نظرات و دیدگاه ها در رابطه با آقای رحیم پور ازغدی
تبهای اولیه
بسم الله الرحمن الرحیم
با عرض سلام و ادب
سخنی از مراجع بزرگوار در رابطه با آثار و گفته های آقای رحیم پورازغدی وجود دارد ؟ لطف کنید با مدرک ارائه دهید .
دیدگاه سایر افراد نسبت یه ایشان چیست ؟
ان شاء الله موفق باشید
استادرحیم پور ازغدی از ذخایر علمی ومعرفتی کشور هستند هم در حوزه و هم در دانشگاه
همین بس که اساتید و بزرگان و روحانیون کثیری در جای جای کشور و در جلسات مختلفی پای فرمایشات ایشان می نشینند و بهره می برند ...
من دقیق متوجه منظور شما نشدم هنوز!؟! دقیقا منظور خاصی نسبت به فرمایشی خاصی دارید/؟!
[="Tahoma"][="Navy"]سلام
استاد رحیم پور نگاههای نویی به مسائل اسلامی دارند و البته بیشتر حرفهایشان را باید سخنان جسورانه ای دانست که خیلی ها از روی محافظه کاری نمی زنند
یا علیم[/]
کاربران عزیز و بزرگوار
سلام و عرض ادب
در باره شخصیت استاد و فرهیخته بزرگوار و گرامی جناب استاد رحیم پور ازغدی به سایت و موسسه نشر آثار این عزیز مراجعه کنید
سلام به همگی
بنده فکر می کنم ایشون آدم دلسوزی هست اما دو مسئله وجود داره!
1-استفاده از لفظ استاد فقط برای افراد متخصص در یک رشته خاص هست مثلا ریاضیات اونم نه بعد گرفتن مدرک دکترا بلکه بعد از سالها مطالعه و نوشتن کتاب و رسیدن به مقام استادی بعد از دانشیاری!
2- مسئله دیگه تخصص گرایی هست بالاخره باید حوزه کاری افراد مشخص بشه مثلا اگر بنده در خیلی از حوزه ها مطالعه کنم هیچ وقت مثل یک استاد فن با تعریفی که در بالا دادم نمیشم که .چون اون فرد عمرشو گذاشته!
به هر حال دلسوز بودن خوبه ولی تخصص هم در کنارش لازمه
یا حق
سلام علیکم و رحمه الله
منطقیون علم را به دو بخش علم و معرفت و فن و مهارت تقسیم بندی کرده اند که در بخش اول آشنائی و و شناخت گزاره های علم مد نظر است و در بخش دوم مهارت و بکارگیری آن .
اگر این مبنی را برای تعئین و تشخیص استادی یک استاد بپذیریم از مقالات ایشان قابل تشخیص است که میزان اشنائی ایشان با مفاهیم دینی و تطابق نظرشان با این مفاهیم تا چه حد است.
اما در کاربردی کردن آن شما میتوانید قدرت تجزیه تحلیل گزاره ها در علوم مختلف سیاسی , فرهنگی , اقتصادی و ... در مکاتب و مذاهب مختلف و مطرح و تطابق آن با همین مفاهیم در اسلام و نقد صحیح و بجای آنها در کلام ایشان ببینید.
و نهایتا اینکه
این تطبیق و نقد در سخن ایشان یک نگرش سلبی نیست بلکه با ارجاع با مفاهیم دینی و ارائه راه حل های اسلامی مقالات و مطالب ایشان بعد ایجابی لازم را هم دارد.
البته ممکن است در مواردی نواقص و کمبودهائی هم مشاهده گردد ولی برای ایشان بعنوان یک دانشمند شجاع و پیشتاز در بسیاری از این عرصه ها این مساله قابل توجیه است .
و اما در مورد لقب استادی . اصراری بر این لقب نیست شنونده خودش باید تشخیص دهد که هر کسی تا چه حد از علم و معرفت و فن و مهارت در علمی بهره برده تا این لقب را به اونسبت بدهد یا ندهد.
و من الله التوفیق
یاحق
منطقیون علم را به دو بخش علم و معرفت و فن و مهارت تقسیم بندی کرده اند که در بخش اول آشنائی و و شناخت گزاره های علم مد نظر است و در بخش دوم مهارت و بکارگیری آن .اگر این مبنی را برای تعئین و تشخیص استادی یک استاد بپذیریم
ممنون از توضیح
میشه دقیقا بفرمایید کدام یک از بزرگان منطق معاصر این تقسیم بندی رو قبول دارن! چون بنده تا به حال همین چیزی رو نخوانده ام! میتونید به مقالاتشون یا کتاب هاشون ارجاع بدید
از مقالات ایشان قابل تشخیص است که میزان اشنائی ایشان با مفاهیم دینی و تطابق نظرشان با این مفاهیم تا چه حد است.اما در کاربردی کردن آن شما میتوانید قدرت تجزیه تحلیل گزاره ها در علوم مختلف سیاسی , فرهنگی , اقتصادی و ... در مکاتب و مذاهب مختلف و مطرح و تطابق آن با همین مفاهیم در اسلام و نقد صحیح و بجای آنها در کلام ایشان ببینید.
برای فهمیدن صدق گفتار ایشون نیاز به اطلاعات دقیق و تخصص هست نمیشه هر کسی نظر بده بگه حرفه ایشون مثلا با اسلام میخونه یا نه!
این مشکل رو بنده با فردی که طرفدار دکتر سروش بود هم داشتم اونجا اون آقا گفت نمیدونی چه کتاب های قویی داره و چه آدم با سوادیه!(نقل به مضمون)
بنده گفتم شما کتاب های کدوم یک از بزرگان جهان رو خوندی؟ که ببینی اختلاف سطح ایشون با اساتید واقعی فلسفه چه قدر هست! اینجا هم همینه عزیز
ین تطبیق و نقد در سخن ایشان یک نگرش سلبی نیست بلکه با ارجاع با مفاهیم دینی و ارائه راه حل های اسلامی مقالات و مطالب ایشان بعد ایجابی لازم را هم دارد.البته ممکن است در مواردی نواقص و کمبودهائی هم مشاهده گردد ولی برای ایشان بعنوان یک دانشمند شجاع و پیشتاز در بسیاری از این عرصه ها این مساله قابل توجیه است .
دوست عزیز نیاز نیست ما از فرد دفاع کنیم! بلکه اون حرفی که زده و غلط بوده رو باید نقد کرد!
و اما در مورد لقب استادی . اصراری بر این لقب نیست شنونده خودش باید تشخیص دهد که هر کسی تا چه حد از علم و معرفت و فن و مهارت در علمی بهره برده تا این لقب را به اونسبت بدهد یا ندهد.
نکته اخر اینکه لقب استاد به نظر بنده همانی هست که در مراکز علمی جهان مطرحه که در پست قبلیم گفتم منظور از مراکز علمی دانشگاه ها هست در دانشگاه های جهان تا اونجایی که بنده میدونم به فردی که مطالعاتی داره حتی خیلی زیاد بدون مدرک معتبر و شرایطی که در پست قبلی گفتم استاد نمیگن
یا حق
سلام علیکم و رحمه الله
میشه دقیقا بفرمایید کدام یک از بزرگان منطق معاصر این تقسیم بندی رو قبول دارن! چون بنده تا به حال همین چیزی رو نخوانده ام! میتونید به مقالاتشون یا کتاب هاشون ارجاع بدید
حق با شماست آنچه که بنده نوشتم
معرفت منطقی و مهارت منطقی است و شرحی که برایش نوشتم تطبیق آن تعریف در علوم جزئی در یک نگاه فلسفی است . از این بابت عذرخواهی میکنم چون مبنی و راه حل دیگری برای تعریف مهارت یک شخص در یک علم و اتلاق کلمه استادی برای او نیافتم.
برای فهمیدن صدق گفتار ایشون نیاز به اطلاعات دقیق و تخصص هست نمیشه هر کسی نظر بده بگه حرفه ایشون مثلا با اسلام میخونه یا نه!
بله این مساله درست است
دوست عزیز نیاز نیست ما از فرد دفاع کنیم! بلکه اون حرفی که زده و غلط بوده رو باید نقد کرد!
و همچنین اگر کلام صحیحی از او سراغ داریم را تائید کنیم . نقد دو جنبه دارد عزیز گرامی . هم چنبه صحیح باید مدنظر قرار گیرد و هم جنبه غلط و نهایتا جمع بندی باید با توجه به این دو وجه صورت گیرد.
در هر حال شما اگر نقد غیر علمی از او سراغ دارید بفرمائید . بنده به شخصه دلیلی برای دفاع از مساله ای که ناحق باشد ندارم. بسم الله
نکته اخر اینکه لقب استاد به نظر بنده همانی هست که در مراکز علمی جهان مطرحه که در پست قبلیم گفتم منظور از مراکز علمی دانشگاه ها هست در دانشگاه های جهان تا اونجایی که بنده میدونم به فردی که مطالعاتی داره حتی خیلی زیاد بدون مدرک معتبر و شرایطی که در پست قبلی گفتم استاد نمیگن
بله این نظر شماست و البته در دو خط قبل با طرح مساله سروش آن را رد کردید . سروش مدرک دانشگاهی دارد و خیلی ها هم به او لقب استاد را دادند و میدهند و بنا بر این مبنی شما هم باید او را یک استاد بدانید .
در نهایت اینکه اگر نقدی بر مطالب ایشان دارید بصورت علمی وارد موضوع شوید که البته بنده تا به الان یک مقاله علمی در نقد سخنان ایشان دیده و خوانده ام که نقد بجایی بود و البته پاسخ هم داشت. مابقی در حد انتقادات کلی منصفانه و یا غیر منصفانه از جنس سیاسی بوده و بس .
یاحق
حق با شماست آنچه که بنده نوشتم
معرفت منطقی و مهارت منطقی است و شرحی که برایش نوشتم تطبیق آن تعریف در علوم جزئی در یک نگاه فلسفی است . از این بابت عذرخواهی میکنم چون مبنی و راه حل دیگری برای تعریف مهارت یک شخص در یک علم و اتلاق کلمه استادی برای او نیافتم.
خواهش می کنم - بنده هم خیلی برام مهم نیست به ایشون چی بگن بیشتر مسئلم اینکه اگر کار به بحث با ضد انقلاب برسه روی این مسئله نتونن مانور بدن و بگن آدمای بی سواد رو کردید تئورسین
ر هر حال شما اگر نقد غیر علمی از او سراغ دارید بفرمائید . بنده به شخصه دلیلی برای دفاع از مساله ای که ناحق باشد ندارم. بسم الله
نه انتقادی ندارم بلکه به نظرم ایشون از آقایان رائفی پور و عباسی بهتر عمل کرده
بله این نظر شماست و البته در دو خط قبل با طرح مساله سروش آن را رد کردید . سروش مدرک دانشگاهی دارد و خیلی ها هم به او لقب استاد را دادند و میدهند و بنا بر این مبنی شما هم باید او را یک استاد بدانید .
هدفم از نقل اون موضوع این بود که غیر متخصص نمیتونه خیلی درست رو از نادرست تشخیص بده چون حیطه اطلاعاتش کمه! نه اینکه دکتر سروش بیسواده! بلکه حرفش برای کسی که با فلاسفه بزرگ آشنایی داره به نظرم خیلی قوی و منطقی نیست وگرنه شاید اگر قضیش سیاسی نمیشد الان هنوز هم کلی طرفدار متدین داشت
در کل دوست داشتم شاگردای ارشد مراجع که مسئله مدرک تحصیلیشون مورد تاییده مثل شهید مطهری میدون دار و طراح باشن اما برخی از مراجع خودشون هم خیلی ...
کلا حوزه ما بازده خوبی نداره(باز این نظر منه)
یا حق