جمع بندی درمان عوارض جسمی خودارضایی در کمتر از 10 روز
تبهای اولیه
مطالبی که عنوان میکنم تجربه شخصی یکی از نزدیکانم هست که انجام داده و نتیجه گرفته که بشخصه شاهدش بودم
اگر شخصی خودارضایی کرد و ناراحتیهای جسمی براش پیش اومده نظیر استخوان درد، درد و تیر کشیدن دندانها، درد زانوها، ریزش مو،، ناتوانی جسمی و جنسی، پرخاشگری، عدم تمرکز، سرد بودن دستها و پاها، تیرگی زیر چشمها و -------------- همه این عوارض تنها با مصرف یک ماده خوراکی مقوی و مفید از بین خواهند رفت و اون خرماست، فقط خرما!
البته خرمای با کیفیت و به قولی گوشتی و نرم که بصورت بسته بندی فروخته میشه (خرمای مضافتی) و قیمت بالاتری از انواع دیگه ش داره
خوردن روزی 10 عدد یا حتی به تعداد بیشتر میتونه 80 درصد عوارض جسمی که در حال حاضر باهاش درگیر هستید رو برطرف کنه یا به شدت کاهش پیدا کنن
حتی دیدم شخصی با خوردن روزی 20 تا 30 عدد خرما زودتر هم به نتیجه رسیده البته تو این مدت باید از انجام خودارضایی اجتناب کنه
برای اینکه مشکلی پیش نیاد فرد درگیر با این مشکل میتونه هر یکی دو ساعت 5 عدد خرما با مقداری آب مصرف کنه
در کنارش غذاهای کمکی مثل شیر، گردو، تخم مرغ، پیاز، آبگوشت یا کله پاچه هم میتونه مفید باشه اما بهترین ماده خوراکی فقط همون خرماست
جالبه خوده اون شخص که از لحاظ نسبی بسیار بهم نزدیک هستیم هم در این مورد اطلاعی نداشت تا اینکه یکروز یک فرد با تجربه بهش توصیه میکنه خرما مصرف کنه
امیدوارم نتیجه بگیرید
عوارض خودارضایی!
در اینکه خودارضایی عوارض بسیار ناخوشایند و پیامدهای منفی فراوان و بعضاً جبرانناپذیری دارد شکی نیست؛ خودارضایی عمل بسیار ناشايستي است كه پیامدهای منفی و عوارض خود را دير یا زود، نشان خواهد داد. عمل خودارضايي بنيۀ شخص را از بين برده و او را نيز جنبۀ رواني دچار آسيبهاي فراواني ميكند. جسمي كه از رهگذر اين حادثه آسيب ببيند روح صاحبش را متزلزل ميكند. اصولاً هر عملي كه از مطابقت دستورهاي شرعي و ديني خارج باشد، در مسيرانحراف قرار ميگيرد و اگر به جسم آسيب نرساند، از جنبۀ روانشناختي محكوم خواهد بود. ضمير ناخودآگاه انسان با خطرات وجداني اين اصل مسلم را ميپذيرد كه اخلاق تضمين كننده سلامتي انسانها است و اسلام كامل ترين و اخلاقگراترين دينها و دستورهاي آن تكامل يافته ترين دستورها است. هر كس به آن عمل كند راه نجات را پيموده است و گرنه در پيچ و خم انحراف و ظلمت گمراه و سرگشته خواهدشد.
باید توجه داشت که بخش عمدهای از مایع منی به مصرف خود بدن میرسد و برای رشد بدن و استخوان بندی نقش دارد؛ بنابراین افرادی که خودارضایی می کنند و باعث تخلیه انرژی بدن و هدررفت مایع منی شان می گردند، عملاً جلوی رشد کافی مطلوب بدنشان را می گیرند و آسیب های فراوانی را متوجه خود می کنند.
درمان عوارض خودارضایی!
عمده ترین راه درمان عوارض خودارضایی، ترک خودارضایی است؛ بدون ترک خودارضایی تلاش فرد برای درمان عوارض خودارضایی چیزی جز «آب در هاون کوبیدن» نخواهد بود و ثمره چندانی در پی نخواهد داشت.
بسیاری از عوارض ناشی از خودارضایی با ترک کامل آن به تدریج و رفته رفته، کم شده و در نهایت نابود میشود و از بین میروند.
البته این امر بسته به نوع آسیب و عوارض به وجود آمده دارد، برخی از آسیبها ممکن است چند سال طول بکشد تا از بین بروند که البته این نیاز به صبر و حوصله و نیز تقویت بدن و گاهی مراجعه به مراکز درمانی و کمک گرفتن از متخصصان و پزشکان مربوطه دارد. این چیزی نیست که در کوتاه مدت به وجود آید.
درمان عوارض جسمی خودارضایی در کمتر از 10 روز!؟
آنچه گفته شده نوعی ادعای بدون دلیل است و لازم است همه جوانب قضیه به خوبی بررسی شود و تحقیقات بر اساس مستندات علمی و واقعی ارائه شود و سپس نتیجه گیری شود و به عنوان درمان قطعی ارائه گردد.
شهید مطهری در یکی از کتابهای خود مینویسد: «ابوعلی سینا در کتاب الاشارات خود میگوید: «مَنْ تَعَوَّدَ اَنْ یُصَدِّقَ بِغَیْرِ دَلیلٍ فَقَدِ انْخَلَعَ مِنْ كَسْوَةِ الاِْنْسانِیَّةِ» هر كس كه عادت كرده حرف را بدون دلیل قبول كند، او از لباس آدمی بیرون رفته. یعنی آدم حرف را بدون دلیل نمیپذیرد. نقطه مقابلش كسانی هستند كه عادت دارند هر چیزی را بی دلیل انكار كنند. این هم بد است. او می گوید: «كُلُّ ما قَرَعَ سَمْعَكَ مِنَ الْغَرآئِبِ فَذَرْهُ فی بُقْعَةِ الامْكانِ، ما لَمْ یذُدْكَ عَنْهُ قآئمُ الْبُرْهان» اگر یك چیز عجیبی شنیدی، مادامی كه دلیلی بر امكان یا عدم امكانش نداری رد نكن؛ و قبول هم نكن. بگو ممكن است باشد. انسان واقعی آن است كه قبول و ردّش بر معیار دلیل باشد، و هر جا كه دلیل نبود «لا ادری» و «نمیدانم» بگوید».(1)
پینوشت:
- مطهری، مرتضی، تعلیم و تربیت در اسلام، تهران: صدرا، 1393، ص 281.
مطالبی که عنوان میکنم تجربه شخصی یکی از نزدیکانم هست که انجام داده و نتیجه گرفته که بشخصه شاهدش بودم
اگر شخصی خودارضایی کرد و ناراحتیهای جسمی براش پیش اومده نظیر استخوان درد، درد و تیر کشیدن دندانها، درد زانوها، ریزش مو،، ناتوانی جسمی و جنسی، پرخاشگری، عدم تمرکز، سرد بودن دستها و پاها، تیرگی زیر چشمها و -------------- همه این عوارض تنها با مصرف یک ماده خوراکی مقوی و مفید از بین خواهند رفت و اون خرماست، فقط خرما!
البته خرمای با کیفیت و به قولی گوشتی و نرم که بصورت بسته بندی فروخته میشه (خرمای مضافتی) و قیمت بالاتری از انواع دیگه ش داره
خوردن روزی 10 عدد یا حتی به تعداد بیشتر میتونه 80 درصد عوارض جسمی که در حال حاضر باهاش درگیر هستید رو برطرف کنه یا به شدت کاهش پیدا کنن
حتی دیدم شخصی با خوردن روزی 20 تا 30 عدد خرما زودتر هم به نتیجه رسیده البته تو این مدت باید از انجام خودارضایی اجتناب کنه
برای اینکه مشکلی پیش نیاد فرد درگیر با این مشکل میتونه هر یکی دو ساعت 5 عدد خرما با مقداری آب مصرف کنه
در کنارش غذاهای کمکی مثل شیر، گردو، تخم مرغ، پیاز، آبگوشت یا کله پاچه هم میتونه مفید باشه اما بهترین ماده خوراکی فقط همون خرماست
جالبه خوده اون شخص که از لحاظ نسبی بسیار بهم نزدیک هستیم هم در این مورد اطلاعی نداشت تا اینکه یکروز یک فرد با تجربه بهش توصیه میکنه خرما مصرف کنه
امیدوارم نتیجه بگیرید
عمرا یعنی امکان نداره.اگه می گفتید خرمای برنی یا عجوه شاید شاید بشد باور کرد ولی اخه مضافتی؟؟؟!!!!!!
اونکه پول داره روزی ۱۰تاخرما بخوره.میره یه زن صیغه میکنه که دیگه خودارضایی نکنه.(شاید بگین قیمت ۱۰تا خرما که اندازه یه صیغه نمیشه.جواب؛طرف یه نیم ساعت صیغه کنه تا یکی دو هفته شارژه ۱۴روز ضربدر ۱۰تا خرما:)
اونکه پول داره روزی ۱۰تاخرما بخوره.میره یه زن صیغه میکنه که دیگه خودارضایی نکنه.(شاید بگین قیمت ۱۰تا خرما که اندازه یه صیغه نمیشه.جواب؛طرف یه نیم ساعت صیغه کنه تا یکی دو هفته شارژه ۱۴روز ضربدر ۱۰تا خرما:)
شهر شما مگه خرما چنده اخوی
هر بسته خرما تقریبا 46 عدد که میشه برای پنج روز
یعنی با پول دو بسته خرما میخوای ازدواج موقت کنی؟
فک کنم یه شهر سردسیر امریکایی زندگی میکنی که زن صیغه ای مفته خرما گرون
شهر شما مگه خرما چنده اخوی
هر بسته خرما تقریبا 46 عدد که میشه برای پنج روز
یعنی با پول دو بسته خرما میخوای ازدواج موقت کنی؟
فک کنم یه شهر سردسیر امریکایی زندگی میکنی که زن صیغه ای مفته خرما گرون
خرما ۳بسته چند میشه؟
مطالبی که عنوان میکنم تجربه شخصی یکی از نزدیکانم هست که انجام داده و نتیجه گرفته که بشخصه شاهدش بودم
اگر شخصی خودارضایی کرد و ناراحتیهای جسمی براش پیش اومده نظیر استخوان درد، درد و تیر کشیدن دندانها، درد زانوها، ریزش مو،، ناتوانی جسمی و جنسی، پرخاشگری، عدم تمرکز، سرد بودن دستها و پاها، تیرگی زیر چشمها و -------------- همه این عوارض تنها با مصرف یک ماده خوراکی مقوی و مفید از بین خواهند رفت و اون خرماست، فقط خرما!
البته خرمای با کیفیت و به قولی گوشتی و نرم که بصورت بسته بندی فروخته میشه (خرمای مضافتی) و قیمت بالاتری از انواع دیگه ش داره
خوردن روزی 10 عدد یا حتی به تعداد بیشتر میتونه 80 درصد عوارض جسمی که در حال حاضر باهاش درگیر هستید رو برطرف کنه یا به شدت کاهش پیدا کنن
حتی دیدم شخصی با خوردن روزی 20 تا 30 عدد خرما زودتر هم به نتیجه رسیده البته تو این مدت باید از انجام خودارضایی اجتناب کنه
برای اینکه مشکلی پیش نیاد فرد درگیر با این مشکل میتونه هر یکی دو ساعت 5 عدد خرما با مقداری آب مصرف کنه
در کنارش غذاهای کمکی مثل شیر، گردو، تخم مرغ، پیاز، آبگوشت یا کله پاچه هم میتونه مفید باشه اما بهترین ماده خوراکی فقط همون خرماست
جالبه خوده اون شخص که از لحاظ نسبی بسیار بهم نزدیک هستیم هم در این مورد اطلاعی نداشت تا اینکه یکروز یک فرد با تجربه بهش توصیه میکنه خرما مصرف کنه
امیدوارم نتیجه بگیرید
این متن چندتا تناقض آشکار دارد؛ یکی از تناقضاتش این است که:
یه جا می گوید، روزی ده عدد خرمای مضافتی نوش جان کنیم و حتی بیشتر
و یه جا می گوید هر یکی دو ساعت پنج عدد خرما؛ حال اگر هر یه ساعت در نظر بگیریم در 24 ساعت میشه به عبارتی 120 عدد خرما و اگر هر دو ساعت در نظر بگیریم میشه 60 عدد خرما، حال اگر هر بسته حدوداً نیم کیلویی خرمای مضاعفتی اعلا حدود 46 عدد خرما داشته باشه و قرار باشه این مقدار را در طول ده روز مصرف کنیم حساب کنید چقدر خرمای مضافتی باید مصرف شود.
درمان عوارض خودارضایی!عمده ترین راه درمان عوارض خودارضایی، ترک خودارضایی است؛ بدون ترک خودارضایی تلاش فرد برای درمان عوارض خودارضایی چیزی جز «آب در هاون کوبیدن» نخواهد بود و ثمره چندانی در پی نخواهد داشت.
بسیاری از عوارض ناشی از خودارضایی با ترک کامل آن به تدریج و رفته رفته، کم شده و در نهایت نابود میشود و از بین میروند.
البته این امر بسته به نوع آسیب و عوارض به وجود آمده دارد، برخی از آسیبها ممکن است چند سال طول بکشد تا از بین بروند که البته این نیاز به صبر و حوصله و نیز تقویت بدن و گاهی مراجعه به مراکز درمانی و کمک گرفتن از متخصصان و پزشکان مربوطه دارد. این چیزی نیست که در کوتاه مدت به وجود آید.
من که ۳ ماهه ترک کردم نه تنها سودی به حالم نداشته بلکه اوضاعم روز به روز داره بدتر میشه. اینا همش حرف که عوارضش از بین میره. من که دیگه امیدی به برگشت به زندگی ندارم چون واقعا برگشتی درکار نیست. وجود حتی یکدونه از عوارض این کار لعنتی کافیه تا کل زندگی آدم نابود بشه که خوب این معلومه وقتی شما هم از کلمه( بسیاری) در مورد درمان استفاده میکنین.
گفنتش برای شما و امثال شما خیلی راحته که با ترک و صبر و تحمل درمان صورت میگیره ولی برای امثال من هر لحظش مثه یه جهنمیه که تمومی نداره. عملا ناامیدی هر لحظه سایش رو بیشتر روی زندگی امثال ما میندازه. شرایط ما جوریه که درکش برای شماها فوق العاده سخته( حالا جالبیش اینکه بعضیا ادعای هم دردی میکنن در صورتی که هیچ تصوری از درد و رنجای جسمی و روحی که ماها داریم تحمل میکنیم ندارن) ای کاش دعای مرگ و مردن زودتر مستجاب میشد تا از شر این همه بدبختی خودساخته خلاص میشدیم. ای کاش.
عوارض خودارضایی!
در اینکه خودارضایی عوارض بسیار ناخوشایند و پیامدهای منفی فراوان و بعضاً جبرانناپذیری دارد شکی نیست؛ خودارضایی عمل بسیار ناشايستي است كه پیامدهای منفی و عوارض خود را دير یا زود، نشان خواهد داد. عمل خودارضايي بنيۀ شخص را از بين برده و او را نيز جنبۀ رواني دچار آسيبهاي فراواني ميكند. جسمي كه از رهگذر اين حادثه آسيب ببيند روح صاحبش را متزلزل ميكند. اصولاً هر عملي كه از مطابقت دستورهاي شرعي و ديني خارج باشد، در مسيرانحراف قرار ميگيرد و اگر به جسم آسيب نرساند، از جنبۀ روانشناختي محكوم خواهد بود. ضمير ناخودآگاه انسان با خطرات وجداني اين اصل مسلم را ميپذيرد كه اخلاق تضمين كننده سلامتي انسانها است و اسلام كامل ترين و اخلاقگراترين دينها و دستورهاي آن تكامل يافته ترين دستورها است. هر كس به آن عمل كند راه نجات را پيموده است و گرنه در پيچ و خم انحراف و ظلمت گمراه و سرگشته خواهدشد.
باید توجه داشت که بخش عمدهای از مایع منی به مصرف خود بدن میرسد و برای رشد بدن و استخوان بندی نقش دارد؛ بنابراین افرادی که خودارضایی می کنند و باعث تخلیه انرژی بدن و هدررفت مایع منی شان می گردند، عملاً جلوی رشد کافی مطلوب بدنشان را می گیرند و آسیب های فراوانی را متوجه خود می کنند.
با این تفاسیر شما دیگه کسی که چندین سال به این عمل مزحرف اعتیاد داشته و کلی آسیب جسمی و روحی به خودش زده چرا باید ترک کنه؟؟؟ چی گیریش میاد با ترک کردن؟؟؟؟ به کجا میرسه؟؟؟؟ اصلا دیگه چه دلیل داره این افراد بخوان زنده بمونن؟؟؟؟ مگه به جز یه عمر بدبختی و مصیبت چیزی دیگه ای هم نصیبشون میشه؟؟؟؟
width: 700 | align: center |
---|---|
[TD="align: center"]با نام و یاد دوست | |
[/TD] | |
[TD="align: center"][/TD] | |
کارشناس بحث: استاد همدل | |
[TD][/TD] | |
تشکر از کاربران برای شرکت در مبحث
فقط این مورد رو دوباره یاداور میشم مواردی که گفته شد تجربه واقعی یکی از نزدیکانم بوده در نتیجه از حرفام مطمئن بودم در غیر اینصورت براش تاپیک نمیزدم
حالا ممکنه مصرف خرما رو یه سری تاثیر بیشتری بزاره رو بعضی دیگه کمتر این رو دیگه باید خوده شخص بهش برسه
این متن چندتا تناقض آشکار دارد؛ یکی از تناقضاتش این است که:یه جا می گوید، روزی ده عدد خرمای مضافتی نوش جان کنیم و حتی بیشتر
و یه جا می گوید هر یکی دو ساعت پنج عدد خرما؛ حال اگر هر یه ساعت در نظر بگیریم در 24 ساعت میشه به عبارتی 120 عدد خرما و اگر هر دو ساعت در نظر بگیریم میشه 60 عدد خرما، حال اگر هر بسته حدوداً نیم کیلویی خرمای مضاعفتی اعلا حدود 46 عدد خرما داشته باشه و قرار باشه این مقدار را در طول ده روز مصرف کنیم حساب کنید چقدر خرمای مضافتی باید مصرف شود.
منظورم این بود اگر خرما با مزاج شخصی سازگار نیست (چون شیرینیش زیاده و دل آدم رو میزنه) و نمیتونه در یک زمان 10 عدد مصرف کنه به 5 عدد برسونه
در مورد تعداد مصرف بسته به نیاز خودش داره و اینکه چه مقدار انرژی از دست داده این نکته رو هم فراموش کردم بگم
با اجازه کارشناس محترم و سایر دوستان!
آغاز گر تاپیک، در صدد بیان یک مطلب علمی نبودند تا اینکه فوری ما در مقابل ایشان جبهه بگیریم.
ایشان فقط در صدد بیان مشاهده خود درباره اثر خرما در تقویت بدن (و رفع ضعف بدن، بر اثر هر عاملی، حالا ایشون خود ارضاعی را بیان کردند چون تجربه ای که مشاهده کرده اند در این مورد بوده)، در قالب تجربه یکی از اطرافیانشون بودند.
البته تجربه ایشون فقط یک مشاهده است و لذا موجبه جزییه است و نباید استفاده کلیه از آن بشود.
به هر حال ایشون فقط قصد بیان مشاهدات خودشون و در اختیار بقیه گذاشتن آن را داشته اند. بدیهی است دیگران میتوانند تجارب دیگری در این زمینه داشته باشند. متغییرها در این مورد (تقویت بدن) زیاد است. ایشان فقط آن چه را که دیده اند (خرمای ضیافتی، ده روز، ده عدد در هر روز) را ذکر کردند.
شاید فردی که ایشون تجربه شان را ذکر کرده اند، فرکانس خودارضاعی اش کم بوده، بنیه بدنی اش از قبل قوی بوده، مدت ابتلایش کم بوده، رژیم غذایش از قبل غنی بوده و ... و لذا رژیم غذایی ذکر شده توانسته تا حد زیادی عوارض موجود در ایشان را جبران کند.
درست است ایشان از ادبیات علمی صحیحی استفاده نکردند و مطلب را در یک فرمت منطقی درستی ارایه ندادند اما توجه کنیم که ایشان در مقام نوشتن یک مقاله علمی نبوده اند!
تنها چیزی که مطلب ایشان می رساند، « اثر خرما در تقویت بدن» است که امر قابل انکاری نیست. حتی در جبران برخی آثار خود ارضاعی. منتها همانطور که عرض شد، اثر گذاری آن بنا بر سایر متغییر ها و شرایط افراد، شدت و ضعف دارد.
لذا به نظرم نباید فوری برچسب (سخن بی دلیل و ... ) به مطلب ایشون بزنیم.
بلکه باید فرمت منطقی مطلب ایشان را تصحیح کنیم و بگوییم: این تجربه ای که ایشون ذکر کرده اند، «ممکن» است به صورت جزئیه درست باشد و برای برخی افراد هم (با توجه به متغیرها و شرایط مختلف جسمی و بیماری شون) به صورت تشکیکی (درجات مختلف) اثر گذار باشد.
البته استاد بزرگوار قسمتی از این مطلب را در انتهای نقدشان فرمودند.
خودم در کتابی خواندم که ابن سینا در یکی از کتابهایش، از قول یک نفر مشاهده ای نادر را بیان میکند به این صورت که میگوید: فردی برایم گفت که کسی را دیده است که در تابستان پتو به خود می پیچید و در برابر آتش می نشست و باز از سرما می لرزید و همین شخص در زمستان لباسهایش را در میآورد و یخ حوض را می شکست و در آن فرو می رفت و ... و باز داد می زد که از گرما هلاک شدم.
در همان کتاب نوشته بود: اینکه ابن سینا این مشاهده نادر را در آثار علمی خودش از قول فقط یک نفر ذکر کرده، میرساند که اگر مشاهده گر قابل اعتماد باشد، می شود به حرف او اطمینان کرد.
حالا بنده اسم کتاب فوق در ذهنم نیست. ان شاء الله که عرض بنده، «بی دلیل» قلمداد نشود.
تاپیک مناسبیه تا نکته ای رو مطرح کنم.آیا میدانید این تلقین احساس گناه نسبت به این عمل چقدر ممکنه جوان هایی رو که دوست ندارند دین و ایمانشون رو از دست بدهند معذب میکنه و خدای ناکرده گریزان از آن؟!
این از اون مواردی است که در فقه بیان شده و حرجی که در دین نیست رو بهش تحمیل کرده ( درباره متعه هم که به غلط ازدواج موقت ترجمه شده بجای کامجویی و دوستی حلال به این سیاق عمل شده!) حتی اون رو تا گناه کبیره تعبیرش کردند!
شما بیایید دین رو همچون زندانی در تصور یک جوان که در جوشش شهوت جنسی است قرار بدهید که ممکنه نه امکان ازدواج داشته باشه و نه امکان متعه و نه در این دوره زمونه کنیزی یافت بشه این جوان ممکنه مدتی با سختی تمام تحمل کنه ولی هستند کسانی که نمیتونند تحمل کنند و وقتی خودشون رو از این قید دین رها میکنند با انجام این کار و گناهان دیگر احساس رهایی پیدا میکنند!
یا اگر اینقدر ثابت قدم باشند و در دین بمونند و اگر این عمل رو انجام بدهند خودشون رو مقابل خدایی قرار میدهند که با غضب بهش نگاه میکنه و اگر تکرار هم کنند خود رو لایق نیایش خداشون نمیدونند! در حالیکه گناهی نکرده اند! جز اینکه تحمل این انفجار نیاز جنسی ر خودشون رو نداشتند.و نه به کسی تجاوز کردند و نه بی حیایی کردند نسبت به نامحرمان و ...
خداوند فرموده در دین اسلام حرجی بر مومنش نیست.اگر آب نیابی میتونی تیمم کنی.اگر گرسنه ای و غذایی نیابی میتونی گوشت حرام رو بخوری بقدر رفع نیاز.وقتی جونت در خطره میتونی تقیه کنی و دینت رو مخفی کنی و ...
حالا در این مورد نیاز جنسی حرج قرار داده بر یک جوانی که در آتشفشان نیاز جنسیه؟! در سوره مومنون خدا فرموده عورتهای خود رو محافظت کنید از نامحرمان و زنای حرام با کسانیکه خدا بر شما حلال نکرده.همسرانتون و کنیزانی که دارید و کامجویی حلال که نام خدا وسط بیاید که همون متعه میشه اینها درباره عمل جنسی با زنهای دیگر است.اگر به این موارد دسترسی نداشتید تقوی پیشه کنید مبادا که با زنهایی که بر شما حلال نیست زنا کنید که از طغیان کنندگانید.همچنانکه حجاب زنان مومن برای حفاظتشان از مردان نامحرم فریضه شده است.
شما قوانین مربوط به نزدیکی با کنیز رو هم که اون دوران بوده ملاحظه کردید چگونه بوده.بعد اینچنین خدایی بیاید و عملی که یک جوان از سر بیچارگی در خلوت خودش با خودش انجام میدهد رو گناه بدانید و حتی این تلقین احساس گناه دینداری فرد رو تباه کند؟!
روایت صحیح هم هست که چیزی بر این فرد نیست.روایتی هم هست که تعبیری ذکر شده ازش و در کنار عمل تجاوز به حیوان از معصوم سوال شده که معصوم فرمودند از فواحش هست.که همون عمل ناشایست با حیوان و موجود دیگر مطرحه اگر روایت هم صحیح باشد.
برای جوانانی که نیاز جنسی دارند و هیچ راهی مقابلشون نیست بهردلیلی برای تخلیه اون و به نقطه انفجار میرسند چندتا نکته در نظر داشته باشند:
اول خداوند حرجی بر مومنین قرار نداده.اگر با تمام خودداریها این عمل ازتون سر زد احساس گناه نداشته باشید.نیاز طبیعی بدنتون هست.
دوم حیا و نجابت رو هیچوقت از خودتون دور نکنید که به گناه زنا و دیگر گناهان کشیده بشوید و یاد خدا رو همیشه در خاطر داشته باشید.با دوستی کسی هم مطرح نکنید حتی المقدور و پیش خودتون بمونه.
سوم نمازتون رو هیچوقت ترک نکنید.این مستلزم اینه که بدنتون پاک باشه.پس کسی که این عمل رو انجام بده باید سریع بدنش رو پاک کنه با غسل.و همین تقید باعث میشه زیاد به این عمل نپردازه که نیاز به غسل پیدا کنه و کمتر و در فاصله زمانی های زیاد دست به انجامش میزنه.
چهارم اگر از نظر بدنی ضعیف هستید خیلی با فاصله های زیاد انجام بدید که به قوای جسمیتون آسیب نرسه.در عمل جنسی با زنان هم وقتی شهوت دفع میشه قوای جسمی زیادی مصرف میشه و اونها هم باید تغذیه و بدن مناسبی داشته باشند اینها فرقی نداره.
پنجم روزه گرفتن خیلی خوبه کسی که میخواد کمتر به این عمل دست بزنه.چون هم ذهنش مشغول عبادته و هم بدنش قوای کمتری پیدا میکنه و کمتر تهییج مشه.تا ان شاءالله خداوند راهی براتون باز کنه تا ازدواج کنید یا بقیه راههایی که خداوند حلال دونسته مثل متعه و کامجویی حلال.
این عمل هم برای افراد متآهل که دسترسی به زن حلال دارند مشخص است گناهه و نباید بهش دست بزنند اگر ایمان دارند.
راه علمی بسته نیست!
راه تحقیق و بررسی این ادعا (عوارض جسمی خودارضایی در کمتر از 10 روز) باز است؛ به عبارت دیگر می توان به عنوان یک پایلوت و با استفاده از روش آماری این ادعا را مورد بررسیِ دقیقِ علمی قرار داد و نتایج آن را به جامعۀ علمی دنیا عرضه کرد.
اگر این ادعا ثابت شد، یقیناً کار شگرفی در درمان عوارض خودارضایی خواهد بود و مبتلایان به آن بدون کمترین عوارضی در مدت کوتاهی درمان خواهند شد و می توانند خیلی زود به زندگی عادی خود برگردند.
پس از مدعیان این شیوۀ درمانی خواشمندیم نسبت به علمی سازی روش خود اقدام کنند؛ در این صورت راهکار آنان مورد قبول جامعۀ جهانی قرار خواهد گرفت و استفاده خواهد شد.
سلام.در ادامه پست قبیلم درباره غسل جنابت که ممکنه سوال خیلی ها باشه بخصوص جوانهایی که معذب میشوند برای غسل نکته ای رو باید بگم.( واقعا جای تاسف داره حالا که رسانه های بزرگ در اختیار مبلغین دینی و فقه و اینهاست هنوز بدرستی احکام دین به مردم یاد داده نمیشه! و خیلیها خیلی چیزها رو نمیدونند)
غسل واجب با استحمام دو امر متفاوت از هم هست.مثل وضو که با نظافت دو امر مجزا از هم هستند.
پیامبر اسلام با پنج مد آب که اندازه یک تشت کوچک است بهمراه همسرشون غسل میکردند.روایت داریم با نه مشت آب هم میشه غسل کرد.سه کف آب برای سر سه کف آب برای طرف راست و سه کف آب برای طرف چپ.الآن هم که کمبود آب داریم بهتره اینقدر زیر دوش آب رو ول نکرد ک%qe,.u0647 آب هدر بره!
برای غسل لازم نیست همه بدن بطور معمول شده بشه جوری که در استحمام انجام میشه.طریقه سهل و آسانش.اگر همه بدن آلوده نباشه و طهارت از بول(ادرار) شده باشد.
1.کافیه اول سر و گردن شسته بشه.یا زیر شیر آب و یا با سه کف آب و دست کشیدن به همه موها و سر و صورت و گردن و داخل گوشها.
2.سه کف آب روی شانه راست ریخته میشه و با دست کشیدن همه اون آب رو تا پایین میکشیم.طوری که آب تا همه جا رو تر کنه.
3.همین عمل رو با طرف چپ بدن هم میشه کرد.از بالا به پایین.و غسل بپایان میرسه.همه اینها رو در یک زمان انجام دادن هم لازم نیست.مثلا میشه اول سر و گردن رو شست بعد نیم ساعت بعد بدن رو.
اون زمانها دوش حمام و این چیزها نبوده الآن طرف مثلا با نامزدش رابطه داره اگر خونه پدر و مادرشون باشند هر روز یا هر چند ساعت خجالت میکشه بره زیر دوش دو ساعت آب ول بده! در حالیکه خیلی راحت میتونند غسل کنند.و با همون غسل تا وقتی عملی که وضو رو باطل میکنه ازشون سر نزنه نمازهاشون رو بخونند.امیدوارم احکام و مسائل دینی بیش از پیش با زبان ساده و امروزی و همه فهم بخصوص برای جوانها گفته بشه تا از دینداری لذت ببرند.
موضوع:
«درمان عوارض جسمی خودارضایی در کمتر از 10 روز»
پرسش:
اگر کسی با ابتلا به خودارضای دچار ناراحتی های جسمی نظیرِ استخوان درد، درد و تیر کشیدن دندانها، درد زانوها، ریزش مو، ناتوانی جسمی و جنسی، پرخاشگری، عدم تمرکز، سرد بودن دستها و پاها، تیرگی زیر چشمها و... شود، همه این عوارض تنها با مصرف یک مادۀ خوراکی مقوی و مفید همچون «خرما» از بین خواهند رفت. خوردن روزی 10 عدد(خرمای مضافتی) یا حتی به تعداد بیشتر می توان 80 درصد عوارض جسمی خودارضایی را از بین ببرد و یا کاهش دهد.
پاسخ:
عوارض خودارضایی!
در اینکه خودارضایی عوارض بسیار ناخوشایند و پیامدهای منفی فراوان و بعضاً جبرانناپذیری دارد شکی نیست؛ خودارضایی عمل بسیار ناشايستي است كه پیامدهای منفی و عوارض خود را دير یا زود، نشان خواهد داد. عمل خودارضايي بنيۀ شخص را از بين برده و او را نيز جنبۀ رواني دچار آسيبهاي فراواني ميكند. جسمي كه از رهگذر اين حادثه آسيب ببيند روح صاحبش را متزلزل ميكند. اصولاً هر عملي كه از مطابقت دستورهاي شرعي و ديني خارج باشد، در مسيرانحراف قرار ميگيرد و اگر به جسم آسيب نرساند، از جنبۀ روانشناختي محكوم خواهد بود. ضمير ناخودآگاه انسان با خطرات وجداني اين اصل مسلم را ميپذيرد كه اخلاق تضمين كننده سلامتي انسانها است و اسلام كامل ترين و اخلاقگراترين دينها و دستورهاي آن تكامل يافته ترين دستورها است. هر كس به آن عمل كند راه نجات را پيموده است و گرنه در پيچ و خم انحراف و ظلمت گمراه و سرگشته خواهدشد.
باید توجه داشت که بخش عمدهای از مایع منی به مصرف خود بدن میرسد و برای رشد بدن و استخوان بندی نقش دارد؛ بنابراین افرادی که خودارضایی می کنند و باعث تخلیه انرژی بدن و هدررفت مایع منی شان می گردند، عملاً جلوی رشد کافی مطلوب بدنشان را می گیرند و آسیب های فراوانی را متوجه خود می کنند.
درمان عوارض خودارضایی!
عمده ترین راه درمان عوارض خودارضایی، ترک خودارضایی است؛ بدون ترک خودارضایی تلاش فرد برای درمان عوارض خودارضایی چیزی جز «آب در هاون کوبیدن» نخواهد بود و ثمره چندانی در پی نخواهد داشت.
بسیاری از عوارض ناشی از خودارضایی با ترک کامل آن به تدریج و رفته رفته، کم شده و در نهایت نابود میشود و از بین میروند.
البته این امر بسته به نوع آسیب و عوارض به وجود آمده دارد، برخی از آسیبها ممکن است چند سال طول بکشد تا از بین بروند که البته این نیاز به صبر و حوصله و نیز تقویت بدن و گاهی مراجعه به مراکز درمانی و کمک گرفتن از متخصصان و پزشکان مربوطه دارد.
درمان عوارض جسمی خودارضایی در کمتر از 10 روز!؟
آنچه گفته شده نوعی ادعای بدون دلیل است و لازم است همه جوانب قضیه به خوبی بررسی شود و تحقیقات بر اساس مستندات علمی و واقعی ارائه شود و سپس نتیجه گیری شود و به عنوان درمان قطعی ارائه گردد.
شهید مطهری در یکی از کتابهای خود مینویسد: «ابوعلی سینا در کتاب الاشارات خود میگوید: «مَنْ تَعَوَّدَ اَنْ یُصَدِّقَ بِغَیْرِ دَلیلٍ فَقَدِ انْخَلَعَ مِنْ كَسْوَةِ الاِْنْسانِیَّةِ» هر كس كه عادت كرده حرف را بدون دلیل قبول كند، او از لباس آدمی بیرون رفته. یعنی آدم حرف را بدون دلیل نمیپذیرد. نقطه مقابلش كسانی هستند كه عادت دارند هر چیزی را بی دلیل انكار كنند. این هم بد است. او می گوید: «كُلُّ ما قَرَعَ سَمْعَكَ مِنَ الْغَرآئِبِ فَذَرْهُ فی بُقْعَةِ الامْكانِ، ما لَمْ یذُدْكَ عَنْهُ قآئمُ الْبُرْهان» اگر یك چیز عجیبی شنیدی، مادامی كه دلیلی بر امكان یا عدم امكانش نداری رد نكن؛ و قبول هم نكن. بگو ممكن است باشد. انسان واقعی آن است كه قبول و ردّش بر معیار دلیل باشد، و هر جا كه دلیل نبود «لا ادری» و «نمیدانم» بگوید».(1)
وقتی ادعای فوق هنوز به اثبات نرسیده است و علمی نیست هرگز نمی توان تجربۀ شخصی و اثبات نشده را به دیگران توصیه کرد؛ چه بسا توصیه آن باعث بروز مشکلات دیگری برای افراد گردد.
راه علمی بسته نیست!
راه تحقیق و بررسی این ادعا (درمان عوارض جسمی خودارضایی در کمتر از 10 روز) باز است؛ به عبارت دیگر می توان به عنوان یک پایلوت و با استفاده از روش آماری این ادعا را مورد بررسیِ دقیقِ علمی قرار داد و نتایج آن را به جامعۀ علمی دنیا عرضه کرد.
اگر این ادعا ثابت شد، یقیناً کار شگرفی در درمان عوارض خودارضایی خواهد بود و مبتلایان به آن بدون کمترین عوارضی در مدت کوتاهی درمان خواهند شد و می توانند خیلی زود به زندگی عادی خود برگردند.
پس از مدعیان این شیوۀ درمانی خواشمندیم نسبت به علمی سازی روش خود اقدام کنند؛ در این صورت راهکار آنان مورد قبول جامعۀ جهانی قرار خواهد گرفت و استفاده خواهد شد.
پینوشت:
- مطهری، مرتضی، تعلیم و تربیت در اسلام، تهران: صدرا، 1393، ص 281.