حوزه

تحصیل هم زمان در حوزه و دانشگاه

سلام من الان در دانشگاه تحصیل میکنم میتونم برای سطح 1 حوزه ثبت نام کنم و همزمان تحصیل کنم؟

حوزه علمیه معصومیه یا مشکات؟

با سلام و خسته نباشید خدمت اساتید بزرگوار.
اینجانب فارغ التحصیل کارشناسی زبان انگلیسی هستم و قصد ادامه تحصیل در حوزه علمیه را دارم.دیپلم و پیش دانشگاهی رشته ریاضی-فیزیک تحصیل کرده ام.
سوال بنده اینجاست که برای اولویت های زیر، کدام یک از مدارس معصومیه قم یا مشکات تهران (علی بن موسی الرضا) مناسب تر است و کدام یک را در اولویت اول قرار دهم؟
خود سازی فردی و سبک زندگی اسلامی و ارزش های اخلاقی
محیط مناسب علمی
تفکر و نگرش جدید و نو
ضمنا بنده ضمن تسلط به زبان انگلیسی، به برنامه نویسی کامپیوتر و طراحی گرافیک و طراحی وب نیز تسلط نسبی دارم.
دوری از محل زندگی برای بنده ملاک نیست زیرا خیلی اهل رفت و آمد نیستم.

سرگردانی بین دو راهی تحصیل در حوزه یا دانشگاه؟ (لطفا از نظر اخلاقی بررسی شود)

انجمن: 

سلام

من دانشجوی رشته صنایع غذایی پیام نور هستم
قبول شدنم در این رشته تقریبا یک معجزه بود
بعد از کنکور خیلی برایم مهم بود که در شهر محل زندگیم قبول شوم به همین دلیل برای ارامش خاطرم تصمیم گرفتم به زیارت امام رضا بروم در انجا از اقا خواستم که در شهر خودم و در دانشگاه و رشته ای قبول شوم که ایمانم حفظ شود چون خیلی میشنیدم خیلی از افراد وقتی وارد دانشگاه میشوندمحیط انجا تاثیر منفی روی انها گذاشته در کنار این خواسته ام رشته های مورد علاقه خودم را که داروسازی-شیمی کاربردی و صنایع غذایی بود را به امام رضا گفتم بعد از مدتی هم نتیجه امد ومن صنایع غذایی قبول شدم
از نظر درسی ترم اول را با معدل 13 گذراندم ترم دو را هم با معدل12. اگر شما با سیستم پیام نور اشنا باشید میدانید که زمان تدریس مثلا یک کتاب 200 صفحه ای خیلی محدود است هفته ای یک بار و تقریبا در عرض دو ماه به همین دلیل از لحاظ درسی اگر بخواهم نهایت تلاشم را بکنم معدلم بیشتر از 13 نمیشود در بین تمام کتاب هایی که در این دو ترم خواندم فقط درس معارف اسلامی بود که با وجود خودخوان بودن و باتوجه به علاقه ای که به دروس مذهبی داشتم توانستم در این درس نمره17 کسب کنم برای روشن شدن وضعیت معنوی من در طول این دو ترم موقعیت هایی که برای من پیش امد را برایتان میگویم
بین تمام همکلاسی هایم فقط یک نفر را از لحاظ ظاهری و رفتاری مناسب دوستی دیدم اما در ماه محرم دو سال پیش با شرکت در مراسم و قرار گرفتن در فضای معنوی تصمیم گرفتم که حجابم را بیشتر کنم(البته من چادر میگذارم و حجابم کامل است منظورم این است که چادرم را کمی پایین بکشم تا پیشانیم را بپوشاند)وقتی که با این ظاهر تقریبا جدید با دوستم مواجه شدم او بعد از مدتی از من انتقاد کرد که بهتر است که چادرم را کمی بالا بکشم( البته دوستم چادر سر میکند و حجابش کامل است) من هم کم کم تحت تاثیر حرف های او قرار گرفتم و دوباره برگشتم سر خانه اول. من اصولا ادم کم حرفی هستم نه به خاطر ضعف نفس و یا چیز دیگر اصولا اهل این حرف هایی که گفتنش برای من و طرف مقابلم سود و منفعت ندارد نیستم و این بهانه ای شده برای دوستم که از من گله کند که چرا اینقدر کم حرف هستی البته من این روش را با مطالعه کتاب معراج السعاده در پیش گرفتم و بشخصه کاملا راضی هستم ولی دوستم میگوید که من هم وقتی هم سن تو بودم یک دوره به همین شکل بودم چون درباره سکوت و جاری شدن حکمت بر زبان شنیده بودم ولی اطرافیانم از این بابت برداشت کردند که چرا خودت را برای ما میگیری؟ - دوستم گفت که این کار یک نوع دیوانگی است و باید با همدیگر صحبت کرد تا صمیمیت ایجاد شود. مثلا در سفری که با هم از طرف دانشگاه به مناطق جنگی داشتیم من با خودم کتاب اورده بودم که در طول مسیر مطالعه کنم او هم به من گفت که این کار تو شبیه به گوشه نشینی است و من هم تحت تاثیر حرف او قرار گرفتم و کتابم را نخواندم.

من اکنون دچار سرگردانی شده ام واقعا در تنگنا قرار گرفتم مگر نه اینکه تقریبا تمام عالمان و اولیا خدا به سکوت و تفکر توصیه میکردند مگر این کتاب چهل حدیث امام خمینی و معراج السعاده و روش ایت الله بهجت این نبود که باید از حرف های بیهوده و لغو دوری کرد؟مگر نه اینکه نخستین مرحله عبادت خاموشی است؟ولی شما میبینید که دوستانم این واکنش را در قبال روش من انجام میدهند. وقتی این حرف ها را از انها میشنوم در درستی روشی که در پیش گرفتم دچار شک و تردید میشوم. ارامش روحی من درباره این موضوع وقتی حاصل میشود که به یک اطمینان قلبی برسم ایا باید سخن بزرگان دین درباره پرهیز از بیهوده گویی را قبول کنم یا انگونه باشم که دوستانم میخواهند؟( شما ادامه دوستی با چنین شخصی را جایز میدانید؟)-
این یک قسمت از سوالی بود که میخواستم از شما بپرسم اما ادامه سوالم درباره تحصیل در دانشگاه است. در ماه رمضان سال گذشته وقتی که از فضای دانشگاه دور بودم و به دلیل قرار گرفتن در یک فضای خاص معنوی که تاکنون ان را تجربه نکرده بودم و با دور بودن از فضای دانشگاه و مطالعه کتاب های مذهبی- باعث شد با دید بازتری به وضعیتم نگاه کنم و متوجه بشوم که خیلی در غفلت به سر میبرم با حقیقت واقعی این دنیا و عالم اخرت بیشتراشنا شدم یک عطش وصف ناپذیری در قلبم ایجاد شدکه تمایل من را برای قدم گذاشتن در مسیر سیر وسلوک و مطالعه سیره امامان و اولیا خدا صد چندان کرد در این ماه از لحاظ معنوی دچار تحول بزرگی شدم که تابحال ان را تجربه نکرده بودم به طوریکه این حال معنوی ابتدا در ظاهرم اثر گذاشت ومن برای اولین بار در صورتی که قبلا هنگام خروج از خانه گردی صورتم را باز میگذاشتم روی خود را گرفتم و پوشش چهره ام را بیشتر کردم این عمل من باعث شد قلبم به یک ارامش عجیبی دست پیدا کند در باطن هم شروع کردم به کمک خدا به تزکیه و مراقبه- نمیدانم شاید این توفیقات به خاطر مناجات های ابوحمزه در دل شب بود یا... نمیدانم ولی یک تصمیم در این ماه در قلبم قوت گرفت و ان ترک دانشگاه و رفتن به حوزه بود چون دیدم بازتر شده بود و این علمی که در دانشگاه برای ان تلاش میکنم به جای اینکه من را به خدا نزدیکتر کند ومن را به یاد او بیندازد فاصله ام را از او بیشتر کرده مشاهده کردم که جوانیم را- عمر گرانبهای خود را در دانشگاه تلف میکنم و بار معرفتی من نه تنها در دانشگاه زیاد نمیشود بلکه غفلت من را زیادتر میکند.

برای حوزه ثبت نام کردم و همزمان برای دوری از بیکار بودن به دانشگاه هم میرفتم چند روز قبل نتیجه ثبت نام را در اینترنت زدند ومن با رتبه علمی 87 قبول شدم اما بعد از چند ماه که از تصمیم قاطع من برای رفتن به حوزه میگذرد اکنون یک چیز تغییر پیدا کرده و ان اینکه اراده من برای رفتن به حوزه ضعیف شده احساس میکنم رفتن به دانشگاه دوباره در من تاثیر منفی گذاشته و گرایش من به معنویات ضعیف شده اطرافیانم به من توصیه میکنند که به حوز بروم و انجا را برای من مناسب میبینند ولی متاسفانه بین حوزه و دانشگاه دچار سرگردانی شدم با توجه به شرایطی که برای شما گفتم تحصیل در کدام را مناسب من میدانید؟

توضیح بیشتر(من بعد از ماه رمضان یک ترم برای مطالعه بیشتر در زمینه شناخت نفس و سیر وسلوک و خواندن زندگینامه اولیا خدا مرخصی گرفتم به طور کلی علاقه شدیدی در من ایجاد شد که به خدا نزدیکتر شوم و در مسیر سیر وسلوک قدم بگذارم به همین دلیل از جمله کارهایی که انجام دادم این بود که از اعمالی که موجب غفلت من میشد پرهیز کردم مثلا من به دیدن فیلم های تخیلی خیلی علاقه داشتم ولی چون دوست داشتم که فقط علاقه و محبت خدا در قلب من باشد از دیدن این فیلم ها صرف نظر کردم و یا من به خواندن کتاب های به سبک کاراگاهی هم علاقه داشتم که از ان هم صرف نظر کردم همنین در یک کتاب که نویسنده ان ایت الله دستغیب است خواندم که باید برای رسیدن به خدا از خوردن غذاهای چرب و شیرین پرهیز کرد ومن هم دیگر تنقلات و شیرینیجات نخوردم همچنین به کتاب های مذهبی خیلی علاقه پیدا کردم به طوری که در این دوره شاید بالای 30 کتاب تهیه کردم هرشب رمضان وقتی قبل از خواب چند ایه را با تفکر میخواندم رقت قلب عجیبی احساس میکردم و سخت گریه میکردم

در این ماه هم کتاب تصویری از بهشت و جهنم را مطالعه کردم که بر روی من خیلی تاثیر گذاشت به طوریکه اعتقادم به مراتب بیشتر شد و میشود گفت با خواندن این کتاب بود که تصمیم گرفتم به خدا بیشتر نزدیک شوم. بعد از ماه رمضان هم شروع کردم به خواندن نماز شب تقریبا یک ساعت قبل اذان بلند میشدم و نماز و دعا میخواندم تمام این کارهای من فقط به این نیت بود که محبت خدا بیشتر در قلبم جای بگیرد اما بعد از یک مدت کوتاه دچار یک حالت خاصی شدم قلبم لبریز از غم و اندوه شده بود که اصلا دلیلش را نمیدانستم دیگر از خواندن قران و نماز و مناجات و حتی خواندن کتاب های دینی لذت نمیبردم بعد از یک مدت دیگر این احساس غم از بین رفت و قلبم دچار یک بی احساسی شدید شد یعنی در قلبم دیگر هیچ احساس محبت به خدا و امامان و یا به دعا... نداشتم
من به امام حسین خیلی علاقه داشتم و هرسال ماه محرم در قلبم محبت شدید و اندوه زیادی نسبت به امام احساس میکردم و در مجلس عزای امام حسین خیلی اشک میریختم اما محرم سال گذشته برای من با سایر روزهای سال تفاوتی نمیکرد یعنی دیگر محبتی به امام حسین در قلبم احساس نمیکردم دیگر نمیتوانستم اشک بریزم چون قلبم به خاطر امام حسین نلرزید( این احساس را نه فقط درباره امام حسین بلکه نسبت به خدا و سایر امامان هم داشتم) دیگر حال مناجات و راز ونیاز نداشتم احساس میکردم دچار قساوت و افسردگی شده ام به همین دلیل برای فرار از این حالت معاشرتم و تفریحاتم را زیاد کردم- به فیلم های تلویزیون رو اردم فقط به خاطر فرار از این حالتی که به ان دچار شدم با اینکه تصمیم نداشتم به دانشگاه بروم این ترم واحد برداشتم تمام این کارها را انجام دادم به این دلیل که ترسیدم وضعم بیشتر بحرانی شود
با اینکه چند ماه از این حالت میگذرد ولی هنوز از نماز و دعا... لذت نمیبرم احساس میکنم قلبی دیگر در سینه ندارم تا به تپش در بیاید دیگر هیچ احساسی از غم و شادی و شوق رسیدن به خدا در من وجود ندارد ان عطشی که در ماه رمضان در قلبم ایجاد شده بود به کلی از بین رفت به همین دلیل تصمیم من برای رفتن به حوزه سست شده و تقریبا دیگر تمایلی به رفتن ندارم میترسم که اگر به حوزه بروم با این احساسی که دست به گریبانم شده نتوانم درس بخوانم و بیشتر از خدا دور شوم میترسم که اگر به حوزه بروم پشیمان شوم و نتوانم درس های ان را باعلاقه بخوانم تصمیم من برای رفتن به حوزه خیلی قوی بود در واقع نیت من از رفتن به حوزه این بود که با قرار گرفتن در چنین محیط مذهبی و بدون اختلاط دختر وپسر و خواندن دردس مذهبی ان به خدا نزدیکتر شوم و افرادی را پیدا کنم که من را در رسیدن به خدا کمک کنند از زمانی که این حالت به من دست داده تمایلاتم به معنویات خیلی کم شده پایم برای ترک دانشگاه میلرزد احساس میکنم یک پرده ای روی قلبم قرار گرفته که اجازه نمیدهد چیزی از ان داخل و یا چیزی از ان خارج شود . در جایی خواندم کسی که میخواهد قدم در راه سیر وسلوک بگذارد باید با راهنمایی استاد باشد وگرنه خطرناک است وسقوط میکند احساس میکنم من سقوط کرده تم و هه چیز را از دست داده ام در حال حاظر بیشتر از اینکه علاقه داشته باشم که معنویت را دنبال کنم و برای تهذیب تلاش کنم علاقه دارم که به دانشگاه بروم .

لطفا من را راهنمایی کنید با شرایطی که در دانشگاه برای من وجود دارد چه از لحاظ معنوی ان و چه از لحاظ نمراتی که کسب میکنم و با توجه به وضعیت رشته من( رشته من به گونه ای است که امکان اشتغال برای من فقط در محیط کارخانه جات وجود دارد( اصلا با این وضعیت نمرات من امکان اشتغال برایم وجود دارد؟)) و این احساسی که مانند یک پرده قلبم را پوشانده و نمیگذارد درست و قاطعانه در این مورد تصمیم گیری کنم-

آیا شما ادامه تحصیل در دانشگاه را به صلاح من می دانید یا بهتر است که برای تحصیل به حوزه بروم؟

دانشگاه برم یا نرم؟

باسلام
یه سوال دارم بعضی ازاساتیدتاکیددارندکه درکنارتحصیلات حوزوی ،مدارک دانشگاهی هم داشته باشیم.خب دلایل خودشون رودارند.امامن واقعانمیدونم برای تکمیل علمم به دانشگاه هم برم یانرم؟
باتشکر

سوال در مورد تحصیل حوزه

با سلام سوالی داشتم من لیسانس کامپیوتر هستم و دانشجوی ارشد .میخواستم درس حوزه بخونم مجازی باشه چون وقتشو ندارم.
آیا راهی داره بخونم و ملبس بشم؟
چند سال باید بخونم؟
آیا باید از مبتدی شروع کنم؟
راهنمایی فرمایید؟

با مدرک مهندسی چطوری می تونم وارد حوزه شوم؟

[="Microsoft Sans Serif"][="DarkGreen"]با سلام و احترام
بنده 27 سال سن دارم و مهندس کامپیوتر-نرم افزار هستم ...
بنده قصد دارم در یکی از حوزه های علمیه خواهران تهران تحصیل کنم ...
تا حدودی سرچ کردم و سایت مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران مطالب و راهنماها رو مطالعه کردم...

خواستم ببینم بنده سنم میخوره برای سطح 2 ؟
برای سطح 2 باید آزمون ورودی بدهم ؟
شهریه داره تحصیل در حوزه های علمیه خواهران تهران ؟اگر بله چقدر ترمی ؟
و چطوری میشه انتخاب کرد مدرسه علمیه ای نزدیک محل زندگیمون رو ؟
سوالاتی که برای قبول در آزمون کتبی به چه صورت هست ؟ یا در مصاحبه شفاهی به چه صورت هست ؟[/][/]

کتابخانه جامع دروس متداول حوزه علمیه

align: right

[TD="class: sttd"]
class: sttb

[TR]
[TD="class: sttd"]
class: sttb

[TR]
[TD="class: sttd align: center"]
[/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"][/TD]
پايه 1

class: sttb

[TD="class: sttd align: center"][/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"]
[/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"][/TD]
جامع المقدمات

class: sttb

[TD="class: sttd align: center"][/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"]
[/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"][/TD]
كتاب آداب المتعلّمين‏

class: sttb

[TD="class: sttd align: center"][/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"]
[/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"][/TD]
كتاب شرح الأمثلة

class: sttb

[TD="class: sttd align: center"][/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"]
[/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"][/TD]
كتاب صرف مير

class: sttb

[TD="class: sttd align: center"][/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"]
[/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"][/TD]
كتاب التصريف‏

class: sttb

[TD="class: sttd align: center"][/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"]
[/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"][/TD]
كتاب صيغ مشكله‏

class: sttb

[TD="class: sttd align: center"][/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"]
[/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"][/TD]
كتاب شرح التصريف‏

class: sttb

[TD="class: sttd align: center"][/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"]
[/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"][/TD]
كتاب العوامل للجرجاني‏

class: sttb

[TD="class: sttd align: center"][/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"]
[/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"][/TD]
كتاب عوامل منظومة

class: sttb

[TD="class: sttd align: center"][/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"]
[/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"][/TD]
كتاب شرح العوامل في النّحو

class: sttb

[TD="class: sttd align: center"][/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"]
[/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"][/TD]
كتاب العوامل لملّا محسن‏

class: sttb

[TD="class: sttd align: center"][/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"]
[/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"][/TD]
كتاب شرح الانموذج‏

class: sttb

[TD="class: sttd align: center"][/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"]
[/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"][/TD]
كتاب الهداية في النحو

class: sttb

[TD="class: sttd align: center"][/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"]
[/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"][/TD]
كتاب الصمديّة

class: sttb

[TD="class: sttd align: center"][/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"]
[/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"][/TD]
كتاب كبرى در منطق‏

class: sttb

[TD="class: sttd align: center"]
[/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"][/TD]
پايه 2

class: sttb

[TD="class: sttd align: center"][/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"]
[/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"][/TD]
شرح ابن عقيل (جلد 1)

class: sttb

[TD="class: sttd align: center"][/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"]
[/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"][/TD]
شرح ابن عقيل (جلد 2)

class: sttb

[TD="class: sttd align: center"][/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"]
[/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"][/TD]
البهجة المرضية علي الفية ابن مالک

class: sttb

[TD="class: sttd align: center"][/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"]
[/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"][/TD]
ترکيب مطالب الفية ابن مالک

class: sttb

[TD="class: sttd align: center"][/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"]
[/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"][/TD]
مبادي العربية في الصرف و النحو، ج‏ 1

class: sttb

[TD="class: sttd align: center"][/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"]
[/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"][/TD]
مبادي العربية في الصرف و النحو، ج‏ 2

class: sttb

[TD="class: sttd align: center"][/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"]
[/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"][/TD]
مبادي العربية في الصرف و النحو، ج‏ 3

class: sttb

[TD="class: sttd align: center"][/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"]
[/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"][/TD]
مبادي العربية في الصرف و النحو، ج‏ 4

class: sttb

[TD="class: sttd align: center"][/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"]
[/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"][/TD]
شيعه در اسلام ( طبع قديم )

class: sttb

[TD="class: sttd align: center"]
[/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"][/TD]
پايه 3

class: sttb

[TD="class: sttd align: center"][/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"]
[/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"][/TD]
جواهر البلاغة

class: sttb

[TD="class: sttd align: center"][/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"]
[/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"][/TD]
مغني الاديب جلد 1

class: sttb

[TD="class: sttd align: center"][/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"]
[/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"][/TD]
مغني الاديب جلد 2

class: sttb

[TD="class: sttd align: center"]
[/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"][/TD]
پايه 4

class: sttb

[TD="class: sttd align: center"][/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"]
[/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"][/TD]
الروضة البهية في شرح اللمعة الدمشقية (کلانتر) . جلد 1

class: sttb

[TD="class: sttd align: center"][/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"]
[/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"][/TD]
الروضة البهية في شرح اللمعة الدمشقية (کلانتر) . جلد 2

class: sttb

[TD="class: sttd align: center"][/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"]
[/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"][/TD]
الروضة البهية في شرح اللمعة الدمشقية (کلانتر) . جلد 3

class: sttb

[TD="class: sttd align: center"][/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"]
[/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"][/TD]
اللمعة الدمشقية في فقه الامامية

class: sttb

[TD="class: sttd align: center"][/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"]
[/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"][/TD]
الموجز في اصول الفقه

class: sttb

[TD="class: sttd align: center"]
[/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"][/TD]
پايه 5

class: sttb

[TD="class: sttd align: center"][/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"]
[/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"][/TD]
الروضة البهية في شرح اللمعة الدمشقية (کلانتر) . جلد 4

class: sttb

[TD="class: sttd align: center"][/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"]
[/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"][/TD]
الروضة البهية في شرح اللمعة الدمشقية (کلانتر) . جلد 5

class: sttb

[TD="class: sttd align: center"][/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"]
[/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"][/TD]
الروضة البهية في شرح اللمعة الدمشقية (کلانتر) . جلد 6

class: sttb

[TD="class: sttd align: center"][/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"]
[/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"][/TD]
اللمعة الدمشقية في فقه الامامية

class: sttb

[TD="class: sttd align: center"][/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"]
[/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"][/TD]
اصول الفقه (مظفر ؛ محمد رضا) . جلد 1

class: sttb

[TD="class: sttd align: center"][/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"]
[/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"][/TD]
اصول الفقه (مظفر ؛ محمد رضا) . جلد 2

class: sttb

[TD="class: sttd align: center"]
[/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"][/TD]
پايه 6

class: sttb

[TD="class: sttd align: center"][/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"]
[/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"][/TD]
الروضة البهية في شرح اللمعة الدمشقية (کلانتر) . جلد 7

class: sttb

[TD="class: sttd align: center"][/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"]
[/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"][/TD]
الروضة البهية في شرح اللمعة الدمشقية (کلانتر) . جلد 8

class: sttb

[TD="class: sttd align: center"][/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"]
[/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"][/TD]
الروضة البهية في شرح اللمعة الدمشقية (کلانتر) . جلد 9

class: sttb

[TD="class: sttd align: center"][/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"]
[/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"][/TD]
الروضة البهية في شرح اللمعة الدمشقية (کلانتر) . جلد 10

class: sttb

[TD="class: sttd align: center"][/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"]
[/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"][/TD]
اللمعة الدمشقية في فقه الامامية

class: sttb

[TD="class: sttd align: center"][/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"]
[/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"][/TD]
اصول الفقه (مظفر ؛ محمد رضا) . جلد 3

class: sttb

[TD="class: sttd align: center"][/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"]
[/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"][/TD]
اصول الفقه (مظفر ؛ محمد رضا) . جلد 4

class: sttb

[TD="class: sttd align: center"]
[/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"][/TD]
پايه 7

class: sttb

[TD="class: sttd align: center"][/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"]
[/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"][/TD]
كتاب المكاسب، ج‏ 1

class: sttb

[TD="class: sttd align: center"][/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"]
[/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"][/TD]
فرائد الاصول . جلد 1

class: sttb

[TD="class: sttd align: center"][/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"]
[/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"][/TD]
فرائد الاصول . جلد 2

class: sttb

[TD="class: sttd align: center"]
[/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"][/TD]
پايه 8

class: sttb

[TD="class: sttd align: center"][/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"]
[/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"][/TD]
بداية الحکمة

class: sttb

[TD="class: sttd align: center"][/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"]
[/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"][/TD]
كتاب المكاسب، ج‏ 2

class: sttb

[TD="class: sttd align: center"][/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"]
[/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"][/TD]
كتاب المكاسب، ج‏ 3

class: sttb

[TD="class: sttd align: center"]
[/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"][/TD]
پايه 9

class: sttb

[TD="class: sttd align: center"][/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"]
[/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"][/TD]
نهاية الحكمة

class: sttb

[TD="class: sttd align: center"][/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"]
[/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"][/TD]
كتاب المكاسب، ج‏ 4

class: sttb

[TD="class: sttd align: center"][/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"]
[/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"][/TD]
كتاب المكاسب، ج‏ 5

class: sttb

[TD="class: sttd align: center"]
[/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"][/TD]
پايه 10

class: sttb

[TD="align: center"][/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"]
[/TD]
[TD="class: sttd width: 50px align: center"][/TD]
كتاب المكاسب، ج‏ 6

[/TD]

[/TR]

[/TD]

[/TR]

تردید در انتخاب صراط خدمت به خلق و خود

بسمهُ و هوالحق
ابتدائا سلام و تحیت تام خود را خدمت تمامی اساتید و دوستان فاعل در این حیطه ارزشمند و غنی از محتوی را به عرض میرسانم
عذرخواهی مرا بابت نقصان و خللی که از نحوه کمک خواستن وارد است را منت نهاده و پذیرا باشید زیرا که اولین پست بنده هست و در بدو کار،خطا ممکن است بسیار.
بیش از این مجال دوستان را زائل ننمایم و با رخصت دوستان،پرسش خود را با شرح اندکی از خویش که لازمه تبیین آن است بیان میکنم
بنده حمیدرضا هستم 17 ساله و محصل در مقطع پیش دانشگاهی از رشته تجربی و ساکن شمال ایران،دیار گیلان و شهر رشت هستم و از آنجا که پدرم دبیر قرآن و دین بوده آمیختگی زیادی در این باره در زندگی من هویدا بوده، علی هذا ماجرا از زمانی تولد یافت که در گذری از دوران عمر با پدیده انتخاب رشته مواجه گشتم و گزینه های انتخابی من فزونی یافت و من خود را سرگردان در بین هجوم موارد انتخابی یافتم ،بر حسب شدت علاقه و استعداد که در من نهادینه بود موارد را سازماندهی کردم به این چند فاکتور مهم دستیابی پیدا کردم 1-حوزه علمیه و پزشکی 2-دبیری 3-برنامه نویسی و انیمیشن سازی و سایر متعلقات بماهو
که در هر زمینه استعداد و مطالعه یا مهارتی هرچند کم را دارا بودم در زمینه علوم حوزوی از علم و کلام و حدیث ... علاقه زیادی را مشاهده کردم و در مباحث زیادی از مکاتب توحید، وحدت وجود ابن عربی و عرفان و اسفار و ممدالهمم گرفته تا مطالعه کتب ادیان دیگر اعم از عهد عتیق و جدید اناجیل اربعه و اوستا و ...و از اصول کافی و عیون اخبار و حدیقة الشیعه تا منطق مظفر و من لایحضر الفقیه نگاهی به اجمال و مطالعه ای داشتم غرض از ذکر کتب اینکه آشنایی تقریبی با دین داشته و دارم و در زمینه علوم پزشکی هم علاقه زیادی داشته و کتاب های فیزیولوژی گایتون هال و بافت شناسی جان کوئیرا و ... هم نگاهی به اجمال داشته و مورد پسند و علاقه این حقیر واقع گشته و همینطور در مورد زبان برنامه نویسی هم که برادرم کمک حال من بود و زبان های تحت وب php و یا vb.net و خانواده C،... هم برای من جالب توجه بوده و در انیمیشن سازی و موشن گرافیک هم تجربیاتی کم دارم اجمالا تا اینجای کار شدم دریایی به عمق یک سانت که علومی را پراکنده و ناعمیق فراگرفته بودم
در ابتدای کار با مشورت هایی که با مشاورها انجام دادم منو متقاعد کردند که مدرک پیش دانشگاهی را گرفته و بعد به حوزه یا دانشگاه بروم به گذشت زمان و شاید گناهان یا تقصیرات علاقه زیادی که به حوزه داشتم تواما با میزان دین داری من شروع به افول کرد و گاها در بدیهیات و وجود خداوند متعال نیز گاها دچار شک میشدم که متاسفانه با خواندن کُفریات راسل و داوکینز و امثالهم فزونی هم می یافت
من حیث المجموع این عرض را خدمت رسانم که در بستر علوم دنیوی تجربی جز فزونی بر شبهات چیزی عایدم نشد از نظریات داروین و فرگشت گرفته (کتاب استاد یدالله سحابی و سایر توضیحات افراد دینی را هم خوانده و گوش دادم)تا نظرات مکانیک کوانتوم و ... چون متخصص در هیچکدام از موارد فوق الذکر نبوده اشتباها یا به هر نحو دیگری گمان میکنم که با دینداری من در تعارض است و شبهاتی را عایدم گردانیده
الا ای حال سوال بنده این است که من همین رشته تجربی و علاقه پزشکی خود را دنبال کنم ممکن است که مسائل با یافتن تخصص بر من حل شود؟از طرفی ترس آن دارم که با فاصله گرفتن از علوم حوزوی گرفتار متعلقات دنیوی شوم چون همانطور که مستحضرید ارتباط چندانی(فارق از در نظر گرفتن افراد و نییات و اعمال)بین علم پزشکی و علم حوزوی وجود ندارد اما از طرف دیگر هم تمایل زیادی برای رسیدن سریع به شغل و کار و تشکیل زندگی دارم
در مجموع من به کتاب های دینی که مرتبط با عقاید و اطمینان خاطر میشود علاقه زیادی داشته ولی به یادگیری زبان عربی احساس بی علاقگی دارم ازانجا که عربی و مبادی العربیة هم بنای دروس حوزوی است و طرف دیگر هم تمامی کتب پزشکی رو خیلی علاقه مندم و دو راه انشقاق یافته از هم در برابر من به وجود آورده بنظر اساتید و دوستان درخشندگی بنده در عالمین در معنای متعالیه آن در کدام بستر فراهم است؟از همه عزیزان خواهشمندم اگر توانایی کمکی را دارند با عنایت خویش بر بنده مبذول بدارند
در پایان هم عذر مرا از زیادی سخن و تشکر پیشاپیش مرا پذیرا باشید
والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

نرم افزار دروس حوزه علمیه

با سلام .
آیا نرم افزاری وجود داره که صوت همه کتاب ها و دروس حوزه علمیه را از اساتید خوب و مطرح داشته باشه ؟
اسمش چیه ؟
قیمتش چقدره با تشکر فراوان