Deprecated function: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated در include_once() (خط 29 از /home/askdinorg/domains/askdin.com/public_html/sites/all/modules/bbcode/bbcode.module).
سلام
بنده برای عبارت «ای آسان گیرنده»یا « ای کسی که بر بندگانت آسان میگیری»
یک معادل قرآنی یا اگه معادل قرآنی وجود نداشت یک معادل عربی که اهل خدا بکار برده باشند رو میخوام خیلی ممنون
اسم اعظم، لفظ یا نوشته نیست. این اسماء لفظی و کتبی جلوه و نشانهای از اسمای حقیقیاند و در میان اسماء عینی که حقیقت بیرونی دارند آن اسمی که از همه برتر هست اسم اعظم است. اسم اعظم در میان اسماء ذات، «الله» است و در اسماء صفات، «حی» است و در میان اسماء افعال، «قادر» است لذا تمام افعال حق تعالی به اسم «القادر» بر میگردد و تمام صفات او به اسم «الحی» بر میگردد و «الله» هم مستجمع همه صفات کمال است. نه تنها اسم اعظم بلکه همه اسماء الهی، حقایق عینی و بیرونیاند و لفظ و نوشته نیستند لذا آنچه که ما در گفتار یا نوشتار بیان میکنیم و میگوییم الله، حی، عالم، قادر، سمیع، بصیر و ... اسم و نشانه آن اسمای خدا هستند که واقعیت خارجی دارند. یعنی این الفاظ، اسم آن اسماء هستند. به بیان دیگر، اینطور نیست که تنها یک اسم اعظم داشته باشیم و اینطور نیست که لفظ «الله» یا عبارت کتبی «الله»، «حی»، «قادر» و ... اسم اعظم باشند بلکه در جهان آفرینش حقایق عینیهای وجود دارند که اینها بزرگترین تعین پروردگار هستند که در مرحله ذات، اسم آن تعین، «الله» است، در مرتبه صفات، «حی» و در مرتبه افعال، «قادر» است. مثلا به انسانی میگوییم فلان آقا دکتر، حکیم، عارف و .... است که این اسما و صفات در صورتی واقعی است که او در خارج و واقعا متصف به صفت دکتر، حکیم باشد و گرنه صرف لفظ یا نوشتار که اثری ندارد از این رو کسی که به این اسماء، تحقق یافته و آنها را در خود پیاده کرده است میتواند کار الهی انجام دهد.
پس از طرح مبحث عبادت و پرستش در قالب ذکر بر اساس آموزه ها و نقلهای محدثین و علمای شیعی در تاپیک چرا شیعیان ذکر غیر خدا را میگویند سوال دیگری که پیش می آید این است که
در آموزه های قرآنی آیا جایگاهی برای واسطه گری بین بنده و خدا بهنگام دعا و راز و نیاز و استغاثه وجود دارد و تعریف گردیده یا خیر.