اخبار مقاومت منطقه

تب‌های اولیه

3529 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال

ارتش سوریه 170 تروریست تکفیری را به درک واصل کرد

این تروریست‌ها در درگیری‌های شدید با نیروهای دولتی، که از حمایت مبارزانِ داوطلب برخوردار بودند، در حومۀ جنوبی حلب کشته شدند.

منابع نزدیک به جیش الفتح، که از متحدان جبهة النصره به شمار می‌رود، تأیید کرده‌اند که بیش از 20 سردسته و فرماندۀ عالی‌رتبۀ نظامی این گروه تروریستی در میان کشته شدگان به چشم می‌خورند.

نیروهای امنیتی عراقی برای آزادسازی دو منطقه دیگر در استان آشوب زده الانبار در غرب این کشور، عملیات جدیدی را آغاز کرده‌اند.

سرلشکر اسماعیل المحلاوی، فرمانده عملیات الانبار، روز دوشنبه گفت عملیات آزادسازی مناطق زنکوره و البوریشه در شمال شهر رمادی، مرکز این استان، آغاز شده است.

✨کشته شدن فرمانده نظامی گروه تروریستی «أجناد الشام» ، بنام ابو محمد نور با اسم مستعار " شکارچی تانک " با تعدادی از تروریست های همراه در درگیری با نیروهای محور مقاومت در درگیری جبهه داریا در غوطه ی غربی دمشق.

[h=1]شاهراه امنیتی سوریه[/h]
[h=2]تنها راه جلوگیری از شکست عملیات ارتش سوریه در غرب شهر حلب ادامه پیشروی با سرعت بیشتر است، تا تروریست ها امکان تجدید قوا پیدا نکنند.[/h]

عصر روز گذشته ارتش با تثبیت مواضع در شمال و شرق مزارع الملاح به سمت جنوب این مزارع پیشروی کرد. تاکنون 60 درصد از مزارع به طور کامل پاکسازی شده است. درگیری ها تا نیمه های شب گذشته بشدت ادامه یافت.
ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت شب گذشته توانستند خود را به آخرین مزرعه در مزارع الملاح یعنی مزرعه دیبو شامیه برسانند. با این پیشروی نیروهای سوری و مقاومت به 2 کیلومتری شهرک حریتان و نزدیکی جاده حیاتی الکاستیلو رسیدند.
اگر امنیت جاده کاستیلو تامین نشود دیگر امکان ارسال تجهیزات و نیرو به مرکز شهر حلب وجود ندارد.
پس از دو سال، این نخستین بار است که نیروهای سوری و مقاومت به پیروزی در این محور دست پیدا کرده اند و خود را به این جاده مهم رسانده اند. با پاکسازی مزارع الملاح عملیات آزادسازی اردوگاه حندرات با سرعت بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد. تنها راه کمک رسانی به تروریست ها در اردوگاه حندرات از طریق جاده کاستیلو و مزارع الملاح است که هم اکنون نیروهای سوری به این مناطق اشراف دارند.
همزمان با این پیشروی ارتش سوریه که شکننده هم هست، به نظر می آید ، تروریست های مستقر در مرکز شهر هیچ گاه نیروهای خود را برای جلوگیری از سقوط اردوگاه حندرات به این منطقه اعزام نکنند زیرا با کاهش نیروها، جبهه مقاومت از فرصت استفاده خواهد کرد و مناطق داخل شهر را پاکسازی می کند.
تروریست های مستقر در غرب شهر و حومه مناطق بنی زید، اللیرمون و شهرک کفرحمره به پیشروی نیروهای سوری واکنش نشان می دهند و در ساعت های آینده باید منتظر حملات آنان به مواضع ارتش و جبهه مقاومت باشیم بویژه اینکه تلفات جانی برای آنها اهمیتی ندارد زیرا در 24 ساعت گذشته 200 تن از عناصر تروریستی در درگیری ها کشته شدند.
تروریست ها بخوبی می دانند اگر امنیت جاده کاستیلو تامین نشود دیگر امکان ارسال تجهیزات و نیرو به مرکز شهر حلب وجود ندارد. از سویی دیگر تنها راه جلوگیری از شکست عملیات ارتش سوریه در غرب شهر حلب ادامه پیشروی با سرعت بیشتر است، تا تروریست ها امکان تجدید قوا پیدا نکنند.
این عملیات در غرب شهر حلب از بامداد شنبه آغاز شده و هدف آن قطع تنها مسیر امدادی تروریستها به داخل شهر است، تا تروریستهای داخل شهر در حلقه محاصره ارتش قرار بگیرند.


[/HR] منبع : خبرگزاری فارس

#لاذقیه
در سه روز گذشته با اعلام جیش الفتح یکی از گسترده ترین عملیات های مسلحین در محور جبل اکراد و جبل ترکمان لاذقیه با همراهی جبهه النصره,حزب ترکستانی و برخی گروه های کوچکتر آغاز شد که بنا به گفته مسؤل شرعی جیش الفتح "المحسینی" سعودی تبار تنها دویست نیروی انغماسی (خط شکن از جان گذشته) برای مرحله اول این عملیات در نظر گرفته شده بود.
این نبرد که با عملیات روانی و رسانه ای گسترده مسلحین همراه بود در ابتدا با موفقیت های میدانی مسلحین همراه شد و رسانه های وابسته به ایشان از تصرف تله الملک , تل رشا و پیشروی سریع به سمت نخشبا و عین القنطره سخن می گفتند اما تروریستهای بین المللی در این محور به سبب تسلط آتش باری ارتش بر مناطق درگیری موفق به تثبیت مواضع نشده و پس از سه روز نبرد شدید با برجای گذاشتن نزدیک به دویست کشته و زخمی (۷۶کشته و ۱۱۷ زخمی بنا به آمار المرصد معارضه) بدون دستاورد خاصی معرکه #یرموک_ساحل را وانهادند.
هرچند درگیری های پراکنده همچنان ادامه دارد اما خطوط تماس با #تحقیر مسلحین بدون تغییر باقی ماند.

کشته شدن یکی از مهمترین فرماندهان گروه تروریستی فیلق الشام بنام " بدر الدقس ملقب به بدر جهنم ".

✨این شخص فرمانده موشک های فيل تروریست ها در کل مناطق تروریست ها در حلب بود.

✨تو نبردهای شمال حلب یعنی ملاح کشته شده .

#حلب
نیروهای دموکراتیک سوریه پس از تصرف محله #الاسدیه وارد محله #الحزاونة شهر #منبج شدند.

درگیری شدید بین مسلحین تیپ ابودجانه ارتش آزاد و مسلحین تیپ الناصر صلاح الدین ارتش آزاد در شهرهای مسحره و بریقه و بیر العجم حومه قنیطره به بهانه تصرف شهر مسحره توسط تیپ ابودجانه و تعرض به اهالی شهر توسط آنها.

ارتش سوریه یک تونل متعلق به جبهه النصره در شهرک حجرالاسود جنوب دمشق را منفجر کرد.

در پی این انفجار تروریستهای مستقر در آن به هلاکت رسیدند.

تروریستهای داعش بر کارخانه زعتر در مسیر منبج-جرابلس حومه شمالشرق حلب سیطره یافتند.

تیراندازی جندالاقصی به سمت یکی از فرمانده هان نظامی حرکت احرار الشام در منطقه سراقب حومه جنوبشرق ادلب که هنوز خبری از زخمی شدن و یا به هلاکت رسیدن این فرد مخابره نشده است.
#نشر_دهید

بیان
کشته شدن فرمانده نظامی تروریست ها بنام مراد أحمد تركي ، مراد حرحر ملقب به ابو الحارث طی بمباران مقرهای تروریست ها در كفر حمرة.

تروریست فراری سرهنگ دوم ﺃﺣﻤﺪ ﺍﻟﺮﻳﺲ در جبهه ترکمان در ریف لاذقیه حین درگیری با ارتش سوریه وجبهه مقاومت به درک واصل و راهی جهنم شد

تروریست غسان أبو عدي الشرعبي فرمانده گردان لواء أبو دجانة بر اثر درگیری مسلحانه با لواء الناصر صلاح الدين در بير_عجم به درک واصل شد وراهی جهنم شد

آغاز عملیات آزادسازی منطقه «الزنکوره» در شمال الرمادی در استان الانبار توسط نیروهای امنیتی عراق

نخست‌وزیر عراق دستور داده است تا برخی محکومان جرائم تروریستی فورا اعدام شوند.

حمله خمپاره‌ای و موشکی به حومه فرودگاه بغداد و کمپ «لیبرتی»

"شیخ اکرم الکعبی" دبیرکل مقاومت اسلامى نُجَباء عراق :سفارت آل‌سعود در عراق پشتیبان همه انفجارها است

کشته و زخمی شدن 6 نفر در تجاوزات هوایی عربستان علیه یمن

عربستان مدعی شده که یک موشک اسکاد شلیک شده از خاک یمن را پیش از اصابت به هدف منهدم کرده است.

لشگرکشی ائتلاف به سرکردگی ریاض، تجهیزات نظامی سنگینی به سوی باب المندب در دورترین نقطه جنوب غرب یمن و همچنین پایگاه العند در لحج در شمال عدن در جنوب این کشور فرستاد.

با وجود تشدید اقدامات امنیتی نیروهای آل خلیفه، تحصن بحرینی ها مقابل منزل آیت الله شیخ عیسی قاسم برای هشتمین روز پیاپی ادامه دارد.

درحمله نيروهای اشغالگر اسرائيلی به شهروندان فلسطينی در ايست بازرسی " قلنديا" واقع بين شهرهای رام الله و قدس اشغالی، يك فلسطينی شهيد شد.

یک مبلغ سلفی مصر، فاش کرد که مردم این کشور، نماز صبح را 20 دقیقه پیش از وقت شرعی اذان صبح می خوانند و نمازشان باطل است.

اموال پنهان شده توسط معمر قذافی دیکتاتور سابق لیبی در شهر سرت واقع در شمال آن کشور به دست گروه تروریستی داعش افتاد.

حلب گورستان تروریست های «جبهه النصره» و گردان «نورالدین الزنگی»

یکجا سقط شدن تروریستهای گردان نورالدین الزنگی در مزارع ملاح واقع در شهر حلب توسط مقاومت و ارتش سوریه

✅ اختصاصی/ تسلط آتشباری ارتش سوریه بر میدان ارتباطی لیرمون حلب

اعتراف تروریست ها به کشته شدن ۲۳ نفر از نیروهاشون تو نبردهای مزارع ملاح و محور کاستیلو و محله ی بنی زید تو شمال حلب.

1- عبدو علوش "كتائب ثوار الشام- بني زيد".
2- جميل شاكردي "كتائب ثوار الشام- بني زيد".
3- محمد علوش "كتائب ثوار الشام- بني زيد".
4- أنور السيد حسين "كتائب ثوار الشام- بني زيد".
5- فادي جميل حميكو "كتائب ثوار الشام- بني زيد".
6- عبد الرزاق حلاق "كتائب ثوار الشام- بني زيد".
7- محمد دهمان "كتائب ثوار الشام- بني زيد".
8- منذر منافيخي "كتائب ثوار الشام- بني زيد".
9- خالد ميسر "جبهة الكاستيلو".
10- أحمد الاطرش "جبهة الملاح".
11- فؤاد فرج.
12- محمد حمدو التعتاع "الفرقة الشمالية .
13- عمر أحمد دعبول "جبهة الملاح".
14- محمد الخطيب "جبهة الملاح".
15- ابراهيم عبيدة.
16- مهند خالد "جبهة بني زيد".
17- رائد وهاب "جبهة الكاستيلو".
18- عبدو حجازي "جبهة الملاح".
19- حمزة حميدي "جبهة الملاح".
20- حسين غشيم "جبهة الملاح".
21- أبو علاء "جبهة الملاح".
22- مهند كتوري "جبهة الملاح".
23- أبو حسن حياني "جبهة بني زيد".

ارتش سوریه حمله تروریست ها در قنیطره را با موفقیت دفع کرد.

طبق اخبار یک منبع نظامی، تیپ هفتم ارتش سوریه در هماهنگی با نیروهای امنیت ملی سوریه دیروز موفق به دفع حمله ی جبهه النصره در جنوب استان قنیطره و شهر سعسی شده اند.
رمز موفقیت این عملیات همکاری توپخانه ارتش سوریه بود که حمله تروریست ها را سرکوب کردند.
این حمله ی تروریست ها نتیجه ی فراخوان برای بسیج گروهک های تروریست جنوب، توسط القاعده بوده و سپس توسط فعالان و خبرنگاران وابسته به این تروریست ها در خارج از سوریه منعکس شده است.این گردهمایی نتیجه نگرانی های سران تروریست ها از تلفات گسترده آنان در حلب،ناتوانی بارز آنها در پیشروی در نبردهای شمال سوریه و موفقیت های چشمگیر و ادامه دار ارتش سوریه در آزاد سازی دمشق و اطراف آن بوده است.
در طول هفته های آینده بهتر مشخص خواهد شد که آیا این گردهمایی و بسیج گسترده تروریست ها مؤثر افتاده و یا وضعیت تروریست ها رو به وخامت خواهد گذاشت.

✅✌خبر فوری: ورود نیروهای نظامی عراق به مناطق جنوب غرب کرکوک!✌✅

حمله داعش به نیروهای پیشمرگ در شنگال.

✨یکی از فرماندهان پیشمرگ در شنگال اعلام کرد داعش حمله گسترده ای را به مقرهای نیروهای پیشمرگ ترتیب داد که با مقاومت نیروهای پیشمرگه روبرو شدند و 10 تن از نیروهای تروریستهای داعش کشته شدند.
✨نیروهای داعش با متحمل شدن خسارتهای زیاد عقب نشینی کردند.

حمله داعش به غرب کرکوک عراق ناکام ماند

تروریست های تکفیری “احرارالشام” در حلب تارومار شدند

نیروهای ارتش سوریه طی دو روز گذشته صدها تن از تروریستهای تکفیری گروه “احرارالشام” وابسته به القاعده را در جریان نبردهای سنگین در محور جاده کاستلو واقع در شمال شهر حلب به هلاکت رسانده اند.

⭕️هلاکت یکی از معاونان البغدادی در شمال دیاله

♦️وزارت دفاع عراق روز شنبه اعلام کرد، «هاشم نصیف جاسم الحیالی» معاون ابوبکر البغدادی سرکرده گروهک تروریستی داعش در عملیات ویژه نیروهای عراقی در منطقه «ابو صیدا» واقع در شمال استان دیاله به هلاکت رسیده اند.

سخنرانی رهبر انصارالله

سخنرانی سید حسن نصرالله

rea1362;770209 نوشت:
سید حسن نصرالله: شیخ النمر را آل سعود کشت نه اهل سنت؛ پاسخ ترور شهید قنطار در راه است

سرویس حماسه و مقاومت مفیدنیوز :: «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله لبنان روز یکشنبه به مناسبت شهادت «شیخ محمد خاتون» از اعضای مقاومت و همچنین «شیخ نمر باقر النمر» روحانی مبارز در عربستان سخنرانی کرد.

تاریخ: ۱۳ دي ۱۳۹۴

دبیر کل حزب‌الله لبنان شهادت شیخ نمر را «مظلومانه» توصیف کرد و این حادثه را به طرف‌های مختلف از جمله علماء در عربستان و خارج از عربستان بخصوص خانواده شیخ تسلیت و تهنیت گفت.

سید حسن نصرالله در ابتدا دقایقی از شیخ محمد خاتون و ویژگی‌های وی صحبت کرد و گفت: آشنایی من با شیخ خاتون به زمان 1977 باز می‌گردد و با او در نجف اشرف همکلاس بودیم. سپس به لبنان باز گشتیم و مجموعه‌ای از جوانان بودیم که یک روح و نفس مشترک را تشکیل داده بودیم.

نصرالله گفت: در سال 1982 خاتون از اولین علمایی بود که به پایگاههای آموزش نظامی پیوست، چرا که ما وارد مرحله جدیدی در مقاومت مسلحانه شده بودیم و در زمانی که سید موسوی حوزه دینی را در بعلبک تأسیس کرد، خاتون از جمله اولین حلقه‌هایی بود که به این حوزه پیوست.

وی ادامه داد: در سال 1978 به هنگامی که صدام، اقدام به بازداشت برخی طلاب لبنانی کرد، شیخ خاتون جزء طلابی بود که به اتهام پیوستن به حزب «الدعوه الاسلامیه» دستگیر شد. همچنین اتهام دومی همکاری با سازمان اطلاعات سوریه بود. در آن زمان انقلاب ایران به پیروزی نرسیده بود؛ وگرنه به او تهمت همکاری با ایران را می‌زدند.

سید نصرالله در ادامه با تسلیت به خانواده شیخ نمر و اهالی قطیف و تمامی مسلمانان، تأکید کرد: این شهادت را که ارث انبیاء و درس کربلاست را به آن‌ها تبریک می‌گویم.

دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه، گفت: جنگی که در مسیر مبارزه با اسرائیل در گرفته است، دائما قلب و عقل تمامیت این درگیری را هدف قرار داده است و امروزه حرکت ما به برکت نسل‌ها و خون شهدا و مجاهدین با یقین و اعتماد و ایمان ادامه دارد و هیچ کسی نمی‌تواند بدون عزم و صلابت و قدرت ایمان به این جایگاهی که حزب الله رسیده است، برسد.

سید حسن نصر الله در ادامه با اشاره به شهادت آیت‌الله النمر، تأکید کرد: رژیم سعودی از زمان تشکیل در شبه جزیره عربستان بر مبنای ظلم و باطل بوده است و سعودی‌ها سرزمین حرمین شرفین، اهل بیت و اصحاب رسول اکرم(ص)، سرزمین مجاهدان و سرزمین اسلام را به اسم خانواده خود نام گذاشته‌اند.

نصرالله ادامه داد: در عربستان مجالی برای علما یا اصلاح امور و یا اعتراض وجود ندارد؛ اعدام النمر حادثه‌ای نیست که بتوان به راحتی از کنار آن عبور کرد.

وی در این مورد افزود: شیخ النمر فردی بسیار شجاع بود و وی هیچ زمانی دست به سلاح نبرد؛ بلکه خواستار حقوق برابر در عربستان بود. آیا سیستم قضایی عربستان می‌تواند اثبات کند که شیخ النمر با سلاح می‌جنگید؟ مسیر شیخ النمر مسیر مسالمت‌آمیز همانند تمامی علمای منطقه الشرقیه عربستان و بحرین بود.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه گفت: شیخ النمر خواستار رسیدن حقوق و آزادی طبیعی برای مردم بود و جرم وی این بود که این خواسته را به وضح و شفافیت بیان می‌کرد و باید گفت هر شخصی در عربستان سخن بگوید، اعدام می‌شود. عربستانی که می‌خواهد آزادی و دموکراسی را در منطقه بسط دهد.

وی افزود: سعودی‌ها خودشان را با جنایت و قتل و غارت بر مردم عربستان تحمیل کرده‌اند و همه اینها در کتب تاریخی وجود دارد که این بخشی از طرحی استعماری در جهان اسلام بود که همزمان با تشکیل رژیمی دیگر با عنوان اسرائیل در فلسطین بود.
دبیرکل حزب الله ابراز داشت که در فضای کنونی در منطقه چه کسی به اعتدال سعودی یا گفت‌وگو سیاسی با عربستان برای بازکردن درب‌هایی جهت خروج از بحران می‌اندیشد.
وی ابراز داشت که چرا سعودی‌ها بر اعدام شیخ النمر در شرایط کنونی اصرار کردند درحالی که نامه‌ها و درخواست‌های زیادی برای توقف حکم اعدام وی مطرح شد؛ این امکان وجود داشت که حتی اگر بخشیده نمی‌شد حکم اعدامش متوقف می‌شد.

دبیر کل حزب‌الله لبنان تأکید کرد: پیام اعدام برای تمامی عقلایی که چشم به امید گفت‌و‌گو دارند؛ این است که هیچ اعتدال و گفت‌و‌گویی وجود ندارد، بلکه قتل و جنگ و نابودی حرف اول و آخر را می‌زند؛ چیزی که عربستان بیش از هر زمان دیگری در حال انجام آن است و صورت تکفیری و تروریستی و جنایتکار خود را به خوبی نشان می‌دهد. سعودی‌ها می‌گویند که ما حکومتی هستیم که تاب هیچ‌گونه انتقادی را نداریم، یا باید همانند گوسفندان در کنار ما زندگی کنید یا همانند گوسفندان کشته شوید.

نصرالله در این باره ادامه داد: این اعدام پیامی دارد که می‌گوید حکومت عربستان هیچ اهمیتی به نظر جهان عربی، اسلامی و بین‌المللی و نظرات میلیون‌ها مسلمان نمی‌دهد و می‌گوید که هر کسی با ما مخالفت کند، خونش را می‌ریزیم.

سید حسن نصرالله در ادامه با اشاره به اینکه ورود به فتنه و شیعه سنی به بهانه شهادت شیخ النمر خدمت به سعودی‌هاست، گفت: شیعیان باید از گام برداشتن در مسیر سنی و شیعه اجتناب کنند چرا که سعودی‌ها به دنبال ایجاد چنین فتنه‌ای هستند.

وی افزود: سعودی‌ها سال‌هاست به دنبال فتنه سنی و شیعه هستند و سال‌هاست در همه جای عالم از افغانستان پاکستان تا عراق و نیجریه تلاش کرده تا آتش جنگ شیعه و سنی را برافروزد و در این مسیر هزینه‌ بسیاری کرده است.

دبیر کل حزب‌الله لبنان تأکید کرد: آنانی که شیخ نمر را کشتند اهل سنت نیستند، بلکه آل سعود است. شعیه و سنی در عربستان مشکلی ندارند بلکه آل سعود است که سال‌هاست دنبال اختلاف‌افکنی میان این دو مذهب است و هرکجا اختلاف شیعه-سنی است دنبال رد پای آل سعود بگردید.

حسن نصرالله در مورد تجاوز عربستان به یمن نیز گفت: هدف سعودی‌ها از جنگ یمن نابودی این کشور و تسلط بر ملت و انتقام از مردم آن بود و نظام سعودی بر ادامه مسیر قتل و ریختن خون مردم اصرار دارد و نه گفت‌وگویی در این مسیر است و نه تعقلی دیده می شود.

دبیرکل حزب‌الله لبنان ابراز داشت: آیا وقت آن نرسیده است که با شجاعت و بدون هر محاسباتی در جهان، بگوییم که اساس و مبدأ تکفیر تکفیری که دست به کشتار و خون ریزی و جنایت و تهدید مردم جهان زده است، تمام از این خانواده و از مکتب سعودی نشأت می‌گیرد؟ چرا که کتبی که داعش تدریس می‌کند، همان کتاب‌هایی است که در مدارس آل سعود تدریس می‌شود و بنابراین می‌توان فهمید که راه این دو یکی است.

وی افزود: آیا وقت آن نرسیده است که بگوییم، گروههای تروریستی صرفا ابزار حکومت سعودی هستند و از این طریق پشتیبانی مالی می‌شوند؟ آیا وقت آن نرسیده است که این حقیقت را به جهان بگوییم که منطقه‌ای به نام «شبه جزیره عربی» وجود دارد که مملکت سعودی نامیده می‌شود و در آن منطقه مردمی تحت ظلم و فساد زندگی می‌کنند و هر کسی حرف بزند کشته می‌شود؟

سید حسن نصرالله تأکید کرد: آیا وقت آن نرسیده است که آل سعود از سازمان‌های حقوق بشری اخراج شود و در زمره کشورهای تروریستی قرار گیرد؟ آل سعودی که پدر و مادر سازمان‌های تروریستی است.

وی ادامه داد: مهم‌ترین پاسخ به اعدام‌ آیت‌الله این است که هر کسی مسولیت خود را بر عهده بگیرد؛ چرا که شیخ النمر خواستار بیان کلمه حق با شجاعت بود و اینکه شخصی ایستادگی کند و سخن حق را بر زبان بیاورد، بزرگترین جهاد است.

سید حسن نصرالله اظهار داشت که پاسخ به شهادت شیخ النمر باید پاسخی زینبی باشد و باید در برابر عالم برای گفتن حرف حق ایستاد.

وی با اشاره به اینکه رژیم سعودی عقل و احساسات انسانی خود را از دست داده تصریح کرد که این مسئله حاکی از آن است که آنها در مسیر سقوط قرار دارند.

حسن نصرالله همچنین گفت: فرزندان ما در راه فلسطین و لبنان به شهادت می‌رسند نه اینکه همانند فرزندان آن‌ها در کاباره‌ها باشند.
سید حسن نصرالله در انتها با اشاره به شهادت شهید سمیر قنطار، گفت: به کسانی که منتظر پاسخ به ترور شهید قنطار هستند می‌گویم که با قدرت خون این شهید است که ترس به جان افسران و سربازان صهیونیست انداخته است و آنها باید منتظر باشند و ان‌شالله جواب این اقدام را می‌دهیم.

منبع: فارس

ماله امروزه؟

ابو محمد ساری (Abo Mohamad Sari) از فرماندهان میدانی احرار شام در نبردهای جنوب حلب به درک واصل شد

ارتش سوریه حمله گروهای مسلح از سمت راشدیه و تل کلاری در #جنوب_حلب به سمت تله العماره-راموسه در جنوب حلب را دفع کرد.

هم اکنون درگیریهایی سختی با استفاده از تیربارهای سنگین و توپخانه در جریان است که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از مسلحین شده است.

ارتش سوریه حمله گروهای مسلح از سمت راشدیه و تل کلاری در #جنوب_حلب به سمت تله العماره-راموسه در جنوب حلب را دفع کرد.

خواهر ابوبکر البغدادي داغدار شد عملیات نیروهای عراقی "ابوطه الغزاوی" داماد ابوبکر بغدادی که رابطه خوبی با نائب الظواهری داشت و در پی بهبود روابط این دو بود به درک واصل شد.

#یمن
#برون_مرزی

نیروهای امنیتی و حشد شعبی توانستند از 4 جهت وارد جزیره #خالدیه شدند.

مقامت داعش در مناطق و روستاهای این جزیره ضعیف است.

کشته های جیش الاسلام در جنوب غرب حلب

1- عدنان محمد صبرة.
2- حمد عبدالكريم عليوي.
3- ماجد مصطفى صبرة.
4- محمد سري ناصيف.
5- احمد نوري حميدة.
6- عبدالرحمن دروبي.
7- أحمد مصطفى قرمو.
8- حسن أحمد صبرة

ابوبکر الشامی سرکرده گردان الحص وابسته به ارتش آزاد در حمله بالگردهای سوری در جنوب حلب تلف شد.

ارتش سوریه در ادامه پیشروی های خود در جنوب حلب، تله محروقات، صنوبرات و روستای العماره در جنوب حلب را از وجود تروریست ها پاکسازی کرد.

⭕️زخمی شدن یکی ازفرماندهان جبهه نصرت بنام سامی رحمون بااتش ارتش سوریه درجنوب غرب حلب

⭕️زخمی شدن یکی ازفرماندهان حرکت احرارشام بنام حسام ابوبکر با اتش ارتش سوریه درجنوب غرب حلب

⭕️ ارتش سوریه کوهپایه های صنوبرات والمحروقات وروستای العماره دراطراف جنوبی حلب رابعد ازوارد کردن خسارتهای سنگین بر ارهابیون دوباره بازپس گرفت که دران ازسلاح های سنگین وخمپاره استفاده شده است

⭕️زخمی شدن یکی ازفرماندهان جبهه نصرت بنام سامی رحمون بااتش ارتش سوریه درجنوب غرب حلب

⭕️زخمی شدن یکی ازفرماندهان حرکت احرارشام بنام حسام ابوبکر با اتش ارتش سوریه درجنوب غرب حلب

⭕️ ارتش سوریه کوهپایه های صنوبرات والمحروقات وروستای العماره دراطراف جنوبی حلب رابعد ازوارد کردن خسارتهای سنگین بر ارهابیون دوباره بازپس گرفت که دران ازسلاح های سنگین وخمپاره استفاده شده است

ارتش سوریه و نیروهای مقاومت «کارگاه الحدید»، «مقطع الشاهر» و«پروژه اردوگاه» به همراه بخش‌های زیادی از اردوگاه آوارگان فلسطینی (حندرات) را در شمال حلب آزاد کردند.

آزادسازی این مناطق بعد از درگیری شدید با گروه‌های تروریستی رخ داد و همزمان توپخانه و نیروی هوایی ارتش سوریه تحرکات تروریست‌ها را در این مناطق هدف قرار دادند. صدای انفجارهای قوی در این مناطق نیز به گوش می‌رسد.

منابع میدانی پیش‌بینی کردند که اردوگاه حندرات طی چند ساعت آینده آزاد خواهد شد.

همچنین منابع میدانی قطع جاده اثریا به خناصر را تکذیب کردند.

حمله هوایی روس‌ها به تروریست‌ها در جنوب حلب بعد از آرامشی چند هفته‌ای
حمله غافلگیرانه ارتش سوریه در لاذقیه
پیشروی کُردها در شهر منبج
انتقال 14 تن کمک به گذرگاههای انسانی حلب
تکذیب کنترل تروریستها بر مراکز نظامی در ریف دمشق

اهميت "حلب" از زبان سيد حسن نصرالله :

در طول چند سال جنگ در سوريه، با موج جديد و خطرناكي از پروژه سعودي-آمريكايي-تكفيري در شمال سوريه و دقيقا "حلب" روبرو هستيم.
لازم شد، كه در سوريه حضور پيدا كنيم، پس حاضر شديم.
لازم شد كه در حلب باشيم،و حاضر شديم، و حضورمان را قوي خواهيم كرد.
اگر، لازم شد، صدها رزمنده، و بلكه هزاران رزمنده را راهي حلب ميكنيم.

امروز، دفاع از حلب، دفاع از لبنان، دفاع از عراق، دفاع از سوريه، و دفاع از كل منطقه، در مقابل پروژه تكفيري-سعودي مي باشد.