمْ خَلَائِفَ فِي الْأَرْضِ فَمَن كَفَرَ فَعَلَيْهِ كُفْرُهُ وَلَا يَزِيدُ الْكَافِرِينَ كُفْرُهُمْ عِندَ رَبِّهِمْ إِلَّا مَقْتًا وَلَا يَزِيدُ الْكَافِرِينَ كُفْرُهُمْ إِلَّا خَسَارًا) [فاطر/39] «اوست آن كس كه شما را در اين سرزمين جانشين گردانيد پس هر كس كفر ورزد كفرش به زيان اوست و كافران را كفرشان جز دشمنى نزد پروردگارشان نمى‏افزايد و كافران را كفرشان غير از زيان نمى‏افزايد».

- برای خواننده گرامی لازم به تذکر است که آیات فوق هیچ ربطی به امامت و خلافت منصوص و من عندالله حضرت علی نداشته اند و ندارند و اصلا نامی از علی بین آیات نیست و موضوع آیات پیرامون مسائل دیگری است و نوع بشر و یا مستضعفین را خلیفه می داند، ولی علمای مدعی تشیع با روایات و احادیث جعلی این آیات را تفسیر کرده و به میل خود در می آورند در صورتیکه چنانچه شما بدون توجه به مذهب خود این آیات را بخوانید هیچوقت از آنها خلافت حضرت علی را برداشت نخواهید کرد و چنین چیزی را از آیات متوجه نمی شوید.
این اصل مهم یعنی امامت که علمای شما آنرا از نبوت هم بالاتر می دانند در جایی از قرآن نیست، پس فورا فریب آخوند سر محله را نخورید که تعداد رکعات نماز هم در قرآن نیست!! تعداد رکعات، فرعی از فروع دین است نه از اصول دین و تازه شیعه منکر قیاس است ولی در اینجا اصلی بدین مهمی را با فرعی از فروع دین قیاس می کند و اگر بخواهیم چون آخوندها عمل کنیم بطور حتم باب خرافات از همه طرف باز می شود و مثلا من هم می آیم و می گویم عصای پدربزرگم دیشب تبدیل به اژدها شد و اگر کسی منکر شد به او می گویم: ای کافر مگر در قرآن نخوانده ای که عصای موسی تبدیل به اژدها شد!!! (آخوندها باید امامت را ثابت کنند نه اینکه سر مردم را با موارد دیگر، شیره بمالید)

با سلام

1- مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْحُسَيْنِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سِنَانٍ عَنْ عَمَّارِ بْنِ مَرْوَانَ عَنْ جَابِرٍ قَالَ قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ ع قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص إِنَّ حَدِيثَ آلِ مُحَمَّدٍ صَعْبٌ مُسْتَصْعَبٌ لَا يُؤْمِنُ بِهِ إِلَّا مَلَكٌ مُقَرَّبٌ أَوْ نَبِيٌّ مُرْسَلٌ أَوْ عَبْدٌ امْتَحَنَ اللَّهُ قَلْبَهُ لِلْإِيمَانِ فَمَا وَرَدَ عَلَيْكُمْ مِنْ حَدِيثِ آلِ مُحَمَّدٍ ص فَلَانَتْ لَهُ قُلُوبُكُمْ وَ عَرَفْتُمُوهُ فَاقْبَلُوهُ وَ مَا اشْمَأَزَّتْ مِنْهُ قُلُوبُكُمْ وَ أَنْكَرْتُمُوهُ فَرُدُّوهُ إِلَى اللَّهِ وَ إِلَى الرَّسُولِ وَ إِلَى الْعَالِمِ مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ وَ إِنَّمَا الْهَالِكُ أَنْ يُحَدِّثَ أَحَدُكُمْ بِشَيْءٍ مِنْهُ لَا يَحْتَمِلُهُ فَيَقُولَ وَ اللَّهِ مَا كَانَ هَذَا وَ اللَّهِ مَا كَانَ هَذَا وَ الْإِنْكَارُ هُوَ الْكُفْرُ
اصول كافى جلد 2 صفحه 253 روايت 1
امام باقر عليه السلام فرمود: رسولخدا صلى اللّه عليه وآله فرمود: حديث آل محمد صعب و مستصعب است ، جز فرشته مقرب يا پيغمبر مرسل يا بنده اى كه خدا دلش را به ايمان آزموده ، به آن ايمان نياورد. پس ‍ هر حديثى كه از آل محمد صلى اللّه عليه و آله بشما رسيد و در برابر آن آرامش دل يافتيد و آنرا آشنا ديديد، بپذيريد. و هر حديثى را كه دلتان از آن رميد و ناآشنا ديديد، آنرا بخدا و پيغمبر و عالم آل محمد صلى اللّه عليه وآله رد كنيد، همانا هلاك شده كسى است كه حديثى را كه تحمل ندارد، برايش باز گو كنند، و او بگويد بخدا اين چنين نيست ، و انكار مساوى كفر است .

خدا را شاکریم که ما را به امامانمان هدایت فرمود، و ما را از خوردن فریب جهال و کفار در امان نگاه داشت. خدارا شاکریم که دلهای ما را به نور معصومین (ع) روشن ساخت، تا در پرتوی آن و آرامش دل حاصل از آن حق را از باطل تشخیص دهیم، و در دام شیطان ملعون و پیروانش نیافتیم.

خدایا ما را لحظه ای به خود وامگذار، که اگر چنین شود در دام تفسیر متکی به کلنجار ذهنی و عقل معاش گرفتار می شویم. به ما علم یقینی عطا کن، و ما را در کسب لیاقت آن یاری فرما (سوره 75):

لَا تُحَرِّكْ بِهِ لِسَانَكَ لِتَعْجَلَ بِهِ ﴿۱۶﴾
زبانت را بخاطر عجله براى خواندن آن [= قرآن] حركت مده (۱۶)

إِنَّ عَلَيْنَا جَمْعَهُ وَقُرْآنَهُ ﴿۱۷﴾
چرا كه جمع‏كردن و خواندن آن بر عهده ماست (۱۷)

فَإِذَا قَرَأْنَاهُ فَاتَّبِعْ قُرْآنَهُ ﴿۱۸﴾
پس هر گاه آن را خوانديم از خواندن آن پيروى كن (۱۸)

ثُمَّ إِنَّ عَلَيْنَا بَيَانَهُ ﴿۱۹﴾
سپس بيان و توضيح آن نيز بر عهده ماست (۱۹)

پروردگارا ما را یاری کن تا بدانچه می دانیم عمل کنیم، تا لیاقت دانستن آنچه را که نمی دانیم بیابیم. ما را یاری کن تا از دستورات امامانمان پیروی کنیم و آنان را در همه امور الگو و سرمشق خود قرار دهیم؛ همانا پیروی از قرآن ناطق، پیروی از توست.

باشد که چنین شویم، تا از سربازان امام عصر (عج) قرار گیریم. انشاءالله

یا علی

به نام خدا

کسی نیست به این وهابیون دانا!!!! تذکر بده که ادب رو رعایت کنن !

با همین وضع میخوان بیان و تو سایت شیعه مطلب بذارن !

اگه واقعاً قصدشون مباحثه است که این وضعش نیست !

البته با توجه به مدتی که تو سایت مسلمان فعالیت میکردم به بی ادبی برخی از این وهابیون عادت کردم ، منتها مدیران نباید از کنار این قضیه به راحتی رد بشن !

امروز میان و با این لحن زشت در قالب طرح سوال شروع به توهین میکنن ، فردا میان تو همین سایت به ساحت مقدس امام عصر و بقیه ائمه علیهم السلام جسارت میکنن !

مدیران سایت خواهشمندم ساده از کنار این مسائل نگذرن و تذکر جدی بدن که اگه واقعاً قصد طرح سواله ، حداقل ادب در نوشتار رو رعایت کنن !

و البته حق مطلب رو جناب بینام عزیز بیان کردند ، که الحق :

الحمد لله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة علی بن ابیطالب و الائمة المعصومین

حمید;59766 نوشت:
کسی نیست به این وهابیون دانا!!!! تذکر بده که ادب رو رعایت کنن !

از کوزه همان تراود که در اوست
همیشه این کلام باید یادمان باشد

کسی که ادعای هدایت شدن میکند کلام رفتار و پندارش نیز باید نمود آن چیزی باشد که ادعایش را کرده .
بگذار به حال خودش بپوسد

یاجق

christehrani;59746 نوشت:
میگوئیم در سوره زمر آیه 30 آمده: (إِنَّكَ مَيِّتٌ وَإِنَّهُم مَّيِّتُونَ)، «یعنی قطعا تو خواهى مرد و آنان (نيز) خواهند مرد». در این آیه خداوند از مردن(میت) سخن گفته نه از قتل و یا کشته شدن، و حتی در ابتدای آیه (إِنَّكَ) آمده که دلیل بر قطعی بودن است در صورتیکه در آیه 144 سوره عمران می فرماید اگر کشته شود، پس روایات مربوط به کشته شدن همه معصومین صحیح نیستند

شیعه از شبهه نمیترسد . به قول شهید مطهری شبهه و سوال باعث روشن شدن حقایق بیشتر خواهد شد. ممنون که باعث شدید با این سخنان سخیف بار دیگر بهانه ای باشد برای بیان حقانیت ائمه علیهم السلام. البته اگر این نباشد که بگید و بروید و پاسخ را توجه نکنید. و صد البته با مدرک و دلیل سخن بگویید و به کتب خودتان(صحاح سته) اشراف داشته باشید. و مطالبش را قبول کنید

اولا با استناد به آیه نمیگوییم که پیغمبر کشته شده است بلکه طبق بعض روایات این مطلب گفته شده .
ثانیا این آیه در قبال سخن بعض صحابه که قائل شدند پیغمبر هیچ گاه نمیمیرد چون پیامبر است برای رد شبهه نمردن حضرت نازل شده است.1 تفسیر نمونه ،آیةالله مکارم شیرازی،ج 24،ذیل آیه فوق. و تفسیر فخر رازی ذیل آیه فوق.

ثالثا مدرک خود را مبنی بر اینکه مراد شیعه از این آیه کشته شدن همه معصومین علیهم السلام است ،بیان کنید صرف ادعا مطلبی ثابت نمیشود. در کدام تفسیر شیعی چنین ادعایی شده است.

christehrani;59746 نوشت:
در سوره مائده آیه67 خطاب به پیامبر صلي الله عليه و سلم آمده که پیام نازل شده را ابلاغ کن و خداوند ترا از گزند مردم نگاه می دارد. روافض معتقدند که مطلب مورد نظر در واقع همان خلافت الهی حضرت علی بوده است، پس چرا در جریان حدیث قرطاس(قلم و دوات) که علمای رافضی شدیدا معتقدند پیامبر قصد داشته خلافت علی را کتابت کند و عمر مانع اینکار شده، پس در آنجا نیز پیامبر باید این مطلب را ابلاغ می کرده و از گزند اطرافیان نمی ترسیده چون خداوند، حفظش می کرده است، پس چرا دائم می گویید که عمر و صحابه کودتا کرده بودند و متوجه شده بودند که پیامبر قصد دارد خلافت علی را کتابت کند و به همین خاطر مانع او شدند!! پیامبر باید مطلب را در جلوی همه و براحتی و بی هیچ ترسی بیان می کرده، چون گزندی به او نمی رسیده است.

بسیار عجیب است اگر فقط و فقط اندکی به کتب روایی خود مراجعه کنید به راحتی حدیث غدیر را مشاهده میکنید .

به نظر شما راوی حدیث غدیرکه مورد اجماع مسلمین است و از احادیث متواتر است و یا فوق تواتر است و احدی در آن تردید تداردبه طوری که 110 تن از صحابهف89 نفر از تابعین و طبقات راوی آن به 360 تن میرسد برای ثبت سخن پیامبر صلی الله علیه واله کم است و باز هم شما ان را باور نمیکنید که پیغمبر صلی الله علیه واله سخن و کلامش به ثبت رسیده و کتابت شده .
صد البته چیز عجیبی نیست در زمان خود پیامبر صلی الله علیه واله نیز به روشنی روز معجزه در پیش چشم کفار صورت میگرفت ولی باز هم نمیپذیرفتند.

اساسا به استناد آیه قران که میفرماید "والله یعصمک من الناس" بدون هیچ ترس و واهمه ای ولایت علی علیه السلام را که از سوی خدا تعیین شده بود بیان کردند .

به نظر شما بیان یک مطلب به چه صورت است که شما نامش را بیان کردن بگذارید.

ر.ک. سماوی تیجانی، انگاه هدایت شدم.

چرا درست جواب نميدين ؟

اينها اوالا كه خودشان در تاريخشان به نتيجه نرسيده اند كه آيا پيامبر ما زنده اند يا مرده
خليفه اولشان ميگويد مرده خليفه دومشان ميگويد زنده
تاريخ طبري ج 2 ص444
دوما اينها ادبيات عرب نيز نميدانند كه ، جمله اسميه دلالت بر دوام دارد و انك ميت يعني تو هميشه در حال موت بسر ميبري كه حالا حسبنا كتاب الله شان بيايد تفسير كند
اما تفسيبرش جمله ايست كه فرمود موتوا قبل ان تموتوا
تفسير ابن عربي ج1 ص81
تفسير آلوسي ج1 ص24
تاريخ ابن خلدون ج7 ص 437
سوما آيا كسي ميتواند در درجات بر پيامبر پيشي گيرد كه كسي باشد در اثر جهاد در راه خدا زندگي ابدي پيدا كند ولي پيامبر ما مرده باشد؟
وَ لا تَقُولُوا لِمَنْ يُقْتَلُ في‏ سَبيلِ اللَّهِ أَمْواتٌ بَلْ أَحْياءٌ وَ لكِنْ لا تَشْعُرُونَ (154بقره)

و به كسى كه در راه خدا كشته شده مرده مگوييد بلكه اينان زنده‏هايى هستند ولى شما درك نمى‏كنيد
ظاهرا احياء مال پيامبر ماست و لا يشعرونش برا بعضيا

آغاي ما نميداند كه قرآن را بايد فقط با قرآن جواب داد
اولا اينقدر نميفهمد كه امام يك اسم عام است و براي اينكه در معناي خاص بكار رود بايد قرينه داشته باشد
نا بردري ما حتما ميخواهد:

وَ جَعَلْناهُمْ أَئِمَّةً يَدْعُونَ إِلَى النَّارِ وَ يَوْمَ الْقِيامَةِ لا يُنْصَرُونَ (41قصص)

وَ جَعَلْنا مِنْهُمْ أَئِمَّةً يَهْدُونَ بِأَمْرِنا لَمَّا صَبَرُوا وَ كانُوا بِآياتِنا يُوقِنُونَ (24سجده)ژ

را به يك معني بگيرد به ايشان بگوييد آغاي بيسواد لطفا تز جديد نده !!!

==»هر امامي امام شما نيست


ثانيا :شما كه كتابهبي خودتون رو قبول نداريد چطوراطمينان داريد دينتون رو از منبعش گرفتيد ؟
لااقل به تفاسير خودتان مراجعه كنيد

موضوع قفل شده است