جمع بندی همجنسگرایی ؛ درگیری انسانیت با الهیات
تبهای اولیه
بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام
خیلی خلاصه و ساده عرض میکنم، انسانیتم میگه هم جنس گراها گناه دارن و نوعی چیزی شبیه بیمار هستن و بلاخره انسان هستن و الهیاتم میگه لواط کننده را بکش، چیکار کنم ؟ خیلی سخته برام، یکبار عکس یه جوون مصری که هم جنسگرا بود رو داخل زندان دیدم نزدیک بود اشکم در بیاد، غم عجیبی در نگاهش بود، مگه خدا مهربون نیست ؟ چرا افرادی مثل هم جنسگراها و بیماران روانی رو خلق میکنه ؟
بسم الله الرحمن الرحیمبا سلام
خیلی خلاصه و ساده عرض میکنم، انسانیتم میگه هم جنس گراها گناه دارن و نوعی چیزی شبیه بیمار هستن و بلاخره انسان هستن و الهیاتم میگه لواط کننده را بکش، چیکار کنم ؟ خیلی سخته برام، یکبار عکس یه جوون مصری که هم جنسگرا بود رو داخل زندان دیدم نزدیک بود اشکم در بیاد، غم عجیبی در نگاهش بود، مگه خدا مهربون نیست ؟ چرا افرادی مثل هم جنسگراها و بیماران روانی رو خلق میکنه ؟
با سلام خدمت شما دوست گرامی
مسئله ای که مطرح کردید، موضوعی است که امروزه ما نیازمند مطالعه و بررسی بیشتر آن هستیم. با این حال، چند مطلب خدمت شما عرض می شود:
- نخست باید مرز میان گناه و بیماری را مشخص کرد. فردی اگر از روی مخالفت با خدا، یا هوای نفس به هم جنس گرایی روی می آورد، بایستی مجازات شود و بر اساس قوانین با او برخورد شود.
- اما اگر فردی وجود دارد که قصد مخالفت با خداوند را ندارد بلکه صرفا دچار نوعی بیماری است، بایستی سعی کند تا بیماری را بر طرف کند. و امروزه راه های بسیاری بر حل کردن این مشکل وجود دارد. از تغییر جنسیت گرفته تا ایجاد تغییر در گرایشات جنسی و اموری مشابه آن.
- بنابراین راه برای اینکه موازین شرعی مخدوش نشود و بیماری فرد هم درمان شود وجود دارد. راهی که بایستی پیموده شود.
- در این حالت، نه بیماری فرد برجا می ماند و نه مستحق مجازات خواهد بود و شبهه ای هم در مورد لطف و رحمت خداوند پیش نمی آید.
موفق باشید
سلام علیکم و رحمة الله. انسانیت هیچگونه درگیری با الهیات نداره. به نظر من باید عنوان رو گذاشت: درگیری غریزه با الهیات. در واقع بُعد مشترک بین انسان و حیوان هست که با مصلحت حقیقی انسان که از سوی خدا اومده، درگیری پیدا میکنه، وگرنه همین غریزۀ انسان اگر از تشنگی بمیره هم حاضر نیست آب زهرآلود بنوشه، چرا که در اونجا غریزه بقا رو بر رفع عطش ترجیح میده.
سلام.یادمه توی مدرسه می گفتن خدا حکیمه، اگر حس تشنگی داده، پس آبی هم قرار داده که تشنگی رو برطرف کنه.اگر احساس خستگی و خواب داده، خوابی هم داده که انسان خودشو باهاش ارضا کنه....حالا سوال می شه که همجنس گرایی یک امر ژنتیکی باشه و در واقع اکتسابی نباشه و خدا داده باشتش، پس باید مثل بقیه موارد، وسیله رفع اون نیاز همجنسکرایی رو به انسان داده باشه...حالا چی میشه که خدا می گه، نه، اگر خواستی نیازتو برطرف کنی، مجازاتت اعدامه؟
با سلام خدمت شما دوست گرامیمسئله ای که مطرح کردید، موضوعی است که امروزه ما نیازمند مطالعه و بررسی بیشتر آن هستیم. با این حال، چند مطلب خدمت شما عرض می شود:
- نخست باید مرز میان گناه و بیماری را مشخص کرد. فردی اگر از روی مخالفت با خدا، یا هوای نفس به هم جنس گرایی روی می آورد، بایستی مجازات شود و بر اساس قوانین با او برخورد شود.
- اما اگر فردی وجود دارد که قصد مخالفت با خداوند را ندارد بلکه صرفا دچار نوعی بیماری است، بایستی سعی کند تا بیماری را بر طرف کند. و امروزه راه های بسیاری بر حل کردن این مشکل وجود دارد. از تغییر جنسیت گرفته تا ایجاد تغییر در گرایشات جنسی و اموری مشابه آن.
- بنابراین راه برای اینکه موازین شرعی مخدوش نشود و بیماری فرد هم درمان شود وجود دارد. راهی که بایستی پیموده شود.
- در این حالت، نه بیماری فرد برجا می ماند و نه مستحق مجازات خواهد بود و شبهه ای هم در مورد لطف و رحمت خداوند پیش نمی آید.
موفق باشید
سلام
این عمل بطور کلی بدون زمینه ی ژنتیکی وقوعش تقریبا ناممکته! و قطعا خدا و پیامبرش باید به این مطلب واقف باشن موقع دادن حکم!
سلام
این عمل بطور کلی بدون زمینه ی ژنتیکی وقوعش تقریبا ناممکته! و قطعا خدا و پیامبرش باید به این مطلب واقف باشن موقع دادن حکم!
با سلام
حرف شما کاملا غلط است.
هم زمینه ژنتیکی داره و هم غیر ژنتیکی
یه جا حرفای یه دکتره رو گوش میدادم میگفت از هر ده نفر که هم جنس بازی میکنن 9 نفر منحرف جنسی هستن و فقط یک نفر هم جنس گرای واقعی است!
شما فکر می کنی انسان ها به دو دسته ی هم جنس گرا و دگر جنس گرا تقسیم می شوند در صورتی که این تقسیم بندی غلط است.شکل دیگه ای از هم جنس بازی وجود داره که شما هنوز از آن بی خبری اما وجود دارد.
بعضی از مرد ها برای اینکه رابطه با هم جنس راحت تره و کلا درگیر دردسرهای رابطه با جنس مخالف نشن با هم جنس خودشون رابطه برقرار می کنن. در این رابطه روابط عاطفی کمتره و بیشتر از سر هرزگی و شهوت است
به گفتهٔ آرش نراقی استاد فلسفه دین، برای بررسی دیدگاه اسلام درباره همجنسگرایی بایستی به تمایز همجنسگرایی و لواط توجه کرد. همجنسگرایی نوعی روش زندگی جدید است که در آن شخص از انکار و سرکوب گرایش جنسی خود دست برداشته و آن را در شیوهٔ زندگی خود رعایت میکند، چنین مفهومی مطلقاً برای پیشینیان شناخته شده نبودهاست. در حالی که لواط در فرهنگ دینی، ادبی و حقوقی به یک عمل جنسی اشاره دارد که عمدتاً بین یک مرد بالغ و یک نوجوان واقع میشود. صرف رابطهٔ جنسی با همجنس شخص را همجنسگرا نمیکند و ممکن است شخصی خود را همجنسگرا بداند ولی رابطهٔ جنسی با همجنس نداشته باشد. به بیان منطقی رابطهٔ این دو عموم و خصوص من وجهاست. در قرآن آنچه به صراحت نهی شده «عمل زشت» قوم لوط است و شواهد و قرائن قرآنی و روایی نشان میدهد که عمل رایج در میان قوم لوط نوعی تجاوز به عنف بوده که بیشتر قربانیان آن کودکان و نوجوانان بودهاند و همانطور که متخصصان عهد عتیق تأیید کردهاند به «شاهدبازی» و «صحبت احداث» شباهت داشته که در یونان باستان و فرهنگ ایرانی-اسلامی هم دیده میشود و البته چنین روابطی امروزه به هیچوجه همجنسگرایی نامیده نمیشوند. همچنین در قرآن هیچ اشارهای به همجنسگرایی زنانه نشده، هرچند در پارهای روایات ماجرای اصحاب رس و سرنوشت آنها با عمل مساحقه ارتباط داده شده، اما در قرآن قرینهای برای پشتیبانی این ادعا موجود نیست. همچنین بر اساس تفسیر المیزان، از تفاسیر معتبر شیعی، در قرآن آمدهاست که هنگامی که دو فرشته به صورت دو پسر نوجوان بر لوط ظاهر شدند این قوم به هر نحو خواستار برقراری رابطه جنسی با آنها بودهاند و به خانه حضرت لوط هجوم میبرند که مصداقی از تجاوز و امری است که امروزه از آنان به عنوانبچهبازی یاد میشود. همچنین ابراهیم پیامبر، با آگاهی به کارهای قوم لوط به دفاع از آنان پرداخت و با خداوند مجادله نمود اما مورد سرزنش خدا قرار نگرفت بلکه حس شفقت او ستوده گشت.[۳][۵۰]
اگر برای یک فردی که هم جنس گراست ثابت شود رابطه با جنس مخالف باعث آسیب دیدن او (مشکلات روانی) و رابطه با هم جنس جزو نیاز جنسی او باشد و روش های درمان هم جنس گرایی نتوانست او را درمان کند آیا این شخص استثنائا مجاز است که با هم جنس خود ازدواج کند؟!
سلام علیکم و رحمة الله. انسانیت هیچگونه درگیری با الهیات نداره. به نظر من باید عنوان رو گذاشت: درگیری غریزه با الهیات. در واقع بُعد مشترک بین انسان و حیوان هست که با مصلحت حقیقی انسان که از سوی خدا اومده، درگیری پیدا میکنه، وگرنه همین غریزۀ انسان اگر از تشنگی بمیره هم حاضر نیست آب زهرآلود بنوشه، چرا که در اونجا غریزه بقا رو بر رفع عطش ترجیح میده.
با سلام
مشکل اینجاست خود هم جنس گراها اعتقاد ندارن که دارن آب زهر آلود میخورن بلکه دارن آب برای رفع عطش می خورن!
من از 11 سالگی که بلوغ شدم احساس تمایل به رابطه با هم جنس (هم جنس گرایی) را در خودم داشتم. این احساس به صورت کاملا غریزی ، بی اختیار در من به وجود آمد.یعنی هر وقت به بعضی از پسرا نگاه می کردم احساس برانگیختگی جنسی میکردم.منتها خوب خودمو کنترل می کردم.
در عوض هیچ وقت نشده که با نگاه کردن به یک خانم دچار احساس شهوت بشم.
گاها خیلی دچار احساس شهوت میشم و اینطوری خیلی اذیت میشم.چند ساله که من دارم با روزی دو بار خودارضایی خودمو کنترل می کنم!
من تاحالا نتونستم کسی رو پیدا کنم که باهاش رابطه داشته باشم.فقط فیلم های پورن هم جنس گرایان مرد رو میبینم.
من همیشه این احساسمو از اطرافیانم پنهان داشتم. بنابراین اونا فکر می کنن هم جنس گرایی وجود ندارد.غافل از اینکه من نمیتونم بگم که هم جنس گرا هستم.
شما نمیتونید منو اعدام کنید ، چون حکم اعدام مال وقتیه که من با کسی رابطه جنسی داشته باشم.ولی من نداشتم .در واقع من یک بیمارم.
زندگی همیشه باسه من سخت و دردناک بوده
این اظهارات رو مقایسه کنید با کسی که میگه دلیل هم جنس گرایی تنوع طلبی جنسی ، تجاوز جنسی ، و ...
اونا همشون دروغ میگن
یکی از دلایلی که دگرجنس گراها میگن هم جنس گرایی غلطه چون کار غیر اخلاقی است!
اما :
هم جنس گرایی فقط از دید دگرجنس گراها عملی شنیع ، زشت ، غیر اخلاقی است.یعنی از رابطه با هم جنسشون چندششون میشه. در صورتی که در ذهن هم جنس گراها غیر اخلاقی بودن این کار یک چیز مبهم و عجیبه! یعنی اونا نمیتونن بفهمن این کار غیر اخلاقیه! یعنی تا دگرجنس گراها نگن اونا نخواهند فهمید این کار غیر اخلاقیه!
در اینجا شما میبینید اخلاق یک چیز نسبی در اومده!
درمان هم جنس گرایان:
وقتی اول دبیرستان بودم تلاش میکردم تا ذهنمو متمایل به جنس مخالفم کنم.فیلم های پورن ، عکس های برهنه زنان بسیار زیبا را میدیدم. ولی موفق نشدم. ذهن من رو زن ها اثر نمی کرد!
من دوست دارم هم جنس گرا نباشم چون:
1-بچه دار بشم
2-از خانواده طرد نشم.
3-از جامعه طرد نشم.
ولی انگار افتادم توی یک برزخ که ازش نمیتونم بیرون بیام.آرزو داشتم که دگر جنس گرا بودم
درمان هم جنس گرایان (2):
من در اینترنت خوندم خانواده هایی بودند که بچه هاشونو به خاطر هم جنس گرا بودن به قتل می رساندند. هم پدر ، هم مادر و خواهر و برادر برای او آرزوی مرگ می کردند.به او گفتند کمکت می کنیم خودتو بکشی! تو نباید زنده بمونی!
من از بعضی از مردم شنیدم که میگفتن باید هم جنس گرایان را زنده زنده بسوزانیم.استخوناشونو بشکنیم! حتی پدر و مادرشونو بکشیم که چنین بچه ای تربیت کردن!(مجازاتشون از اسلام هم سنگین تر بود!)
افراد سودجویی بودن که مبالغ نجومی از هم جنس گرایان اخاذی می کردن.
وقتی همه این ها رو میبینم میفهمم که اگر با کسی رابطه داشته باشم چقدر خطرناک است. البته در ایران هم پارتنر پیدا کردن کار ساده ای نیست. تو امریکا کلوب های مخصوص (gaybar) برای دوستیابی دارن.تو ایران هیچ مکانی نیست.
چون تنها 2 درصد جامعه هم جنس گرای واقعی هستن و تعدادشون کمه باید دوستیابی در کلوب ها(gaybar ها ) باشه.
همه اینا منو به این نتیجه میرسونه که باید تا آخر عمرم تنها زندگی کنم. شما معنی سوختن رو میفهمید؟
این به این معنا نیست که من خودمو درمان کردم بلکه احساسمو سرکوب کردم.
همه این سخت گیری ها و مجازات های سنگین برای سرکوب احساس منه نه درمان من. چون درمان اونیه که من کاملا عاشق جنس مخالفم بشم و از هم جنسم بدم بیاد.مثل دگرجنس گراهای دیگر!
من یک چیزی رو هنوز نفهمیدم :
?why they hate us so much
من چاره ای ندارم جز اینکه احساسمو سرکوب کنم وگرنه بمیرم(منو بکشن) و سختی تنها موندن رو تحمل کنم.
همه خوشبختی ها و لذت ها در زندگی مال شماست و همه بدبختی ها مال من.
هرچی سنگه مال پای لنگه
یک چیزی را هم بگم این سوالیه که خیلیا میپرسن منتها چون خیلی جنسیه خجالت میکشن مستقیم بپرسن:
در دگر جنس گرایی رابطه جنسی واجینال را داریم.
اما زنان هم جنس گرا از دیلدو( آلت مصنوعی(تو ایران ممنوعه نمیفروشن)) دارن که حس نداره و مردان رابطه جنسی مقعدی دارن که کثیف کاریه . پس به نظرتون رابطه مرد و زن (واجینال ) بهتر نیست؟
در پاسخ همیشه هم جنس گراها میگن این عشق بین ما است که ما رو به این رابطه سوق میده.
ما مغزمون با شما دگر جنس گراها فرق داره. ما ذهنمون میتونه عاشق هم جنس بشه در صورتی که ذهن شما این توانایی را نداره. ما با شما متفاوت هستیم. شما مثل ما نیستید. گویی ما از نژاد متفاوت هستیم
هیچ چیز باسه دگر جنس گراهای مرد نفرت انگیز تر از این نیست که ببینن دو مرد با هم لب میدن!
هیچ چیز باسه هم جنس گرایان زیباتر از این نیست که ببینن دو مرد با هم لب میدن!
پس هم جنس گراها ذاتشون با دگرجنس گراها متفاوت است.
هم جنس گرايي و لواط، عملي بر خلاف فطرت است و هر چه با فطرت هم خواني نداشت،تأثير سوء
دارد، يعني نه تنها فاعل و مفعول با اين عمل به آرامش نميرسند، بلكه بر تحير و سرگرداني آنها افزوده مي شود.
يكي از روابطي كه امروزه در مجامع مختلف مورد ارزيابي و بحث قرارگرفته است، هم جنس گرايي است. هم جنس گرايي مردان ، لواط و هم جنس گرايي زنان، مساحقه نام دارد. در كشورهاي خاورميانه با اين موضوع برخورد مي شود اما در اروپا اين رابطه به رسميت شناخته شده و در اكثر ايالت هاي امريكا قوانين ازدواج براي اين دسته در نظر گرفته شده است.
هرچند كه اين رابطه در اسلام حرام است اما امروزه بايد جوانان و نوجوانان را تا حدي آگاه سازيم تا بتوانيم ازپيدايش و شيوع اين روابط در اين قشر جلوگيري كنيم. افسارگسيختگي جنسي دگرجنس گرايان در كشورهاي غربي، به هم جنس گرايي شديد انجاميد. به همين دليل جلوگيري از اين مشكلات و انحرافات جنسي امري مهم و بايسته است.
نظر اسلام در مورد همجنس گرايي چيست؟
پاسخ خود را با سخني از مرحوم علامه محمدتقي جعفري (ره) آغاز ميكنيم. وي درجواب فيلسوف شهير اروپايي برتراند راسل كه چرا اسلام اين قدر به ازدواج بها داده و برايش قانون وضع كرده است، نوشت: «با ازدواج ميخواهد انسان به وجود آيد، مساله تولد انسان مطرح است.» بنابراين، ارضاي غريزه جنسي و تامين نيازهاي فيزيولوژيك انسان از آثار مثبت ازدواج است; ولي ميتوان فلسفه و حقيقت ازدواج از نظر اسلام را در سه امر جست و جو كرد:
تكميل، تسكين و توليد.
[="Tahoma"][="DarkGreen"][h=2]همجنسگرایی ؛ درگیری غريزه با الهیات [/h] پرسش:
بسم الله الرحمن الرحیم، با سلام. انسانیت من میگه هم جنس گراها گناه دارن و نوعی چیزی شبیه بیمار هستن و بلاخره انسان هستن. الهیات من میگه لواط کننده را بکش، چیکار کنم؟ خیلی سخته برام، یکبار عکس یه جوون مصری که هم جنسگرا بود رو داخل زندان دیدم نزدیک بود اشکم در بیاد، غم عجیبی در نگاهش بود، مگه خدا مهربون نیست؟ چرا افرادی مثل هم جنسگراها و بیماران روانی رو خلق میکنه؟
پاسخ:
با سلام و احترام ممنون از اعتمادتان به اين مركز
پاسخ اين سؤال را ضمن نكات زير بيان مي كنم.
1- تا وقتي درباره علمي يا دين اطلاعات جامع و كاملي با توجه به منابع اصلي آنها نداريم نبايد سخني را به آن علم يا دين نسبت دهيم. انسان چهار بعد جسمي، ذهني و اجتماعي و رواني دارد، ولي اصالت ما به روح ماندگار و جاويدمان است. انسانيت ما وقتي نمره كامل مي گيريد كه به روح فناناپذير بهاي بيشتر دهد و با رعايت دستورات الهي به مقام قرب الهي برسد. چرا كه ما از او هستيم وبه او باز مي گرديم. دين و عقل معادانديش به اميال و غرايز و گرايشات ما جهت مي دهد و شيوه ارضاي درست و مشروع را به او نشان مي دهند.
2- وقتي به كتب فقهي و استفتائات مراجع رجوع مي كنيم مي بينيم ايشان براي اجراي حد لواط شرايطي را بيان كرده اند.
3- علم روانپزشكى امروز اين بيماران را به دو گروه تقسيم مىكند:
گروه اوّل، كه اصطلاحاً به آنها ( اگوديستانيك) مىگويند، از اينكه داراى تمايلات همجنسگرايى هستند احساس ناراحتى نموده، و اين احساس را به درون خود متعلّق ندانسته، و مايل هستند درمان شوند، علم روانپزشكى اين بيماران را مداوا نموده، و درمان اكثر اين بيماران موفقيتآميز است. و اين بيماران پس از درمان، به جنس مخالف علاقه پيدا نموده، و مىتوانند ازدواج كنند.
گروه دوم كه اصطلاحاً به آنها (اگوسينتانيك) مىگويند، اين افراد داراى تمايلات همجنسگرايانه هستند، امّا از داشتن چنين تمايلاتى ناراحت نيستند، و آن را با درون خود موافق و مطابق مىبينند، و نسبت به جنس مخالف احساس كششى ندارند، بلكه بعضاً از جنس مخالف بيزار و متنفّرند. علم روانپزشكى جديد براى اين دسته درمانى نيافته است، اين نوع بيماران چنانچه جبراً ازدواج كنند با همسر خود دچار مشكلات جنسى و عاطفى خود مىشوند، و معمولًا حاصل ازدواجشان طلاق و جدايى است (چنان كه مشاهده گرديده است).
البتّه از نظر پزشكى ثابت گرديده است كه سه عامل مهم در ايجاد حالت همجنسگرايى در گروه دوّم نقش دارد كه عبارتند از:
الف) ژنتيك
ب) هورمونهاى بدن مادر در طى دوران باردارى
ج) نحوۀ تربيت فرد در كودكى و تأثير پدر و مادر در اين دوران. توصيۀ روانپزشكى نوين به افراد گروه دوّم اين است كه رابطۀ جنسى خود را با يك فرد همجنس برقرار كنند، و از اقدام به ازدواج با غير همجنس خوددارى نمايند. زيرا كراراً مشاهده گرديده كه اين افراد قادر به تحمّل جنس مخالف نبوده، و ازدواج آنها به طلاق مىانجامد.[1]
4- فقها مي گويند از نظر موازين شرع اسلام نمىتوان به اين گروه دوم هم اجازۀ برقرار ساختن رابطه با جنس موافق هر چند در مراحل سطحى و ابتدايى داد و آن را يك ضرورت شمرد، بلكه بايد از طرق مختلف مخصوصاً عواطف مذهبى كه بسيار قوى و مؤثر است، روى آنان كار كرد تا مشكلشان حل شود. و هرگز نبايد تسليم توصيههاى بعضى از روانپزشكان شد كه مىخواهند كار را بر خودشان آسان و بر ديگران مشكل كنند، بلكه بايد پزشكان #مؤمن بكوشند و طرق درمان معقول و مشروع را بيان كنند.[2]
5- فردي به امام صادق گفت فلاني مبتلا به انحراف جنسي است و مي گويد معتاد شده ام و اراده ندارم آن را ترك كنم. امام فرمودند آيا در جمع هم آن كار را انجام مي دهد؟ گفت هرگز. امام فرمودند پس مشخص مي شود كه اراده و اختيار دارد. بله گروه دوم به همجنس خود گرايش شديد دارند و از ازدواج با جنس مخالف گريزان هستند ولي اين طور نيست كه صد درصد مجبور به گرايش به همجنس باشند. اين مشكل براي گروهي از ترنس سكچوال هم هست آنها گرايش شديددارند كه با همجنس خود باشند و از ازدواج با جنس مخالف فراري هستند. اينان تمايل شديد دارند به جنس مقابل خود تغيير جنسيت دهند. اين تمايل شديد سبب نمي شود كه ما حكم خدا را تغيير دهيم و همجنس گرايي را براي آنها تجويز كنيم. بلكه بايد خودمهارگري را آموزش ببينند و تحت درمان باشند و متخصص در پي علاج بيماري باشند.
6- نسبت دادن خلق بيماران به خداوند درست نيست. خداوند نظام احسن اسباب و مسببات را خلق كرده است و اين انسان است كه با دستكاري طبيعت، رعايت نكردن دستورات بهداشت و شرع و.. سبب بيماري مي شوند و به بيماري را به نسل خود يا ديگران سرايت مي دهند. در نظام آفرينش نيز قرار بر اين نيست كه خداوند پيوسته در اسباب و مسببات دستكاري كند و مانع مشكلات ياد شده شود اگر چنين كاري كند ما نظام آفرينش دنيوي و همچنين موجود با اراده و مختاري به عنوان انسان را نداشتيم. انساني كه با اراده خود بتواند جانشين خداوند در زمين شود و از فرشتگان نيز مقامش نزد خداوند با انجام دستورات الهي برتر شود.
7- در تعارض جدي يافته ها و آموزه هاي علمي و آموزه هاي خطاناپذير ديني، سخن دين مقدم است. در علم تجربي ما شاهد نفي و اثبات نظريه هاي علمي هستيم. بنابراين اگر دين با همجنس گرايي مخالف است يعني بايد اين افراد را درمان كنيم و دير يا زود درمان جسمي و روان شناختي قاطع اين بيماري مانند بسياري از بيماري هاي ديگر كشف مي شود
8- مراجع نظر فقهي خود را از منابع معتبر دين به دست مي آورند و از خود چيزي بيان نمي كنند.
.....
1و2- مكارم شيرازي، احكام پزشكى، ص 227؛ مكارم شيرازي، استفتاءات جديد، ج1، ص 514. حسنعلي منتظري، احكام پزشكى، ص113.
منبع:
انجمن گفتگوي ديني، بخش مشاوره، كارشناس حامي: 1396/3/14[/]