.:❤❀ جامه سبز نور ❀❤:. ویژه نامه آغاز 1177 سال امامت امام عصر (ارواحنا فداه)
تبهای اولیه
[b]content[/b]
آن اتفاق خوب را می گویم...
من به افتادنی که برخاستن اوست, ایمان دارم
هر لحظه, هر روز...
چقدر پنجره را بی بهار بگذاری؟
و یا نیایی و چشم انتظار بگذاری؟
مگر قرار نشد شیشه ای از آن می ناب
برای روز مبادا کنار بگذاری
بیا, بیا که روز مبادای ما رسید از راه
که گفته است که ما را خمار بگذاری؟
گمان کنم تو هم ای گل, بدت نمی آید
همیشه سر به سر روزگار بگذاری
نیایی و همه ی سررسیدهامان را
مدام چشم به راه بهار بگذاری
به پای بوس تو خون دانه میکنیم و رواست
که نام دیگر ما را انار بگذاری
گمان کنم وسط کوچه ی دوازدهم
قرار بود که با ما قرار بگذاری
[="Navy"] [SPOILER] اكنون كه شوري ديگر است اين جان بيمقدار را در جام مي،بينم همي عكس رخ دلداررا مطرب چو چنگي ميزند چنگم به زلف يار و من از بوي زلفش ميكنم درمان دلبيمار را از هجر رويش گشته غم اندر دلم بسيار ليك امشب به بوسي كم كنم من اينغم بسيار را آيد اگر امشب دمي آن دلبر ابرو كمان كوته كنم از ديدنش اين بيت واين گفتار را كندم لباس زهد را كامشب مرا نايد به كار ساقي بده پيمانه اي مطرببزن آن تار را مارا اگر حالي بود از ناز چشم او بود ورنه ز ما كي بشنوي اين شورو اين گفتار را در صفحه شطرنج دل جولان مده اي عندليب مات رخ مستش شوي بيني اگر دلدار را
عندلیب
[/SPOILER]
تبریک امامت امام زمان (عج)
سلام و عرض ادب
آغاز گشته امامت مهدی موعود
روشن کنید شمعها و عود
برای آمدنش دعا کنید
طولانی کنید نمازتان رابا سجود
ای نعمت باطنی عالم مهدی
وی نور دل نبی خاتم، مهدی
تکمیل نموده رب به تو نعمت ها
ای نعمت جاری دمادم ، مهدی
// سالروز آغاز امامت و ولایت گل سرسبد عالم هستی، تبریک و تهنیت //
نهم ربیع الاول، پیام رسان بهار ظهوری است که گلهای زیبای زندگی
همچون عدل، قسط، عزت، عشق، صفا، صمیمیت، گذشت، ایثار و ایمان و احسان در آن می شکفد.//عید شما مبارک//
منبع:tebyan-zn.ir
shomanews.com
التماس دعا.یاعلی مدد
خدانگه دار
[="Arial"][="Green"]✿✿ السلام علیک یا اباالصالح المهـــدی ادرکنا✿✿
نهم ربیع الاول سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر علیه السلام و روزی که امتداد غدیر است
و آن را غدیر ثانی نامیده اند روزی که عهد و پیمانی دوباره را با ساحت حضرتش می طلبد
عهد و پیمانی تا همیشه.............
به امید روزی که مهدی علیه السلام در کنار کعبه دست نورانی اش را برای بیعت می گشاید و می فرماید...
«هذه یدالله و عن الله و بامرالله .: این است دست خدا و از جانب خدا و به فرمان خداست»
و آن گاه این آیه را تلاوت می فرمایند...
«إِنَّ الَّذِينَ يُبَايِعُونَكَ إِنَّمَا يُبَايِعُونَ اللَّهَ يَدُ اللَّهِ فَوْقَ أَيْدِيهِمْ فَمَن نَّكَثَ فَإِنَّمَا يَنكُثُ عَلَى نَفْسِهِ وَمَنْ أَوْفَى بِمَا عَاهَدَ عَلَيْهُ اللَّهَ فَسَيُؤْتِيهِ أَجْرًا عَظِيمًا» (سوره فتح10)
«در حقيقت، كسانى كه با تو بيعت مىكنند، جز اين نيست كه با خدا بيعت مىكنند؛ دست خدا بالاى دستهاى آنان است. پس هر كه پيمانشكنى كند، تنها به زيان خود پيمان مىشكند، و هر كه بر آنچه با خدا عهد بسته وفادار بماند، به زودى خدا پاداشى بزرگ به او مىبخشد»
پس نخستین کسی که دستش را بوسه می زند و با او بیعت می کند جبرییل است و به دنبال او دیگر فرشتگان و آنگاه نجبای جنیان و سپس نقبا و برگزیدگان انسان
[(فرازی از فرموده امام صادق علیه السلام خطاب به مفضل بن کاظمی بشاره الاسلام ص (268)]
https://plus.google.com/u/0/10173343...ts/4aLNN4btFvn
[/]
[="Arial"][="Green"]مبارک باد آغاز امامت نور
مهدی جان!
اینک خداوند، سرنوشت زمین را به تو سپرده است.
شایسته ایستاده ای و چراغ های راه، در سرانگشتان اشارتت روشن شده است.
شایسته ایستاده ای و خورشید، بر پلک های آفتابی ات سجده برده است.
شایسته ایستاده ای و این آغاز روزهای انتظار است.
شایسته ایستاده ای و بر شانه های استوارت، بهار بوسه داده است؛ حضور روشنت امید این روزهاست.
شایسته ایستاده ای و اشتیاق امدنت، فرودست ها را به فرادست برده است.
زمین در پوست خود نمی گنجد و چراغ های هدایت، در دست های مهربانت روشن شده است.
اولین روز امامتت، اولین روزی است که جهان، با شوق در جذبه نورت سرشکر برآسمان سائیده است.
امروز اولین روزی است که خداوند سرنوشت زمین را به تو سپرده است.
منبع: اشارات - شماره 83 - حمیده رضایی
[/]
چشم انتظاران، دنیا نیازمند ظهور توست، و قلب انسانها به شوق زیارت روی دلربای تو می تپد.
ای قلب عالم امكان، بیا و گـَرد گامهایت را توتیای چشمانمان قرار ده. بیا كه نوای دل انگیز توحیدت را با
گوش جان شنواییم.
:Gol::Gol::Gol::Gol::Gol::Gol:
9 ربیع آغاز امامت و ولایت آقا حجة بن الحسن المهدی:doa(3):را به ساحت آن امام همام و تمام منتظرانش تبریک عرض می نمایم.
:Gol::Gol::Gol::Gol::Gol::Gol:
[=arial, helvetica, sans-serif]...شیعه بر این اعتقاد و باور است
[=arial, helvetica, sans-serif]هر کسی مهدی ندارد کافر است
[=arial, helvetica, sans-serif]شیعیان رسم تشیع این نبود....
[=arial, helvetica, sans-serif]باید این زنگار غفلت را زدود
[=arial, helvetica, sans-serif]شیعه پس سنگین چرا گوشت شده؟
[=arial, helvetica, sans-serif]عهد و پیمانت فراموشت شده
[=arial, helvetica, sans-serif]عالم میثاق پیمان بسته ای
[=arial, helvetica, sans-serif]پس چرا پیمان خود بشکسته ای؟
[=arial, helvetica, sans-serif]هیچ داری از دل مهدی خبر
[=arial, helvetica, sans-serif]گریه های هر شبش را تا سحر؟
[=arial, helvetica, sans-serif]او که ارباب تمام عالم است
[=arial, helvetica, sans-serif]من بمیرم سر به زانوی غم است.....
[=arial, helvetica, sans-serif]شیعیان! مهدی غریب و بی کس است
[=arial, helvetica, sans-serif]جان مولا معصیت دیگر بس است
[=arial, helvetica, sans-serif]شیعیان! بس نیست غفلت هایمان!؟
[=arial, helvetica, sans-serif]غربت و تنهایی مولایمان
[=arial, helvetica, sans-serif]ما عبید و عبد دنیا گشته ایم
[=arial, helvetica, sans-serif]غافل از مهدی زهرا گشته ایم....
[=arial, helvetica, sans-serif]از دعا بهر فرج غافل شدیم
[=arial, helvetica, sans-serif]سخت مشغول ره بلطل شدیم!
[=arial, helvetica, sans-serif]من که دارم ادعای شیعگی
[=arial, helvetica, sans-serif]پاسخی ندارم به جز شرمندگی....
[=arial, helvetica, sans-serif]مهدی زهرا حسینی دیگرست
[=arial, helvetica, sans-serif]اخرین معصوم نسل حیدر است
[=arial, helvetica, sans-serif]غیبت او کربلایی دیگر است
[=arial, helvetica, sans-serif]بهر شیعه ابتلایی دیگرست
[=arial, helvetica, sans-serif]کل عرض کربلا یعنی همین
[=arial, helvetica, sans-serif]خالی از حجت نمی ماند زمین...!
بانوان در جمع یاران حضرت ولی عصر (عج)؟
به استناد روایتی که علامة مجلسی ذکر کرده، پنجاه نفر از سیصد و سیزده نفر یاران امام زمان(ع) زن هستند و بقیة مرد می باشند.( بحارالانوار، ج 52، ص 223)
زنان در قیام قائم (عج)
به تجربه ثابت شده که زنان در انقلاب ها نقش مؤثّر و تعیین کننده دارند. زنان هستند که جوانان رشید و سلحشور را در دامان پاک خود می پرورانند و در پشت جبهه و خانه داری، پشتیبان محکم و خوب برای مردان می شوند.
روایاتی که رسیده، نشان دهنده این است که در قیام جهانی حضرت مهدی علیه السلام هم زنان حضور خواهند داشت.
امام باقر علیه السلام فرمود:
«سوگند به خدا، سیصد و اندی نفر مرد می آیند. میانشان 50 نفر زن هستند، و در مکّه اجتماع می کنند، بی آن که قبلاً وعده کرده باشند، آمدنشان همچون ابرهای پاییزی است (که با حرکات تند می آیند و در آن مرکز جمع می گردند)».(بحارالانوار، ج 52، ص 223)
«مفضّل» می گوید: «امام صادق علیه السلام فرمود: «همراه مهدی (عج) سیزده زن هست». عرض کردم: این بانوان برای چه در کنار مهدی (عج) هستند؟ فرمود: «اینها مجروحان را مداوا می کنند و از بیماران جنگی پرستاری می نمایند، چنان که زنان در زمان پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلّم همراه آن حضرت در جنگ ها این کارها را بر عهده می گرفتند». (اثباة الهداة، ج 7، ص 150 و 171 ؛حضرت مهدی (عج)، فروغ...، ص 232)
اما زنان در زمان ظهور حضرتش چه کسانی هستند؟ از کجا میآیند و چه وظیفهای بر عهده خواهند داشت؟
در پاسخ میتوان اشاره به چهار گروه از این زنان نمود :
اولین گروه از زنانى که به محضر امام زمان مىشتابند آنهایند که در آن ایّام مىزیستهاند و همانند دیگر یاران امام (علیهالسلام) به هنگام ظهور در حرم امن الهى خدمت امام ( مىرسند
گروه دوم چهارصد بانوى برگزیده هستند که خداوند براى حکومت جهانى حضرت ولىعصر (علیهالسلام) در آسمان ذخیره کرده است و با ظهور حضرت همراه حضرت عیسى (علیهالسلام) به زمین مىآیند.
سومین گروه از یاوران امام زمان(عج)، زنانى هستند که خداوند به برکت ظهور امام زمان آنها را زنده خواهد کرد و بار دیگر به دنیا رجعت خواهند نمود. این گروه دو دستهاند: برخى با نام و نشان از زنده شدنشان خبر داده شده و برخى دیگر فقط از آمدنشان سخن بهمیان آمده است.
در منابع معتبر اسلامى نام سیزده زن یاد مىشود که به هنگام ظهور قائم آل محمد، زنده خواهند شد و در لشکر امام زمان به مداواى مجروحان جنگى و سرپرستى بیماران خواهند پرداخت.
امام صادق(ع) فرمود: همراه قائم (ص) سیزده زن خواهند بود که به مداواى مجروحان پرداخته، سرپرستى بیماران را بهعهده خواهند گرفت. آن زنان : قنوا دختر رشید هجرى، ام ایمن، حبابه والبیه، سمیه [مادر عمار یاسر]، زبیده ام خالد احمسیّه، ام سعید حنفیه، صیانه ماشطه، ام خالد جهنّیه می باشند»
در مورد بعضی از این زنان توضیح میدهیم:
«صیانه ماشطه»: یکى از سیزده بانویى است که در دولت حضرت مهدى ( علیهالسلام) زنده شده، به دنیا بازمىگردد. وى همسر «حزقیل»، پسر عموى فرعون، و شغلش آرایشگرى دختر فرعون بود. او همانند شوهرش به پیامبر زمان خود، حضرت موسى، ایمان آورده بود امّا ایمان خود را پنهان مىکرد.
نوشتهاند: روزى مشغول آرایش دختر فرعون بود که شانه از دستش افتاد و بىاختیار نام خدا را بر زبان جارى ساخت. دختر فرعون گفت: آیا نام پدر مرا بر زبان آوردى؟ گفت: نه، بلکه نام کسى را بر زبان آوردم که پدر تو را آفریده است. دختر فرعون ماجرا را نزد پدر بازگو کرد و فرعون صیانه را احضار کرد و گفت: مگر به خدایىِ من اعتراف ندارى؟ گفت: هرگز! من از خداى حقیقى دست نمىکشم و تو را پرستش نمىکنم. فرعون دستور داد تنور مسى برافروزند و همه بچههاى آن زن را در حضورش در آتش افکنند. چون نوبت به طفل شیرخوارش رسید صیانه مىخواست به ظاهر از دین برائت جوید که کودک شیرخوارش به زبان آمد و گفت: مادر !صبر کن که تو بر حق هستى! فرعونیان آن زن و بچه شیرخوارش را در آتش افکنده، سوزاند . خداوند دراثر صبر و تحمل آن زن در راه دین، او را در دولت امام مهدى زنده مىگرداند تا هم به آن حضرت خدمت کند وهم انتقام خود را از فرعونیان بگیرد.
مادر عمار یاسر: او و شوهرش یاسر در دام ابوجهل گرفتار آمدند . او نخست آنها را اجبار کرد که پیامبر خدا را دشنام دهند، امّا حاضر به چنین کارى نشدند. او زره آهنى به سمیه و یاسر پوشانید و آنها را در آفتاب سوزان نگه داشت. پیامبر که گاه از کنارشان عبور مىکرد، آنها را به صبر و مقاومت سفارش مىنمود و مىفرمود:
اى خاندان یاسر، صبر پیشه سازید که وعده گاه شما بهشت است.
«نسیبه» دختر کعب مازنیه: معروف به «امعماره» و از زنان فداکار صدر اسلام است که در برخى از جنگ هاى پیامبر اسلام، شرکت جسته و مجروحان جنگى را مداوا کرده است. او در جنگ احد بهترین نقش را ایفا کرد. با دیدن صحنه فرار مسلمانان و تنها گذاشتن پیامبر به دفاع از جان شریف پیامبر پرداخت و در این راه بدنش زخم هاى فراوان برداشت.
پیامبر عزیز این فداکارى را ستود و به فرزندش عماره فرمود:
امروز مقام مادر تو از مردان جنگى والاتر است.
«ام ایمن»: از زنان پرهیزکار و خدمتکار حضرت رسول است. پیامبر به او مادر خطاب مىکرد و مىفرمود: این زن، باقىمانده خاندان من است.
وى همواره در کنار زنان مجاهد، در جبهه جنگ به مداواى مجروحان مىپرداخت.
ام ایمن از شیفتگان خاندان امامت بود که در ماجراى فدک، حضرت زهرا، علیهاالسلام، او را بهعنوان شاهد معرفى کرد. وى پنج یا شش ماه پس از پیامبر از دنیا رفت.
«ام خالد»: معروف به ام خالد مقطوعة الید (دست بریده) . یوسفبن عمر، پس از بهشهادت رساندن زیدبن على بن الحسین در کوفه، دست او را به جرم شیعه بودن قطع کرد.
«زبیده»: زن هارون الرشید بود و یکى از هواداران و پیروان اهل بیت است. هنگامى که هارون دانست از شیعیان است قسم خورد که طلاقش دهد. زبیده کارهاى خدماتى بسیارى داشت که یکى آبرسانى به عرفات است.
«حبّابه والبیّه»: از زنان والامقامى است که دوره زندگى هشت امام معصوم را درک کرد و پیوسته مورد لطف و عنایت ایشان قرار داشت. در یک یا دو نوبت بهوسیله امام زینالعابدین و امام رضا (علیهماالسلام) جوانىاش به او بازگردانده شد. اولین ملاقات وى با امیر مؤمنان، علیهالسلام، بود که از آن حضرت دلیلى بر امامت درخواست کرد. حضرت در حضور وى سنگى را برداشت و بر آن مهر خود را نقش کرد و اثر آن مهر در سنگ جاى گرفت و به او فرمود: پس از من هر که توانست در این سنگ چنین اثرى بر جاى بگذارد او امام است.
از این رو حبابه پس از شهادت هر امامى نزد امام بعدى مىرفت و آنان مهر خود را بر همان سنگ مىزدند و اثر آن نقش مىبست. نوبت که به امام رضا (علیهالسلام) رسید حضرت نیز چنین کرد. حبابه نه ماه پس از رحلت امام رضا، علیهالسلام، زنده بود و پس از آن بدرود حیات گفت.
«قنواء»: دختر رشید هجرى، یکى از شیعیان و پیروان على، علیهالسلام، و خود از یاران با وفاى حضرت امام جعفر صادق، علیهالسلام، است. وى دختر بزرگمردى است که در راه محبت و دوستى امیر مؤمنان بهطرز دلخراشى بهشهادت رسید.
چهارمین گروه از زنان که در زمان ظهور زنده میشوند، پرهیزکاران هستند که پیش از ظهور حضرت بقیةاللَّه، علیهالسلام، رحلت کردهاند. به ایشان گفته مىشود: امام تو ظاهر گشته است، اگر مایلى مىتوانى حضور داشته باشى. آنان نیز به اراده پروردگار زنده خواهند شد.
[="RoyalBlue"]یک سؤال مدت چند سالیه فکر من را به خودش مشغول کرده دیدم الان زمانشه (محلش رو نمیدونم جای درستی هست یا نه!) گفتم بگم
من فکر می کنم در زمان حاضر از امام حسن عسگری مظلوم تر و غریب تر بین ائمه کسی نباشه! چرا؟
چون زمان عزاداری برای شهادت ایشون حتی به یک روز هم نمی رسه!
نمیدونم کی این رسم تبریک به امام زمان را اولین بار مطرح کرد؛اما به نظرم در بدترین زمان ممکن این کار انجام میشه!
فکرش را بکنید! امام زمان در عزای پدرشون عزادار هستند؛ بعد ما میاییم درست شبی که برای امام حسین و جدیدا برای امام رضا (ع) شام غریبان می گیریم (عصر روز شهادت امام) شروع می کنیم به جشن گرفتن و شادی کردن که امام زمان به امامت رسید!
واقعا با این کارمون داریم دل امام زمان را شاد می کنیم یا بیشتر باعث غصه و ناراحتیشون میشیم؟!
یعنی نمیشه اقلا تا سوم امام عسکری (ع) صبر کنیم بعد جشن برای امامت امام زمان بگیریم؟!
یاران کدام امامی بعد از شهادت امام قبلی بلافاصله در همان روز شهادت؛ اومدند بهشون تبریک گفتند بابت امامتشون؟!
چرا ما حتی در مورد تبریک گفتن امامت امام زمان به خودمون نگاه می کنیم و توجهی به قلب غمدیده امام نداریم؟![/]