سلام
فقط قابل توجه پدر ومادرای نگران
چند وقت پیش ورژن خارجی همین نرم افزار که کامل و قوی هم بود اومد فک میکنید چقد طول کشید تا خبرش تو نت بپیچه و راهای هک یا ددستکاری و نشون چیزای مطابق میل مادر و پدر را پیدا کنند؟؟؟؟
کمتر از 3 روز!!!
بهتون قول میدم هر بچه ای اگه بخواد تو فضای مجازی کاری کنه که پدر و مادرش بد میدونن و احتمال تنبیه هست حتی اگه پدر و مادرش رو هم 10 درصدم با کامپیوتر بلد باشن کار کنن چنان روش هایی داره که صدتا مث این نرم افزارا مچشو نگیره پس اگه خریدنیه پولتون رو هدر ندید اگه دانلودیه حجم تون:ok:
به جای تو حریم خصوصیش سرک کشیدن و مچ گیری روابطتونو دوستانه کنید
تیپ مادر و پدر نصیحت کن الان دیگه بچه ها قبول ندارن دوستش باشید
نسبت به چیزای کوچیک گیر ندید که وقتی ببینه به هرچیزی به اصطلاح گیربیخود میدید راجع به مسائل بزرگتر و مهم تر امکان نداره حرف بزنه
از تنبیه هات شدید و ترسوندنشم بیخیال شید که نهایتش 2ماه بیشتر طول نمیکشه
برگزاري جلسه خانه خوبان با موضوع: برفكهاي فرهنگي؛ بررسي و آسيبشناسي تاثير رسانه بر فرهنگ خانواده
به همت مديريت مشاوره و راهنمائي اين هفته نشستي با موضوع : "برفكهاي فرهنگ؛ بررسي و آسيبشناسي تاثير رسانه بر فرهنگ خانواده" از سلسله نشستهای خانه خوبان برگزار میگردد. عنوان جلسه: "برفكهاي فرهنگ؛ بررسي و آسيبشناسي تاثير رسانه بر فرهنگ خانواده" کارشناس: دكتر عبدالعظيم كريمي (روانشناس) و حجت الاسلام و المسلمين کهوند (کارشناس رسانه) زمان: یکشنبه 14-2-93 ساعت 18 مکان: بلوار امین، بلوار جمهوری، تالار موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
شركت در اين جلسه براي عموم آزاد است.
به نام خدا
برای اینکه کاربر اینترنت در دام شیطان و گناه نیوفته؛ باید بدونه الان که اومده پشت اینترنت؛ میخواد چیکار کنه؟
میخواد تحقیق کنه؟ میخواهد با اقوام خودش صحبت کنه؟ میخواد فلان کار رو کنه یا ....
کارش که مشخص شد؛ بیاد کارشو انجام بده؛ اینترنت رو قطع کنه.
خیلی از اوقات گناه های اینترنتی بخاطر بیکاری و جستجوی در مورد مطالب بی ربط شهوت انگیز یا صحبت کردن با نامحرمان و ... بوجود میاد . که اگه روی زمان و کاری که میخواد انجام بده مدیریت داشته باشه و فقط کاری (مشروعی) رو که میخواد انجام بده و بی خودی سرک نکشه؛ از این باب ان شاالله به گناهی نمی افته...
سلام بنده یه حرف کوتاه میزنم که امیدوارم مورد توجه قرار بگیره بعضی ها در سایتهای دینی مانند (اسک دین)سوء استفاده میکنند و بعضی ها از الفاظ نامناسبی که مغایر با قوانین اسلامی است ونامحرمان نباید چنین حرفهایی بزنند میزنند ،البته منظور بنده این نیست که حرفهای بزرگی میزنند اما کوچکش هم درست نیست ،مثلأ وقتی به پروفایل بعضی دوستان سر میزنیم با الفاضی که دیگر کاربران برای ایشان گذاشته اند با خود فکر میکنیم اینها به هم محرمند یا نه مثلأ (خانومی چه خبر چیکار میکنی )وکلی حرفهای دیگر که بنده بهترینش را گفتم آیا این بهتر نیست که به هدف ایجاد سایتهایی مانند اسک دین فکر کنیم و از سایتی که برای ترویجدین درست شده است در راه بی دینی استفاده نکنیم این برای جامعه اسلامی خوب نیست مسلمأ آنها که از چنین سایتهایی سوء استفاده میکنند حق الناس بگردنشان است و باید جوابگو باشند یاحق
زندگی ما شده خاله بازی گیر افتادیم تو دنیای مجازی گیر افتادیم و خودمونو باختیم چه دنیای عجیب غریبی ساختیم کی واسه عشقش نامه می نویسه چشم کی هر شب از جدایی خیسه کی دیگه قبل خواب کتاب می خونه بازم سوالم بی جواب می مونه صب(ح) تا غروب تو یوتویوب،تویی تر شب تا صب(ح) م تُو چت روما شر و ور نمی شه فهمید دیگه کی با کیه وقتی که فیس هممون بوکیه چقد بگم دیگه منو تگ نکن؟ اخلاق من خوبه منو سگ نکن! بعیده که بازم بیام تو والت اما بجاش با سر می رم توالت! می گی کاش این فاصله رو کم کنی چقد می گیری منو لایکم کنی؟ می گم بذار ختم به خیرش کنم یا بزنم عمتو شِیرش کنم! پز می دی هی به تعداد فرندات به فیل و اسبی که شدن کیش و مات نوشتی ظرفیت تمومه مردم دوستای نو بیان تو پیج بیستم با عکس تابلوت که رو وال گذاشتی دشمناتم میان برای آشتی اگه بیان پای تورو ببوسن بهتر از اینه که تو کف بپوسن مرتیکه سن خر پیر و داره پیام آی لاو یو واست می ذاره شیطونه می گه با دوپا بپریم دهن مهن یارو ...بگذریم! بازار تو اگه زیادی داغه از برکات عمل دماغه هلو شدی پریدی توی حلقم یادت میاد یه روزی بودی شلغم با فتوشاپ میمونو داف می کنن تک تک اندامتو صاف می کنن می خوای حماقتو تمومش کنی موی توی دماغتو مش کنی قیافه رو خدا داده بمون پاش هرجوری هستی باش ولی خودت باش ما بازی خوردیمو اونا راضین اونایی که شاهد این بازین وقتی که کاری واسه ما نداشتن هرچی بی کاره سر کار گذاشتن منی که از من مجازی سیرم کاش در دیوارمو گِل بگیرم
عنوان: سوزها سودها ( اخلاق كاربردي در فضاي مجازي) تأليف: محمدحسين قديري ناشر: پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي نوبت چاپ: اول / 1394 تلفن پژوهشگاه: 37604472-025
فهرست مطالب
مقدمه
فصل اول: کلیات(زيرساختها)
تعريف فضاي مجازي
ویژگی های فضای مجازی
فرق اخلاق در فضاي مجازي و حقيقي
تقواي سايبري
نظام ارزشي و امپرياليسم رسانه
اينترنت سود يا سوز، نعمت يا نقمت؟
فصل دوم:سودها (فرصت ها)
انواع و ابعاد سودها و فرصتها
1- فضاهاي سايبري سالم
2-صله رحم سايبري
3-ارشاد و امر به معروف و نهي از منكر سايبري
فصل سوم: سوزها (آسیبها)
ابعاد و انواع آسيبها
1-وبگردي و ولگردي اينترنتي
2-اخلاق پژوهشي و نقل مطالب
3-اعتیاد به اینترنت
4- خلوت اينترنتي و سيستم ايمني معنوي
6-اعتياد به پورنو (اخلاق جنسی)
7-عشق سايبري( اخلاق جنسيتي – محرم نامحرمي)
8- هنر گريز از خلوتهاي اينترنتي
9- ارتباط علمي آري رابطه نه
10-اخلاق معاشرت (دوستي، ازدواج، خانواده،)
الف) دوستي با نامحرم( اخلاق جنسيتي)
ب)همسرگزيني سنتي و سايبري
ج)همسرگزيني اينترنتي
د)همسريابي (موقت يا دائم)
هـ) همسرداري و اينترنت
و )غيرت و حياي سايبري
11)مكانيزمهاي دفاعي نفس اماره (انكار و توجيه)
12)رازپوشي و عيبپوشي
13)اشاعه فحشا
14)تجسس اينترنتي
15)اختلالات ذهني و گناهان سايبري
فهرست منابع
«خلوت دل» نیست جای صحبت اغیار
دیو چو بیرون رود فرشته درآید
مقدمه
تصور كنيد ميخواهيم به ديدن جنگلي بسيار زيبا برويم كه در آن گلها و ميوههاي وحشي و دارويي، آبشار زيبا، وجود دارد با اين حال در اين جنگل حيوانات وحشي، قارچهاي زيبا و مارهاي خوش خط و خال سمّي و كشنده هم هست عقل حكم ميكند از تجارب جنگلبانان، سازمانها و افراد آشناي به اين جنگل كمك بگيريم و برنامهاي بريزيم تا از آن استفاده كنيم و لذت ببريم و از آسيبهايش در امان باشيم فضاي مجازي به دليل ويژگيهاي خاصش چنان كششي ايجاد كرده است كه پژوهشگران، سياحتگران و جهانگردان اين دنيا را با جو جادوياش مسحور خود كرده است، اما نبايد غافل شويم كه كارشناسان اخلاقي، مشاوران خانواده و «سران جامعه اطلاعاتي جهان» نگران سيل آسيبهاي اخلاقي در كنار تحولات ارتباطات و اطلاعات هستند[1]متأسفانه با اين كه آسيبهاي اخلاقي جدي است و مردم استقبال بسيار زيادي از فضاي مجازي كردهاند، ولي با فقر شديد كتاب و نرم افزار در اين حوزه مواجه هستيم در اين كتاب ضمن آشنايي با اين آسيبهاي مهم با استفاده از فرصتهاي اخلاقي و راههايي رويارويي با آسيبها آشنا ميشويم فضاي مجازي ولي اثرگذار فضاي مجازي به معناي فضاي خيالي نيست شايد بهتر باشد بگوييم فضاي سايبري تا از تأثير اين فضا غفلت نشود و از آن تصور فضاي خيالي و غيرواقعي نشود اگر شاعر در دنياي واقعي ميگويد: تو اول بگو با کیان زیستی // پس آنگه بگویم که تو کیستی، كارشناسان امر تربيت نيز تأكيد زيادي دارند كه فضاي مجازي بايد سالم باشد آنها به ما ميگويند: تو اول بگو به كدام سايتها انس داري چه محتوايي برايت ارسال ميشود و براي ديگران ارسال ميكني، با چه افرادي در ارتباط هستي و يا آنها را به ليست خود اضافه كردهاي و يا چت ميكني، در گوشي و رايانه خود چه كتب، فيلم يا تصاويري ذخيره كردهاي تا بگويم كيستي؟ اغلب شيوههاي تبليغي غرب نامريي و پنهان است لازم است براي دفع و دفن آسيبهاي اين فضا با افزايش بينش از شيوههاي غيرمستقيم كمك بگيريم گاهي بيان آسيبها از زبان غير متوليان پرورشي مانند پليس فتا و يا متخصصان فن آوري اطلاعات و ارتباطات بانفوذتر است
آنچه خواهيد خواند:
اين كتاب سه فصل دارد:
o كليات( زيرساختها)،
o فصل دوم: سودها و سورها( فرصتها)،
o فصل سوم: سوزها و سوگها(آسيبها)
در اين كتاب فرصتها و آسيبهاي مهم اخلاقي بيان شده است ولي بر بحث آسيبها بيشتر تأكيد كرده ايم چرا كه دفع ضرر از جلب منفعت مهمتر است و پيشگيري قبل از درمان عاقلانهتر استهر كدام از ما بايد نقش افسران جنگ نرم داشته باشيم متأسفانه بسياري از افراد متدين وسيله و ابزارهاي فضاي مجازيمانند وايبر، لاين، تانگو، اينستاگرام و تلگرام و را اهداف نهايي خود قرار داده اند؛ در حالي كه «شبيخون فرهنگي» جدي است به تشكيل گروههاي دوستانه براي ارسال پيامهاي تبريك و تسليت، لطيفه و حديث بسنده ميكنيم در بسياري از خانوادهها افراد با تحصيلات پايين يا افراد فارغ و بيكار بدون آگاهي از آسيبهاي اخلاقي و امنيتي، بيشتر با كاربرد اين نرمافزارها براي مقاصد سطحي آشناتر است روشن است شركتهاي ارائه خدمات تلفن همراه و اينترنت داخلي به شدت دنبال مقاصد مادي خوداند شما بارها تذكر ميدهيد كه من نيازي به پيامهاي تبليغي شما ندارم ولي اين آنها تبليغات نسبتا سالم خود را قطع نميكنند و تلاش ميكنند با ترغيب تلبيغ بر تعداد كاربران و زمان استفاده بيفزايند فرمانده و سكاندار كشتي فضاي مجازي هم امپرياليسم رسانه است هشيار نباشيم ما را متناسب با مباني فرهنگ خود به مقصد سازگار با اهداف خود سوق ميدهد
تشكر و سپاس
اگر چه به دليل سالهاي متمادي كار در فضاي مجازي با چم و خم و «سودها» و «سوزها»ي اين دنيا تا حدوي آشنا شدهام، ولي انصافا نوشتن كتاب اخلاقي با بضاعت كم اخلاقي اين حقير تناسب ندارد چه كنم كه اميدوارم به رحمت خداوند رحمان و دعاي خير خوبانش به قول شاعر
افراد صالح چون ائمه اطهار( عليهم السلام) «امام شهدا» و «شهداي امام» و «علماي وارسته» را دوست دارم، ولي تا رسيدن به عروج عرفاني آنها فاصله زيادي دارم اميدوارم خداوند به بركت ايشان از جرعه وصال و تقوايش در جام ذهن و پياله قلبم بريزد در آخر بر خود لازم ميدانم از سه بزرگوار تشكر ويژه كنم:
o استاد بزرگوار حجت الاسلام و المسلمين دكتر آقاتهراني كه با مشغله زيادي كه داشتند با حوصله اين اثر را مطالعه و راهنمايي كردند و براي نشرش دلگرم كردند
o و دوست صميمي جناب حجت الاسلام و المسلمين حاج آقا محمد مهدي عباسي آغوي مدير گروه و مشوقم در نگارش اين اثر
o نيز از جناب آقاي عزيزي همكار اجرايي گروه اخلاق و تربيت كه اهتمام جدي در پيگيري و سؤال از فرايند پژوهش براي تكميل اثر در وقت مقرر بودند
م ح قديري
نيمه شعبان سال 1394
[/HR] [1] . شرودر كتي اي، كليدهاي همراهي و مراقبت از نوجوانان در اينترنت، ص14. نيز رك: پيشوايي فريده و رضايي مريم، قاب جادو(آسيبهاي اينترنت و تلويزيون در غرب)، موسسه انتشارات كتاب نشر، چ1، تهران، 1392.
به گزارش خبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، اخيرا برخی افراد سودجو و فرصتطلب با ارسال پيامک با مضمون اينکه «در يک قرعه کشی برنده جايزه شدهايد» و يا با معرفی خود در قالب کارمند اپراتور تلفن همراه، با شماره تلفن اعتباری ضمن تماس با شهروندان شماره حساب يا شماره کارت عابر بانک آنها را به قصد واريز وجه، دريافت کرده و پس از مدتی طی تماس تلفنی با قربانی از او میخواهند تا حساب بانکی خود را کنترل کند در حالیکه هيچ مبلغی به حساب قربانی واريز نشده است.
............
در همین زمینه بابایی، سرپرست دادسرای جرایم رایانهای یادداشتی کوتاه را در اختیار خبرگزاری میزان قرار داده که در ادامه میخوانید.
علیرغم اطلاعرسانیهای صورت گرفته موضوع کلاهبرداری پیامکی و تلفنی همچنان در اقشار مختلف ادامه دارد.
موضوع ابتداء با پیامک یا تماس تلفنی با مالباخته شروع و بر اساس ضعف کاری مالباخته، سناریوی کلاهبرداری اجراء و طراحی میشود.
کلاهبردار خود را منتسب به ارگانها و نهادهای دولتی و لشگری وامنیتی معرفی میکند و با هوش اجتماعی بالا، شیوایی بیان و به جهت عدم اطلاع کافی مالباخته یا سوءاستفاده از احساسات و غرایض مادی وی مالباخته را تحت تاثیر قرار داده وقدرت و فرصت استنتاج و تحلیل را از مالباخته میگیرد و به نتیجه میرسد.
این کلاهبرداران از هر مناسبت اجتماعی اعم از اعیاد مذهبی- سفرهای زیارتی- موضوعات ارزی و مالی- اعتقادات مذهبی و غیره سوءاستفاده میکنند و حتی از اقشار تحصلیکرده نیز کلاهبرداری کردهاند.
با توجه به این که به هیچ نوع انتقال وجه به حساب شخصی احتیاج به حضور شخص نزد دستگاه خود پرداز و انجام عملیات ندارد، لذا از شهروندان خواسته میشود در پی تماس تلفنی یا ارسال پیامک مبنی بر برنده شدن در مسابقات یا واریز وجه به حساب آنها از حضور و انجام عملیات با دستگاه خود پرداز خودداری کنند.
بابایی رئیس دادسرای جرائم رایانه ای در گفتوگو با خبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، در ارتباط با تهدیدهایی که در معرض کاربران فضای مجازی قرار دارد، اظهار کرد: یکی از خطرهایی که کاربران فضای مجازی را تهدید میکند استفاده از برخی بازیهای رایانهای معروف به بازیهای استراتژیک است.
وی ادامه داد: از آنجایی که انتقال بخشی از این بازیها مستلزم در اختیار گذاشتن حساب کاربری و رمز ایمیل فروشندگان است، این امر راه را برای ورود به حریم شخصی افراد و سوءاستفاده از آن را هموار کرده است.
رئیس دادسرای جرائم رایانهای در پایان خاطرنشان کرد: خریداران و فروشندگان این نوع بازیها از واگذاری آن با رمز ایمیل خودشان خوداری کنند چرا که این اقدام بررسی و کنترل اطلاعات شخصی و سوءاستفاده از حریم شخصی آنها را در پی دارد.
تجربه تلخ فضای مجازی ناسزا گفتن و زود قضاوت کردن دوستان و کاربران بوده
البته برخی از آقایون اراذل و اوباش هم به ما ارادت دارن گاهی بی نصیبمون نمی کنن و خلاصه.......
جاج آقایی می گفت زندان اصفهان فعالیت تبلیغی می کردم یه روز یه لاتی اومد گفت حاجی آم علیکم
گفتم سلام علیکم و رحمت الله و برکاته و...
گفتم: راست و حسینیش دلم پره و گرفته. نمی دونم چرا می خوام بهت فحش بدم
گفتم: اون وقت احساس خوبی پیدا میکنه گفت آره
گفتم: خب معطلی چی هستی؟
چشمت روز بد نبینه آقا و خانم بد ندیده دیدم چشماش رو بست و دهانش را باز کرد و بلند بلند هر چه خواست بار مون کرد. موندم بودم دهنش رو بگیرم، در گوشم رو بگیریم، فرار کنم یا به ارادت مندانی که جزء همون اراذل اوباش بودن بگم حالش رو بکنین تو قوطی کبریت تو همین فکر بودم که ساکت شد و گفت آخیش دلم خنک شود خیر دنیا و آخرت ببینی.
البته فحشم داد ولی الان مرید سفت و سختمون شده و حسابی تحویلمون میگره و یاد اون روز که میفته شرمنده میشه
........
البته ظرفیت ها هم فرقی می کنه
یه روز روحانی مسنی گفت من دیگه مرکز ملی نمیام چندباری تماس گرفتند و فحش دادن من نمی تونم تحمل کنم
یه روحانی دیگه می گفت: از یه پارتی تماس گرفت و سر به سرم گذاشتن. به رو نیاوردم میگفتن داریم عشق و صفا می کنیم و.....فردا تماس گرفتند با کد من کار داشتن صدای هق هق گریه بلند بود می گفت دیروز خیلی شرمنده بزرگواری شما شدم حاج آقا من میخوام توبه کنم راه بازگشتی هست.....و به آغوش گرم خدا باز گشت و الانم از ما بهترون شده (البته از جنس انسی نه جنی)
خدا یا ظرفیت فحش شنیدن به ما بده و در برابر فحش ندادن بده( داستان امام حسن و مرد شامی را شنیده اید؟ خونده اید؟
خب بد نیست بازنگری کنیم
فقط با صبر کردن در مقابل بی ادبی تونسته بود کسی رو هدایت کنه، فوق العاده است
سوال اینه که ما در فضای مجازی با کسانی که خودشون رو همجنس معرفی می کنند می تونیم شوخی کنیم؟ یا غیر رسمی حرف بزنیم؟ در صورتی که هیچ دلیلی بر اثبات مدعای اونها نداریم و اگه خدایی نکرده یکدفعه طرف بگه من جنس مخالفم! آیا حس گناهکار بودن سراغ آدم نمیاد؟ اگه این حس سراغمون بیاد باید چیکارش کنیم؟ مسلما مذهبی ها اهل هرجور حرف زدنی با نامحرم نیستند این مسئله باعث نمیشه قبحش در نظرمون بشکنه؟ من کلا از شکستن قبح گناه می ترسم!
و اگه این حس گناهکاری سراغمون نیاد یه جای کارمون میلنگه؟
کلا مسئله رو روشن کنید استاد گرامی
فقط با صبر کردن در مقابل بی ادبی تونسته بود کسی رو هدایت کنه، فوق العاده است
سوال اینه که ما در فضای مجازی با کسانی که خودشون رو همجنس معرفی می کنند می تونیم شوخی کنیم؟ یا غیر رسمی حرف بزنیم؟ در صورتی که هیچ دلیلی بر اثبات مدعای اونها نداریم و اگه خدایی نکرده یکدفعه طرف بگه من جنس مخالفم! آیا حس گناهکار بودن سراغ آدم نمیاد؟ اگه این حس سراغمون بیاد باید چیکارش کنیم؟ مسلما مذهبی ها اهل هرجور حرف زدنی با نامحرم نیستند این مسئله باعث نمیشه قبحش در نظرمون بشکنه؟ من کلا از شکستن قبح گناه می ترسم!
و اگه این حس گناهکاری سراغمون نیاد یه جای کارمون میلنگه؟
کلا مسئله رو روشن کنید استاد گرامی
سلام
سؤال دقيقي است
بله واقعا در فضاي تاريك و به ظاهر خورشيدي مجازي بايد با عصاي احتياط حركت كنيم. به نظرم مي تونيد دوستانتان را از بين سايت هاي ديني و شناخته شده انتخاب كنيد مانند خانم هايي كه در اين سايت هستند و سابقه طولاني دارند
و از خانواده هاي اصيل و ديني هستند و اهل مراعات.
خبرگزاری میزان – بابایی از دستگیری یک کلاهبردار در فضای مجازی خبر داد و گفت: این فرد با انتشار تصاویر مستجهن و مبتذل نسبت به کلاهبرداری از 30 کاربر فضای مجازی اقدام کرده بود و مالباختگان به خاطر هوا و هوس فریب خوردهاند.
«بابایی» معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای جرایم رایانهای استان تهران در گفتوگو با خبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، از دستگیری یک کلاهبردار در فضای مجازی خبر داد و گفت: این فرد با انتشار
عکسها و تصاویری مستهجن و مبتذل به اخاذی و کلاهبرداری در فضای مجازی اقدام میکرد که با تلاش و پیگیری قوه قضائیه دستگیر شد.
وی ادامه داد: این فرد خود را به عنوان زن به کاربران معرفی میکرد و تحت این پوشش با شناسایی طعمههایش از آنها میخواست که در حساب بانکی که معرفی کرده بود، مبالغی را واریز کنند.
بابایی تصریح کرد: این فرد قبل از دستگیری با خالی کردن حساب 30 نفر به کلاهبرداری و اخاذی از آنها اقدام کرده بود و مالباختگان به خاطر هوا و هوس فریب خوردهاند.
کبوتر با کبوتر چیپس با ماست
دروغ میگه طرف خوشکل تراز ماست:Nishkhand:
تو این دنیای مرموز مجازی
که نه پیداست کی دزده کی قاضی
که اقدس توش شده ریتا و مهسا
بطول خانم شده مهناز وطناز
کامنت ولایک وپست و چسب بینی
توهربرنامه مجبوری ببینی
طرف داره نخ قالی میریسه
کامنت داده ی هفته س انگلیسه:khaneh:
طرف بیش از یه سال یار باماست
میگفت سولماز اسمش شکل پریاست
پریشب تازه فهمیدیم عاقاست
کبوتربا کبوتر چیپس باماست:Cheshmak:
با سلام
اتفاقاً یکی از مسائلی که امروزه و با توجه به شرایط زمانی حاکم مبحث اخلاق مجازی خیلی کاربردی و قابل توجه هست...اینکه افراد در فضای مجازی شخصیت مجازی هم پیدا می کنند و از طرفی با وجود دسترسی به نامها و اکانت های کاربری مختلف در تمام زمینه ها!!! وجود داره لزوم رعایت تقوی و اخلاق مدار بودن در این عرصه کاملاً بجا و مشهوده...
مصداق بارز این حرف بنده، در همان ارتباط با نامحرم در این فضای وانفسای مجازی نمود پیدا کرده...
پس در وهله اول :
اخلاق ارتبازط با نامحرم
البته در سایر موارد همانطور که برخی افراد در همین تاپیک نظر دادند میشه اخلاق مجازی رو تعمیم داد، مثل اخلاق پژوهشی که به نظر بنده بیشتر در بحث حق کپی و استفاده از منابع و ماخذ در موضوعات پژوهشی است...
سلام
فقط قابل توجه پدر ومادرای نگران
چند وقت پیش ورژن خارجی همین نرم افزار که کامل و قوی هم بود اومد فک میکنید چقد طول کشید تا خبرش تو نت بپیچه و راهای هک یا ددستکاری و نشون چیزای مطابق میل مادر و پدر را پیدا کنند؟؟؟؟
کمتر از 3 روز!!!
بهتون قول میدم هر بچه ای اگه بخواد تو فضای مجازی کاری کنه که پدر و مادرش بد میدونن و احتمال تنبیه هست حتی اگه پدر و مادرش رو هم 10 درصدم با کامپیوتر بلد باشن کار کنن چنان روش هایی داره که صدتا مث این نرم افزارا مچشو نگیره پس اگه خریدنیه پولتون رو هدر ندید اگه دانلودیه حجم تون:ok:
به جای تو حریم خصوصیش سرک کشیدن و مچ گیری روابطتونو دوستانه کنید
تیپ مادر و پدر نصیحت کن الان دیگه بچه ها قبول ندارن دوستش باشید
نسبت به چیزای کوچیک گیر ندید که وقتی ببینه به هرچیزی به اصطلاح گیربیخود میدید راجع به مسائل بزرگتر و مهم تر امکان نداره حرف بزنه
از تنبیه هات شدید و ترسوندنشم بیخیال شید که نهایتش 2ماه بیشتر طول نمیکشه
برگزاري جلسه خانه خوبان با موضوع: برفكهاي فرهنگي؛ بررسي و آسيبشناسي تاثير رسانه بر فرهنگ خانواده

به همت مديريت مشاوره و راهنمائي اين هفته نشستي با موضوع : "برفكهاي فرهنگ؛ بررسي و آسيبشناسي تاثير رسانه بر فرهنگ خانواده" از سلسله نشستهای خانه خوبان برگزار میگردد.
عنوان جلسه: "برفكهاي فرهنگ؛ بررسي و آسيبشناسي تاثير رسانه بر فرهنگ خانواده"
کارشناس: دكتر عبدالعظيم كريمي (روانشناس) و حجت الاسلام و المسلمين کهوند (کارشناس رسانه)
زمان: یکشنبه 14-2-93 ساعت 18
مکان: بلوار امین، بلوار جمهوری، تالار موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
شركت در اين جلسه براي عموم آزاد است.
براي تهيه سخنراني:
http://moshavere.org/
به نام خدا
برای اینکه کاربر اینترنت در دام شیطان و گناه نیوفته؛ باید بدونه الان که اومده پشت اینترنت؛ میخواد چیکار کنه؟
میخواد تحقیق کنه؟ میخواهد با اقوام خودش صحبت کنه؟ میخواد فلان کار رو کنه یا ....
کارش که مشخص شد؛ بیاد کارشو انجام بده؛ اینترنت رو قطع کنه.
خیلی از اوقات گناه های اینترنتی بخاطر بیکاری و جستجوی در مورد مطالب بی ربط شهوت انگیز یا صحبت کردن با نامحرمان و ... بوجود میاد . که اگه روی زمان و کاری که میخواد انجام بده مدیریت داشته باشه و فقط کاری (مشروعی) رو که میخواد انجام بده و بی خودی سرک نکشه؛ از این باب ان شاالله به گناهی نمی افته...
خلاصه در اینترنت بیکار نباشیم.
سلام بنده یه حرف کوتاه میزنم که امیدوارم مورد توجه قرار بگیره بعضی ها در سایتهای دینی مانند (اسک دین)سوء استفاده میکنند و بعضی ها از الفاظ نامناسبی که مغایر با قوانین اسلامی است ونامحرمان نباید چنین حرفهایی بزنند میزنند ،البته منظور بنده این نیست که حرفهای بزرگی میزنند اما کوچکش هم درست نیست ،مثلأ وقتی به پروفایل بعضی دوستان سر میزنیم با الفاضی که دیگر کاربران برای ایشان گذاشته اند با خود فکر میکنیم اینها به هم محرمند یا نه مثلأ (خانومی چه خبر چیکار میکنی )وکلی حرفهای دیگر که بنده بهترینش را گفتم آیا این بهتر نیست که به هدف ایجاد سایتهایی مانند اسک دین فکر کنیم و از سایتی که برای ترویجدین درست شده است در راه بی دینی استفاده نکنیم این برای جامعه اسلامی خوب نیست مسلمأ آنها که از چنین سایتهایی سوء استفاده میکنند حق الناس بگردنشان است و باید جوابگو باشند یاحق
[h=1]فضای مجازی ، فوائد و مضرات آن[/h]
اسکارفیس بوک
زندگی ما شده خاله بازی
گیر افتادیم تو دنیای مجازی
گیر افتادیم و خودمونو باختیم
چه دنیای عجیب غریبی ساختیم
کی واسه عشقش نامه می نویسه
چشم کی هر شب از جدایی خیسه
کی دیگه قبل خواب کتاب می خونه
بازم سوالم بی جواب می مونه
صب(ح) تا غروب تو یوتویوب،تویی تر
شب تا صب(ح) م تُو چت روما شر و ور
نمی شه فهمید دیگه کی با کیه
وقتی که فیس هممون بوکیه
چقد بگم دیگه منو تگ نکن؟
اخلاق من خوبه منو سگ نکن!
بعیده که بازم بیام تو والت
اما بجاش با سر می رم توالت!
می گی کاش این فاصله رو کم کنی
چقد می گیری منو لایکم کنی؟
می گم بذار ختم به خیرش کنم
یا بزنم عمتو شِیرش کنم!
پز می دی هی به تعداد فرندات
به فیل و اسبی که شدن کیش و مات
نوشتی ظرفیت تمومه مردم
دوستای نو بیان تو پیج بیستم
با عکس تابلوت که رو وال گذاشتی
دشمناتم میان برای آشتی
اگه بیان پای تورو ببوسن
بهتر از اینه که تو کف بپوسن
مرتیکه سن خر پیر و داره
پیام آی لاو یو واست می ذاره
شیطونه می گه با دوپا بپریم
دهن مهن یارو ...بگذریم!
بازار تو اگه زیادی داغه
از برکات عمل دماغه
هلو شدی پریدی توی حلقم
یادت میاد یه روزی بودی شلغم
با فتوشاپ میمونو داف می کنن
تک تک اندامتو صاف می کنن
می خوای حماقتو تمومش کنی
موی توی دماغتو مش کنی
قیافه رو خدا داده بمون پاش
هرجوری هستی باش ولی خودت باش
ما بازی خوردیمو اونا راضین
اونایی که شاهد این بازین
وقتی که کاری واسه ما نداشتن
هرچی بی کاره سر کار گذاشتن
منی که از من مجازی سیرم
کاش در دیوارمو گِل بگیرم
(اخلاق كاربردي در فضاي مجازي)
Applied ethics in Cyberspace
عنوان: سوزها سودها ( اخلاق كاربردي در فضاي مجازي)
تأليف: محمدحسين قديري
ناشر: پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي
نوبت چاپ: اول / 1394
تلفن پژوهشگاه: 37604472-025
فهرست مطالب
مقدمه
فصل اول: کلیات(زيرساختها)
تعريف فضاي مجازي
ویژگی های فضای مجازی
فرق اخلاق در فضاي مجازي و حقيقي
تقواي سايبري
نظام ارزشي و امپرياليسم رسانه
اينترنت سود يا سوز، نعمت يا نقمت؟
فصل دوم:سودها (فرصت ها)
انواع و ابعاد سودها و فرصتها
1- فضاهاي سايبري سالم
2-صله رحم سايبري
3-ارشاد و امر به معروف و نهي از منكر سايبري
فصل سوم: سوزها (آسیبها)
ابعاد و انواع آسيبها
1-وبگردي و ولگردي اينترنتي
2-اخلاق پژوهشي و نقل مطالب
3-اعتیاد به اینترنت
4- خلوت اينترنتي و سيستم ايمني معنوي
6-اعتياد به پورنو (اخلاق جنسی)
7-عشق سايبري( اخلاق جنسيتي – محرم نامحرمي)
8- هنر گريز از خلوتهاي اينترنتي
9- ارتباط علمي آري رابطه نه
10-اخلاق معاشرت (دوستي، ازدواج، خانواده،)
الف) دوستي با نامحرم( اخلاق جنسيتي)
ب)همسرگزيني سنتي و سايبري
ج)همسرگزيني اينترنتي
د)همسريابي (موقت يا دائم)
هـ) همسرداري و اينترنت
و )غيرت و حياي سايبري
11)مكانيزمهاي دفاعي نفس اماره (انكار و توجيه)
12)رازپوشي و عيبپوشي
13)اشاعه فحشا
14)تجسس اينترنتي
15)اختلالات ذهني و گناهان سايبري
فهرست منابع
«خلوت دل» نیست جای صحبت اغیار
دیو چو بیرون رود فرشته درآید
مقدمه
تصور كنيد ميخواهيم به ديدن جنگلي بسيار زيبا برويم كه در آن گلها و ميوههاي وحشي و دارويي، آبشار زيبا، وجود دارد با اين حال در اين جنگل حيوانات وحشي، قارچهاي زيبا و مارهاي خوش خط و خال سمّي و كشنده هم هست عقل حكم ميكند از تجارب جنگلبانان، سازمانها و افراد آشناي به اين جنگل كمك بگيريم و برنامهاي بريزيم تا از آن استفاده كنيم و لذت ببريم و از آسيبهايش در امان باشيم فضاي مجازي به دليل ويژگيهاي خاصش چنان كششي ايجاد كرده است كه پژوهشگران، سياحتگران و جهانگردان اين دنيا را با جو جادوياش مسحور خود كرده است، اما نبايد غافل شويم كه كارشناسان اخلاقي، مشاوران خانواده و «سران جامعه اطلاعاتي جهان» نگران سيل آسيبهاي اخلاقي در كنار تحولات ارتباطات و اطلاعات هستند[1]متأسفانه با اين كه آسيبهاي اخلاقي جدي است و مردم استقبال بسيار زيادي از فضاي مجازي كردهاند، ولي با فقر شديد كتاب و نرم افزار در اين حوزه مواجه هستيم در اين كتاب ضمن آشنايي با اين آسيبهاي مهم با استفاده از فرصتهاي اخلاقي و راههايي رويارويي با آسيبها آشنا ميشويم
فضاي مجازي ولي اثرگذار
فضاي مجازي به معناي فضاي خيالي نيست شايد بهتر باشد بگوييم فضاي سايبري تا از تأثير اين فضا غفلت نشود و از آن تصور فضاي خيالي و غيرواقعي نشود اگر شاعر در دنياي واقعي ميگويد: تو اول بگو با کیان زیستی // پس آنگه بگویم که تو کیستی، كارشناسان امر تربيت نيز تأكيد زيادي دارند كه فضاي مجازي بايد سالم باشد آنها به ما ميگويند: تو اول بگو به كدام سايتها انس داري چه محتوايي برايت ارسال ميشود و براي ديگران ارسال ميكني، با چه افرادي در ارتباط هستي و يا آنها را به ليست خود اضافه كردهاي و يا چت ميكني، در گوشي و رايانه خود چه كتب، فيلم يا تصاويري ذخيره كردهاي تا بگويم كيستي؟ اغلب شيوههاي تبليغي غرب نامريي و پنهان است لازم است براي دفع و دفن آسيبهاي اين فضا با افزايش بينش از شيوههاي غيرمستقيم كمك بگيريم گاهي بيان آسيبها از زبان غير متوليان پرورشي مانند پليس فتا و يا متخصصان فن آوري اطلاعات و ارتباطات بانفوذتر است
آنچه خواهيد خواند:
اين كتاب سه فصل دارد:
o كليات( زيرساختها)،
o فصل دوم: سودها و سورها( فرصتها)،
o فصل سوم: سوزها و سوگها(آسيبها)
در اين كتاب فرصتها و آسيبهاي مهم اخلاقي بيان شده است ولي بر بحث آسيبها بيشتر تأكيد كرده ايم چرا كه دفع ضرر از جلب منفعت مهمتر است و پيشگيري قبل از درمان عاقلانهتر استهر كدام از ما بايد نقش افسران جنگ نرم داشته باشيم متأسفانه بسياري از افراد متدين وسيله و ابزارهاي فضاي مجازيمانند وايبر، لاين، تانگو، اينستاگرام و تلگرام و را اهداف نهايي خود قرار داده اند؛ در حالي كه «شبيخون فرهنگي» جدي است به تشكيل گروههاي دوستانه براي ارسال پيامهاي تبريك و تسليت، لطيفه و حديث بسنده ميكنيم در بسياري از خانوادهها افراد با تحصيلات پايين يا افراد فارغ و بيكار بدون آگاهي از آسيبهاي اخلاقي و امنيتي، بيشتر با كاربرد اين نرمافزارها براي مقاصد سطحي آشناتر است روشن است شركتهاي ارائه خدمات تلفن همراه و اينترنت داخلي به شدت دنبال مقاصد مادي خوداند شما بارها تذكر ميدهيد كه من نيازي به پيامهاي تبليغي شما ندارم ولي اين آنها تبليغات نسبتا سالم خود را قطع نميكنند و تلاش ميكنند با ترغيب تلبيغ بر تعداد كاربران و زمان استفاده بيفزايند فرمانده و سكاندار كشتي فضاي مجازي هم امپرياليسم رسانه است هشيار نباشيم ما را متناسب با مباني فرهنگ خود به مقصد سازگار با اهداف خود سوق ميدهد
تشكر و سپاس
اگر چه به دليل سالهاي متمادي كار در فضاي مجازي با چم و خم و «سودها» و «سوزها»ي اين دنيا تا حدوي آشنا شدهام، ولي انصافا نوشتن كتاب اخلاقي با بضاعت كم اخلاقي اين حقير تناسب ندارد چه كنم كه اميدوارم به رحمت خداوند رحمان و دعاي خير خوبانش به قول شاعر
اُحِبُّ الصَّالِحِینَ وَ لَستُ مِنهُم ** لَعَلَّ اللهَ یَرزُقُنِی صَلاحاً؛
افراد صالح چون ائمه اطهار( عليهم السلام) «امام شهدا» و «شهداي امام» و «علماي وارسته» را دوست دارم، ولي تا رسيدن به عروج عرفاني آنها فاصله زيادي دارم اميدوارم خداوند به بركت ايشان از جرعه وصال و تقوايش در جام ذهن و پياله قلبم بريزد در آخر بر خود لازم ميدانم از سه بزرگوار تشكر ويژه كنم:
o استاد بزرگوار حجت الاسلام و المسلمين دكتر آقاتهراني كه با مشغله زيادي كه داشتند با حوصله اين اثر را مطالعه و راهنمايي كردند و براي نشرش دلگرم كردند
o و دوست صميمي جناب حجت الاسلام و المسلمين حاج آقا محمد مهدي عباسي آغوي مدير گروه و مشوقم در نگارش اين اثر
o نيز از جناب آقاي عزيزي همكار اجرايي گروه اخلاق و تربيت كه اهتمام جدي در پيگيري و سؤال از فرايند پژوهش براي تكميل اثر در وقت مقرر بودند
م ح قديري
نيمه شعبان سال 1394
[/HR] [1] . شرودر كتي اي، كليدهاي همراهي و مراقبت از نوجوانان در اينترنت، ص14. نيز رك: پيشوايي فريده و رضايي مريم، قاب جادو(آسيبهاي اينترنت و تلويزيون در غرب)، موسسه انتشارات كتاب نشر، چ1، تهران، 1392.
به گزارش خبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، اخيرا برخی افراد سودجو و فرصتطلب با ارسال پيامک با مضمون اينکه «در يک قرعه کشی برنده جايزه شدهايد» و يا با معرفی خود در قالب کارمند اپراتور تلفن همراه، با شماره تلفن اعتباری ضمن تماس با شهروندان شماره حساب يا شماره کارت عابر بانک آنها را به قصد واريز وجه، دريافت کرده و پس از مدتی طی تماس تلفنی با قربانی از او میخواهند تا حساب بانکی خود را کنترل کند در حالیکه هيچ مبلغی به حساب قربانی واريز نشده است.
............
در همین زمینه بابایی، سرپرست دادسرای جرایم رایانهای یادداشتی کوتاه را در اختیار خبرگزاری میزان قرار داده که در ادامه میخوانید.
علیرغم اطلاعرسانیهای صورت گرفته موضوع کلاهبرداری پیامکی و تلفنی همچنان در اقشار مختلف ادامه دارد.
موضوع ابتداء با پیامک یا تماس تلفنی با مالباخته شروع و بر اساس ضعف کاری مالباخته، سناریوی کلاهبرداری اجراء و طراحی میشود.
کلاهبردار خود را منتسب به ارگانها و نهادهای دولتی و لشگری وامنیتی معرفی میکند و با هوش اجتماعی بالا، شیوایی بیان و به جهت عدم اطلاع کافی مالباخته یا سوءاستفاده از احساسات و غرایض مادی وی مالباخته را تحت تاثیر قرار داده وقدرت و فرصت استنتاج و تحلیل را از مالباخته میگیرد و به نتیجه میرسد.
این کلاهبرداران از هر مناسبت اجتماعی اعم از اعیاد مذهبی- سفرهای زیارتی- موضوعات ارزی و مالی- اعتقادات مذهبی و غیره سوءاستفاده میکنند و حتی از اقشار تحصلیکرده نیز کلاهبرداری کردهاند.
با توجه به این که به هیچ نوع انتقال وجه به حساب شخصی احتیاج به حضور شخص نزد دستگاه خود پرداز و انجام عملیات ندارد، لذا از شهروندان خواسته میشود در پی تماس تلفنی یا ارسال پیامک مبنی بر برنده شدن در مسابقات یا واریز وجه به حساب آنها از حضور و انجام عملیات با دستگاه خود پرداز خودداری کنند.
انتهای پیام/
برچسب ها: سرپرست دادسرای جرائم رایانه ای ، کلاهبرداری پیامکی ، پیامک انبوه ، sms scam ، sms ، بابایی سرپرست دادسرای جرائم رایانه ای ، مجازات کلاهبرداری پیامکی ، خبرگزاری میزان ، کلاهبرداران پیامکی
بابایی رئیس دادسرای جرائم رایانه ای در گفتوگو با خبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، در ارتباط با تهدیدهایی که در معرض کاربران فضای مجازی قرار دارد، اظهار کرد: یکی از خطرهایی که کاربران فضای مجازی را تهدید میکند استفاده از برخی بازیهای رایانهای معروف به بازیهای استراتژیک است.
وی ادامه داد: از آنجایی که انتقال بخشی از این بازیها مستلزم در اختیار گذاشتن حساب کاربری و رمز ایمیل فروشندگان است، این امر راه را برای ورود به حریم شخصی افراد و سوءاستفاده از آن را هموار کرده است.
رئیس دادسرای جرائم رایانهای در پایان خاطرنشان کرد: خریداران و فروشندگان این نوع بازیها از واگذاری آن با رمز ایمیل خودشان خوداری کنند چرا که این اقدام بررسی و کنترل اطلاعات شخصی و سوءاستفاده از حریم شخصی آنها را در پی دارد.
آقای بابایی یکی از دوستان طلبه بسیار مقید و زیرک است
فقط با صبر کردن در مقابل بی ادبی تونسته بود کسی رو هدایت کنه، فوق العاده است
سوال اینه که ما در فضای مجازی با کسانی که خودشون رو همجنس معرفی می کنند می تونیم شوخی کنیم؟ یا غیر رسمی حرف بزنیم؟ در صورتی که هیچ دلیلی بر اثبات مدعای اونها نداریم و اگه خدایی نکرده یکدفعه طرف بگه من جنس مخالفم! آیا حس گناهکار بودن سراغ آدم نمیاد؟ اگه این حس سراغمون بیاد باید چیکارش کنیم؟ مسلما مذهبی ها اهل هرجور حرف زدنی با نامحرم نیستند این مسئله باعث نمیشه قبحش در نظرمون بشکنه؟ من کلا از شکستن قبح گناه می ترسم!
و اگه این حس گناهکاری سراغمون نیاد یه جای کارمون میلنگه؟
کلا مسئله رو روشن کنید استاد گرامی
خیلی جالب بوووووووووووووود
سوال اینه که ما در فضای مجازی با کسانی که خودشون رو همجنس معرفی می کنند می تونیم شوخی کنیم؟ یا غیر رسمی حرف بزنیم؟ در صورتی که هیچ دلیلی بر اثبات مدعای اونها نداریم و اگه خدایی نکرده یکدفعه طرف بگه من جنس مخالفم! آیا حس گناهکار بودن سراغ آدم نمیاد؟ اگه این حس سراغمون بیاد باید چیکارش کنیم؟ مسلما مذهبی ها اهل هرجور حرف زدنی با نامحرم نیستند این مسئله باعث نمیشه قبحش در نظرمون بشکنه؟ من کلا از شکستن قبح گناه می ترسم!
و اگه این حس گناهکاری سراغمون نیاد یه جای کارمون میلنگه؟
کلا مسئله رو روشن کنید استاد گرامی
سلام
سؤال دقيقي است
بله واقعا در فضاي تاريك و به ظاهر خورشيدي مجازي بايد با عصاي احتياط حركت كنيم. به نظرم مي تونيد دوستانتان را از بين سايت هاي ديني و شناخته شده انتخاب كنيد مانند خانم هايي كه در اين سايت هستند و سابقه طولاني دارند
و از خانواده هاي اصيل و ديني هستند و اهل مراعات.
سرپرست دادسرای جرایم رایانهای در گفتوگو با میزان خبر داد
[h=1] اخاذی و کلاهبرداری از 30 نفر در فضای مجازی/ مال باختگان به خاطر هوا و هوس فریب خوردند [/h]
خبرگزاری میزان – بابایی از دستگیری یک کلاهبردار در فضای مجازی خبر داد و گفت: این فرد با انتشار تصاویر مستجهن و مبتذل نسبت به کلاهبرداری از 30 کاربر فضای مجازی اقدام کرده بود و مالباختگان به خاطر هوا و هوس فریب خوردهاند.
«بابایی» معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای جرایم رایانهای استان تهران در گفتوگو با خبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، از دستگیری یک کلاهبردار در فضای مجازی خبر داد و گفت: این فرد با انتشار
عکسها و تصاویری مستهجن و مبتذل به اخاذی و کلاهبرداری در فضای مجازی اقدام میکرد که با تلاش و پیگیری قوه قضائیه دستگیر شد.
وی ادامه داد: این فرد خود را به عنوان زن به کاربران معرفی میکرد و تحت این پوشش با شناسایی طعمههایش از آنها میخواست که در حساب بانکی که معرفی کرده بود، مبالغی را واریز کنند.
بابایی تصریح کرد: این فرد قبل از دستگیری با خالی کردن حساب 30 نفر به کلاهبرداری و اخاذی از آنها اقدام کرده بود و مالباختگان به خاطر هوا و هوس فریب خوردهاند.
فضای مجــازی مزاجش تــــر است
شتر مرغ گاهی در آن کفتر است:Moteajeb!:
یکی پرفسور می شــود انـــــدر آن
مچل می کند جمله پیــر و جـوان:Khandidan!:
گهــی نــاتـــــوانی تـــــوانـا شـــــــود
در آن پیــر و فرتــــوت بـــرنـا شود
دریغــا که در این خط ســــایبـــری
گهی شخص شیطان کند دلبـری:hamdel:
تو را تـــا به مـرز جنــون می بـــــرد
به هیــچ آبــروی تو را می خــــــرد
شنیـدم حکیمی بگفتـــا چنیـــــن
که کمترجوان پشت p.c نشیـــن
ز چت روم دوری کن ای بـاخرد
که روزی تــو را آبــــرو می بــــــرد:ok:
کبوتر با کبوتر چیپس با ماست
دروغ میگه طرف خوشکل تراز ماست:Nishkhand:
تو این دنیای مرموز مجازی
که نه پیداست کی دزده کی قاضی
که اقدس توش شده ریتا و مهسا
بطول خانم شده مهناز وطناز
کامنت ولایک وپست و چسب بینی
توهربرنامه مجبوری ببینی
طرف داره نخ قالی میریسه
کامنت داده ی هفته س انگلیسه:khaneh:
طرف بیش از یه سال یار باماست
میگفت سولماز اسمش شکل پریاست
پریشب تازه فهمیدیم عاقاست
کبوتربا کبوتر چیپس باماست:Cheshmak:
با سلام
اتفاقاً یکی از مسائلی که امروزه و با توجه به شرایط زمانی حاکم مبحث اخلاق مجازی خیلی کاربردی و قابل توجه هست...اینکه افراد در فضای مجازی شخصیت مجازی هم پیدا می کنند و از طرفی با وجود دسترسی به نامها و اکانت های کاربری مختلف در تمام زمینه ها!!! وجود داره لزوم رعایت تقوی و اخلاق مدار بودن در این عرصه کاملاً بجا و مشهوده...
مصداق بارز این حرف بنده، در همان ارتباط با نامحرم در این فضای وانفسای مجازی نمود پیدا کرده...
پس در وهله اول :
اخلاق ارتبازط با نامحرم
البته در سایر موارد همانطور که برخی افراد در همین تاپیک نظر دادند میشه اخلاق مجازی رو تعمیم داد، مثل اخلاق پژوهشی که به نظر بنده بیشتر در بحث حق کپی و استفاده از منابع و ماخذ در موضوعات پژوهشی است...
پرحرفی کردم..:khaneh:
یا حق
سخنان دكنر خسروي درباره ماهواره
[FLV]http://hn8.asset.aparat.com/aparat-video/7278a5d37caccf0f8d02ffd5231e50471415367__76721.mp4[/FLV]