`*ღ*´ کلبه احزان `*ღ*´ اشعار و پیامک ویژه امام زمان علیه السلام

تب‌های اولیه

4029 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال

[FONT=arial black]به راستى آیا شیعه وقتى على(ع) و یا سایر ائمه و الیاى الهى را مى‏خواند قائل به ربوبیت و تأثیر مستقل آنان در نظام هستى است و آیا (العیاذ بالله) کار شیعه مانند کار مشرکان جاهلى در بت پرستى است؛ و آیا عقیده شیعه مانند عقیده آنان در رب دانستن حقیقت آسمانى بت‏ها (مانند فرشتگان و...) و یا خود بت‏ها است.

جواب:

۱ـ هیچ گاه شیعه چنین اعتقادى نداشته و ندارد، بلکه ما مى گوییم اولیاى الهى مقربان درگاه خداوندند و از آنجا که ما خود لیاقت و آبروى لازم را براى ارتباط و درخواست نداریم، از آنها مى ‏خواهیم آنان وساطت کنند و از خدا بخواهند که مشکل ما را حل نماید و مى ‏دانیم که تا خداوند اراده نکند کارى از هیچ کس برنمى ‏آید.

آیا نخوانده ‏اند که قرآن مى ‏فرماید: "و لو انّهم اذ ظلموا انفسهم جاءوک فاستغفروا الله و استغفرلهم الرسول لوجدوا الله توّابا رحیما". خداوند در قرآن مى‏ فرماید: اى رسول ما اگر آنان (مسلمانان) بر خود ظلم کردند و خدمت شما آمدند و از درگاه خداوند آمرزش طلبیدند و اگر پیامبر براى آنان آمرزش بطلبد، خداوند را تواب و توبه‏ پذیر رحیم خواهند یافت.

از آیه به خوبى پیداست که مسلمانان از پیامبر خواسته ‏اند براى آنان از خداوند آمرزش بطلبد و حضرت هم نه تنها رد نکرد، بلکه خداوند هم مى ‏فرماید: اگر پیامبر براى آنان آمرزش بطلبد خداوند آنان را مى ‏آمرزد. پس واسطه قرار دادن اولیاء مقرب الهى مانند پیامبر اکرم(ص) شرک نیست؛ بلکه ممدوح است. حضرت ابراهیم(ع) نیز براى عموى خود استغفار کرد و یعقوب به دنبال درخواست فرزندان فرمود: سوف استغفر لکم؛ حضرت یعقوب نفرمود درخواست شما شرک است و فقط از خدا بخواهید.

پس اساس واسطه قرار دادن باطل نیست، بلکه واسطه قرار دادن اشیاى بى ‏جان و بى‏ ارزش و از طرفى قائل بودن به تأثیر مستقل آنها شرک است و از طرفى مشرکان بخشى از تدبیر عالم را به بت‏ها و یا رب‏ النوع بالایى آنها نسبت مى ‏دادند و حال آنکه شیعه و یا هر مسلمان درخواست کننده از اولیاء، فقط مى ‏خواهد او آبروى خود را گرو بگذارد. اگر بگویند آنان نیز بت‏ها را شفیع مى‏دانستند و شما هم همین طور؛ مى ‏گوییم بت و یا افراد مورد پرستش کافران و مشرکان اشیاء و موجودات پست و بى ‏ارزشى بودند که نه تنها مقرب نبودند، بلکه مبغوض نیز بودند، آنان موجودات چوبى و سنگى یا افراد فاسدى بودند که لیاقت هیچ وساطتى را نداشتند و حال آنکه رسول الله(ص) و اولیاى الهى آنقدر ارزش و اعتبار دارند که خداوند مى ‏فرماید: "ما آتاکم الرسول فخذوه و مانهاکم عنه فانتهوا".

و آنان را حاکم بر امورات مردم قرار مى‏دهد و حتى بعضى خواست‏هاى پیامبر اسلام تشریع مى ‏شود و خداوند به عنوان حاکم خود به مسلمانان امر مى‏ کند، واجب است انجام دهند (مانند دو رکعت آخر نمازهاى چهاررکعتى و...)


الینا جان مطالبی که گذاشتی عااااااااالی بود :Gol::Gol::Gol::Gol:

ممنون خواهری از توضیحاتی که فرستادی .. :Gol::Gol:

سوره مائده-35

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ اتَّقُواْ اللّهَ وَابْتَغُواْ إِلَيهِ الْوَسِيلَةَ وَجَاهِدُواْ فِي سَبِيلِهِ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ ﴿۳۵﴾

اى كسانى كه ايمان آورده ‏ايد از خدا پروا كنيد و به او [توسل و] تقرب جوييد و در راهش جهاد كنيد باشد كه رستگار شويد

حضرت على علیه السلام مى‏ فرماید: بهترین وسیله‏ اى كه مى ‏توان با آن به خدا نزدیك شد ایمان به خداوند و پیامبرش و جهاد در راه او و كلمه‏ ى اخلاص و اقامه‏ ى نماز و پرداخت زكات و روزه گرفتن ماه رمضان و حج و عمره و صله‏ ى رحم و انفاق‏هاى پنهانى و آشكار و كارهاى نیك است. [86]

اهل بیت علیهم السلام همان ریسمان محكم و وسیله‏ ى تقرّب به خداوند هستند. «هم العروة الوثقى والوسیلة الى اللّه» [87]

توسّل، موضوعى است كه در كتب بسیارى از اهل سنّت مثل «صواعق» ابن حجر، «سنن» بیهقى، «صحیح» دارمى و «وفاء الوفاء» درباره آن روایت نقل شده است. ضمناً آیات 64 نساء، 97 یوسف و 114 توبه نیز مى ‏تواند سند توسّل باشد.

86) نهج ‏البلاغه، خطبه 110.
87) تفسیر صافى.

============================

امام على عليه السلام: ـ فى قَوْلِهِ تَعالى: «وَ ابْتَغُوا اِلَيْهِ الوَسيلَةَ»ـ : اَنا وَسيلَـتُهُ؛ حديث

درباره آيه «و براى تقّرب به خداوند، وسيله بجوييد» فرمودند: من وسيله او هستم.

/مستدرك سفينة البحار، ج 10، ص 301./



[/HR]

سوره نساء-64
وَمَا أَرْسَلْنَا مِن رَّسُولٍ إِلاَّ لِيُطَاعَ بِإِذْنِ اللّهِ وَلَوْ أَنَّهُمْ إِذ ظَّلَمُواْ أَنفُسَهُمْ جَآؤُوكَ فَاسْتَغْفَرُواْ اللّهَ وَاسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُواْ اللّهَ تَوَّابًا رَّحِيمًا ﴿۶۴﴾


و ما هيچ پيامبرى را نفرستاديم مگر آنكه به توفيق الهى از او اطاعت كنند و اگر آنان وقتى به خود ستم كرده بودند پيش تو مى ‏آمدند و از خدا آمرزش مى‏خواستند و پيامبر [نيز] براى آنان طلب آمرزش مى‏ كرد قطعا خدا را توبه ‏پذير مهربان مى‏ يافتند

نکته :


هدف از فرستادن انبیا، هدایت مردم از طریق اطاعت از آنان است. «الا لیطاع»

اطاعت مخصوص خداست. حتّى اطاعت از پیامبران باید با اذن خدا باشد و گرنه شرك است. «لیطاع باذن اللّه»

رها كردن انبیا ورجوع به طاغوت، ظلم به مقام انسانى خود است. «ظلموا انفسهم» (با توجّه به ارتباط این آیه با آیات قبل)

پیوند همه مردم با رسول ‏اللّه باید محكم باشد. چه مؤمن چه فاسق. مؤمن براى كسب فیض و فاسق براى درك شفاعت. «جاؤك»

زیارت رهبران آسمانى و استمداد و توسل از طریق آن عزیزان، مورد تأیید قرآن است. «جاؤك فاستغفروااللّه و استغفر لهم الرسول»



[/HR]

عنه صلى الله عليه و آله :الأئمّةُ مِن وُلدِ الحُسينِ ··· هُمُ العُرْوَةُ الوُثْقى ، و هُمُ الوَسيلَةُ إلى اللّه ِ عزّ و جلّ .حديث

پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :امامان از نسل حسين ··· دستاويز استوارند و وسيله [تقرّب] به خداوند عزّ و جلّ.

/عيون أخبار الرِّضا : 2/58/217 ./



[/HR]

پيامبر صلي الله عليه و آله: اَلاَئِمَّةُ مِنْ وُلْدِ الحُسَينِ عليه السلام؛ مَنْ اَطاعَهُمْ فَقَدْ اَطاعَ اللّه َ، وَ مَنْ عَصاهُمْ فَقَدْ عَصَى اللّه َ عَزَّ وَ جَلَّ. هُمُ العُرْوَةُ الوُثْقى، وَ هُمُ الوَسيلَةُ اِلَى اللّه ِ عَزَّ وَ جَلَّ؛ حديث

امامان، از نسل حسين هستند. هر كس آنان را اطاعت كند، خدا را اطاعت كرده است و هر كس آنان را نافرمانى كند، خداى عزّ و جل را نافرمانى كرده است. آنان، دستاويزهاى محكم و وسيله هاى تقرّب به خداوند عزّ و جل هستند.


/عيون أخبار الرضا عليه السلام، ج 2، ص 58، ح 217./



[/HR]


رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله :

مَن رَزَقَهُ اللّه ُ حُبَّ الأَئِمَّةِ مِن أهلِ بَيتي فَقَد أصابَ خَيرَ الدُّنيا وَ الآخِرَةِ ، فَلا يَشُكَّنَّ أحَدٌ أنَّهُ فِي الجَنَّةِ ، فَإِنَّ في حُبِّ أهلِ بَيتي عِشرينَ خَصلَةً ، عَشرٌ مِنها فِي الدُّنيا ، و عَشرٌ مِنها فِي الآخِرَةِ .

أمَّا الَّتي فِي الدُّنيا : فَالزُّهدُ ، وَ الحِرصُ عَلَى العَمَلِ ، وَ الوَرَعُ فِي الدّينِ ، وَ الرَّغبَةُ فِي العِبادَةِ ، وَ التَّوبَةُ قَبلَ المَوتِ ، وَ النَّشاطُ في قِيامِ اللَّيلِ ، وَ اليَأسُ مِمّا في أيدِي النّاسِ، وَ الحِفظُ لِأَمرِ اللّه ِ و نَهيِهِ عَزَّ و جَلَّ، وَ التّاسِعَةُ بُغضُ الدُّنيا، وَ العاشِرَةُ السَّخاءُ .

و أمَّا الَّتي فِي الآخِرَةِ : فَلا يُنشَرُ لَهُ ديوانٌ ، و لا يُنصَبُ لَهُ ميزانٌ ، و يُعطى كِتابَهُ بِيَمينِهِ ، و تُكتَبُ لَهُ بَراءَةٌ مِنَ النّارِ ، و يَبيَضُّ وَجهُهُ ، و يُكسى مِن حُلَلِ الجَنَّةِ ، و يُشَفَّعُ في مِائَةٍ مِن أهلِ بَيتِهِ ، و يَنظُرُ اللّه ُ عَزَّ و جَلَّ إلَيهِ بِالرَّحمَةِ ، و يُتَوَّجُ مِن تيجانِ الجَنَّةِ، وَ العاشِرَةُ يَدخُلُ الجَنَّةَ بِغَيرِ حِسابٍ، فَطوبى لِمُحِبّي أهلِ بَيتي .

پيامبر خدا صلى الله عليه و آله میفرماید :

هر كه خداوند، محبّت اهل بيت مرا روزيش كند، بى گمان به خير دنيا و آخرت رسيده است و در اينكه او اهل بهشت است، احدى نبايد شكّ كند؛ زيرا دوست داشتن اهل بيت من، بيست نتيجه به بار مى آورد: ده تا در دنيا و ده تا در آخرت:


اما نتايج آن در دنيا عبارتند از: زهد، شوق به كار و عمل، پارسايى در دين، رغبت به عبادت، توبه پيش از مرگ، نشاط در شب زنده دارى، چشم بركندن از آنچه مردم دارند، حفظ اوامر و نواهى خداوند ـ عزّ و جلّ ـ ، نهم: دشمن داشتن دنيا و دهم: سخاوت و بخشندگى .


و امّا نتايج آن در آخرت: نامه اعمالى برايش گشوده نمى شود، ميزانى برايش برپا نمى شود، نامه اعمالش به دست راست او داده مى شود، برات آزادى از آتش دوزخ برايش نوشته مى شود، رو سفيد مى شود، از جامه هاى بهشت بر قامت او پوشيده مى شود، شفاعت او درباره صد نفر از خانواده اش پذيرفته مى گردد، خداوند ـ عزّ و جلّ ـ به او با مهر و رحمت مى نگرد، از تاجهاى بهشت بر سرش مى نهند و دهم اينكه بدون حسابرسى به بهشت مى رود. پس خوشا به حال دوستداران اهل بيت من.

/الخصال : 515 / 1 ./



[/HR]

عنه صلى الله عليه و آله :حُبّي و حُبُّ أهلِ بَيْتي نافِعٌ في سَبعةِ مَواطِنَ أهْوالُهنَّ عظيمةٌ : عِند الوَفاةِ ، و في القَبرِ ، و عِند النُّشورِ، و عِند الكِتابِ ، و عِند الحِسابِ ، و عِند الميزانِ ، و عِند الصِّراطِ .حديث

پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :دوست داشتن من و دوست داشتن خاندان من در هفت جاى بسيار وحشتناك به كار آيد: ه

نگام مردن، در گور، هنگام رستاخيز، هنگام ديدن نامه اعمال، هنگام حسابرسى [اعمال]، نزد ترازوی [ اعمال ] و صراط.

/الخصال : 360 / 49 ./



[/HR]

عنه صلى الله عليه و آله :مَن أحَبَّ أنْ يَركَبَ سَفينَةَ النَّجاةِ ، و يَسْتَمْسِكَ بالعُرْوَةِ الوُثْقى ، و يَعْتَصِمَ بحَبلِ اللّه ِ المَتينِ ، فلْيُوالِ عَليّا بَعدي ، و ليُعادِ عَدُوَّهُ ، و لْيَأتمَّ بالأئمّةِ الهُداةِ مِن وُلدِهِ .حديث

پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :هر كه دوست دارد بر كشتى نجات بنشيند و به دستگيره استوار در آويزد و به ريسمان محكم خدا چنگ زند،

بايد پس از من، على را دوست بدارد و با دشمنش دشمنى ورزد و از پيشوايان هدايت، كه از نسل اويند، پيروى كند.

/عيون أخبار الرِّضا : 1/292/43 ./



[/HR]

الإمامُ الباقرُ عليه السلام ـ في قولهِ تعالى : «فَقَدِ اسْتَمْسَكَ بِالعُرْوَةِ الوُثْقَى» حديث ـ : مَودَّتُنا أهلَ البَيتِ .

امام باقر عليه السلام ـ درباره آيه «هر آينه به دستاويز استوار چنگ زده است» ـ فرمود : آن دستاويز استوار، دوستى ما خاندان است.

/المناقب لابن شهر آشوب : 4/2 ./



[/HR]


[FONT=arial]

سلام .
حضرت سلمان (ع) فرمود: يک روز خدمت حضرت رسول اللّه (ص) مشرف شدم، ديدم حضرت در حال سجده هستند و کلماتي را مي فرمايند. خوب که گوش دادم شنيدم مي فرمايد: اِلهي بِحَقِّعليِّ خَفّف عَليَّ اَوزاري خدايا بحق علي (ع) قسمت مي دهم گناهاني را که بر دوش من گذاشته اند سبک گردان.
سلمان مي گويد: من تعجب کردم. صبر کردم تا حضرت سر از سجده برداشت بعد عرضکردم يا رسول اللّه شما خدا را بحق علي (ع) قسم مي دهيد؟

پيغمبر اکرم (ص) فرمود: حبّ عليٌ ايمان و بعضه کفرٌ و نفاق محبت علي (ع) ايمان و بغض و دشمني با او کفر و نفاق است.
و نيز فرمود: لو اجتمع الناس علي حبه ما خلق اللّه النار اگر همه مردم محبت علي (ع) را داشتند خداوند آتش جهنم را خلق نمي کرد.

[FONT=arial]حضرت علی علیه السلام فرمود: نکته ای می گویم که تاکنون باکسی نگفته ام. روزی از رسول خدا صلی الله علیه و آله تقاضا کردم برای من از خداوند طلب مغفرت نماید. حضرت رسول پذیرفت و برخاست و نماز خواند و دست به دعا برداشت. من گوش دادم و شنیدم که گفت:[FONT=arial]«خدایا! به حق و مقامی که علی نزد تو دارد، او را مورد مغفرت قرار بده!»[FONT=arial]گفتم: «ای رسول خدا! این چگونه دعایی است؟»[FONT=arial]فرمود: «آیا کسی گرامی تر از تو در نزد خدا هست که او را واسطه و شفیع قرار دهم؟ ![FONT=arial]
منظورم از حرف های بالا اینه که حتی پیامبر هم در گفتگو با خدا از واسطه استفاده میکردند و از خدا میخواستند به حق امام علی (ع) حاجاتشون رو بده در حالی که خودشون بهترین بده ی خدا بودند و ما عالم تر از ایشون چه در بین سنی و چه شیعه نداریم و این نشون دهنده ی عظمت و بزرگی ائمه ی اطهاره

شما متوجه صحبتی که کردم نشدید گفتم زیاده روی
نمیخواید متوجه شید یا نمیتونید نمیدونم اما من گفتم قبول دارم اما زیاده روی نمیکنم و کسانی که دارن زیاده روی میکنند در بزرگ کردن معصومین این یه کفر اشکاره وسلام
در اخرم که بر پدر مادر ما بی احترامی کردید خیلی ممنون از جعل کننده حدیث هم کمال تشکر رو دارم

شما از کجا به این رسیدید و چنین برداشتی کردید من نمیدونم !!!!

شاید بالعکس باشه و شما نمیخواید که حقیقت رو بپذیرید !!! چون این راه راهیه که خیلی ها رفتن و سعادت دنیا و آخرت خودشون رو خریدن

البته حرفی که شما میزنید با حرفی که من دارم میزنم خیلی تناقضی نداره !!

وجه اشتراک صحبتا خـــــداست

که نه ما شکی توش داریم نه شما ...

ولی شما معصومین رو استغفرلله به نظر میرسه کمی پایین میارید و بهشون نگاه میکنید .. !! ما اونها رو توو اووووج میبینیم ...

البته از نوع صحبتها تون اینطور برداشت کردم ... نمیخوام چنین برچسبی بزنم !!!


[/HR]

یه چیز دیگه ای هم که میخواستم بگم اینه که :
پس شما با این نگاه ؛ احتمالا از نظرتون شهدا هم امام خمینی رو می پرستیدن !!!؟؟

بعضی ها اون موقع هم به شهدای عزیز کشورمون میگفتن متعصب .. !!!
و الان هم برخی این برچسب رو میزنن به شهدامون ... !!!!!

شهدا هم تعصب داشتن نسبت به کشورشون ؟؟؟؟ نسبت به مردمشون ؟؟؟ نسبت به ولی فقیه شون ؟؟؟

به فردی که حتی معصوم نبود ... ولی پاکی و صلابت امام و برکت وجودش ؛ خیلی ها رو به وجد اورد
و خیلی ها از همه زندگی شون گذشتن و جونشون رو فدای امام و اسلام کردن ...

اگه تعصب داشتن : تعصب بد و نادرست و بی جایی بود ؟؟؟




اونا امام رو بت کرده بودن که وجوونی و عمر و زندگی شون رو به پای اوامر امام گذاشتن ؟؟؟؟

....................

بازم شما صحبت از صفات خدایی دادن به معصومین کردید !!!!

مــا صفات خدایــــــــی ندادیـــــــــــــــــم به پیامبر !! پیامبر و معصومین رو در جایگاه خدا نذاشتیــــــــــم!!!!

« معصومین بسیاری از صفات زیبایی که در وجود خدا هست توو وجودشون دارن »

مثل برخی از انسان هایی که بعضی از صفات خدا رو سعی میکنن که در خودشون تقویت کنن

و میشن انسان هایی که خدایی شدن ...

مثل امام خمینی . مثل امام خامنه ای . مثل آیت الله بحجت . مثل حاج آقا مجتهدی و غیره و غیره

اینا

: متفاوته با اینکه بخوایم فردی رو یا حتی معصومین رو توو جایگاه خدا و عبودیت قرار بدیم !!!

خیـــــــــــــــــــلی متفاوته !!!

اما بله ؛ به شخصه انتهای این قسمتِ صحبتتون شاید درمورد یکی مثه من صدق میکنه .. بقیه رو نمیدونم ...

« پیامبر و معصومین رو از تمـــــــــامِ بشر جدا میکنم »

تافته ی جدا بافته اند

خــــــــدا تا اونجایی که خاطرم هست توی خیلی از آیاتی که به پیامبر نازل کرد به ایشون گفت :

به بندگان من بگو به خدا و رسولش ایمان بیاورید


خدا تعارف با کسی نداره که میتونست بگه به خدا ایمان بیاورید

چرا اکثر جاها توی قرآن ( خدا و رسولش ) رو با هم اورده ؟؟؟؟


؟؟؟؟

فرقه ؟؟؟؟ چه فرقه ای ؟؟؟ نه هدف معصومین رو فراموش نکردیم !! از این عزیزان هم بت نساختیم نعوذ به الله !!


شما معلوم نیست از ارادت ما نسبت به معصومین چی توو ذهنتون ساختید !!

اشکالی نداره به خودم نمیگیرم ! هرچند اینجا شما طعنه زدید ! ولی ایرادی نداره !

شما اگه اهل اندیشه اید : بشینید یه خورده با خودتون فکر کنید ببینید که دارید چه چیزایی میگید !!

ما کجا ، چه تجاوزی کردیم از حد ؟؟؟؟
بازم میگم ما معصومین رو در جایگاه خدایی قرار ندادیم و نمیدیم ....

برامون عزیزن چون برای خدا هم عزیـــــــــزن .

خدا برترین و والاترین مقام رو داره ؛ و در این مورد هیچکدوم از ما هیــــــچ شکی نداریم و هدف ما هم رسیدن به خداییه که پیامبر و همه معصومین معرفی کردن .
که حتی هدف از خلق ما هم همینه ..

.................................

حرف بسیاره با عرض معذرت از همه کاربران ؛ متن خیلی طولانی شد ...


در پناه حضرت حق ..
یا مَهـــــدی ...

التماس دعای فــــــــــــــرج ..


(¯` اللّهم عجّل لوليّك الفـــــــرج و العافية و النّصر
و جعلنا من خیر انصاره و اعوانه و المستشهديــــــن بین يديه
'´¯)





خب اگه اینارو رعایت میکنید من مخاطبم شما نیستید
اگه واقعا فکر میکنید زمانی رو که برای معصومین میذارید چیزی نیس در برابر زمانی رو که برای عبادت میذارید من حرفی ندارم و شما راه درستی ر و میرین

شما متوجه صحبتی که کردم نشدید گفتم زیاده روی
نمیخواید متوجه شید یا نمیتونید نمیدونم اما من گفتم قبول دارم اما زیاده روی نمیکنم و کسانی که دارن زیاده روی میکنند در بزرگ کردن معصومین این یه کفر اشکاره وسلام
در اخرم که بر پدر مادر ما بی احترامی کردید خیلی ممنون از جعل کننده حدیث هم کمال تشکر رو دارم

سلام مجدد
ممنون از وقتی که برای خوندن پست ها میزارید
من نمیدونم چرا شما انقدر از صحبت های من ناراحت شدید. ما فقط داریم نظراتمون رو به اشتراک میزاریم. همونطور که من سعی کردم نظرات شما رو بدور از تعصب و با انعطاف پذیری بخونم از شما هم همین انتظار رو داشتم. پس دیگه ناراحتی چرا؟:ok:
من به کی بی احترامی کردم؟؟
اگر هم از نظر شما چنین چیزی هست من عذر میخوام چون واقعا قصد همچین کاری رو نداشتم
من فقط جواب قسمت هایی که نقل قول کردم رو دادم. شما گفتید چرا واسطه قرار بدیم و من در مورد اون توضیح دادم. در این مورد هم کلی ایه ی قران اوردم.که ظاهرا شما فقط به یک حدیث توجه کردید Smile
اما چشم . من سعی میکنم در اسرع وقت در مورد صحت این حدیث پرس و جو بکنم و خدمت شما عرض کنم

قبول دارم اما زیاده روی نمیکنم

زیاده روی در هیچ کاری درست نیست. همونطور که دین ما دین تعادله و همه چیز بر مبنای تعادل قرار داده شده افراط و تفریط هم درست نیست . من با زیاده روی مخالفم ولی واسطه قرار دادن بین خودمون و خدا زیاده روی نیست . اگر هم که شما با اصل وسیله قرار دادن ائمه مخالفتی ندارید که پس نظرمون یکیه

اولیاى الهى مقربان درگاه خداوندند و از آنجا که ما خود لیاقت و آبروى لازم را براى ارتباط و درخواست نداریم، از آنها مى ‏خواهیم آنان وساطت کنند و از خدا بخواهند که مشکل ما را حل نماید و مى ‏دانیم که تا خداوند اراده نکند کارى از هیچ کس برنمى ‏آید.

و احتمالا متن منو کاملا نخوندید که هنوز هم اسم زیاده روی روش میزارید:Gig:

الینا جان مطالبی که گذاشتی عااااااااالی بود

ممنون خواهری از توضیحاتی که فرستادی ..

سلام دخترم. خواهش میکنم. من هم از مطالب عالی و استدلال های خوبت ممنونم.واقعا استفاده کردم:Gol::Gol::Gol::Gol:


* ندای سبز یاران منتظر *


کاش می آمد آن روزی که من صبر و قراری داشتم


اینچنین عاشق نبودم , یا که از خود اختیاری داشتم


کاش می آمد تمام روزهای شور و شادی


کاش بر می گشت ایام خوش و سبز جوانی


ای خدایا من چه کردم اینچنین تنها شدم


من کجا گشتم مقصریا کجا گمره شدم

من شدم خشکیده برگی در میان شاخساران


کاش می گشتم جوانه , درمیان دوستداران


چند روزیست آشنا گشتم به لطف و مهربانی


دست گیرم باش یا رب در میان جمع آنان


جمع آنانی که هستن منتظر از بهر آقا


کاش یکسر دیده ها پر نورمیگشت از جمال روی آقا

سلام مجدد
ممنون از وقتی که برای خوندن پست ها میزارید
من نمیدونم چرا شما انقدر از صحبت های من ناراحت شدید. ما فقط داریم نظراتمون رو به اشتراک میزاریم. همونطور که من سعی کردم نظرات شما رو بدور از تعصب و با انعطاف پذیری بخونم از شما هم همین انتظار رو داشتم. پس دیگه ناراحتی چرا؟:ok:
من به کی بی احترامی کردم؟؟
اگر هم از نظر شما چنین چیزی هست من عذر میخوام چون واقعا قصد همچین کاری رو نداشتم
من فقط جواب قسمت هایی که نقل قول کردم رو دادم. شما گفتید چرا واسطه قرار بدیم و من در مورد اون توضیح دادم. در این مورد هم کلی ایه ی قران اوردم.که ظاهرا شما فقط به یک حدیث توجه کردید Smile
اما چشم . من سعی میکنم در اسرع وقت در مورد صحت این حدیث پرس و جو بکنم و خدمت شما عرض کنم

زیاده روی در هیچ کاری درست نیست. همونطور که دین ما دین تعادله و همه چیز بر مبنای تعادل قرار داده شده افراط و تفریط هم درست نیست . من با زیاده روی مخالفم ولی واسطه قرار دادن بین خودمون و خدا زیاده روی نیست . اگر هم که شما با اصل وسیله قرار دادن ائمه مخالفتی ندارید که پس نظرمون یکیه

و احتمالا متن منو کاملا نخوندید که هنوز هم اسم زیاده روی روش میزارید:Gig:


دیگه اون حدیث از صدتا فحش بدتر بود
همین که این مدل حدیث هارو بدون ذره ای تفکر باور میکنید و نثار اینو و اون میکنین این خودش زیاده رویه چون بدون هیچ تاملی حدیثی که روش اسم یک معصوم خورده باشه رو با جان و دل قبول میکنید مثالشم همین که به جز ما شیعه ها همه ی مردم دنیارو حروم زاده کردید رفت واقعا خندتون نمیگره از این طرز تفکر:Moteajeb!:

دیگه اون حدیث از صدتا فحش بدتر بود
همین که این مدل حدیث هارو بدون ذره ای تفکر باور میکنید و نثار اینو و اون میکنین این خودش زیاده رویه چون بدون هیچ تاملی حدیثی که روش اسم یک معصوم خورده باشه رو با جان و دل قبول میکنید مثالشم همین که به جز ما شیعه ها همه ی مردم دنیارو حروم زاده کردید رفت واقعا خندتون نمیگره از این طرز تفکر

حروم زاده؟؟؟!!!!!!!!! من گفتم؟؟؟ استغفرالله
میشه لطفا یکبار دیگه به متن های من نگاه بندازید. ممنون میشم

دون هیچ تاملی حدیثی که روش اسم یک معصوم خورده باشه رو با جان و دل قبول میکنید

من هیچ حدیثی رو بدون شنیدن و دیدن منبع اون قبول نمیکنم. یه شیعه باید همیشه روی منبع حدیث حساس باشه . اون حدیثی رو هم که بدون منبع ذکر کردم به دلیل این بود که از جای معتبری شنیده بودم و همونطور که گفتم دنبال پیدا کردن منبعش هستم

من هیچ حدیثی رو بدون شنیدن و دیدن منبع اون قبول نمیکنم. یه شیعه باید همیشه روی منبع حدیث حساس باشه . اون حدیثی رو هم که بدون منبع ذکر کردم به دلیل این بود که از جای معتبری شنیده بودم و همونطور که گفتم دنبال پیدا کردن منبعش هستم

بزرگترین منبع شما باید عقلتون باشه یعنی همون پیامبر درونی هر انسان ایا عقلتون همچین چیزی رو قبول میکنه؟!

بزرگترین منبع شما باید عقلتون باشه یعنی همون پیامبر درونی هر انسان ایا عقلتون همچین چیزی رو قبول میکنه؟!

میشه لطفا بگید کدوم حرف؟؟

در اخرم که بر پدر مادر ما بی احترامی کردید خیلی ممنون از جعل کننده حدیث هم کمال تشکر رو دارم

سلام ...

من الان داشتم متن ها رو میخوندم .. متوجه شدم که من اون اشتباه رو کردم !

از حضور شما هم معذرت میخوام

در حقیقت من احادیثی که پیدا کردم رو داشتم دسته بندی میکردم یه تعدادی که بنظر درست نبود پاکک میگرم و میذاشتم که اون یک حدیث از قلم افتاد

و اصلا و ابدا قصد بی احترامی نداشتم ..

یه بی دقتی بود از جانب بنده که عذر خواهی میکنم .

و اون مورد رو حذف کردم .

سلام ...

من الان داشتم متن ها رو میخوندم .. متوجه شدم که من اون اشتباه رو کردم !

از حضور شما هم معذرت میخوام

در حقیقت من احادیثی که پیدا کردم رو داشتم دسته بندی میکردم یه تعدادی که بنظر درست نبود پاکک میگرم و میذاشتم که اون یک حدیث از قلم افتاد

و اصلا و ابدا قصد بی احترامی نداشتم ..

یه بی دقتی بود از جانب بنده که عذر خواهی میکنم .

و اون مورد رو حذف کردم .

سلام زینب جونم:hamdel:
یعنی انقدر متن هامو نگاه کردم گرگیجه گرفتم:khaneh:

برا همه ی ما پیش میاد دخترم تازه من خودم ته بی دقتیم واسه همینم هی متن هامو چک میکردم:Nishkhand:

میشه لطفا بگید کدوم حرف؟؟

اشتباه نقل قول کردم عذر میخوام اصلا الان نقل قول قبلی هم انگار اشتباه شد معذرت میخوام

اشتباه نقل قول کردم عذر میخوام اصلا الان نقل قول قبلی هم انگار اشتباه شد معذرت میخوام

خواهش میکنم Smile

سلام ...

من الان داشتم متن ها رو میخوندم .. متوجه شدم که من اون اشتباه رو کردم !

از حضور شما هم معذرت میخوام

در حقیقت من احادیثی که پیدا کردم رو داشتم دسته بندی میکردم یه تعدادی که بنظر درست نبود پاکک میگرم و میذاشتم که اون یک حدیث از قلم افتاد

و اصلا و ابدا قصد بی احترامی نداشتم ..

یه بی دقتی بود از جانب بنده که عذر خواهی میکنم .

و اون مورد رو حذف کردم .

و چقدر اون حدیث اتفاقا مناسب با بحث ما بود و یک جواب دندان شکن بود واقعا

سلام زینب جونم
یعنی انقدر متن هامو نگاه کردم گرگیجه گرفتم

برا همه ی ما پیش میاد دخترم تازه من خودم ته بی دقتیم واسه همینم هی متن هامو چک میکردم

الهی ... :khaneh: ببخشید آبجی باعث شدم تو هم به شک افتادی ....

بی دقتیه گنده ای بود !! عذاب وجدان گرفتم ! :Nishkhand:

الهی ... ببخشید آبجی باعث شدم تو هم به شک افتادی ....

بی دقتیه گنده ای بود !! عذاب وجدان گرفتم !

نه بابا عذاب وجدان واس چی ؟حل شد دیگه:ok:
فدای سرت . برا همه ی ما پیش میاد:hamdel:

نه بابا عذاب وجدان واس چی ؟حل شد دیگه
فدای سرت . برا همه ی ما پیش میاد

:Gol::Gol::Gol::Gol::Gol::Gol:

راستی یه چیز جالب برات تعریف کنم زینب جون
چند وقت پیش یه خواب بد دیدم. تو خوابم هیچ راهی نداشتم و واقعا ترسیده بودم.:Ghamgin:
یهو از اقا خواستم خودش از اون مخمصه نجاتم بده . همون موقع بود که از خواب بیدار شدم و فهمیدم همه جا امن و امانه . یجورایی نجات پیدا کردم:shadi:

خیلی برام جالب بود که با اینکه فقط خواب بوده باز هم اقا جوابمو داد:ok:

IMAGE(http://8pic.ir/images/dabvzd4cx2p5zwpdjz5l.png)

IMAGE(http://8pic.ir/images/5k1uytkrcef3r5wqpvjx.jpg)

روزی درتقویم خواهند نوشت
........تعطیل – روز فرج مهدی فاطمه.........
و بعد در مدینه کنار ساخنمان نیمه کاره ای تابلو زیر را میبینیم:
...........پروژه ساخت حرم مطهر بی بی دوعالم حضرت فاطمه..........
کارفرما: قائم آل محمد
پیمانکار: یاران حضرت
مساحت: وسعت دل تمام شیعیان
به امید آن روز...

روزی درتقویم خواهند نوشت
........تعطیل – روز فرج مهدی فاطمه.........
و بعد در مدینه کنار ساخنمان نیمه کاره ای تابلو زیر را میبینیم:
...........پروژه ساخت حرم مطهر بی بی دوعالم حضرت فاطمه..........
کارفرما: قائم آل محمد
پیمانکار: یاران حضرت
مساحت: وسعت دل تمام شیعیان
به امید آن روز...

بـــــــاز آ کـه در فــراق تـــــو چــشــم امـــیـــدوار چــــون گوش روزه دار بـر الـلـه اکــبـر اسـت اللهم عجل لولیک الفرج

بـــــــاز آ کـه در فــراق تـــــو چــشــم امـــیـــدوار چــــون گوش روزه دار بـر الـلـه اکــبـر اسـت اللهم عجل لولیک الفرج


[/HR]
أَیْنَ مُعِزُّ الْأَوْلِیاءِ، وَ مُذِلُّ الْأَعْداءِ
کجاست آنکه دوستان را عزیز و دشمنان را ذلیل خواهد کرد؟

أَیْنَ مُؤَلِّفُ شَمْلِ الصَّلاحِ وَالرِّضا؟

کجاست آنکه پریشانیهاى خلق را اصلاح و دلها را خشنود مى سازد؟

أَیْنَ مُبیدُ الْعُتاةِ وَالْمَرَدَةِ؟

کجاست آنکه ریسمان دروغ و افتراء را قطع خواهد کرد؟

أَیْنَ الطّالِبُ بِدَمِ الْمَقْتُولِ بِکَرْبَلاءَ؟
کجاست آنکه انتقام خون شهید کربلا را خواهد گرفت؟

IMAGE(http://harfeakhar.com/_files/images/gallery/%D9%85%D8%AA%DB%8C%20%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%A7%20%D9%88%20%D9%86%D8%B1%D8%A7%DA%A9%201.jpg)


مَتى تَرانا وَ نَراکَ .................. کى شود که تو ما را و ما تو را ببینیم،



IMAGE(http://atasheentezar.persiangig.com/new_folder/15.gif)

آقا ببخش که بی تو نفس میکشم هنوز ...

اينجا همه خوبند خيالت راحت !من مانده ام و چهار تا همصحبت ...يک گوشه نشسته ايم و دلتنگ توايم ؛ من ، عشق ، خدا ، عقربه هاي ساعت ...

IMAGE(http://www.askdin.com/ii_13e42b756566302f) الا که راز خدایی، خدا کند که بیایی
تو نور غیب نمایی، خدا کند که بیایی

شب فراق تو جانا خدا کند به سرآید
سرآید و تو برآیی، خدا کند که بیایی

دمی که بی تو سر آید خدا کند که نیاید
الا که هستی مایی، خدا کند که بیایی

فسرده غنچه گلها فتاده عقده به دلها
تو دست عقده گشایی، خدا کند که بیایی

ز چهره پرده بر افکن به ظلم شعله در افکن
تو دست عدل خدایی، خدا کند که بیایی

نظام هر دو جهانی امام عصر و زمانی
یگانه راهنمایی، خدا کند که بیایی

تو مشعری عرفاتی، تو زمزمی تو فراتی
تو رمز آب بقایی، خدا کند که بیایی

دل مدینه شکسته حرم به راه نشسته
تو مروه ای تو صفایی، خدا کند که بیایی

به سینه ها تو سروری به دیده ها همه نوری
به دردها تو دوایی، خدا کند که بیایی

ترا به حضرت زهرا، بیا ز غیبت کبری
دگر بس است جدایی، خدا کند که بیایی...














امام رضا علیه السلام :
الامام ابو الشفیق» امام پدر دلسوز است.
روز پدر نزدیكست و ما از پدر دلسوزمان دوریم و بی خبر...
اللهم عجل لولیك الفرج
5 گل صلوات هدیه ما به امام زمانمان به مناسبت روز پدر

امام رضا علیه السلام :
الامام ابو الشفیق» امام پدر دلسوز است.
روز پدر نزدیكست و ما از پدر دلسوزمان دوریم و بی خبر...
اللهم عجل لولیك الفرج
5 گل صلوات هدیه ما به امام زمانمان به مناسبت روز پدر

تو دلخوشی همیشه برای فردایی
اگر چه در پس ابری ولی تو می آیی
اللهم عجل لولیک الفرج

:Gol:یاران امام زمان به گوش باشید صدای پای یار می آید

آید اعتکاف امسال ما فقط و فقط به نیت تعجیل فرج آقای غریب ماست

نکنه روز پدر ، پدر حقیقی خود را فراموش کنیم :Gol:




[/HR]در حوزه یک استاد اخلاقی داشتم که حرف بسیار قشنگی به من گفت که پدر حقیقی شما مهدی فاطمه است

از اون زمان به بعد همیشه مهدی فاطمه رو به بابای خوبیها صدا میزدم

و بخصوص با ارادتی که به آقا امام علی دارم

و من هم این روز به بابای خوبی هام تبریک عرض میکنم

ممنونم

پدر غریبم ...

امام غایبم ...

همه ما یتیم نبودنت هستیم ...

روزت مبارک پدر غایبم

پدر غریبم ...

امام غایبم ...

همه ما یتیم نبودنت هستیم ...

روزت مبارک پدر غایبم

پدر غریبم ...

امام غایبم ...

همه ما یتیم نبودنت هستیم ...

روزت مبارک پدر غایبم

خبر آمد
خبری در راه است...
سرخوش آن دل كه ازآن آگاه است..
شاید این جمعه بیاید..
شاید..
پرده ازچهره گشاید...
شاید.

خبر آمد
خبری در راه است...
سرخوش آن دل كه ازآن آگاه است..
شاید این جمعه بیاید..
شاید..
پرده ازچهره گشاید...
شاید.

[FONT=times new roman]چه جمعه‌ها که یک به یک غروب شد نیامدی
چــــــــه بغضها که در گلو رسوب شد نیامدی
خـــلیل آتشین سخن ؛ تبر به دوش بت شکن
:Sham:خـــــدای ما دوباره سنگ و چوب شد نیامدی:Sham:

[FONT=times new roman]

به دنبال ردی از پیشانی ات...

تمام مهرهای مسجد را بوسیده ام

بی تو ای صاحب زمان بی قرارم هر زمان...

اللهم عجل لولیک الفرج

به دنبال ردی از پیشانی ات...

تمام مهرهای مسجد را بوسیده ام

بی تو ای صاحب زمان بی قرارم هر زمان...

اللهم عجل لولیک الفرج

[FONT=arial]ﻣﻮﻻ‌ﯾﻢ ؛ ﺁﻗﺎ ﺟﺎﻥ

[FONT=arial]ﻏﯿﺒﺖ ﮐـــــــــــــﺒـــــــری ﺗﻮ ﺯﻣﺎﻧﯽ
[FONT=arial]ﺗﻤﺎﻡ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﮐﻪ
[FONT=arial]ﻏﻔﻠﺖ ﮐـــــــــــــﺒــــــری ﻣﺎ

[FONT=arial]ﺗﻤﺎﻡ ﺷﻮﺩ !!
[FONT=arial] ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏ ﯾﺎ ﺻﺎﺣﺐ ﺍﻟﻌﺼﺮ ﻭ ﺍﻟﺰﻣﺎﻥ


:Gol::Gol::Gol::Gol::Gol::Gol::Gol::Gol:

جز سر کوی تو ای دوست ندارم جایی / در سرم نیست به جز خاک درت سودایی

بر در میکده و بتکده و مسجد و دیر/ سجده آرم که تو شاید نظری بنمایی

مشکلی حل نشد از مدرسه و صحبت شیخ / غمزه ای تا گره از مشکل ما بگشایی

این همه ما و منی، صوفی درویش نمود / جلوه ای تا من و ما را ز دلم بزدائی

نیستم نیست، که هستی همه در نیستی است / هیچ و هیچ که در هیچ نظر فرمایی

پی هر کس شدم از اهل دل و حال و طرب / نشنیدم طرب از شاهد بزم آرایی

عاکف درگه آن پرده نشینم شب و روز / تا به یک غمزۀ او قطره شود دریایی

:Gol::Gol::Gol::Gol::Gol::Gol::Gol:

" از مجموعه اشعار امام روح الله (ره) "