لا اله الا الله

فرمایشات استاد اخلاق حوزه علمیه قم

یکی از راه‌کارهای درمانی مورد تأکید در قرآن اشتغال به اذکار و حداکثر سعی در داشتن توجّه است


یکی از راه‌کارهای درمانی مورد تأکید در قرآن اشتغال به اذکار و حداکثر سعی در داشتن توجّه است. توجّه داشتن در ابتدا به معنای عدم تشتت است. یعنی یک بار که گفتی «لا اله الا الل... ادامه نوشته

اذکاری است که در قرآن و در روایات بسیاری از اهل‌بیت: بر اشتغال به آن‌ها تأکید شده است.

on: آبان ۰۸, ۱۳۹۵در: نکات کوتاهNo Comments


ابزار رسیدن به توجه، همین اذکاری است که در قرآن و در روایات بسیاری از اهل‌بیت: بر اشتغال به آن‌ها تأکید شده است. یکی از کارکردهای این اذکار، این است که وقتی من مشغول به ذکر... ادامه نوشته

کاری که در ابتدا برای انسان، عملی‌تر است، این است که از اذکار استفاده کند


قرآن در مورد مریضی قوه خیال و بیماری تشتت و طمع‌ورزی، انواع راه‌کارها را ارائه می‌کند. در یکی از این راه‌کارها دستور می‌دهد که: «اذْکُرُوا اللهَ ذِکْرًا کَثِیرًا؛ خدا را بسیار یاد ک... ادامه نوشته

چه بسیار افرادی را که خاک در برگرفته در حالی که می‏خواسته ‏اند خوب بشوند!


ما غافل هستیم و همه درصدد این هستیم که اگر امروز نشود، تصمیم داریم فردا خوب بشویم. ان شاءالله از فردا خواب را کنار می‌گذارم. شیطان هم از این که تصمیم، همیشه به فردا معلّق است، خیلی... ادامه نوشته

اگر محضر اولیاء و کملین برسیم می بینیم که خیلی با آنها فاصله داریم حتی از جهت اعتقادی با حقائق امور


ما چون از سرچشمه دوریم، وقتی در محضر امام برسیم یا حتی اگر محضر اولیاء و کملین برسیم می بینیم که خیلی با آنها فاصله داریم حتی از جهت اعتقادی با حقائق امور و حقائق اعتقادات فاصله ‏دا... ادامه نوشته

ماهم در مسیر رفاقتمان با دوستانمان اگر بتوانیم‏ واقعًا با یک نفر یگانه شویم


اخیرا می خواندم که کشورهای خارجی درصدد برآمده ‏اند که مشکل ترافیک را ازسبک رفت و آمد مورچه‏ ها کم کنند. چونکه این مورچه‏ها در رفت و آمدهایشان امتیازشان بر انسان این است که در صدد ضر... ادامه نوشته

اگر انسان یک ‏رفیق داشته باشد و با او در یک جهت و در یک مسیر و با یگانگی کامل پیش برود خیلی مشکلاتش کم خواهد بود


یکی از دلائلی که اصحاب کهف را ماندگار کرد و باعث شد این‏ها رشد کنند این بود که اینها هفت نفر نبودند بلکه بر اثر قرار گرفتن در مسیر توحید این‏ها یکی شدند؛ یگانه شدند و در مسیر قرار گ... ادامه نوشته

یک مقدار که انسان در مسیر خدا پیش رفت خدای متعال درد و درمان را به او می ‏شناساند


در ابتدا انسان در محدوده ‏ای از ابهام است نه سؤال می‏بیند و نه جواب می‏بیند و نه یمین و نه‏ شمال می‏شناسد… ولی یک مقدار که انسان در مسیر خدا پیش رفت خدای متعال درد و... ادامه نوشته

اگر انسان‏ در عالم پاکی و طهارت راه پیدا کرد هم تعلقاتش کم می‏شود


حضرت ابوی (آیت الله ناصری) می فرمودند: «در نجف پیرمردی بود جلسات مرحوم آقای حداد را می‏ آمد. کنار شط یک منزل حصیری (کپری) داشت و خودش و خانواده‏اش در آن‏جا زندگی می‏کردند. نصف ‏کیسه... ادامه نوشته

اگر انسان گرم بشود و علاقه‏ مند بشود و با اولیاء خدا آشنا شود خوب است؛ اما این، راه رفتن و سیر نیست.


در امور معنوی هم چه بسا همین جور باشد. این که چند تا کتاب شرح حال می‏نویسند که فلان آقا فلان کار را می‏کرده و فلان آقا فلان عبادت را اهتمام داشته، این خوب است؛ اما دردی را درمان نمی... ادامه نوشته

سال‌ها ممارست، تمرین، مطالعه و مباحثه لازم دارد تا با مبانی اجتهاد آشنا بشوند


اگر یک نفر می‏خواهد فقیه بشود، فقیه شدن به این امکان‏ پذیر نخواهد بود که برود رساله ‏های همه مراجع را بخواند. اگر همه رساله‏ ها را بخواند مسائل را خوب یاد می‏گیرد؛ ولی قوه استنباط و... ادامه نوشته

باید کسی باشد که آشنا با قرآن و روایات اهل بیت (علیهم السلام) باشد


خدا حضرت آیه الله کشمیری را رحمت کند؛ یک بار از ایشان سؤال کردم: در بین این طُرُق و افرادی که شما با توانایی ‏های مختلف در طول عمرتان دیدید، چه گروهی را زلال دیدید که بتوانند به سمت... ادامه نوشته

بدانیم چگونه متوسل شویم و چه چیزی را از چه کسی بخواهیم؟


ما گاهی حواسمان نیست و در توسلاتمان یک‏ مراعاتهایی را نمی ‏کنیم لذا خیلی از توسلات ما نتیجه نمی ‌دهد. یکی از آن مراعاتهای لازم این است که بدانیم چگونه متوسل شویم و چه چیزی... ادامه نوشته

انسان باید برای خودش ‏ارزش قائل باشد


‏‎ انسان باید برای خودش ‏ارزش قائل باشد؛ برای روحش برای جانش… تعلق فکری به امور سست و مادی انسان را بی ارزش می کند. ادامه نوشته

معارف و علوم به سمت متقین و افرادی که در مسیر زلال شدن هستند؛ هجوم‏ می آورد


آقا امیرالمؤمنین علیه السلام در نهج البلاغه تعبیری راجع به متقین دارند که این تعبیر خیلی زیبا انتخاب شده است. ایشان می فرماید: هَجَمَ بِهِمُ العِلم یعنی معارف و علوم به س... ادامه نوشته

خانواده ‏ها در داشتن عصمت متفاوت هستند


خانواده ‏ها در داشتن عصمت متفاوت هستند؛ مثلاً برای بعضی خانواده ‏ها نوشته می‏شود نستجیر بالله زنا از این خانه دور باد. دیگر اگر یک نفر از این خانواده شقاوت کند و خیلی اصرار کند و پی... ادامه نوشته

گاهی مطالعه در مورد جریان کربلا حتی از زیارات اثرش بیشتر است


گاهی مطالعه در مورد جریان کربلا حتی از زیارات اثرش بیشتر است ادامه نوشته

ما تا زنده هستیم باید برای آیندگان و اولادمان دعا کنیم


ما تا زنده هستیم باید برای آیندگان و اولادمان دعا کنیم. هر چه انبیا لطیف ‏تر می‏شدند این مسائل را بیشتر مراعات می‌کردند. حضرت ابراهیم علیه السلام به مجرد این که امامت را به... ادامه نوشته

مردم ما را امین خودشان حساب می کنند

گاهی بعد از مدتی ارتباطی بین ما و مردم‏ حاصل می شود و مردم ما را امین خودشان حساب می کنند. ما در این مواقع باید بار را به اندازه شانه ‏هایمان و به اندازه توانایی‏مان ‏بردار... ادامه نوشته

معرفت به نورانیت امام سنخیت می خواهد


اهل بیت (علیهم السلام) چون نور هستند، با ظلمت و بدی ها سازگاری ندارند؛ معرفت به نورانیت امام سنخیت می خواهد آن معرفتی که دل انسان را آرام می کند صدق محض است. اگر انسان در د... ادامه نوشته

گنجبنه و قدرت لا اله الا الله که از آن بی خبریم و رابطه آن با آرامش و کامیابی انسان!

انجمن: 

سلام علیکم و رحمه الله و برکاته
در اولین پست بنده به صورت کلی موضوعات را می گویم اما در پست های بعدی با مثالهایی مفید و زیبا موضوع را بازتر و آسان تر می کنم.

لا اله الا الله مقصدش این است که انسان بداند:

الله جل جلاله نظام را به حال خود رها نکرده یعنی این نظام مانند ساعتی کوکی نیست، جمادات ،نباتات و حیوانات آن کوک شده و تنظیم شده نیستند بلکه یک برگ بدون امر الله از درخت بر زمین نمی افتد (سوره انعام/59) و سر نخ تمام مخلوقات در دست اوست.
انسان یک چیزی را که درست می کند بعد از درست کردنش آن چیز ساخته شده خود بخود کارش را می کند اما نظام خدایی از قطره تا دریا و از مورچه تا جبرییل و از فرش (زمین) تا عرش و حتی فضای خلا در قبضه و تصرف الله هست.

مقصدد لا اله الا الله این است که :
از تمام مخلوقات هیچ جیزی نمی شود فقط از الله جل جلا له می شود.
لا اله ( نفی تمام مخلوقات) الا الله ( اثبات الله جل جلاله)

لحظه سکرات موت معلوم می شود که آیا دل این را فهمیده یا نه!

الله جل جلاله خالق اشیا هست و همچنین خالق صفات اشیا است.
چاقو مخلوق صفتش نیز (بریدن ) مخلوق است خالق هر دو الله است .(داستان حضرت ابراهیم و قربانی اسماعیل علیه السلام)
این موضوع را باید خوب درک کنیم چاقو مخلوقی جداگانه است و صفت بریدنش نیز مخلوقی جداگانه است.

چاقو نمی برد تا زمانی که امر الله نباشد
همچنین آتش مخلوق و صفت آن سوزاندن و گرمی نیز مخلوق است.
الله بخواهد آتش میسوزاند الله نخواهد آتش نمی سوزاند.(داستان آتش نمرودی و پیامبر وقت )
دریا مخلوق و صفت آن غرق کردن نیز مخلوق ،دارو مخلوق و صفت آن شفا دادن نیز مخلوق ، پول مخلوق و صفت آن نیز مخلوق و ......

ساده تر بگویم که :

خورشید برای نور دادن محتاج امر الله جل جلاله است. اما الله پاک برای نور دادن به خورشید هیچ نیازی ندارد همانطور که قبر مومن را نورانی می کند یا همانطور که جنت را نورانی می کند.
دریا برای غرق کردن محتاج الله جل جلاله (داستان حضرت موسی علیه السلام) اما الله برای غرق کردن به دریا نیازی ندارد همانطور که قارون با تمام مالش را در زمین غرق کرد.(نه از دریا می شود نه از سختی زمین بلکه از اراده الله می شود)

اگر دریا موسی علیه السلام را غرق نکرد چون او تعلق اش از مادیات قطع و به طرف الله بود چون موسی علیه السلام فهمیده بود که همانطور قطره نزد انسان ها حیثیتی ندارد دریا نزد الله پاک هیچ چیزی نمی باشد.
و اگر قارون لعنه الله علیه در زمین غرق شد چون او تعلق اش با مادیات و ثروت بود قلبش با رب الاسباب نبود بلکه با اسباب بود برعکس نبی وقت .

پس هیچ کس نگوید چون هر چیزی از الله می شود پس ما کار نداریم نه بلکه الله سبحان با اعمال انسان فیصله می کند البته بدانید که احوالات مسلمان برگرفته از اعمالش است و اعمال انسان برگرفته از ایمان انسان است و ایمان انسان ها متغییر هست که بستگی به میدان محنت و تلاش انسان دارد (این خود مقوله ای طولانی دارد)

ادامه دارد...

♥ یا الله ♥ لا اله الا الله ♥ کلیپ تصویری بسیار زیبا از طه حسنی

بسم الله الرحمن الرحیم

یا الله

لا اله الا الله

:Mohabbat:

[FLV]http://www.askdin.com/attachments/3006469100d1409498356-la-elaha-ellal-allah.mp4[/FLV]

.

★ ♪♪ ★ ♪♪ درخواست های دوستان (صوتی ،تصویری،...) ♪♪ ★ ♪♪ ★

واقعا ممنون
خیلی قشنگن
من مدتهاست دنبال یک بحرطویل از محمود کریمی هستم که توش صحنه وارد شدن کاروان امام حسین به صحرای کربلا رو تصویر کرده.میگه حضرت عباس زانو میزنه تا حضرت زینب پیاده شن.
لطفا اگه دارید برام بذارید