گروه شبکه‌های جم و سوگواری‌ها [تشکل هنری خمره] [محمد روشنیان]

تب‌های اولیه

1 پست / 0 جدید
گروه شبکه‌های جم و سوگواری‌ها [تشکل هنری خمره] [محمد روشنیان]


نام مقاله: گروه شبکه‌های جم و سوگواری‌ها
نویسنده مقاله: محمد روشنیان
طراح جلد: محمد روشنیان
تاریخ انتشار: 1394/7/27


با نگاهی اجمالی به تاریخچه شبکه‌های ماهواره‌ای نوظهور مانند گروه شبکه‌های جم و فارسی وان می‌شود به‌وضوح دید که این رسانه‌ها با نگاهی عام پسندانه جدول پخشی برای عوام تهیه‌کرده و با هدفی کمیت محور قصد تزریق اعتقادات و باورهای مغایر با فرهنگ ایرانی و اسلامی را در بطن جامعه دارند و از مضحک‌ترین اقدامات این رسانه‌ها می‌شود به توجه آن‌ها به سوگواری‌ها و مناسبت‌های مذهبی اشاره کرد.
واقعاً جای تفکر دارد، سیستمی که در مینیممی ترین و ماکسیممی‌ترین میزان قصد تخریب باورهای اصیل شیعی و اسلامی را دارد و تمامی تولیدات ریزودرشتش نقطه مقابل این فرهنگ است برای جذب مخاطب این‌گونه به مواردی مانند توجه به اعیاد و عزاداری‌ها روی می‌آورد اگر بخواهیم یک جمع‌بندی کلی از این موارد داشته باشیم قصد این رسانه‌ها تخریب کلی فرم و محتوای فرهنگ ایرانی در یک بازه زمانی طولانی است که در حال حاضر با حفظ ظاهرِ فرم، هدفش جذب مخاطب بیشتر و حفظ مخاطب فعلی است، زیرا کسی که مورد هدف قرار می‌گیرد همان مخاطب عام است که مسلماً جزو اکثریت مسلمان و معتقد است.
ازاین‌رو برایش مهم نیست اگر مخاطبی را که به این باورها و اعتقادات پایبند نیست را به دلیل توجه به این موارد از دست بدهد یا بهتر است بگوییم به‌اندازه‌ی مخاطب دسته اول که ذکر شد مهم نیست.
لینک کوتاه مطلب: xomre.ir/1577