چرا خداوند زنا و حتی زنای با محارم را در ذات برخی مخلوقات قرار داده است؟
تبهای اولیه
بسم الله الرحمن الرحیم.... سلام...سوال سنگینی ذهنمو مشغول کرده شبهه ای در مورد افرینش بی هدف و بیهوده خدا....می دانیم خداوند زنا را حرام کرده است مخصوصا از واضحات هست که زنا با محارم یعنی خواهر یا مادر که بی شک حرام و شرم اور است مجبورم برای برطرف شدن شبهم بگم شرمنده....سوالم اینه چرا خداوند زنا و حتی زنای با محارم را در ذات برخی مخلوقات قرار داده است؟ واقعا این اعمال بی شرمانه و شیطانی انقدر واضح است که جز انسان های پست کسی مرتکبش نمی شود....اما من برخی مخلوقات رو دیدم که مشخصه غیر عمد این عمل حرام و شرم اور در خونشون هست و به احتمال خیلی قوی در ذاتشون از خالقشون نشات می گیره....من پارسال یک جفت ماهی خریدم نر و ماده....در اینکه این دو چگونه و از چند پدر و مادر بوجود امدند رو کاری ندارم...اصلا میگیم کاملا از یک پدر و مادر بدنیا امدند و و زنایی در کار نبوده و جفت بودند.....این دو ماهی بعد از مدتی حدود 30 فرزند بدنیا اوردند....که اگر سریع من این ها رو سوا نکنم انقدر ریز هستند که مادر و پدر بجای غذا اشتباهی می خورندشان...البته نوعی ماهی هم هست عکسه اینا با اینکه بچش خیلی ریزه و هزاران عدد هستند همه را حفظ هم می کند از شر دشمن....اما بچه ها رو بزرگ کردم و در حین بزرگ شدن مادر چند جین 30 تایی دیگه بچه می اورد که برخی نجات پیدا می کردند و برخی خورده می شدند...اما فرزندان بزرگ شدند و بالغ شدند و چون بزرگ شدند من دیگه می دانم پدر و مادر اونا رو با غذا اشتباه نمی گیرند و انها رو انداختم پیش پدر و مادر....همان طور که واضح است فرزندان تمام خواهر برادرند...و همه بالغ بودند.....بدون اینکه بدانند زنا چیست چه برسه زنای محارم کلا هم با خواهر ها و هم با مادر خود رابطه جنسی برقرار می کردند بدون اینکه ناراضی باشند و یا شرمشون بیاد بعد از این رابطه جنسی با مادر فرزندانی جدید دنیا اومد و فرزندان جدید نیز بزرگ شدند و اونا نیز با سایر خواهرای قبل و مادربزرگ و غیره رابطه برقرار کردنن و از اونا نیز بچه هایی بوجود اومد و این سیر عجیب و شیر تو شیر زنای محارم ادامه داره الانم....خب اگه زنا بده و صد در صد هم بده مخصوصا با محارم چرا خداوند به این راحتی برای کلی مخلوقات دیگه این بدی رو می افرینه و این شرارت رو واقعا خلق می کنه...مگه میشه از خود ماهی ها باشه من چند تا دیگه ماهی خریدم اینا به همه تجاوز می کردن بازم و فرقی نمی ذاشتن...چرا خدا چنین شرارتی رو افریده در مخلوقاتی دیگر....جواب این نیست که بگید ما انسانیم و اونا حیوان.....بلکه سوال اینه که برای مثال من به یه نفر می گم دروغ بده و جلوش هیچ دروغی نمی گم اما نه تنها جای دیگه خودم دروغ میگم بلکه برخی رو نیز به دروغ وادار می کنم بزرو اینکارو می کنم طوری که نتونه راست بگه....اگه من میدونم دروغ بده چرا پس چنین زوری رو کردم که یکی دیگه دروغ بگه....خدا هم همینه اگه زنا رو می دونه بده چرا برای برخی مخلوقات وادارشون کرده به این کار و در ذاتشون قرار داده.......خدایی این تاپیک رو حذف نکنید امثال این تاپیک رو من داشتم و حذف کردید...اینا که هیچ گونه اهانتی نیست که حذف می کنید طرف دلیل میاره برای رد قران و نبوت و غیره حذف نمی کنید اما سوالات از این قبیل منطقی و خالی از هرگونه اهانتی رو حذف می کنید....واقعا این شبهه عظیم هست خواهشا جواب بدید
با سلام و عرض ادب و تشکر از پرسشی مطرح فرمودید
شرارتی که در حیوانات وجود دارد اقتضای حیوانیت آن هاست، ماهی و امثال آن حیوان هستند بدون اینکه دارای قوه تعقل و تفکّر باشند، بدون اینکه مسئولیت و تکلیفی داشته باشند، از یک حیوان انتظاری بیش از این نمی رود. این شرارتی که حضرت عالی مثال زده و بال و پر دادید، برای انسانِ مسئولیت پذیر و برای انسانِ مکلف شرارت است و الا برای حیوانی که مسئولیت پذیر نبوده و مکلف نیست شرارت محسوب نمی شود. (طبق نظر برخی از علمای بزرگوار مرز تمایز بین حیوان و انسان مسئولیت و تکلیف می باشد)1
ماهی های داخل آکواریوم شما بر اساس حس خود، یعنی تکثیر نسل و ... با همدیگر جفت شده و باعث تکثیر نسل خود شدند، حیوانات اگر چه دارای شعور هستند اما این شعور در مقایسه با شعور انسان در حد بسیار پایین تری است و قابل مقایسه با شعور انسان نیست، ماهی وقتی نیاز جنسی می کند درک می کند که نیاز جنسی دارد لذا برای ارضای جنسی خود با برخورد با اولین فرد از جنس مخالف، با آن رابطه جنسی برقرار می کند... ماهی شعورش در این حد نیست که تشخیص دهد این کار زنای با محارم است و جزو گناهان کبیره می باشد، اما انسان شعورش کامل است (اگر چه برخی حتی شعور حیوانات را هم ندارند) و می فهمد که اگر نیاز جنسی داشت راهکارش فقط ازدواج است و این رابطه جز از خوی حیوانیت انسان سرچشمه نمی گیرد.
اگر برخی از انسان ها هم چنین رابطه ای ایجاد می کنند از خوی حیوانیت آن ها ناشی میشود، چون همانند حیوان نه مسئولیت پذیر هستند و نه مکلف...
لذا اولا: این رابطه برای حیوان شرارت محسوب نمی شود ( چون حیوان مسئولیت پذیر و مکلف نیست) اگر چه برخی حیوانات ممکن است این کار را انجام ندهند چرا که این حیوانات از شعور بالاتری نسبت به ان ها برخوردار هستند چون ادراک و شعور در موجودات متفاوت است شعور انسان بسیار بالاتر از شعور حیوان است در خود انسان ها نیز درک و شعور به یک اندازه نیست ...
ثانیا: بر فرض، اگر شرارت هم محسوب شود؛ این شرارت ناشی از خوی حیوانیت است که مکلف به تکلیف الهی نبوده و مسئولیتی ندارد.
..................................................
1.در این رابطه رجوع کنید به: کتاب انسان و ایمان استاد شهید مرتضی شهید مطهری (ره).
ببخشید آیا خداوند به آنها عقل وغیرت داده که شما اینها را نوشته اید خداوند به انسان عقل،اخلاق و غیرت مردانه داده که اجازه نمیدهد به محرم خود نزدیک شود
سلام
با اجازه همکار گرامی، یک روایت جالب در این موضوع دیده ام که مناسب است در اینجا ذکر شود و به پاسخ خوب همکار ارجمند افزوده شود و آن اینکه:
در روایت صحیح السند وارد شده که:
عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ سَهْلِ بْنِ زِيَادٍ وَ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ جَمِيعاً عَنِ ابْنِ أَبِي نَصْرٍ قَالَ سَأَلَ رَجُلٌ الرِّضَا ع عَنِ الزَّوْجِ مِنَ الْحَمَامِ يُفْرِخُ عِنْدَهُ يَتَزَوَّجُ الطَّيْرُ أُمَّهُ وَ ابْنَتَهُ قَالَ لَا بَأْسَ بِمَا كَانَ بَيْنَ الْبَهَائِمِ (الكافي ج : 6 ص : 548، ح 19)
بزنطى روایت می کند: مردى از امام رضا (عليه السلام) درباره یک جفت کبوتر پرسید که در خانه اش تخم می گذارند و بعد يكى از جوجه ها [وقتی بزرگ شد] با مادرش و دخترش جفت گيرى می کند! حضرت فرمود: ایرادی نیست به آنچه که در میان حیوانات وجود دارد!
در واقع حضرت می فرمایند این ها چون حیوانات هستند و عقل ندارند و فعلشان بر اساس باید و نباید عقلی صورت نمی گیرد، بنابراین تکلیفی ندارند و کارشان هم از جهت حُسن و قُبح عقلی حجیتی ندارد! حیوانات از ابزار شناختی همچون عقل که حق و باطل، و خوبی و زشتی، و حُسن و قُبح را تشخیص دهد بی بهره اند، لذا بدون درک خوب یا بد بودن برخی چیزها، به محض تشنگی غریزه، آن کار را انجام می دهند و مرزی به نام خوبی و بدی نمی فهمند! (البته حیوانات هم دارای سطحی از فهم خوب و بد هستند که حالا توضیحش بماند چون قدری طول می کشد)؛ یک مثال می زنم و مزاحمتم در این تاپیک، تمام!
چند وقت پیش مستندی از حیوانات را نگاه می کردم که: روباهی به لانه یک جفت پرنده رفت و تمام جوجه هایشان را به دندان گرفت و قاپید! تا پدر و مادر جوجه ها بفهمند و بتوانند کاری بکنند، روباه آن جوجه های بینوا را دزدید و برد! از دیدن این صحنه واقعا ناراحت شدم!
چند لحظه بعد، روباه را نشان داد که جوجه های به دهان گرفته را آورد و جلوی بچه های گرسنه خودش ریخت و بچه روباههای ناز و خوشگل هم دل سیری جوجه کباب خوردند!
غریزه روباه به او گفت: برو و به هر شکل ممکن _حلال و حرام ندارد_ به هر شکل ممکن، یه لقمه گوشت برای بچه های گرسنه ات بیاور! روباه هم رفت و بچه های یکی دیگر را کشت تا بچه های خودش را از گرسنگی نجات دهد!
بفرمایید آیا این عمل روباه خوب است یا بد؟ برای من انسان که خدا به من عقل و قدرت تشخیص حق و باطل و خوبی و بدی داده، این کار روباه حجیتی دارد یا ندارد؟!
بهترین جواب، همان است که آقا امام رضا فرمود: «لَا بَأْسَ بِمَا كَانَ بَيْنَ الْبَهَائِمِ» (به آنچه که در میان حیوانات وجود دارد، ایرادی نیست)؛ این ها حیوان اند و عقل ندارند بنابراین تکلیفی ندارند و فعلشان هم حجیتی ندارد.
سلام
چرا خداوند زنا و حتی زنای با محارم را در ذات برخی مخلوقات قرار داده است؟
آقای نوثینگ اولا که شما خیلی باحال هستید.:hamdel::Cheshmak::Gol:
دوما لطفا به این موارد کمی فکر کنید:
1-شما میتویند 5 دقیقه مثل ماهی زندگی کنید؟
2-اگر هوا برای شما خیره و غرق شدن در آب شر, آیا برای ماهی هم باید اینگونه باشه؟
3-خدا به ما گفته فرزند خود را 5 دقیقه زیر آب نگه ندارید (او را نکشید) آیا برای ماهی هم اینو گفته؟ یا برعکسشو گفته!
4-حالا چرا به لباس پوشیدن ماهی گیر نمیدید؟:Cheshmak:
5-زنای با محارم مشکلات حقوقی و جسمانی و شرعی ایجاد می کنه (البته در مورد پزشکی احتمال می دهم متخصصین نظر بدهند بهتره) ولی برای ماهی که کتاب و نبی و بیماری و ارث و میراث و مسائل حقوقی وجود نداره .
6-خدا اجازه نداده به ما که گوشت انسان را بخوریم(این کار شر هستش) پس ما نباید گوشت ماهی و گوسفند و حتی سبزیجات را بخوریم (چون آنها هم جان دارنددیگه!)
7-اینکه ما صبح تا شب تو یه اتاق بشینیم و هیچ کار مفیدی نکنیم کار شری هستش ولی برای ماهی هم شره؟ وآیا ماهی هم باید بره دنبال علم و کار و ....:Cheshmak:
8-یه سوال آخر برای اینکه کمی بهش فکر کنی :فرزندان آدم و حوا چطوری و با کی ازدواج کردند و آیا همه انسانها زنازاده هستند؟البته کارشناس در این مورد نظر بدهند بد نیست!(روایاتی در این مورد وجود داره:Gol:)
باز هم خیلی باحالی:Gol:
بدون اینکه مسئولیت و تکلیفی داشته باشند، از یک حیوان انتظاری بیش از این نمی رودبا سلام مجدد....فرمودید حیوان چنین مسئولیتی ندارد و از یک حیوان نمیشه چنین انتظاری داشت....اول اینکه این نوع ماهی که گفتم بی شرم هست نوعی ماهی هست بنام سیچلاید که نه تنها بچه های خودش هزاران برابر از خودشان کوچکترند و انها را نمی خورد بلکه انها را با جون و دل حفظ می کنه.....و نوعی پرنده داشتم که وقتی ماده دیگری براش می اوردم...هم نر و هم ماده هر دو می زدنش از اینکه وارد زندگی مشترکشان شده....لذا تکلیف و غیرت بر قرار است اما چرا به یک نوع خلایق داده به نوعی دیگر نداده و شر داده....پس تا ایجا مشخصه که دلیل حیوان بودن نیست چون نوعی حیوانات دیگه غیرتی هستند...تازه بفرض بگیم از حیوان بودنشونه خوب خودشون که حیوان نیستند خدا بصورت حیوان خلقشون کرده.....
اگر چه برخی حیوانات ممکن است این کار را انجام ندهند چرا که این حیوانات از شعور بالاتری نسبت به ان ها برخوردار هستند چون ادراک و شعور در موجودات متفاوت است شعور انسان بسیار بالاتر از شعور حیوان استخوبه خودتونم قبول دارید برخی نیز شعور این کار را دارند....پس به برخی حیوانات خیرشو داده به برخی شرشو....خب فرض کنید این قضییه رو برا انسان ها قرار می داد نوعی انسان رو بی غیرت می افرید نوعی دیگر را با غیرت خب عدالت کجا رفته اصلا عدالت به کنار چرا باید شر بیافرینه....بحث تکلیف هم نوعی مغلطه غیر عمد به حساب میاد چون برای مثال خداوند هیچ تکلیفی ندارد اگه یه جا راست بگوید یه جا دروغ دقیقا یه جا خوبی انجام داده یه جا بدی....و نمی تونیم بگیم چون خدا تکلیفی نداره پس ظلم کنه بازم خوبی انجام داده دروغ بگه بازم خوبی انجام داده و راست گفته/
بر فرض، اگر شرارت هم محسوب شود؛ این شرارت ناشی از خوی حیوانیت است که مکلف به تکلیف الهی نبوده و مسئولیتی ندارد.اول اینکه بحث من سر تکلیفشان نیست سر اینه که خدا این شرارت رو خلق کرده....در ثانی طبق قران تمام مخلوقات در اسمان ها و زمین در تسبیح خدا هستند پس عابدند و یه همچین هرج و مرجی از عابدان الهی جور در نماید مگر اینکه خیر بودن این زنا ها ی محارم واقعا منطقی در بیاد که ما سر در نمیاریم:Gig:که اینم تا اونجا که می دونیم بدی بدیه نمیشه که بگیم زنا مصلحتیه مثل دروغ مصلحتی
بفرمایید آیا این عمل روباه خوب است یا بد؟ برای من انسان که خدا به من عقل و قدرت تشخیص حق و باطل و خوبی و بدی داده، این کار روباه حجیتی دارد یا ندارد؟!سلام....خب چرا خدا غذا های خلایق رو غذای همدیگه کرده چرا واقعا غذا را به معنای واقعی کلمه غذا خلق نکرده اگه دقت کنید تمام مخلوقات دارن همدیگرو می خورن تا روزی خدا.....خودمون هرچی می خوریم نوعی مخلوق دیگه هست چه برسه حیوانات.... درسته که ما فقط ظاهر کار رو می بینیم و شاید باطن کار مثلا وقتی یک خرگوش شکار می شود مثل یک فیلم بازی کردن هیچ دردی نکشد و ظاهرش دل خراش باشد تا ما امتحان شویم اما بازم اگه چنین باشه چرا چنین با درندگی امتحان شویم.... اما در مورد غریزه بهتره عذاب وجدان پلنگ رو ببینید که چگونه مادر میمونی را می خورد و وقتی متوجه می شود بچه او کنارش است بچه میمون را بفرزندی می گیرد http://www.askdin.com/thread40565.html#post533200بهترین جواب، همان است که آقا امام رضا فرمود: «لَا بَأْسَ بِمَا كَانَ بَيْنَ الْبَهَائِمِ» (به آنچه که در میان حیوانات وجود دارد، ایرادی نیست)؛ این ها حیوان اند و عقل ندارند بنابراین تکلیفی ندارند و فعلشان هم حجیتی ندارد.
آقای نوثینگ اولا که شما خیلی باحال هستید.اولا شما خیلی عالم و عاقل هستید:hamdel: منطقی ترین جواب هارو شما دادید اما زنا نمیشه مثل خیر و شر بودن اب و هوا در نظر گرفت چون انسان به اب هم نیاز داره و می خورش و ماهی هم به هوا نیاز داره و نفس می کشه اما ما چی ایا به زنا برامون هم بده هم خوب...و به زنا با محارم وقتی که جفت پاک داریم نیاز هست به زنا با محارم صد در صد غیرتمون مرگ رو ترجیح می ده تا این خفت رو....
دوما لطفا به این موارد کمی فکر کنید:
1-شما میتویند 5 دقیقه مثل ماهی زندگی کنید؟
2-اگر هوا برای شما خیره و غرق شدن در آب شر, آیا برای ماهی هم باید اینگونه باشه؟
3-خدا به ما گفته فرزند خود را 5 دقیقه زیر آب نگه ندارید (او را نکشید) آیا برای ماهی هم اینو گفته؟ یا برعکسشو گفته!
4-حالا چرا به لباس پوشیدن ماهی گیر نمیدید؟
5-زنای با محارم مشکلات حقوقی و جسمانی و شرعی ایجاد می کنه (البته در مورد پزشکی احتمال می دهم متخصصین نظر بدهند بهتره) ولی برای ماهی که کتاب و نبی و بیماری و ارث و میراث و مسائل حقوقی وجود نداره .
6-خدا اجازه نداده به ما که گوشت انسان را بخوریم(این کار شر هستش) پس ما نباید گوشت ماهی و گوسفند و حتی سبزیجات را بخوریم (چون آنها هم جان دارنددیگه!)
7-اینکه ما صبح تا شب تو یه اتاق بشینیم و هیچ کار مفیدی نکنیم کار شری هستش ولی برای ماهی هم شره؟ وآیا ماهی هم باید بره دنبال علم و کار و ....
یه سوال آخر برای اینکه کمی بهش فکر کنی :فرزندان آدم و حوا چطوری و با کی ازدواج کردند و آیا همه انسانها زنازاده هستند؟البته کارشناس در این مورد نظر بدهند بد نیست!(روایاتی در این مورد وجود دارهدر این مورد حدیثی هست از امام حسین که خداوند برای حضرت هابیل حوری از بهشت اورد و برای قابیل یک جن از جهنم و هرچی خوبی در دنیا می اید از فرزندان هابیل و حوری هست و هر چه بدی می اید از فرزندان قابیل و جن هست که اینم کلی بحث داره...اول اینکه چرا هرچه بدیه از اونه و هر چی خوبیه از دیگری...همین نشون می ده خدا خالق خیر و شر هست.... و مطلق خیر نیست دوم اینکه چرا قابیل با مخلوقی دیگر بنام جن ازدواج کرده
سلام.
ببخشید بحث خیلی جالب شد، نتونستم جلوی خودم رو بگیرم! نفسم قلقلکم داد که کمی مزاح کنم.
1- از آن چیزی که شما میگویید بدتر راجع به زنبور و مورچه هست! آنها ملکه دارند، و ملکه ماده است و با تعداد زیادی نر، تولید مثل میکنند! یک ملکه، هزاران مورچه نر!، تازه عده هم نگه نمیدارد. عقد و طلاقی هم در کار نیست!
2- در خصوص ماهی، فکر کنم مشکل از حجاب است، ماهی های ماده حجاب را رعایت نمیکنند بنابراین ماهی های نر تحریک میشوند! پس اول باید حجاب را به آنها متذکر شد. و در مرحله بعد تفکیک جنسیتی باید انجام شود، ماهی های ماده در یک اقیانوس و ماهی های نر در اقیانوس دیگر!
3- این نامردا همیدگه رو به قصد کشت میزنند، و بعد که کشتند، میخورند. تازه بعضی از آنها مردار میخورند.
4- .....
اما جدای از مزاح، که صرفا مزاح بود:
چیزی که گناه است، این است که از حکم خدا نافرمانی کنیم، حیوانات نافرمانی از حکم خدا در این امور ندارند، و با هدایت تکوینی عمل میکنند. و این عین حکم خداست.
البته جایی شنیدم که حیوانات نیز محشور میشوند و حساب و کتاب دارند (اما نه مانند انسان)، که صحت آن را نمیدانم. گوینده مثال از اسب امام حسین (ع) میزد که تاب شهادت آن حضرت را نداشت و خود را کشت و آن را مقایسه میکرد با اسبهایی که بر روی بدن آن حضرت ...
همانطور که یکی از دوستان اشاره کرد، در خصوص ازدواج فرزندان حضرت آدم، چه باید بگوییم؟ این از ابتدای تاپیک در ذهن بنده بود تا پست این دوست عزیز را دیدم..
فکر میکنم جواب این باشد که حکم خدا در آن شرایط استثناء بوده، یعنی در واقع حکم خدا در آن شرایط همان بوده که انجام شده. البته کارشناس محترم اگر پاسخ کاملتر در خصوص این سئوال بدهد، بهتر است.
یا مثلا حکم خوردن شراب، قبل از تحریم آن توسط اسلام، چه بوده؟ بسیاری از مسلمانان حتی در زمان حضرت رسول (ص) شراب میخوردند، تا آیه تحریم نازل شد.
آنچیزی که نافرمانی خدا باشد، آن قبیح است. و فرمان خدا در شرایط مختلف (مثلا بین انسان و حیوان) یکی نیست.
البته جمع این چیزی که بنده گفتم با بحث حسن و قبح ذاتی افعال نمیدانم چگونه جور می شود. (کارشناس محترم اگر در این خصوص نیز راهنمایی کنید، متشکر می شوم)
موفق باشید.
با اجازه همکار گرامی، یک روایت جالب در این موضوع دیده ام که مناسب است در اینجا ذکر شودجا داره منم برای پاسخ به این سوال یک روایت بیارم..قبل از این جا داره از دوست خوبمون عارف عزیز تشکر ویزه کرد بخاطر جوابهای زیباشون مخصوصا در مورد نیاز های متفاوت انسان و ماهی به اب و هوا.....من در کتاب قطره ای از فضایل اهل بیت جلد 1 حدیثی خوندم که خداوند دو فرشته را مامور می کند که شکل مردی شوند و در کوچه ای که مومنی رد می شد با همدیگر بجنگند و یکی از اون فرشته ها کشته شود تا این مومنی که داشته رد می شده امتحان شود که چه کار می کند....بعد از مرگ یکی از فرشته که شبیه مردی در امده بودند...در حدث امده بود که انها هرگز دردی را حس نکرده بودند و تا خدا نخواد دردشان نمی اید و حتی گردنشون هم زده بشه و خونشون ریخته بشه و تکه تکه هم شوند باز هم نمیرند و دردی از به انها نرسه و نوعی فیلم بازی کردن باشه هرقدرم می خواد واقعی جلوه کنه....پس شاید اینا ما فکر می کنیم زناست و و بچه های همون ماهیه و چون خدا خالق موجوداته و جفت گیری و نر و ماده بهانه ای بیش نیست و کاملا بی دلیل است...لذا صد در صد خدا فرزندانی به انها می دهد که اصلا زنا محسوب نمی شود فرزندانی از مادرانی دیگر ولو در شکم اون ماهی...چون واقعا جز خدا عامل دیگری نیست در خلقت حتی شباهتی که فرزند به پدر یا مادر می بره نیز از خواست خداست که چنین میشه وگرنه بخواد هیچ شباهتی پیدا نمی کنه و کلا پدر و مادر و جفت گیری بی معنا و بی دلیل هست مثل تولد حضرت عیسی بدون پدر و یا حضرت ادم بدون پدر و مادر.....اینم جواب ماورطبیعه
یک سوال از جناب ناتینگ
شما میخواین یک جفت ماهی رو بندازین تو اکواریوم اول ازشان وکالت میگیرین بعد بینشان صیغه میخونید ؟
ک سوال از جناب ناتینگیک جواب برای جناب بپاخیزیم من چه کاره بیدم....سوال و شبهه من در مورد چگونگی و چرایی خلقت و هدف و قوانین و خیر و شر خدا بود وگرنه من کاره ای نیستم...ایا وکیلم
شما میخواین یک جفت ماهی رو بندازین تو اکواریوم اول ازشان وکالت میگیرین بعد بینشان صیغه میخونید ؟
تازه بفرض بگیم از حیوان بودنشونه خوب خودشون که حیوان نیستند خدا بصورت حیوان خلقشون کرده.....
با سلام مجدد
این که چرا خداوند شرارت و بدی را در برخی مخلوقات قرار داده! بازگشتش به فلسفه آفرینش شرور است؛ اینکه چرا خداوند شرور و بدی ها را در زمین آفریده است مربوط به تاپیک دیگری می شود که باید مستقلا بحث شود اما به طور خلاصه پاسخش این است که:
نظام عالم هستی بر اساس اسباب و مسببات آفریده شده، خداوند تبارک و تعالی وجود مخلوقات را خلق فرمود و مخلوقات را بر اساس نظام مادی هدایت فرمود، اگر حیوانات از شعور بسیار کمتری برخوردار هستند چون نظام این عالم چنین اقتضایی دارد. برای مثال اگر آتش می سوزاند چون نظام علی و معلولی چنین اقتضایی دارد و اگر یخ سرد چون نظام آفرینش چنین اقتضایی را ایجاب می کند.
وجود این نوع شرارت در حیوانات اقتضای خلقت حیوانات است، شعور حیوانات در این حد نیست که بتوانند چنین چیزی را تشخیص دهند ... .
علاوه بر این زنا بد است چون شرع مقدس از آن نهی کرده؛ تا زمانی که شرع مقدس، از چیزی نهی نکند آن چیز متصف به بدی نمی شود لذا شما می بینید انسان های بی دین ابای از این عمل زشت ندارند.
آقا من اصلا یه سوال دارم تو همین مایه ها !
بحث همجسگرایی در حیوانات هم هست که خیلی هاشون هم جنس گرا هستن سوالم اینه که آیا این چه توجیهی دارد ، شاید بگویید اینها حیوان هستن ! ولی ما هم حیوان هستیم
الانسان حیوان ناطق
در مورد زنای با محارم هم باید عرض کنم که چرا فقط مردم آسیایی این کار رو تقبیح می کنن ! چرا غربی ها و حتی مردم مصر باستان این موضوع رو شرم آور نمی دونستن ! اگر این یک موضوع فطری است چرا فقط مردم آسیایی این فطرت رو دارن ؟!
[h=3]رفتار همجنسگرایانه در جانوران[/h] نوشتارهای اصلی: رفتار همجنسگرایانه در جانوران و فهرست جانورانی که رفتار همجنسگرایانه بروز میدهند
قوهای سیاه همجنسگرا
روی و سیلو ۲ پنگوئن همجنسگرای باغ وحش نیویورک: هنگامی که تخمی واقعی در زیر آنها گذاشته شده از جوجهٔ به دنیا آمده همانند فرزند خودشان نگهداری نمودند.
رفتارهای همجنسگرایانه و دوجنسگرایانه تاکنون در ۱۵۰۰ گونه جانوری - از پستانداران گرفته تا خرچنگها و کرمها - مشاهده شده ولی تصور میشود که رقم واقعی بسیار بیشتر از این باشد. رفتارهای همجنسگرایانه بخصوص در جانوران گلهزی با زندگی گروهی پیچیده شایعتر است و نقشی اساسی در زندگی آنان بازی میکند.[۳۷] یکی از گونههای جانوران همجنسگرا بونوبو از نزدیکترین خویشاوندان انسان است. هفتاد و پنج درصد از آمیزشهای جنسی در این گونه به خاطر تولید مثل نیست و تمام اعضای این گونه به کل دوجنسگرایند.[۳۸][۳۹] بونوبوهای مادهٔ مهاجر از رابطه جنسی به عنوان روشی برای تحکیم دوستی با مادههای قدرتمندتر در دستهٔ بونوبوهای مقیم بهره میگیرند.[۴۰] بونوبویی که در رتبه پایینتری قرار دارد با تولید سروصدا به دیگران میفهماند که در حال آمیزش جنسی با بونوبویی با رتبه بالاتر است.[۴۱] آمیزش جنسی در بونوبوها معمولا برای کاهش استرس و رقابت، توسعه وابستگی، بیان روابط اجتماعی و تسلی قربانیان در پریشانی استفاده میشود.[۴۱] باور بر این است که رفتارهای همجنسخواهانه در نخستیها ریشه اجتماعی دارند و انسانها در این میان پتانسیل بالایی برای رفتارهای دوجنسخواهانه از گذشته خود حفظ کردهاند.[۴۲]
جانت مانن[E ۸]. استاد دانشگاه جورج تاون[E ۹]، این نظریه را مطرح کردهاست که همجنسگرایی در دلفینها مزیتی است که در اثر فرگشت به وجود آمده و حملات و تجاوزهای درونگونهای را به ویژه در نرها کاهش میدهد.[۴۳][۴۴] مشاهده رفتارهای همجنسگرایانه در جانوران دلیلی مستحکم بود برای رد ادعای گناه در برابر طبیعت همچنین در پرونده لاورنس در برابر تگزاس با استدلال به وجود همجنسگرایی در جانوران در دادگاه عالی آمریکا قوانین ضد همجنسگرایانه ۱۴ ایالت آمریکا ملغی اعلام گردید.[۴۵]
- بعضی پنگوئنهای نر تمایل به تشکیل جفت با نرهای دیگر و لانهسازی مشترک با آنها دارند. در این مواقع از یک سنگ به عنوان جایگزین تخم استفاده میشود. در سال ۲۰۰۴ پارک مرکزی جانوران [E ۱۰] واقع در ایالات متحده آمریکا، سنگ یادشده را با یک تخم بارور جایگزین کرد که زوج نر آن را به عنوان فرزند خود بزرگ کردند.باغ وحشهای آلمانی و ژاپنی نیز گزارشهایی دربارهٔ همجنسگرایی بین پنگوئنهایشان منتشر کردهاند. این پدیده همچنین در زیستگاه آبی کلی تارلتون[E ۱۱] در آوکلند نیوزیلند مشاهده شدهاست.[۴۶]
- معاشقه و دخول کامل در روابط گاوهای نر، به ویژه گاومیش کوهاندار آمریکایی معمول است.[۴۷] روابط جنسی میان زوجهای همجنس در میان آهوها نیز بسیار رایج است.[۴۸]
- همجنسگرایی در گوسفندان (که در ۶ تا ۱۰٪ قوچها دیده میشود) همراه با تفاوت در حجم بخشهای معینی از مغز و فعالیتهای شیمیایی است. مطالعاتی که توسط مجلهٔ درونریزشناسی انجام شد، نشان داد عوامل فیزیولوژیکی و زیست شناختی تأثیرگذارند.[۴۹] نتایج این بررسیها با بررسیهایی که لوی روی نمونههای انسانی انجام داد مشابهاست.
- گوسفندان نر کوهی آمریکایی نیز از این نظر به دو دسته تقسیم میشوند: آنها که درگیر روابط همجنسگرایانه میشوند و گروه دیگر که اینگونه نیستند.[۵۰][۵۱]
- در میان کبوتران نیز همجنسگرایی نرها دیده میشود.[۵۲] کبوتربازان برای این جفت کبوتران از اصطلاح «جناق» استفاده میکنند.
- یک چهارم جفتهای قوی سیاه همجنسگرا هستند (اکثرا مذکر) این جفتها با دزیدن لانهها و تخمهای دیگر از آنها نگهداری کرده و از جوجه به دنیا آمده همانند جوجه خود مراقبت میکنند در برخی دیگر از موارد جفتهای نر همجنسگرا با یک قوی ماده رابطه برقرار کرده و پس از اینکه قوی ماده تخم گذاشت او را فراری میدهند.[۵۳][۵۴]
علاوه بر موارد ذکر شده همجنسگرایی در جانورانی همچون مارمولک، سنجاقک، شیرها، و حتی حشراتی که در رختخواب زندگی میکنند دیده شدهاست.[۵۵]
در میان نوعی پرندگان دریایی نیز با نام علمی آلباتروس لایاسن[E ۱۲] همجنسگرایی دیده شدهاست و به گونهای است که یک سوم جفتهای این گونه جفت دو ماده هستند که نوعی انتخاب طبیعی لازم برای این گونهاست چرا که تعداد مادههای این گونه بسیار بیشتر از نرهایش است.[۵۶]
بررسی بر روی گونهای فنچ نشان دادهاست که زوجهای همجنس با روشهایی چون آواز خواندن برای هم و آراستن دیگری با منقار خود، پیوند میان خود را محکم میکنند. نتایج این پژوهش نشان میدهند که
[INDENT] روابط در میان جانوران، حتا پرندگان، میتوانند بسیار پیچیدهتر از یک نر و ماده صرف که با هم جفت میشوند و زایش میکنند، باشند.[۵۷]
ویکپدیا
[/INDENT]
تازه من دو تا خروس داشتم که اینها هم یکیشون در گیر عمل شرم آور همجنسگرایی بود و می خواست اون یکی رو .... :Esteghfar:
بعد هم یه چیز دیگه وقتی آدم و حوا خلق شدن ! بچه هاشون خواهر و برادرن بودن چه جوری با هم ازدواج کردن ! یعنی همه ما زنا زاده ایم :Gig:
خب این که مشکلی ندارد اوناحیوان هستن وازمهمترین غرایزحیوانی غریزه شهوا است که نامحدوداست ومیتواندبه هرشکلی باشد لکن دین براشهوت انسان محدودیت قایل شده
آقا من اصلا یه سوال دارم تو همین مایه ها !
بحث همجسگرایی در حیوانات هم هست که خیلی هاشون هم جنس گرا هستن سوالم اینه که آیا این چه توجیهی دارد ، شاید بگویید اینها حیوان هستن ! ولی ما هم حیوان هستیم
تازه من دو تا خروس داشتم که اینها هم یکیشون در گیر عمل شرم آور همجنسگرایی بود و می خواست اون یکی رو .... :Esteghfar:
بعد هم یه چیز دیگه وقتی آدم و حوا خلق شدن ! بچه هاشون خواهر و برادرن بودن چه جوری با هم ازدواج کردن ! یعنی همه ما زنا زاده ایم :Gig:
با سلام
اول اینکه بحث همجنسگرایی ارتباطی به احکام ازدواج با جنس مخالف ندارد
درثانی درمورد حیوانات اطلاعات اینترنتی نمیتواند ثابت کننده ی چنین چیزی باشد. اگر هم حیوانات همجنسگرا وجود داشته باشند حجتی بر آن نیست که چنین کاری در بین انسانها هم طبیعی تلقی میشود.
قرآن کریم در این رابطه میفرماید: اتاتون الفاحشه ماسبقکم بها من احد من العالمین
حضرت لوط وقتی قومش را نصیحت میکرد به ایشان میگفت آیا مرتکب فحشایی میشوید که سابقه نداشته احدی از جهانیان مرتکب آن شود؟
این سخن میتواند نافی همه ی توجیهاتی باشد که برای انجام این عمل قبیح میاورند ...
بعد هم یه چیز دیگه وقتی آدم و حوا خلق شدن ! بچه هاشون خواهر و برادرن بودن چه جوری با هم ازدواج کردن ! یعنی همه ما زنا زاده ایممن نمی دونم چرا انقدر سوال ادم و حوا رو می پرسند کاربران....بابا والا جوابشو در پاسخ های ابتدایی دادم در این مورد حدیثی هست از امام حسین که خداوند برای حضرت هابیل حوری از بهشت اورد و برای قابیل یک جن از جهنم و هرچی خوبی در دنیا می اید از فرزندان هابیل و حوری هست و هر چه بدی می اید از فرزندان قابیل و جن هست که اینم کلی بحث داره...اول اینکه چرا هرچه بدیه از اونه و هر چی خوبیه از دیگری...همین نشون می ده خدا خالق خیر و شر هست.... و مطلق خیر نیست دوم اینکه چرا قابیل با مخلوقی دیگر بنام جن ازدواج کرده
من نمی دونم چرا انقدر سوال ادم و حوا رو می پرسند کاربران....بابا والا جوابشو در پاسخ های ابتدایی دادم در این مورد حدیثی هست از امام حسین که خداوند برای حضرت هابیل حوری از بهشت اورد و برای قابیل یک جن از جهنم و هرچی خوبی در دنیا می اید از فرزندان هابیل و حوری هست و هر چه بدی می اید از فرزندان قابیل و جن هست که اینم کلی بحث داره...اول اینکه چرا هرچه بدیه از اونه و هر چی خوبیه از دیگری...همین نشون می ده خدا خالق خیر و شر هست.... و مطلق خیر نیست دوم اینکه چرا قابیل با مخلوقی دیگر بنام جن ازدواج کرده
یعنی من الان کاملا قانع شدم.
شما یه حدیث درست درمون بیار واسه تایید این موضوع ضمن اینکه بنده دارم برون دینی حرف می زنم واقعا شما متوجه نمی شید ! شما بیا عقلی فکر کن ازدواج فرزندان آدم و حوا با هم منطقی تره ! یا ازدواج با جن و فرشته ! ضمن اینکه اصلا فرشته ها مجرد هستند (اصلا نر و ماده نیستن) که بخوان تناسل بکنن و اگر تازه نر و ماده هم باشن بر فرض محال ! جنسشون با آدم یکی نیست که بخوان تناسل کنن ! و حتی این هم بگذاریم کنار مادی نیستن که بچشون مادی باشه ! در مورد جن هم اینطوری هست که اساسا جنسشون متفاوته (بر فرض وجود جن که بین بعضی علما اختلافه !) امیدوار بودم دلیل محکم تری داشته باشین که ما زنا زاده نیستیم
مضاف بر اینکه شما بیا نگاه کن می گید این کار سابقه نداشته می گیم بله همجنسگرایی سابقه داشته این هم سند و مدرک ! (بین حیوانات خیلی زمانه که هست ، شما نمی تونی برون دینی و عقلی بحث کنی لازم نیست حرف بیهوده بزنی) ، گفتید ازدواج با محارم بده سند آوردم که اگر اینجوره ما همه زنا زاده ایم ! اگر هم اینجور نیست چرا یه دلیل برون دینی ارائه نمی دید واسه حرفاتون ! چیزی که با عقل اثبات پذیر نباشه نمی شه با آیه و روایت توجیهش کرد ، ضمن اینکه دلیلی بر حرمت ازدواج با محارم در قرآن موجود نیست ، اگر هم بگید که قرآن فرصت صحبت در تمام موضوع ها رو نداره سوال می پرسم ، چطور خدا در مورد اینکه توی کدوم خونه ها می شه بی اجازه غذا خورد آیه داره ولی در مورد ازدواج با محارم در قرآن سکوت کرده :Gig: :Gig: :Gig:
سلام علیکم و رحمه الله
فکر کنم مسئله خیلی ساده هستش :Gol:
بد بودن موضوعی به دلیل مخالفت آن با امر خداست.
مثلا زمانی که شراب حرام نشده بود, مسلماً خوردن آن هم مستوجب عذاب الهی نبوده!
و یا چرا راه دور بریم؟
مسافر باید نمازش را شکسته بخواند و اگر نماز کامل بخواند نمازش باطل است.
حالا ما بیایم و اثبات علمی و فلسفی بکنبم که چرا نمار 4 رکعتی برای مسافر شره؟! (در حالیکه بیشتر در آن ذکر خدا گفته میشه) وچرا برای مسافر و غیر مسافر عدالت رعایت نشده و یک حکم واحد برای آن نیامده؟!
***در ماه رمضان روزه واجب است و روزه خواری حرام....پس چرا برای حیوانات اینطور نیست؟
***چرا در رمضان روزه خواری برای مسافر حرام نیست؟!
***چرا انسانی که از مال مردم بخوره حرامه ولی یک گاو ه هرچی که جلوش باشه میخوره ؟!
-----------
باور بفرمائید موضوع خیلی سادست!
ما چطور میتونیم احکامی را که برای سعادت انسان بیان شده برای حیوانات بررسی کنیم؟
با سلام و عرض ادب
خب دلیل پست بودن حیوانات به خاطر این غرایز و صفات پستشون هست که از انسان خیلی کمتر هستند از لحاظ مقامی
و فرشته ها هم به خاطر اون ذات پاکی که خدا بهشون داده مقام بلندی دارند ولی ارزش نداره چون اونا هیچ وقت ازمایش نشدند و ذاتشون پاک خلق شده برخلاف حیوانات که ذاتشون حیوانی و در واقع حیوان صفت هستند
و از این رو هست که انسان پاک باشه مقامش از فرشته ها هم بالاست
خداوند از تمامی صفات بد مبراست .. تمامی خیر و شر هایی که دور اطرافمون هست برا اینه که ماها هممون امتحان و ابتلا بشیم چون انسان برای خدا مهم هست
شر به خودی خود وجود نداره جایی که خیر و خوبی نباشه اونجا شر هست
تاریکی به خودی خود وجود نداره جایی که نور نباشه اونجا تاریکه
و همین شر جزیی از حقایق هستی هست برا اینکه بشر قدرت تشخیص داشته باشه
اگه هیچ شری هیچ تاریکی هیچ بدی ای وجود نداشت ایا خوبی و خیر و .. معنی داشت ایا میتونستیم تشخیص بدیم که خوب یعنی چی ؟!
در پناه حق
یعنی من الان کاملا قانع شدم.شما یه حدیث درست درمون بیار واسه تایید این موضوع ضمن اینکه بنده دارم برون دینی حرف می زنم واقعا شما متوجه نمی شید ! شما بیا عقلی فکر کن ازدواج فرزندان آدم و حوا با هم منطقی تره ! یا ازدواج با جن و فرشته ! ضمن اینکه اصلا فرشته ها مجرد هستند (اصلا نر و ماده نیستن) که بخوان تناسل بکنن و اگر تازه نر و ماده هم باشن بر فرض محال ! جنسشون با آدم یکی نیست که بخوان تناسل کنن ! و حتی این هم بگذاریم کنار مادی نیستن که بچشون مادی باشه ! در مورد جن هم اینطوری هست که اساسا جنسشون متفاوته (بر فرض وجود جن که بین بعضی علما اختلافه !) امیدوار بودم دلیل محکم تری داشته باشین که ما زنا زاده نیستیم
مضاف بر اینکه شما بیا نگاه کن می گید این کار سابقه نداشته می گیم بله همجنسگرایی سابقه داشته این هم سند و مدرک ! (بین حیوانات خیلی زمانه که هست ، شما نمی تونی برون دینی و عقلی بحث کنی لازم نیست حرف بیهوده بزنی) ، گفتید ازدواج با محارم بده سند آوردم که اگر اینجوره ما همه زنا زاده ایم ! اگر هم اینجور نیست چرا یه دلیل برون دینی ارائه نمی دید واسه حرفاتون ! چیزی که با عقل اثبات پذیر نباشه نمی شه با آیه و روایت توجیهش کرد ، ضمن اینکه دلیلی بر حرمت ازدواج با محارم در قرآن موجود نیست ، اگر هم بگید که قرآن فرصت صحبت در تمام موضوع ها رو نداره سوال می پرسم ، چطور خدا در مورد اینکه توی کدوم خونه ها می شه بی اجازه غذا خورد آیه داره ولی در مورد ازدواج با محارم در قرآن سکوت کرده :Gig: :Gig: :Gig:
با سلام دوست گرامی
سوره نسا آیه 23 به صراحت محارم رو حرام اعلام کرده چگونه می گویید در این زمینه آیه نداریم؟
ضمناً میشه لطف کنید منظورتون از اینکه تو کدوم خونه ها میشه بی اجازه غذا خورد، کدوم ایه است؟
با سپاس
با سلامالبته در بعضی اخبار از تقبیح این عمل نزد شتر سخن رفته است والله اعلم .....
سلام علیکم
دوست گرامی ای کاش برای حرفتان سند و منبع میاوردید.
الان این کاربر h1229m نشان دادند که نباید به هر حرفی که به آیات و روایات نسبت میدهند اعتماد کرد.
چطور خدا در مورد اینکه توی کدوم خونه ها می شه بی اجازه غذا خورد آیه داره ولی در مورد ازدواج با محارم در قرآن سکوت کرده
دوست گرامی ای کاش برای حرفتان سند و منبع میاوردید.
سلام
شيخ رئيس در در فصل چهارم از مقاله هشتم فن ثاني حيوان شفاء از کتاب حيوان ارسطو نقل کرده است که :شتر بر مادرش نمي جهد . شخصي بر جهيدن شتر بر مادرش حيله اي کرد چون شتر بدان آگاه شد بر او کينه کرد و هلاکش کرد . و همچنين اسب نجيب بر مادرش نمي جهد ، چنانکه به امر ملکي بنام اسفويافوس، اسب را به اشتباه انداختند و بر مادرش جهيد و بعد که فهميد خود را به گودالي انداخت و هلاک شد – شيخ رئيس گويد : قريب به همين روايت را در خوارزم از بعضي ثقات شنيده ام .
منبع:جلد دوم شرح دفتر دل-شارح:استاد صمدی آملی
کسی که با محارم خود زنا کرده، حکمش چیست؟
آیا مجاز است از رحمت خدا نومید شود؟
ولد زنا حکمش چیست؟
چرا میگویند، ولد زنا ..... آعاقبت به خیر نمی شود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!
بچه ای که پدرش نا مشخص باشد عاقبت به خیر نمی شود!
ولد یعنی بچه.... زنا،.....
به عبارتی کسی که بچه را به قصد کشد میزند، عاقبت به خیر نمی شود، مانند داعش
چرا در اسلام می گویند، اعدامش کنید؟ اگر مشخص شد کسی با کسی زنا کرده، جفتشان را اعدام کنید؟
مراد از جفت چیست؟
این جفت جفت تا کجا تک می شود؟
حشر محبانی علی، با علی، حشر محبران خدا، با خدا...حضر یناه.نا.سنلاهص.ام
فاطر السماوات و العرض به چه معناست...
اسامی خدا به ائمه چه ارتباط دارد...
چرا میگوییم، یا محسن به حق الحسن
چرا می گوییم، یا قدیم الاحسان به حق الحسین
چرا می گوییم، یا عالی به حق علی
چرا می گییم، یا احد به حق محمد...
محسن من کی به زبان آمده؟
فاطر من فاطمه ای بیش نیست؟
شیطان به تمام علم بشری که نهایتا ممکن است بشر بفهمد علم دارد...
چرا که .....
خدا وند هیچ چیزی .زایبنفا رن را زوطال.
آقا جواب من رو یکی بده آخرش ما ولد الزنا هستیم یا نه ؟ آیا پدران ما با خواهرهاشون ازدواج کردن یا نه ؟ جالبه این سوال رو کسایی باید جواب بدن که به نسبیت اخلاق هم اعتقاد ندارن
شما یه حدیث درست درمون بیار واسه تایید این موضوع ضمن اینکه بنده دارم برون دینی حرف می زنم واقعا شما متوجه نمی شید ! شما بیا عقلی فکر کن ازدواج فرزندان آدم و حوا با هم منطقی تره ! یا ازدواج با جن و فرشته ! ضمن اینکه اصلا فرشته ها مجرد هستند (اصلا نر و ماده نیستن) که بخوان تناسل بکنن و اگر تازه نر و ماده هم باشن بر فرض محال ! جنسشون با آدم یکی نیست که بخوان تناسل کنن ! و حتی این هم بگذاریم کنار مادی نیستن که بچشون مادی باشه ! در مورد جن هم اینطوری هست که اساسا جنسشون متفاوته (بر فرض وجود جن که بین بعضی علما اختلافه !) امیدوار بودم دلیل محکم تری داشته باشین که ما زنا زاده نیستیمواقعا خشته نباشی گویا اشتباه خوندی مطلب رو....من نگفتم امام حسین گفته که حور العین با هابیل تزویج شده من کی گفتم فرشته....خدا هیچ وقت نمیاد وقتی در قران فرموده زنا عمل زشتی هست اونوقت شروع خلقت انسان رو بازنا اغاز کنه....در مورد قران هم نفهمیدم منظورتون چیه...در قران که فراوان داریم همجنسبازی و لواط و زنا حرام است و محارم رو خدا مشخص کرده....دلیلشم که در ذات انسان هست دیگه غیرت دلیل این حرمت هست شما دوسن نداری به نوامیست تجاوز بشه شما دوست نداری بی اصل و نصب بشی شما دوست نداری احدی دوست نداره یک همجنس بهش تجاوز کنه...اما وقتی یک افراد معدود/نسبت به کل/مثلا همنجنس بازند این بخاطر گمراهی خداست که وقتی سمت چنین شرمی امد خدا هم براش زینت می ده این گناه رو تا پایین تر از حیوانات بشه....
مضاف بر اینکه شما بیا نگاه کن می گید این کار سابقه نداشته می گیم بله همجنسگرایی سابقه داشته این هم سند و مدرک ! (بین حیوانات خیلی زمانه که هست ، شما نمی تونی برون دینی و عقلی بحث کنی لازم نیست حرف بیهوده بزنی) ، گفتید ازدواج با محارم بده سند آوردم که اگر اینجوره ما همه زنا زاده ایم ! اگر هم اینجور نیست چرا یه دلیل برون دینی ارائه نمی دید واسه حرفاتون ! چیزی که با عقل اثبات پذیر نباشه نمی شه با آیه و روایت توجیهش کرد ، ضمن اینکه دلیلی بر حرمت ازدواج با محارم در قرآن موجود نیست ، اگر هم بگید که قرآن فرصت صحبت در تمام موضوع ها رو نداره سوال می پرسم ، چطور خدا در مورد اینکه توی کدوم خونه ها می شه بی اجازه غذا خورد آیه داره ولی در مورد ازدواج با محارم در قرآن سکوت کرده
شیطان به تمام علم بشری که نهایتا ممکن است بشر بفهمد علم دارد...شیطان خاک پای انسان هم نیست.....
واقعا خسته نباشی گویا اشتباه خوندی مطلب رو....من نگفتم امام حسین گفته که حور العین با هابیل تزویج شده من کی گفتم فرشته....خدا هیچ وقت نمیاد وقتی در قران فرموده زنا عمل زشتی هست اونوقت شروع خلقت انسان رو بازنا اغاز کنه....در مورد قران هم نفهمیدم منظورتون چیه...در قران که فراوان داریم همجنسبازی و لواط و زنا حرام است و محارم رو خدا مشخص کرده....دلیلشم که در ذات انسان هست دیگه غیرت دلیل این حرمت هست شما دوسن نداری به نوامیست تجاوز بشه شما دوست نداری بی اصل و نصب بشی شما دوست نداری احدی دوست نداره یک همجنس بهش تجاوز کنه...اما وقتی یک افراد معدود/نسبت به کل/مثلا همنجنس بازند این بخاطر گمراهی خداست که وقتی سمت چنین شرمی امد خدا هم براش زینت می ده این گناه رو تا پایین تر از حیوانات بشه....
یه چیزی که همه می گن ، اینه که ما غیرت داریم چون می خوایم بدونیم بچه متعلق به خودمونه یا نه ؟ اگه مشکل اینه خوب آزمایش dna واسه چیه ؟؟!
غیرت یه نوع حسادت و انحصار طلبی هست در مورد سایر مردها ! چون می خواد فقط خودش کامجویی کنه از یه زن ! حاضره جونش هم بده سر این کامجویی انحصار طلبیش
غیرت در حیوانات هم هست دقیقا به همین مفهومی که گفتم ، اینا توجیه هستش .
در مورد همجنسگرایی هم باید عرض کنم که دانشمندان می گن حدود ۵ درصد انسان ها تمایلات همجنسگرایانه دارن و کاملا طبیعی هست ، همون طور که حیوانات دارن ، ما هم بالاخره حیوان هستیم
علما فرمودند الانسان حیوان ناطق
شیطان خاک پای انسان هم نیست.....
سلام علیکم، برادر بزرگوار و عزیز و قدیمی!
امیدوارم کامل مطالعه فرموده باشید....
مشکل اینجاست، که شما جهنم را واقعی نمیدانید...
حال اگر برای شما ثابت کنم، از طریق علم خودتا که جهنم وجود حقیقی دارد... چه میگویید؟
ببینید آیا پدرشان مشخص است؟
پدر مشخص:
اینکه، برای فرزندش از لحظه نطفه و حتی قبل قبل قبل.......
ارزش قائل باشد، او را به فرزندی بپذیرد.
طبعا... کسی که دنبال کس دیگری است....
پدریشان چطور، آن مشخص است؟
آیا پدری، نوزاد میکشد؟ ولو اینکه، بچه خود نباشد؟
نوری زاده؟
پدر = حامی تمام و کمال
نحن ابناء الله
ما بناء خدا هستیم..
خدا ما را بنایی کرده؟
خدا ما را بننایی کردی؟
اول ما خلق ال...نصهفقا
سلام علیکم، برادر بزرگوار و عزیز و قدیمی!اول سلام....دوم جان///:Moteajeb!: من جهنم رو واقعی نمی دونم شما از کجا فهمیدید:Nishkhand: چون من هیچ چیز رو غیر خدا واقعی نمی دونم:hamdel:
امیدوارم کامل مطالعه فرموده باشید....مشکل اینجاست، که شما جهنم را واقعی نمیدانید...
حال اگر برای شما ثابت کنم، از طریق علم خودتا که جهنم وجود حقیقی دارد... چه میگویید؟
قدیم الحسان
خدا اول نگاه کرد، دید نور ما در آن است، یا نیست؟
اگر به شما بگوییم، زمین گرد است، یا مسطح چه میگویید؟
و اگر میزان را و صراط را بگویم چیست چه میگویید؟
و چگونه تار مویی است از نامحرم، که بیرون است؟
اگر صراط ، مثلا تار مویی از حضرت زهرا باشد، چه می شود؟
از وی جدا می شود، و دیگر موی او نیست؟
اگر آن را ببیند، اشکالی ندارد.
و این صراط است.... ،
مادرم، با گوشه چادرش، که تار مویی، است صراط را تشکیل دادند.
با سلام
فطرت سالم از بعضی امور ذاتا متنفر است . این قبیل افراد ترانس و متمایل به ناهنجاری معمولا شریک نطفه شیطان هستند بهمین سبب میل به شرارت وهنجار شکنی دارند مثلا میل به نکاح مادر و.....
وقتی که امام علیهالسلام به کوفه رسید، جوانی از اصحابش رغبت به نکاح کرد تا زنی را تزویج نماید. روزی آن حضرت، نماز صبح را گزارده، به یک فرمود: برو به فلان موضع که آنجا مسجدی است و بر یک جانب آن مسجد، خانهای است که مرد و زنی در آنجا صدا بلند کرده اند، هر دو را نزد من بیاور.
آن مرد رفته، زن و مرد را به نزد حضرت آورد، حضرت فرمود: امشب نزاع شما به درازا کشید؟ جوان گفت: یا امیرالمؤمنین علیهالسلام! من این زن را خواستم و تزویج کردم، چون شب زفاف شد در خلوت در نفس خود نفرتی از او مانع نزدیکی شد، و اگر توانایی داشتم در شب، او را بیرون میکردم، پس او غضبناک شد و میان ما درگیری شد تا این وقت که مأمور شما ما را به حضور شما دعوت کرد.حضرت به حضار مجلس گفت: بعضی سخنان را نتوان در میان عموم گفت لذا شما بیرون روید. وقتی همه رفتند حضرت به آن زن گفت، این جوان را میشناسی؟ گفت: نه، یا امیرالمؤمنین!
حضرت امیر فرمود: اگر من خبر دهم چنان چه او را بشناسی، منکر نمیشوی؟ گفت: نه، یا امیرالمؤمنین علیهالسلام فرمود: تو دختر فلان کس نیستی؟ گفت: بلی، فرمود: تو را پس عمویی نبود که به هم میل و رغبت داشتید؟ گفت: بلی؛ فرمود: پدر تو، تو را از او منع نمیکرد و او را از نزد خود اخراج نکرد؟ گفت آری؛ فرمود: فلان شب به خاطر کاری بیرون رفتی، و پسر عمویت به اکراه با تو نزدیکی کرد و تو از او حامله شدی و پنهان از مادرت میداشتی و عاقبت مادرت اطلاع یافت، از پدرت پنهان میداشتید، و چون وضع حمل تو نزدیک شد مادر، تو را در شب از خانه بیرون برد، و تو در فلان جا وضع حمل نمودی و آن کودک را که متولد شد در جامهای پیچیده و در خارج دیوار در جایی که قضای حاجت میکردند گذاشتید، سگی آمد او را ببوید و تو ترسیدی که سگ او را بخورد، سنگی انداختی و بر سر آن طفل آمد و شکست، و تو ترسیدی که سگ او را بخورد، سنگی انداختی و بر سر آن طفل آمد و شکست، و تو و مادرت بر سر کودک رفتید و مادرت از جامه خود پارچهای جدا کرد و سر او را بست، بعد از آن، او را گذاشتید و راه خود گرفتید و دیگر ندانستید که حال او چه شد.
دختر چون اینها را از آن حضرت شنید ساکت شد. حضرت فرمود: به حق سخن گو، دختر گفت: بلی؛ قسم به خدا یا امیرالمؤمنین علیهالسلام که این کار را غیر از من و مادرم کسی نمیدانست؛ حضرت فرمود: خداوند ذوالجلال، مرا بر این کار مطلع ساخت و بعد فرمود: چون شما او را گذاشتید، در صبح آن شب بنو فلان آمدند او را برده و تربیت کردند تا بزرگ شد و با اینها به کوفه آمد و آن کودک، این مرد است که تو را خواست تزویج کند.
اکنون پس تو است و به جوان گفت: سرت را بگشا چون گشود، اثر شکستگی بر سر او ظاهر بود؛ آنگاه فرمود: حق تعالی از آن چه بر او حرام بود نگاه داشت، فرزند خود را بگیر و برو که در میان شما ازدواج نیست. [1] .
پی نوشت ها:
[1] حدیقة الشیعه، ص-193 مناقب ابنشهر آشوب؛ نقل از داستانهایی از زندگانی حضرت علی علیهالسلام، ص148.
در باره شتر آورده اند :
اگر مادرش را برای جفت گیری بیاورند با دندان عورت خود را می کند و اگر بچه اش را در مقابل چشمانش نحر کنند، فرد نحر کننده را می کشد !!!
در منطقهای ترکمننشین در شمالشرقی ایران، یک ساربان تصمیم میگیرد از طریقی نامتعارف با دیدگاه اهالی ولایتش به ازدیاد دام خود بپردازد. طبق عقیدهی مردم این روستا، شتر تنها حیوانی است که با محارم خود (یعنی خواهر و مادرش) جفتگیری نمیکند. اما ساربان یک روز بر آن میشود با بستن چشم شتر نر، او را برای نزدیکی با یک شتر ماده، که مادرش است، ترغیب کند. جفتگیری انجام میشود، اما همین که چشمبند برداشته میشود، ساربان چنان مورد حملهی شتر نر قرار میگیرد که جانش را از دست میدهد و خود شتر همچنان سرش را به مانعی محکم میزند که موجب مرگش میشود. اهالی روستا این حرکت حیوان را دلالت بر غیرتمندیاش میکنند که بهمحض آگاهی از عمل شرمآوری که با مادرش انجام داده است، هم باعث و بانی این کار را میکشد و هم خودش را از شدت شرم و خجالت و حیا هلاک میکند. مرد ساربان هم با دلخوری شدید روستاییان تدفین میشود، چرا که معتقدند او خلاف طبیعت و قاعدهی خداوند تصمیم گرفته بود و حتی مادر مسن مرد هم چندان از او رضایت ندارد.
http://www.film-magazine.com/reviews/iran/540/
سلام علیکم و رحمة الله،
[INDENT] الإحتجاج / ترجمه جعفرى، ج2، ص: ۲۲۲ و ۲۲۳
[/INDENT]
[INDENT]پرسيد: بفرماييد آيا خداوند شريكى در ملك و مخالفى در تدبير خود دارد؟
فرمود: نه.
پرسيد: پس اين فساد موجود در عالم چيست؟ درندگان وحشى، جانواران ترسناك، حيوانات بدشكل، كرمها و حشرات و مارها و عقربها، و شما قائليد كه او هيچ چيز را بىعلّت نيافريده؛ چرا كه او أهل عبث و بيهوده كارى نيست؟
فرمود: مگر خود تو معتقد نيستى كه زهر عقرب براى درد مثانه و سنگ و شب- ادرارى مفيد است، و بهترين پادزهر درمان با گوشت مار افعى است، كه اگر فرد جذامى آن را با زاج (نوشادر) بخورد سودش دهد، و اينكه كرم سرخ كه از زمين بدست مىآيد چيز خوبى براى درمان خوره است؟ گفت: آرى. فرمود: امّا دليل خلق پشه و ساس يكى اين است كه آنها خوراك گروهى از پرندگانند، و نيز همان را وسيلهاى براى خوار شمردن يكى از جبّاران متمرّد و منكر ربوبيّت خود نمود، خدا نيز ضعيفترين خلق خود را بر او مسلّط ساخت تا قدرت و عظمت خود را بدو بنماياند، و آن همان پشهاى بود كه از بينى داخل مغزش شده و او را كشت. و اين را بدان كه اگر ما در يكايك مخلوقات نظر كرده و علّت خلق و آفريدنش را جستجو كنيم آن را خواهيم يافت و در نهايت با رسيدن به تمام معلومات بىنياز شده و برابر مىشويم.
[/INDENT]
همچنین:
قَالَ رَبُّنَا الَّذِي أَعْطَىٰ كُلَّ شَيْءٍ خَلْقَهُ ثُمَّ هَدَىٰ [طه، ۵۰]
گفت: پروردگار ما کسی است که به هر موجودی، آفرینش [ویژه] او را [آن گونه که سزاوارش بود] به وی عطا کرده، سپس هدایت نمود.
الَّذِي أَحْسَنَ كُلَّ شَيْءٍ خَلَقَهُ ... [السجدة، ۷]
همان کسی که آنچه را آفرید نیکو ساخت ...
مقایسه کردن خلقتهای خداوند برای یادگیری علوم خداوند و پی بردن به حکمتهای او خوب است ولی برای ایراد گرفتن به خلقت او بیمعنی است، اینکه کسی بگوید چرا خداوند موجودی را آفریده است که همجنسیگراست و بعد ما را از همجنسگرایی نهی کرده است به او میگوییم خداوند موجودی آفریده است که هوازی نیست و نیازی به هوا برای ادامهی زندگی ندارد پس شما هم بیایید و دیگر نفس نکشید، یا موجودی را آفریده که در دهانهی آتشفشانها که حرارتش زیاد و پر از گازهای سمی است زندگی کند پس شما هم بروید آنجا زندگی کنید، یا موجودی را در ظلمات کف اقیانوسها لوازم زندگی بخشیده است پس شما هم باید در زیر آب و در ظلمات بحر زندگی کنید ... آیا چنین خواهید کرد؟ اگر نکردید که نخواهید کرد پس شهادت دهید که هر موجودی خلقت خودش را دارد و همه باید از همان مسیری که خداوند به آن هدایتشان کرده است تبعیت کند و ارزشهای انسانی برای خود انسان است و قابل تسرّی دادن به سایر موجودات نیست، برخی از ارزشها بین برخی موجودات مشترک است و این اشتراک میتواند برای فهم بهتر خلقت خداوند مورد تفکر واقع گردد و از این اشتراکات مطالب زیادی قابل یادگیری است، اما چنین سؤالاتی به کل مسیر یادگیری و فهم علوم حقیقی و حکمتهای خداوند را منحرف میکند و برخی هم بودهاند در همین سایت که از چنین مسائلی منکر حکمت برای خداوند شدهاند، چون گمان میکنند خداوند هم مانند آنها انسان است و باید به ارزشهایی که در ذهن ایشان است پایبند باشد!
یا علی
حاضر
:Hedye:
خداوند، زنا و زنا با محارم را در هر صورتی حرام دانسته است و این حتی در میان حیوانات هم که تکلیف ندارند، قبیح و زشت و ناپسند است. اگر برخی از حیوانات به این کار دست می زنند، دلیل بر این نیست که خداوند، ذات این ها را به این گونه آفریده است، همچنان که اگر برخی از انسان ها به زنا و زنای به محارم اقدام می کنند، دلیل بر این نیست که خداوند این گونه آنان آفریده است؛ بلکه خداوند، آنان را آزاد آفریده است و این خود آنان هستند که به این سمت می روند. بنابراین اگر ماهی های شما این کار را انجام دادند، تقصیر شما است که آنان را در کنار هم گذاشته و روابط آنان را مدیریت درست نکردید و راه را برای آنان باز گذاشتید تا آنان دست به این اقدام بزنند. البته نمی خواهم بگویم که شما مقصر و گناه کار به معنای واقعی کلمه هستید؛ بلکه می خواهم بگویم که هر عملی در این دنیا، نتیجه و حاصل تصمیمات و اراده های ماست. اگر ما ماهی های خواهر و برادر را از هم جدا کنیم، این اتفاق نمی افتد. از این نکته هم نباید غافل بود که احکام شرعی و حلال و حرام بودن امور، مربوط به انسان ها است و حیوانات هیچ تکلیفی ندارند.
:yes: