همانطور که می دانیم در کتب رجالی اهل تسنن بسیاری از روات اصلی اهل تسنن اهل تدلیس بودند نافع و مغیره و بخاری وابن حبان و نسائی و...که اشخاصی هستند شاید 1600 روایت در کتب انها وجود داشته باشد !!!و بسیاری از انها کثیر الروایه هستند در صحیحین !!!
خوب با اینکه در کتب خود اهل سنت امده است که روایت شخص مدلس قبول نیست !!!یعنی روایت های پیامبر و سخنان بزرگانشان در باب تدلیس بسیار مذموم شمرده شده است !!
خوب این جا دو قضیه بوجود می اید
1- این رو به عنوان نقض در علم رجال خودشون بپذیرنند مانند نقص های که در علم رجالشون وجود دارد
2- یه راهکاری داده باشند !!!
بنده اونچه که شنیدم برای ماسمالی گفته اند ما روایت های شیوخی که مدلس هستند رو قبول می کنیم خوب این با اون روایات تدلیس مخالف است یعنی ایا از پیامبر ص دلیلی برای این حرفشون دارند ؟؟
متأسفانه پديده بازگرداندن بكارت دختران از طريق عمل جراحي امروزه به عملي نه چندان كم در برخي كشورهاي اسلامي تبديل شده و اين مسأله موجب مورد مطالعه قرار گرفتن آن توسط علماي ديني و صدور برخي فتواها شده است.
به گزارش شيعه آنلاين، در همين راستا اخيرا آيت الله شيخ اسحاق فياض از مراجع تقليد نجف اشرف با صدور فتوايي انجام چنين عمل جراحي براي زنان روسپي تنها با هدف بازگرداندن شرافت و نجابت وي را حلال اعلام كرده است.
صدور چنين فتوايي موجب به وجود آمدن جنجال و اختلاف نظر ميان برخي مراجع و علما شده و برخي شكوك در مورد صحت صدور چنين فتوايي را به وجود آورد.
در همين راستا شيخ علي ربيعي سخنگوي دفتر مرجعيت آيت الله فياض طي گفتگويي صحت صدور اين فتوا را صادر كرد و گفت: اين حكم در صورتي جايز است كه زندگي و آينده اين فرد به انجام چنين عمل جراحي بستگي داشته باشد و انجام آن موجب دوري وي از فساد و گناه شود.
گفتني است پيش از اين شيخ علي جمعه، مفتي اعظم مصر طي فتوايي مشابه، انجام چنين عمل جراحي با هر دليلي را جايز و حلال دانسته بود كه به شدت مورد انتقاد علماي ديني عربستان سعودي قرار گرفت و آنرا عامل نشر، گسترش و افزايش فحشا دانستند.
وي در دفاع از فتواي خود كه در سال 2007 ميلادي صادر شد گفت: دين اسلام به استرار و پوشاندن فحشا دعوت كرده است.
از سوي ديگر شيخ حسام الدين بن موسي عفانه، استاد فقه و اصول در دانشگاه بيت المقدس فلسطين طي اظهاراتي گفت: چنين مسألهاي به دليل جديد بودن، حديثي يا روايتي ديني در مورد آن در كتب ديني يافت نميشود و فقهاي گذشته نيز به آن نپرداختهاند اما بررسي هايي كه شخصا بر روي نظر برخي از علماي معاصر در اين مورد انجام دادم نشان ميدهد كه اين كار غيرجايز و حرام به شمار ميرود، به هر دليل هم كه باشد.
حسن السفر، استاد حقوق در دانشگاه ملك عبدالعزيز عربستان نيز گفت: اين كار حتي براي دختران مورد تجاوز قرار گرفته و آنانيكه بر اثر يك حادثه قرباني شده اند نيز غيرجايز است.
در پايان گفتني است آخرين نظرسنجي انجام شده ميان 500 تن از مسلماناني كه در اروپا زندگي ميكنند نشان ميدهد كه بيش از 70% آنان نيز مخالف چنين كاري هستند و تنها 20% آن را تأييد ميكنند.