حضرت زهرا (س) تا زمان شهادتش به خاطر آن احساس زنانه اش روز و شب ناله میزد و میگریست
این رفتار حضرت به خاطر احساسات نبود
این یک کار کاملا حساب شده بود و یک هدف سیاسی داشت.ایشان اگر میخواستند مطمئن باشید به راحتی بر این احساسات غلبه میکردند همانطور که حضرت زینب در کربلا به خاطر شرایط این کار رو کردند.
کربلا ایجاب میکرد دختر حضرت انطور عمل کنند و شراطی دیگری هم ایجاب میکرد خود حضرت رفتاری متفاوت داشته باشند.
کلام حضرت برای ما حکم کلام دین رو ارد و هرگز نمیشود چنین نسبتی به ایشان داد.ایشان قطعا در غلبه ی عقل بر احساس کوچکترین مشکلی نداشتند
اما چیزی که از قول شما در بالا متوجه نمیشوم این است:
میگوئید زنان ناقص العقلند. بعد میفرمائید منظور از عقل احساسات قوی زنانه است. یعنی نتیجه میشود که زنان در احساسات قوی زنانه ناقص هستند؟!:Gig:
.
دوست گرامی بنده گفتم مراد از اینکه زنان ناقص العقل اند این است که در بسیاری از موارد بخاطر تحت تاثیر قرار گرفتن در موضعی نمیتوانند درست تصمیم بگیرند.در پستهای قبلی روایتی از علامه مجلسی را ذکر کردم.
گفتم اینکه میگویند زنان ناقص العقل هستند یعنی دارای احساسات قوی زنانه هستند که در بسیاری از موارد منطقی حرف میزنند اما در مرحله عمل احساسی عمل میکنند و احساسی با موضوع رفتار میکنند.
و اینکه میگویند در بعضی از جاها زنان نمیتوانند شهادت دهند و یا شهادت دو زن برابراست با یک مرد.بخاطر احساسات زنانه اشان است.
اما بعضی از دختران گرامی بجای اینکه منطقی بیایند و بحث شهادت زنان و مردان را برسی کنند. از سر احساس میگویند فلان آیه از قرآن مخصوص گذشته است.و یک آیه از قرآن را محدود به زمان میکنند.که اگر قرآن محدود به زمان شود آنوقت فصاحتش را از دست میدهد و ناقص است.اگر قرآن ناقص شود تمام اسلام ناقص است و......!
اما اگر حرفشان از روی احساس نباشد................!
دوست گرامی بنده گفتم مراد از اینکه زنان ناقص العقل اند این است که در بسیاری از موارد بخاطر تحت تاثیر قرار گرفتن در موضعی نمیتوانند درست تصمیم بگیرند.در پستهای قبلی روایتی از علامه مجلسی را ذکر کردم.
گفتم اینکه میگویند زنان ناقص العقل هستند یعنی دارای احساسات قوی زنانه هستند که در بسیاری از موارد منطقی حرف میزنند اما در مرحله عمل احساسی عمل میکنند و احساسی با موضوع رفتار میکنند.
و اینکه میگویند در بعضی از جاها زنان نمیتوانند شهادت دهند و یا شهادت دو زن برابراست با یک مرد.بخاطر احساسات زنانه اشان است.
اما بعضی از دختران گرامی بجای اینکه منطقی بیایند و بحث شهادت زنان و مردان را برسی کنند. از سر احساس میگویند فلان آیه از قرآن مخصوص گذشته است.و یک آیه از قرآن را محدود به زمان میکنند.که اگر قرآن محدود به زمان شود آنوقت فصاحتش را از دست میدهد و ناقص است.اگر قرآن ناقص شود تمام اسلام ناقص است و......!
اما اگر حرفشان از روی احساس نباشد................!
در قران نسیان دلیل احکام متفاوت شهادت دانسته شده.یعنی فراموشی.نه احساس.
در مورد ایات هم شما هیچ مردی رو ندیدید که این عقیده ی غلط رو داشته باشد و بگوید قران مربوط به گذشته است احکامش و برای شرای ان زمان؟نمونه های معروفش که زیاد است به خصوص در این چند سال اخیر که اتفاقا چهره های سیاسی هم هستند....
این رفتار حضرت به خاطر احساسات نبود
این یک کار کاملا حساب شده بود و یک هدف سیاسی داشت.ایشان اگر میخواستند مطمئن باشید به راحتی بر این احساسات غلبه میکردند همانطور که حضرت زینب در کربلا به خاطر شرایط این کار رو کردند.
کربلا ایجاب میکرد دختر حضرت انطور عمل کنند و شراطی دیگری هم ایجاب میکرد خود حضرت رفتاری متفاوت داشته باشند.
اما ظاهرا شما کاملا زندگی نامه اهل بیت رو مطالعه نکردید.
حضرت زینب جلوی کودکان گریه نکرد تا بتواند آنها را آرام کند چون در قبال کودکان مسئول بود.
اما حضرت زینب در خفا بسیار گریه کردند.
و اما گریه حضرت زهرا(س) ربطی به سیاست نداشت این فقط نظر شخصی شماست.
این رفتار حضرت به خاطر احساسات نبود
این یک کار کاملا حساب شده بود و یک هدف سیاسی داشت.ایشان اگر میخواستند مطمئن باشید به راحتی بر این احساسات غلبه میکردند همانطور که حضرت زینب در کربلا به خاطر شرایط این کار رو کردند.
کربلا ایجاب میکرد دختر حضرت انطور عمل کنند و شراطی دیگری هم ایجاب میکرد خود حضرت رفتاری متفاوت داشته باشند.
اما ظاهرا شما کاملا زندگی نامه اهل بیت رو مطالعه نکردید.
حضرت زینب جلوی کودکان گریه نکرد تا بتواند آنها را آرام کند چون در قبال کودکان مسئول بود.
اما حضرت زینب در خفا بسیار گریه کردند.
و اما گریه حضرت زهرا(س) ربطی به سیاست نداشت این فقط نظر شخصی شماست.
اما ظاهرا شما کاملا زندگی نامه اهل بیت رو مطالعه نکردید.
حضرت زینب جلوی کودکان گریه نکرد تا بتواند آنها را آرام کند چون در قبال کودکان مسئول بود.
اما حضرت زینب در خفا بسیار گریه کردند.
و اما گریه حضرت زهرا(س) ربطی به سیاست نداشت این فقط نظر شخصی شماست
حضرت زینب در برابر دشمنان هم گریه نکردند.
اما حضرت زهرا به عمد به جای گریه کردن در خانه بیرون میرفتند و بلند بلند گریه میکردند.
اما خفا.امیر المومنین در خفا گریه نکردند؟این اشکها اشکهای یک انسان کامل است . ایشان گریه میکنند از دیدن ظلمی که میبینند
ائمه ی ما به یاد کربلا گریه نکردند؟ نشنیدید وصف حال امام باقر و امام سجاد رو؟که با دیدن اب شروع به گریه میکردند؟
گریه های امام صادق و امام رضا بای مادر بزرگوارشون و کربلا کم در تاریخ نقل شده؟
این گریه ها حساب شدست و دلیل دارد.اتفاقا همه سیاسی بودند
کلام حضرت زهرا برای ما حکم کلام دین رو ارد و هرگز نمیشود چنین نسبتی به ایشان داد.ایشان قطعا در غلبه ی عقل بر احساس کوچکترین مشکلی نداشتند
الف = از پیغمبر اکرم(ص) روایت شده است که: "لایفلح قوم ولیتهم امراه"؛ رستگار نخواهند گردید، گروهی که زن بر آنان رهبری می کند." کتاب الخلاف، ج2، ص590، آداب القضاء.
ب = سبزوارى دركفايه الاحكام و فيض كاشانى درمفاتيح الشرايع آورده اند.
روايتى كه جابر از امام باقر (ع) نقل مى كند, اشاره مى كند:
قال(ع):ولا تولى القضاءامراهء زن نبايد متصدى امر قضاوت گردد.
ج = صاحب جواهر، شیخ محمد حسن نجفی(وفات1266ق) در شرح عبارت "شرایع الاسلام" پس از ذکر شرایط یاد شده، از جمله "ذکوریّت" می گوید : "بلا خلاف اجده فی شیء منها بل فی المسالک: هذه الشرائط عندنا موضع وفاق."
و در خصوص شرط ذکوریت، باز می گوید : "و اما الذکوره فلما سمعت من الإجماع، والنبوی: "لایفلح قوم ولیتهم امرأه" و فی... آخر: "لا تتولی المرأه القضاء". وفی وصیه النبی(ص) لعلی(ع): یا علی لیس علی المراه جمعه - الی ان قال - ولا تولی القضاء".
ریاض المسائل در شرح مختصر نافع، ج2، ص 388-389.
د = حضرت استاد آقای خوئی - طاب ثراه - سومین شرط قاضی را، ذکوریّت یاد کرده، می گوید: "بلا خلاف و لا اشکال. و تشهد علی ذلک صحیحه الجمال. ویؤیدها مارواه الصدوق من وصیه النبی لعلی(ع): ولا تولی القضاء".
سبزوارى دركفايه الاحكام و فيض كاشانى درمفاتيح الشرايع آورده اند.
روايتى كه جابر از امام باقر (ع) نقل مى كند, اشاره مى كند:
قال(ع):ولا تولى القضاءامراهء زن نبايد متصدى امر قضاوت گردد.
قال رسولُ اللّه صلى الله عليه و آله و سلّم : لا تكونُ المَرأةُ حَكَما تَقضي بينَ العامَّةِ . پيامبر خدا صلى الله عليه و آله و سلّم : زن ، نبايد قاضى باشد و ميان مردم داورى كند .کنزالعمال از دیلمی
وخدای سبحان هم فرمود :
أَوَمَن يُنَشَّأُ فِي الْحِلْيَةِ وَهُوَ فِي الْخِصَامِ غَيْرُ مُبِينٍ {الزخرف/18} یعنی آیا جنس زنان که در لطافت و زینت پرورده میشوند و در خصومتها و منازعات منطقی ضعیف دارند و از احقاق حق خود ناتوان هستند (لایق فرزندی خدا هستند؟).
حضرت زینب در برابر دشمنان هم گریه نکردند.
اما حضرت زهرا به عمد به جای گریه کردن در خانه بیرون میرفتند و بلند بلند گریه میکردند.
اما خفا.امیر المومنین در خفا گریه نکردند؟این اشکها اشکهای یک انسان کامل است . ایشان گریه میکنند از دیدن ظلمی که میبینند
ائمه ی ما به یاد کربلا گریه نکردند؟ نشنیدید وصف حال امام باقر و امام سجاد رو؟که با دیدن اب شروع به گریه میکردند؟
گریه های امام صادق و امام رضا بای مادر بزرگوارشون و کربلا کم در تاریخ نقل شده؟
این گریه ها حساب شدست و دلیل دارد.اتفاقا همه سیاسی بودند
کلام حضرت زهرا برای ما حکم کلام دین رو ارد و هرگز نمیشود چنین نسبتی به ایشان داد.ایشان قطعا در غلبه ی عقل بر احساس کوچکترین مشکلی نداشتند
انقدر درشت هم ننویسید میبینم.
اینه دلیلتون ؟!!!!
اکی.هر طور مایلید.
من قصدر جدل ندارم.
فاطمیون 18;394827 نوشت:
چرا معصومین گفتند زن نباید قضاوت کند!؟
میدونید مشکل اصلی شما چیه؟خودتون ایات و روایات رو تفسیر میکنید
همان مراجعی که ایات رو ترجمه کردند و شما نظرشون رو نقل کردید در فقه برای زن دو وظیفه قرار دادند.ولی هر چه به شم گفته شد قبول نکردید.یعنی پذیرش گزینشی حرف ایشان.
در این مورد هم باز همان است.
تفسیر و بررسی ایات و روایات برای حکم دادن از دست منو شما ب نمیاد بزرگوار.
بعضی مراجع هم حکم داند اگر وجود ملکه ی عدالت در زنی اثبات شود قضاوتش نافذ است.
میدونی چه کسی عناد دارد.
کسی که بگوید بعضی از آیات قرآن مطعلق به گذشته است.
البته میدانم شما از روی ندانستن این حرف را میزنید.
بنده با جرعت و قاطعیت تمام می گویم بعضی از ایات قران متعلق به زمان گذشته
است و هزاران ایه براش میارم
و این شما هستید که یا تعصب دارید یا نمی دانید و از روی ندانستن حرف می زنید
گفتم از ایه هایی که متعلق به فرهنگ خاص زمان اعراب هست خرید فروش برده می باشد
اما کو گوش شنوا
الان در زمان حاضر هرانسان با وجدان خرید و فروش برده را یک کار غیر انسانی می داند
از دیگر ایات که متعلق به زمان گذشته است
ایه ای است که می فرماید شما نمی دانید در ارحام زنان چه هست و خدا می داند
در حالی که الان از همان ماههای اول همه می دانند در ارحام زنان چه هست
تقریبا شاید نصف قران مربوط به وقایع ان زمان هست
فاطمیون 18;394597 نوشت:
فقط یه چیز به شما عرض کنم.اگر شما بتوانی ثابت کنی یک آیه از قرآن مطعلق به گذشته است. آنوقت قرآن دیگر کتاب فصیح نیست.
اگر قرآن فصیح بودنش را از دست بدهد تمام متنش دچار تردید و خلا میشود.
اگر این عیب بر قرآن وارد شود دیگر نمیتوان آن را به عنوان یک کتاب راه گشا پذیرفت و تمام دین اسلام دچار تزلزل میشود.
دیگه ادامه نمیدم چون مخت صوت میکشه.
شما اگر یکم فکر کنین اینطوری حرف نمی زنین
قران همه نوع دستور داره هم برای گذشته و هم حال و هم اینده
چون برای همه نسلها هست
توصیه من به شما این است که مباحث کلی قران شناسی را بیشتر مطالعه کنید
فاطمیون 18;394597 نوشت:
درضمن میدونید اگر به کسی بگویید عناد دارد یعنی او مرتد است. و اگر نتوانید ثابت کنید آن شخص مرتد است حکمتان چیست!؟
لطفا درگفته هایتان دقت کنید.
بله شما در مقابل حقیقت یا عناد دارید یا جاهلید ولی مرتد نیستید
این هم از فتواهای شماست
شما مرتد نیستید با قبول یک حدیث دروغی
پس لازم به اثبات چیزی نیست
سلام
هر موجودی طریقی خاص بسوی کمال دارد
و طریقه زن عهده داری امور خشن نیست و خلاف سرشت و طبع اوست
اما مساله مهم این است که : زن از همان طریق مبری از خشونت خود به همان کمالی می تواند برسد که مرد در طریق سخت و خشونت بار خود می رسد
و مهم و اصل و اساس همین کمال است
و البته نقش زن در اجتماع بشری همان بس که مردان بزرگ در دامان زنان بزرگ بوجود امدند و رشد کردند
والله الموفق
بنده با جرعت و قاطعیت تمام می گویم بعضی از ایات قران متعلق به زمان گذشته
است و هزاران ایه براش میارم
و این شما هستید که یا تعصب دارید یا نمی دانید و از روی ندانستن حرف می زنید
گفتم از ایه هایی که متعلق به فرهنگ خاص زمان اعراب هست خرید فروش برده می باشد
اما کو گوش شنوا
الان در زمان حاضر هرانسان با وجدان خرید و فروش برده را یک کار غیر انسانی می داند
از دیگر ایات که متعلق به زمان گذشته است
ایه ای است که می فرماید شما نمی دانید در ارحام زنان چه هست و خدا می داند
در حالی که الان از همان ماههای اول همه می دانند در ارحام زنان چه هست
تقریبا شاید نصف قران مربوط به وقایع ان زمان هست
من هم با قاطعیت می گویم حرف شما غلط است و تمام احکام قرآن متعلق به تمام زمان هاست و آن موردی هم که مثال زدید متعلق به این زمان هم هست
و در مورد آن علم به ارحام هم می توانید به تفاسیر رجوع کنید تا متوجه اشتباه خود بشوید[/]
من هم با قاطعیت می گویم حرف شما غلط است و تمام احکام قرآن متعلق به تمام زمان هاست و آن موردی هم که مثال زدید متعلق به این زمان هم هست
و در مورد آن علم به ارحام هم می توانید به تفاسیر رجوع کنید تا متوجه اشتباه خود بشوید
یکی از اموری که بسیاری از مفسرین مخصوصاً علامه طباطبائی (رض) به آن اصرار داشتهاند این بوده که با گذشت زمان و تغییرات عمده در جوامع بشری و علوم و نوع زندگی، تفاسیر قرآن باید تغییر کنند و نو و بروز شوند.
معنی این کلام اینست که ظاهر آیات مربوط به همه زمانها نیست. که اگر این بود شما میتوانستید از همان تفاسیر 500 سال پیش هم استفاده کنید.
مثلا پیامبر از چه را ه خشونت باری به کمال رسید و حضرت فاطمه از چه را ه مبری از خشونت به کمال رسید؟!
سلام
منظور فضای خشونت باره نه اعمال خشونت بار
یعنی فضای جامعه فضای گیرو دارها و در معرض انجام ویا مورد خشونت بودن است
فاطمه زهرا س عمده حضورشان در منزل بوده است لذا از فضای خشن جامعه تا حد زیادی دور بودند
والله الموفق
ثانیا اتفاقا این سخن موافق قرآن است. من از شما سوال می پرسم.علت فراموشی زنان چیست؟؟ یعنی فراموشی به چیزی ربط دارد به جز عقل و ذهن؟! اگر زنان بیشتر مطالب را فراموش می کنند تا مردان (البته اگر این را هم قبول کرده و منکر قرآن هم نشوید) و فراموشی مربوط به عقل و ذهن است پس می توان گفت زنان ناقص العقل هستند
[=arial]با سلام
آقای ملاصدرا اتفاقا این سخن کاملا بر خلاف قرآن کریم هست
چون فراموشی به ذهن ارتباط دارد نه عقل. [=arial]
علت: خداوند دربرابر چیزی که آدم فراموش کرده او را مجازات نمیکند چون اختیاری نبوده اما دربرابر تعقل نکردن انسانها را مجازات میکند. و این را از آیات بسیاری که در مذمت کفار آمده بدلیل تعقل نکردنشان میتوان ثابت کرد. [=arial]
مثل الذين كفروا كمثل الذى ينعق بما لا يسمع الا دعاء و نداء صم بكم عمى فهم لا يعقلون
«مثل كسانى كه كافر شدند مثل آن چوپانى است كه بر گوسفندان خود نهيب مىزند و چيزهائى مىگويد كه گوسفندان نمىفهمند ندائى از او مىشنوند، كر و گنگ و كورند و در نتيجه راهى براى تعقل ندارند»[=arial]
[=arial][=arial][=arial]ويجعل الرجس علي الذين لا يعقلون [=arial][=arial][=arial]
و قرار دادیم پلیدی را برکسانیکه تعقل نمیکنند[=arial][=arial][=arial]
ان شر الدواب عند الله الصم البكم الذين لا يعقلون [=arial]
همانا بدترين جنبندگان نزد خدا كران لالند كه تعقل نمى كنند [=arial][=arial]
[=arial] اف لكم و لما تعبدون من دون الله افلا تعقلون [=arial]
اف بر شما ..... [=arial] [=arial] ام اتخذوا من دون الله شفعاء قل او لو كانوا لا يملكون شييا ولا يعقلون [=arial] [=arial] واذا ناديتم الي الصلاه اتخذوها هزوا ولعبا ذلك بانهم قوم لا يعقلون [=arial]
وقالوا لو كنا نسمع او نعقل ما كنا في اصحاب السعير [=arial]
حال شما که چنین ادعایی دارید بفرمایید که
بالاخره زنان دربرابر اعمال بدشان که برخواسته از همین نقص عقلیست که به ایشان نسبت میدهید ، مجازات خواهند شد یا خیر؟
یکی از اموری که بسیاری از مفسرین مخصوصاً علامه طباطبائی (رض) به آن اصرار داشتهاند این بوده که با گذشت زمان و تغییرات عمده در جوامع بشری و علوم و نوع زندگی، تفاسیر قرآن باید تغییر کنند و نو و بروز شوند.
این قسمت صحیح است یعنی در هر زمانی از قرآن برداشت های جدیدی می شود و این خود اعجاز قرآن است که هر روز می گذرد قرآن تازگی دارد و از آن برداشت جدیدی می توان داشت اما خانم بی نظیر گفتند بعضی از آیات قران مربوط به گذشته است که این سخن صحیح نیست
حاج سید مهندس دکتر;394916 نوشت:
معنی این کلام اینست که ظاهر آیات مربوط به همه زمانها نیست. که اگر این بود شما میتوانستید از همان تفاسیر 500 سال پیش هم استفاده کنید.
ظاهر قران مربوط به همه زمان هاست و در این زمان هم از ظاهر قرآن مطالب جدیدی برداشت می شود.
شما می توانید مثالی بزنید که ظاهر آیه ای از قرآن مربوط به زمان کنونی نباشد؟[/]
ظاهر قران مربوط به همه زمان هاست و در این زمان هم از ظاهر قرآن مطالب جدیدی برداشت می شود.
شما می توانید مثالی بزنید که ظاهر آیه ای از قرآن مربوط به زمان کنونی نباشد؟
بنده با جرعت و قاطعیت تمام می گویم بعضی از ایات قران متعلق به زمان گذشته
است و هزاران ایه براش میارم
و این شما هستید که یا تعصب دارید یا نمی دانید و از روی ندانستن حرف می زنید
گفتم از ایه هایی که متعلق به فرهنگ خاص زمان اعراب هست خرید فروش برده می باشد
اما کو گوش شنوا
الان در زمان حاضر هرانسان با وجدان خرید و فروش برده را یک کار غیر انسانی می داند
از دیگر ایات که متعلق به زمان گذشته است
ایه ای است که می فرماید شما نمی دانید در ارحام زنان چه هست و خدا می داند
در حالی که الان از همان ماههای اول همه می دانند در ارحام زنان چه هست
تقریبا شاید نصف قران مربوط به وقایع ان زمان هست
سرکار علیه بنده بازهم میگویم شما بخاطر اینکه با قضیه احساسی برخورد میکنید این حرف را زده اید.و گمان بد به شما نمیکنم.
فرهنگ اسلام ربطی به عرب و غیر عرب ندارد.مگر اسلام متعلق به عرب هاست که نصف قرآن متعلق به عربها باشد!؟
اگر قرار بود خداوند حکیم به مردمان آن زمان احکامی مخصوص زمان خودشان را بدهد نیازی به این نبود که آیه ای نازل کند بلکه پیغمبر میتوانست مانند احکامی دیگر انها را به مردم بگوید.
اگر خداوند احکام زمان گذشته را در کتابی بنویسد که مربوط به تمام زمانها باشد این عمل خداوند نقص او را میرساند و خداوندی که دارای نقص باشد دیگر واجب الوجود نیست.
بنده به صراحت کامل عرض میکنم شما هیچ سررشته ای از قرآن ندارید.
گویا تمام کارشناسان این سایت هم در خواب اصحاب کهف به سر میبرند که دوستانی میگویند قرآن ناقص است و آنها با سکوتشان مهر تایید میزنند.و فقط موردهای کوچک را جواب میدهند.
انچه ضعف است غلبه ی احساس بر عقل است.همان طور که غلبه ی شهوت بر عقل هم غلط است.
هم زن باید با تهذیب یاد بگیره عقلش بر احساسش غلبه نکنه هم مرد باید این تمرین رو در مورد شهوتش انجام بده
البته شهوت و احساس هم در زن هست هم مرد.اما هر کدام در یکی بیشتر و در یکی کمتر است.
که البته به طور قطع نمی توان گفت شهوت در مرد و یا زن بیشتر ظهور می کند چون خداوند به همین نسبت وجود شهوت حیا را در زن و مرد قرار داده که در روایتی هست الْحَيَاءُ عَلَى عَشَرَةِ أَجْزَاءٍ تِسْعَةٌ فِي النِّسَاءِ وَ وَاحِدَةٌ فِي الرِّجَال
پس اگر نگوییم شهوت در زنان بیشتر است نمی توان گفت در مردان بیشتر است.[/]
الْخِصَامِ غَيْرُ مُبِينٍ
یعنی آیا جنس زنان که در لطافت و زینت پرورده میشوند و در خصومتها و منازعات منطقی ضعیف دارند و از احقاق حق خود ناتوان هستند (لایق فرزندی خدا هستند؟).
_______________________________________________
تفسیر نور
[=Times New Roman]
[="Arial"]در آيه 9خوانديم كه مشركان, خالقِ هستيرا خداوندِ عزيز عليم مي دانستند, اين آيه مي فرمايد: شما كه خالق را عزيز عليم ميدانيد چرا براي او دختران را قرار مي دهيد كه در زينت و زيور پرورش مي يابند و در گفتگوها,عواطف و احساساتشان غالب است. در حالي كه لازمه ي عزيز بودن, صلابت و قاطعيّت و لازمهي علم, استدلال و منطق است, نه رفتار عاطفي و احساسي.[="Arial"]
[=Times New Roman][="Arial"]1- زينت طلبي و زيورگرايي, براي زنان ودختران امري طبيعي است. ينشأ في الحلية [="Arial"]
[=Times New Roman][="Arial"]2- زن از جهت عاطفه و احساسات قوي تر ازمرد ينشأ في الحلية و از جهت برخورد و مجادله ضعيف تر است. و هو في الخصام غير مبين[="Arial"] [=Times New Roman]
_____________________________________________________
[=Times New Roman]تفسیر هدایت[=Times New Roman][="Arial"][18] أَ وَ مَنْ يُنَشَّؤُافِي الْحِلْيَةِ وَ هُوَ فِي الْخِصامِ غَيْرُ مُبِينٍ- آيا آن كه به آرايش پرورش يافتهو در هنگام جنگ و جدال آشكار نمي شود (از آن خداست)؟ پس دختر كه نشو و نماي او در آرايش-و زيب و زيور- است و در نرمي و نازكي زندگي مي كند قادر است كاري را انجام دهد كه فرشتگانانجام مي دهند؟[="Arial"] [="Arial"]هرگز. اگر خدا براي خود دختراني برمي گزيدآنها را در باغهاي بهشت مي نهاد تا بخرامند و آنها را به پرداختن به امور زندگي نميگماشت, و انگهي به همين سبب زنان قادر به جنگ و جدال همانند مردان نيستند, زيرا برحسب عادت از فرط عاطفه هر چه در دلشان مي گذرد بر زبان آشكار مي كنند.[="Arial"]
_________________________________________
[=Times New Roman]تفسیر عثنی عشر[=Times New Roman][="Arial"]أَ وَ مَنْ يُنَشَّؤُا فِي الْحِلْيَةِ:آيا مي گردانيد و فرا مي گيريد براي خدا كسي را كه نشو و نما نمايد و بزرگ شود در پيرايه,يعني به زيب و زينت و ناز و نعمت پرورش يافته باشد, وَ هُوَ فِي الْخِصامِ: و او دروقت مخاصمه و مجادله و سخن وري, غَيْرُ مُبِينٍ: آشكار كننده حجت نباشد, يعني در وقتمحاجه تقرير حجت نتواند كرد بلكه به جهت نقصان عقل و ضعف رأي, تقرير حجت بر خود كندنه بر غير, پس آيا ذات سبحاني چنين كسي را به فرزندي خود اختيار كند, تعالي اللّه عنذلك علوا كبيرا.[="Arial"] [="Arial"]تنبيه:[="Arial"] [="Arial"]آيه شريفه نكته اي را تذكر فرمايد به اينكه:زني كه در ناز و نعمت و زيب و زينت تربيت يافته, با اين وصف در مقام اقامه حجت عاجزو ناتوان است, زيرا اثبات برهان در مقام مجادله و مخاصمه منوط به كمال عقل است, و زنانداراي نقصان عقل و ايمانند, چنانچه حضرت امير المؤمنين عليه السلام فرمايد: انّ النّساءنواقص الأيمان و نواقص الحظوظ و نواقص العقول .[="Arial"]
___________________________________________________
[=Times New Roman]تفسیر المیزان [=Times New Roman] [="Arial"]و معناي آيه اين است كه: حال مشركين چنيناست كه وقتي به يكي از ايشان مژده مي دهند كه همسرت دختر زاييده با اينكه همين دختررا شبيه و همجنس خدا مي داند, چهره اش از اندوه سياه مي شود, در حالي كه دلش مملو ازاندوه و خشم است, چون نه تنها دخترداري را دوست نمي دارد, بلكه از آن ننگ هم دارد,اما همين دختر را براي خدا مي پسندد. در اين آيه دوباره مشركين غايب به حساب آمده اند.و اين التفات براي آن است كه رو از ايشان گردانيده به ما بفرمايد اين مشركين چنين سيرهننگيني و چنين روش زشتي دارند, تا ما از روش آنها تعجب كنيم." ا و من ينشوا فيالحليه و هو في الخصام غير مبين" يعني آيا خدا دختران را فرزند خود گرفته, و يااين مشركينند كه از جنس بشر آنهايي را كه در ناز و نعمت و زر و زيور بار مي آيند فرزندخدا تصور كرده اند, با اينكه در بيان و تقرير دليل گفته خود و اثبات ادعايشان عاجزندو دليل روشني ندارند.[="Arial"] [="Arial"]اين دو صفت كه براي زنان آورده, براي ايناست كه زن بالطبع داراي عاطفه و شفقت بيشتري و تعقل ضعيف تري از مرد است, و به عكسمرد بالطبع داراي عواطف كمتري و تعقل بيشتري است. و از روشن ترين مظاهر قوت عاطفه زنعلاقه شديدي است كه به زينت و زيور دارد, و از تقرير حجت و دليل كه اساسش قوه عاقلهاست ضعيف است.[="Arial"]
_______________________________________________ [=Times New Roman]
طبق تفاسیر آیه فوق زنان دارای احساسات هستند و این آیه به طریقی در تایید خطبه 80 نهج البلاغه هم صدق میکند.
البته تفسیرهای دیگر هم این امر را تایید کردند. مانند تفسیر روان جاوید
[=Times New Roman] و[=Times New Roman] تفسیر مجمع البیان [=Times New Roman]و[=Times New Roman] ....[=Times New Roman]
من از شما سوال می پرسم.علت فراموشی زنان چیست؟؟ یعنی فراموشی به چیزی ربط دارد به جز عقل و ذهن؟! اگر زنان بیشتر مطالب را فراموش می کنند تا مردان (البته اگر این را هم قبول کرده و منکر قرآن هم نشوید) و فراموشی مربوط به عقل و ذهن است پس می توان گفت زنان ناقص العقل هستند
تمام این بحث و جدلها بخاطر ناگاهی از علوم است
علوم روانشناسی جدید ثابت کرده است زنان قادرند در یک زمان چندین کار را باهم انجام دهند
مثلا یک زن درحالی که اشپزی می کند تلوزیون هم نگاه می کند از بچه ها هم نگهداری می کند به تلفن جواب می دهد
و روزنامه هم می خواند
در حالی که مردان در ان واحد قادرند تنها به یک کار بپردازند
مثلا مردی که تلوزیون نگاه می کند دیگر قادر به هیچ کاری نیست
خوب انجام دادن همزمان چند کار توسط زن بیشتر باعث فراموشی می شود
این است علت فراموسی بیشتر در زنان نه عقل و هوش و ذکاوت کمتر
و خود این مورد از امتیازات زن بر مرد است
فراموشی هیچ اشکالی ندارد مثلا انیشتین زمانی که روی مسایل علمی کار می کرده است
فراموش می کرده است ناهار یا صبحانه بخورد
پس اینشتین هم لابد ناقص العقل بوده است
از دیگر اشتباهاتی که کاربران دیدم گفتند گریه حضرت زهرا را از روی احساسات می دانستند در حالی گریه ایشون
یک شیوه مبارزاتی بود وگرنه حضرت می توانستند در خانه گریه کنند
این هم دلیلش د) اظهار شكايت از امت نزد خدا: از امام صادق نقل است پس از آن كه اقدام عملى فاطمه (سلام الله عليها) مؤثرواقع نگرديد، به شكايت و گريه روى آورد قَالَت: اَللّهُمَّ الَيكَ نَشكُوا فَقُدَ نَبيّكَ و رَسُولكَ وَ صَفيّكَ و ارتدَاءاُمّته عَلَينا وَ مَنعَهُم ايّانَا حَقَّنَا. خدايا از غم از دست دادن پيامبر برگزيدهات، ارتداد امّت او و جلوگيرى آنهااز حقّ ما، بر تو شكايت مىكنيم (بحار الانوار مجلسى ج 43 ص 156)( هدايه الكبرى ابن حمدان ص 407)( صحيفه الزهرا قيومي ص174).
طبق تفاسیر آیه فوق زنان دارای احساسات هستند و این آیه به طریقی در تایید خطبه 80 نهج البلاغه هم صدق میکند.
البته تفسیرهای دیگر هم این امر را تایید کردند. مانند تفسیر روان جاوید و تفسیر مجمع البیان و ....
شاهکار کردید ثابت کردین زن دارای احساسات هست
بله زنها دارای بیشترین و بالاترین احساسات در مهربانی و در نوع دوستی در پرورش فرزند
در عشق و وفاداری در راستی و درستی در وجدان کاری و در همه امور هستند
و اینها همه امتیازاتی هست که مردان ناقص ال احساسات فاقد ان هستند
مردان جز خوردن و خوابیدن و خشونت و ظلم و جنایت و جنگ و خونریزی هنر دیگری ندارند
مردان حتی قادر نیستند فرزند به دنیا اورده یا ان را بزرگ کنند
اگر به مردها اکتفا کنیم نسل بشر از روی زمین منقرض می شود
و این زنان هستند که نسل بشر را حفظ کرده و باعث بقای موجداتی مانند شما هستند
دنیا بدون مرد و تنها با یک بانک اسپرم بوسیله زنان به حیات انسانیش ادامه می دهد
در حالی که مردها هرگز قادر نیستند حیات دنیا را به تنهایی حفظ کنند
مردها حتی نمی توانند به تنهایی زندگی کرده و محتاج زنان هستند
حال قضاوت بفرمایید مرد برای دنیا مهم تر است یا زن ؟
با معذرت از بعضی اقایان مردان طفیلی زنان در اجتماع هستند
بنده با جرعت و قاطعیت تمام می گویم بعضی از ایات قران متعلق به زمان گذشته
است و هزاران ایه براش میارم
و این شما هستید که یا تعصب دارید یا نمی دانید و از روی ندانستن حرف می زنید
گفتم از ایه هایی که متعلق به فرهنگ خاص زمان اعراب هست خرید فروش برده می باشد
اما کو گوش شنوا
الان در زمان حاضر هرانسان با وجدان خرید و فروش برده را یک کار غیر انسانی می داند
از دیگر ایات که متعلق به زمان گذشته است
ایه ای است که می فرماید شما نمی دانید در ارحام زنان چه هست و خدا می داند
در حالی که الان از همان ماههای اول همه می دانند در ارحام زنان چه هست
تقریبا شاید نصف قران مربوط به وقایع ان زمان هست
شما اگر یکم فکر کنین اینطوری حرف نمی زنین
قران همه نوع دستور داره هم برای گذشته و هم حال و هم اینده
چون برای همه نسلها هست
توصیه من به شما این است که مباحث کلی قران شناسی را بیشتر مطالعه کنید
[=arial]با سلام
درسته که در قرآن کریم آیات فراوانی هست که مربوط به همان زمانیه که نازل شده اند و شان نزول خاص خود را دارند. اما اکثر این آیات در هر زمانی مصادیق خاص خود را پیدا میکنند.
بنابر این چه مربوط به آن زمان خاص باشند چه نباشند برای عالمیان تا قیام قیامت آمده است. اما در مورد برده داری حق با شماست. چون اسلام کاملا با برده داری مخالف هست و احکام مربوط به آن برای همان زمانیه که مرسوم بوده.
اسلام برای مبارزه با برده داری به مناسبتهای مختلف دستوربه آزاد کردن برده داده و در سیره ائمه معصومین علیهم السلام هم همین را میبینیم
از دیگر امتیازات زن بر مرد در انتقال نسل هست
انتقال نسل توسط فرزند دختر انقدر مهم است که خداوند نسل بهترین خلق خود را توسط یک دختر
منتقل کرده است
در حالی که خداوند اگر می دانست انتقال نسل از فرزند پسر بهتر است هرگز از دادن فرزند پسر
به پیامبر دریغ نمی کرد
بیشتر عقلای عالم و بزرگان دارای فرزند دختر هستند
و نسل انها توسط دخترانشون منتقل شده است
اگر دوست داشتید برایتان لیست می کنم
وگرنه خودتان زحمت بکشید و تحقیق کنید
و علم هم ثابت کردهاست انتقال نسل از طرف پسر زودتر باعث نابودی نسل می شود در حالی که انتقال نسل از طریق فرزند دختر بسیار با دوام تر است
مردان جز خوردن و خوابیدن و خشونت و ظلم و جنایت و جنگ و خونریزی هنر دیگری ندارند
شما که اینقدر به ما می گویید متعصب چرا خودتان تعصبات فمینیستی دارید؟
آیا همه مرد ها فقط خوردن و خوابیدن بلدند؟خداییش آره؟
بی نظیر;395103 نوشت:
مردان حتی قادر نیستند فرزند به دنیا اورده یا ان را بزرگ کنند
خوب هر کسی را بهر کاری ساختند. زنان هم نمی توانند اسپرم تولید کنند چون اصلا نیازی نیست تولید کنند.
بی نظیر;395103 نوشت:
اگر به مردها اکتفا کنیم نسل بشر از روی زمین منقرض می شود
بر منکرش لعنت. همچنین اگر فقط به زن ها اکتفا کنیم.:ok:
بی نظیر;395103 نوشت:
و این زنان هستند که نسل بشر را حفظ کرده و باعث بقای موجداتی مانند شما هستند
بله .قبول دارم .به نظر من اگر خدا زنان را نمی آفرید مرد ها هنوز درون غار ها و بالای درخت ها زندگی می کردند(در صورت عدم انقراض نسل!).بالاخره خدا دیده مرد نیاز داره که بهش نعمت زن را عطا کرده دیگه.
تازه اگر مرد هم نبود نسل بشر منقرض می شد(بشر که فقط مرد نیست زن هم بشر است)
بی نظیر;395103 نوشت:
دنیا بدون مرد و تنها با یک بانک اسپرم بوسیله زنان به حیات انسانیش ادامه می دهد
به جای خدا تصمیم نگیریم لطفا. خوب بدن مرد ها اسپرم تولید می کند و بدن زن ها هم تولید تخمک و تبدیل سلول تخم به فرزند را برعهده داره. مثل اینکه شما بگی : دنیا بدون زن ها و با یک بانک تخمک و دستگاه های لقاح مصنوعی و پرورش سلول تخم تا رسیدن آن به فرزند می توانست به حیاتش ادامه دهد البته به اضافه دستگاهی که به بچه ها شیر بدهد.(واسه خدا که آفریدن همه اینا مثل هم آسونه:ok:)
ببخشید این حرفو می زنم :اگر این بانک اسپرم بود و مردها نبودند زن در تولید مثل می شد مثل اسب و گاو ماده که از آنطرف دنیا در ظرفی برایش اسپرم می آورند و لقاح مصنوعی می کنند ، ایطوری که شخصیت زن بدتر تنزل پیدا می کرد و تحقیر می شد.:ok:
بی نظیر;395103 نوشت:
در حالی که مردها هرگز قادر نیستند حیات دنیا را به تنهایی حفظ کنند
خداییش زن ها می توانند؟ یا حداقل می توانستند از اول خلقت تو اون همه خطرات سالم بمونن؟
بی نظیر;395103 نوشت:
مردها حتی نمی توانند به تنهایی زندگی کرده و محتاج زنان هستند
بله چون از اول اینطوری تربیت شده اند و خود مادر هاشون که زن بودند اینطوری تربیتشون کردند.:Nishkhand:
بی نظیر;395103 نوشت:
حال قضاوت بفرمایید مرد برای دنیا مهم تر است یا زن ؟
وقتی شما به من گفتید که "آب" برای حیات ما مهمتر است یا "هوا" ؟؟ آنوقت من هم جواب سوال شما را می دهم.:khandeh!:
بی نظیر;395103 نوشت:
با معذرت از بعضی اقایان مردان طفیلی زنان در اجتماع هستند
باید می نوشتید "با معذرت از آقایان ، بعضی از مردان طفیلی زنان در اجتماع هستند"
چون همه آقایان طفیلی نیستند و این حرف شما فقط از روی تعصب بیجا و الکی است.:ok:
___________________________________________________________________________________
ببین خواهر من هم چند وقتی بود که تعصب بیجا روی مرد بودن داشتم . مثلا می گفتم چرا اصلا زن ها باید اینقدر مهم باشند و دختر ها اینقدر باید مورد توجه در تربیت باشند؟ ولی وقتی معنی عشق را فهمیدم از آن طرز تفکرم پشیمان شدم.(البته منظورم این نیست که عاشق کسی شده باشم)
فهمیدم که این عشق میان زن و مرد در ازدواج موهبت خیلی بزرگی است که خداوند در فطرت و وجود هردوی آنها به ودیعه نهاده است.
اصلااگر زوجیت و زن و مرد بودن ، نبود این خلقت اینقدر شگفتی و جذابیت نداشت.
فرض کنید همه مرد باشند یا مثلا همه زن باشند .آنوقت آدم ها می شدند مثل یه مشت چوب کبریت که خاصیت همه شون مثل همه و هیچ کدوم تکمیل کننده دیگری نیست.
در حیوانات و گیاهان هم همینطور است.
فکر کنید اگر الان همه انسان های مونث از بین بروند در این صورت مرد ها برای ارضای میل جنسی خود فقط یا باید خودارضایی کنند یا با حیوانات وطی کنند یا لواط کنند(نعوذ بالله)
یا فکر کنید الان همه مذکر ها بمیرند ، شما مشکلتان این است که فکر می کنید زن ها میل جنسی ندارند .نخیر دارند و گاهی حتی قوی تر از مردان هم دارند.آنگاه ذر نبود جنس مذکر همه زن ها مجبورند به جماع با حیوانات یا خودارضایی یا به مساحقه روی بیاورند(نعوذ بالله)
اگر شما معنی عشق و نیاز به جنس مخالف را بدانید و با دل و جان درک کنید دیگر هرگز به سمت این افکار کشیده نمی شوید.الان واقعا به زندگی و ازدواج بعضی طلبه ها دقت کنید می بینید که در عین کمبود مالی و فشار اقتصادی هم زن از مرد راضی است و هم مرد از زن و حاضر نیستند یک روز دوری هم را تحمل کنند.تازه زن گاهی اوقات 9 تا بچه دارد و شوهرش طلبه است و پول زیادی ندارد ولی وقتی پای صحبتش می نشینی فقط از شوهرش تعریف می کند.
تنها تعریفی که برای این احساسات و رفتار ها داریم عشق است ،البته اگر بخواهیم مثل کامپیوتر و ربات فکر کنیم و همه اش دنبال محاسبه سود و زیان و ضرر باشیم ،هرگز انرا درک نخواهیم کرد .
شعری زیبا درباره مفهوم کلی عشق:
از شبنم عشق خاک آدم گل شد/صد فتنه و شور در جهان حاصل شد/سرنشتر عشق بر رگ روح زدند/یک قطره فروچکید و نامش دل شد.
در تحقیق بلند مدتی که بمدت شاید حدود صدسال در سوئد انجام دادند
خانوادهای دختر دارو پسر دارو به مدت چندین نسل مورد مطالعه قرار دادند
و مشاهده کردند خانوادهای پسر دار زودتر نسلشون منقرض میشه
تا خانواده های دختر
همچنین خانوادهای دختر دار افزایش نسلشون بیشتره از نظر تعداد
تا خانواده های پسر دار
مردان جز خوردن و خوابیدن و خشونت و ظلم و جنایت و جنگ و خونریزی هنر دیگری ندارند
مردان حتی قادر نیستند فرزند به دنیا اورده یا ان را بزرگ کنند
اگر به مردها اکتفا کنیم نسل بشر از روی زمین منقرض می شود
و این زنان هستند که نسل بشر را حفظ کرده و باعث بقای موجداتی مانند شما هستند
دنیا بدون مرد و تنها با یک بانک اسپرم بوسیله زنان به حیات انسانیش ادامه می دهد
در حالی که مردها هرگز قادر نیستند حیات دنیا را به تنهایی حفظ کنند
مردها حتی نمی توانند به تنهایی زندگی کرده و محتاج زنان هستند
حال قضاوت بفرمایید مرد برای دنیا مهم تر است یا زن ؟
با معذرت از بعضی اقایان مردان طفیلی زنان در اجتماع هستند
در یک بحث علمی، انتظار نمیرود مطالبی از سنخ بعضی مناظرات تلویزیونی! بیان گردد.:ok:
اگر عقلانیت را به دو بُعد عملی و نظری تقسیم کنیم، نوع زن و نوع مرد در عقل عملی با هم یکسانند. و در عقل نظری به علت تفاوتهای فیزیولوژیکی ساختمان مغزشان (همانند تفاوتهای فیزیولوژیکی بقیه اعضاء)، توانائی نوع مرد از نوع زن بیشتر است. اما نه به آنگونه که به قول دوست خوبمان جناب سلمان 14، زنان نتوانند انتگرال حل کنند. نه به آن معنا که زنان نتوانند تحلیل سیاسی انجام دهند و ...
بلکه توانائی ایشان در این زمینههای نظری از مردان کمتر است.
اما با توجه به یکسان بودن توانائی عقل عملی در هر دو نوع زن و مرد، و با توجه به وجود احساسات و عواطف قوی در نوع زن، زنان به مراتب استعداد بیشتری برای دستیابی به کمال دارند. همین توانائی بالقوه بیشتر است که باعث میشود سن تکلیف ایشان کمتر از مردان باشد.
اگر مردی بزرگ باشد، قطعاً در دامان زنی بزرگ پرورش یافته. و اگر به معراج میرود نیز از همان دامان است.
زن و مرد نیازمند همند و در کنار هم میتوانند به کمال برسند و در تکمیل همدیگر مؤثر باشند. صرفاً در کنار هم.
[/HR]خواهر بزرگوار، از شما انتظار میرود خونسردی و حفظ آرامش و از شما انتظار میرود عدم تحقیر و توهین.
همانگونه که از برادران بزرگوار نیز انتظار میرود بنا به آموزههای دینی و اخلاقی، از تحقیر و توهین پرهیز کنند.
در یک بحث علمی، انتظار نمیرود مطالبی از سنخ بعضی مناظرات تلویزیونی! بیان گردد.
سلام و عرض ادب
جناب دکتر اینجا بحث از حالت علمی خارج شده و کار به مناظره و بعضا دعوا کشیده شده
در چنین حالتی نمیشه به بحث صرفا علمی ادامه داد
حاج سید مهندس دکتر;395228 نوشت:
اگر عقلانیت را به دو بُعد عملی و نظری تقسیم کنیم، نوع زن و نوع مرد در عقل عملی با هم یکسانند. و در عقل نظری به علت تفاوتهای فیزیولوژیکی ساختمان مغزشان (همانند تفاوتهای فیزیولوژیکی بقیه اعضاء)، توانائی نوع مرد از نوع زن بیشتر است. اما نه به آنگونه که به قول دوست خوبمان جناب سلمان 14، زنان نتوانند انتگرال حل کنند. نه به آن معنا که زنان نتوانند تحلیل سیاسی انجام دهند و ...
من به تفتوتهای مغز زنان و مردان واقفم و هرکدام تواناییهای خاص خودشان را دارند چون هرکدام برای
کاری افریده شده اند
اما اینکه اقای سلمان می گوید زنان نمی توانند انتگ
رال حل کنند یا تحلیل سیاسی بدون اساس است الان ما بسیاری اساتید ریاضی زن در دانشگاها داریم
و تحلیل گران سیاسی زیادی از زنان هستند
خود من سخت ترین انتگرالها را حل می کنم و در بحث سیاسی و تحلیل هماورد می طلبم
ببخشید تعریف از خودم کردم بعضی وقتا لازمه
حاج سید مهندس دکتر;395228 نوشت:
بلکه توانائی ایشان در این زمینههای نظری از مردان کمتر است.
اما با توجه به یکسان بودن توانائی عقل عملی در هر دو نوع زن و مرد، و با توجه به وجود احساسات و عواطف قوی در نوع زن، زنان به مراتب استعداد بیشتری برای دستیابی به کمال دارند. همین توانائی بالقوه بیشتر است که باعث میشود سن تکلیف ایشان کمتر از مردان باشد.
بزرگوار من من طبق اطلاعات که از منابع معتبر دارم فکر می کنم توانایی زنان در علوم حفظی مثل یادگیری زبان
از مردان بیشتر است
مضاف بر اینکه زنان تواناییهای خاص مغزی دارند که مردان ندارند مثلا زنان در ان واحد قادر به انجام چندین کار با هم هستند ولی مردان فقط در ان واحد می توانند یک کار انجام دهند
زاویه دید زنان به اطراف خیلی بیشتر از زاویه دید مردان است
و خلاصه یک چنین تفاوتهایی وجود دارد
حاج سید مهندس دکتر;395228 نوشت:
اگر مردی بزرگ باشد، قطعاً در دامان زنی بزرگ پرورش یافته. و اگر به معراج میرود نیز از همان دامان است.
زن و مرد نیازمند همند و در کنار هم میتوانند به کمال برسند و در تکمیل همدیگر مؤثر باشند. صرفاً در کنار هم.
بله دقیقا با این سخنانتون موافقم و زن هم با همراهی یک مرد بزرگ می تواند مراتب کمال و ترقی را طی کند
حاج سید مهندس دکتر;395228 نوشت:
خواهر بزرگوار، از شما انتظار میرود خونسردی و حفظ آرامش و از شما انتظار میرود عدم تحقیر و توهین.
همانگونه که از برادران بزرگوار نیز انتظار میرود بنا به آموزههای دینی و اخلاقی، از تحقیر و توهین پرهیز کنند.
بزرگ
وار تحقیر و توهین را انها شروع کردند و من فقط در صدد دفاع از شخصیت زن بودم و خدای نخواسته قصد توهین نداشتم
ولی باز هم با توجه به توصیه شما حتما دقت لازم را به عمل می اورم
شما که اینقدر به ما می گویید متعصب چرا خودتان تعصبات فمینیستی دارید؟
آیا همه مرد ها فقط خوردن و خوابیدن بلدند؟خداییش آره؟
من تعصبات فمینیستی ندارم شما مردها هروقت ما می خوایم از حقمون دفاع کنیم سریع انگ فمینیست می زنید تا به ظلم و ستم خود به زنان ادامه دهید
نوه فاطمه;395177 نوشت:
ه جای خدا تصمیم نگیریم لطفا. خوب بدن مرد ها اسپرم تولید می کند و بدن زن ها هم تولید تخمک و تبدیل سلول تخم به فرزند را برعهده داره. مثل اینکه شما بگی : دنیا بدون زن ها و با یک بانک تخمک و دستگاه های لقاح مصنوعی و پرورش سلول تخم تا رسیدن آن به فرزند می توانست به حیاتش ادامه دهد البته به اضافه دستگاهی که به بچه ها شیر بدهد.(واسه خدا که آفریدن همه اینا مثل هم آسونه)
البته شماع اطلاع ندارید که هنوز هیچ دستگاه
مصنوعی برای پرورش بچه ساخته نشده و این مورد انحصارا فقط متعلق به زنهاست
پس با یک بانک تخمک هیچ بچه ای بدنیا نخواهد امد
ولی با یک بانک اسپرم دیگه دنیا نیازی به مرد نداره
علاوه بر اینکه در غیاب مردها زنها ممکنه شروع به بکر زایی کنند
بفیه مطالبتون رو بعدا جواب می دم الان دیگه فرصت ندارم
اما اینکه اقای سلمان می گوید زنان نمی توانند انتگرال حل کنند یا تحلیل سیاسی بدون اساس است الان ما بسیاری اساتید ریاضی زن در دانشگاها داریم
و تحلیل گران سیاسی زیادی از زنان هستند
خود من سخت ترین انتگرالها را حل می کنم و در بحث سیاسی و تحلیل هماورد می طلبم
ببخشید تعریف از خودم کردم بعضی وقتا لازمه
معذرت میخواهم چون من نقل قول جناب سلمان14 را بد بیان نمودم. ایشان فرموده بودند: این بدان معنا نیست که زنان نتوانند انتگرال حل کنند. (یعنی اینکه میتوانند)
بی نظیر;395236 نوشت:
مضاف بر اینکه زنان تواناییهای خاص مغزی دارند که مردان ندارند مثلا زنان در ان واحد قادر به انجام چندین کار با هم هستند ولی مردان فقط در ان واحد می توانند یک کار انجام دهند
زاویه دید زنان به اطراف خیلی بیشتر از زاویه دید مردان است
و خلاصه یک چنین تفاوتهایی وجود دارد
حرفتان صحیح است. اما این چند وجهی بودن به این معناست که میزان تمرکز زنان روی هر آیتم کمی کاهش مییابد.
مردان چون در آن واحد قادر به انجام چند کار نیستند، بنابراین روی یک آیتم تمرکز بیشتری کسب میکنند. و به همین خاطر در تحلیلهای نظری به علت تمرکز بیشتر روی موضوع، توانائی بیشتری دارند.
بله زنها دارای بیشترین و بالاترین احساسات در مهربانی و در نوع دوستی در پرورش فرزند
در عشق و وفاداری در راستی و درستی در وجدان کاری و در همه امور هستند
و اینها همه امتیازاتی هست که مردان ناقص ال احساسات فاقد ان هستند
مردان جز خوردن و خوابیدن و خشونت و ظلم و جنایت و جنگ و خونریزی هنر دیگری ندارند
مردان حتی قادر نیستند فرزند به دنیا اورده یا ان را بزرگ کنند
اگر به مردها اکتفا کنیم نسل بشر از روی زمین منقرض می شود
و این زنان هستند که نسل بشر را حفظ کرده و باعث بقای موجداتی مانند شما هستند
دنیا بدون مرد و تنها با یک بانک اسپرم بوسیله زنان به حیات انسانیش ادامه می دهد
در حالی که مردها هرگز قادر نیستند حیات دنیا را به تنهایی حفظ کنند
مردها حتی نمی توانند به تنهایی زندگی کرده و محتاج زنان هستند
حال قضاوت بفرمایید مرد برای دنیا مهم تر است یا زن ؟
با معذرت از بعضی اقایان مردان طفیلی زنان در اجتماع هستند
درآیه ای که ذکر کردم نیامده زنان در دوستی و مهربانی دارای احساسات هستند بلکه گفته است زنان در سخن گفتن و عمل کردن احساسی برخورد میکنند.
از نظر روانشانسی هم در پستهای گذشته نوشته بودم که حتی روانشناسان هم این امر را تایید کردند( چه اسلامی چه غیر اسلامی)
هرچند بحث با شما فایده ای ندارد زیرا قرآن را ناقص میدانید.
سوال زنان به تنهایی بچه دار میشوند؟ یا به کمک مردان؟
بنده خیلی ها را میشناسم که یک مرد به تنهایی فرزندان خود را بزرگ کرده.و هیچ کدام از فرزندانش به خطا هم نرفتند.
___________________________
در سال 2009 در آمریکا 3 مرد وضع حمل کردند.
دیگر نیازی هم به زنان نیست برای تولید مثل زیرا با اسپرم میتوانند در دستگاههای مخصوص تولید مثل کنند.(البته در سال 2015 این دستگاه تکمیل میشود)
___________________________
بنده خودم 1 سال به تنهایی زندگی کردم و نه مشکل غذا داشتم و نه مشکلات دیگر.
___________________________
حافظ امنیت کشور با مردان است نه زنان.
چرا شما زنان مانند مردان در بازارهای ناصر خسرو کارگری نمیکنید؟
چرا شما زنان به سربازی نمیروید؟
___________________________
سرکار علیه بجای این بحثهای بی فایده درست بحث کنید اگر قرار باشد اینگونه بحث شود قطعا به نفع شما نیست.
با وجود همه تفاوت های زن و مرد که حکمتش رو خدا بهتر میدونه
در عین حال باارزش ترین انسان ها نزد خداوند طبق آیه 13 حجرات باتقواترین ان هاست که مهم اینه
« يَأَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَكُم مِّن ذَكَرٍ وَأُنثَى وَجَعَلْنَكُمْ شُعُوباً وَقَبَآئِلَ لِتَعَارَفُواْ إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِندَ اللَّهِ أَتْقَكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ» (13) اى مردم! ما شما را از مرد و زن آفريديم و شما را تيره ها و قبيله ها قرار داديم تا يكديگر را بشناسيد، همانا گرامیترين شما نزد خدا، با تقواترين شماست، البتّه خدا داناى خبير است.
درضمن نمیدونم چرا خود شما زنان اصرار دارید که بگویید و به ما بفهمانید که فقط یک دستگاه جوجه کشی بحساب میایید.نه بیشتر.
بی نظیر;395132 نوشت:
انتقال نسل توسط فرزند دختر انقدر مهم است که خداوند نسل بهترین خلق خود را توسط یک دختر
منتقل کرده است
در حالی که خداوند اگر می دانست انتقال نسل از فرزند پسر بهتر است هرگز از دادن فرزند پسر
به پیامبر دریغ نمی کرد
ظاهرا شما نه تنها در قرآن سر رشاته ای ندارید بلکه در دین هم سر رشته ای ندارید.
تاجای که میدانم تمام امامان را با نام پدرشان صدا میکنند.
ساداتی بچه سیدها از پدراشون میرسه نه مادراشون.
درضمن پیغمبر صاحب فرزند پسر شده بودند اما زمانی که امام حسین (ع) در بستر بیماری بودند و فرزند پسر پیغمبر هم مریض بودند جبریل خطاب به پیغمبر گفت. یکی از آن دو تن را انتخاب کن تا زنده بماند و پیغمبر از فرزند خودش گذشت بخاطر کودک فرزندش.
این عمل را اکثر پدران انجام میدهند.تا فرزندشان خوشحال شود.
بی نظیر;395132 نوشت:
بیشتر عقلای عالم و بزرگان دارای فرزند دختر هستند
و نسل انها توسط دخترانشون منتقل شده است
اگر دوست داشتید برایتان لیست می کنم
وگرنه خودتان زحمت بکشید و تحقیق کنید
دختر داشتن یا پسر داشتن یک عالم چه ربطی به بحث دارد.
این امر صرفا یک امر اتفاقی است.
مگر علما خودشان از خداوند خواستند که چه فرزندی به آنها بدهد؟
لطفا بجای مغلطه درست بحث کنید.
بی نظیر;395132 نوشت:
و علم هم ثابت کردهاست انتقال نسل از طرف پسر زودتر باعث نابودی نسل می شود در حالی که انتقال نسل از طریق فرزند دختر بسیار با دوام تر است
البته علم پزشکی گفته است از سال 2015 انتقال نسل از مردان بدون مشکلی انجام میشود.
و تا آن زمان دستگاه رحم کامل میشود. و با دستگاه همه چیز درست میشود.
تمام این بحث و جدلها بخاطر ناگاهی از علوم است
علوم روانشناسی جدید ثابت کرده است زنان قادرند در یک زمان چندین کار را باهم انجام دهند
مثلا یک زن درحالی که اشپزی می کند تلوزیون هم نگاه می کند از بچه ها هم نگهداری می کند به تلفن جواب می دهد
و روزنامه هم می خواند
در حالی که مردان در ان واحد قادرند تنها به یک کار بپردازند
مثلا مردی که تلوزیون نگاه می کند دیگر قادر به هیچ کاری نیست
خوب انجام دادن همزمان چند کار توسط زن بیشتر باعث فراموشی می شود
این است علت فراموسی بیشتر در زنان نه عقل و هوش و ذکاوت کمتر
و خود این مورد از امتیازات زن بر مرد است
فراموشی هیچ اشکالی ندارد مثلا انیشتین زمانی که روی مسایل علمی کار می کرده است
فراموش می کرده است ناهار یا صبحانه بخورد
پس اینشتین هم لابد ناقص العقل بوده است
اولا زنی که در حال صحبت با تلفن است دیگر در حال آشپزی نیست.
زنی که در حال خواندن روزنامه است نمیتواند با تلفن صحبت کند.
حال چه برسد تلوزیون را نگاه کند ، روزنامه بخواند ، آشپزی کند ، با تلفن صحبت کند و از بچه نگهداری کند.( انجام همزمان این کارها حتی در رویای خانمها امکان پذیر نیست) اما میتوان گفت یک زن در حال تماشای تلوزیون آشپزی کند و از بچه نگهداری کند.
هر انسان یک (آی کیو) دارد و یک (ای کیو)
کسی که ای کیوی بالای داشته باشد میتواند در عین حال چند کار ار با هم انجام دهد و ربطی به زن و مرد بودن ندارد.
بنده خودم درحال تماشای تلوزیون شطرنج بازی میکنم و به سوال کسی که از من سوالی بپرسد هم جواب میدهم.
درضمن شما گفته اید همزمان انجام دادن چند کار توسط زن باعث فراموشی او میشود.اگر انیشتن فراموش میکرد صبحانه خورد یا نخورد بابت این بود که همزمان 10 موضوع را باهم برسی میکرد.
با سلام
جستجو در اينكه مرد شايستگي هاي بيشتري دارد و يا زن لياقتش بالاتر است پبدا كردن تاريخچه است مرغ و تخم مرغ است
مثه اينكه برتري انگشتان دست را به مچ دست بيان كنيم
به قول شاعر
زن و مرد از ازل با هم قرين شد يكي انگشتر و آن يك نگين شد
به نظر من اينكه اختيار زن به دست مرد است بازي با كلمات است و در زندگي روزمره اين امر زياد صدق نمي كند از لحاظ ديني هم چون زنها بيشتر اسير احساسات هستند كه اين هم خود نوعي برتري نسبت به آقايان است بعضي وقتا اجازه هست آقايون ي تصميمي بگيرند و كمك فكري بدن
که البته به طور قطع نمی توان گفت شهوت در مرد و یا زن بیشتر ظهور می کند چون خداوند به همین نسبت وجود شهوت حیا را در زن و مرد قرار داده که در روایتی هست الْحَيَاءُ عَلَى عَشَرَةِ أَجْزَاءٍ تِسْعَةٌ فِي النِّسَاءِ وَ وَاحِدَةٌ فِي الرِّجَال
پس اگر نگوییم شهوت در زنان بیشتر است نمی توان گفت در مردان بیشتر است.
این مسئله ی مورد بحث این تاپیک نیست و گرنه در مورد تحقیقات علمی انجام شده توضیح میدادم.البته یادمه یه کاربر دیگه در مورد تحقیقات انجام شده درباره هوش زنان گفت ولی قبول نکردین.حالا اصلا مسئله این نیست. حداقل چیزی که میشه در این مورد گفت احکام اسلام است که قاعدتا باید با نیازهای افراد متناسب باشد غیر این است؟همین که در اسلام حدود بسیار متفاوت حجاب برای زن و مرد نشان دهنده ی این مسئله است و البته احکام بسیار دیگه مثل صیغه و...
[SPOILER]
حدیثی هم که اشاره کردین منظور لذت رابطه است.یعنی قدرت تحریک پذیری در مردان و نیازشون برای داشتن رابطه بسیار بسیار بیشتر از زنان است.در حالی که این در زنها بسیار پایین تره. اما وقتی یک زن وارد رابطه میشود 10 برابر مرد لذت میبرد....
حداقل چیزی که میشه در این مورد گفت احکام اسلام است که قاعدتا باید با نیازهای افراد متناسب باشد غیر این است؟همین که در اسلام حدود بسیار متفاوت حجاب برای زن و مرد نشان دهنده ی این مسئله است و البته احکام بسیار دیگه مثل صیغه و...
چهل تن از زنان عرب نزد علی (ع) از شهوت مرد سوال کردند ، جواب گرفتند که از ده قسمت - 9 قسم برای زن و 1 قسم برای مرد میباشد . گفتند پس چگونه است که با این حساب دستور وارونه آمده؟! امام علی (ع) رو به زنان کرد و به ایشان دستور داد که هریک از زنان کاسه ای آب بیاورند و آوردند و دستور داد که همه آبها را در داخل یک ظرف بریزند و ریختند و سپس دستور داد که هر یک آبی را که در داخل ظرف ریختند بردارند و زنان همگی گفتند که این مویثر نشود و امام علی فرمودند که حکم سوال شما در همین است .
جواب سوال شما هم در همین مثال است
البته من زیاد در این مورد که ربطی به تاپیک ندارد قصد بحث ندارم اما شهوت تنها مربوط به رابطه جنسی نیست (اگر هم بپذیرم که شهوت در این مورد خاص در مردان بیشتر است) می توان گفت مجموع شهوات که فقط شامل این مورد خاص نمی شود اگر دلیلی بر بیشتر بودن مجموع در مورد زنان نباشد در مورد مردان به طریق اولی نیست (زُيِّنَ لِلنَّاسِ حُبُّ الشَّهَوَاتِ مِنَ النِّسَاءِ وَالْبَنِينَ وَالْقَنَاطِيرِ الْمُقَنطَرَةِ مِنَ الذَّهَبِ وَالْفِضَّةِ وَالْخَيْلِ الْمُسَوَّمَةِ وَالْأَنْعَامِ وَالْحَرْثِذَٰلِكَ مَتَاعُ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَاللَّهُ عِندَهُ حُسْنُ الْمَآبِ )[/]
در تحقیق بلند مدتی که بمدت شاید حدود صدسال در سوئد انجام دادند
خانوادهای دختر دارو پسر دارو به مدت چندین نسل مورد مطالعه قرار دادند
و مشاهده کردند خانوادهای پسر دار زودتر نسلشون منقرض میشه
تا خانواده های دختر
همچنین خانوادهای دختر دار افزایش نسلشون بیشتره از نظر تعداد
تا خانواده های پسر دار
چهل تن از زنان عرب نزد علی (ع) از شهوت مرد سوال کردند ، جواب گرفتند که از ده قسمت - 9 قسم برای زن و 1 قسم برای مرد میباشد . گفتند پس چگونه است که با این حساب دستور وارونه آمده؟! امام علی (ع) رو به زنان کرد و به ایشان دستور داد که هریک از زنان کاسه ای آب بیاورند و آوردند و دستور داد که همه آبها را در داخل یک ظرف بریزند و ریختند و سپس دستور داد که هر یک آبی را که در داخل ظرف ریختند بردارند و زنان همگی گفتند که این مویثر نشود و امام علی فرمودند که حکم سوال شما در همین است .
جواب سوال شما هم در همین مثال است
البته من زیاد در این مورد که ربطی به تاپیک ندارد قصد بحث ندارم اما شهوت تنها مربوط به رابطه جنسی نیست (اگر هم بپذیرم که شهوت در این مورد خاص در مردان بیشتر است) می توان گفت مجموع شهوات که فقط شامل این مورد خاص نمی شود اگر دلیلی بر بیشتر بودن مجموع در مورد زنان نباشد در مورد مردان به طریق اولی نیست (زُيِّنَ لِلنَّاسِ حُبُّ الشَّهَوَاتِ مِنَ النِّسَاءِ وَالْبَنِينَ وَالْقَنَاطِيرِ الْمُقَنطَرَةِ مِنَ الذَّهَبِ وَالْفِضَّةِ وَالْخَيْلِ الْمُسَوَّمَةِ وَالْأَنْعَامِ وَالْحَرْثِذَٰلِكَ مَتَاعُ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَاللَّهُ عِندَهُ حُسْنُ الْمَآبِ )
دقت کرده بودید در قسمت نمایش متن پست قبل توضیح داده بودم این حدیث رو که منظورش چیست...
این یک مسئله ی کاملا واضح ست.که هم خود انسانها میفهمن (و از رفتارهای اجتماعی و شیوه ی ازدواج و...معلوم است) و هم در کتب روانشناسیی که درباره تفاوت زن و مرد نوشته شده این مسائل رو توضیح دادند...نمیخواهید قبول نکنید.اصراری ندارم.
در ضمن این مورد که حضرت امیر توضیح دادند مربوط به احکام ازدواج است نه حجاب!!!یعنی ممنوعیت تعدد زوجات برای زنان.که واضح است متناسب با فهم مخاطب حضرت توضیح دادند چون این دلیل با امکانات امروز اعتباری ندارد
با این وصف برای حجاب و حدود بسیار بیشتری که برای زنان هست هیچ توجیهی نیست.یا موارد دیگه مثلا کجا دیدید به زنی توصیه کنند روی صندلیی که یک مرد تازه بلند شده نشیند؟!ولی به مردان در حدیث این توصیه شده یا ...
حرفتان صحیح است. اما این چند وجهی بودن به این معناست که میزان تمرکز زنان روی هر آیتم کمی کاهش مییابد.
مردان چون در آن واحد قادر به انجام چند کار نیستند، بنابراین روی یک آیتم تمرکز بیشتری کسب میکنند. و به همین خاطر در تحلیلهای نظری به علت تمرکز بیشتر روی موضوع، توانائی بیشتری دارند.
سلام خدمت شما
در ادامه سخنانتان اضافه کنم این توانایی برای انجام چند کار در زنان تمرکز روی کار را کمتر می کند و چون تمرکز کمتر می شود ممکن است فراموشی بیشتر شود
و برای همین قران فرموده است دوشاهد زن که اگر یکی فراموش کرد دیگری بیادش بیاورد
هرچند بحث با شما فایده ای ندارد زیرا قرآن را ناقص میدانید.
بحث با شما که اصلا فایده ندارد چون شما علم را که قبول ندارید هیچ منطقی هم بحث نمی کنید
من به شما بطور علمی و دقیق ثابت کردم که علت دو شاهد زن در مقابل یک شاهد مرد چیست ؟
اگر واقعا اهل بحث علمی و منطقی هستید و قصد جدل ندارید
لطفا و خواهشا به همین مورد که من از نظر علمی ثابت کردم دقت فرمایید
و جواب همین یک مورد را بدهید
البته این مردان زنانی بودن که تغییر جنسیت داده بودند لطفا مطالب را کامل بگویید
نه اینکه با حذف و سانسور قسمت مهم ان
خبر را به نفع خودتان مصادره کنید
شما اگر مسول پخش اخبار بودید سانسور گر خوبی بودید
در اینباره باید گفت اگر مردان هم در کمال عقل مثل قدرت و توانایی بدنی و هوش و استعدادهای ذاتی بر زنان فضیلت داشتند، زنها در ارتکاب گناهان معذور بودند به تصریح آیه شریفه لا یکلف الله نفسا الا مااتها. خدا هيچ كس را تكليف نميكند مگر به مقدار قدرتي كه به او داده .
سلام.
البته استدلالی که آوردید غریب به نظر می رسد. این که عده ای بر عده دیگری از انسان ها فضیلت دارند با «لا یکلف الله نفساً الا ما آتها» منافاتی ندارد و بلکه مکمل یکدیگرند. بعد مگر کسی گفته است که زنان هیچ عقل و توانایی تشخیصی ندارند که شما می فرمایید باید در ارتکاب گناهان معذور باشند؟!!
لذا فرمایش شما پاسخی به سؤال حقیر نبود بلکه تکمله ای برای آن بود.
الرِّجَالُ قَوَّامُونَ عَلَى النِّسَاءِ بِمَا فَضَّلَ اللَّهُ بَعْضَهُمْ عَلَىٰ بَعْضٍ وَبِمَا أَنفَقُوا مِنْ أَمْوَالِهِمْ
اینکه "هم" بعضهم به مردان بر می گردد یعنی بما فضل الله بعض الرجال علی بعض النساء؟ یا اینکه هم به الناس(جمع الرجال و النساء ابتدا آیه) بر می گردد یعنی اینگونه است بما فضل الله بعض الناس علی بعض؟!
این تعبیر اول صحیح به نظر نمی رسد به چند دلیل
اولا اگر اینگونه باشد که "هم" به رجال برگردد و گفته شود بعضهم علی بعض از حضرات مفسیرین این سوال را می پرسیم چرا اینگونه نگفت که بما فضل الله بعضهم(ای بعض الرجال)علی بعضهن(ای بعض النساء)؟یعنی به چه قرینه ای "هن"در بعضهن حذف شد و تبدیل به بعض شد؟!!!
در جالی که در تفسیر دوم که بما فضل الله بعضهم (ای بعض الناس=الرجال) علی بعض(ای بعض الناس=النساء) می توان برای بعض توجیه آورد.
ان شاء الله که متوجه منظورم شده باشید
ثانیا این حضرات مفسرین که معتقد به تفسیر قرآن به قرآن هستند به این آیه هم توجه کنند که وَلِلرِّجَالِ عَلَيْهِنَّ دَرَجَةٌ
اینجا که سخن از برتری به میان آمده دیگر به زعم آقایان به برخی بر نمی گردد و می گوید مردان را بر زنان برتری هایی است در واقع این آیه بما فضل الله بعضهم علی بعض تفسیر می شود و معنای دقیق آن با آیه و للرجال علیهن درجه مشخص می شود و این خود نیز تاییدی بر تفسیر ماست.
ثالثا حضرات مفسیرین چرا به صدر آیه توجهی نمی کنند تا بهتر قسمت بعد را تفسیر کنند؟!
قسمت اول می گوید الرِّجَالُ قَوَّامُونَ عَلَى النِّسَاءِ
الرجال دیگر بعض الرجال نیست و ال دارد و واضح و روشن است که منظور تمام مردان است و همچنین النساء که دیگر نمی گوید بعضی از زنان
پس قسمت اول می گوید مردان بر زنان قیمومیت دارند و سپس می خواهد سبب این قیمومیت را با با سببیه بیان کند که بما فضل الله بعضهم علی بعض
یعنی اگر قسمت اول قیمومیت مردان و نه بعض مردان را بیان می کند معنا ندارد که برای بیان علت از بعض مردان مثال بزند و اصلا با صفات پرودگار در تضاد است
با سلام و تشکر از توضیحات دقیق شما.
بعد از بحثی که با سرکار هدی در این زمینه داشتیم این پاسخ منطقی ترین توضیحی بود که در مورد معنای این آیه و مرجع ضمایر در آن دیدم.
اگه اینجوریه کلا متون دیتنیتون با تحقیقات علمی در تضاد است!
با سلام.
البته شاید نتوان گفت «کل متون دینی» چون برای تعمیم دادن آن باید شواهد بیشتری داشته باشیم. اما در این مورد یا نتیجه گیری تحقیقات علمی اشتباه بوده است یا این که باید آیات قرآن را محدود به زمان و مکان بدانیم (یعنی برتری بیان شده در آیات و روایات را مختص زنان و مردان صدر اسلام بدانیم).
دوست نداشتم با شما دوباره بحث رو شروع کنم ولی...
این رفتار حضرت به خاطر احساسات نبود
این یک کار کاملا حساب شده بود و یک هدف سیاسی داشت.ایشان اگر میخواستند مطمئن باشید به راحتی بر این احساسات غلبه میکردند همانطور که حضرت زینب در کربلا به خاطر شرایط این کار رو کردند.
کربلا ایجاب میکرد دختر حضرت انطور عمل کنند و شراطی دیگری هم ایجاب میکرد خود حضرت رفتاری متفاوت داشته باشند.
کلام حضرت برای ما حکم کلام دین رو ارد و هرگز نمیشود چنین نسبتی به ایشان داد.ایشان قطعا در غلبه ی عقل بر احساس کوچکترین مشکلی نداشتند
دوست گرامی بنده گفتم مراد از اینکه زنان ناقص العقل اند این است که در بسیاری از موارد بخاطر تحت تاثیر قرار گرفتن در موضعی نمیتوانند درست تصمیم بگیرند.در پستهای قبلی روایتی از علامه مجلسی را ذکر کردم.
گفتم اینکه میگویند زنان ناقص العقل هستند یعنی دارای احساسات قوی زنانه هستند که در بسیاری از موارد منطقی حرف میزنند اما در مرحله عمل احساسی عمل میکنند و احساسی با موضوع رفتار میکنند.
و اینکه میگویند در بعضی از جاها زنان نمیتوانند شهادت دهند و یا شهادت دو زن برابراست با یک مرد.بخاطر احساسات زنانه اشان است.
اما بعضی از دختران گرامی بجای اینکه منطقی بیایند و بحث شهادت زنان و مردان را برسی کنند. از سر احساس میگویند فلان آیه از قرآن مخصوص گذشته است.و یک آیه از قرآن را محدود به زمان میکنند.که اگر قرآن محدود به زمان شود آنوقت فصاحتش را از دست میدهد و ناقص است.اگر قرآن ناقص شود تمام اسلام ناقص است و......!
اما اگر حرفشان از روی احساس نباشد................!
در قران نسیان دلیل احکام متفاوت شهادت دانسته شده.یعنی فراموشی.نه احساس.
در مورد ایات هم شما هیچ مردی رو ندیدید که این عقیده ی غلط رو داشته باشد و بگوید قران مربوط به گذشته است احکامش و برای شرای ان زمان؟نمونه های معروفش که زیاد است به خصوص در این چند سال اخیر که اتفاقا چهره های سیاسی هم هستند....
اما ظاهرا شما کاملا زندگی نامه اهل بیت رو مطالعه نکردید.
حضرت زینب جلوی کودکان گریه نکرد تا بتواند آنها را آرام کند چون در قبال کودکان مسئول بود.
اما حضرت زینب در خفا بسیار گریه کردند.
و اما گریه حضرت زهرا(س) ربطی به سیاست نداشت این فقط نظر شخصی شماست.
اما ظاهرا شما کاملا زندگی نامه اهل بیت رو مطالعه نکردید.
حضرت زینب جلوی کودکان گریه نکرد تا بتواند آنها را آرام کند چون در قبال کودکان مسئول بود.
اما حضرت زینب در خفا بسیار گریه کردند.
و اما گریه حضرت زهرا(س) ربطی به سیاست نداشت این فقط نظر شخصی شماست.
حضرت زینب در برابر دشمنان هم گریه نکردند.
اما حضرت زهرا به عمد به جای گریه کردن در خانه بیرون میرفتند و بلند بلند گریه میکردند.
اما خفا.امیر المومنین در خفا گریه نکردند؟این اشکها اشکهای یک انسان کامل است . ایشان گریه میکنند از دیدن ظلمی که میبینند
ائمه ی ما به یاد کربلا گریه نکردند؟ نشنیدید وصف حال امام باقر و امام سجاد رو؟که با دیدن اب شروع به گریه میکردند؟
گریه های امام صادق و امام رضا بای مادر بزرگوارشون و کربلا کم در تاریخ نقل شده؟
این گریه ها حساب شدست و دلیل دارد.اتفاقا همه سیاسی بودند
بنده سوالم را کلی تر میپرسم.
چرا معصومین گفتند زن نباید قضاوت کند!؟
ب = سبزوارى دركفايه الاحكام و فيض كاشانى درمفاتيح الشرايع آورده اند.
روايتى كه جابر از امام باقر (ع) نقل مى كند, اشاره مى كند:
قال(ع):ولا تولى القضاءامراهء زن نبايد متصدى امر قضاوت گردد.
ج = صاحب جواهر، شیخ محمد حسن نجفی(وفات1266ق) در شرح عبارت "شرایع الاسلام" پس از ذکر شرایط یاد شده، از جمله "ذکوریّت" می گوید : "بلا خلاف اجده فی شیء منها بل فی المسالک: هذه الشرائط عندنا موضع وفاق."
و در خصوص شرط ذکوریت، باز می گوید : "و اما الذکوره فلما سمعت من الإجماع، والنبوی: "لایفلح قوم ولیتهم امرأه" و فی... آخر: "لا تتولی المرأه القضاء". وفی وصیه النبی(ص) لعلی(ع): یا علی لیس علی المراه جمعه - الی ان قال - ولا تولی القضاء".
ریاض المسائل در شرح مختصر نافع، ج2، ص 388-389.
د = حضرت استاد آقای خوئی - طاب ثراه - سومین شرط قاضی را، ذکوریّت یاد کرده، می گوید: "بلا خلاف و لا اشکال. و تشهد علی ذلک صحیحه الجمال. ویؤیدها مارواه الصدوق من وصیه النبی لعلی(ع): ولا تولی القضاء".
سبزوارى دركفايه الاحكام و فيض كاشانى درمفاتيح الشرايع آورده اند.
روايتى كه جابر از امام باقر (ع) نقل مى كند, اشاره مى كند:
قال(ع):ولا تولى القضاءامراهء زن نبايد متصدى امر قضاوت گردد.
قال رسولُ اللّه صلى الله عليه و آله و سلّم :
لا تكونُ المَرأةُ حَكَما تَقضي بينَ العامَّةِ .
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله و سلّم :
زن ، نبايد قاضى باشد و ميان مردم داورى كند .کنزالعمال از دیلمی
وخدای سبحان هم فرمود :
یعنی آیا جنس زنان که در لطافت و زینت پرورده میشوند و در خصومتها و منازعات منطقی ضعیف دارند و از احقاق حق خود ناتوان هستند (لایق فرزندی خدا هستند؟).
ظاهرا شما فرقی برای گریه و زجه قائل نیستید!؟
انقدر درشت هم ننویسید میبینم.
اینه دلیلتون ؟!!!!
اکی.هر طور مایلید.
من قصدر جدل ندارم.
میدونید مشکل اصلی شما چیه؟خودتون ایات و روایات رو تفسیر میکنید
همان مراجعی که ایات رو ترجمه کردند و شما نظرشون رو نقل کردید در فقه برای زن دو وظیفه قرار دادند.ولی هر چه به شم گفته شد قبول نکردید.یعنی پذیرش گزینشی حرف ایشان.
در این مورد هم باز همان است.
تفسیر و بررسی ایات و روایات برای حکم دادن از دست منو شما ب نمیاد بزرگوار.
بعضی مراجع هم حکم داند اگر وجود ملکه ی عدالت در زنی اثبات شود قضاوتش نافذ است.
بنده با جرعت و قاطعیت تمام می گویم بعضی از ایات قران متعلق به زمان گذشته
است و هزاران ایه براش میارم
و این شما هستید که یا تعصب دارید یا نمی دانید و از روی ندانستن حرف می زنید
گفتم از ایه هایی که متعلق به فرهنگ خاص زمان اعراب هست خرید فروش برده می باشد
اما کو گوش شنوا
الان در زمان حاضر هرانسان با وجدان خرید و فروش برده را یک کار غیر انسانی می داند
از دیگر ایات که متعلق به زمان گذشته است
ایه ای است که می فرماید شما نمی دانید در ارحام زنان چه هست و خدا می داند
در حالی که الان از همان ماههای اول همه می دانند در ارحام زنان چه هست
تقریبا شاید نصف قران مربوط به وقایع ان زمان هست
شما اگر یکم فکر کنین اینطوری حرف نمی زنین
قران همه نوع دستور داره هم برای گذشته و هم حال و هم اینده
چون برای همه نسلها هست
توصیه من به شما این است که مباحث کلی قران شناسی را بیشتر مطالعه کنید
بله شما در مقابل حقیقت یا عناد دارید یا جاهلید ولی مرتد نیستید
این هم از فتواهای شماست
شما مرتد نیستید با قبول یک حدیث دروغی
پس لازم به اثبات چیزی نیست
سلام
هر موجودی طریقی خاص بسوی کمال دارد
و طریقه زن عهده داری امور خشن نیست و خلاف سرشت و طبع اوست
اما مساله مهم این است که :
زن از همان طریق مبری از خشونت خود به همان کمالی می تواند برسد که مرد در طریق سخت و خشونت بار خود می رسد
و مهم و اصل و اساس همین کمال است
و البته نقش زن در اجتماع بشری همان بس که مردان بزرگ در دامان زنان بزرگ بوجود امدند و رشد کردند
والله الموفق
[="Indigo"] بی نظیر;394868 نوشت:
من هم با قاطعیت می گویم حرف شما غلط است و تمام احکام قرآن متعلق به تمام زمان هاست و آن موردی هم که مثال زدید متعلق به این زمان هم هست
و در مورد آن علم به ارحام هم می توانید به تفاسیر رجوع کنید تا متوجه اشتباه خود بشوید[/]
[="Indigo"] حامد;394882 نوشت:
:Moteajeb!:
مثلا پیامبر از چه را ه خشونت باری به کمال رسید و حضرت فاطمه از چه را ه مبری از خشونت به کمال رسید؟![/]
سلام.
برادرم، جناب ملاصدرا.
یکی از اموری که بسیاری از مفسرین مخصوصاً علامه طباطبائی (رض) به آن اصرار داشتهاند این بوده که با گذشت زمان و تغییرات عمده در جوامع بشری و علوم و نوع زندگی، تفاسیر قرآن باید تغییر کنند و نو و بروز شوند.
معنی این کلام اینست که ظاهر آیات مربوط به همه زمانها نیست. که اگر این بود شما میتوانستید از همان تفاسیر 500 سال پیش هم استفاده کنید.
سلام
منظور فضای خشونت باره نه اعمال خشونت بار
یعنی فضای جامعه فضای گیرو دارها و در معرض انجام ویا مورد خشونت بودن است
فاطمه زهرا س عمده حضورشان در منزل بوده است لذا از فضای خشن جامعه تا حد زیادی دور بودند
والله الموفق
[=arial]با سلام
آقای ملاصدرا اتفاقا این سخن کاملا بر خلاف قرآن کریم هست
چون فراموشی به ذهن ارتباط دارد نه عقل.
[=arial]
علت: خداوند دربرابر چیزی که آدم فراموش کرده او را مجازات نمیکند چون اختیاری نبوده اما دربرابر تعقل نکردن انسانها را مجازات میکند. و این را از آیات بسیاری که در مذمت کفار آمده بدلیل تعقل نکردنشان میتوان ثابت کرد.
[=arial]
مثل الذين كفروا كمثل الذى ينعق بما لا يسمع الا دعاء و نداء صم بكم عمى فهم لا يعقلون
«مثل كسانى كه كافر شدند مثل آن چوپانى است كه بر گوسفندان خود نهيب مىزند و چيزهائى مىگويد كه گوسفندان نمىفهمند ندائى از او مىشنوند، كر و گنگ و كورند و در نتيجه راهى براى تعقل ندارند»[=arial]
[=arial][=arial][=arial]ويجعل الرجس علي الذين لا يعقلون
[=arial][=arial][=arial]
و قرار دادیم پلیدی را برکسانیکه تعقل نمیکنند[=arial][=arial][=arial]
ان شر الدواب عند الله الصم البكم الذين لا يعقلون
[=arial]
همانا بدترين جنبندگان نزد خدا كران لالند كه تعقل نمى كنند [=arial][=arial]
[=arial] اف لكم و لما تعبدون من دون الله افلا تعقلون
[=arial]
اف بر شما .....
[=arial]
[=arial] ام اتخذوا من دون الله شفعاء قل او لو كانوا لا يملكون شييا ولا يعقلون
[=arial]
[=arial] واذا ناديتم الي الصلاه اتخذوها هزوا ولعبا ذلك بانهم قوم لا يعقلون
[=arial]
وقالوا لو كنا نسمع او نعقل ما كنا في اصحاب السعير [=arial]
حال شما که چنین ادعایی دارید بفرمایید که
بالاخره زنان دربرابر اعمال بدشان که برخواسته از همین نقص عقلیست که به ایشان نسبت میدهید ، مجازات خواهند شد یا خیر؟
[="Indigo"] حاج سید مهندس دکتر;394916 نوشت:
حاج سید مهندس دکتر;394916 نوشت:
این قسمت صحیح است یعنی در هر زمانی از قرآن برداشت های جدیدی می شود و این خود اعجاز قرآن است که هر روز می گذرد قرآن تازگی دارد و از آن برداشت جدیدی می توان داشت اما خانم بی نظیر گفتند بعضی از آیات قران مربوط به گذشته است که این سخن صحیح نیست
ظاهر قران مربوط به همه زمان هاست و در این زمان هم از ظاهر قرآن مطالب جدیدی برداشت می شود.
شما می توانید مثالی بزنید که ظاهر آیه ای از قرآن مربوط به زمان کنونی نباشد؟[/]
سلام.
برادرم، جناب ملاصدرا
سوره احزاب آیه 30: « يَا نِسَاء النَّبِيِّ مَن يَأْتِ مِنكُنَّ بِفَاحِشَةٍ مُّبَيِّنَةٍ يُضَاعَفْ لَهَا الْعَذَابُ ضِعْفَيْنِ وَكَانَ ذَلِكَ عَلَى اللَّهِ يَسِيرًا »
سرکار علیه بنده بازهم میگویم شما بخاطر اینکه با قضیه احساسی برخورد میکنید این حرف را زده اید.و گمان بد به شما نمیکنم.
فرهنگ اسلام ربطی به عرب و غیر عرب ندارد.مگر اسلام متعلق به عرب هاست که نصف قرآن متعلق به عربها باشد!؟
اگر قرار بود خداوند حکیم به مردمان آن زمان احکامی مخصوص زمان خودشان را بدهد نیازی به این نبود که آیه ای نازل کند بلکه پیغمبر میتوانست مانند احکامی دیگر انها را به مردم بگوید.
اگر خداوند احکام زمان گذشته را در کتابی بنویسد که مربوط به تمام زمانها باشد این عمل خداوند نقص او را میرساند و خداوندی که دارای نقص باشد دیگر واجب الوجود نیست.
بنده به صراحت کامل عرض میکنم شما هیچ سررشته ای از قرآن ندارید.
گویا تمام کارشناسان این سایت هم در خواب اصحاب کهف به سر میبرند که دوستانی میگویند قرآن ناقص است و آنها با سکوتشان مهر تایید میزنند.و فقط موردهای کوچک را جواب میدهند.
[="Indigo"] hoorshid;394784 نوشت:
سلام
اولا اگر در گذشته سخنی به شما گفتم که باعث ناراحتیتان شد از شما حلالیت می طلبم
ثانیا آنطور که من برداشت کردم از سخنان شما این بود که احساسات در زن بیشتر است و شهوت در مرد بیشتر است
این امر که شهوت مرد از زن بیشتر است در علم ثابت نشده:http://www.hidoctor.ir/3169_%D8%AA%D9%85%D8%A7%DB%8C%D9%84-%D8%AC%D9%86%D8%B3%DB%8C-%D8%B2%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%A8%DB%8C%D8%B4%D8%AA%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%DB%8C%D8%A7-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D9%86.html/
و حتی در روایات هست إِنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى جَعَلَ الشَّهْوَةَ عَشَرَةَ أَجْزَاءٍ تِسْعَةٌ مِنْهَا فِي النِّسَاءِ وَ وَاحِدَةٌ فِي الرِّجَالِ وَ لَوْ لَا مَا جَعَلَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ فِيهِنَّ مِنْ أَجْزَاءِ الْحَيَاءِ عَلَى قَدْرِ أَجْزَاءِ الشَّهْوَةِ لَكَانَ لِكُلِّ رَجُلٍ تِسْعُ نِسْوَةٍ مُتَعَلِّقَاتٍ بِهِ.
که البته به طور قطع نمی توان گفت شهوت در مرد و یا زن بیشتر ظهور می کند چون خداوند به همین نسبت وجود شهوت حیا را در زن و مرد قرار داده که در روایتی هست الْحَيَاءُ عَلَى عَشَرَةِ أَجْزَاءٍ تِسْعَةٌ فِي النِّسَاءِ وَ وَاحِدَةٌ فِي الرِّجَال
پس اگر نگوییم شهوت در زنان بیشتر است نمی توان گفت در مردان بیشتر است.[/]
أَوَمَن يُنَشَّأُ فِي الْحِلْيَةِ وَهُوَ فِي
الْخِصَامِ غَيْرُ مُبِينٍیعنی آیا جنس زنان که در لطافت و زینت پرورده میشوند و در خصومتها و منازعات منطقی ضعیف دارند و از احقاق حق خود ناتوان هستند (لایق فرزندی خدا هستند؟).
_______________________________________________
تفسیر نور[=Times New Roman]
[="Arial"]در آيه 9خوانديم كه مشركان, خالقِ هستيرا خداوندِ عزيز عليم مي دانستند, اين آيه مي فرمايد: شما كه خالق را عزيز عليم ميدانيد چرا براي او دختران را قرار مي دهيد كه در زينت و زيور پرورش مي يابند و در گفتگوها,عواطف و احساساتشان غالب است. در حالي كه لازمه ي عزيز بودن, صلابت و قاطعيّت و لازمهي علم, استدلال و منطق است, نه رفتار عاطفي و احساسي.[="Arial"][=Times New Roman][="Arial"]1- زينت طلبي و زيورگرايي, براي زنان ودختران امري طبيعي است. ينشأ في الحلية
[="Arial"]
[=Times New Roman][="Arial"]2- زن از جهت عاطفه و احساسات قوي تر ازمرد ينشأ في الحلية و از جهت برخورد و مجادله ضعيف تر است. و هو في الخصام غير مبين[="Arial"]
[=Times New Roman]
_____________________________________________________ [=Times New Roman]تفسیر هدایت[=Times New Roman] [="Arial"][18] أَ وَ مَنْ يُنَشَّؤُافِي الْحِلْيَةِ وَ هُوَ فِي الْخِصامِ غَيْرُ مُبِينٍ- آيا آن كه به آرايش پرورش يافتهو در هنگام جنگ و جدال آشكار نمي شود (از آن خداست)؟ پس دختر كه نشو و نماي او در آرايش-و زيب و زيور- است و در نرمي و نازكي زندگي مي كند قادر است كاري را انجام دهد كه فرشتگانانجام مي دهند؟[="Arial"]
[="Arial"]هرگز. اگر خدا براي خود دختراني برمي گزيدآنها را در باغهاي بهشت مي نهاد تا بخرامند و آنها را به پرداختن به امور زندگي نميگماشت, و انگهي به همين سبب زنان قادر به جنگ و جدال همانند مردان نيستند, زيرا برحسب عادت از فرط عاطفه هر چه در دلشان مي گذرد بر زبان آشكار مي كنند.[="Arial"]
_________________________________________ [=Times New Roman]تفسیر عثنی عشر[=Times New Roman] [="Arial"]أَ وَ مَنْ يُنَشَّؤُا فِي الْحِلْيَةِ:آيا مي گردانيد و فرا مي گيريد براي خدا كسي را كه نشو و نما نمايد و بزرگ شود در پيرايه,يعني به زيب و زينت و ناز و نعمت پرورش يافته باشد, وَ هُوَ فِي الْخِصامِ: و او دروقت مخاصمه و مجادله و سخن وري, غَيْرُ مُبِينٍ: آشكار كننده حجت نباشد, يعني در وقتمحاجه تقرير حجت نتواند كرد بلكه به جهت نقصان عقل و ضعف رأي, تقرير حجت بر خود كندنه بر غير, پس آيا ذات سبحاني چنين كسي را به فرزندي خود اختيار كند, تعالي اللّه عنذلك علوا كبيرا.[="Arial"]
[="Arial"]تنبيه:[="Arial"]
[="Arial"]آيه شريفه نكته اي را تذكر فرمايد به اينكه:زني كه در ناز و نعمت و زيب و زينت تربيت يافته, با اين وصف در مقام اقامه حجت عاجزو ناتوان است, زيرا اثبات برهان در مقام مجادله و مخاصمه منوط به كمال عقل است, و زنانداراي نقصان عقل و ايمانند, چنانچه حضرت امير المؤمنين عليه السلام فرمايد: انّ النّساءنواقص الأيمان و نواقص الحظوظ و نواقص العقول .[="Arial"]
___________________________________________________ [=Times New Roman]تفسیر المیزان
[=Times New Roman]
[="Arial"]و معناي آيه اين است كه: حال مشركين چنيناست كه وقتي به يكي از ايشان مژده مي دهند كه همسرت دختر زاييده با اينكه همين دختررا شبيه و همجنس خدا مي داند, چهره اش از اندوه سياه مي شود, در حالي كه دلش مملو ازاندوه و خشم است, چون نه تنها دخترداري را دوست نمي دارد, بلكه از آن ننگ هم دارد,اما همين دختر را براي خدا مي پسندد. در اين آيه دوباره مشركين غايب به حساب آمده اند.و اين التفات براي آن است كه رو از ايشان گردانيده به ما بفرمايد اين مشركين چنين سيرهننگيني و چنين روش زشتي دارند, تا ما از روش آنها تعجب كنيم." ا و من ينشوا فيالحليه و هو في الخصام غير مبين" يعني آيا خدا دختران را فرزند خود گرفته, و يااين مشركينند كه از جنس بشر آنهايي را كه در ناز و نعمت و زر و زيور بار مي آيند فرزندخدا تصور كرده اند, با اينكه در بيان و تقرير دليل گفته خود و اثبات ادعايشان عاجزندو دليل روشني ندارند.[="Arial"]
[="Arial"]اين دو صفت كه براي زنان آورده, براي ايناست كه زن بالطبع داراي عاطفه و شفقت بيشتري و تعقل ضعيف تري از مرد است, و به عكسمرد بالطبع داراي عواطف كمتري و تعقل بيشتري است. و از روشن ترين مظاهر قوت عاطفه زنعلاقه شديدي است كه به زينت و زيور دارد, و از تقرير حجت و دليل كه اساسش قوه عاقلهاست ضعيف است.[="Arial"]
_______________________________________________
[=Times New Roman]
طبق تفاسیر آیه فوق زنان دارای احساسات هستند و این آیه به طریقی در تایید خطبه 80 نهج البلاغه هم صدق میکند.
[=Times New Roman] و[=Times New Roman] تفسیر مجمع البیان [=Times New Roman]و[=Times New Roman] ....[=Times New Roman]البته تفسیرهای دیگر هم این امر را تایید کردند. مانند تفسیر روان جاوید
تمام این بحث و جدلها بخاطر ناگاهی از علوم است
علوم روانشناسی جدید ثابت کرده است زنان قادرند در یک زمان چندین کار را باهم انجام دهند
مثلا یک زن درحالی که اشپزی می کند تلوزیون هم نگاه می کند از بچه ها هم نگهداری می کند به تلفن جواب می دهد
و روزنامه هم می خواند
در حالی که مردان در ان واحد قادرند تنها به یک کار بپردازند
مثلا مردی که تلوزیون نگاه می کند دیگر قادر به هیچ کاری نیست
خوب انجام دادن همزمان چند کار توسط زن بیشتر باعث فراموشی می شود
این است علت فراموسی بیشتر در زنان نه عقل و هوش و ذکاوت کمتر
و خود این مورد از امتیازات زن بر مرد است
فراموشی هیچ اشکالی ندارد مثلا انیشتین زمانی که روی مسایل علمی کار می کرده است
فراموش می کرده است ناهار یا صبحانه بخورد
پس اینشتین هم لابد ناقص العقل بوده است
از دیگر اشتباهاتی که کاربران دیدم گفتند گریه حضرت زهرا را از روی احساسات می دانستند در حالی گریه ایشون
یک شیوه مبارزاتی بود وگرنه حضرت می توانستند در خانه گریه کنند
این هم دلیلش
د) اظهار شكايت از امت نزد خدا: از امام صادق نقل است پس از آن كه اقدام عملى فاطمه (سلام الله عليها) مؤثرواقع نگرديد، به شكايت و گريه روى آورد قَالَت: اَللّهُمَّ الَيكَ نَشكُوا فَقُدَ نَبيّكَ و رَسُولكَ وَ صَفيّكَ و ارتدَاءاُمّته عَلَينا وَ مَنعَهُم ايّانَا حَقَّنَا. خدايا از غم از دست دادن پيامبر برگزيدهات، ارتداد امّت او و جلوگيرى آنهااز حقّ ما، بر تو شكايت مىكنيم (بحار الانوار مجلسى ج 43 ص 156)( هدايه الكبرى ابن حمدان ص 407)( صحيفه الزهرا قيومي ص174).
شاهکار کردید ثابت کردین زن دارای احساسات هست
بله زنها دارای بیشترین و بالاترین احساسات در مهربانی و در نوع دوستی در پرورش فرزند
در عشق و وفاداری در راستی و درستی در وجدان کاری و در همه امور هستند
و اینها همه امتیازاتی هست که مردان ناقص ال احساسات فاقد ان هستند
مردان جز خوردن و خوابیدن و خشونت و ظلم و جنایت و جنگ و خونریزی هنر دیگری ندارند
مردان حتی قادر نیستند فرزند به دنیا اورده یا ان را بزرگ کنند
اگر به مردها اکتفا کنیم نسل بشر از روی زمین منقرض می شود
و این زنان هستند که نسل بشر را حفظ کرده و باعث بقای موجداتی مانند شما هستند
دنیا بدون مرد و تنها با یک بانک اسپرم بوسیله زنان به حیات انسانیش ادامه می دهد
در حالی که مردها هرگز قادر نیستند حیات دنیا را به تنهایی حفظ کنند
مردها حتی نمی توانند به تنهایی زندگی کرده و محتاج زنان هستند
حال قضاوت بفرمایید مرد برای دنیا مهم تر است یا زن ؟
با معذرت از بعضی اقایان مردان طفیلی زنان در اجتماع هستند
[=arial]با سلام
درسته که در قرآن کریم آیات فراوانی هست که مربوط به همان زمانیه که نازل شده اند و شان نزول خاص خود را دارند. اما اکثر این آیات در هر زمانی مصادیق خاص خود را پیدا میکنند.
بنابر این چه مربوط به آن زمان خاص باشند چه نباشند برای عالمیان تا قیام قیامت آمده است. اما در مورد برده داری حق با شماست. چون اسلام کاملا با برده داری مخالف هست و احکام مربوط به آن برای همان زمانیه که مرسوم بوده.
اسلام برای مبارزه با برده داری به مناسبتهای مختلف دستوربه آزاد کردن برده داده و در سیره ائمه معصومین علیهم السلام هم همین را میبینیم
از دیگر امتیازات زن بر مرد در انتقال نسل هست
انتقال نسل توسط فرزند دختر انقدر مهم است که خداوند نسل بهترین خلق خود را توسط یک دختر
منتقل کرده است
در حالی که خداوند اگر می دانست انتقال نسل از فرزند پسر بهتر است هرگز از دادن فرزند پسر
به پیامبر دریغ نمی کرد
بیشتر عقلای عالم و بزرگان دارای فرزند دختر هستند
و نسل انها توسط دخترانشون منتقل شده است
اگر دوست داشتید برایتان لیست می کنم
وگرنه خودتان زحمت بکشید و تحقیق کنید
و علم هم ثابت کردهاست انتقال نسل از طرف پسر زودتر باعث نابودی نسل می شود در حالی که انتقال نسل از طریق فرزند دختر بسیار با دوام تر است
علم چطور این رو ثابت کرده؟
شما که اینقدر به ما می گویید متعصب چرا خودتان تعصبات فمینیستی دارید؟
آیا همه مرد ها فقط خوردن و خوابیدن بلدند؟خداییش آره؟
خوب هر کسی را بهر کاری ساختند. زنان هم نمی توانند اسپرم تولید کنند چون اصلا نیازی نیست تولید کنند.
بر منکرش لعنت. همچنین اگر فقط به زن ها اکتفا کنیم.:ok:
بله .قبول دارم .به نظر من اگر خدا زنان را نمی آفرید مرد ها هنوز درون غار ها و بالای درخت ها زندگی می کردند(در صورت عدم انقراض نسل!).بالاخره خدا دیده مرد نیاز داره که بهش نعمت زن را عطا کرده دیگه.
تازه اگر مرد هم نبود نسل بشر منقرض می شد(بشر که فقط مرد نیست زن هم بشر است)
به جای خدا تصمیم نگیریم لطفا. خوب بدن مرد ها اسپرم تولید می کند و بدن زن ها هم تولید تخمک و تبدیل سلول تخم به فرزند را برعهده داره. مثل اینکه شما بگی : دنیا بدون زن ها و با یک بانک تخمک و دستگاه های لقاح مصنوعی و پرورش سلول تخم تا رسیدن آن به فرزند می توانست به حیاتش ادامه دهد البته به اضافه دستگاهی که به بچه ها شیر بدهد.(واسه خدا که آفریدن همه اینا مثل هم آسونه:ok:)
ببخشید این حرفو می زنم :اگر این بانک اسپرم بود و مردها نبودند زن در تولید مثل می شد مثل اسب و گاو ماده که از آنطرف دنیا در ظرفی برایش اسپرم می آورند و لقاح مصنوعی می کنند ، ایطوری که شخصیت زن بدتر تنزل پیدا می کرد و تحقیر می شد.:ok:
خداییش زن ها می توانند؟ یا حداقل می توانستند از اول خلقت تو اون همه خطرات سالم بمونن؟
بله چون از اول اینطوری تربیت شده اند و خود مادر هاشون که زن بودند اینطوری تربیتشون کردند.:Nishkhand:
وقتی شما به من گفتید که "آب" برای حیات ما مهمتر است یا "هوا" ؟؟ آنوقت من هم جواب سوال شما را می دهم.:khandeh!:
باید می نوشتید "با معذرت از آقایان ، بعضی از مردان طفیلی زنان در اجتماع هستند"
چون همه آقایان طفیلی نیستند و این حرف شما فقط از روی تعصب بیجا و الکی است.:ok:
___________________________________________________________________________________
ببین خواهر من هم چند وقتی بود که تعصب بیجا روی مرد بودن داشتم . مثلا می گفتم چرا اصلا زن ها باید اینقدر مهم باشند و دختر ها اینقدر باید مورد توجه در تربیت باشند؟ ولی وقتی معنی عشق را فهمیدم از آن طرز تفکرم پشیمان شدم.(البته منظورم این نیست که عاشق کسی شده باشم)
فهمیدم که این عشق میان زن و مرد در ازدواج موهبت خیلی بزرگی است که خداوند در فطرت و وجود هردوی آنها به ودیعه نهاده است.
اصلااگر زوجیت و زن و مرد بودن ، نبود این خلقت اینقدر شگفتی و جذابیت نداشت.
فرض کنید همه مرد باشند یا مثلا همه زن باشند .آنوقت آدم ها می شدند مثل یه مشت چوب کبریت که خاصیت همه شون مثل همه و هیچ کدوم تکمیل کننده دیگری نیست.
در حیوانات و گیاهان هم همینطور است.
فکر کنید اگر الان همه انسان های مونث از بین بروند در این صورت مرد ها برای ارضای میل جنسی خود فقط یا باید خودارضایی کنند یا با حیوانات وطی کنند یا لواط کنند(نعوذ بالله)
یا فکر کنید الان همه مذکر ها بمیرند ، شما مشکلتان این است که فکر می کنید زن ها میل جنسی ندارند .نخیر دارند و گاهی حتی قوی تر از مردان هم دارند.آنگاه ذر نبود جنس مذکر همه زن ها مجبورند به جماع با حیوانات یا خودارضایی یا به مساحقه روی بیاورند(نعوذ بالله)
اگر شما معنی عشق و نیاز به جنس مخالف را بدانید و با دل و جان درک کنید دیگر هرگز به سمت این افکار کشیده نمی شوید.الان واقعا به زندگی و ازدواج بعضی طلبه ها دقت کنید می بینید که در عین کمبود مالی و فشار اقتصادی هم زن از مرد راضی است و هم مرد از زن و حاضر نیستند یک روز دوری هم را تحمل کنند.تازه زن گاهی اوقات 9 تا بچه دارد و شوهرش طلبه است و پول زیادی ندارد ولی وقتی پای صحبتش می نشینی فقط از شوهرش تعریف می کند.
تنها تعریفی که برای این احساسات و رفتار ها داریم عشق است ،البته اگر بخواهیم مثل کامپیوتر و ربات فکر کنیم و همه اش دنبال محاسبه سود و زیان و ضرر باشیم ،هرگز انرا درک نخواهیم کرد .
شعری زیبا درباره مفهوم کلی عشق:
از شبنم عشق خاک آدم گل شد/صد فتنه و شور در جهان حاصل شد/سرنشتر عشق بر رگ روح زدند/یک قطره فروچکید و نامش دل شد.
سلام
در تحقیق بلند مدتی که بمدت شاید حدود صدسال در سوئد انجام دادند
خانوادهای دختر دارو پسر دارو به مدت چندین نسل مورد مطالعه قرار دادند
و مشاهده کردند خانوادهای پسر دار زودتر نسلشون منقرض میشه
تا خانواده های دختر
همچنین خانوادهای دختر دار افزایش نسلشون بیشتره از نظر تعداد
تا خانواده های پسر دار
سلام.
خواهرم، سرکار بی نظیر
در یک بحث علمی، انتظار نمیرود مطالبی از سنخ بعضی مناظرات تلویزیونی! بیان گردد.:ok:
اگر عقلانیت را به دو بُعد عملی و نظری تقسیم کنیم، نوع زن و نوع مرد در عقل عملی با هم یکسانند. و در عقل نظری به علت تفاوتهای فیزیولوژیکی ساختمان مغزشان (همانند تفاوتهای فیزیولوژیکی بقیه اعضاء)، توانائی نوع مرد از نوع زن بیشتر است. اما نه به آنگونه که به قول دوست خوبمان جناب سلمان 14، زنان نتوانند انتگرال حل کنند. نه به آن معنا که زنان نتوانند تحلیل سیاسی انجام دهند و ...
بلکه توانائی ایشان در این زمینههای نظری از مردان کمتر است.
اما با توجه به یکسان بودن توانائی عقل عملی در هر دو نوع زن و مرد، و با توجه به وجود احساسات و عواطف قوی در نوع زن، زنان به مراتب استعداد بیشتری برای دستیابی به کمال دارند. همین توانائی بالقوه بیشتر است که باعث میشود سن تکلیف ایشان کمتر از مردان باشد.
اگر مردی بزرگ باشد، قطعاً در دامان زنی بزرگ پرورش یافته. و اگر به معراج میرود نیز از همان دامان است.
زن و مرد نیازمند همند و در کنار هم میتوانند به کمال برسند و در تکمیل همدیگر مؤثر باشند. صرفاً در کنار هم.
[/HR]خواهر بزرگوار، از شما انتظار میرود خونسردی و حفظ آرامش و از شما انتظار میرود عدم تحقیر و توهین.
همانگونه که از برادران بزرگوار نیز انتظار میرود بنا به آموزههای دینی و اخلاقی، از تحقیر و توهین پرهیز کنند.
سلام و عرض ادب
جناب دکتر اینجا بحث از حالت علمی خارج شده و کار به مناظره و بعضا دعوا کشیده شده
در چنین حالتی نمیشه به بحث صرفا علمی ادامه داد
من به تفتوتهای مغز زنان و مردان واقفم و هرکدام تواناییهای خاص خودشان را دارند چون هرکدام برای
کاری افریده شده اند
اما اینکه اقای سلمان می گوید زنان نمی توانند انتگ
رال حل کنند یا تحلیل سیاسی بدون اساس است الان ما بسیاری اساتید ریاضی زن در دانشگاها داریم
و تحلیل گران سیاسی زیادی از زنان هستند
خود من سخت ترین انتگرالها را حل می کنم و در بحث سیاسی و تحلیل هماورد می طلبم
ببخشید تعریف از خودم کردم بعضی وقتا لازمه
بزرگوار من من طبق اطلاعات که از منابع معتبر دارم فکر می کنم توانایی زنان در علوم حفظی مثل یادگیری زبان
از مردان بیشتر است
مضاف بر اینکه زنان تواناییهای خاص مغزی دارند که مردان ندارند مثلا زنان در ان واحد قادر به انجام چندین کار با هم هستند ولی مردان فقط در ان واحد می توانند یک کار انجام دهند
زاویه دید زنان به اطراف خیلی بیشتر از زاویه دید مردان است
و خلاصه یک چنین تفاوتهایی وجود دارد
بله دقیقا با این سخنانتون موافقم و زن هم با همراهی یک مرد بزرگ می تواند مراتب کمال و ترقی را طی کند
بزرگ
وار تحقیر و توهین را انها شروع کردند و من فقط در صدد دفاع از شخصیت زن بودم و خدای نخواسته قصد توهین نداشتم
ولی باز هم با توجه به توصیه شما حتما دقت لازم را به عمل می اورم
با تشکر
من تعصبات فمینیستی ندارم شما مردها هروقت ما می خوایم از حقمون دفاع کنیم سریع انگ فمینیست می زنید تا به ظلم و ستم خود به زنان ادامه دهید
البته شماع اطلاع ندارید که هنوز هیچ دستگاه
مصنوعی برای پرورش بچه ساخته نشده و این مورد انحصارا فقط متعلق به زنهاست
پس با یک بانک تخمک هیچ بچه ای بدنیا نخواهد امد
ولی با یک بانک اسپرم دیگه دنیا نیازی به مرد نداره
علاوه بر اینکه در غیاب مردها زنها ممکنه شروع به بکر زایی کنند
بفیه مطالبتون رو بعدا جواب می دم الان دیگه فرصت ندارم
سلام.
خواهرم، سرکار بی نظیر
معذرت میخواهم چون من نقل قول جناب سلمان14 را بد بیان نمودم. ایشان فرموده بودند: این بدان معنا نیست که زنان نتوانند انتگرال حل کنند. (یعنی اینکه میتوانند)
حرفتان صحیح است. اما این چند وجهی بودن به این معناست که میزان تمرکز زنان روی هر آیتم کمی کاهش مییابد.
مردان چون در آن واحد قادر به انجام چند کار نیستند، بنابراین روی یک آیتم تمرکز بیشتری کسب میکنند. و به همین خاطر در تحلیلهای نظری به علت تمرکز بیشتر روی موضوع، توانائی بیشتری دارند.
درآیه ای که ذکر کردم نیامده زنان در دوستی و مهربانی دارای احساسات هستند بلکه گفته است زنان در سخن گفتن و عمل کردن احساسی برخورد میکنند.
از نظر روانشانسی هم در پستهای گذشته نوشته بودم که حتی روانشناسان هم این امر را تایید کردند( چه اسلامی چه غیر اسلامی)
هرچند بحث با شما فایده ای ندارد زیرا قرآن را ناقص میدانید.
_______________________________________________________
سوال زنان به تنهایی بچه دار میشوند؟ یا به کمک مردان؟
بنده خیلی ها را میشناسم که یک مرد به تنهایی فرزندان خود را بزرگ کرده.و هیچ کدام از فرزندانش به خطا هم نرفتند.
در سال 2009 در آمریکا 3 مرد وضع حمل کردند.
دیگر نیازی هم به زنان نیست برای تولید مثل زیرا با اسپرم میتوانند در دستگاههای مخصوص تولید مثل کنند.(البته در سال 2015 این دستگاه تکمیل میشود)
___________________________
بنده خودم 1 سال به تنهایی زندگی کردم و نه مشکل غذا داشتم و نه مشکلات دیگر.
حافظ امنیت کشور با مردان است نه زنان.
چرا شما زنان مانند مردان در بازارهای ناصر خسرو کارگری نمیکنید؟
چرا شما زنان به سربازی نمیروید؟
سرکار علیه بجای این بحثهای بی فایده درست بحث کنید اگر قرار باشد اینگونه بحث شود قطعا به نفع شما نیست.
با وجود همه تفاوت های زن و مرد که حکمتش رو خدا بهتر میدونه
در عین حال باارزش ترین انسان ها نزد خداوند طبق آیه 13 حجرات باتقواترین ان هاست که مهم اینه
« يَأَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَكُم مِّن ذَكَرٍ وَأُنثَى وَجَعَلْنَكُمْ شُعُوباً وَقَبَآئِلَ لِتَعَارَفُواْ إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِندَ اللَّهِ أَتْقَكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ» (13)
اى مردم! ما شما را از مرد و زن آفريديم و شما را تيره ها و قبيله ها قرار داديم تا يكديگر را بشناسيد، همانا گرامیترين شما نزد خدا، با تقواترين شماست، البتّه خدا داناى خبير است.
البته با کمک مرد.
درضمن نمیدونم چرا خود شما زنان اصرار دارید که بگویید و به ما بفهمانید که فقط یک دستگاه جوجه کشی بحساب میایید.نه بیشتر.
تاجای که میدانم تمام امامان را با نام پدرشان صدا میکنند.
ساداتی بچه سیدها از پدراشون میرسه نه مادراشون.درضمن پیغمبر صاحب فرزند پسر شده بودند اما زمانی که امام حسین (ع) در بستر بیماری بودند و فرزند پسر پیغمبر هم مریض بودند جبریل خطاب به پیغمبر گفت. یکی از آن دو تن را انتخاب کن تا زنده بماند و پیغمبر از فرزند خودش گذشت بخاطر کودک فرزندش.
این عمل را اکثر پدران انجام میدهند.تا فرزندشان خوشحال شود.
این امر صرفا یک امر اتفاقی است.
مگر علما خودشان از خداوند خواستند که چه فرزندی به آنها بدهد؟
لطفا بجای مغلطه درست بحث کنید.
البته علم پزشکی گفته است از سال 2015 انتقال نسل از مردان بدون مشکلی انجام میشود.
و تا آن زمان دستگاه رحم کامل میشود. و با دستگاه همه چیز درست میشود.
یا در سال 2017 که شبیه سازی انسان کامل میشود.
اولا زنی که در حال صحبت با تلفن است دیگر در حال آشپزی نیست.
زنی که در حال خواندن روزنامه است نمیتواند با تلفن صحبت کند.
حال چه برسد تلوزیون را نگاه کند ، روزنامه بخواند ، آشپزی کند ، با تلفن صحبت کند و از بچه نگهداری کند.( انجام همزمان این کارها حتی در رویای خانمها امکان پذیر نیست)
اما میتوان گفت یک زن در حال تماشای تلوزیون آشپزی کند و از بچه نگهداری کند.
هر انسان یک (آی کیو) دارد و یک (ای کیو)
کسی که ای کیوی بالای داشته باشد میتواند در عین حال چند کار ار با هم انجام دهد و ربطی به زن و مرد بودن ندارد.
بنده خودم درحال تماشای تلوزیون شطرنج بازی میکنم و به سوال کسی که از من سوالی بپرسد هم جواب میدهم.
درضمن شما گفته اید همزمان انجام دادن چند کار توسط زن باعث فراموشی او میشود.اگر انیشتن فراموش میکرد صبحانه خورد یا نخورد بابت این بود که همزمان 10 موضوع را باهم برسی میکرد.
با سلام
جستجو در اينكه مرد شايستگي هاي بيشتري دارد و يا زن لياقتش بالاتر است پبدا كردن تاريخچه است مرغ و تخم مرغ است
مثه اينكه برتري انگشتان دست را به مچ دست بيان كنيم
به قول شاعر
زن و مرد از ازل با هم قرين شد يكي انگشتر و آن يك نگين شد
به نظر من اينكه اختيار زن به دست مرد است بازي با كلمات است و در زندگي روزمره اين امر زياد صدق نمي كند از لحاظ ديني هم چون زنها بيشتر اسير احساسات هستند كه اين هم خود نوعي برتري نسبت به آقايان است بعضي وقتا اجازه هست آقايون ي تصميمي بگيرند و كمك فكري بدن
این مسئله ی مورد بحث این تاپیک نیست و گرنه در مورد تحقیقات علمی انجام شده توضیح میدادم.البته یادمه یه کاربر دیگه در مورد تحقیقات انجام شده درباره هوش زنان گفت ولی قبول نکردین.حالا اصلا مسئله این نیست. حداقل چیزی که میشه در این مورد گفت احکام اسلام است که قاعدتا باید با نیازهای افراد متناسب باشد غیر این است؟همین که در اسلام حدود بسیار متفاوت حجاب برای زن و مرد نشان دهنده ی این مسئله است و البته احکام بسیار دیگه مثل صیغه و...
[SPOILER]
حدیثی هم که اشاره کردین منظور لذت رابطه است.یعنی قدرت تحریک پذیری در مردان و نیازشون برای داشتن رابطه بسیار بسیار بیشتر از زنان است.در حالی که این در زنها بسیار پایین تره. اما وقتی یک زن وارد رابطه میشود 10 برابر مرد لذت میبرد....
[/SPOILER]
[="Indigo"] hoorshid;395330 نوشت:
چهل تن از زنان عرب نزد علی (ع) از شهوت مرد سوال کردند ، جواب گرفتند که از ده قسمت - 9 قسم برای زن و 1 قسم برای مرد میباشد . گفتند پس چگونه است که با این حساب دستور وارونه آمده؟! امام علی (ع) رو به زنان کرد و به ایشان دستور داد که هریک از زنان کاسه ای آب بیاورند و آوردند و دستور داد که همه آبها را در داخل یک ظرف بریزند و ریختند و سپس دستور داد که هر یک آبی را که در داخل ظرف ریختند بردارند و زنان همگی گفتند که این مویثر نشود و امام علی فرمودند که حکم سوال شما در همین است .
جواب سوال شما هم در همین مثال است
البته من زیاد در این مورد که ربطی به تاپیک ندارد قصد بحث ندارم اما شهوت تنها مربوط به رابطه جنسی نیست (اگر هم بپذیرم که شهوت در این مورد خاص در مردان بیشتر است) می توان گفت مجموع شهوات که فقط شامل این مورد خاص نمی شود اگر دلیلی بر بیشتر بودن مجموع در مورد زنان نباشد در مورد مردان به طریق اولی نیست (زُيِّنَ لِلنَّاسِ حُبُّ الشَّهَوَاتِ مِنَ النِّسَاءِ وَالْبَنِينَ وَالْقَنَاطِيرِ الْمُقَنطَرَةِ مِنَ الذَّهَبِ وَالْفِضَّةِ وَالْخَيْلِ الْمُسَوَّمَةِ وَالْأَنْعَامِ وَالْحَرْثِ ذَٰلِكَ مَتَاعُ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَاللَّهُ عِندَهُ حُسْنُ الْمَآبِ )[/]
در صورت امکان لینک این تحقیق رو ارسال کنید.
دقت کرده بودید در قسمت نمایش متن پست قبل توضیح داده بودم این حدیث رو که منظورش چیست...
این یک مسئله ی کاملا واضح ست.که هم خود انسانها میفهمن (و از رفتارهای اجتماعی و شیوه ی ازدواج و...معلوم است) و هم در کتب روانشناسیی که درباره تفاوت زن و مرد نوشته شده این مسائل رو توضیح دادند...نمیخواهید قبول نکنید.اصراری ندارم.
در ضمن این مورد که حضرت امیر توضیح دادند مربوط به احکام ازدواج است نه حجاب!!!یعنی ممنوعیت تعدد زوجات برای زنان.که واضح است متناسب با فهم مخاطب حضرت توضیح دادند چون این دلیل با امکانات امروز اعتباری ندارد
با این وصف برای حجاب و حدود بسیار بیشتری که برای زنان هست هیچ توجیهی نیست.یا موارد دیگه مثلا کجا دیدید به زنی توصیه کنند روی صندلیی که یک مرد تازه بلند شده نشیند؟!ولی به مردان در حدیث این توصیه شده یا ...
سلام خدمت شما
در ادامه سخنانتان اضافه کنم این توانایی برای انجام چند کار در زنان تمرکز روی کار را کمتر می کند و چون تمرکز کمتر می شود ممکن است فراموشی بیشتر شود
و برای همین قران فرموده است دوشاهد زن که اگر یکی فراموش کرد دیگری بیادش بیاورد
با تشکر از شما
بحث با شما که اصلا فایده ندارد چون شما علم را که قبول ندارید هیچ منطقی هم بحث نمی کنید
من به شما بطور علمی و دقیق ثابت کردم که علت دو شاهد زن در مقابل یک شاهد مرد چیست ؟
اگر واقعا اهل بحث علمی و منطقی هستید و قصد جدل ندارید
لطفا و خواهشا به همین مورد که من از نظر علمی ثابت کردم دقت فرمایید
و جواب همین یک مورد را بدهید
الان حضور ذهن ندارم ولی می گردم به محض اینکه لینک و منبعشو پیدا کردم اطلاع می دم
البته این مردان زنانی بودن که تغییر جنسیت داده بودند لطفا مطالب را کامل بگویید
نه اینکه با حذف و سانسور قسمت مهم ان
خبر را به نفع خودتان مصادره کنید
شما اگر مسول پخش اخبار بودید سانسور گر خوبی بودید
شنیدین می گن گربه دستش به گوشت نمی رسه می گه بو می ده
حالا هم که شما مردان قادر به بارداری نیستین می گین دستگاه جوجه کشی
اما از نظر من تولد و جان بخشی به یک انسان بزرگترین و با ارزشترین و مهمترین کاری هست
که فقط از عهده زن بر می اید افرینش و پرورش یک انسان :Kaf:
ارث چه ارتباطی به اسم دارد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
شما هم از علم روز دنیا کمترین بهره ای ندارید
و دین داری و سر رشتتون در قران طوطی واری و نه علمی و منطقی است
سلام.
البته استدلالی که آوردید غریب به نظر می رسد. این که عده ای بر عده دیگری از انسان ها فضیلت دارند با «لا یکلف الله نفساً الا ما آتها» منافاتی ندارد و بلکه مکمل یکدیگرند. بعد مگر کسی گفته است که زنان هیچ عقل و توانایی تشخیصی ندارند که شما می فرمایید باید در ارتکاب گناهان معذور باشند؟!!
لذا فرمایش شما پاسخی به سؤال حقیر نبود بلکه تکمله ای برای آن بود.
موفق باشید. :Hedye:
با سلام و تشکر از توضیحات دقیق شما.
بعد از بحثی که با سرکار هدی در این زمینه داشتیم این پاسخ منطقی ترین توضیحی بود که در مورد معنای این آیه و مرجع ضمایر در آن دیدم.
موفق باشید. :Gol:
با سلام.
البته شاید نتوان گفت «کل متون دینی» چون برای تعمیم دادن آن باید شواهد بیشتری داشته باشیم. اما در این مورد یا نتیجه گیری تحقیقات علمی اشتباه بوده است یا این که باید آیات قرآن را محدود به زمان و مکان بدانیم (یعنی برتری بیان شده در آیات و روایات را مختص زنان و مردان صدر اسلام بدانیم).
با تشکر.