مثبت اندیش باشید
تبهای اولیه
افکار مثبت افکاری انرژی بخش هستند که بر اثر تلقین و تکرار به وجود می آیند و باعث می شوند تا ذهن مثبت اندیش شود و کنترل آن در اختیار ما قرار گیرد. اما برخلاف افکار مثبت، افکار منفی، افکاری بازدارنده هستند که تمام ذهن ما را مشغول می کنند.افراد مثبت اندیش همیشه شاد و راضی هستند. خیلی منطقی هستند. در صحبت های خود از کلمات مثبت و امید بخش استفاده می کنند. با شکست خوردن، دست از تلاش بر نمی دارند و سعی و تلاش خود را با برنامه ریزی افزایش می دهند. این افراد افکار خود را کنترل می کنند و اجازه نمی دهند هیچ چیزی آرامش آنان را مختل کند. همه چیز از نظر افراد مثبت اندیش زیبا و لذت بخش است. این افراد از تمام امکانات برای شادی بیشتر استفاده می کنند و در حد امکان به دیگران کمک می کنند.
افکار مثبت افکاری انرژی بخش هستند که بر اثر تلقین و تکرار به وجود می آیند و باعث می شوند تا ذهن مثبت اندیش شود و کنترل آن در اختیار ما قرار گیرد. اما برخلاف افکار مثبت، افکار منفی، افکاری بازدارنده هستند که تمام ذهن ما را مشغول می کنند.افراد مثبت اندیش همیشه شاد و راضی هستند. خیلی منطقی هستند. در صحبت های خود از کلمات مثبت و امید بخش استفاده می کنند. با شکست خوردن، دست از تلاش بر نمی دارند و سعی و تلاش خود را با برنامه ریزی افزایش می دهند. این افراد افکار خود را کنترل می کنند و اجازه نمی دهند هیچ چیزی آرامش آنان را مختل کند. همه چیز از نظر افراد مثبت اندیش زیبا و لذت بخش است. این افراد از تمام امکانات برای شادی بیشتر استفاده می کنند و در حد امکان به دیگران کمک می کنند.
بسمهتعالي
با سلام و عرض تحيت
بنده نيز با فرمايشات سركار خانم آزاده موافق هستم. به اعتقاد بسياري از روانشناسان شادي و غم انسان بيش از آنكه ناشي از حوادث پيرامون وي باشد بيشتر متاثر از نوع نگاه و طرز تفكر فرداست. به تعبيري تفسير فرد از حوادث خوب و بد، بيشتر از خود حوادث موثر هستند.
شايد بتوان مفاهيم تفال( فال نيك زدن) و تطير (فال بد زدن) كه در متون اسلامي و روايات اهلبيت عصمت سلام الله عليهم اجمعين وارد شده است را ناظر به همين واقعيت دانست.
تطير در روایات اسلامی مذمت شده است. از جمله در حدیثی می خوانیم که پیامبر صلی الله علیه و آله فرمود: «الطیرة شرک; فال بد زدن (و آن را مؤثر در سرنوشت آدمی دانستن) یک نوع شرک به خداست.»
و نیز می خوانیم: اگر فال بد اثری داشته باشد، همان اثر روانی است، امام صادق علیه السلام فرمود: «الطیرة علی ما تجعلها، ان هونتها تهونت، و ان شددتها تشددت، و ان لم تجعلها شیئا لم تکن شیئا، یعنی فال بد اثرش به همان اندازه است که آن را می پذیری، اگر آن را سبک بگیری، کم اثر خواهد بود و اگر آن را محکم بگیری پر اثر، و اگر به آن اعتنا نکنی، هیچ اثری نخواهد داشت.»
در اخبار اسلامی از پیامبر صلی الله علیه و آله نقل شده است که راه مبارزه با فال بد، بی اعتنایی است: «ثلاث لا یسلم منها احد: الطیرة و الحسد و الظن، قیل: فما نصنع; قال: اذا تطیرت فامض، و اذا حسدت فلا تبغ، و اذا ظننت فلا تحقق; یعنی سه چیز است که هیچ کس از آن سالم نمی ماند: فال بد، حسد و سوء ظن، عرض کردند: پس چه کنیم؟ فرمود: هنگامی که فال بد زدی اعتماد مکن و بگذر و هنگامی که حسد دردلت پیدا شد عملا کاری بر طبق آن انجام مده و هنگامی که سوء ظن پیدا کردی آن را نادیده بگیر.»