جمع بندی آیا در دوران ظهور هستیم؟

تب‌های اولیه

18 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
آیا در دوران ظهور هستیم؟

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام
من روایات مربوط به زمان ظهور آقا امام زمان حضرت اباصالح المهدی(عج) را جسته گریخته مطالعه کرده بودم و مواردی در ذهنم دارم که در این مطلب به اشاره بیان میکنم و وارد جزئییات و تطبیق دادن هم نمیشوم.از کارشناسان محترم هم که به منابع روایی دسترسی دارند میخواهم که روایتهایی که در این موارد وجو دارند را ذکر کنند.با سپاس

1.مسئله دجال. که روایاتی هم درباره اش است.اینکه خود واژه دجال اسم خاصی هست که نمیشه بر یک شخص تعریف کرد.بیشتر بنظر میرسه یک پدیده است.اینکه مظهر فریب و گمراه کننده مردمان جهانه.اینکه مردم رو به پیروی شیطان و دشمنی با خدا سوق میده.عصر ما در حقیقت عصر تکنولوژی های دیجیتالی است.یک شباهت عجیبی بین واژه دجال و دیجیتال وجود داره.
عصر کامپیوتر و ابزار دیجیتالی الآن بنهایت بلوغش رسیده.چیزی که در روایات چندصد سال پیش میخوندیم و شاید برای مردمان اون دوران ثقیل بوده برای ما قابل فهمه.الآن گناه و تبلیغ گناه براحتی و بوسیله یک دستگاه موبایل در کف دست هر بچه ای یا با امواج ماهواره ای به هر منزلی در دسترسه.کافران هم از این ابزار با تمام توان استفاده میکنند برای گمراهی مردم همه جهان.کمپانی های بزرگ پخش و ترویج گناه بخش جدانشدنی عصر دیجیتالی است.لواط و زنای با محارم و بسیاری از گناهان بزرگ دیگر با رنگ و لعاب جذاب حالا با کیفیت 4k بصورت تصویری! به مردم عرضه میشه و عفاف و حیا قربانی بزرگ این جریان است.
در یکی از روایات از امام علی(ع) گویا آمده بود که تک چشم است و همچون ستاره صبح میدرخشد.همانطور که میدانیم جریان صهیونیسم جهانی اقتصادش بر پایه دلار استوار است و نقش تک چشم بر این اسکناس دیده میشود.
بزرگترین کمپانیهای ترویج گناه و ضدیت با خدا از سوی صهیونیستها اداره میشوند.یکی از رهبران صهیونیستی گفته بود برای شکست انقلاب اسلامی ایران کافیست خانواده را در ایران هدف بگیریم و از آنزمان شبکه های ماهواره ای پورن و شبکه های ضد خانواده و ضد عفاف و حیا بصورت قارچ گونه رشد کردند.ایران هم که مهمترین نیروی مقابل جریان صهیونیستی است...
ستاره صبح به ستاره شیطان یا لوسیفر معروف است.بخاطر همین زهره به این نام خوانده شده چرا که پرنور ترین سیاره در اطراف زمین است و مبشر از سپیده دم نامیده شده است.و نکته جالب اینکه مدار زهره بر عکس بقیه سیارات نزدیک به خورشید جهت عقربه های ساعت است.و نکته جالبتر اینکه زهره یا ستاره صبح نماد شیطان است و زمین و سیاره های اطرافش مدارشان برخلاف جهت عقربه های ساعت است.همچون طواف خانه خدا که آنهم خلاف جهت عقربه های ساعت است.این از فلسفه های عجیب حج ابراهیمی است که در مدار سیاره های نزدیک به خورشید همه به یک جهت میچرخند و طواف میکنند.

2.جنگ یمن.از رهبران آخرالزمانی یکی هم سید یمانی است.اکنون در یمن جنگ سرنوشت سازی در جریان است.اگر نیرویهای یمنی مقابل ارتش سعودی و مزدورانش شکست بخورند شیعیان زیادی کشته میشوند و راه برای ضربه نهایی به ایران ما و اسلام و شیعه توسط جبهه صهیونیسم جهانی گشوده میشود.پرچم سفید انصارالله یمن نیز از نمادهای جالبی است که این جبهه صهیونیستی رو به روشنی نشانه گرفته.مسلما طبق وعده خداوند این جنگ نباید به شکست مبارزان یمنی منتهی بشه و میبینیم بشکل اعجاب آوری مردم فقیر یمن مقابل ائتلاف زرو زور و تزویر سعودی و صهیونیسم جهانی ایستادگی کرده و ضربات غافلگیرکننده ای به آنها وارد می آورد.هیچ انسان آزاده ای با هر دین و مرامی نیست که این مقاومت رو ستایش نکرده باشه.اکنون نیروی انصارلله داخل خاک عربستان هم عملیات انجام میدهند و آنها را به عقب میرانند.در روایات هست که برای مقابله با سپاه سید یمانی سپاه سفیانی وارد عربستان میشه ولی بخواست خدا سپاه سفیانی نابود میشه.

3.ایران و سید خراسانی.برای اینکه وارد بحث تطبیق دادن نشوم به اشاره مطالبی مینویسم.40 سال پیش ایران در دست آمریکا بعنوان رهبر صهیونیسم جهانی قرار داشت.دین اسلام زیر ضربات اسلام ستیزان قرار داشت و بهایی ها بعنوان پیاده نظام صهیونیسم در ایران تمامی تابوهای فرهنگی و دینی ایرانیان رو میشکستند در عرصه های فرهنگی و اجتماعی و هنری.در این اوضاع خواست خداوند بر این قرار گرفت که انقلابی بوجود بیاد و این کشور که از قضا بزرگترین پایگاه شیعیان جهان هم بود از دهان اژدهای صهیونیسم خارج بشه و بعنوان دشمن صهیونیسم معرفی بشه.و جوانانی که زیر بمباران تبلیغاتی و فرهنگی کاباره ها و فیلم فارسی ها و برهنگیها به اسم تجدد بودند انقلاب اسلامی رو به پیروزی رسوندند و هشت سال هم در جنگی نابرابر آنهم مقابل کشور شیعه دیگر یعنی عراق تحت رهبری صدام جانها فدا کردند.نقشه پلید صهیونیسم جهانی در دشمن کردن دو ملت ایران و عراق داستان خودش رو داره و هنوز هم البته بصورت خباثت آلودی مزدوران آنها میخواهند این دشمنی مصنوعی شکل بگیره.که البته خواست خداوند نزدیکی بیشتر دو ملت با جریانی همچون راهپیمایی اربعین سالار شهیدان امام حسین(ع) است.
40 سال به این صورت با تمام فتنه ها گذشت و بخواست خدا انقلاب پابرجا موند.اکنون ماهواره و اینترنت رو هم در خدمت دارند و عناصر مزدور و منافقی که در لایه های نظام و مردم رخنه کرده اند و بخواست آنها توطئه ها رو پیش میبرند.اگر این مهمترین پایگاه شیعه و میشود گفت تنها سد مقابل صهیونیسم جهانی و آمریکا از بین برود و اصولا ایرانی دیگر وجود نداشته باشد دنیا تماما در اختیار دشمنان خدا خواهد بود.و این را البته خداوند نمیخواهد.در مورد سید خراسانی روایت هست که پس از قیام نخستین و رنگ باختن آرمانهای آن و جولان منافقان و دنیاطلبان و دغلکاران قیام دیگری صورت میگیرد و این قیام دوم بفاصله کوتاهی زمینه ساز بهم پیوستن سید خراسانی و سید یمانی و و یورش سفیانی و آغاز ظهور آقا امام زمان(عج) است.
بنظر میرسد که بخواست خداوند ما در عصر ظهور هستیم و رهبر شجاع و پاک سرشت ما امام خامنه ای که مقابل جبهه ای از منافقان و دین فروشان و وطن فروشان داخلی و صهیونیسم جهانی و مزدورانشان ایستاده اند از رهبران آخرالزمانی باشند.حداقل یکی از یاران آقا امام زمان(عج).برای سلامتی آقا امام زمان(عج) و ایشان صلوات...

width: 700 align: center

[TD="align: center"]با نام و یاد دوست

[/TD]

[TD="align: center"][/TD]


کارشناس بحث: استاد مشکور

[TD][/TD]

بســم الله;1027227 نوشت:
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام
من روایات مربوط به زمان ظهور آقا امام زمان حضرت اباصالح المهدی(عج) را جسته گریخته مطالعه کرده بودم و مواردی در ذهنم دارم که در این مطلب به اشاره بیان میکنم و وارد جزئییات و تطبیق دادن هم نمیشوم.از کارشناسان محترم هم که به منابع روایی دسترسی دارند میخواهم که روایتهایی که در این موارد وجو دارند را ذکر کنند.با سپاس
1.مسئله دجال.
2.جنگ یمن.از رهبران آخرالزمانی یکی هم سید یمانی است.
3.ایران و سید خراسانی.
بنظر میرسد که بخواست خداوند ما در عصر ظهور هستیم و رهبر شجاع و پاک سرشت ما امام خامنه ای که مقابل جبهه ای از منافقان و دین فروشان و وطن فروشان داخلی و صهیونیسم جهانی و مزدورانشان ایستاده اند از رهبران آخرالزمانی باشند.حداقل یکی از یاران آقا امام زمان(عج).برای سلامتی آقا امام زمان(عج) و ایشان صلوات...

با سلام و تشکر@};-

در حاشیه مطالب شما نکاتی را تقدیم می کنیم:
برخى بر این باورند که بسیارى از علایم ظهور اتفاق افتاده و تنها علایم حتمى ظهور باقى مانده است؛ پاسخ مختصر این است که واقعاً نمى توان سخنى قطعى و کامل در این مورد گفت؛ زیرا منابع اصلى و قدیمى شیعه، معمولاً از نشانه هاى خاص و محدودی نام برده اند و بعضى از این نشانه هایى که به عنوان علایم اتفاق افتاده در این منابع وجود ندارد و یا بسیار کم رنگ مطرح شده است پس ارائه نظر قطعى در مورد این نشانه ها، نیاز به پژوهش هاى علمى و گسترده در همه این منابع دارد. که در این مجال نمی گنجد. از طرفى، سخن از واقع شدن بعضى از نشانه ها و تطبیق آنها با حوادث خارجى، دشوار است. به عنوان نمونه، در مواردى که سخن از یک علامت و ظهور فرج بعد از آن مطرح شده، منظور گشایش و راحتى براى مؤمنان است، نه ظهور حضرت مهدى (عجل الله فرجه). همچنین از امام باقر«علیه السلام» نقل شده است: «منتظر صدایى باشید که از طرف دمشق، ناگهان به شما مى رسد که آن، گشایشى بزرگ براى شما خواهد بود» (1) در بعضى از روایات، سخن امام به گونه اى است که خبر از یک اتفاق و واقعه مى دهد، نه اینکه بخواهد آن واقعه را یکى از علایم ظهور معرفى کند؛ مانند وقوع گرماى شدید در زمین. (2) بعضى از نشانه ها نیز طورى است که مى تواند معناى دیگرى - غیر از معناى ظاهرى - داشته باشد؛ مانند طلوع خورشید از مغرب که شاید کنایه به ظهور از مکه باشد. چنان که امام على«ع» فرمود: «و هو الشمس الطالعه من مغربها»؛ (3) با این حال بعضى از علایم و نشانه هاى ظهور محقق شده است. (4) و این مى تواند نویدى از نزدیک شدن ظهور باشد.

در این رابطه توجه به چند نکته بایسته است:
یکم. عده اى با توجه به اوضاع و شرایط فعلى حاکم بر جهان به این باور رسیده اند که دوره اى که ما در آن زندگى مى کنیم همان دوره آخرالزمان است که در روایات به آن اشاره شده است؛ زیرا براى آخرالزمان نشانه هایى گفته شده (مانند گسترش فساد و تفسیر دین براساس هوا و هوس و...) که این نشانه ها در دوره زمانى ما به وقوع پیوسته است پس زمان کنونى آخرالزمان است و ظهور نیز در این دوران محقق مى شود. به علاوه با وجود انقلاب اسلامى ایران و زنده شدن نام و یاد امام زمان(عجل الله فرجه)، آمادگى و اقبال مردم براى پذیرش ایشان بیشتر شده و امید به ظهور زیادتر گشته است.
دوم. برخى از علما معتقدند: همان گونه که غیبت دو مرحله اى بود و غیبت صغرى براى ایجاد آمادگى مردم براى ورود به غیبت کبرى لازم بود، ظهور نیز ممکن است دو مرحله اى باشد و با ظهور صغرى که در انقلاب اسلامى ایران تجلى یافته است، مردم با حقیقت قیام امام زمان آشنایى بیشترى پیدا کرده اند و براى ظهور اصلى و قیام جهانى حضرت آماده مى شوند.
سوم. حرکت عمومى کشورها و جوامع و دمیده شدن روح بیداری اسلامی در بین کشورها و تمایل به سمت وحدت و همگرایى همگانی و به عبارت دیگر توجه به تشکیلات بین المللى و اتحادیه هاى منطقه اى و فاصله گرفتن از جزءگرایى، ملت ها را به این نتیجه رسانده که براى آینده اى بهتر، باید مرزها را به حداقل رساند و جهان را دهکده اى کوچک دانست. این رویداد، آمادگى مردم را براى پذیرش یک حاکمیت فراگیر، بیشتر کرده است. البته استکبار جهانى تئورى دهکده جهانى را در جهت حفظ منافع خود و تک قطبى شدن جهان پى گیرى مى کند اما چه بسا اراده الهى به دست دشمنان خدا نیز انجام گیرد.
چهارم. اجحاف و تجاوز بیش از حد و روز افزون دولت هاى استکبارى به کشورهاى فقیر به شکل هاى گوناگون از یک سو و لجام گسیختگى فرهنگى و فکرى و علمى؛ مانند بحران هویت، بحران مشروعیت، بحران مدنیت از سوى دیگر، باعث هرج و مرج در زندگى بشر شده است.
این گونه مسائل و مباحث این واقعیت را اثبات مى کند که آینده روشن جهان، چنانکه خداوند در قرآن کریم و از طریق روایات اهل بیت (علیهم السلام) وعده داده شده، فقط در سایه حاکمیت الهی فردى آسمانى است که احتمالاً ظهورش نزدیک است.
پنجم. گاهى خبرهایى مبتنى بر نزدیکى ظهور به برخى از شخصیت ها نسبت داده مى شود که نیاز به تامل و بررسى دارد. باید دانست که امر مشخص نمودن زمان ظهور، فقط در اختیار خداوند است و هیچ کس نمى تواند براى آن زمانى معیّن کند، اما بیان بعضی از بشارتها به عنوان شاهد وقرینه ای بر نزدیک بودن ظهور اشکالی ندارد و می تواند امید آفرین باشد.
ششم. احادیث اهل بیت (علیهم السلام) علایم ظهور را به دو قسم تقسیم کرده اند: یکى از آنها علایم حتمى است که به هیچ قید و شرطى مشروط نیست و قبل از ظهور باید واقع شود. قسم دوم؛ یعنى، علایم غیرحتمى، حوادثى است که به طور مطلق و حتم از نشانه هاى ظهور نیست؛ بلکه مشروط به شرطى است که اگر آن شرط تحقق یابد، مشروط نیز محقق مى شود. بسیاری از علایم ظهور جزء این دسته هستند. از اینرو نمی توان بطور قطع و صد در صدی در باره علائم و نشانه های غیر حتمی ظهور اظهار نظر کرد.(5)

در پایان لازم به ذکر است؛ اگر بدنبال بررسی روایی مسائل مربوط به علائم ظهور مانند نمونه های ذکر شده (مسأله دجال و ماهیت آن ؛ جنگ یمن و ناآرامیهای سیاسی ، امنیتی منطقه و مسأله ظهور یمانی ؛ وضعیت و نقش ایران و سید خراسانی در امر ظهور و ارتباط انقلاب اسلامی ایران با آخرالزمان و نزدیکی ظهور) هستید باید مورد به مورد و بصورت جداگانه در تاییک های مستقلی طرح کنید تا بصورت تفکیکی مورد بررسی قرار گیرد و از تفرق و طولانی شدن بحث پرهیز شود.

موفق باشید ...@};-

پی نوشت ها:
1. الغیبه نعمانى، ب ۱۴، ح ۶۶... .
2. همان، ح ۴۴... .
3. بحارالانوار، ح ۵۲، ح ۲۶.
4. ر.ک: محمد صدر، تاریخ غیبت کبرى...
5. برای مطالعه بیشتر ر.ک: مهدویت (پس از ظهور),رحیم کارگر(نشر معارف)، بنقل از پرسمان، با کمی تغییر.

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام و عرض ادب .

ابوخالد کابلی از امام باقر (ع) روایت کرده است که آن حضرت فرمود : گوئی می بینم که قومی در مشرق خروج کرده اند و خواستار حق اند ولی به ایشان داده نمی شوند، بازخواستار آن می شوند و به انان داده نمی شود، پس چون چنین می بینند شمشیرهای خود را برگردن خویش می افکنند( آماده کارزار می شوند) پس آنچه می طلبند به ایشان بدهند ولی ایشان از پذیرفتن ان خودداری می کنند تا اینکه قیام نمایند و آن را به کسی باز ندهند مگر به صاحب شما ، کشتگان شهیدند ، بدانید اگر من خود آنرا در می یافتم حتماً خود را برای صاحب این امر نگاه می داشتم .

آیا میتوان گفت این مردم شهید پرور ، مردم ایران هستند ؟

آیا میتوان از این حدیث اینطور برداشت کرد که پس از خروج این مردم شهید پرور از مشرق ظهور حضرت صاحب امر چنان نزدیک است که امام فرموده خود را برای آن نگه می داشت ؟

بســم الله;1027227 نوشت:
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام
در یکی از روایات از امام علی(ع) گویا آمده بود که تک چشم است و همچون ستاره صبح میدرخشد.همانطور که میدانیم جریان صهیونیسم جهانی اقتصادش بر پایه دلار استوار است و نقش تک چشم بر این اسکناس دیده میشود.

2.جنگ یمن.از رهبران آخرالزمانی یکی هم سید یمانی است.اکنون در یمن جنگ سرنوشت سازی در جریان است.اگر نیرویهای یمنی مقابل ارتش سعودی و مزدورانش شکست بخورند شیعیان زیادی کشته میشوند و راه برای ضربه نهایی به ایران ما و اسلام و شیعه توسط جبهه صهیونیسم جهانی گشوده میشود.پ
در روایات هست که برای مقابله با سپاه سید یمانی سپاه سفیانی وارد عربستان میشه ولی بخواست خدا سپاه سفیانی نابود میشه.

3.ایران و سید خراسانی.
بنظر میرسد که بخواست خداوند ما در عصر ظهور هستیم و رهبر شجاع و پاک سرشت ما امام خامنه ای که مقابل جبهه ای از منافقان و دین فروشان و وطن فروشان داخلی و صهیونیسم جهانی و مزدورانشان ایستاده اند از رهبران آخرالزمانی باشند.حداقل یکی از یاران آقا امام زمان(عج).برای سلامتی آقا امام زمان(عج) و ایشان صلوات...

با سلام

قبلا در لینک زیر در خصوص تطبیق علائم و... نکاتی گفته بودم و اینکه ما الان قبل آغاز مرحله دوم ظهور هستیم و...

http://www.askdin.com/showthread.php?t=65632&p=1024691&viewfull=1#post1024691


ما در دوران شِبه آخرالزمان هستیم نه آخرالزمان! و سید یمانی و سید خراسانی هنوز بدنیا نیامدند چه برسه به اینکه خروج کنند!!!!

سیِد خراسانیِ زمانِ ما، رهبر انقلاب هستند ولی جزو 313 نفری که در احادیث به آن اشاره شده نیستند

و مشخصات ظاهری سیّد خراسانیِّ آخرالزمان که در روایات آمده را هم ندارند.

خود رهبر انقلاب هم بطور غیر مستقیم به این موضوع اشاره کردند مثلا در خصوص آزادی فلسطین همیشه گفتند : جوانان آزادی فلسطین را خواهند دید و نگفتند خواهیم دید!!! یا در دیدار خبرگان رهبری گفتند این مجلس جدید خبرگان وظیفه مهمی دارد و آن تعیین جانشین رهبری است و... و اینها دلایل واقعی تری برای سه رهبری بودن این حکومت است!

در خصوص یمن هم همینطور! البته یه خبرایی قطعا هست که به مرحله دوم ظهور مربوطه مثل بازگشت سردار متوسلیان و...

در خصوص ظهور دجال و... مطالب صحیحی در لینک گفتم

http://www.askdin.com/showthread.php?t=59845

بسم الله الرحمن الرحیم
بنده نه محقق هستم و نه اطلاع چندانی از مسایل ظهور دارم فقط چیزی که می بینم این است که میشه ظهور رو بسیار نزدیک کرد.شرایط بسیاری آماده هستند که تا ده سال پیش وجود نواشتند مثل فضای مجازی.
لطفا دوستان تطابق نگذارید ،الان ممکنه شما اشتباه کرده باشید و بعدا متوجه بشید اما اگر یک کسی این مطلب رو بخونه و باور کنه،بعد معلوم بشه اشتباه بوده اونوقت بنظرتون چی میشه؟
یاعلی

به من بیاموز;1027663 نوشت:
بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام و عرض ادب .

ابوخالد کابلی از امام باقر (ع) روایت کرده است که آن حضرت فرمود : گوئی می بینم که قومی در مشرق خروج کرده اند و خواستار حق اند ولی به ایشان داده نمی شوند، بازخواستار آن می شوند و به انان داده نمی شود، پس چون چنین می بینند شمشیرهای خود را برگردن خویش می افکنند( آماده کارزار می شوند) پس آنچه می طلبند به ایشان بدهند ولی ایشان از پذیرفتن ان خودداری می کنند تا اینکه قیام نمایند و آن را به کسی باز ندهند مگر به صاحب شما ، کشتگان شهیدند ، بدانید اگر من خود آنرا در می یافتم حتماً خود را برای صاحب این امر نگاه می داشتم .

آیا میتوان گفت این مردم شهید پرور ، مردم ایران هستند ؟

آیا میتوان از این حدیث اینطور برداشت کرد که پس از خروج این مردم شهید پرور از مشرق ظهور حضرت صاحب امر چنان نزدیک است که امام فرموده خود را برای آن نگه می داشت ؟


سلام و تشکر

شاید بتوان چنین احتمالی داد که مصداق مورد نظر روایت، ایرانی ها و قیام انقلاب اسلامی ایران است، چنانکه چنین احتمالی را برای مردم یمن نیز می توان داد و البته بعید نیست، ویژگیهایی که در روایت بیان شده علیرغم اینکه با مردم ایران اسلامی و مردم یمن تطبیق دارد، اما اشاره اش به آینده باشد. در هر حال فقط در حد احتمال، چنین تطبیقی منطقی است و اما نمی توان بطور قطع و صد در صد برای روایت مذکور مصداق تعیین کرد. با این وجود و بر اساس همان احتمال، شایسته است که منتظران هر لحظه برای تحقق ظهور امام عصر (عجل الله فرجه) خودشان را آماده کنند.

یحبّونه;1027671 نوشت:
ما در دوران شِبه آخرالزمان هستیم نه آخرالزمان! و سید یمانی و سید خراسانی هنوز بدنیا نیامدند چه برسه به اینکه خروج کنند!!!!

با سلام

همانطور که اشاره کردید آخرالزمان یک دوره است نه یک اتفاق مقطعی، بلکه وقتی اصطلاح دوره و یا دوران مطرح می شود مقاطع گوناگونی را در بر می گیرد چنانکه طبق برخی روایات، به امت رسول الله (صلی الله علیه و اله) و دوران پس از ظهور اسلام، امت و دوران آخرالزمان اطلاق شده و اتفاقات دوران غیبت امام عصر (عجل الله فرجه) را بطور ویژه بعنوان وقایع و اتفاقات آخرالزمانی بیان کرده اند. از این رو، بی شک، ما در دوران آخرالزمان هستیم. همچنین پر واضح است، اطلاع دقیق از زمان قیام و خروج سید یمانی و سید خراسانی در علم خداوند است و کسی به جز معصوم نمی تواند ادعا کند که من از زمان دقیق قیام آنها مطلعم، بنابراین وقتی زمان قیام و خروج آنها مخفی و در علم الهی است زمان تولد انها نیز چنین وضعیتی دارد. ممکن است بدنیا امده باشند و ممکن است خیر بدنیا نیامده باشند! بفرمایید شما از کجا اطلاع دقیق دارید که سید یمانی و خراسانی هنوز بدنیا نیامده اند؟

یحبّونه;1027671 نوشت:
سیِد خراسانیِ زمانِ ما، رهبر انقلاب هستند ولی جزو 313 نفری که در احادیث به آن اشاره شده نیستند و مشخصات ظاهری سیّد خراسانیِّ آخرالزمان که در روایات آمده را هم ندارند.

در این خصوص نیز نمی توان نظر قطعی داد، بعبارتی چنانکه نمی توان بطور قطع ایشان را مصداق سید خراسانی دانست، نفی و رد آن نیز فاقد دلیل است.

یحبّونه;1027671 نوشت:
مرتبه سید خراسانی که در احادیث به آن اشاره شده از رهبر انقلاب بالاتر است و در مرتبه هم سطح حضرت ابوالفضل هستند! به همین دلیل با وجود جوان بودن، فرمانده یاران امام هستند! شعیب بن صالح و سید یمانی هم در مرتبه وی هستند!

از آنجاییکه تشخیص شأن و مرتبه و منزلت افراد در حیطه توان امثال ما و شما نیست و ما به درون افراد احاطه نداریم که در باره ایشان ارزش گذاری کنیم بنابراین، بطور قطع نمی توان در باره شأن و منزلت حقیقی مقام معظم رهبری نزد خداوند اظهار نظر کرد و انگاه نتیجه گرفت که چون سید خراسانی طبق روایات شأن والا و عظیمی دارد، پس در نتیجه، شأن و منزلت سید خراسانی از رهبر معظم انقلاب بالاتر است و ایشان نمی تواند سید خراسانی باشد. این قبیل اظهار نظرات هیچ وجه یقینی و قطعی ندارد و صرفاً ظنی و گمانی است.

مشکور;1027687 نوشت:
با سلام از آنجاییکه تشخیص شأن و مرتبه و منزلت افراد در حیطه توان امثال ما و شما نیست و ما به درون افراد احاطه نداریم که در باره ایشان ارزش گذاری کنیم بنابراین، بطور قطع نمی توان در باره شأن و منزلت حقیقی مقام معظم رهبری نزد خداوند اظهار نظر کرد و انگاه نتیجه گرفت که چون سید خراسانی طبق روایات شأن والا و عظیمی دارد، پس در نتیجه، شأن و منزلت سید خراسانی از رهبر معظم انقلاب بالاتر است و ایشان نمی تواند سید خراسانی باشد. این قبیل اظهار نظرات هیچ وجه یقینی و قطعی ندارد و صرفاً ظنی و گمانی است.

با سلام

در مورد منبع حرفام نمیتونم چیزی بگم اما در خصوص نقد آخرتون باید بگم که منظور بنده از مرتبه، درجه سلوکی بود چون سید خراسانی آخرالزمانی جزو اوتاد زمین است که بین سالکان بالاتر از ابدال و صالحین قرار میگیرد. وگرنه در اصل اوتاد و ابدال و صالحین همه برادر ظاهری و باطنی هم هستند!!!

رهبر انقلاب هم درست است که جزو 313 نفر نیستند اما جزو یاران دوران فعلی حضرت که هستند! اگر ایشان در آخرالزمان بودند حتما جزو 313 نفر میبودند!

برخی همش رهبری رو سید خراسانی تصور میکنند که این اشتباه است و بنده قصد داشتم تفاوت ایشان را با سید خراسانی آخرالزمانی ذکر کنم که به مرتبه سلوکی هم اشاره ای داشتم! وگرنه تفاوتهای دیگری هم بین این دو بزرگوار هست!

همانطور که میدانید اوصاف 313 نفر که در احادیث ذکر شده همان ویژگیهای سالکان الی الله است لذا از منظر سلوکی هم میتوان به موضوع نگریست!

برای اینکه حرفام موجب جسارت به رهبری نشده باشد قسمت مذکور رو حذف کردم!

سلام

متاسفانه ما هیچ وقت در دوران ظهور نیستیم , چون تنها راه تشخیص دورانِ ظهور , نشانه های ظهور هستند که اینقدر گیج کننده هستند که فقط خودِ معصوم ع میفهمه چی گفته.

وقتی هم با یک کارشناس شروع میکنیم به صحبت کردن راجعبه نشانه ها , انگار جوری باید جواب بدند که آخرش به اینجا ختم بشه که n میلیون سال دیگه هم معلوم نیست ظهور رخ بده.

درواقع همه با هم توی یک هچل بزرگ اون " نداشتنِ توانایی علمی فکری روحی برای درکِ احادیثِ ظهور هست ". (نمیگم حق هم نداریم).

یک نشانه عین روایات اتفاق می افته , میگیم بفرمایید... میگن نه از کجا معلوم این باشه ؟ شاید فردا باز اتفاق بی افته یا مثلا 10 تا عبدالله باشه و n تا سوریه و و و. و واقعا هم همینطور شاید باشه.

در واقع : نشانه ها گفته شدند تا ما ظهور و زمان ظهور رو بشناسیم , اما ما نشانه رو که میبینیم از نشانه انتظار داریم یک نشانه بیاره که من همون نشانه هستم. 8-|
البته حق هم شاید داشته باشیم,ولی چون کلا اشتباه شاید فهمیدیم و رفتیم, قطعا حق نداریم.

واقعا بدونِ تعصب :
وقتی ما اینقدر سردرگم هستیم در روایات و هرگز نمیتونیم تعیین مصداق کنیم و وقت تعیین کنیم , چرا باید لزوما فکر کنیم نشانه ها برای ما گفته شده و یا نشانه ها قرار هست مارو به ظهور برسونه و باید قبلش آگاه باشیم ؟

ما از نشانه ها میخوایم به ظهور برسیم
چرا از ظهور به نشانه ها نرسیم ؟

ما وقتی دنبال نشانه ها باشیم , اگر از نظر ماها که n نظر هستیم زمان ظهور هنوز نشده باشه, و حتی اصلا بَداء شده باشه در نشانه ها و ما نفهمیم , مهدی ع ظهور کنه منکرش میشیم چون میگیم طبق احادیث و نشانه ها هنوز زمان ظهور شما نرسیده. شما محدود شدید و دستتون بسته است باید مو به مو طبق روایات ظهور کنید اونم طبق فهمِ ما از احادیث.8-|

اما وقتی منتظر ظهور شخص باشیم و منتظر ظاهر شدنِ مهدی ع باشیم و مهدی ع ظاهر شه , اون موقع نشانه ها به ما قوت قلب میدند که بله خیلی هاش اتفاق افتاده و حقانیت مهدی ع و ادعاهایش برایمان بهتر ثابت میشود.

یعنی در واقع با شناختِ مهدی ع , مطمئن میشیم که بله اون نشانه و نشانه هایی که شک و تردید داشتیم مربوط به ظهور و نزدیکی ظهور باشند, درست بوده و خودش بوده.

مشکور;1027687 نوشت:

با سلام

همانطور که اشاره کردید آخرالزمان یک دوره است نه یک اتفاق مقطعی، بلکه وقتی اصطلاح دوره و یا دوران مطرح می شود مقاطع گوناگونی را در بر می گیرد چنانکه طبق برخی روایات، به امت رسول الله (صلی الله علیه و اله) و دوران پس از ظهور اسلام، امت و دوران آخرالزمان اطلاق شده و اتفاقات دوران غیبت امام عصر (عجل الله فرجه) را بطور ویژه بعنوان وقایع و اتفاقات آخرالزمانی بیان کرده اند. از این رو، بی شک، ما در دوران آخرالزمان هستیم. همچنین پر واضح است، اطلاع دقیق از زمان قیام و خروج سید یمانی و سید خراسانی در علم خداوند است و کسی به جز معصوم نمی تواند ادعا کند که من از زمان دقیق قیام آنها مطلعم، بنابراین وقتی زمان قیام و خروج آنها مخفی و در علم الهی است زمان تولد انها نیز چنین وضعیتی دارد. ممکن است بدنیا امده باشند و ممکن است خیر بدنیا نیامده باشند! بفرمایید شما از کجا اطلاع دقیق دارید که سید یمانی و خراسانی هنوز بدنیا نیامده اند؟

در این خصوص نیز نمی توان نظر قطعی داد، بعبارتی چنانکه نمی توان بطور قطع ایشان را مصداق سید خراسانی دانست، نفی و رد آن نیز فاقد دلیل است.

از آنجاییکه تشخیص شأن و مرتبه و منزلت افراد در حیطه توان امثال ما و شما نیست و ما به درون افراد احاطه نداریم که در باره ایشان ارزش گذاری کنیم بنابراین، بطور قطع نمی توان در باره شأن و منزلت حقیقی مقام معظم رهبری نزد خداوند اظهار نظر کرد و انگاه نتیجه گرفت که چون سید خراسانی طبق روایات شأن والا و عظیمی دارد، پس در نتیجه، شأن و منزلت سید خراسانی از رهبر معظم انقلاب بالاتر است و ایشان نمی تواند سید خراسانی باشد. این قبیل اظهار نظرات هیچ وجه یقینی و قطعی ندارد و صرفاً ظنی و گمانی است.


سلام
کلا از نسبت دادن اسمی به اشخاص حذر کنید ولی قطع به یقین رهبری سید خراسانی نیستند خوب هست به هر کسی تقدس و شانی که جایگاهش نیست به او ندهیم همین حرفها کلا غلط هست بیخودی افراد را با نسبت دادن به ائمه از خطا و اشتباه مبری نکنید.

ولی ما اکثرا همین را شنیده ایم اگر امکان دارد بیشتر دلایل خود را بیان کنید
باتشکر

یحبّونه;1027691 نوشت:
در مورد منبع حرفام نمیتونم چیزی بگم

سلام مجدد

بزرگوار اینطور نمی شود که در یک گفتگوی علمی در باره یک موضوع دینی مطالبی را بیان کنید و وقتی تقاضای منبع و مأخذ کنیم، فقط به این حد بسنده کنید که در باره منبع نمی توانم چیزی بگویم؟!

یحبّونه;1027691 نوشت:
اما در خصوص نقد آخرتون باید بگم که منظور بنده از مرتبه، درجه سلوکی بود چون سید خراسانی آخرالزمانی جزو اوتاد زمین است که بین سالکان بالاتر از ابدال و صالحین قرار میگیرد. وگرنه در اصل اوتاد و ابدال و صالحین همه برادر ظاهری و باطنی هم هستند!!!
رهبر انقلاب هم درست است که جزو 313 نفر نیستند اما جزو یاران دوران فعلی حضرت که هستند! اگر ایشان در آخرالزمان بودند حتما جزو 313 نفر میبودند!

تفاوتی نمی کند مرتبه یا درجه سلوکی! محل بحث ما این است که این اطلاعات را از کجا بدست آورده اید و بر اساس چه مبنایی به چنین تفاوتی بین رتبه و درجه سلوکی سید خراسانی و رهبر معظم انقلاب رسیده اید؟ اینها صرف ادعا بیش نیست و ادعای بدون دلیل و سند و مدرک پذیرفتنی نیست. اگر اینطور باشد کسی هم می تواند بیاید بدون ارائه دلیل و مدرک و ذکر منبع، خلاف آن را در باره رهبری معظم انقلاب و یا در باره دیگر نشانه های ظهور، ادعا کند!

یحبّونه;1027691 نوشت:
برخی همش رهبری رو سید خراسانی تصور میکنند که این اشتباه است و بنده قصد داشتم تفاوت ایشان را با سید خراسانی آخرالزمانی ذکر کنم که به مرتبه سلوکی هم اشاره ای داشتم! وگرنه تفاوتهای دیگری هم بین این دو بزرگوار هست!

ما نظر کسانیکه چنین ادعایی (سید خراسانی بودن رهبری) در باره رهبری معظم دارند را تأیید نمی کنیم اما خلاف آن را نیز بدون هیچ دلیل و مدرک و ذکر منبع موجه و قانع کننده ای نمی پذیریم.

Mellate Ebrahim;1027707 نوشت:
سلام

متاسفانه ما هیچ وقت در دوران ظهور نیستیم , چون تنها راه تشخیص دورانِ ظهور , نشانه های ظهور هستند که اینقدر گیج کننده هستند که فقط خودِ معصوم ع میفهمه چی گفته.

وقتی هم با یک کارشناس شروع میکنیم به صحبت کردن راجعبه نشانه ها , انگار جوری باید جواب بدند که آخرش به اینجا ختم بشه که n میلیون سال دیگه هم معلوم نیست ظهور رخ بده.

درواقع همه با هم توی یک هچل بزرگ اون " نداشتنِ توانایی علمی فکری روحی برای درکِ احادیثِ ظهور هست ". (نمیگم حق هم نداریم).

یک نشانه عین روایات اتفاق می افته , میگیم بفرمایید... میگن نه از کجا معلوم این باشه ؟ شاید فردا باز اتفاق بی افته یا مثلا 10 تا عبدالله باشه و n تا سوریه و و و. و واقعا هم همینطور شاید باشه.

در واقع : نشانه ها گفته شدند تا ما ظهور و زمان ظهور رو بشناسیم , اما ما نشانه رو که میبینیم از نشانه انتظار داریم یک نشانه بیاره که من همون نشانه هستم.
البته حق هم شاید داشته باشیم,ولی چون کلا اشتباه شاید فهمیدیم و رفتیم, قطعا حق نداریم.

واقعا بدونِ تعصب :
وقتی ما اینقدر سردرگم هستیم در روایات و هرگز نمیتونیم تعیین مصداق کنیم و وقت تعیین کنیم , چرا باید لزوما فکر کنیم نشانه ها برای ما گفته شده و یا نشانه ها قرار هست مارو به ظهور برسونه و باید قبلش آگاه باشیم ؟

ما از نشانه ها میخوایم به ظهور برسیم
چرا از ظهور به نشانه ها نرسیم ؟

ما وقتی دنبال نشانه ها باشیم , اگر از نظر ماها که n نظر هستیم زمان ظهور هنوز نشده باشه, و حتی اصلا بَداء شده باشه در نشانه ها و ما نفهمیم , مهدی ع ظهور کنه منکرش میشیم چون میگیم طبق احادیث و نشانه ها هنوز زمان ظهور شما نرسیده. شما محدود شدید و دستتون بسته است باید مو به مو طبق روایات ظهور کنید اونم طبق فهمِ ما از احادیث.

اما وقتی منتظر ظهور شخص باشیم و منتظر ظاهر شدنِ مهدی ع باشیم و مهدی ع ظاهر شه , اون موقع نشانه ها به ما قوت قلب میدند که بله خیلی هاش اتفاق افتاده و حقانیت مهدی ع و ادعاهایش برایمان بهتر ثابت میشود.

یعنی در واقع با شناختِ مهدی ع , مطمئن میشیم که بله اون نشانه و نشانه هایی که شک و تردید داشتیم مربوط به ظهور و نزدیکی ظهور باشند, درست بوده و خودش بوده.


سلام و تشکر از شما

نشانه های ظهور دو دسته اند: الف- نشانه های غیر حتمی و ب- نشانه های حتمی و قطعی ظهور.
الف- نشانه های غیر حتمی که در روایات بیان شده بسیارند. مقصود از علائم غیر حتمی آن است که وقوع آن ممکن است مشمول بداء گردد، چرا که فی الجمله مشروط به شروطی است که اگر آن شروط تحقق یابد آن علائم واقع می شوند، و اگر آن شروط مفقود باشد، آن علائم نیز تحقق نمی‌یابند. گفتنی است: علائم غیرحتمی ظهور که طبق روایات بیان شده، 407 مورد است که بنظر می رسد غالب آنها به وقوع پیوسته است. مانند: 1- مردها زیر ابرو بر میدارند. 2-مردم سوار فیل های فلزی مشوند ودر آسمان حرکت میکنند(هواپیما) 3-زمانی که انسان ها یکی از شرق ویکی از غرب با یکدیگر صحبت میکنند 4- مردم نماز را ضایع میکنند تا به کار های دنیایی برسند 5- دروغگوتصدیق و راست گو تکذیب میشود 6- ریاست دست زنان می افتد 7- مؤمن نتواند نهی از منکر کند مگر در قلبش 8- والیان در قضاوت رشوه بگیرند 9- مردم را به تهمت و یا سوء ظن بکشند 10- سوگند های دروغ به خدا بسیار گردد 11- مردم در گفتن سخن باطل و دروغ با هم رقابت می کنند؛ و شنیدن سخن حق بر مردم سنگین، ولی شنیدن باطل برایشان آسان است؛ و همسایه از ترس زبان همسایه به او احترام می‌کند و ...

ب- علائم و نشانه های حتمی که 5 مورد است، منظور از علائم حتمی آن است که تقدیر قطعی خدا به وقوع آن تعلق گرفته است. که عبارتند از: 1. خروج سفیانی 2. خروج یمانی 3. صیحه آسمانی 4. فرو رفتن لشکر سفیانی در بیداء (خسف بیداء) 5. کشتن نفس زکیه. در خصوص نشانه های حتمی ظهور لازم به ذکر است که این نشانه های به قدری وضوح و صراحت دارند که دیگر جای تردید و ابهام برای کسی باقی نمی ماند و همه به وضوح مصداق سفیانی، یمانی، صیحه آسمانی و خسف بیداء را می شناسند و تصدیق می کنند. در این خصوص در روایات بیان شده که خروج یمانی از روشن ترین علایم است که بیش از چهارده ماه فاصله با ظهور آن حضرت نخواهد داشت. امام صادق(ع) می‌فرمایند: «در میان درفش‌ها (پرچم‌ها)، هدایت‌گرتر از درفش یمانی وجود ندارد، چون درفش حق است و شما را به سوی صاحبتان دعوت می‌کند». و خاستگاه خروج یمانی سرزمین صنعای یمن است. امام باقر علیه السّلام می فرمایند: سفیانی از شام و یمانی از یمن خروج می کند. که خروج این دو خیلی سریع و به دنبال هم می باشد، یعنی در ماه رجب المرجّب. امام صادق علیه السّلام می فرمایند: خروج یمانی و سفیانی همانند دو اسب مسابقه است که همزمان با هم و به دنبال یکدیگر است. همراه با یمانی 2نفر از خراسان قیام میکنند1-سید حسنی 2-سید خراسانی که این سه نفر در یک ماه یعنی رجب قیام میکنند. همچنین رسول اکرم صلّی الله علیه و آله می فرماید: سه پرچم در یک سال و یک ماه و یک روز خروج می کند: سفیانی، خراسانی و یمانی، که در میان آن ها خالص تر از پرچم یمانی نیست. او مردم را به سوی حق فرا می خواند. در خصوص پرچم نهضت یمانی، از امام صادق(علیه السلام) نقل شده است: «یمانی از یمن با پرچم‌های سفید خروج می‌کند» روایات می گویند: یمانی در پی نبرد سفیانی با وی وارد عراق می شود. یمانی با مدد از نیروی خراسانی وارد صحنه کارزار با لشگریان سفیانی می شود. لسان روایات دلالت بر این مطلب دارد که در این نبرد سپاه یمنی پشتیبانی سپاه خراسانی را بر عهده دارد.

صیحه آسمانی، حادثه خسف بیداء و قتل نفس زکیه هم بقدری وضوح دارد که حقیقت ظهور را بر همگان روشن می کند و جای هیچ تردید و ابهامی باقی نمی گذارد، شیخ مفید (ره) از امام باقر (علیه السلام) روایت می کند که فرمود: «فاصله بین قتل نفس زکیه و ظهور قائم (عجل الله فرجه) بیش از پانزده شبانه روز بیشتر نیست.» از روایتی استفاده می‌شود که او نماینده امام مهدی (عجل الله فرجه) است که از طرف آن حضرت مأموریت یافته پیام آن حضرت را در مسجد الحرام به مردم اعلان کند. وی پس از انجام این مأموریت توسط دشمنان حضرت به شهادت می‌رسد. بدلیل پرهیز از طولانی شدن مطلب از ورود به جزییات دیگر خودداری می کنیم.

در نتیجه جای نگرانی نیست! چنانکه گفتیم غالب نشانه های غیر حتمی ظهور رخ داده اند و نشانه های حتمی ظهور هم در سال منتهی به ظهور و قیام حضرت اتفاق خواهد افتاد و به قدری وضوح و شفافیت دارند که بر احدی مخفی نمی ماند و به سهولت مصداق نشانه های مذکور توسط همگان تصدیق می شود، آنچه اهمیت دارد اینکه ما در شرایط کنونی آخرالزمان بدنبال خودسازی و تقوا و انجام وظایف انتظار و آماده کردن مقدمات ظهور با اصلاح خود و جامعه باشیم و از نواب عام حضرت که همانا عالمان و فقیهان الهی هستند تبعیت کنیم.

س.سعید;1027797 نوشت:
سلام
کلا از نسبت دادن اسمی به اشخاص حذر کنید ولی قطع به یقین رهبری سید خراسانی نیستند خوب هست به هر کسی تقدس و شانی که جایگاهش نیست به او ندهیم همین حرفها کلا غلط هست بیخودی افراد را با نسبت دادن به ائمه از خطا و اشتباه مبری نکنید.

سلام مجدد

دوست عزیز اگر خوب دقت کنید صحبت بنده اینست که اگر میخواهیم مطلبی را نفی کنیم با دلیل و مدرک باشد چنانکه اثبات آن هم نیازمند دلیل و مدرک است، بنده مدعی و معتقد نیستم که رهبر معظم انقلاب همان سید خراسانی ذکر شده در روایات است و هیچ زمان مصداق سازی نکرده و با مدعیان چنین مصداق سازی هایی هم مخالفم، فقط تقاضای بنده اینست آنها که با قطع و یقین این مطلب را بطور کلی نفی می کنند لطفاً دلیل و مدرک خود را بیان کنند.

مشکور;1027808 نوشت:
سلام و تشکر از شما

نشانه های ظهور دو دسته اند: الف- نشانه های غیر حتمی و ب- نشانه های حتمی و قطعی ظهور.
الف- نشانه های غیر حتمی که در روایات بیان شده بسیارند. مقصود از علائم غیر حتمی آن است که وقوع آن ممکن است مشمول بداء گردد، چرا که فی الجمله مشروط به شروطی است که اگر آن شروط تحقق یابد آن علائم واقع می شوند، و اگر آن شروط مفقود باشد، آن علائم نیز تحقق نمی‌یابند. گفتنی است: علائم غیرحتمی ظهور که طبق روایات بیان شده، 407 مورد است که بنظر می رسد غالب آنها به وقوع پیوسته است. مانند: 1- مردها زیر ابرو بر میدارند. 2-مردم سوار فیل های فلزی مشوند ودر آسمان حرکت میکنند(هواپیما) 3-زمانی که انسان ها یکی از شرق ویکی از غرب با یکدیگر صحبت میکنند 4- مردم نماز را ضایع میکنند تا به کار های دنیایی برسند 5- دروغگوتصدیق و راست گو تکذیب میشود 6- ریاست دست زنان می افتد 7- مؤمن نتواند نهی از منکر کند مگر در قلبش 8- والیان در قضاوت رشوه بگیرند 9- مردم را به تهمت و یا سوء ظن بکشند 10- سوگند های دروغ به خدا بسیار گردد 11- مردم در گفتن سخن باطل و دروغ با هم رقابت می کنند؛ و شنیدن سخن حق بر مردم سنگین، ولی شنیدن باطل برایشان آسان است؛ و همسایه از ترس زبان همسایه به او احترام می‌کند و ...

سلام ممنون قربان شما

این نشانه ها میتونسته هر زمانی باشه و حتی اصلا بوده قبلنا هم.
بله نهایتا هر سده ای میگیم بله نشانه های غیر حتمی خیلی هاش انگار اتفاق افتاده و منتظر نشانه های حتمی هستیم.
پس به نظرم عملا این نشانه ها کمکی به فهمیدن نزدیکی عصر ظهور نمیکنند.

مشکور;1027808 نوشت:
ب- علائم و نشانه های حتمی که 5 مورد است، منظور از علائم حتمی آن است که تقدیر قطعی خدا به وقوع آن تعلق گرفته است. که عبارتند از:
1. خروج سفیانی 2. خروج یمانی 3. صیحه آسمانی 4. فرو رفتن لشکر سفیانی در بیداء (خسف بیداء) 5. کشتن نفس زکیه.

خب این 5 نشانه که 3 نشانه اش شخصیت هست و یا جریان , چه زمانی میتونیم مطمئناً تعیین مصداق کنیم که بله اون سفیانی است و اون نفس زکیه و اون یمانی ؟ هیچ وقت واقعا
چون همیشه متهم میشیم به تعیین مصداق و همیشه ترس از این هست که نکنه این واقعه خیلی شبیهش باشه و یا شبیه سازی شده باشه و و و.

صیحه آسمانی هم که واقعا معلوم نیست چی هست , کیفیتش چی هست. مقهور کننده است یا شبهه ناکه - این صدا از کجا در میاد - یعنی واقعا مثلا پای سریال تلوزیونی و یا یکی تو زمین فوتبال یهو همه یکباره یک صدایی میاد که مهدی ع آمد ؟ و بعد همه میریزن تو خیابان ها ؟؟!!

خسف بیدا هم به همین شکل , آیا در محلش بداء بشه نشه , و چون لشکر سفیانی قراره خسف بشه, قطعا قبلش خراسانی و یمانی قیام کردند و بودند و باید شناخته و تعیین مصداق شده باشند, که در تعیین مصداق سفیانی ناکامیم.

مشکور;1027808 نوشت:
صیحه آسمانی، حادثه خسف بیداء و قتل نفس زکیه هم بقدری وضوح دارد که حقیقت ظهور را بر همگان روشن می کند و جای هیچ تردید و ابهامی باقی نمی گذارد،

به نظر بنده که اتفاقا اصلا صیحه آسمانی معلوم نیست چی هست. اصلا شاید صیحه در این روایت عذابِ قبل از قیام باشه. (صیحه ارزش داره یک تاپیک جدا اگر وقت شد بزنیم راجعبش)
قتل نفس زکیه هم باز معلوم نیست , اون شخص کیه - اخبارش چطوری به دست ما میرسه - صحنه سازیه یا خودشه.کی میخواد تعیین مصداقش کنه. باز مبهمه.
خسف هم که حداقلش بعد از سفیانی و یمانی و احتمالا صیحه است.

در کل این احتمال هم که ممکنه در سفیانی بداء شه و یا در نشانه های دیگه , باز خودش عاملی هست برای اینکه محاسباتمون رو بهم بریزه.

پس در کل من نمیدونم چطوری میشه بفهمیم که در عصر ظهوریم و اخرش یک جا اعلام کنیم که این قرنِ ظهوره.

Mellate Ebrahim;1027831 نوشت:
سلام ممنون قربان شما

این نشانه ها میتونسته هر زمانی باشه و حتی اصلا بوده قبلنا هم.
بله نهایتا هر سده ای میگیم بله نشانه های غیر حتمی خیلی هاش انگار اتفاق افتاده و منتظر نشانه های حتمی هستیم.
پس به نظرم عملا این نشانه ها کمکی به فهمیدن نزدیکی عصر ظهور نمیکنند.


سلام مجدد@};-

بله تأیید می کنیم که در هر زمانی و در سده های گذشته هم بعضاً نشانه های غیرحتمی ظهور بصورت پراکنده و متفرق و موردی و یا ضعیف و غیر آشکار وجود داشته اما در وضعیت جهان امروز دیگر مسائلی که بعنوان علائم ظهور مطرح هستند، بصورت یک اپیدمی همه گیر و مشکل و معضل همگانی جهانی و در نهایت و اوج خود و در کمال علنی و آشکارا بودن جلوه گر هستند از اینرو نزدیکی ظهور بیش از هر زمان دیگری ثابت است و همه ما و منتظران باید بیش از پیش آماده آن اتفاق بزرگ باشیم.

Mellate Ebrahim;1027831 نوشت:
خب این 5 نشانه که 3 نشانه اش شخصیت هست و یا جریان , چه زمانی میتونیم مطمئناً تعیین مصداق کنیم که بله اون سفیانی است و اون نفس زکیه و اون یمانی ؟ هیچ وقت واقعا
چون همیشه متهم میشیم به تعیین مصداق و همیشه ترس از این هست که نکنه این واقعه خیلی شبیهش باشه و یا شبیه سازی شده باشه و و و.

صیحه آسمانی هم که واقعا معلوم نیست چی هست , کیفیتش چی هست. مقهور کننده است یا شبهه ناکه - این صدا از کجا در میاد - یعنی واقعا مثلا پای سریال تلوزیونی و یا یکی تو زمین فوتبال یهو همه یکباره یک صدایی میاد که مهدی ع آمد ؟ و بعد همه میریزن تو خیابان ها ؟؟!!

خسف بیدا هم به همین شکل , آیا در محلش بداء بشه نشه , و چون لشکر سفیانی قراره خسف بشه, قطعا قبلش خراسانی و یمانی قیام کردند و بودند و باید شناخته و تعیین مصداق شده باشند, که در تعیین مصداق سفیانی ناکامیم.


پاسخ این بخش از سؤالاتتان را در تاییک زیر بررسی کرده ایم برای اطلاع به تایپیک مزبور مراجعه کنید. و اگر ابهام یا سؤالی دارید در همان تایپیک مطرح کنید.

http://www.askdin.com/showthread.php?t=65846

Mellate Ebrahim;1027831 نوشت:
به نظر بنده که اتفاقا اصلا صیحه آسمانی معلوم نیست چی هست. اصلا شاید صیحه در این روایت عذابِ قبل از قیام باشه. (صیحه ارزش داره یک تاپیک جدا اگر وقت شد بزنیم راجعبش)
قتل نفس زکیه هم باز معلوم نیست , اون شخص کیه - اخبارش چطوری به دست ما میرسه - صحنه سازیه یا خودشه.کی میخواد تعیین مصداقش کنه. باز مبهمه.
خسف هم که حداقلش بعد از سفیانی و یمانی و احتمالا صیحه است.

در کل این احتمال هم که ممکنه در سفیانی بداء شه و یا در نشانه های دیگه , باز خودش عاملی هست برای اینکه محاسباتمون رو بهم بریزه.

پس در کل من نمیدونم چطوری میشه بفهمیم که در عصر ظهوریم و اخرش یک جا اعلام کنیم که این قرنِ ظهوره.


اتفاقاً در تایپیکی که معرفی کردم توضیحاتی در باره نشانه های حتمی ظهور (صیحه آسمانی، خروج سفیانی و خروج یمانی و ...) داده شده می توانید به همان تایپیک مراجعه کنید. ضمنا در پست شماره 3 همین بحث اتفاقاً پیشنهاد شما را یادآور شدم که برای بررسی دقیق و عمیق تر مسأله نشانه های ظهور بهتر است برای هر عنوان از نشانه ها یک تایپیک مستقل ایجاد شود تا روایات و مطالب مرتبط با آن بطور مجزا و مستقل مورد بررسی قرار گیرد.
مشکور;1027658 نوشت:
در پایان لازم به ذکر است؛ اگر بدنبال بررسی روایی مسائل مربوط به علائم ظهور مانند نمونه های ذکر شده (مسأله دجال و ماهیت آن ؛ جنگ یمن و ناآرامیهای سیاسی ، امنیتی منطقه و مسأله ظهور یمانی ؛ وضعیت و نقش ایران و سید خراسانی در امر ظهور و ارتباط انقلاب اسلامی ایران با آخرالزمان و نزدیکی ظهور) هستید باید مورد به مورد و بصورت جداگانه در تاییک های مستقلی طرح کنید تا بصورت تفکیکی مورد بررسی قرار گیرد و از تفرق و طولانی شدن بحث پرهیز شود.

جمع بندی

پرسش:
با توجه به تحقق برخی نشانه های ظهور و تطبیق و تشبیه آنها با برخی حوادث و اتفاقات جهانی مانند توسعه فساد و تباهی به مسأله دجال؛ تحرکات و جنگ یمن به آغاز خروج و قیام یمانی و انقلاب اسلامی و موضع گیری های ایران در برابر جهان غرب به قیام سید خراسانی؛ آیا می توان گفت ما در دوران ظهور هستیم؟

پاسخ:
در پاسخ، نکاتی را تقدیم می کنیم: نشانه های ظهور دو دسته اند: الف- نشانه های حتمی و ب- نشانه های غیر حتمی ظهور.
الف- علائم و نشانه های حتمی که 5 مورد است: منظور از علائم حتمی آن است که تقدیر قطعی خدا به وقوع آن تعلق گرفته است. که عبارتند از: 1. خروج سفیانی 2. خروج یمانی 3. صیحه آسمانی 4. فرو رفتن لشکر سفیانی در بیداء (خسف بیداء) 5. کشتن نفس زکیه. در خصوص نشانه های حتمی ظهور لازم به ذکر است که این نشانه ها به قدری وضوح و صراحت دارند که دیگر جای تردید و ابهام برای کسی باقی نمی ماند و همه به وضوح مصداق سفیانی، یمانی، صیحه آسمانی و خسف بیداء را می شناسند و تصدیق می کنند.
ب- نشانه های غیر حتمی ظهور: مقصود از علائم غیر حتمی آن است که وقوع آن ممکن است مشمول بداء گردد، چرا که فی الجمله مشروط به شروطی است که اگر آن شروط تحقق یابد آن علائم واقع می شوند، و اگر آن شروط مفقود باشد، آن علائم نیز تحقق نمی‌یابند.بر اساس یک دیدگاه، علائم غیرحتمی ظهور که طبق روایات بیان شده، 407 مورد است که بنظر می رسد غالب آنها به وقوع پیوسته است.(1) البته نمى توان سخنى قطعى و کامل در این مورد گفت؛ زیرا منابع اصلى و قدیمى شیعه، معمولاً از نشانه هاى خاص و محدودی نام برده اند و بعضى از این نشانه هایى که به عنوان علایم اتفاق افتاده در این منابع وجود ندارد و یا بسیار کم رنگ مطرح شده است پس ارائه نظر قطعى در مورد این نشانه ها، نیاز به پژوهش هاى علمى و گسترده در همه این منابع دارد. که بررسی آن در این مجال نمی گنجد. از طرفى، سخن از واقع شدن بعضى از نشانه ها و تطبیق آنها با حوادث خارجى، دشوار است. به عنوان نمونه، در مواردى که سخن از یک علامت و ظهور فرج بعد از آن مطرح شده، منظور گشایش و راحتى براى مؤمنان است، نه ظهور حضرت مهدى (عجل الله فرجه). همچنین از امام باقر (علیه السلام) نقل شده است: «منتظر صدایى باشید که از طرف دمشق، ناگهان به شما مى رسد که آن، گشایشى بزرگ براى شما خواهد بود».(2) در بعضى از روایات، سخن امام به گونه اى است که خبر از یک اتفاق و واقعه مى دهد، نه اینکه بخواهد آن واقعه را یکى از علایم ظهور معرفى کند؛ مانند وقوع گرماى شدید در زمین.(3) بعضى از نشانه ها نیز طورى است که مى تواند معناى دیگرى - غیر از معناى ظاهرى - داشته باشد؛ مانند طلوع خورشید از مغرب که شاید کنایه به ظهور از مکه باشد.(4) با این حال، می توان گفت: اکثر علایم و نشانه هاى غیرحتمی ظهور محقق شده است.(5) و این مى تواند نویدى از نزدیک شدن ظهور باشد.

در این رابطه توجه به چند نکته دیگر خالی از لطف نیست:
یکم. عده اى با توجه به اوضاع و شرایط فعلى حاکم بر جهان به این باور رسیده اند که دوره اى که ما در آن زندگى مى کنیم همان دوره آخرالزمان است که در روایات به آن اشاره شده است؛ زیرا براى آخرالزمان نشانه هایى گفته شده (مانند گسترش فساد و تفسیر دین براساس هوا و هوس و...) که این نشانه ها در دوره زمانى ما به وقوع پیوسته است پس زمان کنونى آخرالزمان است و ظهور نیز در این دوران محقق مى شود. به علاوه با وجود انقلاب اسلامى ایران و زنده شدن نام و یاد امام زمان(عجل الله فرجه)، آمادگى و اقبال مردم براى پذیرش ایشان بیشتر شده و امید به ظهور زیادتر گشته است.
دوم. برخى از علما معتقدند: همان گونه که غیبت دو مرحله اى بود و غیبت صغرى براى ایجاد آمادگى مردم براى ورود به غیبت کبرى لازم بود، ظهور نیز ممکن است دو مرحله اى باشد و با ظهور صغرى که در انقلاب اسلامى ایران تجلى یافته است، مردم با حقیقت قیام امام زمان آشنایى بیشترى پیدا کرده اند و براى ظهور اصلى و قیام جهانى حضرت آماده مى شوند.
سوم. حرکت عمومى کشورها و جوامع و دمیده شدن روح بیداری اسلامی در بین کشورها و تمایل به سمت وحدت و همگرایى همگانی و به عبارت دیگر توجه به تشکیلات بین المللى و اتحادیه هاى منطقه اى و فاصله گرفتن از جزءگرایى، ملت ها را به این نتیجه رسانده که براى آینده اى بهتر، باید مرزها را به حداقل رساند و جهان را دهکده اى کوچک دانست. این رویداد، آمادگى مردم را براى پذیرش یک حاکمیت فراگیر، بیشتر کرده است. البته استکبار جهانى تئورى دهکده جهانى را در جهت حفظ منافع خود و تک قطبى شدن جهان پى گیرى مى کند اما چه بسا اراده الهى به دست دشمنان خدا نیز انجام گیرد.
چهارم. اجحاف و تجاوز بیش از حد و روز افزون دولت هاى استکبارى به کشورهاى فقیر به شکل هاى گوناگون از یک سو و لجام گسیختگى فرهنگى و فکرى و علمى؛ مانند بحران هویت، بحران مشروعیت، بحران مدنیت از سوى دیگر، باعث هرج و مرج در زندگى بشر شده است.
این گونه مسائل و موارد این واقعیت را اثبات مى کند که آینده روشن جهان، چنانکه خداوند در قرآن کریم و از طریق روایات اهل بیت (علیهم السلام) وعده داده، فقط در سایه حاکمیت الهی فردى آسمانى است که احتمالاً ظهورش نزدیک است.
پنجم. گاهى خبرهایى مبتنى بر نزدیکى ظهور به برخى از شخصیت ها نسبت داده مى شود که نیاز به تامل و بررسى دارد. باید دانست که امر مشخص نمودن زمان ظهور، فقط در اختیار خداوند است و هیچ کس نمى تواند براى آن زمانى معیّن کند، اما بیان بعضی از بشارتها به عنوان شاهد وقرینه ای بر نزدیک بودن ظهور اشکالی ندارد و می تواند امید آفرین باشد.(6)

در نتیجه؛ چنانکه گفتیم معمولاً نشانه های غیر حتمی ظهور یا اتفاق افتاده و یا در حال رخ دادن است و نشانه های حتمی ظهور هم در سال منتهی به ظهور و قیام حضرت اتفاق خواهد افتاد و به قدری وضوح و شفافیت دارند که بر احدی مخفی نمی ماند و به سهولت، مصداق نشانه های مذکور توسط همگان تصدیق می شود، آنچه اهمیت دارد اینکه ما در شرایط کنونی آخرالزمان بدنبال خودسازی و تقوا و انجام وظایف انتظار و آماده کردن مقدمات ظهور با اصلاح خود و جامعه باشیم و از نواب عام حضرت که همانا عالمان و فقیهان الهی و ربانی هستند تبعیت کنیم.

پی نوشت ها:
1. مانند: 1- مردها زیر ابرو بر میدارند. 2-مردم سوار فیل های فلزی مشوند و در آسمان حرکت میکنند(هواپیما) 3-زمانی که انسان ها یکی از شرق ویکی از غرب با یکدیگر صحبت میکنند 4- مردم نماز را ضایع میکنند تا به کار های دنیایی برسند 5- دروغگو تصدیق و راست گو تکذیب میشود 6- ریاست دست زنان می افتد 7- مؤمن نتواند نهی از منکر کند مگر در قلبش 8- والیان در قضاوت رشوه بگیرند 9- مردم را به تهمت و یا سوء ظن بکشند 10- سوگند های دروغ به خدا بسیار گردد 11- مردم در گفتن سخن باطل و دروغ با هم رقابت می کنند؛ و شنیدن سخن حق بر مردم سنگین، ولی شنیدن باطل برایشان آسان است؛ و همسایه از ترس زبان همسایه به او احترام می‌کند و ...، ر.ک: بحارالانوار، علامه مجلسی، دار احیاء التراث العربی، بیروت- لبنان، ج 52، ص 260ـ 256.
2. نعمانی، محمد بن ابراهیم، الغیبه، مترجم: محمد جواد غفاری، نشر صدوق، تهران، 1376، ب 14، ح 66.
3. همان، ح 44... .
4. چنان که امام على (علیه السلام) فرمود: «و هو الشمس الطالعه من مغربها»؛ بحارالانوار، ج 52، پیشین، ح 26.
5. ر.ک: محمد صدر، تاریخ غیبت کبرى، بنقل از کتاب مهدویت(پس از ظهور)، رحیم کارگر، بنقل از پرسمان.
6. برای مطالعه بیشتر ر.ک: مهدویت (پس از ظهور)، رحیم کارگر(نشر معارف)، پیشین، با کمی تغییر.

موضوع قفل شده است