عدالت ، زن ، صیغه

یک دین جدید به من معرفی کنید

انجمن: 

دنبال یه دین میگردم بهتر از اسلام باشه
یه دین که توش انسانیت و عواطف توش حرف اول و آخر باشه
یه دین که تمام ادیانو زیر پا بزاره و معنای متفاوتی از خدا داشته باشه
دنبال یه دین که "عدالت" به معنای کاملش اجرا بشه و پرچمدار باشه و نه فقط برای گول زدن یکسری بچه نامش اورده بشه
دینی که توش حیوانات بعنوان یک بنده متفاوت خدا باشن و نه قربانی و غذا و اسباب بازی و وسیله تفریح
یه دین که توش یک زن برابر یک مرد باشه و نه چهار زن و هزاران زن صیغه ای برابر یک مرد
دینی که توش ارزش خون زن برابر مرد باشه و نه نصف و کمتر اون
دینی که توش پدر و فرزند و مادر حق زندگی یکسانی داشته باشن نه اینکه پدر صاحب جان و جسم فرزند و مادر باشه
دینی که توش برای گول زدن مردم و ترغیبشون به صالحات و بهشت ، حوری و پری و قلمان(غلمان؟) و غیره نباشه
من دین بی عدالتی نمیخام و نمیتونم به اسلام حق بدم
به این دلایل و هزاران دلیل دیگه من اسلامو دوست ندارم
دین جدید میخام
لطفا برای یافت دین جدید کمکم کنید

عدالت بین 4 زن !!!

با سلام

بعضی با استناد به 2 آیه قرآن که دریکی میفرماید :

فانکحوا ما طاب لكم من النساء مثنى وثلاث ورباع فإن خفتم إلا تعدلوا فواحدة

و آیه : ولن تستطيعوا أن تعدلوا بين النساء ولو حرصتم ، چنین نتیجه گیری کرده اند که چون خدای متعال فرموده هرگز نمیتوانید بین زنان عدالت برقرار سازید پس طبق آیه اول باید به یک زن اکتفا کنید !

اما جواب شبهه فوق از زبان شریک قرآن :

علي بن إبراهيم، عن أبيه، عن نوح بن شعيب، ومحمد بن الحسن قال: سأل ابن أبي العوجاء هشام بن الحكم فقال له: أ ليس الله حكيما؟ قال: بلى وهو أحكم الحاكمين، قال: فأخبرني عن قوله عزوجل: " فانكحوا ما طاب لكم من النساء مثنى وثلاث ورباع فإن خفتم إلا تعدلوا فواحدة(1) " أ ليس هذا فرض؟ قال: بلى، قال: فأخبرني عن قوله عزوجل: " ولن تستطيعوا أن تعدلوا بين النساء ولو حرصتم فلا تميلوا كل الميل(2) "
اي حكيم يتكلم بهذا فلم يكن عنده جواب فرحل إلى المدينة إلى أبي عبدالله (ع) فقال: ياهشام في غير وقت حج ولا عمرة؟ قال: نعم جعلت فداك لامر أهمني إن ابن أبي العوجاء سألني عن مسألة لم يكن عندي فيها شئ قال: وماهي؟ قال: فأخبره بالقصة فقال له أبوعبدالله (ع): أما قوله عزوجل: " فانكحوا ماطاب لكم من النساء مثنى وثلاث ورباع فإن خفتم الا تعدلوا فواحدة " يعني في النفقة وأما قوله: " ولن تستطيعوا أن تعدلوا بين النساء ولو حرصتم فلا تميلوا كل الميل فتذروها كالمعلقة " يعني في المودة، قال: فلما قدم عليه هشام بهذا الجواب وأخبره قال: والله ماهذا من عندك.اصول کافی
___________________________________
(1) النساء: 3.
(2) النساء: 128.

ابن ابی العوجاء ازهشام ابن حکم سوالی میپرسد آیا مگر نه اینستکه خداوند حکیم است هشام گفت بلی خداوند احکم الحاکمین است .

ابن ابی العوجاء میپرسد : پس به من بگو چرا خدا وند در جایی از قرآن میفرماید : فَانْكِحُوا ما طابَ لَكُمْ مِنَ النِّساءِ مَثْنى‏ وَ ثُلاثَ وَ رُباعَ فَإِنْ خِفْتُمْ أَلَّا تَعْدِلُوا فَواحِدَةً

ایا این مسئله مسلم وقطعی نیست ؟

هشام : بلی

ان ابی العوجاء: پس بگو چرا خداوند در این آیه چنین میفرماید : وَ لَنْ تَسْتَطِيعُوا أَنْ تَعْدِلُوا بَيْنَ النِّساءِ وَ لَوْ حَرَصْتُمْ فَلا تَمِيلُوا كُلَّ الْمَيْلِ

بگو ببینم کدام حکیمی چنین سخن میگوید؟

اما هشام جواب آنرا نمیدانست تا اینکه به مدینه سفر کرد .

امام صادق علیه السلام از پرسیدند ای هشام الآن نه وقت حج است و نه وقت عمره به چه منظوری به مدینه آمده ای؟

هشام: آری فدایت شوم برای امر مهمی خدمت رسیده ام .

ابن ابی العوجاء سوالی پرسیده که من جوابش را نمیدانم .

وانگاه قضیه را برای امام صادق علیه السلام نقل میکند

وامام علیه السلام جواب او را چنین فرمودند : اینکه خدا میفرماید : فَانْكِحُوا ما طابَ لَكُمْ مِنَ النِّساءِ مَثْنى‏ وَ ثُلاثَ وَ رُباعَ فَإِنْ خِفْتُمْ أَلَّا تَعْدِلُوا فَواحِدَةً

منظورش از این عدالت عدالت در نفقه است

اما اینکه میفرماید وَ لَنْ تَسْتَطِيعُوا أَنْ تَعْدِلُوا بَيْنَ النِّساءِ وَ لَوْ حَرَصْتُمْ فَلا تَمِيلُوا كُلَّ الْمَيْلِ فَتَذَرُوها كَالْمُعَلَّقَة

منظورش عدالت در محبت است

هشام میگوید وقتی این جواب را برای ابن ابی العوجاء بردم او چنین گفت به خدا قسم این جواب از آن خودت نیست .

وبهتر از این جوابی پیدا نمیشود .یعنی عشق و محبت چون باختیار خود انسان نیست نمیتواند بعدالت تقسیم شود اما نفقه میتواند بعدالت تقسیم شود پس تعدد ازدواج بلا مانع است.