اولی الامر
« شبهه ای درباره آيه اطاعت »
ارسال شده توسط ehsan bld در پنجشنبه, ۱۳۹۱/۱۱/۲۶ - ۱۷:۰۴با سلام
هميشه شيعيان با استفاده از آيه اطاعت عصمت ائمه را اثبات مي كنند اما در شبه اي كه براي من پيش آمد كرده اهل تسنن از طريق همين آيه اثبات مي كنند خلفاي پيامبر و هر كسي كه بر مومنين حكومت مي كند شامل اولي الامر مي شوند و احتياجي به عصمت ندارد و آن شبه اين است كه در آيه
- ﴿يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَأُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ ۖ فَإِنْ تَنَازَعْتُمْ فِي شَيْءٍ فَرُدُّوهُ إِلَى اللَّهِ وَالرَّسُولِ إِنْ كُنْتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ ۚ ذَٰلِكَ خَيْرٌ وَأَحْسَنُ تَأْوِيلًا﴾(سورهٔ نساء-آیهٔ ۵۹)
اولی الامر؟
ارسال شده توسط متطهرین در سهشنبه, ۱۳۹۱/۰۶/۲۸ - ۱۶:۲۹به نام الله جل جلاله سلام چن وختیه آیه اطاعت(اولی الامر) ذهنمو مشغول کرده و علی رغم ایمانم نسبت به اهل بیت توسط آیه ولایت خواستم ضمن موشکافی معنی لفظی آیه شریفه نسبت اونو به ائمه اطهار مشخص فرمائید. باید عرض کنم من قسمت مربوط به این آیه شریفه را در کتاب آیات ولایت آیت الله مکارم خوندم ولی جواب یه سوالمو نگرفتم. سوال من این هستش که آیه فرموده ولی امر از شما(منکم) یعنی از جانب من نیست. و اینکه اگر با اونا اختلاف داشتید به کتاب و سنت رجوع کنید. مثلا: یزید ولی امر زمان مومنین بود اما چون امام حسین(ع) با او اختلاف داشت به قرآن وسنت رجوع کرده و اورا شایسته چنین مقامی ندانست. یا اینکه میتوان گفت ولی امر معصوم نیست چراکه 1 ازخود ماست 2 میتوان باآنها اختلاف داشت کارشناس بحث : میقات