عالم مجازی هم محضر خداست+عکس : پاک ماندن در فضای مجازی
تبهای اولیه
احسنت
دقیقا" به موضوع قشنگی اشاره کردید
موضوعی که نادیده گرفته میشه...به همدیگه میگن داداش و آبجی !!!
حضور در فضای مجازی یک خلوتی برای آدم درست میکند که می ماند، یک مانیتور و شهرفرنگ اینترنت و یک کاربر تنها و خفا و صفا و ...
بکش ترمز دستی را؛
هیچ خلوتی خالی از خدا و نظارتش نیست...
حالا گیریم رفیق ناباب و ذغال خوب هم مهیا بود، پس حیای من و تو کجاست؟
قابلیت(Close) ضربدر ساخته شده برای همین مواقع ...
بعضی از سایت ها و لینک ها و گروه ها، دیدن و نگاه کردنشان هم گناه دارد، بالذت و بی لذت هم ندارد...
بگو روشنفکری رو بی خیال و انگشتت را بگذار رو کلید چپ موس و برنامه را ببند ؛
بگذار خدا بداند استفاده از این انگشت را خوب بلدی ...
بنده در همین سایتی که ایشون به خوبی ان را توصیف کردند پستی به این خوبی ندیدم.عالی است.
واقعا حیا کمیاب شده.ادم سالم کم شده.همیشه مطالعه علمی داریم ولی نمی فهمیم که اول باید اخلاق را درست کرد تقوا داشت تذهیب نفس را شروع کرد.مثل کبک سرشمان را کردیم زیر برف به هیچ عنوان هم سر را بلند نمی کنیم از ظلالت بیرون نمی اییم که نمی اییم.انقدر چرا جهل مرکب زیاد شده.انقدر چرا ظاهر خوب باطن بد زیاد شده.چرا؟چرا؟خوارج هم خیلی نماز می خوندند دعا می خوندند خیلی مقدس بودند .ولی کارشان به کجا کشید اینا همه برای این است که به ظاهر دل بستند از باطن قافل شدند ولی ما چرا وقتی می اییم ان ها را بد می دانیم چرا کاری نمی کنیم مثل انها نباشیم.عزیزاان به جایه اینکه صبح تا شب بشینین پشت کامپیوتر یا کتاب های زیادی بخونید که نفعی برای شما ندارد و خودتان را خسته کنید اخر هم به جایی نرسید بیایید با تذهیب اخلاق خودتان را سعادت مند کنید لذت می خواهید تذهیب نفس کنید احترام می خواهید ادب می خواهید تذهیب نفس کنید دنیا و اخرت می خواهید تذهیب نفس کنید.از شما خواهش می کنم یک کتاب خلاق خوب(مثل معراج السعاده)بگیرید با ان شروع به تذهیب اخلاق کنید اگر پشیمان شدید روزی هزار بار مرا لعن کنید.
تذهیب نفس تذهیب نفس تذهیب نفس
“علم به کثرت تعلم نیست، تنها نوری است که خداوند در قلب کسی که می خواهد او را هدایت کند می تاباند”.[۱]
[۱]. علامه مجلسی، بحارالأنوار، ج ۶۷، ص۱۴۰، باب ۵۲، الیقین و الصبر على الشدائد، مؤسسة الوفاء بیروت، ۱۴۰۴ ق.
آنکه می گفت از لغو بپرهیزید که نشانه آنانکه مرا دوست دارند و من نیز آنان را دوست دارم آنست که از لغو دوری می کنند چنانچه نشانه بهشت من آنست که از لغو در آن خبری نیست ، پرهیز از لغو را همیشه و همه جا دوست داشت . او لغو را بیهودگی و دوری از یاد الهی می دانست و می دانست که ما در دنیای مجازی پنداشته شده مان چقدر با لغو و بیهودگی دست و پنجه نرم می کنیم و چقدر حرف بیهوده و لغو می زنیم و چقدر حرف بیهوده و لغو می شنویم و چقدر بیهوده و لغو می بینیم و چقدر لغو و بیهوده نفس می کشیم.
" آنکه گفت از گناه بپرهیزید می گفت از همه گناهان بپرهیزید . او گناه را فقط در تماشای صحنه ای شهوت آلود خلاصه نکرده بود . او غیبت کردن و غیبت شنیدن را گناهی عظیم و نابخشودنی می دانست . و میدانست که در دنیایی که ما مجازی اش خوانده ایم چقدر غیبت بر زبان آورده میشود و چقدر غیبت شنیده میشود . او آبروی انسان ها را ناموس خود میدانست و میدانست که در دنیای مجازی ما چقدر به ناموس الهی تعرض خواهد شد . او بر زبان آوردن و نشر آنچه نمیدانیم را گناه میدانست و میدانست در دنیای مجازی پنداشته ما چه حرفها که ما میان هزاران و بیشتر نفر اشاعه میدهیم بی آنکه از راست و دروغش پرس و جو کرده باشیم .
آنکه خود را ستار میدانست و پرده برداشتن از لغزش های دیگران را تعرض به ستاریت و پرده پوشی خودش میدانست ، میدانست که در دنیای مجازی ما چه آبروهای عزیزی که بر زمین ریخته خواهد شد و چه حریم های محترمی که شکسته خواهد شد و چه خبط هایی که میبایست نادیده گرفته میشدند اما در دنیای مجازی ما جار زده میشدند و چه کوس های رسوایی کسان که فریاد برداشته میشدند . آنکه گفت همدیگر را به تقوای الهی فرا بخوانید میدانست که روزگاری در دنیای مجازی ما دعوت به گناه یک فضیلت پنداشته می شود.
آنکه گفت مباد که گناه در نظرتان کوچک جلوه کند دلش برای دنیایی میتپید که گناهان در آن کوچک جلوه میکردند و ما به بهانه مجازی بودنش انبوه گناهانی که با آنها دست و پنجه نرم میکردیم را به هیچ میگرفتیم . و آنکه گفت مبادا گناه برایتان عادی جلوه کند دلش برای روزگاری میتپید که دل ما برای دوری از گناه نمیتپید . او ساحتی را میدید که ما از شدت رواج و معمولی بودن گناه از اساس در گناه بودن گناه شک کنیم و به آن خو بگیریم و عادت کنیم.
آنکه گفت عالم محضر خداست با عینک های ما عالم را تکه تکه نکرده بود . او همآنکه گفت تقوا ، تقوا را برای همیشه و همه جا میخواست و انکه گفت نفس، نفس را در همه جا میگفت و آنکه از خطر شیطان گفت از خطر شیطان در همه جا گفت . همه جا بی آنکه لحنش در گذر از دنیای حقیقی - به قول ما - به سوی دنیای مجازی - به قول ما - تغییر کرده باشد . گفت اتقوا الله و رعایت تقوای الهی را در مجاز پنداری های ما هم میخواست . گفت مراقب هوای نفس باشید که ان النفس لاماره بالسو و دلش میخواست در آوردگاه ساحت های نو نیز تازیانه تقوا بر گرده نفس رام نشده نشسته باشد و مهارش در دست گرفته شده باشد . آنکه گفت گناه ، همه گناهان را میگفت . اگر دروغ را گناه میدانست فرقی میان دنیای حقیقی و مجازی نمیگذاشت ، اگر تهمت زدن و تهمت شنیدن را حرام خوانده بود فرقی میان حقیقی و مجازی اش نگذاشته بود . اگر از تیرهای شیطان ما را بر حذر میداشت نگران چشم هایی که در مقابل دنیای مجازی پنداشته در تیررس کمان داران شیطان قرار داشتند هم بود . او فریب واژه ها و سایه ها را نخورده بود .ه همه همه عالم را میگفت . آفاق و انفسش را . ازل و ابدش را . زمین و آسمانش را . غیب و شهادتش را . پنهان و پیدایش را . ما تبدون و ما تکتمون " و آنچه ما حقیقی نامش میدهیم و آنچه مجازی صدایش میکنیم را . و همو که گفت در محضر خدا معصیت نکنید منظورش این بود که در محضر خدا معصیت نکنی
آنکه گفت حقیقت و مجاز ، حقیقت دیگری جز آنچه ما میپنداریم را قصد کرده بود و مجاز دیگری غیر آنچه ما مجاز میپنداریم . حقیقتِ حقیقت از نگاه او آن یکی بود که یکی بود و هیچ نبود جز او ، وحده لا اله الا هو . جز وجه ذوالجلال او بود که نبود و مجاز بود . بعدها بود که مجازی ها برای خود حقیقتی قائل شدند . دنیایشان را جدی گرفتند و همان دنیای مجازی را به حقیقی و مجازی تقسیم کردند . خورشید را به فراموشی سپردند و برای سایه ها اصالت قائل شدند و ما فریب واژه ها و سایه ها را خوردیم . دنیای حقیقی دنیای خورشید او بود و دنیای مجازی عالم سایه های وهم آلود ما . آنکه میگفت از کویر مجاز به خنکای حقیقت کوچ کنید از هجرت الی الله میگفت که انی مهاجر الی ربی انه هو العزیز الحکیم
" آنکه گفت تقوا ، تقوا را برای همیشه و همه جا میخواست و انکه گفت نفس، نفس را در همه جا میگفت و آنکه از خطر شیطان گفت از خطر شیطان در همه جا گفت . همه جا بی آنکه لحنش در گذر از دنیای حقیقی - به قول ما - به سوی دنیای مجازی - به قول ما - تغییر کرده باشد . گفت اتقوا الله و رعایت تقوای الهی را در مجاز پنداری های ما هم میخواست . گفت مراقب هوای نفس باشید که " ان النفس لاماره بالسو " و دلش میخواست در آوردگاه ساحت های نو نیز تازیانه تقوا بر گرده نفس رام نشده نشسته باشد و مهارش در دست گرفته شده باشد . آنکه گفت گناه ، همه گناهان را میگفت . اگر دروغ را گناه میدانست فرقی میان دنیای حقیقی و مجازی نمیگذاشت ، اگر تهمت زدن و تهمت شنیدن را حرام خوانده بود فرقی میان حقیقی و مجازی اش نگذاشته بود . اگر از تیرهای شیطان ما را بر حذر میداشت نگران چشم هایی که در مقابل دنیای مجازی پنداشته در تیررس کمان داران شیطان قرار داشتند هم بود . او فریب واژه ها و سایه ها را نخورده بود . *"
یه لحظه یاد خواب برادرم افتادم.
برادرم تو خواب پدر بزرگم که پارسال فوت کرده رو دیده بود میگه گفتش می خوای عروسی کنی گفتم شما از کجا فهمیدی پدر بزرگم گفته از اینجا میگه رفتیم تو یه اتاق اونجا یه صفحه بود تو دیوار که این دونیا رو نشون میداد میگفت شما نمیدونید ولی همه چی اینجا نشون داده میشه ما از اینجا میبینم .
[FONT=arial]بطور کلی سه مدل گوشی بیشتر نداریم :[FONT=arial]۱- گوشی که خالی از عکس ، کلیپ و اس ام اس های مبتذل است ( گوشی مومن)[FONT=arial]۲- گوشی که پر از عکس و کلیپ و اس ام اس مبتذل است . ( گوشی کافر)[FONT=arial]۳- گوشی که هم عکس ، فیلم و اس ام اس مبتذل دارد و هم مداحی و قرآن و …[FONT=arial] ( گوشی منافق)[FONT=arial]گوشی مومن که موجب هدایتش میشه یا حد اقل موجب گمراهیش نمیشه[FONT=arial]گوشی کافر اون رو به گراهی و ظلالت میکشونه و آخرتش رو تباه میکنه[FONT=arial]گوشی منافق در دنیا و اخرت صاحبش را خار و ذلیل میکنه و موجب[FONT=arial]جاودانی اون در عذاب میشه .[FONT=arial] نکته جالب : این که گوشی منافق که هم عکس ، فیلم و اس ام اس مبتذل دارد[FONT=arial]و هم مداحی و قرآن و...وضعش از کافر بدتر است چون در سوره بقره[FONT=arial]وقتی خداوند شروع به تعریف کافر و منافق میکنه[FONT=arial]دو آیه در تعریف و نکوهش کافر اومده (آیات ۶ و ۷) ولی در تعریف و نکوهش منافق که بعد از[FONT=arial]همین آیات است بیش از ۱۰ آیه (آیات ۸ تا ۲۰) و یا به این دلیل که کافر یک رو هست و میگه[FONT=arial] با خدا کاری نداریم و بردگی شیطان رو به بندگی خدا ترجیح میدیم[FONT=arial]ولی منافق به مومن میگه با شما هستم و به کافر هم میگه با شما هستم .[FONT=arial]فرض کنید به محضر امام زمان(عج)، – همانی که منتظر ظهورش هستید[FONT=arial]رسیدهاید و امام قصد بررسی گوشی موبایل شما را دارند.[FONT=arial]آیا به راحتی و بدون دلهره گوشی موبایل را تقدیم ایشان میکنید؟[FONT=arial]و یا با ترس و دلهره که نکند امام آن فیلم غیراخلاقی را ببیند، نکند آن عکس را ببیند،[FONT=arial]ویا آن متن نادرست پیامک را بخواند و هزار نکند دیگر …، گوشی را به امام میدهید؟![FONT=arial]لازم به ذکر است که گرچه امام زمان(عج) به طور مستقیم گوشی ما را بررسی نمیکنند[FONT=arial]اما یقینا از محتویات گوشی، وبلاگ و ایمیل ما مطلع هستند.[FONT=arial]آیا از این موضوع شرمنده میشویم[FONT=arial]و یا سربلند و مورد رضایت اماممان هستیم؟[FONT=arial]پس بیاییـــــــــــــــم تادیــــــر نشده[FONT=arial]وضوی دیجیتـــــــــــــــالی بگیریم
[FONT=arial]بِســــــمِ الله الـــرّحمــــنِ الـــرّحـــیمِ و از گام هـای شیــطـان پیــروی نـکنیــد ... امـان از همـه ایـن لـحظه هـا که جـای پـای مـان را نگاه نمی کنیم
وَلاَ تَــتَّــبِعُـــواْ خُـطُــوَاتِـــ الـشَّــیْطَـــانِ
بقــــره 208
تـا وقتـی کـه شایـد خیـلی دیــر بـاشـد ./.
درسته
ولی به نظرتون خداوند میتونه در یک حالت شبیه به قیامت
فیلم و کتاب زندگی هر شخصی رو بوسیله فرشتگان چیره بر فضای سایبر و سیلیکون, قیامت رو بر پا کنه؟
[FONT=arial]خدایا [FONT=arial]بر فراز دلم و انگشتانِ دستم ، [FONT=arial] خودت منطقه پرواز ممنوع اعلام کن! [FONT=arial]خدایاااااااااااخودت خیلی مواظبم بااااااش [FONT=arial]من...میترسم خداااااا
[FONT=arial]خدايا خودت مواظبِ حرکاتِ انگشتانِ دستم باش ...
[FONT=arial]
خدایا خودت مواظب توبه ام باش ...
[FONT=arial]خدایا خودت به انگشتانم بیاموز که ...
[FONT=arial]روشن ترین ثانیه ها را رقم زنند ...
[FONT=arial]اسمش فضای مجازیســــــــــــــــت [FONT=arial]اما بسیاری سیرت های واقعی شان را اینجا نشان میدهند[FONT=arial]فقط اینجا... [FONT=arial]اينجا فضاي مجازيست![FONT=arial]جايي كه كمبود هاي زندگي بي هزينه جبران ميشود![FONT=arial] اينجا مهندس شدن؛پولدار شدن؛ خوشتيپي و زيبايي به راحتي دست يافتني ست! اينجا جايي ست كه[FONT=arial] شاهزاده سوار بر اسب دخترا[FONT=arial]ن شدن آسان! و[FONT=arial] پري روياهاي پسران[FONT=arial] راحت است! [FONT=arial]اينجا بازار فروش آدم هاي ايده ال است![FONT=arial]اينجا همه روشنفكر هستن و از نيچه و فوكو جمله ميگـــــــن! كافي ست كمي [FONT=arial]دورووووووووووووووغ [FONT=arial]بلد باشي! [FONT=arial]و ايمان و انسانيت رو قرباني كني!
[FONT=arial]
یعنی صورت ها را نمیتوان اینجا دید
[FONT=arial]
[FONT=arial]
اينجـــــــا بي هزينه ميتوان بهترين بود!
چند وعده با خدا،در روز،صحبت میکنی؟ پیشگاهِ خالق،احساس حقارت میکنی؟ روزوشب ذکرت شده مهدی بیا مهدی بیا با ریا بر اهل دل عرض ارادت میکنی تا به خلوت میرسی دل می دهی برمعصیت عاقبت جانانه از شیطان اطاعت میکنی!! میگریزی از حشیش و شیشه،کُلاً اعتیاد از همین ها بَد،تو بر اینترنت عادت میکنی گفتگویت باز میباشد به روی دیگران گاه با نامَحرم ومَحرم که خلوت میکنی حرفهایت هست آیا در خور شخصیتت؟ یا به هنگام نوشتن گو که دِقّت میکنی؟ یک سوال منطقی دارم جوابم را بده با امام عصر خود اینگونه هم چت میکنی؟ بهلول حبیبی زنجانی
[CENTER]بسم الله الله موبایل آیفون یا بلک بری ندارد ، اما او مخاطب مورد علاقه من است. الله فیس بوک ندارد ، اما او بهترین دوست من است. الله توییتر ندارد ، اما من به دنبال او هستم. و الله اینترنت ندارد ، اما من به او متصل هستم. الله بزرگتر است! نه دیگران!
بنام خدا آنکه گفت حقیقت و مجاز ، حقیقت دیگری جز آنچه ما میپنداریم را قصد کرده بود و مجاز دیگری غیر آنچه دنیای مجازی و غیر مجازی نداریم همه یک دنیاست
ما مجاز میپنداریم . حقیقتِ حقیقت از نگاه او آن یکی بود که یکی بود و هیچ نبود جز او ، وحده لا اله الا هو .
جز وجه ذوالجلال او بود که نبود و مجاز بود . بعدها بود که مجازی ها برای خود حقیقتی قائل شدند . دنیایشان را جدی گرفتند و همان دنیای مجازی را به حقیقی و مجازی تقسیم کردند . خورشید را به فراموشی سپردند و برای سایه ها اصالت قائل شدند و ما فریب واژه ها و سایه ها را خوردیم . دنیای حقیقی دنیای خورشید او بود و دنیای مجازی عالم سایه های وهم آلود ما . آنکه میگفت از کویر مجاز به خنکای حقیقت کوچ کنید از هجرت الی الله میگفت که انی مهاجر الی ربی انه هو العزیز الحکیم
آنکه گفت عالم محضر خداست با عینک های ما عالم را تکه تکه نکرده بود .
او همآنکه گفت تقوا ، تقوا را برای همیشه و همه جا میخواست و انکه گفت نفس، نفس را در همه جا میگفت
و آنکه از خطر شیطان گفت از خطر شیطان در همه جا گفت . همه جا بی آنکه لحنش
در گذر از دنیای حقیقی - به قول ما - به سوی دنیای مجازی - به قول ما - تغییر کرده باشد .
گفت اتقوا الله و رعایت تقوای الهی را در مجاز پنداری های ما هم میخواست . گفت مراقب هوای نفس باشید
که ان النفس لاماره بالسو و دلش میخواست در آوردگاه ساحت های نو
نیز تازیانه تقوا بر گرده نفس رام نشده نشسته باشد و مهارش در دست گرفته شده باشد . آنکه گفت گناه ، همه گناهان را میگفت .
اگر دروغ را گناه میدانست فرقی میان دنیای حقیقی و مجازی نمیگذاشت ، اگر تهمت زدن
و تهمت شنیدن را حرام خوانده بود فرقی میان حقیقی و مجازی اش نگذاشته بود . اگر از تیرهای شیطان ما را بر حذر میداشت
نگران چشم هایی که در مقابل دنیای مجازی پنداشته در تیررس کمان داران شیطان قرار داشتند هم بود .
او فریب واژه ها و سایه ها را نخورده بود .ه همه همه عالم را میگفت . آفاق و انفسش را . ازل و ابدش را . زمین و آسمانش را .
غیب و شهادتش را . پنهان و پیدایش را . ما تبدون و ما تکتمون " و آنچه ما حقیقی
نامش میدهیم و آنچه مجازی صدایش میکنیم را . و همو که گفت در محضر خدا معصیت نکنید منظورش این بود که در محضر خدا معصیت نکنی
شیطان در محیط مجازی هم بعد از یک دختر و یک پسر نفر سوم
میشود!
****
فرقی
نمی کند در فضای حقیقی باشد یا مجازی، پیامک باشد یا کامنت، کلامی باشد یا نوشتاری،
تلفنی باشد یا حضوری؛ این را قبل از آنکه ادب سخن بر ما دیکته کند، تقوا حکم می کند
که ارتباط با نامحرمت را به حداقل برسانی و یک فرد مذهبی وقتی روی سخنش با جنس
مخالف است باید بداند که فعل ها را همیشه جمع ببندد. و همیشه خدا یادش باشد که
شیطان برای اضافه شدن به گفتگوهای دو نفره، نیازی به دعوتنامه ندارد!(نه در دنیای
حقیقی نه دنیای مجازی…)
دنیاست،
مجازی بودنش فریبت ندهد!
یادمان نرود عالم مجازی هم محضر خداست چقدر زیبا فرمود امام خمینی(ره) عالم محضر خداست در محضر خدا معصیت نکنید...
دنیای مجازی مهمتر از دنیای واقعی هست .. حضرت لقمان : پسرم هنگامی که اراده ی گناه کردی!! به جایی برو که خدا تو را نبیند .... "الاخلاق ص۱۹"
[FONT=microsoft sans serif]همه ی ما دست خدا یه بلوتوثی داریم ، بترس از اون روزی که خدا بلوتوثِ تو رو پخش کنه.... چرا بعضیا فک میکنن تو فضای مجازی هر رفتاری که دوست داشتن میتونن انجام بدن؟مگه خدا حضور نداره؟؟؟؟؟!!!.. حواست با من هست چی گفتم؟؟؟؟؟