فريب در عقد و چگونگي پرداخت مهريه

تب‌های اولیه

5 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
فريب در عقد و چگونگي پرداخت مهريه

با سلام و احترام

[=&quot]اگر به اعتقاد اينكه دختر دوشيزه است با او ازدواج كند و بعد از عقد بفهمد كه بكارتش از بين رفته و دوشيزه نيست ،
آيا عقد صحيح است و مهريه به او تعلق مي گيرد يا نه ؟[/]

لطفا بر اساس نظرات آيات عظام سيستاني ، رهبري و مكارم شيرازي بيان بفرماييد .

متشكرم


با نام و یاد دوست


کارشناس بحث: استاد سجاد

نبراس;581311 نوشت:
با سلام و احترام

اگر به اعتقاد اينكه دختر دوشيزه است با او ازدواج كند و بعد از عقد بفهمد كه بكارتش از بين رفته و دوشيزه نيست ،
آيا عقد صحيح است و مهريه به او تعلق مي گيرد يا نه ؟

لطفا بر اساس نظرات آيات عظام سيستاني ، رهبري و مكارم شيرازي بيان بفرماييد .

متشكرم

با عرض سلام و احترام و تشکر از سؤال شما

پاسخ دفتر آیت الله مکارم شیرازی :

عقد صحیح است، اما اگر شوهر بفهمد که باکره نیست حق فسخ دارد و اگر قبل از دخول فسخ کند آن زن مستحق مهر نیست ولی در این گونه موارد در صورتی که طرف در حال حاضر مقید به دستورات مذهبی است نسبت به ایشان ارفاق شود.

همیشه سلامت و موفق باشید

پی نوشت:
استفتاء از دفتر آیت الله مکارم شیرازی به ش 9307200038

[="Tahoma"][="Black"]

نبراس;581311 نوشت:
با سلام و احترام

اگر به اعتقاد اينكه دختر دوشيزه است با او ازدواج كند و بعد از عقد بفهمد كه بكارتش از بين رفته و دوشيزه نيست ،
آيا عقد صحيح است و مهريه به او تعلق مي گيرد يا نه ؟

لطفا بر اساس نظرات آيات عظام سيستاني ، رهبري و مكارم شيرازي بيان بفرماييد .

متشكرم

با عرض سلام و احترام و تشکر از سؤال شما

پاسخ دفتر آیت الله سیستانی :

عقد صحيح است ولى اگر ثابت باشد كه باكره نيست مى تواند عقد را فسخ كند ومهر ندهد

همیشه سلامت و موفق باشید

پی نوشت:
استفتاء از دفتر آیت الله سیستانی به ش [=&quot]250176[/]

[="Tahoma"][="Black"]

نبراس;581311 نوشت:
اگر به اعتقاد اينكه دختر دوشيزه است با او ازدواج كند و بعد از عقد بفهمد كه بكارتش از بين رفته و دوشيزه نيست ،
آيا عقد صحيح است و مهريه به او تعلق مي گيرد يا نه ؟

پاسخ دفتر حضرت آیت الله خامنه ای :

عقد به خودى خود صحيح است و اگر عقد مبتنى بر دوشيزه بودن دختر واقع شود، مرد حق فسخ دارد؛ و در اين صورت اگر بعد از دخول براى مرد آشكار شود، چنانچه اختيار كند كه نكاح باقى بماند، بايد تمام مهر را بدهد و اگر فسخ را اختيار كند، زن مستحق مهر نمى‏‌باشد. و اگر آن را به زن داده بر مى‏ گرداند. و اگر تدليس كننده غير زوجه باشد، پس مهر المسمى اگرچه بر زوج به وسيله دخول، استقرار پيدا مى‏كند و زوجه استحقاق آن را بر او دارد ولى بعد از آن‏كه آن را به زن داد به تدليس كننده رجوع مى‏كند و مهر را از او مى‌گيرد.

در پناه حضرت حق باشید

پی نوشت:
استفتاء از دفتر آیت الله خامنه ای به ش 481797[/]

موضوع قفل شده است