بشارت نزدیک بودن ظهور در سوره یوسف (آیا می توان گفت سال ... سال ظهور؟)
تبهای اولیه
ما مطالب را در چند بخش به حضور شما ارائه خواهیم داد:
۱- اشارات سوره یوسف پیامبر به امام زمان(عج)
۲- تطبیقی جالب و عجیب میان آیات سوره یوسف و مقدمات ظهور امام زمان(عج) ( انقلاب اسلامی)
۳- بشارتهای ظهور موجود در سوره یوسف
البته قابل ذکر است که با وجود شباهتهای زیاد ، تفاوتهایی نیز میان داستان زندگی این دو انسان الهی وجود دارد و ما نباید انتظار داشته باشیم که تمام قسمتها دقیقاً بر هم منطبق باشد ، شباهتهای مهمی که وجود دارد ، در کلیات است.
سلام.
واقعا که.
انتظار حقیر از مدیران محترم اینه که این تاپیک راهی ترش بشه.
سال ظهور یعنی چه؟
از کجا معلوم رهبر انقلاب تا ظهور امام زمان زنده باشند؟
شما با آدرس دادن به سایتی بی پایه و اساس, دارید اون سایت رو تبلیغ می کنید.
به جای این همه بشارت!!!! خودسازی کنیم.
با سلام
دوستان گرامی به جای اینکه فورا جبهه بگیرن بهتره مقداری تفکر کنند در ضمن برن یه مقداری درمورد حرف های بزرگان تحقیق کنن.
در ضمن شخص بنده از وقتی که با این مطالب آشنا شدم روندخودسازی به لطف خدا سرعت گرفته. پس بشارت دادن هیچ دخلی به خودسازی نداره.
دقت کنین اخوی.
سلام و درود :Gol:
من هم با این جور تبلیغات و زمینه چینی ها مخالفم :Narahat az:
اگر حتی بر فرض محال یکی از این نشانه ها اشتباه ویا....
باشه
میدانید چه ضربه ای به اعتقادات مردم وارد میشه???
بر فرض که همه ی این نشانه ها درست و امام زمان:hamdel: ظهور کرد
ما آمادگی اش را داریم؟؟
داری?? خوش به حالت
نداری?? برو ایجاد کن
نه این که بشینی نشانه ها رو بچسبونی به هم و این جوری خودتو دیگران مشغول کنی
علی یارتان :Gol:
بله دقیقا مثلا اگر همین 2012 که تو بوق و کرنا هست اگر اتفاقی نیافته چی میشه؟
جبهه گیری بود, ولی فوری فوری نبود.
مطالب آن سایت را قبلا دیده بودم, حجةالإسلام مسلم سليماني هم فکر کنم که نقدی داشته است که ظهور بسیار نزدیک نیست.
لطف کنید برید به دفتر یکی از مراجع تقلید این حرف ها را مطرح کنید یا از کارشناسان بزرگوار همین سایت استفاده کنید.
سلام مجدد
دوستان عزیز
آیت الله بهجت(که مرجع بودن و هستن) و آیت الله ناصری چرا واسشون مهم نبود که اگه نشه مردم ضربه میبینن؟؟
نکنه این آیت الله سلیمانی مقام والاتری از آیت الله بهجت(ره) دارن؟؟ اگه آره ایشونو معرفی کنین بریم استفاده کنیم. اگه بالاتر نیستن پس این حرفشون کاملا در خلاف نظر آیت الله بهجت هست.و باید آدم مواظب باشه.
دوستان محترم
ما وقت تعیین نکردیم
ولی میگیم نشانه ها اینه
ما هم اونها رو ذکر میکنیم تا اگه واقعیت داشت حواسمون جمع باشه.
شما میگین نمیشه ما میگیم میشه.چون نشانه ها اینو میگه.
سلام.
شما دارید وقت تعیین می کنید اگر هم اینکار رو نمی کنید تلقینش هست(رجوع به عنوان تاپیک)
نقل قول مصاحبه ای از حجت الاسلام و المسلمین شیخ علی بهجت
وی ابراز داشت: در نقل و قول این شایعه ای که گفته شده است آیت الله بهجت از یکی از دوستانش در مورد ظهور می پرسد و او می گوید که امام زمان فرموده پیرمردها هم امید داشته باشند مقداری اشتباه صورت گرفته شده است و ایشان از کسی این سووال را نپرسیده بلکه درستش این است که آیت الله ناصری از آیت الله بهجت پرسیده آیا بشارتی از ظهور دارید که ایشان می گوید کسی بعد از نماز آمد کنار محراب و گفت امام زمان گفته است پیرمردتر از تو و آیت الله بهجت هم امید داشته باشند که ظهور را درک خواهند کرد.
دفتر آیت الله بهجت تاکید می کند که این شایعه متاسفانه این طور نبوده که آیت الله بهجت قصد انتشارش را داشته باشد و بعد از شنیدن این خبر هم ایشان بسیار ناراحت می شوند و می گویند که اگر می خواستم که کسی بداند می گفتم.
ناراحتی مرجع تقلیدی که می گویند بزرگترین عارف دنیاست از چیست؟
نقل قولی دیگر از وبسایت همین مرجع تقلید گرانقدر(آن هم از بخش شایعات)
[QUOTE] سؤال : از برخي از بزرگان نقل مي شود كه حضرت آية الله العظمي بهجت - رحمه الله - فرموده اند : ما تاکنون به جوانها مژده می دادیم که ظهور امام زمان علیه السلام را درک خواهند کرد اما اکنون به پیرها هم بشارت می دهیم که دوران ظهور را خواهند دید ؛ آيا اين مطلب به آية الله العظمي بهجت -رحمه الله - قابل استناد است يا خير ؟
پاسخ :
1. اتفاقا در اين باره از حضرت آية الله العظمي بهجت - رحمه الله - سئوال شد ، ايشان فرمودند : آقايي دم محراب مسجد نزد من آمد و به من گفت : به خدمت حضرت عليه السلام رسيدم و از ظهور پرسيدم آيا من ظهور را درك مي كنم . آنگاه مطالب ياد شده را آقا از اين شخص نقل كردند .
بنابراين خود حضرت آية الله العظمي بهجت - رحمه الله - مستقيما مطلب را نفرمودند بلكه از شخص ديگري نقل نمودند .
2. همچنين معظم له - رحمه الله - فرمودند : اگر گفتن اين مطالب لازم بود من براي شاگردانم مي گفتم .
3. امكان دارد همانگونه كه آقا مكرر بيان مي فرمودند ، اين مطلب اشاره به ظهور شخصي داشته باشد و نه ظهور عمومي .
4. امكان دارد ، اينگونه اظهارات از باب « إنّهم يرونه بعيدا و نراه قريبا » باشد .
[/QUOTE]
این جناب که جدید اومده هرچی پست می زنه و پستهاش حذف میشه از رو نمی ره این خذعبلات رو جای دیگه تبلیغ کنید
این موج جدید که سعی می کنه از راه دوستی چهره اقا سید علی رو مخدوش کنه هم مثل جریان جنبش سبز سرش به سنگ می خوره
سلام مجدددوستان محترم
ما وقت تعیین نکردیم
ولی میگیم نشانه ها اینه
ما هم اونها رو ذکر میکنیم تا اگه واقعیت داشت حواسمون جمع باشه.
شما میگین نمیشه ما میگیم میشه.چون نشانه ها اینو میگه.
با سلام
وقت ظهور امام مهدي(عج) براي هيچكس جز خداوند متعال معلوم نيست، و كساني كه وقت ظهور را تعيين ميكنند، دروغگو شمرده شدهاند.
ولي علايم و نشانههاي بسياري براي ظهور آنحضرت در كتابهاي حديث ثبت شده است كه ذكر تمام آنها مجال مفصل لازم دارد.
علائم ظهور به دو دستة كلّي تقسيم ميشوند: علائم حتمي و علائم غيرحتمي. چنانكه فضيلبن يسار از امام باقر(ع) روايت كرده كه فرمود: نشانههاي ظهور دو دستهاند: يكي نشانهاي غيرحتمي و ديگر نشانههاي حتمي، خروج سفياني از نشانههاي حتمي است كه راهي جز آن نيست؟ منظور از علائم حتمي آن است كه به هيچ قيد و شرطي مشروط نيست و قبل از ظهور بايد واقع شود، و مقصود از علايم غيرحتمي آن است كه حوادثي به طور مطلق و حتم از نشانههاي ظهور نيست. بلكه مشروط به شرطي است كه اگر آن شرط تحقق يابد مشروط نيز محقّق است.
علائم غيرحتمي بسيارند كه در بيان آنها به يك روايت، از امام صادق(ع) اكتفا ميكنيم.
امام صادق(ع) براي يكي از ياران خود علائم آخر الزمان را چنين بر ميشمرند: 1) حق بميرد و طرفدارانش نابود شوند
2) ظلم و ستم فراگير شده است.
3) كارهاي بد آشكار شده و از آن نهي نميشود.
4) بچهها به بزرگان احترام نميگذارند.
5) قطع پيوند خويشاوندي شود.
6) انسانها اموال خود را در غير اطاعت خدا مصرف ميكنند و كسي مانع نميشود.
7) كسي كه امر به معروف ميكند خوار و ذليل است.
همسايه، همسايه خود را اذيت ميكند.
9) سوگندهاي دروغ به خدا بسيار گردد.
10) ستم و تجاوز شايع شده است.
11) نماز را سبك شمارند.
12) همّ و هدف مردم شكم و شهوتشان است. و امّا علايم حتميالوقوع: امام صادق(ع) فرمود: پيش از ظهور قائم(عج) پنج نشانه حتمي است: يماني، سفياني، صيحه آسماني، قتل نفس زكيّه، و فرو رفتن در بيابان.
اينها اجمالي از علائم ظهور امام زمان(عج) است كه بيان شد.
از پيامبراكرم(ص) نيز روايت شده است كه فرمود: ده چيز است كه پيش از قيامت حتماً به وقوع خواهد پيوست: سفياني، دجال، دخان، دابّه، خروج قائم، طلوع خورشيد از مغرب، نزول عيسي، خسوف در مشرق، خسوف در جزيره العرب، و آتشي كه از مركز عدن شعله ميكشد و مردم را به سوي بيابان محشر هدايت ميكند... اين بود مختصري از علائم و نشانههاي ظهور.
براي اطلاعات بيشتر در اين زمينه ميتوانيد به كتابهاي كمالالدّين و تمام النعمه و كتاب غيبت نعماني و بحارالانوار، جلد 52 و كتاب غيبت شيخ طوسي مراجعه نمائيد.
منبع: مركز علمي تحقيقاتي دارالعرفان
ما مطالب را در چند بخش به حضور شما ارائه خواهیم داد:
۱- اشارات سوره یوسف پیامبر به امام زمان(عج)
۲- تطبیقی جالب و عجیب میان آیات سوره یوسف و مقدمات ظهور امام زمان(عج) ( انقلاب اسلامی)
۳- بشارتهای ظهور موجود در سوره یوسف
البته قابل ذکر است که با وجود شباهتهای زیاد ، تفاوتهایی نیز میان داستان زندگی این دو انسان الهی وجود دارد و ما نباید انتظار داشته باشیم که تمام قسمتها دقیقاً بر هم منطبق باشد ، شباهتهای مهمی که وجود دارد ، در کلیات است.
با سلام
در مورد انتظار دو دیدگاه وجود دارد: یکی انتظار سازنده؛ به این معنی که انتظار به معنای ناخشنودی از وضعیت موجود و تلاش برای رسیدن به وضعیتی مطلوب است.
در مقابل این دیدگاه سلیم، یک برداشت انحرافی وجود دارد و آن اینکه انتظار به معنای دست روی دست گذاشتند و قانع بودن به وضع موجود و عدم کوشش برای تحقق وضعی برتر است تا خود حضرت ظهور نموده و کارها را اصلاح نماید. باید اذعان داشت که حرکت امام زمان(عج) مانند دیگر امور جهان روال طبیعی دارد و بنا نیست همۀ امور به صورت معجزه باشد.
بنابراین قیام آن حضرت نیز نیازمند زمینه سازی و آمادگی است.
بایستی تلاش کنیم و زمینه را برای ظهور فراهم نمائیم.:Sham:
همانطور که حکومت حضرت مهدی(عج) ظلم و جور را ریشه کن میکند و عدل را در سراسر گیتی میگستراند؛ مقدمات آن نیز باید این هدف را دنبال کند و برای نزدیکی آن به اصلاح امور بپردازد.
تعجیل:Sham:
یکی دیگر از آسیب ها، عجله داشتن در تحقق امر ظهور است. شتاب زدگی در این امر، در روایات ما بسیار نکوهش شده است. مرحوم صدوق در کمال الدین نقل کرده که امام جواد(ع) فرمود: یهلک فیها المستعجلون؛ در دوران غیبت، شتاب زدگان در امر ظهور هلاک میشوند.
امام صادق(ع) فرمود:
انما هلک الناس من استعجالهم لهذا الامر. ان الله لا یعجل لتعجله العباد ان لهذا الامر غایه ینتهی الیها فلو قدبلغوها لم یستقدموا ساعه و لم یستأخروا؛
شتاب مردم برای این کار، آن ها را هلاک میسازد. خداوند به جهت شتاب مردم، شتاب نمیکند. برای این امر مدتی است که باید پایان پذیرد. اگر پایانش فرارسد، آن را ساعتی پیش و پس نیفکند.
توقیت
یکی دیگر از آسیب ها، تعیین وقت ظهور است.:Sham:
چرا که حکمت الهی بر این است که وقت ظهور امام زمان(عج) بر بندگان مخفی بماند. :Sham::Sham:
لذا احدی نمیتواند زمانی را برای ظهور تعیین کند.:Sham:
مفضل بن عمر میگوید از مولایم امام صادق(ع) پرسیدم:
هل للمأمور المنتظر المهدی(عج) من وقت موقّت یعلمه الناس؟ فقال: حاش لله أن یوقّت ظهوره بوقت یعلمه شیعتنا... فقال: یا مفضّل، لا اوقّت له وقتا و لا یوقّت له وقت، انّ من وقّت لمهدیّنا وقتا فقد شارک الله تعالی فی علمه وادّعی انّه ظهر علی سرّه...؛
آیا ظهور حضرت مهدی(عج) وقت معینی دارد که مردم آن را بدانند؟
فرمودند: این چنین نیست که خداوند برای آن وقتی تعیین کرده باشد که شیعیان ما آن را بدانند.
ای مفضل، برای آن وقتی تعیین نمیکنم.
وقتی هم نمیشود برای آن معین کرد.
آنکه برای ظهور ما وقتی تعیین کند، خود را در علم خداوند شریک دانسته و مدعی شده که از اسرار خداوند آگاه گشته است.
فضیل از امام باقر(ع) پرسید:
هل لهذاالامور وقت؟ فقال: کذب الوقاتون، کذب الوقاتون، کذب الوقاتون؛
آیا برای این امر وقتی معین است؟
آن حضرت سه مرتبه فرمود: :Sham:
آنان که وقتی برای آن تعیین میکنند، دروغ میگویند.:Sham:
ابی بصیر میگوید از امام صادق(ع) درباره امام زمان(ع) پرسیدم. حضرت فرمود:
کذب الوقاتون، انّا اهل البیت لانوقّت. ثم قال: ابی الله الّا أن یخلف وقت الموقّتین؛
آنان که وقتی برای آن تعیین میکنند، دروغ میگویند.:Sham:
ما اهل بیت زمانی برای آن تعیین نمیکنیم. :Sham:
آنگاه فرمود: خداوند چنین اراده کرده که با هر وقتی که تعیین کنند، حتماً مخالفت نماید و ظهور را در ان وقت قرار ندهد.
در روایت دیگر فرمودهاند:
کذب الموقتون، ما وقّتنا فیما مضی ولا نوقّت فیما یستقبل؛ :Sham:
آن که وقتی تعیین کند دروغ گفته است... ما در گذشته وقتی تعیین نکرده ایم و در آینده نیز هرگز وقتی برای آن تعیین نخواهیم کرد.
در برخی روایات علت عدم تعیین وقت، چنین بیان شده است.
امام جواد(ع) فرمودند:
لوعیّن لهذا الامر وقت لقست القلوب ولرجع عامه الناس عن الاسلام ولکن قالوا: ما اسرعه! ما اقربه! تألفاً لقوب الناس و تقریبا للفرج؛
اگر برای این امر وقتی تعیین شود دلها را قساوت میگیرد و توده مردم از اسلام برمی گردند. بگویید: چه زود است! چقدر نزدیک است! تا دل مردم آرام گیرد و فرج نزدیک شود.:Sham:
ملاقات گرایی
از آسیب هایی که درعصر غیبت برای منتظران اتفاق میافتد؛ مدعیانی هستند که بی دلیل یا به ساده ترین اتفاق، ادعای ملاقات میکنند، یا کسانی که تمام وظیفه خویش را رسیدن به دیدار حضرت میپندارند و از باقی وظایف غافل شده و افراد را تنها به این عمل، به عنوان برترین وظیفه فرا میخوانند. پیامدهای این امر عبارت است از:
- یأس و ناامیدی در اثر عدم توفیق دیدار؛
- توهم گرایی و خیال پردازی؛
- رویکرد به مدعیان مهدویت و مدّعیان ملاقات؛
- دور ماندن از انجام وظایف اصلی به دلیل اهتمام بیش ازاندازه به دیدار؛
- بدبینی به امام(عج) به دلیل عدم دیدار.
مدعیان دروغین مهدویت و نیابت خاصه و عامه
در هر عصری عدهای به دروغ ادعای مهدویت نموده یا دیگران چنین نسبتی به آنان دادهاند و بدین وسیله فرقه هایی ایجاد نمودهاند. چه در دوره غیبت صغری و چه در دوره غیبت کبری. کسانی نیز بودهاند که نیابت خاصه یا وکالت امام را به دروغ ادعا نمودهاند. ادعاهای این افراد به صورت های متفاوتی بیان شده است. از قبیل:
ادعای مهدویت؛
نیابت خاصه؛ وکالت؛ بابیت یا افرادی که مدعیاند هر موقع بخواهند امام را میتوانند ببینند و مشکلات به واسطه آنان حل میشود. آن ها واسطه و باب میان مردم و امام هستند، پیامی را از امام آوردهاند یا پیامی را برای امام میبرند.
نیابت عامه؛ عدهای خود را به جای علمای ربانی، مراجع عظام تقلید و فقهاء معرفی میکنند. با اینکه در این عصر عقل و نقل، وظیفه همه را روشن ساخته و آن مراجعه به علما و فقها است؛ اینان راهی دور از قرآن و سنت و عقل را برگزیده، سیر و سلوکی معرفی میکنند و ره نرفته، ره میآموزند. پیامدهای این امر عبارت است از:
- گمراهی مردم؛
- دوری از مسیر اهل بیت(ع)؛ :Sham::Sham:
- به بازی گرفته شدن دین؛
- اختلافات دینی در اثر متابعت از فرقه های انحرافی؛
عدم پیروی از ولایت فقیه و نواب عام:Sham:
یکی دیگر از آسیب هایی که وحدت جامعه اسلامی را خدشه دار ساخته و زمینه را برای فعالیت دشمنان دین و مهدویت فراهم میآورد؛عدم پیروی از نواب عام امام عصر است، :Sham:با آنکه بر اطاعت از این بزرگواران تأکید شده است. پیامدهای این امر عبارت است از:
- گمراهی و ضلالت؛
- پراکندگی افراد و عدم وحدت در سایۀ رهبری واحد؛
- شکست پذیر بودن در مقابل دشمن.
یا علی ع
با سلام و عرض ادب :Gol:
دوستان محترم
ما وقت تعیین نکردیم
دوست عزیز، حالات دیگری هم برای وقت تعیین کردن متصور است:
اینکه ظهور مثلاً تا 10 سال دیگر اتفاق می افتد. این مصداق بارز تعیین وقت است. وقتی بازه ای از زمان را تعیین کنیم، این هم تعیین وقت محسوب می شود. البته ادعای اینکه ظهور در زمان خاصی رخ نمی دهد هم تعیین وقت است. مثلاً اینکه کسی مدعی شود امسال ظهور اتفاق نخواهد افتاد.
پس وقتی یک عده ای مدعی می شوند که فلانی همان سفیانی است، این یعنی اینکه ظهور قبل از مرگ آن شخص خاص اتفاق خواهد افتاد. این یعنی تعیین وقت! :Narahat:
البته مدعیان در پاسخ خواهند گفت که ما فقط احتمالات را مطرح می کنیم.
اگر احتمال است، پس این همه هیاهو برای چیست؟ چرا در سایتهایتان چنان رفتار می کنید که گویا این مسائل همه حتمی هستند؟ خود من هم وقتی به این سایتها مراجعه می کنم احساس می کنم ظهور خیلی خیلی خیلی نزدیک شده... چرا امیدی در دل مردم می اندازید که ممکن است محقق نشود؟
واقعاً اگر محقق نشود چه کار خواهید کرد؟ آیا حرفهای اینچنینی دیگر خریدار خواهد داشت؟ جز اینکه مردم دچار یأس شوند نتیجه ای خواهد داشت؟ این یأس و ناامیدی چه کسی را منتفع خواهد کرد؟ :Sham:
اگر واقعاً می خواهید مقدمات ظهور را فراهم کنید، این دیدگاه را جا بیاندازید که مردم در همه حال خود را موظف به اطاعت از امام زمان (عج) بدانند. نه اینکه اگر ظهور نزدیک باشد، ما هم به تکاپو بیافتیم، و اگر حس کنیم ظهور دور است، دست از کار بکشیم.
جز این است که امام زمان (عج) ما را به پیروی از اسلام و قرآن فرا می خوانند؟ حتماً باید ایشان ظهور کنند تا ما واجبات را انجام دهیم و حرام را ترک کنیم؟
روایاتی که جناب رضا ارائه فرمودند کاملاً گویا هستند.
صلاحتان در این است که دست از این کارها بردارید.
یا حق
با سلام خدمت دوستان
نمیدونم چرا این همه نشانه رو نادیده میگیرین.
متاسفم
انشاالله وقتی خودتون به زودی نشانه های اصلی رو دیدین یاد این حرفا میفتین.
وظیفه من اطلاع دادن به مسلموناست.
به سایت آیت الله ناصری و آقای حاجتی برید.
درمورد آیت الله حائری هم یه سرچ بزنید و درمورد شرطشون بپرسید.
خدا همه رو عاقبت بخیر کنه.
بنده بدون بررسی و از روی نادونی چیزی نگفتم.
مواظب باشید.
با سلام خدمت دوستان
نمیدونم چرا این همه نشانه رو نادیده میگیرین.
متاسفم
انشاالله وقتی خودتون به زودی نشانه های اصلی رو دیدین یاد این حرفا میفتین.
وظیفه من اطلاع دادن به مسلموناست.
به سایت آیت الله ناصری و آقای حاجتی برید.
درمورد آیت الله حائری هم یه سرچ بزنید و درمورد شرطشون بپرسید.
خدا همه رو عاقبت بخیر کنه.
بنده بدون بررسی و از روی نادونی چیزی نگفتم.
مواظب باشید.
سلام.
شما چرا حرف های بقیه کاربران رو نادیده می گیرید؟
من هم واقعا متاسفم.
از سخن آیت الله بهجت گفتید جوابشان را هم از زبان خود ایشان و فرزندشان شنیدید. حال جواب شما به ایشان چیست؟
شما آشکارا وقت تعیین نمی کنید چون واکنش بقیه را خوب می دانید.
نمی دانم از گردانندگان آن سایت هستید یا نه, اگر امکانش برایتان مقدور هست با کارشناسان این سایت به بحث و گفت و گو بنشینید تا ما هم از بررسی های شما بهره مند شویم, ممنونم.
خدا همه ما رو هدایت کنه.
التماس دعا.
سلام
تعیین زمان ظهور ممکن نیست از اسرار الهی است از اسماء مستاثره است و کسی حتی خود حضرت هم از آن مطلع نیست دیگران که جای خود دارند .
و اما اگر امام زمان را بعنوان حجت الهی بشناسیم
او را حقیتی ظاهر در تمام شوون می یابیم
موفق در پناه حق
با عرض تبریک یا تاسف باید بگم که ظهور نزدیک هست.
تبریک به شیعیان و تاسف به حال دشمنان.
اینکه میگید آقا خودشونم وقت ظهور رو نمیدونن از کجا می گید نمی دونم
درمورد آیت الله ناصری و مرحوم آیت الله بهجت: اینکه آقای ناصری این حرف رو زده شکی نیست حالا شما می خوایید بگید آقای ناصری دروغ گفته مختارید. آقای بهجت هم این حرف زده و اون شخص که تشرف داشتند هم دروغ نگفتند.
مشکل اینه که شما باور ندارید اونم تقصیر خوتونه.
اما اینکه چرا این حرف لو رفته می تونم بگم که دامن از دست آقای ناصری یه لحظه احتمالا در رفته، یا شاید هم دانسته این حرف رو زدند، خلاصه گفتن یا نگفتن این حرف چیز جدیدی نیست. همه دیگه الان میتونن احساس کنند که ظهور نزدیکه. دیگه همه جا صحبت از حجت بن الحسن ارواحنا فداه است.
ولی در حالت کلی اگه بخام تموم کنم دو حالت داریم: یا ظهور مولا مون نزدیکه.
یا جنگ جهانی سومی که انیشتن میگفت (انیشتن میگه جنگ جهانی سوم رو نمی دونم ولی جنگ جهانی چهارم با چوب و سنگ خواهد بود.)
سلام
در جریان سی دی ظهور نزدیک است دو مساله با هم خلط و تواما نفی شد
1- نزدیکی ظهور
2- تعیین وقت ظهور
نزدیکی ظهور تعلیم خود ائمه ع است مگر در دعای عهد نمی خوانیم : انهم یرونه بعیدا و نراه قریبا
اما تعیین وقت به حسب بیان واضح روایات ممنوع بلکه ممتنع است و شکی در آن نیست
در کلام بزرگان هم ما چیزی که نشانه تعیین وقت باشد ندیده ایم هرچند بشارت نزدیک بودن در آن هست که خلاف هم نیست بلکه تاسی به خود ائمه ع است .
موفق باشید