در دفاع از ولایت حتما در این نظر سنجی شرکت کنید-سريال موهن "الحسن و الحسين"
تبهای اولیه
اخبار رسیده از کشور کویت حاکی از آن است طی چند روز آینده ساخت سریالی توهین آمیز به امام حسن و حسین (ع) آغاز خواهد شد. نام این سریال توهین آمیز «معاویه، حسن و حسین» است. بر همین امر است که گروهی از شیعیان این کشور در اقدامی خودجوش و داوطلبانه و با هدف جلوگیری از ساخت این سریال توهین آمیز، یک رفراندوم یا رأی گیری مجازی را راه اندازی کرده اند. در این رأی گیری شما کاربر عزیز نیز می توانید با وارد شدن به آدرس اینترنتی http://poll.pollcode.com/UGP به پرسش متوقف کردن ساخت سریال پاسخ مثبت (Yes) داده و رأی خود را ثبت کنید
اعوذبالله من الشيطان الرجيم و اعوذبالله من نفسي
بسم الله الرحمن الرحيم
سلام به شما
بارها در فضاي مجازي چنين نظر سنجي ها را شاهد بوديم .
با اين كه خود نظرسنجي براي فضا سازي تبليغاتي خوب است .
اما در اين نظر سنجي بايد نگاهمان روي 50 - 50 باشه .
نه زياد بهش اعتماد كنيم نه اون رو رد كنيم .
من وقتي لينك را باز كردم نشاني به جزء يك پيام انگليسي مشاهده نكردم .
به نظرم اينگونه نظر سنجي ها خيلي مشكوك مي زنه .
و به نوعي
قضيه تبليغ بد به حساب مي آيد .
با اينكه اعتبار اين نظر سنجي ها از نظر بنده حقير كم است اما ما وظيفه داريم شركت كنيم .
هر چند توي اين نظر سنجي دست برد بشه ولي پيشنهاد مي كنم شركت كنيم.
اعلام برائت خودمان را از اين سريال اعلام مي داريم .
باتشكر از اعلام خبر
يا علي مدد
التماس دعا
درستش اینه نظرسنجی فقط برای مردم همون کشور گذشاته بشه تا کامل مشخص بشه مردم اون کشور به چه جهتی گرایش دارند
مثل اینه ما نظرسنجی در ایران بگذاریم بعد تمام کشورهای عربی شرکت کنن
تو ایران حتی کسایی رو میبینیم که نه مسلمونن نه نماز و روزه میگیرن ولی امام حسین و ائمه دیگر رو دوس دارن شاید دوست داشتن تنها کافی نباشه چون مهم اینه راه اونا رو ادامه بدیم ولی همین که علاقه و دوستی این امامان تو دل آدما باشه ارزشمنده حتی دوستان اهل سنت اونایی که باهاشو ن برخورد داشتم احترام قائل هستن به ائمه
من شرکت کردم فقط خواستم بگم این درصد ها هیچی رو نشون نمیده و بهش توجه نکنید.
ولی خیلی خوب میشد نظرسنجی رو اختصاصی برای کشورش میکردن
من خیر ندارم کویت بیشتر مردمش چه گرایشی دارن
:Gol:
امام حسین و امام حسن اونقدر مظلوم بودن که تو زمان خودشون مورد توهین و تهمت قرار میگرفتن چه برسه به این روزگار که همه افکار مردم تجت تاثیر رسانه هست.ازین پادشاهای بی غیرت عرب که اکثرا برده اسرائیل تشریف دارن این کارا طبیعی هست.
ولی میتونیم با ساخت فیلم های تاریخی با مستندات تاریخی جواب این اقدامات رو بدیم.
در نشست علمی مطرح شد:
سريال موهن "الحسن و الحسين" مصداق بارز جنگ نرم دشمن است
سريال موهن "الحسن و الحسين" مصداق بارز جنگ نرم و رسانه اي بر ضد مذهب شيعه و ارزش هاي آن است/ سازندگان این سریال اهداف ضد شيعي داشته و صرفا به دنبال بدنام كردن اين مذهب حقه هستند/ این سریال موهن يك فرصت براي شيعيان است تا به بهانه نقد آن حقايق مذهب خود را تبيين و از آن بخوبي و مستند دفاع كنند.
.
به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ رييس پژوهشكده علوم انساني جامعه المصطفي العالميه در نشست علمي "'نقد و تحليل هنري و محتوايي سريال موهن الحسن و الحسين" گفت: دوران معاصر عصر انفجار اطلاعات و پيشرفت رسانه است و همه دلسوزان مذهب تشيع بايد براي حضور در اين جنگ آمادگي كامل داشته باشند.
حجت الاسلام "محسن ملك افضلي" افزود: اين جنگ هم از سوي بدخواهان و مخالفان مذهب شيعه و هم از سوي غيرمسلمانان همواره وجود دارد.
وی گفت: سريال موهن الحسن و الحسين بزودي به زبان هاي مختلف از جمله فارسي ترجمه شده و ممكن است از طريق كانال هاي منحرف پخش مي شود افزود: بايد با تبيين عالمانه نكات اين فيلم و پاسخ به شبهات مطروحه در آن ادعاهايي را كه بر ضد ائمه(ع) طرح شده است را پاسخ دهيم.
سازندگان سریال موهن قصد بدنام کردن مذهب شیعه را داشتند
در ادامه این نشست يك پژوهشگر حوزوي گفت: سازندگان سريال موهن "الحسن و الحسين" اهداف ضد شيعي داشته و صرفا به دنبال بدنام كردن اين مذهب حقه هستند.
حجت الاسلام "سيد محمد يزداني" گفت: كارشناس مذهبي اين سريال شخصي به نام "حسن الحسيني" است كه شخصي وهابي بوده و مشهور به دشمني با مذهب تشيع است.
وي، تثبيت شخصيت افسانه اي "عبدالله بن سبا" به عنوان بنيانگذار مذهب شيعه، توجيه اختلافات و كشتارهايي كه ميان اصحاب اتفاق افتاده، اثبات رابطه حسنه ميان اهل بيت(ع) و خلفا، اثبات عدم شايستگي اهل بيت(ع) براي خلافت و تطهير چهره دشمنان اهل بيت(ع) را از مهمترين اهداف ساخت اين سريال موهن عنوان كرد.
يزداني گفت: در اين سريال قيام امام حسين(ع) كاري عبث و بيهوده نشان داده شده است كه هيچ فايده دنيوي و اخروي بر آن مترتب نبوده و تنها ثمره آن انحراف مذهبي است.
وي ادامه داد: در اين سريال، معاويه، فردي مثبت، خيرخواه امت اسلام و همواره در هاله اي از نور نمايش داده مي شود و فردي كاملا حرفه اي براي نقش اين فرد انتخاب شده است در حاليكه نقش امام حسن(ع) و امام حسين(ع) به افرادي آماتور داده شده است.
يزداني در تشريح اهداف ضد شيعي اين سريال افزود: مالك اشتر كه از شيعيان عالي مرتبه و محب اميرالمومنين(ع) است فردي خشن، زشت رو، وحشي و بداخلاق نمايش داده مي شود.
وي گفت: در اين سريال همچنين تلاش شده است دامن صحابه از قتل عثمان پاك شود در حاليكه در كتب تاريخي معتبر اهل سنت نيز بر صحابي بودن قاتلان عثمان تصريح شده است.
سريال موهن "الحسن و الحسین" فرصتي براي تبيين حقايق شيعه است
در ادامه این نشست يك كارشناس حوزوي گفت: سريال موهن "الحسن و الحسين" يك فرصت براي شيعيان است تا حقايق مذهب خود را تبيين و از آن بخوبي و مستند دفاع كنند.
حجت الاسلام "محمد رضايی" گفت: اين سريال به دنبال گره زدن ماجراي قتل عثمان و شهادت امام حسين(ع) به همديگر است و مدعي است كساني كه براي خون خواهي امام سوم شيعيان مي گويند "يالثارات الحسين(ع)" درابتدا بايد "يالثارات العثمان" بگويند.
وي افزود: آنان در اين سريال در تلاشند تا به بيننده اينگونه القا كنند كه در صورتي مساله شهادت امام حسين(ع) حل مي شود كه مساله قتل عثمان هم حل شود در حاليكه قتل عثمان هيچ ارتباطي به حسنين(ع) نداشت و اين امري است كه از نظر تاريخي ثابت شده است.
رضايي با بيان اينكه شخصيت جعلي "عبدالله ابن سبا" يكي از محورهاي مهم اين سريال است، گفت: آنان با جعل و نمايش اين شخصيت در تلاش هستند كه رهبر واقعي مذهب شيعه را فردي يهودي معرفي كنند كه با هدف تفرقه افكني در امت اسلام اين مذهب را ساخته است.
وي نمايش چهره اي مطهر، نوراني و خيرخواه از معاويه را از ديگر نكات منفي اين سريال دانست كه سازندگان با اين كار اهداف خاصي را دنبال مي كردند.
رضايي گفت: اين سريال با همكاري كشورهاي مختلف عرب و حاشيه خليج فارس از جمله مراكش، اردن، امارات، سوريه و لبنان ساخته شده است و بازيگران آن نيز از همين كشورها انتخاب شده اند.
وي ادامه داد: اين سريال كه روايتي مجعول از تاريخ است و از مقطع قتل عثمان تا شهادت امام حسين(ع) را شامل مي شود در ابتدا قرار بود از 14 شبكه عربي پخش شود ولي به علت مخالفت شيعيان در نهايت 7 شبكه عربي اقدام به پخش آن در ماه مبارك رمضان كردند.
رضايي با بيان اينكه پخش اين سريال بازتاب هاي زيادي در شبكه هاي تلويزيوني، سايت ها و وبلاگ هاي مختلف داشت افزود: شيعيان در نقاط مختلف منطقه، علماي اصلي اهل تسنن از جمله الازهر، سلفي ها و روشنفكران اهل سنت واكنش هاي متفاوتي نسبت به اين سريال داشتند.
وي گفت: اگر چه اين سريال در كويت ساخته شده است اما در پشت پرده اين سريال وهابيون افراطي با حمايت عربستان سعودي قرار دارند.
رضايي ادامه داد: وهابيون افراطي با حمايت و توليد اين سريال به دنبال اين بودند كه بگويند ما حرف براي گفتن داشته و قدرت ايجاد موج منفي و فتنه گري داريم.
خاطر نشان می شود سريال تلويزيوني"الحسن و الحسين" كه پيش از آن به نام "الاسباط"' و "معاويه و الحسن و الحسين" ناميده شده بود به كارگرداني "عبدالباري ابوالخير" در كويت ساخته شده است.
در ساخت اين سريال كشورهاي مختلف منطقه از جمله اردن، مراكش، امارات، سوريه و لبنان همكاري داشته اند، القاي جعلي بودن مذهب شيعه و ايجاد آن به دست فردي يهودي به نام "عبدالله ابن سبا"، اهانت به اهل بيت عصمت و طهارت (ع) مخصوصا امام حسن و امام حسين عليهما السلام و القاي ناتواني آن بزرگواران براي رهبري امت اسلام از مهمترين اهداف ساخت اين سريال موهن است.
همچنين در اين سريال براي اولين بار امام حسن و امام حسين عليهما السلام چهره پردازي شده اند و چهره اي بي گناه، اسلام دوست و نوراني از معاويه و يزيد به نمايش در آمده است.
بسياري از علماي مسلمان مذاهب مختلف از كشورهاي مختلف از جمله ايران، عراق، لبنان و مصر تماشاي اين سريال را حرام اعلام كردند.
بسياري از علماي مسلمان مذاهب مختلف از كشورهاي مختلف از جمله ايران، عراق، لبنان و مصر تماشاي اين سريال را حرام اعلام كردند.
اگر علماء اسناد لازم برای رو شدن دست این افراد با یک برنامه منظم و مسنجم ارائه دهند و مستندات را بخصوص از کتب روائی و تاریخی ای که خود اهل سنت روایت کرده اند ارائه دهند آنگاه عدو سبب خیر شده
تحریم فکر نکنم کفایت کند چون الانسان حریص فی ما منع
یاحق
جعل تاريخ و تكيه بر شخصيت خيالی اساس سريال «الحسن و الحسين» است
سريال «الحسن و الحسين»[عليهماالسلام] بر وجود شخصيتی به نام «عبدالله بنسبأ» كه خيالی بودن آن از مسلّمات تاريخ است، تكيهكرده و در جای جای آن تحريف تاريخ به وضوح ديده میشود كه اين مسئله نشان میدهد اين مجموعه به لحاظ تاريخی كاملاً بیارزش است.
آيتالله محمدهادی يوسفی غروی، استاد حوزه علميه قم
آيتالله محمدهادی يوسفی غروی، استاد حوزه علميه قم و مؤلف دانشنامه «تاريخ اسلام»، در نشست تخصصی «نقد و بررسی سريال موهن الحسن و الحسين»[عليهماالسلام] كه در محل خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) برگزار شد، ضمن بيان اين مطلب گفت: اين سريال بر وجود شخصی وهمی از اهالی يمن كه از مادر سياهپوستی زاده شده مبتنی است. اين مرد كه نام او را عبدالله ابن سبأ میگذارند در سراسر تاريخ جز نام چيزی درباره وی ذكر نشده است و حتی معلوم نيست كه سبأ نام پدر اوست يا نام قومی است كه وی به آن تعلق دارد؛ سبأ نام يكی از اقوام يمن است و اين مسئله كه مردان عرب را به نام اقوام آنها ملقب میكردند، در گذشته رايج بوده است.
وی افزود: بنا بر يك نظريه تاريخی كه كاملاً بیپايه و اساس است و علامه عسكری با ذكر دلايل و شواهد مستند آن را رد میكند، «عبدالله ابن سبأ» همان «عمار ابن ياسر» است؛ زيرا كه عمار از اهالی يمن و از مادر سياهپوست زاده شده است؛ «سميه» مادر عمار نخستين زن شهيد در اسلام است، همانطور كه «ياسر» پدر ايشان نخستين شهيد اسلام بود.
اين استاد حوزه علميه قم تأكيد كرد: موضع و جايگاه عمار ابن ياسر در اسلام بسی مهمتر و بزرگتر از كسانی مانند «معاويه ابن ابی سفيان» است و پيامبر گرامی اسلام(ص) ايشان را علامتی برای تشخيص دادن حق از باطل قرار داده تا هرگاه مسلمانان پس از وفات پيامبر(ص) در دوراهی قرار بگيرند، بنا به روايتی از شخص پيامبر(ص)، عمار را ملاك قرار داده و حق را تشخص دهند.
وی تأكيد كرد: يكی از مهمترين دوراهیهايی كه پس از پيامبر(ص)، مسلمانان در برابر آن قرار گرفتند جنگ صفين بود كه در ميان امام علی(ع) و شيعيانشان و از طرف ديگر معاويه و پيروانش صورت گرفت. آيتالله يوسفی غروی:
علامه عسكری وجود عبدالله بنسبأ را بر اساس روايات باقیمانده از «سيف بنعمر التميمی» میداند؛ شخصی كه در تمام كتب رجال حديث، مجهول الهويه و غير قابل اعتماد است و اين سيف بنعمر تنها منبع اين شخصيت ساختگی در كتب تاريخ است
آيتالله غروی خاطرنشان كرد: پيامبر(ص) خطاب به عمار میفرمايند «يا عمار تقتلك الفئة الباغية»(ای عمار، تو را گروه متجاوز خواهند كشت) و اين حديث را پيامبر(ص) بارها در حضور صحابه و در حضور عمار تكرار كرده بودند و نكته جالب اينكه از راويان اين حديث معاويه و عمرو بنالعاص بودند.
وی در ادامه گفت: برای همين است كه وقتی عمار در جنگ صفين كشته شد؛ عمرو بنالعاص در جمع مردم اين حديث را تكرار كرد و روايت است كه معاويه از اين اقدام عمرو بنالعاص خشمگين میشود و با دست بر سينه وی میكوبد و خطاب به وی میگويد «آيا پير خرفتی شدهای كه هر روز ادعای جديدی میكند؟»
غروی افزود: پس از كشتهشدن عمار ابن ياسر، معاويه استدلال میكند كه من و پيروانم گروه متجاوز (الفئة الباغية) نيستيم؛ زيرا ما عمار را به معركه نياورديم و اين علی(ع) بود كه عمار را وارد جنگ كرد، بنابراين (نعوذ بالله) علی(ع) و شيعيانش الفئة الباغية هستند.
وی تصريح كرد: معاويه و اطرافيانش چون عمار را نشانهای برای تمييز دادن حق از باطل و آن را دارای جايگاه والايی ديدند، به ايشان ويژگیهای ناشايستی نسبت دادند.
مؤلف دائرة المعارف تاريخ اسلام در اين نشست اظهارداشت: همچنين در روايتی نقل است كه «محمد ابن خزيمه بنثابت»، از اصحاب و دوستداران پيامبر گرامی اسلام كه ملقب به «ذوالشهادتين» است، نقل میكند كه پدرش خزيمه بنثابت در جنگ صفين از دست به شمشير بردن و ورود به صحنه جنگ خودداری كرد تا آنكه عمار ابن ياسر به شهادت رسيد و خزيمة در اين زمينه میگويد «پدرم منتظر تحقق مصداق حديث پيامبر(ص) بود كه با به شهادت رسيدن عمار، حق را از باطل تشخيص داده و در ركاب علی(ع) به جنگ با الفئة الباغية پرداخت».
يوسفی غروی بيان كرد: از مسلّمات تاريخ است كه پيامبر(ص)، محمد بنخزيمة بنثابت را به ذوالشهادتين ملقب كرده بود و داستان آن در روايات متعددی آمده و از موارد موثق تاريخ است؛ داستان از اين قرار است كه روزی پيامبر(ص) اسبی را از يك مرد باديهنشين خريداری كرد و پول آن را به وی داد، اما آن مرد باديهنشين ادعا میكند كه پيامبر(ص) پولی به وی نداده است، صحابه در آن محل حاضر میشوند، اما چون كسی موقع معامله اسب در آنجا حاضر نبوده، به نفع پيامبر شهادت نمیدهند، در اين هنگام محمد بنخزيمه بنثابت به نفع پيامبر(ص) شهادت میدهد و میگويد كه پيامبر(ص) هزينه آن اسب را به مرد باديهنشين داده است. پيامبر(ص) به وی میفرمايد «چگونه شهادت دادی در حالی كه در موقع معامله حضور نداشتی؟» و محمد بنخزيمة بنثابت در پاسخ میگويد «ما به رسالت تو ايمان آورديم در حالی كه تو از غيب خبر آورده بودی چگونه در يك معامله بیارزش تو را باور نكنم ای رسول خدا!» و اينگونه بود كه نبی اكرم(ص)، محمد بنخزيمه را به ذوالشهادتين ملقب كرد؛ يعنی كسی كه يك شهادت او معادل شهادت دو نفر است.
آيتالله غروی در ادامه اضافه كرد: در روايات نقل است كه محمد بنخزيمه بنثابت در جنگ صفين پس از آنكه عمار به دست سپاه معاويه به شهادت رسيد؛ شمشير خود را به دست گرفته و به سوی سپاه معاويه حمله كرد. مؤلف دائرة المعارف تاريخ اسلام :
لقب ابن سوداء را معاويه و پيروانش به عمار بنياسر نسبت دادند تا از وی انتقام بگيرند؛ زيرا كه دلهای آنان پر از كينه و دشمنی نسبت به ايشان است و چون ويژگی زشتی را در شخصيت ايشان پيدا نكردند، پس او را عبدالله و لقب او را ابن سبأ گذاشتند؛ زيرا وی بندهای از بندگان خدا و نيز در اصل از اهالی يمن است
وی در ادامه اظهار داشت: طبق اين نظريه لقب ابن سوداء (فرزند زن سياهپوست) را معاويه و پيروانش به عمار بنياسر نسبت دادند تا از وی انتقام بگيرند؛ زيرا كه دلهای آنان پر از كينه و دشمنی نسبت به ايشان است و چون بهانهای برای اين كار نداشتند و ويژگی زشتی را در شخصيت ايشان پيدا نكردند، پس او را عبدالله و لقب او را ابن سبأ گذاشتند؛ زيرا وی بندهای از بندگان خدا و نيز در اصل از اهالی يمن است.
غروی گفت: اين تنها يكی از نظريات مربوط به اسم عبدالله بنسبأ است كه شايد اين اسم كه مشخصات آن هم در كتب تاريخ بيان نشده، كنايه از عمار بنياسر باشد.
وی افزود: علامه مرحوم «مرتضی عسكری» نيز بهخوبی وهمی بودن اين شخصيت را ثابت میكند و وجود عبدالله بنسبأ را بر اساس روايات باقیمانده از «سيف بنعمر التميمی» میداند؛ شخصی كه در تمام كتب رجال حديث، مجهول الهويه و غير قابل اعتماد است و اين سيف بنعمر تنها منبع اين شخصيت ساختگی در كتب تاريخ است.
آيتالله محمد هادی يوسفی غروی، استاد حوزه علميه قم و مؤلف دائرة المعارف تاريخ اسلام در پايان خاطرنشان كرد: سريال «الحسن و الحسين» بر وجود شخصيت ساختگی عبدالله بنسبأ پايهگذاری شده كه از گذشته ساختگی بودن آن از سوی علما به اثبات رسيده است و اين مسئله به يك يافته مستند و مستدل تاريخ مبدل شده و مطمئناً ساختن سريال تاريخی بر اين پايه و اساس وهمی و غير واقعی نه تنها هيچ ارزشی ندارد؛ بلكه جعل در تاريخ اسلام به شمار میآيد.
تأليفات علامه عسكری به شبهات سريال «الحسن والحسين» پاسخ میدهد
سريال تاريخی «الحسن و الحسين[عليهما السلام]» شبهاتی را عليه مذهب تشيع مطرح میكند كه پاسخ تمام آنها در تأليفات علامه «مرتضی عسكری» يافت میشود و مشاهدهكنندگان اين سريال با مراجعه اين آثار میتوانند شبههها را زدوده و به نور حقيقت دست يابند.
آيتالله محمدهادی يوسفی غروی، استاد حوزه علميه قم
آيتالله محمدهادی يوسفی غروی، استاد حوزه علميه قم و مؤلف دانشنامه «تاريخ اسلام»، در نشست تخصصی «نقد و بررسی سريال موهن الحسن و الحسين[عليهما السلام]» كه در محل خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) برگزار شد، در بخش دوم سخنان خود ضمن بيان اين مطلب گفت: در رد سريال تاريخی الحسن والحسين[عليهما السلام] استناد به اينكه متن و اصل اين سريال بر روايات و متون تاريخی غيرمتواتر و غيرمعتبر و روايت شخص كافری به نام «سيف ابن عمر التميمی» پايهگذاری شده است، كفايت میكند.
بخش نخست سخنرانی را اينجا بخوانيد!
وی افزود: اين سريال شبهههايی را عليه شيعيان مطرح میكند و مسلمانانی كه اين سريال را مشاهده و يا روايتهای آن را میشوند، مكلفند تا با مراجعه به كتابهای معتبر درصدد زدودن اين شبههها بربيايند و به نور حقيقت برسند.
غروی تصريح كرد: از مهمترين كتابهايی كه هر مسلمانی میتواند با مراجعه به آنها پاسخی برای شبهههای اين سريال موهن بيابد كتاب «عبدالله ابن سبأ و اساطير أخری» تأليف علامه «مرتضی عسكری» و كتابهای ديگر اين علامه بزرگ شيعه هستند و علاوه بر اين آثار گرانقدر میتوان به كتاب دانشنامه تاريخ اسلام مراجعه كرد كه در بخشهايی از آن میتوان پاسخی برای اين شبههها يافت.
وی در پاسخ به برخی از شبهههايی كه تهيهكننده سريال موهن الحسن والحسين[عليهما السلام] مطرح میكند، گفت: آنچه در اين سريال نمايش داده شده و بدون شك برخلاف امور بديهی تاريخ است؛ وجود يك خاخام يهودی بدون هيچ اسم و نسبی است كه بهعنوان يك معلم به عبدالله ابن سبأ خط مشی میدهد و او را عليه شيعيان تحريك میكند.
غروی در ادامه اظهار كرد: در هيچ سند تاريخی نمیتوان نشانی از وجود خاخام يهودی عالم و دانا يافت كه به عبدالله ابن سبأ نقشه راه ارائه دهد و آن را عليه مسلمانان تحريك كند و حتی «سيف ابن عمر التميمی» كه تنها راوی شخصيت موهوم عبدالله ابن سبأ است و برای آن وجود خارجی قائل میشود و در كتاب خود به نام «الجمل» درباره وجود آن روايتهايی ارائه میدهد، از وجود خاخام يهودی صحبت به ميان نمیآورد.
وی خاطرنشان كرد: سيف ابن عمر شخصيت خيالی عبدالله ابن سبأ را ساخت و اكنون تهيهكنندگان سريال الحسن و الحسين[عليهما السلام] برای آن معلمی بدون نام و نشان(خاخام يهودی) ساختهاند كه اين امر مستند و قابل قبول نيست و شايد تهيهكنندگان مدعی شوند كه اين بخش از سريال برای واضح ساختن تصوير عبدالله ابن سبأ و نشان دادن خاستگاه آن، به تصوير كشيده شده است.
استاد حوزه علميه قم افزود: همچنين، سازندگان سريال ادعا كردهاند كه استناد به آيه 33 سوره الأحزاب «وَقَرْنَ فِی بُیُوتِكُنَّ» (و در خانههايتان بمانيد) برای اثبات لزوم عدم خروج عايشه به بصره و شكلدادن به جنگ جمل تفسير به رأی است و كسانی كه اينگونه استدلال میكنند، قرآن را تفسير به رأی كردهاند در حالی كه معنای اين آيه و تفسير آن واضح است و پيامبر(ص) در روايتهای متعددی عايشه و ديگر همسران خود را از سفر پس از وفات ايشان منع كرده بود. آيت الله يوسفی غروی:
سازندگان سريال همچنين، ادعا كردهاند كه استناد به آيه 33 سوره الأحزاب «وَقَرْنَ فِی بُیُوتِكُنَّ» (و در خانههايتان قرار گيريد) برای اثبات لزوم عدم خروج عايشه به بصره و شكلدادن به جنگ جمل تفسير به رأی است و كسانی كه اينگونه استدلال میكنند قرآن را تفسير به رأی كردهاند در حالی كه معنای اين آيه و تفسير آن واضح است و پيامبر(ص) در روايتهای متعددی عايشه و ديگر همسران خود را از سفر پس از وفات ايشان منع كرده بود
وی تصريح كرد: پيامبر گرامی اسلام(ص) در سفر حجة الوداع خطاب به همسران خود فرمودند «هَذِهِ ثُمَّ ظُهُورَ الْحُصْر»(اين حج و پس از آن روی حصيرها نشستن)، يعنی اينكه پس از اين سفر حج بر روی حصيرهايی كه در خانه داريد بمانيد و اين حديث به وضوح نشان میدهد كه در آيه 33 سوره الأحزاب عايشه استثنا نيست و همه همسران ايشان از سفر پس از رحلتشان(ص) منع شدند.
غروی ادامه داد: حديث ديگری وجود دارد كه پيامبر(ص) در همان سفر حج آن را خطاب به عايشه میفرمايند كه «اياك ان تنبحك كلاب الحوأب»، حوأب نام آبگيری است در ميان حجاز و بصره كه پيامبر(ص) پس از شنيدن صدای پارس سگهای موجود در كنار آن آبگير، عايشه را از شنيدن دوباره اين صدا بر حذر میدارد و به وی هشدار میدهد كه مبادا دوباره اين صدای پارس سگها را بشنوی(كنايه از اينكه ديگر در اين جا حضور نيابی)؛ بنابراين موقعی كه عايشه بر شتر «جمل» خود سوار بود و برای جنگ جمل خارج شده بود؛ در مسير صدای پارس سگهای كنار آبگير حوأب را شنيد و در همانجا حديث نبی اكرم(ص) را به ياد آورد و از اطرافيان خود پرسيد كه نام اين مكان چيست؟ به وی گفتند كه اينجا آبگير حوأب است! و ذكر شده است كه عايشه در هما جا از همراهان خود میخواهد كه وی را به مدينه برگردانند زيرا هشدار پيامبر(ص) را به ياد آورد.
مؤلف دانشنامه تاريخ اسلام تأكيد كرد: «عبدالله ابن زبير» كه پسر خواهر و محرم عايشه بود، نزد خاله خود رفت و پرسيد كه چه شده است؟ عايشه به وی جريان را گفت و پس از آن عبدالله ابن زبير ادعا كرد كه اينجا حوأب نيست و برای وی 50 شاهد از ميان باديهنشينانی كه آنها را همراهی میكردند، آورد و آنان به دروغ به عايشه گفتند كه اينجا حوأب نيست؛ درحالی كه 5 تن از آنان به وی گفتند كه اينجا حوأب است، بنابراين عبدالله ابن زبير اين اقدام را كرد تا مبادا عايشه برگردد و آنان نيز مجبور به بازگشت شوند و روحيه آنان و سپاهشان جريحهدار شود.
آيتالله يوسفی غروی يادآور شد: بر اساس اين روايات میتوان گفت كه پيامبر(ص) نشانههايی را برای عايشه قرار داده بود و حتی اگر فرض كنيم كه آيه «وقرن فی بيوتكن» تفسير شود و به عايشه اطلاق نشود، باز هم بر اساس احاديث نبوی(ص) میتوان خروج عايشه و جنگ وی با امام علی(ع) را ناصواب خواند و آن به صورت مستند ثابت كرد.
اين استاد حوزه علميه قم و مؤلف دانشنامه تاريخ اسلام در پايان خاطرنشان كرد: اگر علمای اهل تسنن و كسانی كه بر اين سريال اشراف داشتهاند، مخاطب آيه مذكور را تمامی زنان بدانند پس برای همسران پيامبر اسلام(ص) بايد عمل به آيه مهمتر باشد، همچنين، برخی از احاديث پيامبر(ص) به صورت مستقيم خطاب به زنان ارائه شده است كه در اين احاديث نبی اكرم(ص) هيچ يك از آنان را استثناء قرار نداد.
منبع: 1و 2
سيف ابن عمر شخصيت خيالی عبدالله ابن سبأ
برای شناخت شخصیت دروغین عبدالله بن سبا به کتاب شریف (افسانه عبدالله بن سبا ) تالیف مرحوم علامه عسکری مراجعه نمایید تا دروغ وجعلی بودن این شخصیت خیالی برایتان مشخص شود
غروی افزود: پس از كشتهشدن عمار ابن ياسر، معاويه استدلال میكند كه من و پيروانم گروه متجاوز (الفئة الباغية) نيستيم؛ زيرا ما عمار را به معركه نياورديم و اين علی(ع) بود كه عمار را وارد جنگ كرد، بنابراين (نعوذ بالله) علی(ع) و شيعيانش الفئة الباغية هستند.
واقعا این جماعت از سنخ ابوسفیان و معاویه و عمروعاصند.
اینها مدعیند شیعه امام حسین علیه السلام رو شهید کرد چون برایش نامه نوشتند.
و این را نمیفهمند سید شباب اهل الجنه اگر خودش صاحب رای و عقل و درایت نباشد که سید شباب اهل الجنه نمیشود.
فرض بر اینکه شیعه او را فریب داد که بیاید چه کسی او را به شهدت رساند با آن وضعیت و خانواده اش را به اسارت برد باز شیعه بود ؟
درست عین سلفشان معاویه و عاص صحبت میکنند.
ابن اثیر صحابه ای بنام عبدالله سباء را در کتاب اسد الغابه فی معرفه الصحابه اش نیاورده . اینها مدعبیند این آدم از کجا آمده ؟
و لعن الله علی اعداء النبی ( ص ) و اعداء آل النبی
یاحق
حق شناسان را چه حال افتاد، یاران را چه شد
توهین یک سریال به امام
حسن و امام حسین علیهم السلام
***
اخبار رسیده از
کشور کویت حاکی از آن است طی چند روز آینده
ساخت سریالی توهین آمیز به امام حسن و امام حسین
(علیهم السلام) آغاز خواهد شد. نام این سریال توهین
آمیز �معاویه، حسن و حسین» است.
برای همین است گروهی از
شیعیان این کشور در اقدامی خودجوش و
داوطلبانه و با هدف جلوگیری از ساخت این
سریال توهین آمیز، یک رفراندوم یا رأی
گیری مجازی را راه اندازی کرده اند.
در
این رأی گیری شما کاربر عزیز نیز می توانید
با وارد شدن به آدرس اینترنتی
http://poll.pollcode.com/UGP
yesو انتخاب گزینه
�به توقف ساخت این
سریال رأی بدهید.
گفتنی است این سریال
که به سفارش شبکه
MBC
وابسته به
عربستان سعودی ساخته شده، قرار است در ماه
رمضان آینده اکران شود و متأسفانه چهره
مبارک امام حسن و امام حسین (علیهم السلام) به نمایش در می
آید.
میگویند در این سریال توهین
آمیز سعی شده علاوه بر اینکه چهره معاویه و
اشتباهات او تبرئه شود، وی را چهره ای در
سطح ائمه شیعه (علیهم السلام) نشان دهند و قرار است در
این سریال صلح امام حسن (علیهم السلام) پر رنگ تر نشان
داده شود تا نتیجه سریال این باشد که ائمه
شیعه با خلفای بنی امیه مشکلی نداشتند.
قابل ذکر است تا بدین لحظه جزئیات
بیشتری از این سریال و دست اندرکاران و
تهیه کنندگان آن به دست ما نرسیده است.
منبع: جهان
نیوز
ای محبین اهل البیت علیهم السلام، اگر هر کدام از شما تنها به 10 نفر این
ایمیل را بفرستید و آنها نیز هر کدام به 10 نفر دیگر میدانید که چه تعداد
رای دهنده اضافه میشود؟! خواهشمندم آخرین نفر از این حلقه نباشید.
سلاماین را خیلی وقت پیش گذاشته اند
فکر کنم پخش شد؟
پخش نشده؟
سلام
نمیدونم والا:Gig:
تازه به دستم رسید گفتم خوبه تو سایت بذارم
سلام نمیدونم والا تازه به دستم رسید گفتم خوبه تو سایت بذارم
سلام.
من خبر پخشش رو تو اینترنت خوندم. ظاهرا تو تیتراژ سریال اسم چند تا عالم مثلا شیعه هم می نویسن که تاییدش کردن. البته اون علما یکی یکی اعلام می کنن که دروغه و ما تایید نکردیم. نمی دونم همه شون تکذیب کردن یانه. اصلا معلوم نیست که واقعا شیعه بودند یا نه؟
[QUOTE=HAMED-DJ;130195]درستش اینه نظرسنجی فقط برای مردم همون کشور گذشاته بشه تا کامل مشخص بشه مردم اون کشور به چه جهتی گرایش دارند
مثل اینه ما نظرسنجی در ایران بگذاریم بعد تمام کشورهای عربی شرکت کنن
تو ایران حتی کسایی رو میبینیم که نه مسلمونن نه نماز و روزه میگیرن ولی امام حسین و ائمه دیگر رو دوس دارن شاید دوست داشتن تنها کافی نباشه چون مهم اینه راه اونا رو ادامه بدیم ولی همین که علاقه و دوستی این امامان تو دل آدما باشه ارزشمنده حتی دوستان اهل سنت اونایی که باهاشو ن برخورد داشتم احترام قائل هستن به ائمه
من شرکت کردم فقط خواستم بگم این درصد ها هیچی رو نشون نمیده و بهش توجه نکنید.
ولی خیلی خوب میشد نظرسنجی رو اختصاصی برای کشورش میکردن
من خیر ندارم کویت بیشتر مردمش چه گرایشی دارن
:Gol:
sahar22:
نمي دونم شما اين فيلم رو در ماهواره ديد يانه؟! ما خودمان ماهواره نداريم ولي منزل برخي اقوام كه رفتيم اين سريال را مشاهده مي كنند.دوم آنكه دين كه مرز ندارد، مگر امام حسين(عليه السلام) كويت با امام حسين(عليه السلام)ايران فرق مي كند؟؟؟؟به هرحال بايد اعترضات رسانده شود.
سلام.
من خبر پخشش رو تو اینترنت خوندم. ظاهرا تو تیتراژ سریال اسم چند تا عالم مثلا شیعه هم می نویسن که تاییدش کردن. البته اون علما یکی یکی اعلام می کنن که دروغه و ما تایید نکردیم. نمی دونم همه شون تکذیب کردن یانه. اصلا معلوم نیست که واقعا شیعه بودند یا نه؟
مي دونيد يكي از شگردها براي فريب اذهان اينه يه چيز دروغي رو مي گن بعد فكر مي كنن كه كسي دنبالش نمي ره و اگه كسي پي گيري كنه اونها تكذيب مي كنند اما اثر اون حرف تا مدت ها در ذهن مونده تازه اگه كسي خبر تكذيب رو نشنوه كه ... مثلا آمريكا مي گه ايران انرژي هسته اي براي بمب اتم داره خوب مردم دنيا مي ترسن و ذهنشون مشغول ميشه و بعد تكذيب مي كنند حالا اين خبر تكذيب برسه يا نرسه ولي آن صفحه ي ذهن سفيد مردم داري لك بد گماني شده.حالا هم كه در اين فيلم از نام علما استفاده كردند:Ghamgin:
Yes 61%119,510
No 39%75,910
195,421 votes total
با عرض سلام خدمت دوستان محترم
آماري كه در بالا به نظر شما عزيزان رسيد آخرين آماري است كه در همان سايت مذكور به ثبت رسيده به نظر ميرسد براي تسريع و تشويق ديگران به اين كار ، از مديريت محترم بخواهيم اين قضيه را بعنوان موضوع مهم در سايت قرار دهند تا همه بزرگواران در نظر سنجي شركت فرمايند
موفق باشيد