با سلام و احترام خدمت دوستان و پاسخگویان گرامی
چرا برخی آیات قرآن در ظاهر با آیات قبل و بعد خود تفاوت موضوع دارند؟ و این مسئله چگونه با انسجام معنایی آیات قرآن قابل جمع است؟
به طور مثال در آیه مبارکه 189 سوره بقره، به دو موضوع ظاهرا مجزا پرداخته شده است:
يَسْأَلُونَكَ عَنِ الْأَهِلَّةِ ۖ قُلْ هِيَ مَوَاقِيتُ لِلنَّاسِ وَالْحَجِّ ۗ وَلَيْسَ الْبِرُّ بِأَنْ تَأْتُوا الْبُيُوتَ مِنْ ظُهُورِهَا وَلَٰكِنَّ الْبِرَّ مَنِ اتَّقَىٰ ۗ وَأْتُوا الْبُيُوتَ مِنْ أَبْوَابِهَا ۚ وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ
(ای پیغمبر) از تو سؤال کنند که سبب بدر و هلال ماه چیست؟ جواب ده که در آن تعیین اوقات عبادات حج و معاملات مردم است. و نیکوکاری بدان نیست که از پشت دیوار به خانه درآیید (چه این کاری ناشایسته است) ولی نیکویی آن است که پارسا باشید و به خانهها (و به هر کار) از راه آن داخل شوید، و تقوا پیشه کنید، باشد که رستگار شوید.
سلام. از دوستان سوالی دارم. شیعیان از آیه ۱۲۴ سوره بقره، استفاده میکنن برای اثبات استمرار امامت. سوالی که هست اینه که آیا امامت و تداوم آن بعد از رسول خدا که خاتم پیامبران بودن، با خاتمیت ایشون تناقض نداره؟ یعنی اهل سنت میگن که چون تو همین آیه امامت به حضرت ابراهیم، رسیده که خودش قبلا پیامبر بوده، لازمه امام شدن کسی، پیامبر بودنشه. به همین جهت تداوم امامت بعد از پیامبر اسلام با خاتمیت ایشان تناقض دارد. این شبهه چه جوابی دارد؟
به نام خدا با سلام وعرض ادب خدمت اساتید وکارشناسان احکام گفتگوی دینی
خداقوت
در رابطه با خوردن غذایی كه در آن آیات قرآن و یا اسماء متبركه نوشته شده برای فرد بی وضو جایز نیست. برگرفته از سایت تلاوت
سوالی گرفته شده که عنوان موضوع تاپیک است
یعنی برای خوردن مثلا حلیم یا شله زرد نذری که اسماء متبرکه نوشته شده باید وضو بگیریم ؟