ولي فقيه اگر به خاطر خريت وانحراف خواص ناچاراً از بعضي احكام صرف نظر كند يا تغيير رويه كند ...........چه بايد كرد در مثل مناقشه نيست؟ علي سكوت كرد ولي ابذر فرياد زد علي سكوت كرد وفاطمه فرياد زد امام سجاد سكوت كرد ومختار فرياد زد
سلام
آفرین ! خوب است که خودتان آدرس می دهید و آنرا بلد نیستید
مگر نمی فرمایید علی سکوت کرد . الان که علی در حال فریاد زدن است شما چرا ساکت نمی شوید ؟
ما نمی گوییم ساکت شوید می گوییم سخن صواب بگویید
اتفاقاً خودم روحاني نيستم وهيچكس از خانواده ما از سلك روحانيت نيستند بد نيست از مردم كه اينقدر سنگ آنان به سينه ميزنيد سؤال كنيد چقدر منزله وقدر (ببخشيد) آخوندها در نزد شما ارزش ومقام ومنزلت دارند ..........البته باظاهر غير مذهبي نزد انان بوريد وسوال فرمايد
در روایت نیامده روحانیون مخالفت می کنند می فرماید علماء و این شامل هرکسی که علم دینی دارد می شود چه روحانی باشد چه نباشد . مگر نمی بینید امروز شخصی های واعظ از روحانیون بیشتر شده اند ؟
و اما ما بر اساس ظاهر حکم نمی کنیم . این مردم درون شایسته ای دارند . اگر بعضی اظهار ناراحتیها هم می کنند چه بسا در مواردی حق دارند . آخر اینکه ما به وظیفه عمل می کنیم نه به سخن مردم .
موفق در پناه حق
شما تا دليل ومدرك قراني نياوردي كه نان مردم بر ايمان مردم ارجحتر است ...........تمام سخنان شما هيچ ارزش ندارد حتي يك ايه در قران وجد ندارد كه تاييد كند اينكه اول نان بعد ايمان واجبتر است.............بعكس
سلام
در تمام قرآن اقامه نماز و ایتاء زکات با هم آمده است و همه مفسرین محترم فرمودند که اقامه صلاه وظیفه انسان در مقابل خدا و ایتاء زکات وظیفه او در مقابل مردم است و این دو هم با واو به هم عطف شده اند و از لحاظ ادبیات عرب تقدم و تاخر ندارند . این هم مدرک از قرآن دیگر چه می فرمایید ؟ نکند ایتاء زکات به معنای انجام وظیفه اقتصادی نیست ؟ و دولت در این خصوص وظیفه ای ندارد ؟ یا اصلا این ایتاء زکات جزء قرآن نیست ؟
موفق در دقت
در اويل انقلاب اين اصل جاري بود :
ما از امريكا نمي ترسيم .............ما از مساجد خالي مي ترسيم
يعني قوت قلب نظام مساجد پر از مردم رزمنده بود
.
.
.
ولي امروز اصل فوق منسوخ شد ..........ناسخ شده ..........
ما از امريكا نمي ترسيم .............ما از بانك هاي خالي مي ترسيم
يعني قوت قلب نظام ، بانك هاي پر از پول است
تبصره : گرانترين وشيكترين ساختمانهاي استان وشهرستانها وپايتخت ......ساختمان بانك هاي مركزي است روزي خواهد رسيد كه خواهند گفت : اگر پول نبود كشور نبود:Kaf:
روایت نیامده روحانیون مخالفت می کنند می فرماید علماء و این شامل هرکسی که علم دینی دارد می شود چه روحانی باشد چه نباشد . مگر نمی بینید امروز شخصی های واعظ از روحانیون بیشتر شده اند ؟ و اما ما بر اساس ظاهر حکم نمی کنیم . این مردم درون شایسته ای دارند . اگر بعضی اظهار ناراحتیها هم می کنند چه بسا در مواردی حق دارند . آخر اینکه ما به وظیفه عمل می کنیم نه به سخن مردم
آخه ميزان رأي مردم است واكثريت عامه مردم .................از وضع بد اقتصادي زاييده بد مديريت خواص منحرف .......ناراضي اند
سلام آفرین ! خوب است که خودتان آدرس می دهید و آنرا بلد نیستید مگر نمی فرمایید علی سکوت کرد . الان که علی در حال فریاد زدن است شما چرا ساکت نمی شوید ؟ ما نمی گوییم ساکت شوید می گوییم سخن صواب بگویید
اشتباه ميكنيد ...........
در مثل مناقشه نيست........
علي هنگامي سكوت كرد كه رهبر نبود ولي وقتي رهبر شد .............ذو الفقارش را بيرون آمد وتمام كارگزارن منحرفش را غربال كرد وييرون ريخت ..............
براي مولا مصلحت نظام مطرح نبود .............
اجراي احكام خدا مطرح بود اگرچه به قيمت سقوط نظامش وشهادت خودش وخاندانش تمام شد
اگر امروز رهبري فرياد مي زند ..........متاسفانه كارگزاران منحرف ، فريادش را .............
خود خوب ميدانيد كه سر فتنه و مار اين نظام كجا است............تا كي مدارا .............
وقتي مدارا در كار آمد........
مجبور خواهند شد كه اولويتهاي نظام را تغيير دهند ..........چرا بايد اولويتها فداي خواص مكار گردد
سلام در تمام قرآن اقامه نماز و ایتاء زکات با هم آمده است و همه مفسرین محترم فرمودند که اقامه صلاه وظیفه انسان در مقابل خدا و ایتاء زکات وظیفه او در مقابل مردم است و این دو هم با واو به هم عطف شده اند و از لحاظ ادبیات عرب تقدم و تاخر ندارند . این هم مدرک از قرآن دیگر چه می فرمایید ؟ نکند ایتاء زکات به معنای انجام وظیفه اقتصادی نیست ؟ و دولت در این خصوص وظیفه ای ندارد ؟ یا اصلا این ایتاء زکات جزء قرآن نیست ؟ موفق در دقت
خوب ...........
نشد
در قران حتي يكبار چنين سخني نيامده است كه : اتوا الزكاه واقيموا الصلاه ................به قول شما فرق نمي كند ..........خوب چرا خدا به فرمايش شما عمل نكرد ؟
.
.
.
33 مرتبه صلاه وزكاه آمده در قران ...............تماماً اول صلاه بعد زكاه ..........اول ايمان بعد نان ............ الزكاه 26 بار زكاه 3 بار زكاها 1 بار للزكاه 1 بار والزكاه 2 بار
اول تزكيه روح است بعد تزكيه مال ......... . . . در ضمن سر سبد زكات دهنده ؛ علي بود .علي بود .علي بود............. ايشان اول نماز مي خواند بعد زكات داد:Kaf: ............ مدرك قران
اقاي حامد ..........
شما سرور ما هستيد معناي اين حديث چيست ؟
كدام مقدم تر است .............
واي بر شما واي بر شما
از شما خسته شدم :
معصوم (ع) مي فرمايد :
[FONT=arial]ان الصلاه عمود الدین ان قبلت قبل ما سواها و ان ردت رد ما سواها »
نماز ستون دین است و اگر پذیرفته شود, سایر اعمال پذیرفته می شود و اگر رد شود نیز سایر اعمال ...
ساختمان اولش بايد ستونش استوار باشد بعد ....... وانگهي من مي خواهم مطلبي بنويسم كه
كسي كه اهل نماز نيست ..........از زكات دادن ، طفره مي رود حامد خان دستبردار ديگه ......... ادامه نده اينقدر واز يك بدعت اينقدر دفاع نكن
سلام
شما به بدعت گذاری اولی تر از رهبری هستید که به نقل از بعضی بزرگان گوشش به دهان امام زمان است
البته از مثل شمایی که به چند جمله ترجمه قرآن از دین بسنده کرده اید این حرفها بعید نیست
همانطور که گفته شد در تمام قرآن اقامه نماز و ایتاء زکات با هم آمده است حداقل مطلب آنستکه عمل به هردو همزمان لازم است چه اینکه هریک ناظر به جهتی متفاوت است یکی ناظر به جهت ارتباط انسان با خدا و یکی ناظر به جهت ارتباط انسان با خلق . و همانچنانکه گفته شد عطف به واو نشانه عدم تقدم زمانی یکی بر دیگری است پس همزمانی را می فهمیم .
معصوم (ع) مي فرمايد : ان الصلاه عمود الدین ان قبلت قبل ما سواها و ان ردت رد ما سواها » نماز ستون دین است و اگر پذیرفته شود, سایر اعمال پذیرفته می شود و اگر رد شود نیز سایر اعمال
پس خوب است بدانید روایت داریم کسی که زکاتش را نمی دهد نمازش پذیرفته نمی شود امام باقر ع فرمود خداوند نماز را به زکات مقرون فرمود : اقیموالصلاه وآتوالزکاه پس کسی که اقامه نماز کند و زکات ندهد نماز را اقامه نکرده است و همچنین در روایت دیگر در همین باب آمده هرکس زکات ندهد نمازش متوقف می شود تا زکات بدهد .
ج3 کافی صفحه 504 و 505 باب منع زکات
افتاد ......افتاد بنويسم يا نه؟
حالا شما را می گذاریم در یک پست مهم ببینیم با وسوسه نفس چه می کنید . بروید نامه های امام علی ع را به کارگزارانش بخوانید تا بدانید هنر یک ملت پروراندن فرزندان خدوم پاک است در غیر اینصورت از امیر مومنان ع هم کاری بر نمی آید مگر تشر زدن
شعار زندگي هر سال ما : 1- تزكيه 2 - تصفيه 3 - تسويه تزكيه مردم و رهبران جامعه
شما که کاره ای شدید به اینها عمل کنید ببینیم در میدان عمل چگونه خواهید بود . بالای گود وایسیدی و میگی لنگش کن .
موفق در انصاف
بنده این تایپک را ابتدا یا بررسی و تبیین شعار سال 90 کلید زدم و انتظار می رفت تا دوستان عزیز با دیدگاههای خود زوایایی از این مساله را تبیین نمایند و حداقل این که نظر خود را درباره اینمساله مطرح نمایند که منظور از جهاد اقتصادی چیست و در چه راستایی باید حرکت کنیم
ولی اصل مساله که اقتصاد است از سوی برخی افراد مورد تشکیک قرار گرفت و اصل جهاد برای اقتصادی مورد سوال واقع شد
به ناچار موضوع بحث را عوض و اصل مساله ثروت و مال را از منظر اسلام بررسی می کنیم
جهاد برای کارهای نیک وخیر یکی از بهترین اعمال است و کسی نمی تواند منکر این مساله باشد و حال باید تبیین شود که ایا جهاد برای سرو سامان دادن امر اقتصاد کار خوبی است یا نه؟؟
ابتدا برای این امر در مورد ثروت و مال بحث کرده و نظر اسلام در مورد ثروت را مورد بررسی قرار می دهیم
سلام دوستان
عرض ادب و احترام
طاهای عزیز یک سوال داشتم وقتی شما این تاپیک را زدید خیلی خوشحال شدم که جواب سوالاتم را بگیرم و وظیفه خود در این سال را بدانم ولی تاپیک منحرف شد حالا من می خواستم سوال کنم برای رسیدن به جواب سوالات خود در مورد جهاد اقتصادی یک تاپیک جدا گانه بزنم یا همین جا بپرسم؟
با تشکر
موفق و پیروز باشید
سلام دوستان
عرض ادب و احنرام
تشکر از طاهای عزیز
جهاد اقتصادی به چه معنا است؟
منظور رهبر فرزانه انقلاب از جهاد اقتصادی چیست؟
وظیفه مردم عادی در سال جدید در مورد جهاد اقتصادی کدام است؟
من به عنوان یک فرد مطیع رهبر چه وظیفه ای در سال 90 دارم؟
منظور رهبر از این نام گذاری دقیقا چه بوده است؟
جهاد اقتصادی به چه معنا است؟ منظور رهبر فرزانه انقلاب از جهاد اقتصادی چیست؟ وظیفه مردم عادی در سال جدید در مورد جهاد اقتصادی کدام است؟ من به عنوان یک فرد مطیع رهبر چه وظیفه ای در سال 90 دارم؟ منظور رهبر از این نام گذاری دقیقا چه بوده است؟
اگر اجازه بفرمایید و اندکی حوصله
قدم به قدم پیش می رویم
و به این سوالات خواهیم پرداخت
ابتدا از اصل مال و ثروت و ارزش ان از منظر اسلام شروع کرده ایم تا به مطالبی که در ابتدای این تایپک مطرح شده و مال و ثروت را موضوعی فرعی دانسه بودند هم پاسخی داده باشیم
در ادامه به مساله اقتصاد و ارزش ان و همچنین وظیفه مردم ومسئولین و....در سال جهاد اقتصادی خواهیم پرداخت
به نظر سیری که در پیش گرفته ایم روال منطقی و خوبی باشد
قبل از ورد به بحث اصلی ابتدا تعریفی از جهاد در حوزه اقتصاد ارائه دهیم جهاد در لغت از ریشه « جَهد و جُهد » به معنای مشقت و زحمت و همچنین به معنای توان و طاقت است.راغب اصفهانی، مفردات الفاظ القرآن،ص 101.
سلام
از لفظ جهاد عمومیتی برداشت می شود که همه آحاد ملت را در بر میگیرد پس شعار سنگینی است
از خدا خواهیم توفیق عمل
موفق باشید
. زمینهسازی برای تحقق اهداف سند چشمانداز از جمله ابلاغ سیاستهای اصل 44 قانون اساسی، تصویب سیاستهای کلی برنامههای توسعه چهارم و پنجم و ... نامگذاری سالهای گذشته، همگی حکایت از نقشه راهی دارد که رهبری طراحی و ترسیم کردهاند و مسؤولان باید محقق آن باشند. 1) تعیین نام "جهاد اقتصادی" برای سال 1390 بعد از سال " همت مضاعف، کار مضاعف" و عدم انتشار آمار واقعی از عملکرد دولت در حوزه اقتصاد در سالهای اخیر بویژه عدم اعلام رشد اقتصادی، نرخ بیکاری و سایر شاخصهای مهم اقتصادی حاکی از نگرانی رهبری از تحقق اهداف سند چشم انداز در 15 سال باقیمانده تا 1404 است. 2) چرا جهاد اقتصادی؟ بهکارگیری کلمه جهاد حاکی از ضرورت مبارزه آن هم مبارزه ای مقدس که نقش آفرینان این حوزه در زمره مجاهدان فی سبیل الله و مبارزان و مدافعان واقعی از مرزهای عقیدتی و جغرافیایی کشور محسوب می شوند، به ویژه آنانکه در بخش صادرات فعالاند و فاتح بازارهای هدف هستند و همچنین کسانی که در بخش تولید حضور دارند و مدافعین از مرزهای ورودی کشور و راه را بر مهاجمین اقتصادی و ورود کالاهای مصرفی به کشور سد می کنند و همه کسان دیگری که سرمایه های خود را در تولید سرمایه گذاری می کنند و کارآفرینان و ... . با این باز تعریف از فعالان حوزه اقتصاد رسانه ها مخصوصاً رسانه ملی هم باید باز تعریفی از نحوه تولید محصولات فرهنگی و معرفی تولید کنندگان ثروت مشروع داشته باشند و تکریم کارآفرینان و سرمایه گذاران را سرلوحه کار قرار دهد. 3) با توجه به سهم بالای دولت در اقتصاد طبعاً در این جهاد مقدس نیز دولت سهم بالایی دارد.به کارگیری نخبگان اقتصادی، شایسته سالاری و شایسته گزینی، قانون گرایی، انضباط مالی، تلاش برای خصوصی سازی، لغو انحصارات و کوچک سازی اندازه دولت، جلوگیری از هرگونه هزینه کردن بدون مصوبه و مغایر با قوانین بودجه سالیانه، توقف برداشتهای غیرقانونی از ذخائر ارزی، پرهیز از عدم واریز درآمدهای نفتی به خزانه (موضوعی که همه ساله در گزارشات دیوان محاسبات مطرح می شود و امسال بحث اختلاف به 11 میلیارد دلار رسیده است) بخشی از این سهم است. 4) تحقق اهداف سند چشم انداز نیازمند سالها "جهاد اقتصادی" است و قبل از هر چیز بررسی عملکرد گذشته، آسیب شناسی و شناخت دلایل عدم تحقق اهداف سالیانه و برنامه های توسعه ای گذشته از جمله برنامه چهارم که رشد اقتصادی 8 درصد، تورم تک رقمی، نرخ بیکاری تک رقمی، قطع وابستگی بودجه جاری به درآمدهای نفتی، ارتقاء سهم بهره وری در رشد اقتصادی و ... از جمله اهداف برنامه چهارم بوده و انتشار آمار واقعی و قابل اعتماد و اطلاع رسانی صحیح و بروز از جمله پیش نیازهای طراحی حرکتهای آینده اقتصاد کشور است و همین جا مجدداً بر تأسیس مرکز آماری مستقل برای تهیه آمار و شاخصای دقیق و واقع بینانه از دستگاههای اجرایی تأکید می کنم.5)ثبات و امنیت اقتصادی و تلاش برای بهبود رابطه مبادله به ویژه ورود سرمایه خارجی از جمله وظایف حاکمیتی است که قوای مقننه، قضائیه و اجرایی همه در آن سهیم هستند و هر کدام باید در این زمینه نقش آفرینی کنند.6) خوشبختانه اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها و درآمد های ناشی از افزایش نرخ فرآورده های نفتی این امکان را برای دولت فراهم می کند که جهادگران بخش خصوصی (انصار) را بیش از بنگاههای دولتی مورد لطف و محبت قرار دهد و همانطور که یارانه نقدی خانوارها (بخش مصرف) را قبل از کسب درآمد به صورت علی الحساب پرداخت کرد سهم تولید را نیز در سال جاری و سالهای آتی با اولویت و فوریت پرداخت کرده و همچنان که نرخ محصولات و خدمات انحصاری و شبه انحصاری دولتی را به نرخهای بین المللی می رساند، ضمن لغو انحصارات و ایجاد فضای رقابتی، خصوصی سازی و حمایت از بنگاههای واگذار شده به تدریج در جهت آزاد سازی بازار کار، بازار پول و سرمایه و واقعی کردن نرخ ارز اقدام نماید تا امکان صیانت از بازارهای صادراتی و اعتلای نام کشورمان و دستیابی به بازارهای جدید فراهم گردد و تولید کنندگان داخلی نیز در برابر هجوم واردات رسمی و قاچاق ناشی از ارزان بودن نرخ ارز مورد حمایت قرار گیرند. در این صورت تصویب بسته های حمایتی خاص و افزایش بودجه و اعتبار جوائز صادراتی الزامی است و صادرکنندگان نباید چهار سال در انتظار بمانند و تولید کنندگان هم زمانی سهم خود را از یارانه ها نقدی دریافت نکنند که نوش داروی بعد از مرگ سهراب باشد.7) و کلام آخر بهبود و اصلاح فضای کسب و کار و مؤلفه های آن، رتبه 138 در بین 153 کشور مورد ارزیابی از جمله موانع جدی سرمایه گذاری در کشور بویژه جذب سرمایه خارجی است. بر همه دلسوزان کشور واجب است در جهت اصلاح فضای کسب کار (که خود نیازمند مقالات متعددی که قبلاً به اختصار راهکارهایی ارائه کرده ام) مجاهدانه با شهامت و شجاعت تلاش نمایند.تشکلهای اقتصادی و در رأس آن اتاق های بازرگانی تهران و ایران در ارائه راهکار و پیشنهاد برای تدوین قوانین مورد نیاز و لغو قوانین و مقررات بازدارنده علاوه بر مسئولیت قانونی و شرعی بهترین امکان و مشاور برای قوای سه گانه هستند و در آغاز دوره جدید فعالیت هیئت نمایندگان باید حداکثر توان خود را بکار گیرند. انشاءالله *عضو هیأتنمایندگان اتاق تهران و ایران محسن بهرامي
با سلام
من وقت نکردم همه نظرات دوستان رو بخونم
اما چند نکته....
1-جهاد اقتصادی با رشد اقتصادی و توسعه اقتصادی خیلی فرق داره...در دل کلمه جهاد کوهی از معنویت نهفته است که با تفاسیر امثال آ.آل اسحاق و سایر میلیاردرهای اتاق های بازرگانی همخوانی ندارد
2-راجع به اقتصاد اسلامی: خوبه که یکم راجع به تاریخ اقتصاد آگاهی داشته باشیم و بعد نظر بدیم. شما اگه به همین اقتصادیون جدید که از فیزیوکراتها به بعد میباشند(با فرض چشمپوشی از مرکانتیلیستها و سایر گذشتگان و...)حداقل 300سال سابقه کار روی این علم دارند(با همه نواقصش) اونوقت شما انتظار داری ما با 30سال کار بتونیم در تولید علم با اونا رقابت کنیم؟؟(بگذریم از اثرات جنگ و حکومت تکنوکراتها بر مملکت و سایر عوامل مزاحم در این راه)
3-راجع به امور بانکها: من خودم شخصا هنوز اطمینان زیادی به این سیستم بانکی ندارم. اما شما خوبه که یه نگاه به کتاب گرانبهای شهید آیت الله صدر"اقتصادنا" بندازید و بدون اطلاع فقط متهم نکنید. گرچه کاستی فراوان است، اما کار هم بسیار انجام شده
4-یه مقاله ای یکی از دوستان تو نشریه بهاران(نشریه بسیج دانشجویی شریف) نوشته بود با تیتر "به خدا سکولارها هم دین دارند"...و یه مصاحبه ای آ.خسروپناه انجام داده بود با این مضمون که"تحجر از دیدگاه امام یعنی سکولاریسم" و سخنرانی های آ.رحیم پور در این مورد و...
فکر میکنید اندیشه اصلی این فرقه چیست؟به جز حدایی دین از سیاست؟به جز اینکه امور دنیوی به بمور اخروی هیچ ارتباطی ندارند
حال به خاطر دنیادوستی دین را دور نگه داری(غربگرایان) یا به خاطر ترس از فساد در دین از مداخله امور دینی در امور دنیوی پرهیز کنی(متحجرین)...فرقی نمیکند
اسلام دینی نیست که به خاطر معنویت دنیا را کنار گذاشته باشد. یا ...(گرچه به توجه به معنی جهاد بحث دنیایی نیست و کاملا جبهه مبارزه با کفار است و...)
ببخشید که طولانی شد
نظراتتون رو به من میل کنید:
[email]hosein.askari@yahoo.com[/email]
با سلام دوستان سه مورد پاورپوینت در مورد جهاد اقتصادی با موضوعات مصادیق جهاد اقتصادی شروط تحقق و الزامات جهاد اقتصادی وظایف مردم و دولت در جهاد اقتصادی
سلام خدمت همگی.
بزارین من این تعریف رو از جهاد اقتصادی بگم که شاید دوستان قبلا بیان کرده باشن.
جهاد یعنی جنگیدن. پس رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای دید کاملی داشتن که امسال رو با این نام مزین کردن. جهاد در زمینه اقتصاد. شرایط سخت اقتصادی امسال جهان بر هیچ کس پوشیده نیست. بهران های پی در پی در اروپا و آمریکا باعث نا بسامانی اقتصاد جهان شده. اینجا این حرکت جهاد گونه ما رو می طلبه که در شرایط سخت پشتیبان نظام باشیم. باید در شرایط سختی که به وجود میاد از دولت حمایت کنیم.یک خرما رو بین هم تقسیم کنیم و تا آخر بایستیم. رمز پیروزی اینه.....جهاد یعنی این نه این که عده ای اومدن گفتن که امسال جهاد اقتصادیه پس کو... چرا هنوز قیمت ها بالاست ....چرا تورم فلان قدره... چراو چرا هایی دیگه....این افراد معنی جهاد اقتصادی رو نفهمیدن.
رهبر کریم انقلاب هم همینو فرمودن که باید در این شرایط بجنگیم. نه این که خانه نشین بشیم.
هر دشواری هم در این راه به شما برسه پاداش داره. چون جهاد فی سبیل الله همینه.
موفق و پیروز باشیم. به امید سر افرازی ایران اسلامی
سلام
آفرین ! خوب است که خودتان آدرس می دهید و آنرا بلد نیستید
مگر نمی فرمایید علی سکوت کرد . الان که علی در حال فریاد زدن است شما چرا ساکت نمی شوید ؟
ما نمی گوییم ساکت شوید می گوییم سخن صواب بگویید
در روایت نیامده روحانیون مخالفت می کنند می فرماید علماء و این شامل هرکسی که علم دینی دارد می شود چه روحانی باشد چه نباشد . مگر نمی بینید امروز شخصی های واعظ از روحانیون بیشتر شده اند ؟
و اما ما بر اساس ظاهر حکم نمی کنیم . این مردم درون شایسته ای دارند . اگر بعضی اظهار ناراحتیها هم می کنند چه بسا در مواردی حق دارند . آخر اینکه ما به وظیفه عمل می کنیم نه به سخن مردم .
موفق در پناه حق
سلام
در تمام قرآن اقامه نماز و ایتاء زکات با هم آمده است و همه مفسرین محترم فرمودند که اقامه صلاه وظیفه انسان در مقابل خدا و ایتاء زکات وظیفه او در مقابل مردم است و این دو هم با واو به هم عطف شده اند و از لحاظ ادبیات عرب تقدم و تاخر ندارند . این هم مدرک از قرآن دیگر چه می فرمایید ؟ نکند ایتاء زکات به معنای انجام وظیفه اقتصادی نیست ؟ و دولت در این خصوص وظیفه ای ندارد ؟ یا اصلا این ایتاء زکات جزء قرآن نیست ؟
موفق در دقت
در اويل انقلاب اين اصل جاري بود :
ما از امريكا نمي ترسيم .............ما از مساجد خالي مي ترسيم
يعني قوت قلب نظام مساجد پر از مردم رزمنده بود
.
.
.
ولي امروز اصل فوق منسوخ شد ..........ناسخ شده ..........
ما از امريكا نمي ترسيم .............ما از بانك هاي خالي مي ترسيم
يعني قوت قلب نظام ، بانك هاي پر از پول است
تبصره :
گرانترين وشيكترين ساختمانهاي استان وشهرستانها وپايتخت ......ساختمان بانك هاي مركزي است
روزي خواهد رسيد كه خواهند گفت :
اگر پول نبود كشور نبود:Kaf:
آخه ميزان رأي مردم است واكثريت عامه مردم .................از وضع بد اقتصادي زاييده بد مديريت خواص منحرف .......ناراضي اند
اشتباه ميكنيد ...........
در مثل مناقشه نيست........
علي هنگامي سكوت كرد كه رهبر نبود ولي وقتي رهبر شد .............ذو الفقارش را بيرون آمد وتمام كارگزارن منحرفش را غربال كرد وييرون ريخت ..............
براي مولا مصلحت نظام مطرح نبود .............
اجراي احكام خدا مطرح بود اگرچه به قيمت سقوط نظامش وشهادت خودش وخاندانش تمام شد
اگر امروز رهبري فرياد مي زند ..........متاسفانه كارگزاران منحرف ، فريادش را .............
خود خوب ميدانيد كه سر فتنه و مار اين نظام كجا است............تا كي مدارا .............
وقتي مدارا در كار آمد........
مجبور خواهند شد كه اولويتهاي نظام را تغيير دهند ..........چرا بايد اولويتها فداي خواص مكار گردد
جهاد اقتصادی یعنی تغییر و تحول در نظام اقتصادی !
خوب ...........
نشد
در قران حتي يكبار چنين سخني نيامده است كه :
اتوا الزكاه واقيموا الصلاه ................به قول شما فرق نمي كند ..........خوب چرا خدا به فرمايش شما عمل نكرد ؟
.
.
.
33 مرتبه صلاه وزكاه آمده در قران ...............تماماً اول صلاه بعد زكاه ..........اول ايمان بعد نان ............
الزكاه 26 بار
زكاه 3 بار
زكاها 1 بار
للزكاه 1 بار
والزكاه 2 بار
اول تزكيه روح است بعد تزكيه مال .........
.
.
.
در ضمن سر سبد زكات دهنده ؛
علي بود .علي بود .علي بود.............
ايشان اول نماز مي خواند بعد زكات داد:Kaf: ............
مدرك قران
إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِينَ آمَنُواْ الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلاَةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ رَاكِعُونَ ﴿۵۵﴾
كسي كه اهل نماز نيست ..........از زكات دادن ، طفره مي رود
حامد خان دستبردار ديگه .........
ادامه نده اينقدر واز يك بدعت اينقدر دفاع نكن
اقاي حامد ..........
شما سرور ما هستيد معناي اين حديث چيست ؟
كدام مقدم تر است .............
واي بر شما واي بر شما
از شما خسته شدم :
معصوم (ع) مي فرمايد :
[FONT=arial]ان الصلاه عمود الدین ان قبلت قبل ما سواها و ان ردت رد ما سواها »
نماز ستون دین است و اگر پذیرفته شود, سایر اعمال پذیرفته می شود و اگر رد شود نیز سایر اعمال ...
ساختمان اولش بايد ستونش استوار باشد بعد .......
وانگهي
من مي خواهم مطلبي بنويسم كه
[/SIZE]
شعار زندگي هر سال ما :
1- تزكيه
2 - تصفيه
3 - تسويه
تزكيه مردم و رهبران جامعه
تصفيه نظام از دزدان بيت المال واز كارگزارن منحرف
تسويه ميان توانمندان و فقراي جامعه ..........
اينكه ثروت زياد به طرف فقراء جابجا شود ........يعني حذف يارانه
سلام
شما به بدعت گذاری اولی تر از رهبری هستید که به نقل از بعضی بزرگان گوشش به دهان امام زمان است
البته از مثل شمایی که به چند جمله ترجمه قرآن از دین بسنده کرده اید این حرفها بعید نیست
همانطور که گفته شد در تمام قرآن اقامه نماز و ایتاء زکات با هم آمده است حداقل مطلب آنستکه عمل به هردو همزمان لازم است چه اینکه هریک ناظر به جهتی متفاوت است یکی ناظر به جهت ارتباط انسان با خدا و یکی ناظر به جهت ارتباط انسان با خلق . و همانچنانکه گفته شد عطف به واو نشانه عدم تقدم زمانی یکی بر دیگری است پس همزمانی را می فهمیم .
پس خوب است بدانید روایت داریم کسی که زکاتش را نمی دهد نمازش پذیرفته نمی شود
امام باقر ع فرمود خداوند نماز را به زکات مقرون فرمود : اقیموالصلاه وآتوالزکاه پس کسی که اقامه نماز کند و زکات ندهد نماز را اقامه نکرده است و همچنین در روایت دیگر در همین باب آمده هرکس زکات ندهد نمازش متوقف می شود تا زکات بدهد .
ج3 کافی صفحه 504 و 505 باب منع زکات
حالا شما را می گذاریم در یک پست مهم ببینیم با وسوسه نفس چه می کنید . بروید نامه های امام علی ع را به کارگزارانش بخوانید تا بدانید هنر یک ملت پروراندن فرزندان خدوم پاک است در غیر اینصورت از امیر مومنان ع هم کاری بر نمی آید مگر تشر زدن
شما که کاره ای شدید به اینها عمل کنید ببینیم در میدان عمل چگونه خواهید بود . بالای گود وایسیدی و میگی لنگش کن .
موفق در انصاف
با سلام
بنده این تایپک را ابتدا یا بررسی و تبیین شعار سال 90 کلید زدم و انتظار می رفت تا دوستان عزیز با دیدگاههای خود زوایایی از این مساله را تبیین نمایند و حداقل این که نظر خود را درباره اینمساله مطرح نمایند که منظور از جهاد اقتصادی چیست و در چه راستایی باید حرکت کنیم
ولی اصل مساله که اقتصاد است از سوی برخی افراد مورد تشکیک قرار گرفت و اصل جهاد برای اقتصادی مورد سوال واقع شد
به ناچار موضوع بحث را عوض و اصل مساله ثروت و مال را از منظر اسلام بررسی می کنیم
جهاد برای کارهای نیک وخیر یکی از بهترین اعمال است و کسی نمی تواند منکر این مساله باشد و حال باید تبیین شود که ایا جهاد برای سرو سامان دادن امر اقتصاد کار خوبی است یا نه؟؟
ابتدا برای این امر در مورد ثروت و مال بحث کرده و نظر اسلام در مورد ثروت را مورد بررسی قرار می دهیم
ادامه دارد......
سلام دوستان
عرض ادب و احترام
طاهای عزیز یک سوال داشتم وقتی شما این تاپیک را زدید خیلی خوشحال شدم که جواب سوالاتم را بگیرم و وظیفه خود در این سال را بدانم ولی تاپیک منحرف شد حالا من می خواستم سوال کنم برای رسیدن به جواب سوالات خود در مورد جهاد اقتصادی یک تاپیک جدا گانه بزنم یا همین جا بپرسم؟
با تشکر
موفق و پیروز باشید
سلام دوستان
عرض ادب و احنرام
تشکر از طاهای عزیز
جهاد اقتصادی به چه معنا است؟
منظور رهبر فرزانه انقلاب از جهاد اقتصادی چیست؟
وظیفه مردم عادی در سال جدید در مورد جهاد اقتصادی کدام است؟
من به عنوان یک فرد مطیع رهبر چه وظیفه ای در سال 90 دارم؟
منظور رهبر از این نام گذاری دقیقا چه بوده است؟
با سلام
ممنون بزرگوار
اگر اجازه بفرمایید و اندکی حوصله
قدم به قدم پیش می رویم
و به این سوالات خواهیم پرداخت
ابتدا از اصل مال و ثروت و ارزش ان از منظر اسلام شروع کرده ایم تا به مطالبی که در ابتدای این تایپک مطرح شده و مال و ثروت را موضوعی فرعی دانسه بودند هم پاسخی داده باشیم
در ادامه به مساله اقتصاد و ارزش ان و همچنین وظیفه مردم ومسئولین و....در سال جهاد اقتصادی خواهیم پرداخت
به نظر سیری که در پیش گرفته ایم روال منطقی و خوبی باشد
از نظرات دوستان عزیز هم استفاده خواهیم برد
سلام
از لفظ جهاد عمومیتی برداشت می شود که همه آحاد ملت را در بر میگیرد پس شعار سنگینی است
از خدا خواهیم توفیق عمل
موفق باشید
با سلام
با توجه به مطالب تایپک 70
بنده آوردم که جهاد برای تمام اقشار است و همه احاد ملت را در بر می گیرد
ولی جهاد برای اقتصاد حوزه و گستره بیشتری دارد و موارد بیشتری را شامل می شود
جهاد در حوزه اقتصاد شامل جنبه سلبی قضیه هم می شود به عبارتی دیکر کار و تلاش برای اجتهاد اقتصادی همه جانبه است
و این گونه نیست که فقط معنای لغوی کار را در نظر بگیریم و فقط صرف کار کردن را کار اقتصادی بدانیم
بلکه در این معنا از جهاد کار نکردن ما هم می تواند تلاشی و جهادی باشد برای جهاد اقتصادی از جمله مثال هایی که می توان برای این مطالب اورد:
جلوگیری از هدر رفت انرژی در منازل
جلوگیری از اسراف در استفاده از انرژی
جلوگیری از اسراف در مهمانی ها
و............
.
زمینهسازی برای تحقق اهداف سند چشمانداز از جمله ابلاغ سیاستهای اصل 44 قانون اساسی، تصویب سیاستهای کلی برنامههای توسعه چهارم و پنجم و ... نامگذاری سالهای گذشته، همگی حکایت از نقشه راهی دارد که رهبری طراحی و ترسیم کردهاند و مسؤولان باید محقق آن باشند.
1) تعیین نام "جهاد اقتصادی" برای سال 1390 بعد از سال " همت مضاعف، کار مضاعف" و عدم انتشار آمار واقعی از عملکرد دولت در حوزه اقتصاد در سالهای اخیر بویژه عدم اعلام رشد اقتصادی، نرخ بیکاری و سایر شاخصهای مهم اقتصادی حاکی از نگرانی رهبری از تحقق اهداف سند چشم انداز در 15 سال باقیمانده تا 1404 است.
2) چرا جهاد اقتصادی؟ بهکارگیری کلمه جهاد حاکی از ضرورت مبارزه آن هم مبارزه ای مقدس که نقش آفرینان این حوزه در زمره مجاهدان فی سبیل الله و مبارزان و مدافعان واقعی از مرزهای عقیدتی و جغرافیایی کشور محسوب می شوند، به ویژه آنانکه در بخش صادرات فعالاند و فاتح بازارهای هدف هستند و همچنین کسانی که در بخش تولید حضور دارند و مدافعین از مرزهای ورودی کشور و راه را بر مهاجمین اقتصادی و ورود کالاهای مصرفی به کشور سد می کنند و همه کسان دیگری که سرمایه های خود را در تولید سرمایه گذاری می کنند و کارآفرینان و ... . با این باز تعریف از فعالان حوزه اقتصاد رسانه ها مخصوصاً رسانه ملی هم باید باز تعریفی از نحوه تولید محصولات فرهنگی و معرفی تولید کنندگان ثروت مشروع داشته باشند و تکریم کارآفرینان و سرمایه گذاران را سرلوحه کار قرار دهد.
3) با توجه به سهم بالای دولت در اقتصاد طبعاً در این جهاد مقدس نیز دولت سهم بالایی دارد.به کارگیری نخبگان اقتصادی، شایسته سالاری و شایسته گزینی، قانون گرایی، انضباط مالی، تلاش برای خصوصی سازی، لغو انحصارات و کوچک سازی اندازه دولت، جلوگیری از هرگونه هزینه کردن بدون مصوبه و مغایر با قوانین بودجه سالیانه، توقف برداشتهای غیرقانونی از ذخائر ارزی، پرهیز از عدم واریز درآمدهای نفتی به خزانه (موضوعی که همه ساله در گزارشات دیوان محاسبات مطرح می شود و امسال بحث اختلاف به 11 میلیارد دلار رسیده است) بخشی از این سهم است.
4) تحقق اهداف سند چشم انداز نیازمند سالها "جهاد اقتصادی" است و قبل از هر چیز بررسی عملکرد گذشته، آسیب شناسی و شناخت دلایل عدم تحقق اهداف سالیانه و برنامه های توسعه ای گذشته از جمله برنامه چهارم که رشد اقتصادی 8 درصد، تورم تک رقمی، نرخ بیکاری تک رقمی، قطع وابستگی بودجه جاری به درآمدهای نفتی، ارتقاء سهم بهره وری در رشد اقتصادی و ... از جمله اهداف برنامه چهارم بوده و انتشار آمار واقعی و قابل اعتماد و اطلاع رسانی صحیح و بروز از جمله پیش نیازهای طراحی حرکتهای آینده اقتصاد کشور است و همین جا مجدداً بر تأسیس مرکز آماری مستقل برای تهیه آمار و شاخصای دقیق و واقع بینانه از دستگاههای اجرایی تأکید می کنم.5)ثبات و امنیت اقتصادی و تلاش برای بهبود رابطه مبادله به ویژه ورود سرمایه خارجی از جمله وظایف حاکمیتی است که قوای مقننه، قضائیه و اجرایی همه در آن سهیم هستند و هر کدام باید در این زمینه نقش آفرینی کنند.6) خوشبختانه اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها و درآمد های ناشی از افزایش نرخ فرآورده های نفتی این امکان را برای دولت فراهم می کند که جهادگران بخش خصوصی (انصار) را بیش از بنگاههای دولتی مورد لطف و محبت قرار دهد و همانطور که یارانه نقدی خانوارها (بخش مصرف) را قبل از کسب درآمد به صورت علی الحساب پرداخت کرد سهم تولید را نیز در سال جاری و سالهای آتی با اولویت و فوریت پرداخت کرده و همچنان که نرخ محصولات و خدمات انحصاری و شبه انحصاری دولتی را به نرخهای بین المللی می رساند، ضمن لغو انحصارات و ایجاد فضای رقابتی، خصوصی سازی و حمایت از بنگاههای واگذار شده به تدریج در جهت آزاد سازی بازار کار، بازار پول و سرمایه و واقعی کردن نرخ ارز اقدام نماید تا امکان صیانت از بازارهای صادراتی و اعتلای نام کشورمان و دستیابی به بازارهای جدید فراهم گردد و تولید کنندگان داخلی نیز در برابر هجوم واردات رسمی و قاچاق ناشی از ارزان بودن نرخ ارز مورد حمایت قرار گیرند.
در این صورت تصویب بسته های حمایتی خاص و افزایش بودجه و اعتبار جوائز صادراتی الزامی است و صادرکنندگان نباید چهار سال در انتظار بمانند و تولید کنندگان هم زمانی سهم خود را از یارانه ها نقدی دریافت نکنند که نوش داروی بعد از مرگ سهراب باشد.7) و کلام آخر بهبود و اصلاح فضای کسب و کار و مؤلفه های آن، رتبه 138 در بین 153 کشور مورد ارزیابی از جمله موانع جدی سرمایه گذاری در کشور بویژه جذب سرمایه خارجی است. بر همه دلسوزان کشور واجب است در جهت اصلاح فضای کسب کار (که خود نیازمند مقالات متعددی که قبلاً به اختصار راهکارهایی ارائه کرده ام) مجاهدانه با شهامت و شجاعت تلاش نمایند.تشکلهای اقتصادی و در رأس آن اتاق های بازرگانی تهران و ایران در ارائه راهکار و پیشنهاد برای تدوین قوانین مورد نیاز و لغو قوانین و مقررات بازدارنده علاوه بر مسئولیت قانونی و شرعی بهترین امکان و مشاور برای قوای سه گانه هستند و در آغاز دوره جدید فعالیت هیئت نمایندگان باید حداکثر توان خود را بکار گیرند. انشاءالله
*عضو هیأتنمایندگان اتاق تهران و ایران محسن بهرامي
با سلام
من وقت نکردم همه نظرات دوستان رو بخونم
اما چند نکته....
1-جهاد اقتصادی با رشد اقتصادی و توسعه اقتصادی خیلی فرق داره...در دل کلمه جهاد کوهی از معنویت نهفته است که با تفاسیر امثال آ.آل اسحاق و سایر میلیاردرهای اتاق های بازرگانی همخوانی ندارد
2-راجع به اقتصاد اسلامی: خوبه که یکم راجع به تاریخ اقتصاد آگاهی داشته باشیم و بعد نظر بدیم. شما اگه به همین اقتصادیون جدید که از فیزیوکراتها به بعد میباشند(با فرض چشمپوشی از مرکانتیلیستها و سایر گذشتگان و...)حداقل 300سال سابقه کار روی این علم دارند(با همه نواقصش) اونوقت شما انتظار داری ما با 30سال کار بتونیم در تولید علم با اونا رقابت کنیم؟؟(بگذریم از اثرات جنگ و حکومت تکنوکراتها بر مملکت و سایر عوامل مزاحم در این راه)
3-راجع به امور بانکها: من خودم شخصا هنوز اطمینان زیادی به این سیستم بانکی ندارم. اما شما خوبه که یه نگاه به کتاب گرانبهای شهید آیت الله صدر"اقتصادنا" بندازید و بدون اطلاع فقط متهم نکنید. گرچه کاستی فراوان است، اما کار هم بسیار انجام شده
4-یه مقاله ای یکی از دوستان تو نشریه بهاران(نشریه بسیج دانشجویی شریف) نوشته بود با تیتر "به خدا سکولارها هم دین دارند"...و یه مصاحبه ای آ.خسروپناه انجام داده بود با این مضمون که"تحجر از دیدگاه امام یعنی سکولاریسم" و سخنرانی های آ.رحیم پور در این مورد و...
فکر میکنید اندیشه اصلی این فرقه چیست؟به جز حدایی دین از سیاست؟به جز اینکه امور دنیوی به بمور اخروی هیچ ارتباطی ندارند
حال به خاطر دنیادوستی دین را دور نگه داری(غربگرایان) یا به خاطر ترس از فساد در دین از مداخله امور دینی در امور دنیوی پرهیز کنی(متحجرین)...فرقی نمیکند
اسلام دینی نیست که به خاطر معنویت دنیا را کنار گذاشته باشد. یا ...(گرچه به توجه به معنی جهاد بحث دنیایی نیست و کاملا جبهه مبارزه با کفار است و...)
ببخشید که طولانی شد
نظراتتون رو به من میل کنید:
[email]hosein.askari@yahoo.com[/email]
سلام علیکم با احترام
در صورت امکان کلیه مقالات مرتبط با جهاد اقتصادی را برای من ارسال فرمائید به آدرسzeineddini@yahoo.com
جهاد اقتصادی از نظر اسلام چیست؟
با سلام
دوستان سه مورد پاورپوینت در مورد جهاد اقتصادی با موضوعات
مصادیق جهاد اقتصادی
شروط تحقق و الزامات جهاد اقتصادی
وظایف مردم و دولت در جهاد اقتصادی
زمان زیادی نمی گیره و مطلعه اش توصیه می شود
یا علی
سلام خدمت همگی.
بزارین من این تعریف رو از جهاد اقتصادی بگم که شاید دوستان قبلا بیان کرده باشن.
جهاد یعنی جنگیدن. پس رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای دید کاملی داشتن که امسال رو با این نام مزین کردن. جهاد در زمینه اقتصاد. شرایط سخت اقتصادی امسال جهان بر هیچ کس پوشیده نیست. بهران های پی در پی در اروپا و آمریکا باعث نا بسامانی اقتصاد جهان شده. اینجا این حرکت جهاد گونه ما رو می طلبه که در شرایط سخت پشتیبان نظام باشیم. باید در شرایط سختی که به وجود میاد از دولت حمایت کنیم.یک خرما رو بین هم تقسیم کنیم و تا آخر بایستیم. رمز پیروزی اینه.....جهاد یعنی این نه این که عده ای اومدن گفتن که امسال جهاد اقتصادیه پس کو... چرا هنوز قیمت ها بالاست ....چرا تورم فلان قدره... چراو چرا هایی دیگه....این افراد معنی جهاد اقتصادی رو نفهمیدن.
رهبر کریم انقلاب هم همینو فرمودن که باید در این شرایط بجنگیم. نه این که خانه نشین بشیم.
هر دشواری هم در این راه به شما برسه پاداش داره. چون جهاد فی سبیل الله همینه.
موفق و پیروز باشیم. به امید سر افرازی ایران اسلامی