انتظار فعال

انتظار در مبارزه است!

مهدويت در انديشة سيد مرتضي آويني

«سيدمرتضي آويني» پيش از آن كه نامش با شهادتش براي مردم كشور شناخته شود، صداي صميمي اش در مستند «روايت فتح» براي مردمان اين مملكت شناخته شده بود؛ اما شهادت اين مستندساز، كه در بيستم فروردين 1372 هنگام فيلمبرداري از منطقة عملياتي فكه رخ داد و عنايت ويژة مقام معظم رهبري كه او را «سيد شهيدان اهل قلم» نام نهادند، موجب شد كه از آن پس در فضاي عمومي جامعه، «سيدمرتضي آويني» معياري شود براي هنر متعهد در جامعة ارزش گراي ايران كه بي شك حضرت مهدي موعود عجل الله تعالي فرجه الشريف از ارزشمندترين باورهاي آن است. جملات مهدوي زير كه از سخنان و نوشته هاي اين شهيد عزيز استخراج شده است انديشه هاي مهدوي وي را تا حدودي به تصوير كشيده است.

***

ما پيروان راه هزاران سالة انبيا هستيم و به عهد ازلى خويش با آفريدگار متعال لبيك گفته ايم و براى تحقق آن عصر موعود، عصر عدالت و حاكميت احكام خدا، قيام كرده ايم تا راه تاريخ را به سوى نور بگشاييم و اگر چشم دل باشد خواهد ديد كه اين راه با بال هاى ملائكه فرش شده است.

***

زمانة عجيبي است، امام گذشته را عاشقند اما حاضر را نه! مي داني چرا؟ امام گذشته را هرگونه بخواهند تفسير مي کنند اما امام زمان را بايد اطاعت کنند و فرمان ببرند.

***

حقيقتِ آنچه را كه امروز ما در عرصة تحقق تاريخي آن حضور داريم جز از چشمِ روشن بينِ احاديث نمي توان باز شناخت. اكنون عصر تحقق بشارت هاي هزار و چهارصد سالة احاديث فرا رسيده است. ما انصارالمهدي هستيم و خداوند زمينة برقراري دولت كريمة آل محمد صلوات الله عليهم را به دست ماست كه فراهم مي كند.

***

رزم آوران دلاور عرصة دفاع مقدسِ ما، اگرچه در زمين گمنام هستند، اما در آسمان، در بلندترين معارج جبروتي، ميان عرش نشينان، كسي از ايشان مشهورتر نيست؛ «ا لا انهم انصار المهدي.» آگاه باشيد اينان ياران وفادار مهدي عجل الله تعالي فرجه الشريف هستند و تا پرچم انقلاب را تقديم ساحت اقدس او نكرده اند، روي از جهاد بر نخواهند تافت.

***

امام رحمه الله عليه به ما آموخت که «انتظار در مبارزه است» و اين بزرگترين پيام او بود، و پس از او، اگر باز هم اميدي ما را زنده مي دارد همين است که براي ظهور آخرين حجت حق، مبارزه کنيم.

***

عقلِ علميِ جديد، که به تبع اطلاق احکام علوم تجربي بر کل عالم پديد آمده چه مي تواند دريابد که «حيات بشر با حجت الله آغاز شده و به حجت الله پايان مي گيرد»، يعني چه؟

***

نمي دانم انساني که تاريخ را بر «انتظار موعود» معنا نمي کند، چگونه مي خواهد معاني جنگ ها و صلح ها و تحولات تاريخي و انقلاب ها را در يابد؟ همة تحولات تاريخي در حيات بشر «در انتظار موعود» صورت گرفته است، چه بدانند و چه ندانند.

***

هيبت آنکه خواهد آمد و انتظار انسان را پايان خواهد داد از هم اکنون همة قلب ها را فرا گرفته است.

***

انقلاب اسلامي فجري است که بامدادي در پي خواهد داشت، و از اين پس تا آنگاه که شمس ولايت از افق حيثيت کلي وجود انسان سر زند و زمين و آسمان ها به غايت خلقت خويش واصل شوند، همة نظاماتي که بشر از چند قرن پيش در جست وجوي اوتوپياي (آرمان شهر) لذت و فراغت ـ که همان جاودانگي موعود شيطان است براي آدم فريب خورده ـ به مدد علم تکنولوژيک بنا کرده است يکي پس از ديگري فرو خواهد پاشيد.

***

جنگ ممكن است كه باشد يا نباشد، اما مبارزه تمامي ندارد. تحقق اسلام در جهان و برقراري عدالت در گرو مبارزة حق و باطل است. جهاد، حافظ بقاي ساير اصول و فروع دين است و آنان كه اين معني را نمي پذيرند، يا بايد بشر را در اين فلاكتي كه بدان گرفتار آمده است رها كنند و يا وضع كنوني بشر را مودّي به عدل و صلح بدانند و منتظر باشند تا استمرار همين وضع به استقرار عدالت و صلح حقيقي بر سطح كرة زمين منتهي شود.

سوتيتر
زمانة عجيبي است، امام گذشته را عاشقند اما حاضر را نه! مي داني چرا؟ امام گذشته را هرگونه بخواهند تفسير مي کنند اما امام زمان را بايد اطاعت کنند و فرمان ببرند.

مجله امان شماره 41

جنبشی فراگیر برای خدمت به غریب فاطمه؛ مهدی منتظر

:Gol:با سلام

امام باقر علیه السلام فرمودند

گویا می بینم مردمی را از مشرق، که در طلب حق قیام کرده اند، ولی [حاکمان] به آنها پاسخی نمی دهند، پس از مدتی دوباره قیام می کنند، این باز نیز به آنان پاسخی داده نمی شود . ولی این بار که اوضاع را چنین دیدند شمشیرهای خود را بر شانه هایشان می نهند . در این هنگام آنچه را می خواهند به آنان می دهند اما نمی پذیرند و دست به قیام می زنند [حکومت را ساقط و حکومت اسلامی تشکیل می دهند] اینان، این حکومت را جز به صاحب شما [حضرت مهدی (عج)] تسلیم نمی کنند . کشتگان این قیام همه شهیدند . اگر من آن زمان را درک کنم، خود را برای خدمت مهدی (ع) نگه می دارم (1)

امام علی ابن الحسین علیه السلام فرمودند :

به درستی که مردمان زمان غیبت مهدی (ع) که امامتش را باور دارند و منتظر ظهور اویند، از مردمان همه زمانها برترند، زیرا خدا چنان عقلها و فهم ها و شناخت آنان را قوت بخشیده است که غیبت نزد آنان همچون دیدن باشد . . . آنان به حق اخلاص ورزانند .(2)
[INDENT][INDENT]بیایید ما هم در این میان سهمی داشته باشیم

اولین موضوع وسوال قابل طرح این است که

چه باید کرد؟
چه برنامه هایی برای پیمودن این راه وجود دارد ؟
چارت سازمان لازم برای انجام این مهم کدام است؟
لطفا نظر دهید باشد که امداد الهی هم دستگیر مان شود
[/INDENT][/INDENT]زملک تا ملکوتش حجاب بردارند
هر انکه خدمت جام جهان نما بکند
--------------------------
1-
«کانی بقوم قد خرجوا بالمشرق، یطلبون الحق فلایعطونه، ثم یطلبونه فلایعطونه، فاذا راوذلک وضعوا سیوفهم علی عواتقهم فیعطون ما سالوا، فلایقبلونه حتی یقوموا، و لایدفعونها الا الی صاحبکم، قتلاهم شهداء اما انی لو ادرکت ذلک لابقیت نفسی لهذا الامر» .
2)
ان اهل زمان غیبته، القائلون بامامته، المنتظرون لظهوره افضل اهل کل زمان، لان الله تعالی ذکره اعطاهم من العقول والافهام والمعرفة ما صارت به الغیبة عندهم بمنزلة المشاهدة . . . اولئک المخلصون حقا» .