▐★*★ ▐یه جمله به امام حسین بگو ▐★*★ ▐

تب‌های اولیه

2060 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال

چه بگویم ؟ هر چه فکر میکنم چیزی که از زبان قاصر حقیر و گنهکاری مانند من خطاب به شخصیتی مانند امام انس و جان زده شود چه میتواند باشد ؟
اول نومید شدم و در این سلسله مراتب عمیق جز سکوت چاره ای ندیدم .
اما بعد بیاد مناجات حضرت علی (ع) با خدا افتادم . یکلحظه با خودم گفتم اینهم یک جور سخن گفتن بین ارباب و عبد است دیگه .
حرف زدن من ، که در نظر ارزش کمترینم و اربابم حسین ، که بهانه ی خلقت است .
آقا جان گزاف نمیگویم . از پدر بزرگوارت آموختم . که در مقابل مولایش فرمود : تو بزرگی و من صغیرم و کدام بزرگی چون تو ترحم کند بر کوچکتری ؟
آقای من ... شما به جهت آن ایثار زیبا و از خود گذشتن بی مانندتان
به خاطر قربان نمودن آنهمه عزیزانتان
و به دلیل آن طرز دیدارتان از معشوق خویش
منزلتی دارید که همه ی انبیاء و اولیاء را در غبطه آن فرو برده است
مولا جان در مقابل آن شکوه ، من از اینکه وجودم را باور کنم شرم دارم
اما بقول آن امام همام که خطاب به خداوند عرضه داشتند : ما چیزی داریم که شما با آن همه عظمت و بزرگی مانندش را ندارید .
و ما تنها امیدمان برای بودن همین است .
ما شما را داریم و بر این داشتن مفتخریم . و اگر روزنه ی امیدی برای نجات هست شمایید . که سفینه ی نجات از طوفان وحشت روزگارید . و نیز چراغ هدایت در مسیر ظلمانی زندگی .
خدا کند امسال هم افتخار نوکری بر ما ارزانی گردد . بر این سعادت عظمی خداوند را سپاس خواهیم گفت .

سلام
عزیز من این حرفا چیه که شما میزنی؟؟؟
شما که اینطور دم میزنی حواست باشه آ
نکنه توفیق ازت گرفته بشه
البته خدا نکنه ولی؛
تا توانی دلی به دست آور *** دل شکستن هنر نمیباشد
اونم دل شکستن در راه اهل بیت...
شما میخوای بری؟؟؟
قبول باشه انشا...
سفرتون بخیر و بی خطر
بخیل که نیستیم که...!
امیدوارم جسارتمو به بزرگی خودتون ببخشید...
یا علی مدد

رییس اینجا اسمش روش است.
منم دیدم که باید دل کربلا ندیده ها بشکنم دارم دلشون میشکنم.
شما هم لطفا همراهی کنید.

خوب شد اسم توفیق را اوردید.
اتفاقا در همین سفر با دوستان ایرانی که در کربلا اشنا شدم همین بحث را کردیم که در ادامه مطلبش را میزارم.

روسا ابتدا این مطلب را بخوانید

[h=1]آیا شرکت در مراسم تشییع پیکر شهدا هم طلبیده شدن میخواد؟[/h]
به عقیده اهل دین توفیق یعنی سهل شدن.
ولی بسیاری توفیق را به معنای اکی شدن (جفت و جور شدن میدانند) در حالی که اگر همان معنی دینی را هم محسوب کنیم
توفیق یک چیزی تو این مایه ها میشه.
فرضا من میخوام برم کربلا و مادر پیری همراهم هست.
خداوند برایم سهل کند که مادرم راحت راضی بشود بیاید
و بعد هم در عراق بسیار سهل شود که بتوانم ایشان را به اینور انور ببرم.

نه اینکه رفتن کربلا را توفیق حساب کنم.
توفیق میشود سهل شدن سفر کربلا.

.............

بهر حال خیلی دوست دارم این آقا توفیق را بمن نشان دهید.
میخوام ازش بپرسم
شما چی هستی کی هستی
که برخی نه عید نوروز میایند کربلا
نه نیمه شعبان
نه رجب
نه شب قدر
نه عرفه
نه محرم
نه اربعین
نه فاطمیه دوم.

اخه این همه روز مهم چطور یکیش نصیب برخی نمیشود؟؟؟

از نظر من یا کسی میاد کربلا یا نمیخواهد بیاید پس بی جهت کسی پشت سر آقا توفیق قایم نشود.
یک تکونی به خودتون بدهید
که حتی معلوم نیست تا خواندن تمام این مطلب زنده باشید چه برسه تا روز دینی بعدی

ایها الناس عرفه خرجم شد 300 هزارتومن
اربعین که 100 هزارتومن هم نمیشه هر سال که میرم.

باز نیاید بگوید توفیق نشد.

چطور زن معلول 4000 هزار کیلومتر ان طرف تر از هند مشمول توفیق میشود شما نمیشوید؟؟؟
عجب گیری کردیم با شما و توفیق

من الله توفیق:Black (9):


دارم با خودم کلنجار میرم که شب عاشورا پس از انجام کارهای حسینیه امون برم کربلا یا نرم.

از اینجایی که ما هستیم(اهواز) تا کربلا 6 ساعت راه است .

میگم بهتر نیست اسم این تاپیک بزارید
سکته دادن کربلا ندیده ها ؟؟؟ :Black (9):

[FONT=arial black]به روی لوح دل نوشتم یا حسین
الا ای دلبر دل زهرا حسین

[FONT=arial black]بازم دلتنگتم یه فکری کن برام
منی که هرنفس تو فکر کربلام

یک جمله بیش نیست غم عشق این عجب
از هر زبان که می شنوم نا مکرر است

من به خواب کربلا هم راضی ام
بس که از زوار اربابم حسین جامانده ام...

حسین جان...

پیش چشمم با رفیقانم عشقبازی نکن

کربلایم که نبردی لااقل خارم نکن...



فکر میکردم این خانواده بین نوکراش فرق نمیزاره....

IMAGE(http://sangariha.com/i/attachments/1/1443557593701323_large.gif)

روی ِ قبرم بنویسید به یک خط درشت

دوری از شارع بین الحرمین او را کشت...




IMAGE(http://sangariha.com/i/attachments/1/1443558653418641_large.jpg)

نبود بین ما رسم عاشق کشی

تو آخرش منو ز داغت میکُشی...

IMAGE(http://sangariha.com/i/attachments/1/1443297697825640_large.jpg)

بهت نمیاد من و راهم ندی؛ صدات کنم ولی جوابمو ندی...
نکنه یه شب بین نوکرات بهم بگی تو نوکر بدی...

نبود بین ما رسم عاشق کشی

تو آخرش منو ز داغت میکُشی...

IMAGE(http://sangariha.com/i/attachments/1/1443297697825640_large.jpg)

بهت نمیاد من و راهم ندی؛ صدات کنم ولی جوابمو ندی...
نکنه یه شب بین نوکرات بهم بگی تو نوکر بدی...



خوش بحال اشک هایت ای پسر !!
دانه ی اشکت بود مثل گهر
خوش بحال مادر وبابای تو
خوش بحال گوهر چشمای تو

السلام علیک یااباعبدالله الحسین(ع)
مولای من!

ممنونم که به من بنده گنه کاراجازه می دهیداسم شمارابرزبان بیاورم

مرغ دلم عاشق هوای رقیه است

عالم امکان همه برای رقیه است

عرش ، قلم ، لوح ، همه ارض و سماوات

شمس، قمر، نور، مبتلای رقیه است

خون خدا قبل هر نماز و دعایش

روی لبش نام دلربای رقیه است

کل جهان را به پای دختر خود ریخت

شاه ، رضایش فقط رضای رقیه است

سر در قلبم نوشته با خَطِ الماس

جای کسی نیست فقط جای رقیه است

از چه تو رفتی به درب خانه ی حاتم؟

حاتم طائی خودش گدای رقیه است

قلب ابوفاضل بن حیدر کرار

عاشق آن روی مه لقای رقیه است

دست جدا شد ولی علم که نیفتاد

چون که به دستان او لوای رقیه است

کاش بگویند به من در صف محشر

"جعفر" بی دل غزل سرای رقیه است

مولای من!شمارا به دخترسه سالتون رقیه خاتون قسم میدم
حاجت دل همه حاجت مندان رااجابت فرمایید.

التماس دعا


IMAGE(https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTQPqu5EmMQjNMinehzPHwQvIgN9gflMdhMJ06mojaeUCMN4jqewA)

IMAGE(http://yahyagraphic.persiangig.com/image/mordad_92/Karbala%2002.jpg)

:geryeh::geryeh::geryeh:

IMAGE(http://s5.picofile.com/file/8167423942/ds5FdfgfFDG4356fg53y43frd23.jpg)

IMAGE(https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRKWKilrrN8xUVaW4ui4Uq6cYFbwwovsEokF4TvKQYWTakF-1HB)
:geryeh:

تا که خاکی نشده معجر زینب برگرد
که برای حرمت کوفه مهیا شده است

چون ندای هل مُعینش جان فزاست
تا کنون اندر فضای کربلاست
بلکه در کل جهان پژواک اوست
مهر ما در سجده گاه از خاک اوست

یا حسین(ع)؛
حــــالا که تا دیـــار تو مـــا را نمیبرند،
ما قلبمان شکست حرم را بیاورید...

در کــــرب و بلا بـــوسه زدم بر در اربـــاب،
زان بوسه به بعد است گرفتار حسینم...

شنیدید میگن شیشه احساس نداره؟؟؟
خواستم امتحان کنم ببینم واقعا اینطوره؟!
تو یه شب سرد که بخار کرده بود روش نوشتم؛
"کـــربـــلــــــا"
باورتون نمیشه...
گریه کرد...
وای خدای من...
غم کربلا شیشه رو هم به گریه انداخت...
عجب...؟!

IMAGE(http://askdin.com/sites/default/files/gallery/images/35866/medium/1_174445_562.jpg)

width: 95% align: center

[TR]
[TD]روح القدس که پیش لسان فرشته هاست
[/TD]
[TD] از پیروان و مرثیه خوانان کربلاست [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD] این ماتم بزرگ نگنجد در این جهان
[/TD]
[TD] آری در آن جهان دگر نیز این عزاست [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD] کرده سیاه حلّه نور این عزای کیست [/TD]
[TD] خیرالنسا که مردمک چشم مصطفی است [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD] بنگر به نور چشم پیمبر چه می کند [/TD]
[TD] این چشم کوفیان چه بلا به چشم بی حیاست [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD] بلبل اگر ز واقعه کربلا نگفت [/TD]
[TD] گل را چه واقع است که پیراهنش قباست [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD] شاخ گلی شکست ز بستان مصطفی [/TD]
[TD] کز رنگ و بو فتاد گلستان مصطفی [/TD]
[/TR]

وحشی بافقی

منظور از کلمة «ثار الله» در زیارت عاشورا ؟

«ثار» از ریشه «ثَأر» و «ثُؤرة» به معنای انتقام و خونخواهی و نیز به معنای خون است.(1)
برای «ثارالله» بودن امام حسین معانی مختلفی ذکر شده که هر یک تفسیر خود را می‏طلبد.
أ) گروهی ثارالله را به معنای کسی که انتقام خونش را خداوند می‌گیرد می‌دانند.(2) خداوند، ولی دم حضرت است
و خود او خونبهای آن بزرگوار را از دشمنانش طلب می‏کند؛ چرا که ریختن خون سیدالشهدا در کربلا، تجاوز به حریم و حرمت الهی و طرف شدن با خداوند بود. از آن جهت که اهل بیت(ع) «آل‌الله» هستند، شهادت امامان، ریخته شدن خونِ خداوند است.(3)
اگر چه این واژه در قرآن نیامده است، اما می‏توان آن را با آیات این گونه توجیه نمود. خداوند می‏فرماید: «مَنْ قُتِل مظلوماً فقد جعلنا لولیه ‏سلطاناً؛(4) آن کس که مظلوم کشته شد، برای ولیّ‌‏اش سلطه (و حق قصاص) قرار دادیم».
هر کسی (صرف نظر از مسلک و مذهبش)، اگر مظلومانه کشته شود، اولیای دم او، حق خون‏خواهی دارند. از آن رو که اهل بیت به ویژه امام حسین(ع) مظلومانه و در راه ایمان و حق و خداوند کشته شده‏اند، در واقع «ولیّ دم» و خونخواه آنان، خداوند است.
بنابراین «ثارالله» به این معنا است که خونبهای امام حسین(ع) از آنِ خدا است و اوست که خونبهای امام را خواهد گرفت. این واژه حاکی از شدت همبستگی و پیوند سیدالشهدا(ع) با خداوند است که شهادتش همچون ریخته شدن خونی از قبیله خدا می‏ماند که جز با انتقام‏گیری و خونخواهی خدا، تقاص نخواهد شد.(5)
ب) بعضی لفظ اهل را در تقدیر گرفته‌اند و گفته‌اند ثارالله یعنی اهل ثارالله؛ اهل خون‌خواهی الهی که خداوند انتقام خونش را می‌گیرد.(6)
پ) برخی گفته‌‌اند: ثارالله یعنی کسی که در دوران رجعت می‌آید و انتقام خونش را می‌گیرد.(7)
پ) گروهی ثارالله را به معنای خون خدا دانسته‌اند.(8)
اگر «ثار» به معنای خون باشد، مراد از «ثارالله» معنای حقیقی نیست؛ بلکه یک نوع تشبیه، کنایه و مجاز است. چون مسلّم است که خدا موجودی مادی نیست تا دارای جسم و خون باشد؛ پس این تعبیر از باب تشبیه معقول به محسوس است؛ یعنی همان گونه که خون در بدن آدمی نقش حیاتی دارد، وجود مقدس امام حسین(ع) نسبت به دین خدا چنین نقشی دارد و احیای اسلام با نهضت عاشورا بوده است.
شاید بتوان در این باره با نگاه عرفانی مستند به روایات به نتیجه‏ای نورانی دست یافت. از امام علی(ع) به «اسدالله الغالب» و «یدالله» تعبیر شده، و در حدیث «قرب نوافل» از پیامبر(ص) روایت شده است که خداوند فرمود:
«ما تحبّب إلیّ عبدی بشی‏ءٍ احبّ إلیّ ممّا افْترضتُه علیه وإنّه لَیتَحَبَّبَ إلیّ بالنافلة حتّی اُحِبُّه فإذا اَحْبَبْتُه کنتُ سمعه الذی یسمع به و بصره الذی یبصر به و لسانه الذی ینطق به و یده التی یبطش بها و رِجْله التی یمشی بها إذا دعانی اجبْتُه وإذا سألتنی اعطیته؛(9) بنده من به چیزی دوست داشتنی‌تر از واجبات، نزد من مقرّب و نزدیک نمی‌‌گردد او با نوافل به من اظهار دوستی می‏کند. آن گاه که او را دوست بدارم، گوش او می‏شوم که با آن می‏شنود و دیدة او می‏شوم که با آن می‏بیند و زبان او می‏شوم که با آن سخن می‏گوید و دست او می‏شوم که با آن ضربه می‏زند و پای او می‏شوم که با آن راه می‏رود. اگر به درگاه من دعا کند، او را دوست خواهم داشت و اگر از من درخواست کند، به او عطا می‌کنم».
از این روایت به خوبی آشکار می‏شود که اولیای خداوند، «خلیفة» او روی زمین و مظهر افعال الهی‏اند. خداوند جسم نیست، اما آن چه را که اراده می‏کند انجام بدهد، از طریق دست اولیای خود به ظهور می‏رساند و کمکی را که می‏خواهد به سوی بنده‏ای بفرستد، توسط اولیای خود می‏رساند، یا خونی را که قرار است برای احیای دین ریخته شود، از طریق شهادت اولیای خودش ظاهر می‏سازد. از این رو همان طور که دست امام علی(ع) دست قدرت خدا و «یدالله» است؛ خون امام حسین(ع) نیز خون خدا و «ثارالله» است.
از این رو در زیارت عاشورا می‏خوانیم: «السلام علیک یا ثار الله و ابن ثاره والوتر الموتور؛ سلام بر تو ای خون خدا و فرزند خون او! سلام بر تو ای یگانه دوران!» نیز در زیارتی دیگر می‌خوانیم: «و انک ثار الله فی الأرض و الدم الذی‏ لا یدرک ثاره أحد من أهل الأرض و لا یدرکه الا الله وحده».(10)
همان گونه که نقش خون در بدن آدمی حیاتی است و بود و نبودش، مرگ و زندگی را رقم می‏زند، وجود مقدّس امام علی و امام حسین(ع) نزد خدا و در دین او چنین نقشی دارند. اگر آن حضرت نبود، اسلام نبود و اگر حسین(ع) نبود، اسلام و تشیع نبود.
آری! تا یاد و نام سیدالشّهدا(ع) زنده و بر سر زبان‏ها است، تا عشق حسین(ع) در دل‏ها می‏تپد، تا آتش محبت و ولایت او در قلوب انسان‏ها شعله‌ور است، تا فریاد «یا حسین» بر بلندای آسمان‏ها و زمین طنین انداز است، نام و یاد خدا زنده و پایدار است؛ چون او همه هستی خود را در راه خدا انفاق و ایثار کرد، نیز سیمای ننگین ریاکاران و تحریف‏گران زمان را آشکار نمود و نقاب از چهره زشت آنان برداشت و اسلام ناب نبوی و علوی را بر مردم نمایاند. خون او شرافت «ثارالله» را گرفت.
صاحب کتاب مکیال گوید: اما رسیدن به فوز به وسیله خونخواهی مولای شهید(ع) وظیفه هر مؤمن است، چون پدر حقیقی مؤمنان است، چنان که آیة «ووَصَّینا الإنسان بوالدیه إحساناً» به امام حسن و امام حسین(ع) تفسیر شده است، از این رو صحیح است که هر مؤمنی، خود را از اولیای دم او بداند و خداوند خودش ولیّ دم حقیقی آن حضرت است. مولای ما قائم آل محمد(ص) را بر خونخواهی امام حسین(ع) امر کرده چنان که در روایات متعدد آمده است.(11)
ثارالله، یعنی ای کسی که خونبهای تو متعلق به خدا است و او خونبهای تو را می‌گیرد، یعنی تو متعلق به یک خانواده نیستی که خونبهایش را پدر خانواده بگیرد، نیز متعلق به یک قبیله نیستی که خونبهای تو را رئیس قبیله بگیرد؛ تو متعلق به جهان انسانیت و بشریت می‌باشی؛ تو متعلق به عالم هستی و ذات پاک خدایی، بنابر این خونبهای تو را خدا باید بگیرد. تو فرزند علی بن ابی طالب هستی که شهید راه خدا بود و خونبهای او را نیز خدا باید بگیرد.(12)
پی‌نوشت‌ها:
1. طریحی، مجمع البحرین، ج 1، ص 237؛ مفردات راغب، ص 81.
2. علی سعادت‌پرور، فروغ شهادت، ص 305.
3. جواد محدثی، درس‌هایی از زیارات عاشورا، ص 14؛ اصغر عزیزی تهرانی، شرح زیارت عاشورا، ص 35.
4. اسراء (17) آیه 33.
5. فرهنگ عاشورا، واژه «ثار».
6. بحار الانوار، ج 99، ص 151.
7. همان.
8. سید احمد میرخانی، شرح زیارت عاشورا، ص 308.
9. محاسن برقی، ج 1، ص 291.
10.‌ترجمه کامل الزیارات، ص 683، زیارت 16.
11. میکال المکارم، میرزا محمدتقی الاصفهانی، مؤسسه الاعلمی للمطبوعات، ج 1، ص 420.
12. تفسیر نمونه، ج 4، ص 229.

کاش داشتم توی کوچه میرفتم سمت خونه م یه باری شما از جلوم میومدی میفرمودی
- ابن ذکریا کجا میری ؟ چیکار می کنی؟
من : گفتم آقا خسته و داغونم میرم خونه ...
- میدونی می خوام برم؟
من : کجا؟ آقا جون؟ چرا ؟
- برای اسلام ، نباید اجازه بدم یزید هرکاری می خواد بکنه می خواد ازم بیعت بگیره و کاراهای نا مشروعش رو مشروع کنه متاسفانه خیلی ها بیعت کردند اما من نمیذارم دین جدم تغییر پیدا کنه
من : حالا آقا قرار چیکار کنید؟
- این جوری که معلومه باید مقابل یزید بجنگم هرچند من دنبال جنگ نیستم اما راهی جز جنگ نیست
من : برادر بزرگوارتون صلح کردند برای شما این امکان وجود نداره؟
- برادر عزیزم امام حسن عزیزم مبارزه اش با صلح بود و من با جنگ ایشون با صلح حقانیت اسلام را ثابت کردند و من باید با جنگ ثابت کنم اگر برادر عزیزم می جنگید شهید می شد و اثری از اسلام برجا نمی ماند همچنان که اگر من صلح و بیعت کنم اثری از اسلام نخواهد ماند.
نمی دونم چیکار کنم نگاهی به چشمان مولایم می کنم
- ابن ذکریا بیعتی با تو ندارم ولی اگر سغادت می خواهی و می خواهی دین جدم را یاری کنی با مرا یاری کن اگر نه جایی برو که ندای هل ناصر ینصرنی من را نشنوی
من : نه آقا جان من و این زندگی بی ارزش دنیا چه ارزشی دارد در مقابل قلب شما و دین اسلام؟ باور کردنی نیست که من یکی از یارنات خواهم بود من میرم و به زودی به شما ملحق خواهم شد
- [لبخند] برو ابن ذکریا من منتظرت خوام بود.....
:Labkhand:

بـه افـق مـحرم نـزدیـک مـیـشویم . .
بـو کـن
بـوی بـغـض
بـوی پـیـراهـن مـشـکـی
بـوی فــریــاد یـا حـسیـن...
ربنا آتنا کـربلا، واجعل مماتی فی الـعـاشورا، روحی لک الفدا یامــولا...
کـم کـم شـمارش روز هـا بـه اتـمـام مـیـرسـد . .
دیـگـر نـزدیــک است
فـــــریاد بـزنـیـم:
ای اهـل حرم مــیـر و علـمدار نـیامد،سقای حسیـن سیـد و سالار نـیامد

کربلا هواتو کردم....

زیارت عاشورا یکی از زیارت های پر فایده و ثمر برای کسانی است که به قصد قربت و با اخلاص کامل آن را بخوانند. زیرا چنین دعایی از امام معصوم در رثای سید الشهدا، اهل بیت و یاران با وفای او نقل شده است که خالصانه در راه حق و در مقابل باطل خون خود را اهدا کرده و آن واقعه ماندگار را در صفحه تاریخ ثبت کردند . به طور حتم اولیای الهی از طرف خدای متعال ثواب بی شماری را برای دلدادگان این زیارت ضمانت کرده اند.
این زیارت تجدید عهد همه روزه پیروان حسین بن علی‏علیهما‏السلام با مولای خویش است که همراه با تولّی و تبری است و خط فکری زائر را در برابر دوستان و دشمنان اسلام و اهل بیت‏علیهم‏السلام ترسیم می‏کند و اعلام همبستگی با موافقان راه حسین ‏علیه‏ السلام و اعلان جنگ و مبارزه با دشمنان حق است تا عشق در وی به جهاد بیرونی بینجامد. (1)
علاوه بر این، خواندن زیارت عاشورا در همه وقت ها و هر روز مستحب و دارای فوائد و برکات زیادی است. چنان که امام باقر (ع) به علقمة بن محمد حضرمی فرمود : اگر بتوانی امام حسین(ع) را در هر روز، به این زیارت در خانه خود، زیارت کنی برای تو تمام ثواب هایی که برای این زیارت هست خواهد بود. (2)
امام صادق فرمود :
من برای هر کس که از دور یا نزدیک به این زیارت اباعبد الله را زیارت کند و دعای بعد از این زیارت را بخواند ، ضامنم که زیارتش قبول و سعی و تلاشش مورد قدردانی خدا بوده و ...، بعد می فرماید: این ضمانت را پدرم (امام باقر ) هم داده و از این ضمانت را از پدرش (امام سجاد) هم نقل کرده و او هم این ضمانت را داده و از پدرش (امام حسین ) نقل کرده و او هم این ضمانت را داده و از برادرش امام حسن هم نقل کرده و او هم از پدرش امام علی نقل کرده و امام علی هم این ضمانت را داده و از پیامبر هم نقل کرده و پیامبر هم این ضمانت را از جبرئیل نقل کرده و جبرئیل هم این ضمانت را از خدا نقل کرده که قسم خورده هر کس به این زیارت و دعای بعدش از دور یا نزديك اباعبدالله الحسین (ع) را زیارت کند ، زیارتش قبول و شفاعتش پذیرفته باشد و ... و برای قسم ملائکه و ما را شاهد گرفته است. (3)
از امیرالمؤمنین (ع) نقل شده است : "کسی که زیارت عاشورا (مشهوره) را بخواند سپس یک دفعه بگوید: "اللهم العنهم جمیعا تسعا و تسعین مرّة" مانند کسی است که صد مرتبه گفته است و این برای کسانی که وقت ندارند، رستگاري است بزرگ . (4)

پی نوشت ها:
1. محدثی جواد، فرهنگ عاشورا، قم، انتشارات نشر معروف، سال 1378، چاپ چهارم، ص 207.
2. مفاتیح الجنان ص 907.
3. شیخ طوسی محمد بن حسن ، مصباح المتهجد ، اول ، بیروت ، مؤسسه الفقه الشیعه ، 1411 ق ، ص 781 -782.
4. کربلائی جواد بن عباس، قرة المهج، ص 127.

هو ارحم الراحمین

السلام علیک یا ابا عبدالله

رسم حضرتت دل شکستن نیست

در حریمت جمله بستن نیست

هر کسی را اجازت خاص است

طرز گفتار شرط پیوستن نیست

این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست
این چه شمعی است که دلها همه پروانه اوست

قرائت های استاد محمد الیثی به نظر بنده دارای یک موسیقی عاشقانه و حماسی است .
از یک استاد قرآن درباره او پرسیدم گفت الیثی یک دونه است .
دیشب شبکه قرآن برنامه ای بود و رفت درباره استاد لیثی مطلبی گفت .
لیثی در دانشگاه فارابی دعوت داشت مداح اهل بیت شروع به خواندن روضه به زبان فارسی کرد . میگفت دیدم لیثی به پهنای صورت اشک میریزد . بعد روضه دست بالا کرد که میخوام بخوانم و آن تلاوت مشهور و طوفانی آیات پایانی سوره آل عمران را خواند .
به مصر که برگشت نوار را برد و گفت این بهترین تلاوت من است .
بارها از او شنیده شد دخیلک یا حسین.

صلی الله علیک یا ابا عبدالله

به فدایت سر و جانم که به هر درد دوایی. :ok::hamdel:

از غـــدیــــر خـــــم شمــردم تـــــا مـــحرم را بــه گــریه
یـــاعــلی گــفــتم ،خــریدی ایـــن مــــن کم را به گـریه
ایــــن دوازده روز مــانـــده غـــصـه ای در دل نــشانــده
بــانــمــک کـردی حـسیـن جان سفره ی غم را به گریه

سلام بـر ثــارالله . .

خبردار ای عزاداران حسینون یاسی باشلاندی،
اولونسون عالمه اعلان حسینون یاسی باشلاندی

این خبر را برسانید به کنعانی ها،
بوی پیراهن خونین کسی می آید...
سلام بر حسین ، سلام بر محرم

عشق یعنی یک قدم تا کربلا
عشق یعنی گریه ها و ناله ها
عشق یعنی جان فدای یار شد
عشق یعنی مشک او پر آب شد
عشق یعنی مشک را حافظ شدن
دست ها از پیکرش ساقط شدن
عشق یعنی چشم ها پر خون شده
عشق یعنی مشک هم مجنون شده
عشق تنها حضرت عباس است
عشق نه او خدای احساس است

IMAGE(http://askdin.com/sites/default/files/gallery/images/23376/1_NatureGif_Persian-Star.org_14.gif)

فرات از آب لبریز است آنک
دو نرگس اشک سر ریز است آنک
افق عشق را ماتم گرفته
چو غایب شمس تبریز است آنک

**************
قيام امام حسين(ع) گرچه در زمان محدود و مكان معيّن به وجود آمد، ولى شعاع آن جهان را فرا گرفت . آزادى خواهان جهان امام حسين(ع) را نمودِ آزادى خواهى خواندند . قيام و عزّت حسينى جاويدانه شد.
بى ترديد عوامل متعدد در ماندگاری قیام امام تأثير گذار می باشند، كه به برخى از آن ها اشاره مى شود:‌
1ـ مشيت الهى
اراده تخلّف ناپذير پروردگار بر اين تعلق گرفته كه براى هميشه، نهضت عاشوراى حسينى از دستبرد شيادان محفوظ بماند: " كافران مى خواهند تا نور خدا را به گفتار باطل خاموش كنند و البته خدا نور خود را كامل و محفوظ خواهد داشت، هر چند كافران را خوش نيايد . "(1)حضرت زینب (س) نیز بر این امر تاکید نمود که دین و اهل بیت همیشه ماندگار است و دشمنان نمی توانند آن را از بین ببرند ، حضرت با صراحت و شهامت در مجلس یزید نیز فرمود: " اكنون هر ترفندى دارى به كار گير . هر كوششى از تو ساخته است بكن . هر نيرويى مى توانى برانگيز، ليكن به خدا سوگند كه هرگز نخواهى توانست خاندان وحى را نابود سازى و قرآن را از صفحه روزگار براندازى ؟"(2)
2-آزادى خواهى و عزّتمندي
آزادى زيباترين واژه اى است كه همگان آن را دوست دارند. از اين رو آزادىخواهان و انبيا با ستمگران مبارزه نمودند تا مظلومان آزاد باشند و عدالت بر قرار گردد. امام حسين(ع) به عنوان رهبر آزادى خواه ، بر ضد آزادى ستيزان قيام نمود. قيام در زمانى شكل گرفت كه خفقان و ستم جامعه اسلامى را فرا گرفته بود . يزيد و يزيديان به دين زدايى پرداخته و از هيچ ستمى عليه حق و حق گرايان دريغ نمى كردند؛ از اين رو امام مرگ در راه خدا را زينت دانسته(3) تسليم نشدن در برابر ستم و اسير ذلت نشدن را عزت و افتخار دانست:
«موت فى عزٍّ من حياه فى ذلّ؛(4) مرگ با عزّت بهتر از زندگى با ذلّت است».
هموفرمود: «ناپاكِ ناپاك زاده مرا بين دو چيز: شمشير و ذلّت مخيّر قرار داده، اما ذلّت از ما بسيار دور است».(5)
آزادى خواهى و ستم ستيزى و حق گرايى امام حسين(ع) موجب شد كه غير مسلمانان از قيام او درس گرفته و او را دوست بدارند، زيرا او به همگان درس آزادى داد. همچنان که مهماتما گاندى - رهبر فقيد هندوستان - از قيام كربلا به عنوان الگو ياد نمود.(6)
3- معنویت
يكى از علل رمز جاويدانگى قیام امام حسین (ع) معنویت است . در صحنة كربلا معنویت امام و یاران او به اوج رسيد. قیام امام رنگ و بوی خدای به خود گرفت . آنچه که در این قیام محوریت داشت خداوند بود .هر چیزی که رنگ خدای به خود بگیرد، ماندگار است . امام حسين(ع) پيش از خروج از مدينه هر گونه شائبه دنياگرايي، رياست طلبى و جنگ قدرت را رد نمود . انگيزه قيام را اصلاح امت اسلامي ، امر به معروف و نهی از منکر دانست(7). از سوى ديگر حضرت بارها از تسليم شدن در برابر خواست خدا و جلب رضايت او سخن گفت. امام در آخرين لحظات زندگى عرضه داشت:" بار خدايا ! من در برابر حكم تو شكيبايم، جز تو معبودى نيست" (8)
4- سفارش و سيرة معصومان در پاسدارى از قیام امام حسین (ع)
یكى از علل جاويدانگى قیام ‌سفارش و سيره عملى معصومان(ع) در پاسدارى از قيام امام حسين است. پيشوايان دين هم خود به پاسدارى از حماسه حسينى مى پرداختند و هم ديگران به پاسدارى از نهضت حسينى فرا مى خواند؛ از اين رو ائمه عزادارى مى كردند و دیگران را به این امر سفارش می نودند، تا یاد و خاطره قیام و فداکاری حماسه سازان کربلا جاويدانه بماند. امام سجاد(ع) سال های زیادی براى امام حسين گريه مى كرد.(9) همین طور بقیه امامان در قالب های مختلف برای امام حسین عزاداری می نمودند.این امر در جاویدانگی قیام کربلا نقش اساسی داشت
4_ پاسدارى از دين و ارزش ها:
يكى از علل مهم ماندگاری حادثه عاشورا، پاسدارى از دين و ارزش هاى آن است. امام حسين در شرايطى قيام نمود كه يزيد به دين زدايى و شعار:« لعبت هاشم بالملك فلا خبرٌ جاء ولا وحيٌ نزل »(10). سر داد ، از اين رو امام حسين يكى از اهداف قيام خويش را حفظ دين خواند.(11) همگان را به قيام عليه رهبران دين ستيز و قانون شكن دعوت كرد.(12)
بى ترديد قيام امام نقش اساسى در حفظ دين داشت. از اين رو مى توان گفت: بین اظهار محبت پيامبر به امام حسين و حفظ دين توسط امام رابطه وجود دارد:
«حسين منى و أنا من حسين».(13) همچنين پيامبر فرمود:
« إنّ لقتل الحسين حرارهٌ فى قلوب المؤمنين لا تبرد أبداً ».(14)
تا دین و ارزشهای آن هست، یاد و خاطره امام حسین نیز بر تارک جهان اسلام می درخشد.
5ـ برگزارى مجالس عزادارى
شيعيان به تأسى از رهبران خود هر ساله با ذكر نام و مصائب سيدالشهدا(ع)و تشكيل جلسات عزادارى، عاشقانه در سوگ سيد مظلومان به عزا مى نشينند . با ريختن اشك در حماسه جاودان حسينى شركت جسته و مانع فراموش شدن نهضت حسينى مى گردند. برگزارى مجالس در حقيقت زنده نگه داشتن ياد و خاطره عاشورائيان است. چنان كه امام صادق(ع)مى فرمايد:
«ان تلك المجالسَ اُحِبُّها فَأَحيوا أمرنا رحم الله من احيا أمرنا;
مجلس گرفتن شما را دوست دارم. در مجالس خود امر ما را زنده بداريد. خداوند رحمت كند كسى كه امر ما را زنده بدارد».(15)
امام خمينى(ره) مى گويد: "سيدالشهدا را اين گريه ها حفظ كرده است. مكتبش را... اين سينه زنى ها و اين دسته جات حفظ كرده... هر مكتبى تاپايش سينه زن نباشد، تا پايش گريه كن نباشد، تا پايش سر و سينه زن نباشد حفظ نمى شود. اين گريه ها زنده نگه داشته مكتب سيدالشهداء را!"(16)
6ـ برجستگى پيشواى نهضت
آوازه تاريخى و جاودانگى نهضت كربلا معلول آوازه ى پيشوا و رهبرى آن است. در رأس قيام بزرگ كربلا شخصيتى بى بديل، مانند حسين بن على (ع)قرار دارد كه در دامان عصمت و طهارت پرورش يافته است. بدون ترديد حكومت و سيره چنين انسانى الگوى جهانيان است، به گونه اى كه امام باقر (ع)مى فرمايد: «يكون لى بالحسين بن على اسوة;
حسين بن على الگوى من است».(17)
استاد مطهرى مى فرمايد: هر كس ديگرى و هر شخصيت تاريخى در شرايطى قرار بگيرد كه حسين بن على (ع)در شب عاشورا قرار گرفت، يعنى در شرايطى كه تمام راه هاى قوت و غلبه ظاهرى بر دشمن بر او بسته باشد و قطعاً بداند كه خود و اصحابش به دست دشمن كشته مى شوند، در چنين شرايطى زبان به شكايت باز مى كند...، اما حسين بن على (ع) اصحابش را جمع مى كند، چنان كه گويى روحش از هر شخص موفقى بيش تر موج مى زند(18) و مى فرمايد:" خدا را به بهترين وجه ستايش كرده و در شدائد و آسايش در مقابل نعمت هايش سپاسگذارم. خدايا تو را مى ستايم كه بر ما خاندان نبوت كرامت بخشيدى و قرآن را به من آموختى و به دين آشنا ساختى"(19)
تحمل وصف ناپذير و قهرمانانه حسين بن على (ع) در مقابل شديدترين آزمايش روزگار براى آن حضرت چهره اى ماندگار و هميشگى ساخت تا جايى كه در زيارت حضرت آمده است:
" از شكيبايى تو در برابر رخدادهاى عظيم، فرشتگان آسمان ها شگفت زده شدند".(20) هلال ابن نافع مى گويد: به خدا سوگند !هرگز كشته آغشته به خونى را زيباتر و نورانى تر از او نديدم . چنان فريفته نور چهره اش بودم كه متوجه نشدم او را چگونه مى كشند».(21)
7ـ پيام رسانى اهل بيت
يك از مؤثرترين عوامل و علل جاودانگى نهضت حسينى كه جزء شاهكارها و معجزات امام حسين محسوب مى شود، پيام رسانى اهل بيت امام و در رأس آن ها حضرت امام سجاد (ع)و زينب كبرى(ع) است.
امام حسین (ع) در پاسخ به اين سؤال كه چرا اهل بيت را با خود مى برى؟ فرمود: «ان الله شاء ان يريهن سبايا; خداوند مى خواهد آنان را اسير ببيند.»(22)
از اين سخن بر مى آيد كه حضرت رسالتى به دوش داشته كه در انجام آن، حضور زنان و فرزندان ضرورى بوده است. اين رسالت پس از شهادت حضرت براى همگان معلوم گرديد. به راستى اگر افشاگرى امام سجاد (ع) و حضرت زينب (ع) در قالب سخنرانى نبود، حكومت استبدادى يزيد به آسانى اين حادثه بزرگ را تحريف مى كرد . براى هميشه آن حركت عظيم را به فراموشى مى سپرد، اما اسيران پيروز با عزاداری و خطبه هاى آتشين خود، نظام طاغوتى يزيد را در برابر اجتماع مردم به محاكمه كشيدند . ماهيت كربلا را از دستبرد و تحريف دشمنان حفظ كرده و چهره حقيقى عاشورا را براى نسل هاى آينده ترسيم نمودند.(23)
استاد مطهرى مى گويد:" اباعبدالله(ع)اهل بيت خودش را حركت مى دهد براى اين كه در اين تاريخ عظيم رسالتى را انجام دهند و براى اين كه نقش مستقيمى در ساختن اين تاريخ عظيم داشته باشند با قافله سالارى زينب، بدون آن كه از مدار خودشان خارج شوند".(24)
انبيا محو تماشا و ملائك مبهوت :Sham: شمر سرشار تمنا و تو سرگرم حضور

پی نوشت ها :
1. صف(61) آيه 8.
2. مثیر الاحزان، ابن نما حلی، ص101،مدرسه امام مهدى‏.
3. فرهنگ عاشورا، جواد محدثی، ص162، نشر معروف ، قم.
4. همان ،ص26، به نقل از مناقب ابن شر آشوب، ج4، ص68.
5 همان.
6. همان، ص279.
7. تحف العقول عن آل الرسول ، ابن شعبه حرانى ، ص 239‏ ،چ جامعه مدرسين‏.
8. مقتل الحسين، مقرّم ص 283،
9. لهوف، ص 209 ، سيد ابن طاوس ،چ جهان.
10. مقرم،‌مقتل الحسين، ص 357.
11. تاريخ طبري، محمد بن جریر طبری ، ج 4، ص 266، قاهره ،مطبعه الاستقامه بالقاهره، 1358 .
12. فرهنگ عاشورا ، ص63 .
13. بحارالأنوار،‌ج 43، ص 261؛ احقاق الحق، ج 11، ص 265؛
14. عاشورا ، سعید داودی و مهدی رستمی ، ص56، مدرسه الامام علی بن ابی طالب ، قم ، 1384.
15. همان ،ص66 ، به نقل از وسائل الشيعه، ج 10، ص 392.
16. صحيفه امام ، ج 8، ص 69 ـ 72، موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، قم .
17. بحارالانوار، ج 44، ص 227.
18. استاد شهيد مرتضى مطهرى، حماسه حسينى، ج 1، ص 154.
19. سيد بن طاووس، اللهوف، ص 79.
20. بحارالانوار، ج 101، ص 240.
21. همان، ج 45، ص 57.
22. بحارالانوار، ج 44، ص 364.
23. بررسى تاريخ عاشورا، محمد ابراهیم آیتی، ص 132 و 131.
24 . حماسه حسينى، ج 1 ص، 332.

نمیدونم چرا ولی خیلی دوست دارم

مهرت به دلم بد جوری نشسته

منم بطلب تا بیام پابوست یا حسین

میگم بعضیا هستند
شب عاشورا تا اخر وقت (مثلا 12 شب یا 1 شب ) کارهای هییتیشون تمام میکنند
بعد در جا به سمت مرز حرکت میکنند.
تا ظهر عاشورا در کربلا باشند.

من خودم از این بعضیا نیستم امسال چون امسال با مرز فاصله زیادی دارم
ولی خواستم بگم این فرصت ارزنده را هم داریدا

اونایی هم که براشون فرقی نداره میتونند به این مطلب اصلا فکر نکنند.

به لطف حضرت زهرا، به روضه آشنا هستم
تسلّای دل حضرت، به هیئت مبتلا هستم
نه حرف حاجت دنیا، نه بحث خانه عُقبی
خدا داند که دلتنگِ، حسین و کربلا هستم...

♥میدونـــید ضرب المثل "ســرش بره قــولش نمیره" از کجا اومـــده؟♥
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

♠روس دستش "پسرش"رفت ولی "قولش "نـه♠
♠نیزه ها تا"جــگرش"رفـــت ولی "قولـــش"نـــه♠
♠این چه خــورشید غریبی ست که با حال نزار♠
♠پای "نعـش قـمرش"رفــت ولی "قولـش "نـــه♠
♠شیــرمردی کــه در آن واقعــه"هفــتادو دو"بار♠
♠دست غم بر"کمــرش"رفت ولی "قولش "نــه♠
♠هرکجا مینگری"نام حسین است و حســیــن♠

♠...ای دمش گرم♥سرش رفت ولی قولش نــــــــــه♥....♠

چه تركیب قشنگی است شه و شه زاده و شش ماهه و شش گوشه و شش روز دگر ...

IMAGE(http://static5.cloob.com//public/user_data/gen_thumb/n-15-10-7/22/aab9946627aa984c82f2e54a5fdd14bc-425)

شیعیان دیگر هوای نینوا دارد حسین
روی دل با کاروان کربلا دارد حسین

از حریم کعبۀ جدّش به اشکی شست دست
مروه پشت سر نهاد امّا صفا دارد حسین

می برد در کربلا هفتاد و دو ذبح عظیم
بیش از اینها حرمت کوی منا دارد حسین

پیش رو راه دیار نیستی کافیش نیست
اشک و آه عالمی هم در قفا دارد حسین

بس که محمل ها رود منزل به منزل با شتاب
کس نمی داند عروسی یا عزا دارد حسین

رخت و دیباج حرم چون گل به تاراجش برند
تا به جائی که کفن از بوریا دارد حسین

بردن اهل حرم دستور بود و سرّ غیب
ورنه این بی حرمتی ها کی روا دارد حسین

سروران ، پروانگان شمع رخسارش ولی
چون سحر روشن که سر از تن جدا دارد حسین

سر به قاچ زین نهاده راه پیمای عراق
می نماید خود که عهدی با خدا دارد حسین

او وفای عهد را با سر کند سودا ولی
خون به دل از کوفیان بی وفا دارد حسین

دشمنانش بی امان و دوستانش بی وفا
با کدامین سرکند ، مشکل دو تا دارد حسین

سیرت آل علی با سرنوشت کربلاست
هر زمان از ما یکی صورت نما دارد حسین

آب خود با دشمنان تشنه قسمت می کند
عزّت و آزادگی بین تا کجا دارد حسین

دشمنش هم آب می بندد به روی اهل بیت
داوری بین با چه قومی بی حیا دارد حسین

بعد از اینش صحنه ها و پرده ها اشک است و خون
دل تماشا کن چه رنگین سینما دارد حسین

ساز عشق است و به دل هر زخم پیکان زخمه ای
گوش کن عالم پر از شور و نوا دارد حسین

دست آخر کز همه بیگانه شد دیدم هنوز
با دم خنجر نگاهی آشنا دارد حسین

شمر گوید گوش کردم تا چه خواهد از خدا
جای نفرین هم به لب دیدم دعا دارد حسین

اشک خونین گو بیا بنشین به چشم شهریار
کاندرین گوشه عزائی بی ریا دارد حسین

-استاد شهریار -

به لطف حضرت زهرا، به روضه آشنا هستم
تسلّای دل حضرت، به هیئت مبتلا هستم
نه حرف حاجت دنیا، نه بحث خانه عُقبی
خدا داند که دلتنگِ، حسین و کربلا هستم...

حالا که فرصت دست داد و از انجایی که میدانم خیلی شیفته کربلا رفتن هستید
میپرسم

شما مشکلی برای اخذ پاسپورت دارید؟؟؟
اگر دارید و میتونید که بگویید چیست!!!

جوابتان را در تاپیک

[h=1]لبیک یا حسین یعنی چه؟[/h]بدهید که انجا را اختصاصا به بحث زیارت عتبات عالیات عراق و اربعین بسازیم.

[SPOILER]از یک جایی باید شروع کرد به متمایل کردن به کربلا رفتن . اون نقطه برای شما اینجاست[/SPOILER]

[FONT=arial black]باور نمیکنم انقدر راحت دلمو شکستی
به همه عالم و آدم گفتم دارم میرم کربلا
همه کارامو کردم
ولی تو به همین راحتی دعوت نامتو پس گرفتی
از دیشب کارم فقط گریه اس
حتی مادرتو واسطه کردم
ولی پسم زدی ...
خوارم کردی پیش همه دشمنات که یه عمره واسشون از تو میگم
یه عمر حسرت سینه زنیت موند تو دلم
فقط چون دخترم
الانم دعوتتو پس میگیری بازم چون ...
دلمو بدجوری شکستی
به امام زمان میگم که منو نخواستی ...

باز گویم نکته ی بی انتها
گوش کن عرض مرا ای با وفا
مهر خود را در دلم افزون نما
مثنوی عشق را جیحون نما
تا نیوشند عاشقانت زین سبو
خوش درخشد تا آبد این گفتگو

بسم ربّ الحسین

السلام علیک یا ابا عبدالله

مولا اگر همه غایت خلقتم این باشد که توفیق یابم

نام حضرتت را بر زبان جاری کنم، بدان می بالم و مفتخرم.